bkvtablak
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
18A - 20AGY

18A

A járat 1999 májusában indult, csak hétköznapokon, napi néhány indulással közlekedett.

Évjárat1999. május

Külső oldalA korszakban néhány járatra jellemző vastag-karakteres stílusban készült el.

Belső oldalA szokásos vékony betűs megállólistával és vastag járatszámmal.

2000-ben készült széria, egyetlen különbséggel:

Évjárat2001. október

Belső oldal: Az ekkor indult Békás-busz feltüntetése. A Bécsi út nincs vastagon szedve.

Évjárat2003 vagy 2004. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat2007. július, puha műanyag

Belső oldal"Kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A logó Zrt-s, és a szokásosnál sokkal lentebbre került. Új megálló: Serfőző utca (2007. április). Korábban kihagyott átszállások (1A és 17-es villamos) feltüntetése, valamint pontosítás (HÉV -> Szentrendrei HÉV).

Évjárat2008. március, kemény műanyag

Belső oldal A logó Zrt-s, és a szokásosnál feljebb került. Megálló-átnevezések a jelölések szerint. A BKSZ jegyében feltüntették a Volán járatokat.

Évjárat2008. május, digitális nyomtatással készült - még matrica nélkül

Külső oldal: Az új generációs táblákra jellemző kövérebb karakter, nagyobb számtávolsággal.

Belső oldal: Új típusú megállólista. Töröltek egy 17-es villamos-átszállást.

Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008.09.05-én üzemzárással a járat megszűnt, közlekedését részben az új 260-as járat váltotta fel.

19

Évjárat: 1987. szeptember (a járat viszont májusban indult)

Külső oldal: Hibásan JÁhn Ferenc

Belső oldal: Az 1987-es dátum megkérdőjelezhető, hiszen minden átszállást feltüntettek (ez inkább 1990-től terjedt el). Jobb oldalon a Kalamár József utca felirat  (és a Völgy utca is, de ez már nem látványos) szerkesztéses: az útvonalat ugyanis szeptemberben módosították, ekkor jött létre e két megállóhely.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: A betűk régi típusúak, a Pestszenterzsébet is, csak kisebb betűmérettel (ritka jelenség).

Évjárat: 1995. július. A járat útvonala augusztusban lerövidült. Csepelt már nem érintette, az új végpont a Gubacsi út lett. Erre a változásra készült a tábla.

Külső oldal: A hibás ékezet (Jáhn) eltűnt.

Belső oldal: A két irányt megcserélték. Bal oldalon hibásan a Vörösmarty utcánál az 52-es villamos helyett 52-es autóbuszt jelöl.

Évjárat: 1996. október (puha műanyag).

Külső oldal: A két végállomás felcserélődött valamint a kórház névadója ismét ékezettel olvasható.

Belső oldal: A Vörösmarty utca / Előd utca megállókban pótolták a korábban kimaradt 30-as villamost, de a buszpiktogram továbbra is hibásan szerepel.

Évjárat: 1999. március 1. (A járat útvonala 1999.03.01-től Pestszentlőrinc, Máv állomásig hosszabbodott, mert összevonták a 136-ossal.)

Külső oldal: A végállomások fordított elrendezésűek, a korszakra jellemző kis járatszámmal, a régi feliratok oldalirányban összébbnyomva.

Belső oldal: A korszakban megjelenő, és főleg Dél-Pesten elterjedt megállólistával készült. Az átszállási változások részletezésére nem tértem ki. Megállóváltozás a régi szakaszon: Külső Török Flóris utca -> Szent László utca. Új típusú logó.

Évjárat: szintén 1999

Belső oldal: A járatszám a vastag (Universal 75) karaktertípussal készült. Más különbsége nincsen.

Évjárat: szintén 1999

Külső oldal: Ezen a verzión a járatszám a régi típus, a feliratok esetében is csak méretcsökkenés történt.

Belső oldal: A kapcsolatok helyett lehetőségek szó használata. A járatszám Arial típus.

Évjárat: 1999 EGYEDI, MEGÁLLÓS GARÁZSMENETI TÁBLA!

Külső oldal: A járatszám középen helyezkedik el, mint egy hagyományos járattáblánál, a garázsmenet felirat ehhez képest rendkívül kisméretű , így megtévesztő lehet.

Belső oldal: Ami még inkább különlegessé teszi, az a megállólista megléte; megállólistás garázsmenet táblát csak itt és a 136-osnál készítettek a tojáskorszakban. A Dél-pesti vonalakra jellemző megállólistávan készült. A garázsmenet miatt visszautat nem jelöl, így a jobb oldalt piktogramokkal töltötték ki.

Évjárat: 2000 tavasza

Belső oldal: Új megálló létesült a Zádor utcánál Gubacsi út felé

Hagyományos kialakítású garázsmeneti tábla. 2001 körül készült.

Évjárat: 2003 második fele (még nem tér be a Tescohoz).

Belső oldal: Új járat: 151 (2001. szeptember).

Évjárat: 2004. október (Pestszentimre-busz beindítása)

Belső oldal: Az autóbuszok 2004. január óta a pesterzsébeti Tescohoz is betérnek. Új járat: Pestszentimre-busz (2004. október). A Dolgozó útnál az ellenkező irányban is jelölték a 82, 82A járatokat.

Évjárat: 2005. május 15. (Erzsébet-busz beindítása)

Évjárat: 2006 első fele, tartalmi különbség nélkül.

Belső oldal: Zrt-s logó, a tábla alsó részébe helyezve, a járatszám feljebb húzva. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek".

2006 második fele - 2007 körül készült garázsmeneti tábla puha műanyagból.

Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Elmaradt átszállások feltüntetése, a 30-as villamos törlése. Gyáli / pestszentimrei járatok átszervezése (2006. október), 82-es buszcsalád átszámozása. Reptér-busz -> 200. Megszűnt a Gloriett-busz, új járat a TESCO-busz.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.

Külső oldal: MÁV-állomás -> vasútállomás.

Belső oldal: További elmaradt átszállások, MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése.

Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008.08.21-től összevonták az 59A járattal. A továbbiakban 36-os jelzéssel közlekedett.

20

Évjárat: 1984. november (A 120-as már a rövid útvonalán közlekedik) - 1985. május (még létezik a régi 43-as és nincs megálló a Vadgesztenye utcánál)

Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál a 20-as és a 30-as lemaradt: utóbbi valószínűleg hiba folytán, a 20-as esetében pedig: vagy hiba,  vagy 85. március előtti a tábla.

Évjárat: 1985. október - 1988.06.01 (A 104A járatot már jelöli, de az 1988 júniusában indult 73-ast még nem). Mivel ismeretemben van még két széria ezen időszakból, és ez közülük a legkorábbi, feltételezem, hogy gyártási ideje 1985 vége - 1986 első fele körül lehet.

Külső oldal: LÁSD az 1989-es szériánál: A Keleti pályaudvar három sorba került, a Nádor utca rövidítése megszűnt és szintén három soros lett..

Belső oldal: A gyorsjáratokat rosszul illesztették rá a szitával, mert minimálisan, de mégis láthatóan lejjebb vannak a fekete járatoknál, valamint a 73E a Keletinél és a metrópiktogramok egyszerűen lemaradtak. Új megálló a Vadgesztenye utcánál (1985. június óta). Az U. rövidítések megszűntek. Számtalan új átszállási változás: új járatok a 104,104A, megszűnt a 43-as busz és a 10-es villamos, módosult a 3V útvonala. Minden más módosítás csak logikus utastájékoztatás szempontjából történt variálgatás.

Évjárat: 1987 körül, Lényegi különbség nincs, csak a metrópiktogramok és a 73E nem hiányzik, valamint a gyorsjáratok szitázása megfelelő helyre történt.

Évjárat: 1988 első félév

Külső oldal: Ritka eset: visszatértek az 1984-es külső oldaltípushoz.

Belső oldal: A Róbert Károly körútnál feltüntették a 32-es és 32-es járatokat, a Papp József utcánál pedig a korábbi szériákon törölt 14-es villamost írták ki újra.

Évjárat: 1989. január (20A beindítása)

Külső oldal: Ismét a "modernebb" kinézetet kapta.

Belső oldalSok korábban nem feltüntetett átszállást írtak ki, illetve az újonnan indult 73 és 20A járatokat. Az évek óta hibásan írt Erdősor utcát "út"-ra korrigálták."

Évjárat1990

Belső oldal: További elmaradt, ám kevésbé fontos (pl. 30-as járat) átszállások feltüntetése. Az 1989 júniusában áthelyezett és átnevezett Rokolya és Kucsma utca megállókat még régi nevükön jelzi (Dolmány utca, Gyöngyösi utca).

A járat végállomása a 3-as metró újpesti szakaszának átadása miatt 1990 decemberétől Újpest-központ lett (A Keleti pu - Angyalföld - Tito utca szakasz tehát megszűnt), a másik végállomás pedig hivatalosan az Erdősor úti megálló lett a Nádor utca helyett, de a körjárat-jelleg miatt ez semmiféle változást nem jelentett.

Évjárat: 1990. december

Külső oldal: Régi típusú betűkkel és számmal készült.

Belső oldal: Mindkét irány jelezve van a körjáratjelleg miatt. Az 1990 év végére, 1991 évre jellemző átszállási számtípusokkal. Bár még színes gyorsjáratokat alkalmaznak, már minden lehetséges átszállás fel van tüntetve (ez 1991-től terjedt el egységesen). A korábban is azonos szakaszon nincs megállóváltozás.

Évjárat1991 második fele (Szent László tér közterületnév létrejötte) - 1993

Belső oldalMegállóátnevezések: Dózsa György út -> Deák Ferenc utca, Leiningen Károly utca -> Szent László tér, Papp József utca -> Szent László tér, Rónai Sándor utca -> Deák Ferenc utca, Tito utca (Árpád út) -> Árpád üzletház. Átszállási változás nem történt, azonban hibásan nagyon sok 20-ast nem kereteztek be, így önmagát jelöli átszállási lehetőségként.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: Az Újpest központból eltűnt a kötőjel.

Belső oldal: A körjáratjelleg miatt piktogramok alkalmazása.  Átszállási változás ténylegesen nincsen. Érdekes az Erdősor út végállomás a listán belül, mint "3." végállomás kiemelés.

Évjárat1998 körül

Belső oldalTartalmi változás : csupán a 11-es villamos és a 104A járat megszűnése. A piktogramok sorrendje változott, valamint új típusú logóval készült.

Évjárat: 2000 körül

Külső oldal: Korszakra jellemzően az újlogós táblákéhoz hasonló betűkkel és kis járatszámmal.

Belső oldal: A körjáratjelleg feltüntetése azóta megszűnt. Tartalmi változás nincs.

Évjárat: 2003 vége - 2004

Belső oldal: Új járat május óta a Tesco-busz (2003. május).

Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag

Belső oldal: Több, korábban elmaradt átszállás feltüntetése és egy fölösleges 30-as átszállás törlése.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Külső oldal: Az Erdősor úti végállomás ferdén szitázása.

Belső oldal: Volán átszállás feltüntetése.

Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Néhány milliméterrel nagyobb betűk, a szám balra húzva, így az Erdősor út két sorba került. A járatszám karakter-köze nagyobb.

Belső oldal: A Tesco-busz áprilisban megszűnt, már a márciusi szérián törölték.

Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008.09.06-tól 220-as jelzéssel közlekedett.

20

Évjárat: 1984. november (A 120-as már rövidített útvonalon közlekedik) - 1985. március (a vonal meghosszabbítása a Keleti pályaudvarig)

Kora 80-as évekre jellemző a megszokottnál nagyobb keret a járatszám körül.

Ez a műanyag duplaoldalas tábla 1985 márciusában készült, amikor a járat végállomása a Hősök teréről a Keleti pályaudvarra került át.

Szintén 1985-ből, műanyag alapra fújt tábla.

Évjárat~1987, a 73-ast még nem jelöli

Külső oldal: A keret már a megszokott méretű.

Belső oldal: Érdekes az újraszerkesztett 47-es és 125-ös járat, ez arra utalhat, hogy e széria nem az első Keleti pályaudvaros, hanem inkább 1987 körüli.

Évjárat: 1988. június, ez a széria csupán fél évet lehetett forgalomban a változások miatt, ezért is maradt meg ilyen szép állapotban.

Belső oldal: Az újonnan indult 73-ast eltérő számtípussal sorvégre szerkesztették. Pótoltak korábban elmaradt átszállásokat (32, 32, 120, T72), valamivel vékonyabban az eredeti számoknál.

Évjárat: 1989. február, új megálló az Erdősor utcánál

Külső oldal: A járat útvonala 1989 január végén a Káposztásmegyeri lakótelepig hosszabbodott. Készült egy átmeneti széria, melyet egy hónapig használtak (erről fotóm sajnos nincsen). Februárban, az új megálló létesítésekor ismét kiadtak egy új szériát.

Belső oldalMegálló-változás a korábban is meglévő szakaszon nincs. Átszállások: feltüntették a korábban kimaradt metróátszállásokat, az új szakaszon pedig minden lehetséges átszállást. Érdekes módon az 1988 előtti átszállásokhoz tértek vissza, így törölték mindazon módosítást, amit az előző szériánál vezettek be. Az útvonalhosszabbítás kiváltotta a 125-öst, tehát ezt a megszűnő járatot törölték (később a járat lakossági kérésre újraindult).

Évjárat: 1990. augusztus

Belső oldal: Megszűnt járatok: 1 és 55-ös autóbuszok. Az 55-ös lerövidült, így a Róbert Károly körúti átszállást törölték.

Évjárat: 1990. december (a 3-as metró új szakaszának átadása)

Külső oldal: A végállomás elnevezése Szilas-patak lett.

Belső oldal: Sok új megálló: Deák Ferenc utca, Erzsébet utca, Futár utca,  Leiningen Károly utca, Rónai Sándor utca, Vécsey Károly utca. Megálló-átnevezések: Szépművészeti múzeum -> Hősök tere, Papp József utca -> Szakorvosi rendelő, Erdősor utca --> ~ út. Már minden lehetséges helyen feltünteti az átszállásokat. Amit érdemes megemlíteni: megszűnt a 4A,30,84,3V járat. Új járat a 105 és a 170-es autóbusz valamint a 11-es villamos. A Szakorvosi rendelő helyett hibásan a Rónai Sándor utcánál hibásan jelölték a 11/12/14-es villamosokat.

Évjárat: 1994. április. Utolsó balosszéria.

Belső oldal: Új megálló: Szegedi út. Megállóátnevezés: Tito u. -> Rózsa u., Árpád út -> Árpád üzletház, Rónai Sándor u. -> Deák Ferenc u., Leiningen Károly utca -> Szent László tér. Utóbbi két megálló szerkesztettsége látszik a vastagabb betűkön. Érdekes módon a tábla a korszaknak ellentmondva nem jelöl minden lehetséges átszállást. A Deák Ferenc utcánál törölték a hibásan ott szereplő villamosokat, és a helyes megállónál, a Szakorvosi rendelőnél tüntették fel.

KERESEK KÉPET JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!

Évjárat: 1997. május, puha műanyag

Külső oldal: A két végállomást megcserélték.

Belső oldal: Ritka párosítás az újabb típusú logó és a puha műanyag. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva nem történt megállóváltozás. Látszanak a korábbi módosítások: bal oldalon a Szakorvosi rendelőnél a 11-es villamos hézagja, az Árpád üzletháznál a 104A buszé, a Szegedi útnál a lerövidített 12-esé, a Baross térnél a megszűnt 67-es villamosé (a 67V pedig a 78-as busz mögé lett betéve az onnan kiszedett 95-ös helyére, mely 1996-ig a Keletiig járt). A jobb oldalon csak két hézag van: a 11-es villamosnál és a 104A helyén.

Évjárat: 1998 első fele (a 14-es villamost még nem jelöli Szilas-pataknál). Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2000 első fele

Külső oldal: Az újlogós táblákéhoz hasonló betűk és a korszakra jellemző kis járatszám. A két végállomás helyét felcserélték.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, vastag járatszámmal, az irányokat itt is megcserélték. A 14-es villamos 1998 nyara óta már a Szilas pataknál is jár. A jobb oldali listán a Szegedi út helyett a Pozsonyi utcánál jelölik a 14-es villamost, valamint a Keleti pályaudvarnál a régóta elmaradt pólus-busz kiírása is megtörtént.

Évjárat2002. július

Belső oldalKét új járat indult: 1A villamos (2000. december), 125-ös busz (2001. október). Megszűnések: a 32-es busz ideiglenesen szünetel (2002. július) és 23-as villamos 2000 decemberében végleg megszűnt. Káposztásmegyer felé a Hősök terénél jelölték a korábban kifelejtett 79-es trolit. A "pólus center" megnevezés helyett "pólus-busz" kifejezést használ.

Évjárat: 2003 első fele, pufibetűs stílus (utolsó tojáslogós)

Belső oldal: Tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 2004

Belső oldal: Új járat (2003 júniusa óta) a 132-es. A Szegedi útnál hibásan alapjáratként tüntették fel (egyúttal onnan törölve a 32-est is).

Évjárat: 2005. december (7-es család átszervezése)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A logó a korszakra jellemzően alulra került. Korrigálták a hibás 132-est 32-re. Új járat decembertől a 73-as. Megszűnt: 7A, 73.

Évjárat: 2006. október (132-es megszüntése), puha műanyag.

Belső oldal: Zrt-s logó. Korábban kimaradt átszállások feltüntetése, valamint a 132-es törlése. Új járat a 96A.

Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag

Belső oldal: A 4,4-es járatok helyett szeptembertől az új 105-ös közlekedik. Ugyancsak átszervezték a káposztásmegyeri járatok közlekedését: 125 -> 126, 126 -> 126A valamint a 124-es megszűnt. Megálló-átnevezés: ABC áruház -> Művelődési Központ. Ezen kívül számos, korábban kihagyott átszállást feltüntettek, a BKSZ jegyében a vasutat is.

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Belső oldal: Újpesti átszállások pontosítása (iránymegjelölés, és újabbak feltüntetése).

Évjárat: 2008. március, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

2008.08.21-től a járat jelzése 20E-re változott.

20A

Évjárat: 1989. január, a járat indulásakor. Több széria nem készült.

A járat az 1990 decemberi metróátadással megszűnt.

 

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

SZEREPJÁTÉK - Csatlakozz közénk és légy részese egy kalandnak - FRPG - Még nem késõ csatlakozni - SZEREPJÁTÉK    *****    VANESSA HUDGENS - A LEGNAPRAKÉSZEBB MAGYAR RAJONGÓI OLDALAD A TEHETSÉGES ÉNEKES-SZÍNÉSZNÕRÕL - VANESSA HUDGENS    *****    Ipari elektronkia szerviz, villamos kéziszerszám javitás, érintésvédelmi felülvizsgálat. elektronika-szerviz.gportal.hu    *****    Minden lány egy kicsikét királylány, minden Fiú kicsit hõs lovag. - FRPG    *****    | WATTPAD | Egy neves gimnázium, egy gazdag, arrogáns srác és egy ösztöndíjas lány nem mindennapi szerelme | WATTPAD |    *****    Szerepjáték – Csatlakozz közénk, és részese Te is a kalandoknak - FRPG    *****    Egy igazi hõs sem tudja magáról, hogy hõs. - Egy igazi hõs sem tudja magáról, hogy hõs.    *****    Nincs Új Poszt Cousin & Best Friend & A Lot More    *****    az új élet reményében, hajózz    *****    ANELIATH - varázslat és sárkányvér    *****    csillagütközés marcangolta nász    *****    Katt!Katt!Katt! Lépj be a galopp versenyparkunkba! Katt Katt!    *****    Új lovas szerepjáték! * Új lovas szerepjáték! * Lépj be a lovak csodálatos világába! Nevelj te is nálunk!    *****    ANELIATH - varázslat és sárkányvér- Te ki leszel ebben a csavaros Történetben? - SZEREPJÁTÉK    *****    Te ki leszel ebben a csavaros, mágiával, intrikával és hataloméhséggel fûszerezett olvasztótégelyben?    *****    Te ki leszel ebben a csavaros, mágiával, intrikával és hataloméhséggel fûszerezett olvasztótégelyben?    *****    Vörös sziluett az emlékvárban    *****    'cause I am only human    *****    az új élet reményében, hajózz    *****    Új lovas szerepjáték! * Új lovas szerepjáték! * Lépj be a lovak csodálatos világába! Nevelj te is nálunk!