bkvtablak
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
20 - 21gy

20

Évjárat: 1984. november (A 120-as már a rövid útvonalán közlekedik) - 1985. május (még létezik a régi 43-as és nincs megálló a Vadgesztenye utcánál)

Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál a 20-as és a 30-as lemaradt: utóbbi valószínűleg hiba folytán, a 20-as esetében pedig: vagy hiba,  vagy 85. március előtti a tábla.

Évjárat: 1985. október - 1988.06.01 (A 104A járatot már jelöli, de az 1988 júniusában indult 73-ast még nem). Mivel ismeretemben van még két széria ezen időszakból, és ez közülük a legkorábbi, feltételezem, hogy gyártási ideje 1985 vége - 1986 első fele körül lehet.

Külső oldal: LÁSD az 1989-es szériánál: A Keleti pályaudvar három sorba került, a Nádor utca rövidítése megszűnt és szintén három soros lett..

Belső oldal: A gyorsjáratokat rosszul illesztették rá a szitával, mert minimálisan, de mégis láthatóan lejjebb vannak a fekete járatoknál, valamint a 73E a Keletinél és a metrópiktogramok egyszerűen lemaradtak. Új megálló a Vadgesztenye utcánál (1985. június óta). Az U. rövidítések megszűntek. Számtalan új átszállási változás: új járatok a 104,104A, megszűnt a 43-as busz és a 10-es villamos, módosult a 3V útvonala. Minden más módosítás csak logikus utastájékoztatás szempontjából történt variálgatás.

Évjárat: 1987 körül, Lényegi különbség nincs, csak a metrópiktogramok és a 73E nem hiányzik, valamint a gyorsjáratok szitázása megfelelő helyre történt.

Évjárat: 1988 első félév

Külső oldal: Ritka eset: visszatértek az 1984-es külső oldaltípushoz.

Belső oldal: A Róbert Károly körútnál feltüntették a 32-es és 32-es járatokat, a Papp József utcánál pedig a korábbi szériákon törölt 14-es villamost írták ki újra.

Évjárat: 1989. január (20A beindítása)

Külső oldal: Ismét a "modernebb" kinézetet kapta.

Belső oldalSok korábban nem feltüntetett átszállást írtak ki, illetve az újonnan indult 73 és 20A járatokat. Az évek óta hibásan írt Erdősor utcát "út"-ra korrigálták."

Évjárat1990

Belső oldal: További elmaradt, ám kevésbé fontos (pl. 30-as járat) átszállások feltüntetése. Az 1989 júniusában áthelyezett és átnevezett Rokolya és Kucsma utca megállókat még régi nevükön jelzi (Dolmány utca, Gyöngyösi utca).

A járat végállomása a 3-as metró újpesti szakaszának átadása miatt 1990 decemberétől Újpest-központ lett (A Keleti pu - Angyalföld - Tito utca szakasz tehát megszűnt), a másik végállomás pedig hivatalosan az Erdősor úti megálló lett a Nádor utca helyett, de a körjárat-jelleg miatt ez semmiféle változást nem jelentett.

Évjárat: 1990. december

Külső oldal: Régi típusú betűkkel és számmal készült.

Belső oldal: Mindkét irány jelezve van a körjáratjelleg miatt. Az 1990 év végére, 1991 évre jellemző átszállási számtípusokkal. Bár még színes gyorsjáratokat alkalmaznak, már minden lehetséges átszállás fel van tüntetve (ez 1991-től terjedt el egységesen). A korábban is azonos szakaszon nincs megállóváltozás.

Évjárat1991 második fele (Szent László tér közterületnév létrejötte) - 1993

Belső oldalMegállóátnevezések: Dózsa György út -> Deák Ferenc utca, Leiningen Károly utca -> Szent László tér, Papp József utca -> Szent László tér, Rónai Sándor utca -> Deák Ferenc utca, Tito utca (Árpád út) -> Árpád üzletház. Átszállási változás nem történt, azonban hibásan nagyon sok 20-ast nem kereteztek be, így önmagát jelöli átszállási lehetőségként.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: Az Újpest központból eltűnt a kötőjel.

Belső oldal: A körjáratjelleg miatt piktogramok alkalmazása.  Átszállási változás ténylegesen nincsen. Érdekes az Erdősor út végállomás a listán belül, mint "3." végállomás kiemelés.

Évjárat1998 körül

Belső oldalTartalmi változás : csupán a 11-es villamos és a 104A járat megszűnése. A piktogramok sorrendje változott, valamint új típusú logóval készült.

Évjárat: 2000 körül

Külső oldal: Korszakra jellemzően az újlogós táblákéhoz hasonló betűkkel és kis járatszámmal.

Belső oldal: A körjáratjelleg feltüntetése azóta megszűnt. Tartalmi változás nincs.

Évjárat: valószínűleg a márkavédjegy bevezetése előtt, tehát 2003. szeptember vége előtt

Belső oldal: Új járat május óta a Tesco-busz.

Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag

Belső oldal: Több, korábban elmaradt átszállás feltüntetése és egy fölösleges 30-as átszállás törlése.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Külső oldal: Az Erdősor úti végállomás ferdén szitázása.

Belső oldal: Volán átszállás feltüntetése.

Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008.09.06-tól 220-as jelzéssel közlekedett.

20

Évjárat: 1984. november (A 120-as már rövidített útvonalon közlekedik) - 1985. március (a vonal meghosszabbítása a Keleti pályaudvarig)

Kora 80-as évekre jellemző a megszokottnál nagyobb keret a járatszám körül.

Ez a műanyag duplaoldalas tábla 1985 márciusában készült, amikor a járat végállomása a Hősök teréről a Keleti pályaudvarra került át.

Szintén 1985-ből, műanyag alapra fújt tábla.

Évjárat~1987, a 73-ast még nem jelöli

Külső oldal: A keret már a megszokott méretű.

Belső oldal: Érdekes az újraszerkesztett 47-es és 125-ös járat, ez arra utalhat, hogy e széria nem az első Keleti pályaudvaros, hanem inkább 1987 körüli.

Évjárat: 1988. június, ez a széria csupán fél évet lehetett forgalomban a változások miatt, ezért is maradt meg ilyen szép állapotban.

Belső oldal: Az újonnan indult 73-ast eltérő számtípussal sorvégre szerkesztették. Pótoltak korábban elmaradt átszállásokat (32, 32, 120, T72), valamivel vékonyabban az eredeti számoknál.

Évjárat: 1989. február, új megálló az Erdősor utcánál

Külső oldal: A járat útvonala 1989 január végén a Káposztásmegyeri lakótelepig hosszabbodott. Készült egy átmeneti széria, melyet egy hónapig használtak (erről fotóm sajnos nincsen). Februárban, az új megálló létesítésekor ismét kiadtak egy új szériát.

Belső oldalMegálló-változás a korábban is meglévő szakaszon nincs. Átszállások: feltüntették a korábban kimaradt metróátszállásokat, az új szakaszon pedig minden lehetséges átszállást. Érdekes módon az 1988 előtti átszállásokhoz tértek vissza, így törölték mindazon módosítást, amit az előző szériánál vezettek be. Az útvonalhosszabbítás kiváltotta a 125-öst, tehát ezt a megszűnő járatot törölték (később a járat lakossági kérésre újraindult).

Évjárat: 1990. augusztus

Belső oldal: Megszűnt járatok: 1 és 55-ös autóbuszok. Az 55-ös lerövidült, így a Róbert Károly körúti átszállást törölték.

Évjárat: 1990. december (a 3-as metró új szakaszának átadása)

Külső oldal: A végállomás elnevezése Szilas-patak lett.

Belső oldal: Sok új megálló: Deák Ferenc utca, Erzsébet utca, Futár utca,  Leiningen Károly utca, Rónai Sándor utca, Vécsey Károly utca. Megálló-átnevezések: Szépművészeti múzeum -> Hősök tere, Papp József utca -> Szakorvosi rendelő, Erdősor utca --> ~ út. Már minden lehetséges helyen feltünteti az átszállásokat. Amit érdemes megemlíteni: megszűnt a 4A,30,84,3V járat. Új járat a 105 és a 170-es autóbusz valamint a 11-es villamos. A Szakorvosi rendelő helyett hibásan a Rónai Sándor utcánál hibásan jelölték a 11/12/14-es villamosokat.

Évjárat: 1994. április. Utolsó balosszéria.

Belső oldal: Új megálló: Szegedi út. Megállóátnevezés: Tito u. -> Rózsa u., Árpád út -> Árpád üzletház, Rónai Sándor u. -> Deák Ferenc u., Leiningen Károly utca -> Szent László tér. Utóbbi két megálló szerkesztettsége látszik a vastagabb betűkön. Érdekes módon a tábla a korszaknak ellentmondva nem jelöl minden lehetséges átszállást. A Deák Ferenc utcánál törölték a hibásan ott szereplő villamosokat, és a helyes megállónál, a Szakorvosi rendelőnél tüntették fel.

KERESEK KÉPET JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!

Évjárat: 1997. május, puha műanyag

Külső oldal: A két végállomást megcserélték.

Belső oldal: Ritka párosítás az újabb típusú logó és a puha műanyag. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva nem történt megállóváltozás. Látszanak a korábbi módosítások: bal oldalon a Szakorvosi rendelőnél a 11-es villamos hézagja, az Árpád üzletháznál a 104A buszé, a Szegedi útnál a lerövidített 12-esé, a Baross térnél a megszűnt 67-es villamosé (a 67V pedig a 78-as busz mögé lett betéve az onnan kiszedett 95-ös helyére, mely 1996-ig a Keletiig járt). A jobb oldalon csak két hézag van: a 11-es villamosnál és a 104A helyén.

Évjárat: 1998 első fele (a 14-es villamost még nem jelöli Szilas-pataknál). Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2000 első fele

Külső oldal: Az újlogós táblákéhoz hasonló betűk és a korszakra jellemző kis járatszám. A két végállomás helyét felcserélték.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, vastag járatszámmal, az irányokat itt is megcserélték. A 14-es villamos 1998 nyara óta már a Szilas pataknál is jár. A jobb oldali listán a Szegedi út helyett a Pozsonyi utcánál jelölik a 14-es villamost, valamint a Keleti pályaudvarnál a régóta elmaradt pólus-busz kiírása is megtörtént.

Évjárat2002. július

Belső oldalKét új járat indult: 1A villamos (2000. december), 125-ös busz (2001. október). Megszűnések: a 32-es busz ideiglenesen szünetel (2002. július) és 23-as villamos 2000 decemberében végleg megszűnt. Káposztásmegyer felé a Hősök terénél jelölték a korábban kifelejtett 79-es trolit. A "pólus center" megnevezés helyett "pólus-busz" kifejezést használ.

Évjárat: 2003 első fele, pufibetűs stílus (utolsó tojáslogós)

Belső oldal: Tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 2004

Belső oldal: Új járat (2003 júniusa óta) a 132-es. A Szegedi útnál hibásan alapjáratként tüntették fel (egyúttal onnan törölve a 32-est is).

Évjárat: 2005. december (7-es család átszervezése)

Belső oldal: "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A logó a korszakra jellemzően alulra került. Korrigálták a hibás 132-est 32-re. Új járat decembertől a 73-as. Megszűnt: 7A, 73.

Évjárat: 2006. október (132-es megszüntése), puha műanyag.

Belső oldal: Zrt-s logó. Korábban kimaradt átszállások feltüntetése, valamint a 132-es törlése.

Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag

Belső oldal: A 4,4-es járatok helyett szeptembertől az új 105-ös közlekedik. Ugyancsak átszervezték a káposztásmegyeri járatok közlekedését: 125 -> 126, 126 -> 126A valamint a 124-es megszűnt. Megálló-átnevezés: ABC áruház -> Művelődési Központ. Ezen kívül számos, korábban kihagyott átszállást feltüntettek, a BKSZ jegyében a vasutat is.

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Belső oldal: Újpesti átszállások pontosítása (iránymegjelölés, és újabbak feltüntetése).

20A

Évjárat: 1989. január, a járat indulásakor. Több széria nem készült.

A járat az 1990 decemberi metróátadással megszűnt.

21

Fémtábla a 80-as évek elejéről:

Évjárat: 1986.március - 1988 január (A 16A járat helyett már a 116-os közlekedik, de még létezik a 12, 12A járat.)

Külső oldal: Érdekes a kis betűkkel írt Szabadság-hegy felirat a külső oldalon.

A járat 1988. július 1. és 1988.szeptember 5. között csak a Szabadság-hegyi járatok átszervezése miatt csak Nógrádi utcáig közlekedett, ám számos utaspanasz miatt végül visszaállították az eredeti útvonalat.

Évjárat: 1988. szeptember

Külső oldal: A Szabadság-hegy hagyományos betűkkel lett kiírva és az állomás megnevezés megszűnt.

Belső oldal: A végállomás a Diana utcából a Hollós útra került, a korábbi (1988 július előtt) végállomás megállóként üzemel Egyes megállókból a kötőjel eltűnt. Átszállási változások: megszűnt a 12A, 12, J járat. Új járat a 139-es és 139-es. A tábla érdekes módon a 190-est már nem jelöli, helyette a korábban kimaradt 21-est írták ki. Svábhegy megállónál hibásan feltüntetik a 90-est, pedig 1988 júliusa óta csak a Normafáig közlekedik.

Évjárat: 1989.március (A 16,116-os buszok lerövidültek, kieső szakaszukat a várbusz pótolja) - 1990. augusztus (5-ös megszüntetése)

Külső oldal: Megjelent a Várfok utca felirat.

Belső oldal: Minden megállóban feltüntették az összes lehetséges átszállást, így ezen változásokat nem jelöltem meg. Amit fontos megemlíteni, hogy a 16 és a 116-os már nem a Moszkva térről indul, helyettük a várbusz jár. A 90-est továbbra is hibásan jelöli.

 

Évjárat: 1991. október (Joliot Curie tér -> Királyhágó tér) - 1992

Külső oldal: A Szabadság-hegy új neve Svábhegy.

Belső oldal: Megállóváltozás: Joliot-Curie tér -> Királyhágó tér, Szabadság-hegy -> Svábhegy. A balosokra jellemző szerkesztéstípussal dolgoztak. Megszűnt az 5 és 84-es járat illetve új járat a 84 és 105-ös busz. Utóbbit a Királyhágó térnél a korszakra jellemző típussal szerkesztették a 102-essel együtt. A fogaskerekűt több helyen feltüntették. A 90-est továbbra is hibásan jelöli.

Évjárat: 1993, HIBÁS: Véletlenül határátlépést jelző csíkot tettek a tábla mindkét oldalára, ezért valószínűleg nem is használták.

Belső oldal: Az 1990-ben megváltozott megállónevek már nem átszerkesztett betűtípussal vannak írva. A Moszkva téri végállomásnál ismét feltüntetik a Várfok utcát, valamit a Déli pu. megálló mellé kommentként Scwartzer Ferenc utcát írtak.

Évjárat: 1993

Belső oldal: Különbsége mindössze annyi, hogy az 5 éve folyamatosan hibásan szereplő 90-eseket törölték.

Az autóbusz útvonala 1996 márciusától a Normafáig hosszabbodott, a Normafáig közlekedő 21-es pedig a továbbiakban 21-es eddigi útvonalán közlekedett.

Évjárat: 1996.február, kemény műanyag (érdekes, hogy a gyorsjáratra ugyanekkor viszont puhatábla készült). Gyűjtemény részeként műanyag csomagban.

Külső oldal: A régi 21-es mintája alapján, csak természetesen fekete színnel.

Belső oldal: Az új megállólista igényes, nincsenek benne módosítások.

Évjárat: 1996 április, puha műanyag

Belső oldal: A Királyhágó térnél kiírták a 4-est.

Évjárat: 1997 február - tulajdonos adatai - puha műanyag 

Belső oldal: Új típusú tojáslogóval, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1998, kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül, Kelenföld felirattal

Évjárat: 1999 június

Belső oldal: Ki akarták szedni az 56-os és 56E járatokat, de csak az 56E törléséig jutottak el. 

Évjárat: 2000 második fele (valószínűleg utolsó tojásszéria).

Belső oldal: A Királyhágó térnél törölték a 4-est, ugyanis ebben az időszakban (majdnem 1 évig) építési munkálatok miatt terelt útvonalon közlekedett. Orbán tér -> Szent ~ (vékony betűkkel). Korrigálták az 56-os hibát, igaz igénytelenül: a régi átszállásokat visszahelyezték, majd kiszedték az 56-ost és az 56E keretén belül az E betűt.

Évjárat: 2003 - 2004 fordulóján

Belső oldal: Új járat: 118-as villamos (2003. szeptember). Megálló átnevezés: Déli pályaudvar.

Évjárat: 2007 vége, kísérleti széria. Sorozatgyártásra nem került, helyette végül a matricás verzió valósult meg.

Évjárat: 2008. április (összehasonlítás a 2003-4-es szériával)

Külső oldal: A Várfok utca zárójele kerek lett.

Belső oldal: Járat-változások: 139 -> 139 (2008. január), Vár-busz -> 10 (2007. június). Az 56-os villamos a Szabadság híd felújítása alatt meghosszabbodott Budafok, Városház térig. Jelöli a Volánt és a MÁV járatokat. Egy 90-es átszállást töröltek, egy 21-est feltüntettek, egy fogaskerekű átszállást áthelyeztek. Megálló-változás: Hotel Olympia -> Normafa út.

21

Évjárat: 1988. szeptember (már a Normafáig közlekedik és jelöli a 21-est a Szabadság-hegynél) - 1989.03.01 (ekkortól a 16 és 116-os buszok nem a Moszkva térről indulnak). Korábban egy balos 81-es tábla volt.

Évjárat: 1988. július - szeptember

Belső oldal: E rövid időszakban a 21-es a Nógrádi utcáig közlekedett, ezért nincs jelölve a Szabadság-hegynél. A teljes tááblát ábrázoló fotó elveszett, ezért került másodiknak bemutatásra ez a széria.

Évjárat: 1990 vége - 1991 eleje

Külső oldal: Feltüntették a Várfok utcát.

Belső oldal: Még piros gyorsjáratok, de már minden lehetséges átszállás kiiírása. Megállóváltozások: két megálló mögé zárójeles tájékoztatás került, valamint a Szabadság-hegy neve Svábhegy lett. Fontosabb átszállási változások: megszűnt az 5 és 84 (->84) a 16 és a 116-os már nem a Moszkva térről indul. Új járat a várbusz. A 139-es valamiért kimaradt.

Évjárat: 1991

Külső oldal: A Várfok utca zárójelbe került.

Belső oldal: A Költő utcánál feltüntették a fogaskerekűt.

Évjárat: 1993

Belső oldal: Keretezett gyorsjáratok, valamint Normafa út -> Hotel Olympia.

Évjárat: 1995 június (2.tojáslogós széria)

Belső oldal: A jobb oldali megállólistán a Moszkva térnél látszik a 84-es kiszedése és az ezáltal oldalra tolt lista (56E és 128 között).

Évjárat1996 január (még kemény műanyagból). EZT A SZÉRIÁT CSAK KÉT HÓNAPIG HASZNÁLTÁK!

Belső oldal: A jobb oldali megállólistán a Déli pályaudvarnál törölték a lerövidült 12-est.

Az autóbusz végállomása 1996 március 1-től a Svábhegyre került.

Évjárat: 1996 február (puha műanyagból)

Külső oldal: Valójában egy 21-es alapjárat minta, csak pirossal és keretezett számmal nyomtatva (hiszen a két járat végállomását felcserélték).

Évjárat1996 március, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül. Egyedi esetnek számít, hogy 3 hónap alatt 3 széria is készült.

Évjárat: 1997 február, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: Szintén 1997 február (puha műanyag), új típusú tojáslogóval!

Évjárat: 1998 (már kemény műanyag)

Belső oldal: A jobb alsó sarokban megjelent a Kelenföld felirat (a korszak Kelenföldes tábláinak jellemzője).

Évjárat: 1999 június

Belső oldal: Eltűnt a Kelenföld felirat és az ekkor megszűnő 56-os járatot hézagot hagyva kiszedték, valamint az 56E keretén belül kiszedték az E-t, így igénytelen módon 56-ra alakították át (sajnos pont ott van lekopva a tábla). Az Orbán tér neve Szent Orbán tér lett,ezt vékony betűkkel írták ki.

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - TUDJ MEG TÖBBET SELENA GOMEZ MAGÁNÉLETÉRÕL, SZERELMÉRÕL, CSALÁDJÁRÓL, KARRIERÉRÕL!    *****    HA TE IS IMÁDOD A ZÖLD ÍJÁSZ VILÁGSIKERÛ SOROZAT ELBÛVÖLÕ SZERELMESPÁRJÁT AKKOR ITT A HELYED! MAGYAR OLICITY SITE    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Rendhagyó kedvezményt ajánlok Nektek, Te monhatod meg, hogy mi legyen az ára. Pl.: Születési, párkapcsoklati, horoszkóp.    *****    KÖNYVismertetõk, kötelezõ olvasmányok    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába!<<-BOOKFANCLUB    *****    Ingyenes, korlátlan képfeltöltés!!! www.kepfeltolto.eu    *****    Autista - Állatbarát - Homoszexuális - Intelligens - Kívülálló - Mûvészlélek - Segítõkész - Toleráns    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!    *****    HAT ÉVE ONLINE! - LÁTOGASS EL MAGYARORSZÁG EGYETLEN MÛKÖDÕ SELENA GOMEZZEL FOGLALKOZÓ OLDALÁRA! - HAT ÉVE ONLINE!    *****    A SZULTÁNA: HÍREK - KÉPEK - SOROZATISMERTETÕK - TÖRTÉNELMI INFÓK - ÉRDEKESSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN A SOROZATRÓL    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Itt a nyár! Kivirágzott a mályva és a pipitér! Hogy mit szólt ehhez a két virágmanó? Gyere, és olvasd el a Mesetárban!    *****    STITCHERS - Magyarország egyetlen oldala a természetfeletti krimi-drámasorozatról! A Stitchers sorozatot megéri nézni!    *****    Nézz Élõ live filmet gportalon. Klikk klikk klikk.    *****    Gréti. 23. Egyetemista. Chevelle. Rap. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Élõ live mozifilmek. Ha szereted a filmeket, sorozatokat, meséket akkor itt a helyed!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    ARIANA GRANDE TODAY - MAGYARORSZÁG EGYETLEN ARIANA GRANDÉVAL FOGLALKOZÓ HONLAPJA - TUDJ MEG RÓLA MINDENT    *****    KOSEMBLOG.GP//A MAGYAR "A SZULTÁNA" RAJONGÓI OLDAL//BY: KÖSEM// KOSEMBLOG.GP//MINDEN, AMI KÖSEM...