18
Műanyagra sablonnal fújt tábla a 80-as évek elejéről.
Évjárat: 1984. november (a metró új szakaszának átadásakor)
Belső oldal: Hibásan jelöli a metróátadás előtt egy nappal megszüntetett Polgár utcai megállót.
Évjárat: 1986. november (A 118-as már nem a Vörösvári út körforgalomban közlekedik) - 1989 (Környéki díjszabás bevezetése)
Belső oldal: Megállóváltozások: A hibás Polgár utca megállóhelyet törölték. Megállóátnevezés: Ürömi vasútállomás -> Üröm, MÁV-állomás. Átszállási változások: A 118-as átszállás törlése a Vihar utcánál (új útvonalon indult be a járat). A 60-as átszállás törlése a Volán Pu.nál (célszerűbb volt csak a Rendelőintézetnél feltüntetni), valamint a 60-as feltüntetése a Rendelőintézetnél.
Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: szintén 1989 - a csíkot valaki utólag távolította el gondos munkával, valódi különbsége az, hogy a "Bp. Közig. határ." feliratot pirossal készítették.
Évjárat: 1994. június, első tojáslogós. Csík nélkül készült, utólag matricázták át
Külső oldal: A Korvin Ottó tér neve azóta Szentlélek tér lett, ezt még a balosok idejében módosították a külső oldalon régi betűkkel.
Belső oldal: A balos által megjelölt irányt vizsgálva, új megállókat nem kapott a járat, de nagyon sok megálló átnevezésre került: a végállomás, továbbá: Bécsi út(volán pu.) -> ~(Volán mh.), Bécsi út 291. -> Orbán Balázs út, Bojtár utca -> ~(Bécsi út), Téglagyár -> Kubik utca, Üröm Máv állomás -> Budapest-Üröm Máv állomás, Ürömi út -> Tücsök utca, Bécsi út 35. -> Külső Bécsi út 35.
Évjárat: 1995. augusztus
Külső oldal: A csík árnyalata a korszakra jellemző vastag sárga.
Belső oldal: Törölték a megszűnt járatokat (84,86,142), valamint egy fölösleges 60-as átszállást. Tájékoztató feliratot helyeztek el a közigazgatási határról.
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag), tartalmi különbsége mindössze annyi, hogy határátlépést jelző szöveget helyeztek el kívül belül.
Külső oldal: A csík iránya megfordult
Évjárat: 1997 év vége, kemény műanyag. Lekerekített végű, citromsárga csíkkal, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1999
Belső oldal: Megálló átnevezése: 12-es kilométerkő -> Kövesbérci utca, a korszakra jellemző szerkesztéses betűtípussal. A csík sötétebb árnyalatú és ellentétes irányú lett. A "grafikus" logó helyett új típusút használtak.
Évjárat: 2001. október (a békás-busz indulása)
Belső oldal: A csík árnyalata a korszakra jellemzően barnás lett. A békás-buszt vékony betűkkel beszerkesztették, és a vele egy sorban lévő átszállásokat is. Azonban a 2000 decemberében indult 1A villamos lemaradt a tábláról.
KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ SZÉRIÁRÓL KÉPET!
Évjárat: 2002, utolsó tojáslogós széria
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a korszakra jellemzően a logó helyére a határátlépésre vonatkozó szöveg került. Az 1A villamost ezúttal sem jelölték be.
Évjárat: 2003 második fele
Belső oldal: A korábban kimaradt 1A villamost feltüntették.
Évjárat: 2004. Világosabb csíkkal.
Évjárat: 2005 ősz - tél (tábla kialakítása alapján), vágott szélű csíkkal.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek".
Évjárat: 2005. november 15.
Külső oldal: Az autóbusz útvonala a megnyíló Solymár, Auchan áruházig hosszabbodott. Az áruház zárva-tartásakor azonban téglagyáras táblával közlekedtek a buszok.
Belső oldal: Az új szakaszon kívül egy apró változás: a HÉV átszállást pontosították: Szentendrei HÉV felirattal.
Évjárat: 2007. április, puha műanyag. (Az Auchan érintésén kívüli üzemidőben használt tábla)
Külső oldal: A pilisborosjenői végállomás neve ugyan módosult, de a külső oldal változatlan.
Belső oldal: Zrt-s logó. Pilisborosjenő téglagyár helyett Pilisborosjenő, Téglagyári tér. Április 2-től új megálló létesült a Szentlélek tér felé Serfőző utca néven, valamint a Solymári bekötő út neve Solymár, téglagyári bekötőútra módosult. Egy korábban kimaradt 17-es villamos-átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. (Az Auchan érintésén kívüli üzemidőben használt tábla)
Külső oldal: Módosították a végállomás nevét a külső oldalon is.
Belső oldal: Átfogó végállomás-átnevezés a vonalon még 2007 augusztusában. A BKSZ jegyében a Volán-járatokat is feltünteti.
Évjárat: 2008. február, Auchanos verzió
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül. (Az Auchan érintésén kívüli üzemidőben használt tábla)
Évjárat: 2008. április, Auchanos verzió
Évjárat: 2008. május, Auchanos verzió - digitális nyomtatással készült.
Külső oldal: Nagyobb karakterek, a járatszám karakter távolsága nagyobb
Évjárat: 2008. május, téglagyári verzió
Belső oldal: Az Auchanoshoz képest egyetlen különbsége, hogy a téglagyári bekötőútnál jelöl Volán átszállásokat.
Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008.09.06-tól jelzése 218-asra változott és jelentősen ritkult.
18A
A járat 1999 májusában indult, csak hétköznapokon, napi néhány indulással közlekedett.
Évjárat: 1999. május
Külső oldal: A korszakban néhány járatra jellemző vastag-karakteres stílusban készült el.
Belső oldal: A szokásos vékony betűs megállólistával és vastag járatszámmal.
2000-ben készült széria, egyetlen különbséggel:
Évjárat: 2001. október
Belső oldal: Az ekkor indult Békás-busz feltüntetése. A Bécsi út nincs vastagon szedve.
Évjárat: 2003 vagy 2004. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2007. július, puha műanyag
Belső oldal: "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A logó Zrt-s, és a szokásosnál sokkal lentebbre került. Új megálló: Serfőző utca (2007. április). Korábban kihagyott átszállások (1A és 17-es villamos) feltüntetése, valamint pontosítás (HÉV -> Szentrendrei HÉV).
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: A logó Zrt-s, és a szokásosnál feljebb került. Megálló-átnevezések a jelölések szerint. A BKSZ jegyében feltüntették a Volán járatokat.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással készült - még matrica nélkül
Külső oldal: Az új generációs táblákra jellemző kövérebb karakter, nagyobb számtávolsággal.
Belső oldal: Új típusú megállólista. Töröltek egy 17-es villamos-átszállást.
Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008.09.05-én üzemzárással a járat megszűnt, közlekedését részben az új 260-as járat váltotta fel.
19
Évjárat: 1987. szeptember (a járat viszont májusban indult)
Külső oldal: Hibásan JÁhn Ferenc
Belső oldal: Az 1987-es dátum megkérdőjelezhető, hiszen minden átszállást feltüntettek (ez inkább 1990-től terjedt el). Jobb oldalon a Kalamár József utca felirat (és a Völgy utca is, de ez már nem látványos) szerkesztéses: az útvonalat ugyanis szeptemberben módosították, ekkor jött létre e két megállóhely.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: A betűk régi típusúak, a Pestszenterzsébet is, csak kisebb betűmérettel (ritka jelenség).
Évjárat: 1995. július. A járat útvonala augusztusban lerövidült. Csepelt már nem érintette, az új végpont a Gubacsi út lett. Erre a változásra készült a tábla.
Külső oldal: A hibás ékezet (Jáhn) eltűnt.
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Bal oldalon hibásan a Vörösmarty utcánál az 52-es villamos helyett 52-es autóbuszt jelöl.
Évjárat: 1996. október (puha műanyag).
Külső oldal: A két végállomás felcserélődött valamint a kórház névadója ismét ékezettel olvasható.
Belső oldal: A Vörösmarty utca / Előd utca megállókban pótolták a korábban kimaradt 30-as villamost, de a buszpiktogram továbbra is hibásan szerepel.
Évjárat: 1999. március 1. (A járat útvonala 1999.03.01-től Pestszentlőrinc, Máv állomásig hosszabbodott, mert összevonták a 136-ossal.)
Külső oldal: A végállomások fordított elrendezésűek, a korszakra jellemző kis járatszámmal, a régi feliratok oldalirányban összébbnyomva.
Belső oldal: A korszakban megjelenő, és főleg Dél-Pesten elterjedt megállólistával készült. Az átszállási változások részletezésére nem tértem ki. Megállóváltozás a régi szakaszon: Külső Török Flóris utca -> Szent László utca. Új típusú logó.
Évjárat: szintén 1999
Belső oldal: A járatszám a vastag (Universal 75) karaktertípussal készült. Más különbsége nincsen.
Évjárat: szintén 1999
Külső oldal: Ezen a verzión a járatszám a régi típus, a feliratok esetében is csak méretcsökkenés történt.
Belső oldal: A kapcsolatok helyett lehetőségek szó használata. A járatszám Arial típus.
Évjárat: 1999 EGYEDI, MEGÁLLÓS GARÁZSMENETI TÁBLA!
Külső oldal: A járatszám középen helyezkedik el, mint egy hagyományos járattáblánál, a garázsmenet felirat ehhez képest rendkívül kisméretű , így megtévesztő lehet.
Belső oldal: Ami még inkább különlegessé teszi, az a megállólista megléte; megállólistás garázsmenet táblát csak itt és a 136-osnál készítettek a tojáskorszakban. A Dél-pesti vonalakra jellemző megállólistávan készült. A garázsmenet miatt visszautat nem jelöl, így a jobb oldalt piktogramokkal töltötték ki.
Évjárat: 2000 tavasza
Belső oldal: Új megálló létesült a Zádor utcánál Gubacsi út felé
Hagyományos kialakítású garázsmeneti tábla. 2001 körül készült.
Évjárat: 2003 második fele (még nem tér be a Tescohoz).
Belső oldal: Új járat: 151 (2001. szeptember).
Évjárat: 2004. január - Az autóbuszok ekkortól kezdve a pesterzsébeti Tescohoz is betérnek
Belső oldal: A Tesco megállón kívül feltüntették a korábban kimaradt, 2002 decemberében indult Auchan járatot is az átszállásoknál.
Évjárat: 2005. január vége (az Auchan járat megszüntetése)
Belső oldal: Új járat: Pestszentimre-busz (2004. október). A Dolgozó útnál az ellenkező irányban is jelölték a 82, 82A járatokat. Megszűnt az Auchan járat (2005. január 31.).
Évjárat: 2005. május 15. (Erzsébet-busz beindítása)
Évjárat: 2006 első fele, tartalmi különbség nélkül.
Belső oldal: Zrt-s logó, a tábla alsó részébe helyezve, a járatszám feljebb húzva. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek".
2006 második fele - 2007 körül készült garázsmeneti tábla puha műanyagból.
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Elmaradt átszállások feltüntetése, a 30-as villamos törlése. Gyáli / pestszentimrei járatok átszervezése (2006. október), 82-es buszcsalád átszámozása. Reptér-busz -> 200. Megszűnt a Gloriett-busz, új járat a TESCO-busz.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Külső oldal: MÁV-állomás -> vasútállomás.
Belső oldal: További elmaradt átszállások, MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése.
Évjárat: 2008. június - digitális nyomtatással készült, új típusú széria
Belső oldal: Mindkét irányban még egy megállóban feltüntették az 59, 123-as járatokat. A Tesco júliusra felmondta a Tesco-busz szerződését így a járatot már előre törölték a listából. A Nagykőrösi útnál 84-es helyett hibásan 84-est jelöl.
Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008.08.21-től összevonták az 59A járattal. A továbbiakban 36-os jelzéssel közlekedett.
20
Évjárat: 1984. november (A 120-as már a rövid útvonalán közlekedik) - 1985. május (még létezik a régi 43-as és nincs megálló a Vadgesztenye utcánál)
Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál a 20-as és a 30-as lemaradt: utóbbi valószínűleg hiba folytán, a 20-as esetében pedig: vagy hiba, vagy 85. március előtti a tábla.
Évjárat: 1985. október - 1988.06.01 (A 104A járatot már jelöli, de az 1988 júniusában indult 73-ast még nem). Mivel ismeretemben van még két széria ezen időszakból, és ez közülük a legkorábbi, feltételezem, hogy gyártási ideje 1985 vége - 1986 első fele körül lehet.
Külső oldal: LÁSD az 1989-es szériánál: A Keleti pályaudvar három sorba került, a Nádor utca rövidítése megszűnt és szintén három soros lett..
Belső oldal: A gyorsjáratokat rosszul illesztették rá a szitával, mert minimálisan, de mégis láthatóan lejjebb vannak a fekete járatoknál, valamint a 73E a Keletinél és a metrópiktogramok egyszerűen lemaradtak. Új megálló a Vadgesztenye utcánál (1985. június óta). Az U. rövidítések megszűntek. Számtalan új átszállási változás: új járatok a 104,104A, megszűnt a 43-as busz és a 10-es villamos, módosult a 3V útvonala. Minden más módosítás csak logikus utastájékoztatás szempontjából történt variálgatás.
Évjárat: 1987 körül, Lényegi különbség nincs, csak a metrópiktogramok és a 73E nem hiányzik, valamint a gyorsjáratok szitázása megfelelő helyre történt.
Évjárat: 1988 első fele (július 1. előtt)
Külső oldal: Ritka eset: visszatértek az 1984-es külső oldaltípushoz.
Belső oldal: A Róbert Károly körútnál feltüntették a 32-es és 32-es járatokat, a Papp József utcánál pedig a korábbi szériákon törölt 14-es villamost írták ki újra.
Évjárat: 1988. július (73-as beindítása) - 1989. január (20A beindítása)
Külső oldal: Ismét a háromsoros elrendezést kapta.
Belső oldal: Bár kihagyták hozzá a helyet, végül elfelejtették feltüntetni az új 73-as járatot, valamint a 20-as helyett hibásan saját magát jelöli a Keleitnél és a Nádor utcánál is. Több helyen korábban kimaradt átszállásokat tüntettek fel (1-es villamos, 72-es troli, valamint 20-as és 120-as buszok)
Évjárat: szintén 1988. július - 1989. január, de az előzőnél későbbi
Belső oldal: Az összes hibát korrigálták: 73-as feltüntetése és 20-asok a két végállomáson.
Évjárat: 1989. január (20A beindítása)
Belső oldal: Az újonnan indult 20A járatot feltüntették, továbbá még számos más, korábban kimaradt átszállást. Az évek óta hibásan írt Erdősor utcát "út"-ra korrigálták. A Thököly útnál hibásan 73-as trolit jelöl 72-es helyett
Évjárat: 1990
Belső oldal: További elmaradt, ám kevésbé fontos (pl. 30-as járat) átszállások feltüntetése, valamint a hibás 73-as troliátszállás törlése a Thököly útnál. Az 1989 júniusában áthelyezett és átnevezett Rokolya és Kucsma utca megállókat még régi nevükön jelzi (Dolmány utca, Gyöngyösi utca).
A járat végállomása a 3-as metró újpesti szakaszának átadása miatt 1990 decemberétől Újpest-központ lett (A Keleti pu - Angyalföld - Tito utca szakasz tehát megszűnt), a másik végállomás pedig hivatalosan az Erdősor úti megálló lett a Nádor utca helyett, de a körjárat-jelleg miatt ez semmiféle változást nem jelentett.
Évjárat: 1990. december
Külső oldal: Régi típusú betűkkel és számmal készült.
Belső oldal: Mindkét irány jelezve van a körjáratjelleg miatt. Az 1990 év végére, 1991 évre jellemző átszállási számtípusokkal. Bár még színes gyorsjáratokat alkalmaznak, már minden lehetséges átszállás fel van tüntetve (ez 1991-től terjedt el egységesen). A korábban is azonos szakaszon nincs megállóváltozás.
Évjárat: 1991. július (Szent László tér közterületnév létrejötte) - 1993
Belső oldal: Megállóá tnevezések: Dózsa György út -> Deák Ferenc utca /az utca felirat viszont véletlenül lemaradt/, Leiningen Károly utca -> Szent László tér, Papp József utca -> Szent László tér, Rónai Sándor utca -> Deák Ferenc utca, Tito utca (Árpád út) -> Árpád üzletház. Átszállási változás nem történt, azonban hibásan nagyon sok 20-ast nem kereteztek be, így önmagát jelöli átszállási lehetőségként.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: Az Újpest központból eltűnt a kötőjel.
Belső oldal: A körjáratjelleg miatt piktogramok alkalmazása. Átszállási változás ténylegesen nincsen. Érdekes az Erdősor út végállomás a listán belül, mint "3." végállomás kiemelés.
Évjárat: 1998 körül
Belső oldal: Tartalmi változás : csupán a 11-es villamos és a 104A járat megszűnése. A piktogramok sorrendje változott, valamint új típusú logóval készült.
Évjárat: 2000 körül
Külső oldal: Korszakra jellemzően az újlogós táblákéhoz hasonló betűkkel és kis járatszámmal.
Belső oldal: A körjáratjelleg feltüntetése azóta megszűnt. Tartalmi változás nincs.
Évjárat: 2003 vége - 2004
Belső oldal: Új járat május óta a Tesco-busz (2003. május).
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag
Belső oldal: Több, korábban elmaradt átszállás feltüntetése és egy fölösleges 30-as átszállás törlése.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Külső oldal: Az Erdősor úti végállomás ferdén szitázása.
Belső oldal: Volán átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Néhány milliméterrel nagyobb betűk, a szám balra húzva, így az Erdősor út két sorba került. A járatszám karakter-köze nagyobb.
Belső oldal: A Tesco-busz áprilisban megszűnt, már a márciusi szérián törölték.
Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008.09.06-tól 220-as jelzéssel közlekedett.
|