14
Évjárat: ~1985.
Évjárat: 1995. június (a térségben lezajlott járatmegszüntetések - 10A,83,87B,110 - utáni állapotok)
Érdekes próbanyomat, melyen a menetrendi táblák határátlépést jelző csíkja szerepel, külső oldalán pedig 112-es.
Évjárat: 1995. december
Belső oldal: További három helyen feltüntették a 173-ast valamint a Kosztolányi Dezső tér helyett a Hamzsabégi úthoz írták ki a 41-es buszt.
Évjárat: 1996. szeptember, puha műanyag
Belső oldal: Az ekkor induló 103-as beszerkesztése eltérő (és nagyobb méretű) számmal. A Kosztolányi Dezső tér irányába megszűnt a Fehérvári út megállóhely. Az Építész utcai 10-es átszállás eltűnt. A Galvani utcához eltérő számmal szerkesztették a 47-es villamost. A 41-es busz visszakerült a Kosztolányi Dezső térre, jóval kisebb számméretben, a 41-es helyére, amely így törölve lett.
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag)
Belső oldal: A Hengermalom útnál törölték a 3-as busz iránymegjelölését és eltérő számokkal (a korábbi szérián használt szerkesztő-típussal) pótolták a 41-es villamost. A másik irányban a Vegyész utcánál pótoltak átszállásokat. A Kosztolányi Dezső térnél ismét látható a 41-es.
Évjárat: 1998 első fele, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, új típusú tojáslogóval.
Évjárat: 1998. augusztus, a Tétény-busz beindításakor.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. A járatszámból a 4-es eredeti maradt, de az 1-es új típus. Tartalmi változás csak a tétény-busz feltüntetése, valamint a 3-as irányának megjelölése. Érdekessége, hogy a jobb oldali lista felett a "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" szerepel.
Garázsmeneti tábla 1999 körüli gyártás, a 14, 101, 114-es viszonylatokon használták
Évjárat: 2000.április vége, a 10-es busz megszűnésekor (valószínűleg utolsó széria)
Belső oldal: Két helyen a 10-es törlése, és az 5. megállóban az ennek nyomán módosult 3-as törlése.
A járaton 2001 szeptemberétől a Vt-Transman MAN SL223-as autóbuszai közlekedtek, így a táblagyártás csak pótlás esetén történt.
Évjárat: 2004. november 22. (250-es beindítása)
Belső oldal: Új járatok: 118-as villamos (2003. szeptember), 40E busz (2002. május), 140E (2003. szeptember), 250 (2004. november). A 13, 13A járatok 2000 júniusa óta a Camponáig közlekednek. Az 50-es és 150-es járatok feltüntetése a korábbi szériák hiányosságát pótolja.
A MAN járműveken használt viszonylattábla számkockával, táblára nyomott kivitel:
Az új paraméterkönyv bevezetésétől, 2008. szeptember 6-tól 214-es jelzést kapott.
15
Évjárat: 1984. november (3-as metró már az Árpád hídig közlekedik, Élmunkás térnél nem jelöli a váci úti villamosokat) után /a többi széria ismeretében valószínűleg ez 1984 év végén készült/
Belső oldal: A megállólista a végén hibás: kimaradt a Victor Hugo utca megállóhely és a Gogol utca végállomás. Az Élmunkás tér megállóhely már a Boráros tér irányú első megálló volt (Váci út x Alig utca kereszteződésénél). A gyorsjáratok a piros festék gyengébb minősége miatt lekoptak.
Évjárat: 1985
Külső oldal: A végállomásnév pontos megnevezése
Belső oldal: A megállólista korrigálása, továbbá a Ferenciek tere átszállássor számsorrendbe rendezése.
(ugyanazon széria, de itt nem csúszott szét a gyorsjáratok szitázása)
Évjárat: 1985 vége - 1986 első fele
Külső oldal: Megjelent a Közraktár utca felirat a pontosabb utastájékoztatás érdekében, viszont a helyhiány miatt a Gogol utca rövidítve lett.
Belső oldal: Átszállások kiszedése (valójában hálózati változás nem történt, a kiszedések pedig nem indokolhatóak - például a fontos 9-es átszállás törlése)
Évjárat: 1986. május (116-os beindítása) - 1987. december (12, 12A megszüntetése) közötti.
Belső oldal: Az új 116-os járat feltüntetése.
Évjárat: 1988. május (15A beindítása)
Belső oldal: Törölték a megszűnt 12 és 12A, valamint már látszik az újonnan elindult 15A járat.
Évjárat: 1989
Belső oldal: Hálózati változás nem történt, de egyes átszállásokat töröltek illetve áthelyeztek, a 15A-t még több helyen feltüntették.
Évjárat: 1992. december
Külső oldal: A két végállomást felcserélték, a Közraktár utca zárójelbe került, a Gogol utca szintén, ugyanis a végállomás elnevezése Lehel tér lett.
Belső oldal: Az eltérő vonalvezetés miatt a visszaút megállóit is feltüntették, ennek következtében kisebb betűs megállólista és balra húzott járatszám. Az alábbi megállóátnevezések történtek (csak a régebbi balos által megjelölt irányt tudtam vizsgálni): Szamuely utca -> Lónyai utca, Felszabadulás tér -> Ferenciek tere, Martinelli tér -> Szervita tér, Engels tér -> Erzsébet tér, Báthori utca -> Báthory utca. Ellenirányban a Bakáts tér helyett hibásan Bakáts utcát jelöl. Megállók esetében ahol a hely lehetővé tette az "u." és egyéb rövidítések helyett teljes kiírást alkalmaztak. Átszállások jelentős módosítása. Tényleges hálózati változások: 54-es rövidült, 4A megszűnt.
Évjárat: 1994. november (első tojáslogós)
Külső oldal: A két végállomást ismét megcserélték és eltűnt a Közraktár utca felirat, valamint a háromsoros elrendezésnek köszönhetően az "u" rövidítés megszűnt.
Belső oldal: A Bakáts tér megállót már helyesen jelzi. Megszűnt a 15A járat (1993. december).
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Sok átszállási változás: törölték a megszűnt járatokat (1,2 - a Szende Pál utcánál fenn maradt,8A) valamint a lerövidült 12-es villamost. A Ferenciek terén felüntették a korábban elmaradt 112-es és 173-as buszokat.
Évjárat: 1998. augusztus (City-busz beindításakor)
Belső oldal: Vékony betűkkel beszerkesztették a City-buszt, valamint kis számokkal az Erzsébet térhez a korábban elmaradt 105-öst. Törölték a már rég nem aktuális 2-es átszállást a Szende Pál utcánál.
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: A 0710-es 8-as táblához hasonlóan átszállások feltüntetése nélkül készült. Rengeteg megállóváltozás történt: 2002. márciusától a Szabadság téri mélygarázs építése miatt az autóbuszok útvonala módosult, Lehel tér felé megszűnt a Szabadság tér és Báthory utca megálló, helyettük létesült az Arany János utca és Kossuth Lajos tér megálló. 2002. májustól Boráros tér felé a Báthory utca megállót áthelyezték, új neve: Kossuth Lajos tér. A Kálvin tér térségében jelölt megállóváltozások a Ráday utca (kezdetben csak hétvégi) lezárásákor aktuális megállóhelyek. A Lehel téri végállomás áthelyezésére 2005. szeptemberében került sor, ezért változtak itt a megállók. A Havas utca megálló létesítése a 2-es villamos felújításához kapcsolódó ideiglenes változás.
Évjárat: 2008. március - július között, duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Boráros térnél elhagyták a Közraktár utca kifejezést, bár az elnevezése (és helye sem) változott meg hivatalosan
Évjárat: 2008. szeptember 6.- a pk utáni első szériákra jellemző matricás kivitelben. Ekkortól csak hétköznap közlekedett, hétvégén a 115-ös járt helyette.
Belső oldal: pk utáni rengeteg változás (átnevezések és hálózati változások) részletezésére nem tértem ki. Új megálló létesült még a pk előtti időszakban Hold utca néven (Lehel tér felé)
Évjárat: 2009. június, matricás
Belső oldal: A második generációs pk utáni szériákra jellemzően vékonyabb vonalas táblázat, nagyobb méretben, a jobb áttekinthetőség céljából. 2009. május 23-tól a Kecskeméti felújítása miatt Lehel tér felé a Kiskörúton közlekedik (a 8-as és 112-es végállomását az Urániához helyezték, ezért azokat a Kálvin térnél nem jelöli). Május 30-tól átadták a Szabadság hidat, így a korábbi szérián szereplő pótlóbuszok helyett már a villamosjáratokat láthatjuk. A Kálvin téren viszont még tart a metróépítés, ezért a 83-as helyett továbbra is pótlóbusz jár.
Évjárat: 2010. február, matricás
Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel, színes piktogramokkal (zöld és lila), a korszakra jellemzően
Belső oldal: átmeneti időszak, amikor még a belső oldalra készült táblázatos kialakítás is, a járatszám már kék Zurich. A Kálvin tér megálló véletlenül lemaradt Lehel tér felé. Megállók áthelyezés miatti átnevezése: Hild tér -> Erzsébet tér (lehel tér felé), Roosevelt tér -> Zrínyi utca (Boráros tér felé), továbbá a 2-es villamos vágányzár vége miatt megszűnt a Havas utca megálló, ezzel egyidejűleg ismét közlekedik a 2A villamos. További elmaradt átszállások és iránymegjelölések feltüntetése.
Évjárat: 2010. június, matricás
Külső oldal: nem változott
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek megjelölésével. 2010 áprilisában megnyitották a Kecskeméti utcát, így Lehel tér felé eredeti útvonalán közlekedik. Boráros tér felé megszűnt a Mátyás tér megállóhely. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. augusztus, matricás
Külső oldal: nem változott
Belső oldal: A dátumon kívül tartalmilag és stílusában is teljesen egyezik a 1006-al. Nagyon apró különbsége, hogy a vonalcsík fentebb kezdődik, így az alsó szürke sáv függőlegesen nagyobb területet foglal el.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: dátumozása 1008, valójában 2011. március körüli (piktogramok és BKK logó alapján), matricás
Külső oldal: Új típusú HÉV és metrópiktogramok, Boráros tér esetében a felirat jobb oldalán, ezért a tér nevét balra igazították.
Belső oldal: Hálózati- és megállóváltozás nem történt. A kialakítás stílusában megegyezik az előzővel, de új típusú piktogramokat használ és BKK logó van rajta (a logók a szürke sávból kiemelve helyezkednek el). A 26-ost jelöli a Szent István körútnál, bár a viszonylat ekkor a Margit híd felújítása miatt csak a Centenáriumi emlékműig közlekedett (2011. október 16-tól került vissza eredeti útvonalára, azonban ez a tábla nem valószínű, hogy ekkori lenne).
Évjárat: 2011. október, matricás
Külső oldal: A Boráros tér felirat a piktogrammal együtt középre igazítva
Belső oldal: Stílusában nem változott. A BKK és BKV logók kisebb méretűek. Némi árnyalatbeli különbség tapasztalható a metró és HÉV logókban is. Hálózati változás: megszűnt a 178A (2011. április 3.). A 83-as trolinál iránymegjelölést tüntettek föl a Kálvin téren. Átszállások közül törölték a 2,2A villamosokat a Zrínyi utcánál és az Erzsébet téren a 47-49-est (holott feltüntetésük indokolt lenne.). Erzsébet térnél a pejoratívan ható köznyelvi Gödör feliratot törölték, valamint a Metrómúzeum elnevezése változott. A Hercegprímás utcánál feltüntették a szakorvosi rendeőt. Ezen kívül kisebb átszállási sorigazítás történt a Szent István körútnál és a Lehel térnél.
Évjárat: 2012. augusztus, matricás
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A korszakra jellemzően kétnyelvű jelmagyarázattal ellátva, valamint csak BKK logóval, mely a jobb felső sarokba került. Az átkelőhajók számozást kaptak. Egyéb különbsége sem tartalmilag, sem elrendezésben nincs.
Évjárat: 2012. november (december 1-i változásra készítve), matricás
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: December 1-től a Ferenciek tere aluljáró lezárása miatt Lehel tér felé a Kiskörúton közlekedett, ezt a terelt szakaszt narancssárga színnel jelölték. A jelmagyarázatos rész eltűnt. Az átkelőhajók sorrendje változott az átszállásokban. Az Erzsébet térnél nincsenek átszállások, mivel azok az ideiglenes szakasznál lettek feltüntetve. A korábban (1110 szérián törölt) indokolaltlanul törölt 2, 2A átszállások visszakerültek.
Évjárat: 2013. február 22. (2A megszüntetése), matricás
Külső oldal: Rövid ideig alkalmazott stílusban: változatlanul Zurich karakterek, de kövérebb, összenyomott formában
Belső oldal: Ismét van jelmagyarázatos rész. Az autóbusz-villamos-troli piktogramok megújultak, az autóbusz-átszállások színükben is változtak: világoskék árnyalattal készültek. A többi elem stílusában nem változott. Hálózati változás: megszűnt a 2A villamos (február 22-én), valamint a Lehel térnél nincs P+R parkoló.
Évjárat: 2013. június 1. (Rákóczi úti járatok átszervezése) - májusban a változásokra előre legyártva. Külseje táblára nyomott, belül matricás
Külső oldal: Frutiger karakterekkel, a korai Frutigeres szériákra jellemző nagyobb méretű, elnyújtott betűkkel. Piktogramok helyett a korszakra jelemzően H és M megjelölés.
Belső oldal: Új típusú, letisztultabb vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek, jelmagyarázat nélkül, világosabb árnyalatokkal). Tartalmi értelemben a Rákóczi úti járatok átszervezése (7A, 107E, 133E, 233E járatok közlekedése - Astoriánál hibásan 233-ast jelez), valamint a 206-os helyett a hosszú 9-es közlekedése május 1. óta.
Évjárat: szintén a június 1-i változásra gyártva, de hibás: Lehel téren 3-as helyett 2-es metrót jelez.
A fenti, hibás szériát később matricával korrigálták:
Évjárat: 2013. november 9. - a 15-115-133-as viszonylatok összevonása után az Árpád hídig hosszabbították. Mindkét oldalán táblára nyomva.
Külső oldal: A járatszám nagyobb (karakter-távolsága kisebb), a betűk kisebbek és nincsenek elnyújtva.
Belső oldal: A meghosszabbított szakaszon kívül a belvárosi szakasz is változott, a Ráday utca érintése nélkül közlekedik Boráros tér felé, emiatt az ott lévő átszállásokat átrendezték. Kisebb mértékű átszállási változások történtek (logikusabb tájékoztatás céljából), valamint az Astoriánál hibás 233-ast korrigálták 233E-re. A 2-es villamos helyett a Kossuth tér átépítése miatt pótlóbuszok közlekedtek.
Évjárat: 2014. március 29. A 4-es metró átadásakor. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: A járatszám néhány milliméterrel kisebb. A két végállomást a Boráros tér esetén tábla bal széle felé, az Árpád hidat ajobb széle felé húzták néhány milliméterrel.
Belső oldal: 2014 márciusában átadták a megújult Ferenciek terét, így az autóbuszok mai útvonalukkal megegyezően a Szabadsajtó utat keresztezve haladnak át, a kiskörúti ideiglenes szakasz megszűnt. A Kossuth tér átépítésével új megálló létesült a Batthyány örökmécsesnél és a 2-es villamos ismét közlekedik. A 4-es metró átadása miatt pedig a Rákóczi úti járatok változtak. Új járat még a 48-as villamos és a 226-os busz, továbbá feltüntették a 12-es és 13-as hajójáratokat. Stílusbeli különbség, hogy a HÉV- és metrópiktogramok belsejébe írt szám kisebb méretű (pl H7 hetes száma)
Évjárat: 2014. május 17., Ekkortól a Gyöngyösi utcáig hosszabbították, korábbi útvonalán részben a 115-ös közlekedett. Mindkét oldalán táblára nyomva.
Külső oldal: Változatlan karakterekkel és méretben, az új útvonalnak megfelelően (emiatt a járatszám balra tolva).
Belső oldal: Az új szakasz beszerkesztésén kívül nincs különbsége.
2015. május 10-én, a Dandár utca x Soroksári út kereszteződésénél síncsere munkálatokat végeztek, a 2-es villamos ezen a szakaszon nem járt. Egy nap erejéig a 15-ös a Közvágóhídig járt, a 1405 szériák külső oldalára matrica került:
Évjárat: 2015. július. Mindkét oldalán táblára nyomva.
Külső oldal: Nem változott
Belső oldal: Megszűnt: 8A busz, új járat: 110-es. A listában a Bubi állomások is megjelennek. A 291-es busz a Széll Kálmán tér átépítése kapcsán kialakult átrendezés miatt nem közlekedik. Elmaradt átszállások feltüntetése: 76-os troli, M3 metró és egy fölösleges Erzsébet téri 9-es átszállás törlése. Megállóhelyek: Szent István körút rövidítés nélküli kiírása Gyöngyösi utca felé is. Lehel tér M (Csanády utca) megálló neve Csanády utca (Lehel tér M) lett.
Évjárat: 2015. november. Mindkét oldalán táblára nyomva.
Külső oldal: Járatszám változatlan, a betűk kisebbek.
Belső oldal: Általam ismeretlen okból a Kiskörúton közlekedett Gyöngyösi utca felé. Megállóváltozás: Szende Pál utca -> Dorottya utca (Vörösmarty tér M). A Széll Kálmán tér átadása után ismét jár a 291-es. Átkelőhajók feltüntetése a Gyöngyösi utcánál.
15A
A járat 1988. május és 1993. decembere között közlekedett, kirázólag Ikarus 415-ösökkel.
Évjárat: 1988. május, a járat indulásakor.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (16-tól)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|