7E - logikai sorrend miatt lásd lentebb, a 7-es után
7
Műanyagra fújt, másik típusú sablonnal:
Évjárat: 1985. március (a 20-as már a Keleti pályaudvartól indul) - 1986. január (114-es beindítása)
Belső oldal: Régi típusú vastagvonalas táblázattal készült.
Évjárat: 1987. január (153->153) - 1987. március (még nem jelöli a márciusban létesített Tétényi úti kórház megállót)
Belső oldal: 153 ->153. Megszűnt a 9-es villamos. Új járatok: 114-es (1986. január óta), 116 (1986. május).
Évjárat: 1988. július (73-as helyett már a hosszú 73-as közlekedik.) - október (a 75-ös troli még a Hungária körúton jár)
Belső oldal: Új megálló Tétényi úti kórház néven (1987 márciusa óta). 73 -> 73 Megszűnt: 12, 12A buszok. Új járat: 15A (1988. május óta). A korábbi szérián keletkezett, 9-es villamos törléséből származó hézagot összehúzással zárták.
Évjárat: 1990. szeptember
Belső oldal: Érdekessége, hogy a korai balosszériákra jellemző vastagvonalas táblázat még továbbra is használatban vam (más járatokon ezeket ekkora már vékonyabb típus váltotta fel). Megszűntek: 1,5,41E,55 buszjáratok, új járat: 41. Lerövidült: 12-es busz. A 75-ös troli ekkor már nem a Hungária körúton, hanem a Stefánia úton jár. Az új 127-es járat (1989. március) feltüntetése elmaradt, továbbá a Kosztolányi Dezső téren 40 helyett 40-est jelöl.
Évjárat: 1990. december (a 3-as metró újpesti szakaszának átadása után, még piros színnel szitázott gyorsjáratokkal)
Belső oldal: Vékony vonalas táblázat alkalmazása új elrendezéssel. Az átszállásokat azonban egy más lista alapján szerkesztették, mivel az előző szérián már átszerkesztett, régi járatok hibásan ismét fel lettek tüntetve (pl. 41E). Felszabadulás tér -> Ferenciek tere. Hálózati változások: lerövidült a 20-as, megszűnt a 30-as. Pótolták a korábban kimaradt 127-est, viszont ezen a szérián a már módosult 75-ös troli és a megszűnt 41E járat (a helyette közlekedő 41 helyett) szerepel hibásan, valamint a 153-ast a Kosztolányi Dezső téren nem jelzi.
Évjárat: 1991 (keretes gyorsjáratok) - 1992. december (172-es megszüntetése)
Belső oldal: Az előző széria hibáinak javítása (72 troli, 41E), a Kelenföld városközpont 83-114 helyes számsorrendje, továbbá a Kosztolányi Dezső térnél 40 helyett 40-est jelöl.
Évjárat: 1993. április körül. Ez egy egyedi reklámos széria, mindössze egy busz volt ilyen táblákkal felszerelve, a Grand Hotel reklámfogása gyanánt.
Belső oldal: Tétényi úti kórház -> Szt. Imre kórház. Átszállási változások: A Kosztolányi Dezső térnél ismét hibásan 41E írása 41 helyett, ugyanitt az utolsó átszállások véletlen történt lehagyása, illetve a 172-es megszűnés miatti törlése. A 40-es helyett ismét 40-est olvashatunk.
A piros pontok jelzése nem aktuális!
A reklámos szériával párhuzamosan futó 1993-as kiadás, éppen ezért csak egy apró különbsége van, rövidítés nélkül írták a Szent Imre kórház megállót:
Évjárat: 1994 . április, utolsó balos
Belső oldal: Megszűnt a 15A és 55-ös busz, a Kosztolányi Dezső térnél korrigálták az összes hibát.
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: A Kelenföldi PU. rövidítés megszűnt, a pályaudvar szót régi típusú, de valamivel kisebb betűkkel készítették.
Belső oldal: A buszok már a Róna utcánál is megállnak. A november megszűnt 73E-t már nem jelöli.
Készültek garázsmeneti táblák is a vonalra, ez egy 1995-ös darab:
Évjárat: 1996. április, puha műanyag
Belső oldal: A megszűnt, vagy rövidült (95) járatokat kiszedték a listából (rengeteg változás történt), több helyen hézagokat hagyva. A 83-as autóbusz megszűnése miatt új megálló létesült a Bártfai utcánál. Új járat a 99A.
Évjárat: dátumozás szerint 1996. április, valójában 1996. szeptember 1., a 103-as beindításakor. Puha műanyag
Külső oldal: A karakterek változatlanok, de sokkal kisebbek.
Belső oldal: Az új 103-as járat feltüntetése, kisebb számokkal.
Évjárat: 1997. március, puha műanyag
Külső oldal: Nagyobb karakterméret, de oldalirányban összenyomva (különösen az Etele téri végállomás)
Belső oldal: A 67-es villamos helyett 67V pótlóbusz közlekedik.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú logóval, egyébként tartalmi különbség nélkül. A tábla alsó sarkában megjelent a korszak szokásának megfelelően a Kelenföld felirat (a használat során lekopott, halványan még kivehető).
Évjárat: 1998 első fele
Belső oldal: A 67V átszállását az Etele tér felé a Keleti pályaudvarhoz helyezték át a Hungária körút helyett. Móricz Zsigmond körtérnél a villamos átszállások félredőltek.
A járaton 1998 szeptemberétől felújított, FOK-GYEM kijelzős autóbuszok közlekedtek, több tojáslogós széria nem készült.
Évjárat: 2007 első fele, puha műanyag.
Mindkét oldal azonos. Immár a korszakra jellemző karakterekkel.
Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2007 vége - 2008 eleje, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek (vessző kivételével) a tojáslogósokra és balosokra jellemző betűkkel készültek.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással
Külső oldal: nagyobb karakterek
Belső oldal: Átszállások átrendezése logikusabb tájékoztatás elve alapján, tényleges hálózati változás nélkül. Az Újbuda-buszt nem jelzi, holott a járat nem szűnt meg. Kosztolányi Dezső térnél a 153-as kerete lemaradt.
Az új paraméterkönyv bevezetésétől, 2008. augusztus 21-től 7E jelzést kapott.
7E
Évjárat: 2008. augusztus 21., első széria - a pk utáni első szériákra jellemző matricás kivitelben, nehezen olvasható listával.
Külső oldal: A végállomás nevéből elhagyták az Etele teret
Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt részletezésére nem tértem ki. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt (az átnevezéseken kívül)
Évjárat: 2008. szeptember, matricás. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. november (a Szabadság híd december 20-as megnyitására előre gyártva), matricás.
Belső oldal: Hálózati változások: a Szabadság híd megnyitása után ismét jár a 47, 49-es villamos, a pótlóbuszok, az 41A és 56-os villamosok megszűntek (a Móricz Zsigmond térnél azonban nem törölték a 149V-t), a 19-es villamos vágányzár miatt nem közlekedik (a Kosztolányi Dezső téren viszont kint maradt). Egyéb szerkesztés: Kelenföldi pályaudvarnál a Volán átszállás törlése.
Évjárat: dátumozása 2009. július, de tartalmazza az 2009. augusztus 21-től életbe lépő változásokat (ezeket azonban ekkor már júliusban is lehetett tudni, pl. 95-ös rövidítése) - matricás
Belső oldal: Hálózati változás: megszűnt a 33A, 141A és 273E-as, lerövidült a 95-ös, a 240-es útvonala változott. A 19-es vágányzára véget ért, ezért ismét jelzi. Egyéb szerkesztések: volán járatokat számmal is jelzi. A 149V továbbra is hibásan kint van.
Évjárat: 2010. július, matricás
Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: dátum szerint 2011. május, valójában 2012. április, matricás
Külső oldal: Nem változott
Belső oldal: Stílusbeli változások a korszakra jellemzően: jelmagyarázat megjelenése, BKV logó helyett csak BKK logó, jobb felső sarokban. Piktogramok (metró, volán, vasút) változása. Megszűnt: 178A. Új járat: 230 és az átkelőhajók. Elmaradt átszállások feltüntetése: 173, 173E. Kelenföldön a fölöslegesnek ítélt 103-ast törölték (Szent Imre kórháznál már fel van füntetve).
Évjárat: 2013. május, a június 1-i Rákóczi úti változásokra készíte. külseje táblára nyomott, belül matricás. Útvonala Újpalotáig hosszabbítva.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás. A végállomás elnevezése pályaudvarról vasútállomásra változott.
Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal), a korábbihoz képest fordított elrendezéssel A Róna utca megálló Tisza István térre lett átnevezve. Hálózati változások: 7-es is Újpalotáig közlekedik, 33E->133E (meghosszabbítva Újpalotára),173E->107E. A 173-as megszűnt, helyette a 7A közlekedi. Egyéb, nem Rákóczi úthoz kapcsolódó: megszűnt a 2A villamos.
Évjárat: dátumozás szerint 2013. május, valójában 1-2 hónappal későbbi, de még december előtti lehet. - mindkét oldala táblára nyomott
Belső oldal: sötétebb árnyalatú vonalcsík és átszállások (jobban olvasható). Kelenföld vasútállomásnál nem jelöli a 103-ast, mivel odáig Kelenföld városközponttól azonos útvonalon haladnak.
Évjárat: 2013. december - matricás
Külső oldal: Nagyobb járatszám, kisebb karakterek, melyek nincsenek már elnyújtva, így rövidítés nélküli kiírást tesz lehetővé
Belső oldal: Apró változások: 224-es irányának megjelölése, Ferenciek tere hajóátszállások alulra helyezve, Kosztolányi Dezső téri volán piktogram változása.
Évjárat: 2014. március 28. - a 4-es metró átadásakori állapotok: útvonala a Blaha Lujza térig rövidült. Nem matricás
Külső oldal: Újpalotai végállomás a jobb oldalra került.
Belső oldal: Megszűnt a Tisza István tér megálló. 4-es metróhoz kapcsolódó számos változás a Rákóczi út térségében (például 8, 8A, 107, 133, 233, illetve megszűntek: 107E, 133E, 233E). A Blaha Lujza téren a korábbihoz képest minden átszállás feltüntetésre került, mivel végállomásként funkcionál. További változások: 46, 146 járatok feltüntetése a Vásárcsarnoknál, a 146-os irányjelölésével. Keleti pályaudvarnál a P+R parkoló (mai troliterminál helyén) megszűnt.
Hibás nyomat, az átszállási tartomány felülre kerülésével:
Évjárat: 2021. február, puha műanyag. Nem matricás
Külső oldal: A korszakra jellemző "újbalos" kialakítás, változatlan karakterekkel
Belső oldal: Belső kialakítás nem változott, kicsit világosabb árnyalatú kéket használnak. Még 2016-ban változott a 4-es metró utáni hálózat, ennek eredményeként a ma is ismert hálózat alakult ki a Rákóczi tengelyen. A metrópótlás miatt több villamos és trolibuszjárat M jelzéssel közlekedik módosított útvonalon: 1M, 2M, 72M, 73M, 79M. További változások: új járat a 296A (2014. szeptember óta). A Vásárcsarnoknál nem jelöli a 46-146 járatokat, továbbá a 146-os iránymegjelölése sem szerepel. Bubi pontokat is jelöli.
Évjárat: 2022. október - a november 11-i Ikarus búcsúnapra BKV által rendelt, hivatalos "nosztalgiatábla"
7G
2013. június 1-től a korábbi 173G járat jelzése 7G-re változott. A viszonylat csak kora reggel közlekedik, kizárólag egy irányban.
Évjárat: 2015. március. Nem matricás.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (8-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|