7E - logikai sorrend miatt lásd lentebb, a 7-es után
7
Műanyagra fújt, másik típusú sablonnal:
Évjárat: 1985. március (a 20-as már a Keleti pályaudvartól indul) - 1986. január (114-es beindítása)
Belső oldal: Régi típusú vastagvonalas táblázattal készült. A Móricz Zsigmond körtérnél a 27-es járat egy átszerkesztés lehet, mivel nem számsorrendben van.
Évjárat: 1987. január (153->153), de még nem jelöli a márciusban létesített Tétényi úti kórház megállót
Belső oldal: 153 ->153. Megszűnt a 9-es villamos. Új járatok: 114-es (1986. január óta), 116 (1986. május).
Évjárat: 1988. július (73-as helyett már a hosszú 73-as közlekedik.) - október (a 75-ös troli még a Hungária körúton jár)
Belső oldal: Új megálló Tétényi úti kórház néven (1987 márciusa óta). 73 -> 73 Megszűnt: 12, 12A buszok. Új járat: 15A (1988. május óta). A korábbi szérián keletkezett, 9-es villamos törléséből származó hézagot összehúzással zárták.
Évjárat: 1990. szeptember
Belső oldal: Érdekessége, hogy a korai balosszériákra jellemző vastagvonalas táblázat még továbbra is használatban (más járatokon ezeket ekkora már vékonyabb típus váltotta fel). Megszűntek: 1,5,41E,55 buszjáratok, új járat: 41. Lerövidült: 12-es busz. A 75-ös troli ekkor már nem a Hungária körúton, hanem a Stefánia úton jár. Az új 127-es járat (1989. március) feltüntetése elmaradt, továbbá a Kosztolányi Dezső téren 40 helyett 40-est jelöl.
Évjárat: 1990. december (a 3-as metró újpesti szakaszának átadása után, még piros színnel szitázott gyorsjáratokkal)
Belső oldal: Vékony vonalas táblázat alkalmazása új elrendezéssel. Az átszállásokat azonban egy más lista alapján szerkesztették, mivel az előző szérián már átszerkesztett, régi járatok hibásan ismét fel lettek tüntetve (pl. 41E). Felszabadulás tér -> Ferenciek tere. Hálózati változások: lerövidült a 20-as, megszűnt a 30-as. Pótolták a korábban kimaradt 127-est, viszont ezen a szérián a már módosult 75-ös troli és a megszűnt 41E járat (a helyette közlekedő 41 helyett) szerepel hibásan, valamint a 153-ast a Kosztolányi Dezső téren nem jelzi.
Évjárat: 1991(keretes gyorsjáratok) - 1992. december (172-es megszüntetése)
Belső oldal: Az előző széria hibáinak javítása (72 troli, 41E), a Kelenföld városközpont 83-114 helyes számsorrendje, továbbá a Kosztolányi Dezső térnél 40 helyett 40-est jelöl.
Évjárat: 1993. április körül. Ez egy egyedi reklámos széria, mindössze egy busz volt ilyen táblákkal felszerelve, a Grand Hotel reklámfogása gyanánt.
Belső oldal: Tétényi úti kórház -> Szt. Imre kórház. Átszállási változások: A Kosztolányi Dezső térnél ismét hibásan 41E írása 41 helyett, ugyanitt az utolsó átszállások véletlen történt lehagyása, illetve a 172-es megszűnés miatti törlése. A 40-es helyett ismét 40-est olvashatunk.
A piros pontok jelzése nem aktuális!
A reklámos szériával párhuzamosan futó 1993-as kiadás, éppen ezért csak egy apró különbsége van, rövidítés nélkül írták a Szent Imre kórház megállót:
Évjárat: 1994 . április, utolsó balos
Belső oldal: Megszűnt a 15A és 55-ös busz, a Kosztolányi Dezső térnél korrigálták az összes hibát.
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: A Kelenföldi PU. rövidítés megszűnt, a pályaudvar szót régi típusú, de valamivel kisebb betűkkel készítették.
Belső oldal: A buszok már a Róna utcánál is megállnak. A november megszűnt 73E-t már nem jelöli.
Készültek garázsmeneti táblák is a vonalra, ez egy 1995-ös darab:
Évjárat: 1996. április, puha műanyag
Külső oldal: Kis méretű betűkkel (karaktertípus nem változott).
Belső oldal: A megszűnt járatokat kiszedték a régi listából (rengeteg változás történt), de nem olyan gondosan mint az egy időben készült 173-as széria esetében: helyükön üres hézagokat láthatunk. A 83-as autóbusz megszűnése miatt új megálló létesült a Bártfai utcánál. Érdekes, hogy a 103-as buszt már berakták a listába (feltűnően más számtípussal), holott csak szeptember hónapban indult.
Készült egy másik 1996 áprilisi dátumozású tábla, melynek belső oldala megegyezett, de a külső még a régi minta.
Évjárat: 1997. március, puha műanyag
Külső oldal: Felnagyították a betűket, a Kelenföldi végállomást emellett elnyújtották.
Belső oldal: Csak az újonnan indult 67V beillesztése (3 helyen) a különbség.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú logóval, egyébként tartalmi különbség nélkül. A tábla alsó sarkában megjelent a korszak szokásának megfelelően a Kelenföld felirat (a használat során lekopott, halványan még kivehető).
Évjárat: 1998 első fele
Belső oldal: A 67V átszállását az Etele tér felé a Keleti pályaudvarhoz helyezték át a Hungária körút helyett.
A járaton 1998 szeptemberétől felújított, FOK-GYEM kijelzős autóbuszok közlekedtek, több tojáslogós széria nem készült.
Évjárat: 2006 vége, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek (vessző kivételével) a tojáslogósokra és balosokra jellemző betűkkel készültek.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2007 első fele, puha műanyag.
Mindkét oldal azonos. Immár a korszakra jellemző karakterekkel.
Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással
Külső oldal: nagyobb karakterek
Belső oldal: Átszállások átrendezése logikusabb tájékoztatás elve alapján, tényleges hálózati változás nélkül. Az Újbuda-buszt nem jelzi, holott a járat nem szűnt meg. Kosztolányi Dezső térnél a 153-as kerete lemaradt.
Az új paraméterkönyv bevezetésétől, 2008. augusztus 21-től 7E jelzést kapott.
7E
Évjárat: 2008. augusztus 21., első széria - a pk utáni első szériákra jellemző matricás kivitelben, nehezen olvasható listával.
Külső oldal: A végállomás nevéből elhagyták az Etele teret
Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt részletezésére nem tértem ki. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt (az átnevezéseken kívül)
Évjárat: dátumozása 2009. július, de tartalmazza az 2009. augusztus 21-től életbe lépő változásokat (ezeket azonban ekkor már júliusban is lehetett tudni, pl. 95-ös rövidítése) - matricás
Belső oldal: A korszakra jellemzően a korábbi, nehezen olvasható, vastagvonalas és kis-karakteres táblázat helyett szellőssebb, jól átlátható táblázat készült. Hálózati változás: Szabadság híd átadása, az itt közlekedő 47-49 villamosok ismét járnak, a pótlóbuszok és a tehermenesítő 41A villamosjárat megszűnt (a pótlóbusz átszállása a Móricz Zsigmond körtérnél kinnmaradt. A 273E (ex. Pólus busz) szintén megszűnt 2008. december 31-én. A 2009. augusztus 21-i, paraméterkönyv felülvizsgálata után az alábbi változások történtek: 95-ös busz rövidítve a Puskás Ferenc stadionig. Megszűntek: 33A, 141A. Egyéb változás: Kelenföldi pályaudvarnál a Volán átszállások tételesen felsorolva.
Évjárat: 2010. július, matricás
Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2013. május, a június 1-i Rákóczi úti változásokra készíte. külseje táblára nyomott, belül matricás. Útvonala Újpalotáig hosszabbítva.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás. A végállomás elnevezése pályaudvarról vasútállomásra változott.
Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal), a korábbihoz képest fordított elrendezéssel A Róna utca megálló Tisza István térre lett átnevezve. Hálózati változások: 7-es is Újpalotáig közlekedik, 33E->133E (meghosszabbítva Újpalotára),173E->107E. A 173-as megszűnt, helyette a 7A közlekedi. Egyéb, nem Rákóczi úthoz kapcsolódó: megszűnt a 2A villamos, 178A busz. Új járat a 230-as.
Évjárat: dátumozás szerint 2013. május, valójában 1-2 hónappal későbbi, de még december előtti lehet. - mindkét oldala táblára nyomott
Belső oldal: sötétebb árnyalatú vonalcsík és átszállások (jobban olvasható). Kelenföld vasútállomásnál nem jelöli a 103-ast, mivel odáig Kelenföld városközponttól azonos útvonalon haladnak.
Évjárat: 2013. december - matricás
Külső oldal: Nagyobb járatszám, kisebb karakterek, melyek nincsenek már elnyújtva, így rövidítés nélküli kiírást tesz lehetővé
Belső oldal: Apró változások: 224-es irányának megjelölése, Ferenciek tere hajóátszállások alulra helyezve, Kosztolányi Dezső téri volán piktogram változása.
Évjárat: 2014. március 28. - a 4-es metró átadásakori állapotok: útvonala a Blaha Lujza térig rövidült. Nem matricás
Külső oldal: Újpalotai végállomás a jobb oldalra került.
Belső oldal: Megszűnt a Tisza István tér megálló. 4-es metróhoz kapcsolódó számos változás a Rákóczi út térségében (például 8, 8A, 107, 133, 233, illetve megszűntek: 107E, 133E, 233E). A Blaha Lujza téren a korábbihoz képest minden átszállás feltüntetésre került, mivel végállomásként funkcionál. További változások: 46, 146 járatok feltüntetése a Vásárcsarnoknál, a 146-os irányjelölésével. Keleti pályaudvarnál a P+R parkoló (mai troliterminál helyén) megszűnt.
Évjárat: 2021. február, puha műanyag. Nem matricás
Külső oldal: A korszakra jellemző "újbalos" kialakítás, változatlan karakterekkel
Belső oldal: Belső kialakítás nem változott, kicsit világosabb árnyalatú kéket használnak. Még 2016-ban változott a 4-es metró utáni hálózat, ennek eredményeként a ma is ismert hálózat alakult ki a Rákóczi tengelyen. A metrópótlás miatt több villamos és trolibuszjárat M jelzéssel közlekedik módosított útvonalon: 1M, 2M, 72M, 73M, 79M. További változások: új járat a 296A (2014. szeptember óta). A Vásárcsarnoknál nem jelöli a 46-146 járatokat, továbbá a 146-os iránymegjelölése sem szerepel. Bubi pontokat is jelöli.
7G
2013. június 1-től a korábbi 173G járat jelzése 7G-re változott. A viszonylat csak kora reggel közlekedik, kizárólag egy irányban.
Évjárat: 2015. március. Nem matricás.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (8-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|