bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
7 - 7A - 7C

7

Évjárat: 1977. január - augusztus (még jelöli az augusztusban megszűnt 37A villamost), fém tábla. Külső oldaláról nincsen fénykép

Sablonnal fújt táblák a 80-as évek első feléből. Egyik fémre, másik műanyagra készült, azonos sablonnal.

Évjárat1985. március (a 20-as már a Keleti pályaudvartól indul) - 1986. május (116-os beindítása)

Belső oldal: A gyorsjáratokat a rosszabb minőségű festék miatt lekoptak. A megállólista a régi típusú vastag vonalas táblázattal készült.

Évjárat1987. január (153 -> 153) - 1987. március (a 7-es ekkortól megáll a Tétényi úti kórháznál is)

Belső oldal: A korszakban megjelenő vékonyvonalas táblázattal készült. 3 megállóhely rövidítése megszűnt, a Kazincy utca esetében azonban rövidítést alkalmaznak. Egy helyen feltüntették a 7A-t, egy másik megállónál törölték. Új járatok: 114,116,153. Megszűnt: 9-es villamos, 153-as busz.

Évjárat1988. május (15A beindítása)

Belső oldal: A tábla érdekessége, hogy nem az előző széria listájából dolgoztak, hanem még a kettővel ezelőtt bemutatott vastag vonalas táblázatból indultak ki. Emiatt az előző szériánál említett megálló kiírások és a lista több része még a régi állapotában van meg. Törölték a megszűnő 12, 12A járatokat, feltüntették a 15A-t. A 153-ast hibásan még feketével jelöli. A 7-es 1987 márciusa óta megáll a Tétényi úti kórháznál, de ezt is véletlenül feketével szitázták rá.

Sajnos ebből a táblából csak ez a fél darab maradt meg:

Évjárat1989. március (már közlekedik a 127-es) - 1990. augusztus (még jelöli az 1,5 és 41E járatokat).

Belső oldal: (már ami látható belőle): Új járat a 127-es. Egyéb átszállási változások:A Kosztolányi Dezső térnél a 40-es eltűnése (lehetséges, hogy csak lekopott) és a 153-as törlése. A Tétényi úti kórháznál korrigálták a 7-es átszállást, viszont több átszállás eltűnt amit az utóbbi két szérián vezettek fel (7A - Puskás Tivadar utca, 114 - Kelenföldi városközpont)

FÉNYKÉPET KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!

Évjárat1990. szeptember 1. (41-es beindítása) - december 13. (még jelöli a 20A-t és 30-ast).

Belső oldal: Érdekesség, hogy a korai balosszériákra jellemző vastagvonalas táblázat még mindig fellelhető. Megszűntek: 1, 5, 41E

Évjárat1991 - 1992. december (még jelöli a 172-est)

Belső oldal: Vékony vonalas táblázat alkalmazása. Megállónéváltozások: Népstadion út -> Zichy Géza utca, Felszabadulás tér -> Ferenciek tere, Tétényi úti kórház -> Szent Imre kórház, Kelenföldi városközpont -> Kelenföld, ~). A módosításokat vastagabb betűkkel készítették. Megszűnt a 20A és 30-as, valamint a 20-as nem a Keleti pályaudvartól indul. Érdekes módon a tábla csak az utolsó 5 megálló esetében tért át arra az átszállástájékoztató módszerre, hogy minden lehetséges járatot megjelöl.

Évjárat1994. április, utolsó balos (az egyik legnagyobb számban fennmaradt balosszéria)

Belső oldalMinden lehetséges átszállás feltüntetésre került, de csak a lényeges változásokat jelöltem. A Kolumbusz utca C-vel lett kiírva. Megszűntek a 15A, 55, és a 172-es járatok.

Évjárat1995. augusztus, első tojáslogós tábla (kijelző meghibásodás esetére vagy táblás járművel pótlás céljára gyártva)

Évjárat: 2000. április 30. (10-es busz megszüntetése, melyet már töröltek) - május 29. (23-as villamos lerövidítése, melyet még jelöl a Keletinél)

Belső oldal: 1999-2001 években néhány járatnál, elsősorban dél-pesti vonalakon (19,48,51) alkalmazott megállólista. A Columbus utca ismét K-val lett írva. Az átszállási változásokat nem részleteztem, ugyanis 1995 óta igen sok változás történt.

Évjárat: 2000. szeptember (63-as villamos beindítása) - december (1A beindítása, amit még nem jelez)

Belső oldal: Törölték a lerövidült 23-as villamost, új járat a 63-as villamos.

/keresek jobb minőségű fotót erről a tábláról/

Évjárat: 2002. július (32-es megszüntetése), utolsó tojáslogós, pufi stílusban átdolgozva (pótlások esetére illetve a táblás 435-ösön)

Belső oldal: Új járatok: 1A villamos, 40E és 172-es busz. Megszűnt a 63-as villamos és a 32-es busz.

Évjárat: 2007. július 12., puha műanyag - a duplacsuklós VOLVO 7500 tesztidőszakára készített tábla, de későbbiek során is használatban maradt.


Mindkét oldal azonos.

Évjárat: 2007. október 25.- a Kravtex Credo BN 18 tesztidőszakára készített duplaoldalas tábla. Anyaga nem ismert. A lekerekített sarkú alap és a rövidítés a régi időket idézi, de a karakterek változatlanok.

Évjárat: 2007 vége - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Laminált. Helvetica karakterekkel.

Belső oldala üres. 

Évjárat: 2008. április. Digitális nyomtatással. Az összevetést az eltelt hosszú időszak miatt nem készítettem el a 2002-es szériához.

Évjárat: 2008. augusztus 21., első széria - a pk utáni első szériákra jellemző matricás kivitelben

Külső oldal: Albertfalvai végállomás elnevezése módosult

Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt részletezésére nem tértem ki. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt (az átnevezéseken kívül)

Évjárat: 2009. február, matricás kivitel

Belső oldal: A korszakra jellemzően a korábbi, nehezen olvasható, vastagvonalas és kis-karakteres táblázat helyett szellőssebb, jól átlátható táblázat készült. Hálózati változás: Szabadság híd átadása, az itt közlekedő 47-49 villamosok ismét járnak, a pótlóbuszok és a tehermenesítő 41A villamosjárat megszűnt (a pótlóbusz átszállása a Tétényi útnál kinnmaradt). A 273E (ex. Pólus busz) szintén megszűnt 2008. december 31-én. A budai főgyűjtőcsatorna építése miatt a rakparti villamosokon vágányzár van, emiatt 19-41V járat közlekedik. Egyéb, kisebb és tulajdonképpen fölösleges módosítások például az 5-ös busz feltüntetése iránymegjelöléssel a Stefánia útnál, egy 178-as átszállás áthelyezése a Keleti pályaudvartól a Berzsenyi utcához, Zugló vasútállomásnál a MÁv logó utáni "Zugló" felirat törlése, de csak Albertfalva felé.

Évjárat: dátumozása 2009. július, de tartalmazza az 2009. augusztus 21-től életbe lépő változásokat (ezeket azonban ekkor már lehetett tudni, pl. 95-ös rövidítése) - matricás.

Külső oldal: Albertfalva végállomás kisebb karakterekkel, vízszintesen elnyújtva.

Belső oldal: A jobb oldali táblázat felosztása változott, Rudas gyógyfürdő megálló a bal oszlopba került. 2009. augusztus 21-i, paraméterkönyv felülvizsgálata után az alábbi változások történtek: 95-ös busz rövidítve a Puskás Ferenc stadionig. Megszűntek: 33A, 141A. A 240-es járat a Kosztolányi Dezső teret is érinti, ezért feltüntették. 2009. július végén megszűnt a budai dunaparti vágányzár, így a 19-41V villamospótló is - a 19-es villamos ismét szerepel a listában. Az Astoriánál szerepel a 15-115 járat, a Kecskeméti utca átépítése miatt voltak terelve. Kelenföld városközpontnál Volán átszállás került feltüntetésre.

Évjárat: 2011. január, matricás

Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel

Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás.  Megállóváltozás nem történt, azonban a tábláról lemaradt az Albertfalva irányú "Bosnyák tér" megállóhely. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2011. május, matricás

Belső oldal: BKK logó megjelenése. Szögletes helyett új típusú, kerek metrópiktogramok. Urániánál a színházak feltüntetése. Hálózati változás: megszűnt a 178A (178-as csak a Keleti pályaudvarig jár). A budai oldalon több, elmaradt átszállás feltüntetése. Pesti oldalon elmaradt 28A villamos, 233E busz és 74-es troliátszállás feltüntetése, továbbá 74-es iránymegjelölése történt.

Évjárat: dátum szerint 2011. május, valójában 2012. április vagy május. matricás

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Hálózati változás: 230-as beindítása (2012. április 2.). Egyéb szerkesztések: Tétényi útnál a posta feltüntetésre került.  Albertfalván és a Rudas fürdőnél elmaradt átszállások feltüntetése.

Évjárat: 2012. október,  matricás

Belső oldal: Kis mértékben megváltozott kialakítás: logó a jobb felső sarokban, BKV logó nélkül, korszakra jellemzően jelmagyarázatos rész megjelenése. Új vasúti és volán piktogramok. Szent Gellért térnél a Szkéné Színház megjelölése. Átkelőhajók feltüntetése a Ferenciek terénél, egyéb átszállási változás nincs.

Évjárat: 2013. február, matricás

Külső oldal: Zurich karakterek, de a feliratok vízszintesen összenyomva.

Belső oldal: stílusbeli változások: sötétebb vonalcsík és intézménynév-háttér, átszállások viszont világosabb árnyalattal. Kerületek neve szürke helyett feketével. Vasúti és P+R piktogramok változása, jelmagyarázat sötétebb szürkében. Tartalmi változás: Ferenciek tere átépítése miatt a 15-115 buszok Angyalföld felé a Kiskörúton közlekednek, valamint február 11-től a Móricz Zsigmond körtéri 203-as megszűnt. Megszűnt a 2A villamos is.

Évjárat: 2013. május, a június 1-i Rákóczi úti változásokra készíte. külseje táblára nyomott, belül matricás. Útvonala Újpalotáig hosszabbítva.

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, Albertfalva végállomás a másik oldalra helyezve.

Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal), itt is fordított elrendezéssel Az irányonként eltérő elnevezési megállók helyett a jellemzőbb név használata mindkét irányban, vagy átnevezés: pl. Hamzsabégi út / Tétényi út helyett Karolina út. Dózsa György út megálló neve Reiner Frigyes parkra módosult, a Róna utca megálló Tisza István térre. Megszűnt a Hermina út megállóhely. Hálózati változások: 7E is Újpalotáig közlekedik, 33E->133E (meghosszabbítva Újpalotára),173E->107E. A 173-as megszűnt, helyette a 7A közlekedik, melyet a tábla (mivel betétjárata) nem jelöl. Egyéb, nem Rákóczi úthoz kapcsolódó: megszűnt a 109-es busz.

Évjárat: 2014. március 28. - a 4-es metró átadásakori állapotok. Nem matricás

Külső oldal: Nagyobb járatszám. A végállomásfeliratok kisebbek, mivel nincsenek függőlegesen elnyújtva.

Belső oldal: Megállók vastagabbal és nagyobbal szedve a jobb láthatóság érdekében, ismét a 2012-es végállomás elrendezés van a vonalcsíkon (Albertfalva került bal oldalra). Megállók átnevezése: Fonyód utca -> ~ /Sáfrány utca, Kelenföld városközpont -> Bikás park (és még egy külön Bikás park megálló létesítése Albertfalva felé), Stefánia út -> ~ / Thököly út, Rákospatak utca -> ~ /Csömöri út, Miskolci utca -> ~ / Csömöri út. 4-es metróhoz kapcsolódó számos változás a Rákóczi út térségében (például 8, 8A, 107, 133, 233, illetve megszűntek: 107E, 133E, 233E)  és a Móricz Zsigmond körtér térségében.. Egyéb változások: 224-es busz átszállás áthelyezése az Apolló utcához és irányainak feltüntetése, hasonlóképp iránymegjelölés a 146-osnál is. Továbbá új járat a 48-as villamos.

Évjárat: 2015. szeptember. Mindkét oldalán táblára nyomott.

Belső oldal: Stílus tekintetében változatlan. Bubi állomások feltüntetése, némely átszállási oszlopok szélességének változása a módosítások következtében. Megállóváltozás: Albertfalva felé megszűnt a 2. Bikás park megálló. Hálózati változások: 2014. és 2015. szeptember 1-től a 4-es metró utáni hálózat első és második felülvizsgálata is megtörtént már: 153A és 258-as módosított útvonalon közlekedik. Új járatok: 154. Rövidült: 88, 188E, 272. 240E->240. Továbbá megszűnt az 1A és 28A villamos. Egyéb, nem hálózati szempontból történt változások: fölöslegesnek ítélt 74-es troli és 224-es átszállás törlése, 146-os iránymegjelölés törlése. A fonodó villamoshálózat építése miatt a 17-es villamos helyett pótlóbusz közlekedik.

Évjárat: 2020. november, matricás.

Külső oldal: újbalos kivitel, kisebb, de változatlan karakterekkel.

Belső oldal: Megálló: új megálló Újpalota felé - Andor utca / Tétényi út, mindkét irányban új megálló: Gárdonyi tér. Átnevezés: Szent Gellér tér -> Szent Gellért tér - Műegyetem M. Hálózati változások: rengeteg változás 2015 óta, ezek elsősorban a fonódó villamoshálózat átadása miatt, valamint az ekkor zajló M3 metrófelújítás kapcsán. Egyéb átszállások: egy hibás, ekkoriban tudomásom szerint nem közlekedő 56-os villamospótló feltüntetése Albertfalvánál. Több , azóta létesült Bubi állomás teltüntetése. 224-es iránymegjelölése a Fő téren.

Évjárat: 2023, duplaoldalas újbalos kivitel, az előzővel azonos grafikával, de lekerekített sarkú táblán és közvetlenül a táblára nyomva.

 

7 - garázsmeneti táblái (pk után)

Matricás duplaoldalas, valószínűleg induláskori gyártás (2008.augusztus):

matricás:

külső oldala táblára nyomott, belül matricás:

7A

Sablonnal fújt fém duplaoldalas a 80-as évek elejéről:

Azonos sablon, kiegészítve a Fürst garázsra utalással, az LTP. utáni vesszővel, és az "úti" ékezetével, műanyagra fújva:

Évjárat: 1987. január (153-as beindítása, melyet már jelez a tábla) - december (12 és 12A megszüntetése, melyeket még jelez a tábla)

Évjárat1990. december (Már nem jelöli a 20A és 30 járatokat, azonban véletlenül bennhagyták a 20-ast melyet rövidülése miatt törölni kellett volna)

Külső oldalA végállomás elnevezése Albertfalva lett, a Keleti pályaudvar 2 sorba került. Az "A" betű meglepő módon a régebbi típus lett, a 80-as évek elejének vékony típusa.

Belső oldal: Megállóváltozás nincs, megszűnt (1,12,12A,30és megváltozott (lerövidülő 12) járatokat töröltek, új járatokat (15A,127) jelöltek. A feltüntetett viszonylatok vékonyabb és nagyobb számokkal lettek kiírva.

Évjárat1991 eleje

Belső oldalMegállónévváltozások: a Felszabadulás tér helyett az 1990 szeptember óta létező Ferenciek terét jelöli (Felszabadulás tér még 1992 januárjáig létezik). Átszállások: Törölték a hibásan szereplő 20-ast, érthetetlen okokból a 99-est, továbbá a 40-es helyett 40-es szerepel, a Puskás Tivadar utcánál pedig feltüntették a 7-est. Az "U." rövidítések helyett mindenhol utca feliratokat láthatunk.

Évjárat1991 második fele, még mindig piros gyorsjáratokkal.

Belső oldal: Ismét jelöli a 99-est, de ezúttal egy 86-os maradt le.  Két elmaradt átszállást (7, 7) pótoltak, a Kosztolányi Dezső térnél 40-es helyett ismét 40-est jelöl. a Szent Gellért tér rövidítés nélkül lett írva, a Móricz Zsigmond körtérnél a 127-est és 153-ast megfelelő sorrendbe helyezték.

Évjárat1992-1993? (A dátum ellentmondása, hogy a Ferenciek terénél nem jelöli az 1993 decemberében megszűnt 15A-t, viszont a Kosztolányi Dezső térnél 1992 decemberében megszűnt 172-est még igen).

Külső oldal: Ezen a szérián általánosan minden tábláról lemaradt a Keleti pályaudvar K-ja.

Belső oldalÁtszállások: érthetetlen okokból törölték a 15A-t (hiszen a 172-es előbb szűnt meg), a 86-ost visszaszerkesztették, a 40-es helyett ismét alapjáratot jelöl.

Évjáratszintén 1992 vagy 1993 (de mindenképp későbbi az előző táblánál).

Külső oldal: Ezen a szérián is lemaradt a Keleti pályaudvar K-ja.

Belső oldal Egy megállóátnevezés: Tétényi úti kórház -> Szent Imre kórház (vastagabb betűkkel. A kórház átnevezése hivatalosan 1991. december 9-től él).

Évjárat1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: Itt már nincs nyomdahiba, Keleti pu. hiánytalanul olvasható.

Belső oldalEgyedi lista: a megállók betűi az átlagosnál valamivel kisebbek és össze vannak "sűrítve". A balos által megjelölt irányt vizsgálva nem történt megállóváltozás.

A járaton 1994-től Ikarus 435-ösök közlekedtek, ezért a táblagyártás csak pótlások esetére korlátozódott.

Évjárat: 1999 vége - 2000 első fele

Belső oldalA továbbra is régi külsőhöz egy teljesen új belső, a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Megállóváltozás nincs. Az átszállási változásokat nem részleteztem, ugyanis 1995 óta igen sok változás történt, ezek javarészt ismertek.

A járat 2005. december 2-án üzemzárással a 73-as meghosszabbítása és alapjáratként való közlekedtetése miatt megszűnt.

A viszonylatszám 2013. június 1-től, a Rákóczi úti járatok átszervezésekor ismét használatba került. A korábbi 173-as viszonylat (Újpalota - Bornemissza tér) útvonala a Bosnyák térig rövidült, és a 7-es betétjárataként funkcionált (Újpalotát egyéb viszonylatokkal szolgálták ki)

Évjárat: 2013. május, a június 1-i beindításra. Külseje táblára nyomott, belül matricás.

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás

Némely darabok festékfolyásos külső oldallal készültek:

Évjárat: 2013. december, mindkét oldalán matricás

Külső oldal: Nagyobb járatszám, kisebb karakterek, melyek nincsenek már elnyújtva.

Belső oldal: a járatszám balra húzva. Megszűnt a 115-ös járat. Szent Gellért térnél az átkelőhajók feltüntetve (Ferenciek terénél pedig a sor aljára helyezve), továbbá a 72-es troli irányjelölése a Stefánia útnál.

2014. március 28. üzemzárással a 4-es metró beindítása miatt megszűnt.

7C TEHERMENTESÍTŐ JÁRAT

2003 március végétől augusztus végéig közlekedett. Indításának oka a Bocskai úti aluljáró építése volt, a 7A járatot tehermentesítette és a kiskörúti villamosokat pótolta.

Hibás széria: egyik oldala 7C, de fehér kerettel, másik oldala 47V

 

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (7E-től)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$