bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
40GY - 41GY

40

Évjárat1986. október vége (9-es villamos megszüntetése) - 1987. január (153 -> 153)

Évjárat1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor

Belső oldal: Új megállók: Sasadi út, Madárhegy (Hosszúréti utca). 153 -> 153


Évjárat1989. június

Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így a járat útvonala a Lévai utcától meghosszabbodott.

Belső oldal: Nagyon megkopott, ezért a belső oldalon filccel lett megerősítve. Új megállók: Gimnázium, Patkó utca, Budaörsi lakótelep vá.

Évjárat1990. szeptember vége (tanácsrendszer megszűnése)

Külső oldalMegszűnt az LTP rövidítés, és a pontosabb utastájékoztatás érdekében kiírták a Villányi utat is.

Belső oldalA Városi tanács azóta Városháza lett, de a Marx Károly utca még létezett ekkor is. A korszakra jellemzően az összes lehetséges átszállást kiírták.

Ez a balos tartalmilag alig különbözik, ellenben a csík árnyalata világosabb, és ha jól megfigyeljük, kicsit félretoltan is halad a másik baloshoz képest (viszonyítás: a kék keretnél). Másik szembetűnő különbség még a gyorsjáratok félreszitázása. A tartalmi különbség: Budaörs, városháza helyett Budaörsi városháza

Évjárat1991 - 1992 (még jelöli a decemberben megszűnt 172-est)

Belső oldalKeretes gyorsjáratok. Móricz Zsigmond térnél átszállások feltüntetése. Megállóváltozások történtek: a Madárhegy mögül eltűnt a Hosszúréti utca kommentár, Sasad Mgtszből Rt. lett, illetve a Marx Károly utca helyett Károly király utca az új név. (Budaörsi városháza helyett ismét Budaörs városháza)

Évjárat: 1994. október, a korszakra jellemző vastag csíkkal

Belső oldal: A balos által megjelölt irányt vizsgálva az alábbi változás történt: a buszok megállnak a Rupphegyi útnál is.

KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁT A SZÉRIÁBÓL!

Évjárat: 1996. január, kemény műanyag

Belső oldal: Megszűnt járatok törlése: 1, 40E, 127, 139, 140. Új járat: 173. Megjelent a határátlépésről tájékoztató szöveg.

Évjárat: 1996. április, a korszakra jellemző szokással ellentétben kemény műanyagból.

Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül. A Budaörsi lakótelep "p" betűje furcsa módon félrecsúszott.

Évjárat1997 első fele, puha műanyag. A csík a másik két sarok között fut (és lekerekített végű)Tartalmi különbség nincs.

Évjárat1998, a csík iránya ismét a régi.

Belső oldalKároly király utca helyett "út".  A logó új típusú tojáslogó.

Évjáratszintén 1998, a csík iránya ellentétes és sötétebb színű. Tartalmi különbség nincs.

Évjárat1999

Belső oldal: A Kelenföld feliratot törölték.

Egyedi módon ez egy matricázott széria volt!

Évjárat2000 második fele. Ismét megfordult a csík iránya

Belső oldalEgyetlen különbsége, hogy a megszűnt 10-es buszt hézagot hagyva kiszedték a listából. A kapcsolatok helyett lehetőségek szót használnak - ami csak 2005-től terjedt el a táblákon.

Évjárat2001 második fele, utolsó "tojás"széria (logó nincs rajta).

Belső oldalA korszakra jellemzően a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Vékony betűs megállólista. A Béke tér megálló neve Templom tér lett, valamint megjelenik az újonnan indult 140-es busz is a listában. A lehetőségek helyett ismét kapcsolat szót használnak.

A járatra garázsmeneti tábla is készült 1995 márciusában. Garázsmeneti táblákat csak a 40-es család esetében láttak el dátumozással.

Garázsmeneti széria 1998-ból, ezen már volt csík

Garázsmeneti széria 2001 körül: korszakra jellemző, citromsárga, lekerekített szélű csíkkal.

Évjárat2003. szeptember 1. (140E beindítása) - szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - elképzelhető, hogy a 118-as csak lemaradt, ez esetben 2004-es gyártás is lehetséges.

Belső oldalPatkó utca -> Budaörs, ~. Új járatok: 40E (2002. május), 140E (2003. szeptember), Budaörs-busz (2002. október), 118-as villamos (2003. szeptember).

Évjárat2005. január 10. (Infopark-busz beindítása), sötétebb árnyalatú csíkkal.

Belső oldalA járatszám a logóval és a tájékoztató feliratokkal együtt feljebb került. Új járatok: Infopark-busz (2005. január), Újbuda-busz (2003. október), 118-as villamos (2003. szeptember 8.). A Móricz Zsigmond körtéri átszállások átrendezése.

Évjárat2005 ősz (kialakítása alapján)

Külső oldal: Móricz Zsigmond körtér rövidítés nélkül, Villányi út kerek zárójelben.

Belső oldal: Kapcsolatok helyett "lehetőségek", de még Rt-s logó. Új típusú tájékoztató szöveg, megcserélve a logóval. Tartalmi különbsége nincs.

Évjárat2005. december 3. (7A megszüntetése, 73-as beindítása), ezen a szérián a csík a tábla sarkai között végigfut.

Külső oldal: Ismét a 2005 elején is alkalmazott külső oldal, de annál nagyobb betűkkel (néhány milliméterrel)

Belső oldal: Megszűnt: 7A, új járat: 73.

Évjárat2006. augusztus, puha műanyag

Külső oldal: 2005 őszi széria külső oldalával lett azonos

Belső oldal: Zrt-s logó. A korábban kimaradt 250-es járat feltüntetése. A Fehérvári úti vágányzár előkészítési munkálatai miatt már közlekedik a 18-47V pótlóbusz.

A viszonylatot rövid ideig a VT-Transman is adta, ezek a MAN autóbuszokon használt táblák:

 

Évjárat2008. január, puha műanyag

Belső oldal: Korábban kimaradt átszállások feltüntetése (továbbá Volán járatok jelzése), a Kisfaludy utcánál a Budaörs-busz törlése és áthelyezése a Károly király utcához. Hálózati változások: 139 -> 139, új járatok: Budaörs-belvárosi járat (2007. aug), 187, 239. Megszűnt: 118-as villamos. Jelöli a Szabadság híd lezárása idején közlekedő járatokat (41A villamos, hosszú 56-os, 47-49V, 149V).

Évjárat2008. március. Digitális nyomtatással

Belső oldal: Az egyik első új típusú megállólistás széria. A gyorsjáratokat keret helyett gy-vel jelölték. A Károly király utcánál törölték a Budaörs-buszt.

Évjárat: 2008. május. Érdekes módon készült még egy szitanyomott verzió a megszokott listával.

Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbség, hogy a Károly király utcánál ismét jelöli a Budaörs-buszt.

2008.08.21-től jelzése 240E-re változott.

41

Évjárat1990 első fele (még piros gyorsjáratok, de minden átszállást jelez)

Az autóbuszok útvonala a Vincellér útig hosszabbodott, ugyanis 1992 decemberében összevonásra került a 172-es járattal. Ekkoriban már csak elvétve használtak ilyen sablonra fújt táblákat.

Évjárat: 1992. december, a 172-essel történt összevonáskor

Külső oldal: Út helyett hibásan "utca"

Belső oldal: A régivel azonos szakaszon vizsgálva az alábbi megállóváltozás történt: Menyecske utca -> Kérő utca.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Belső oldal: Az Alabástrom utca megálló neve áthelyezés miatt Torma utcára módosult még 1993 áprilisában.  A korábbi Torma utca megálló neve ezzel egyidejűleg Husáng utcára módosult.

Évjárat1996. január

Belső oldal Megszűnt járatok tölése: 87B és 139 (utóbbi helyére a 139-es szerkesztve). Jobb oldalon a 13. megállónál pótolták a piktogramot. A Kosztolányi Dezső térnél látszik az 1-es hézagja, valamint az időközben elindult 173-ast a 86-os helyére tették be. Ebben az irányban is törölték a 87B és 139-t.

Évjárat1997 első fele (puha műanyag), táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbsége nincs.

Ez a garázsmeneti tábla 1997-ben készülhetett, puha műanyagból.

Évjárat1998. október

Belső oldal: A logóba Rt. felirat került, valamint alulra a korszakra jellemzően Kelenföld felirat. A villamosra való kedvezőbb átszállási kapcsolat miatt új megálló létesült a Kosztolányi Dezső téren közvetlenül az indulás után (1998.október 15.). A Fürst garázs megállóhely neve Kelenföldi autóbuszgarázs lett (hivatalosan már 1997. január óta), a Kosztolányi Dezső tér irányába a Horogszegi határsor megálló új neve Kápolna út, Menyecske utca -> Őrmezői lakótelep, ~. A szerkesztéseket már az új típusú, vékonyabb karakterrel készítették. Egy 141-es átszállást áthelyeztek.

Évjárat1999

Belső oldalVékony betűs megállólista. Egy kimaradt 41-es villamos átszállást pótoltak.

Évjárat: 2000

Külső oldalA járatszámot a korszakra jellemző kis méretűre cserélték.

Belső oldalNincsen változás.

Garázsmeneti duplaoldalas tábla kemény műanyagból, gyártási éve kb. 1999

Évjárat2003 első fele

Külső oldalUtolsó szériás tojáslogósokra jellemző típuso és kialakítás. A két irányt felcserélték.

Belső oldalUtolsó szériás stílusú megállólista és piktogramok. Kápolna út -> (ismét) Horogszegi határsor, Őrmezői ltp., Menyecske utca -> Menyecske utca. Már létezik a 40E járat (2002. május) és a 153-as buszok megállnak a Dayka Gábor utcánál is (2001-től). A jobb oldalon a 18. megállónál felüntették az összes átszállást.

Lásd még ilyen stílusú táblákat: 8,17,32,38A,50É,85,93,123,132.

Kísérleti jelleggel 2003-ban az utastérbe kihelyezett tábla:

Évjárat2003 nyár vége (még nem jelöli a 140E-t). Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása) - 2005. augusztus (logó elhelyezkedése alapján)

Belső oldal: Új járatok: 140E (2003. szeptember), Újbuda-busz (2003. október).

Évjárat2005. szeptember (kialakítás alapján) - december 2. (7A megszüntetése)

Külső oldal: Kisebb betűkkel.

Belső oldal: A logó a korszaknak megfelelően alulra került, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.

A járat 2008.09.06-tól összevonásra került az 50-essel, és 150-es jelzéssel közlekedett tovább.

41E

Ez a fémtábla a 80-as évek elején készülhetett. Az F betű a vonalat kiadó Fürst garázst jelzi.

Évjárat: 1985 (A Kosztolányi Dezső térnél nincs feltüntetve a 114-es)

A 80-as évek végén egy rövid ideig keret nélkül gyártották az expresszjáratok tábláit:

Évjárat: Kb. 1989 (bár a 114-esnek szerepelnie kellene a listában, valószínűleg csak hiba folytán hagyták ki)

Külső oldal: Keret nélkül készült.

Belső oldal: A Kérő utca megálló neve Menyecske utca lett (ez bizonyítja, hogy ez a tábla későbbi, mivel az 1985-ös menetrendi könyv még Kérő utcát ír).

A járat közlekedését 1990 szeptemberétől az akkor induló 41-es autóbusz vált

41

Évjárat: 1990. szeptember, a járat indulásakor (ezzel egyidejűleg a 41E megszűnt)

Külső oldal: Az összes ismert balos szérián hibásan "Neszményi" út szerepel.

Évjárat: 1991 - 1992. december között (172-es még létezik)

Belső oldal: Megálló átnevezése: Menyecske utca -> Kérő utca. Hibásan még jelöli az 1-es járatot

Évjárat: 1992. december (172-es megszüntetése, 41-es meghosszabbítása) - 1993 (még nem dátumozott)

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: 4 év után korrigálták a Neszmélyi út feliratot.

Évjárat: 1996. július (puha műanyag)

Belső oldal: Megszűnt járatok kiszerkesztése: bal oldalon a 139-est, nyom nélkül, a sort a helyére húzva. Jobb oldalon a 87B-t elfelejtették kiszerkeszteni, ezért utólag lekaparták, a 139-est viszont kiszerkesztették. A Kosztolányi Dezső térnél házagot hagyva törölték az 1-est, az alatta lévő sorban a kiszedett 86-os helyére húzták kicsit ferdén a 114-est és mögé beszerkesztették az 1994 decemberében indult 173-ast.

Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag), tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.

Belső oldal: Dátum nincs, a járatszám belül kissé félredőlt.

1998.04.18-tól az Őrmezői lakótelepnél tett körüljárási irány ellentétes lett (az útvonal nem változott), ekkor a végállomást a Menyecske utcánál jelölték ki.

Évjárat: 1998. április

Külső oldal: Betűk és számok régi stílusban maradtak, de vékonyabbal írták őket.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, a logó pedig már új típusú tojáslogó. A belső járatszám "1-es" része Helvetica helyett Univers típusú. A lakótelep feliratból a jobb oldali listán véletlenül kimaradt az "a" betű. A megállóhelyek a megváltozott forgalmi rend szerint módosultak. Érdekes a kapcsolatok helyett használt lehetőségek szó, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon.

Ez a tábla azonos belső oldallal készült, azonban külső oldala hibás: Az őrmezői lakótelep R-je lemaradt.

Évjárat: 2004. november 22. (250-es beindítása) - 2005 első fele

Belső oldal: Új járatok: Újbuda-busz, 250-es.

Man járművek közlekedtetése esetén alkalmazott, matricás táblák kétféle kivitelben:

Puha táblaanyagon matricás kivitel:

A járat jelzése 2008.09.06-tól 150E-re változott, és a Fehérvári útig (Újbuda-központ) hosszabbodott az útvonala.

 

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (42-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$