bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
99 - 99A - 99GY

99

Évjárat: 1985. november (a 66-os a Határ útról indul) - 1987. június (Petőfi tér -> Kós Károly tér valamint Nagy Sándor utca -> NagysándorJózsef utca).

Belső oldal: Érdekessége, hogy az összes lehetséges helyen feltünteti az átszállásokat, pedig ez csak 1990 decemberétől terjedt el a balosokon.

Évjárat: 1988. január (12, 12A megszüntetése) - 1989. szeptember (ekkortól a 12-es nem jár a Nagykörúton)

Külső oldal: A P.-Erzsébet szóból törölték a kötőjelet.

Belső oldal: Megszűnt a 12 és 12A járat. Megálló-átnevezések: Határ út -> ~ (Ferde utca), Petőfi tér -> Kós Károly tér, Nagy S. utca -> Mártírok útja (utóbbi feltűnően vastagon szerkesztett). A Kós Károly térnél törölték a 99-est (fölösleges feltüntetni), a Mártírok útjánál lemaradtak az átszállások.

E tábla azonos belső oldallal készült, azonban külső oldalán még kötőjeles erzsébeti végállomás olvasható.

Évjárat: 1990. szeptember (54E megszűnése)

Külső oldal: 1990 óta Blaha Lujza tér /Népszínház utca/ végállomásmegjelölés. Ritkán alkalmazott formában, a régi típusú betűk szokatlanul kis méretével írták ki. Pesterzsébet kerület neve Pestszenterzsébet lett, a 3 soros kiírás lehetővé tette még a hosszabb név esetén is a rövidítés megszűnését.

Belső oldal: A belső oldalon Pestszenterzsébet helyett hibásan továbbra is Pesterzsébet olvasható.  Megálló-átnevezés: Mártírok útja -> Nagyszőlős utca. Hibák: 99-eseket feketével szitázták, a Blaha Lujza térnél a 7-es lemaradt. Változások: 12-es már nem jár a körúton, 54E megszűnt (helyette hibásan 54-est ír a tábla 54-es helyett.) valamint még néhány helyen pótoltak korábban kimaradt átszállásokat.

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós

Külső oldal: A Blaha Lujza téri végállomás nagyobb feliratokkal

Belső oldal: Megállóváltozások a balos által megjelölt irányhoz viszonyítva: Kulich Gyula tér -> Kálvária tér, Vajda Péter utca -> Golgota tér, Határ út (Ferde utca) -> Határ út, Pannónia utca -> ~ út. A kopások miatt több feliratot átírtak újra, közülük sajnos némelyik javítás nem hű az eredeti verzióhoz.

Évjárat: 1997. január - február, puha műanyag

Külső oldal: Pestszenterzsébet -> Pesterzsébet

Belső oldal: A puhatáblás korszakban még nem túl jellemző vastag járatszámmal. Megszűnt járatok: 33-as és 99-es busz, 36-os és 50A villamos, 75A troli. Az 50A villamos a Határ útnál az egyik irányban véletlenül listában maradt, csak utólag kaparták le. Új járat a 173-as. Néhol fölösleges átszállások törlése (51,194).

Évjárat: 1997 tavasz, puha műanyag

Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a Határ útnál törölték a hibásan szereplő 50A-t, és az 52-es villamost a helyére húzták.

A vonalra garázsmeneti tábla is készült, a kialakításából ítélve ez a darab valamikor 1999-2000 körül.

Évjárat: 1999

Külső oldal: A korszakban néhány - főként dél-pesti - viszonylatnál használt vastag karakteres (Universe 75) kialakítás. A két irányt megcserélték.

Belső oldal: Új típusú megállólista, új fajta tojáslogóval, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A két irányt megcserélték. Számos, korábban kihagyott átszállás feltüntetése.

Évjárat: 2000. december (1A villamosjárat megléte, Delej utcai megálló létesítése)

Külső oldal: Ismét a régi elrendezés

Belső oldal: "lehetőségek helyett ismét "kapcsolatok". Érdekes módon ismét visszatértek a régi típusú logóhoz és az irányok elrendezése is visszaváltozott. Új megálló: Delej utca. Új járat: 1A villamos. A 23-as villamost hibásan továbbra is jelöli.

Évjárat: 2001. április

Külső oldal: Bár az útvonal nem változott, a végállomást egy másik megállónál, a Mátyás király térnél jelölték ki, és ezt átmeneti betűtípussal tüntették fel

Belső oldal: A végállomás-változás miatt átrendezett listán túl még egyetlen egy különbsége van: jobb oldalon a Golgota térnél törölték a korábban ott felejtett 23-as villamost.

Évjárat: 2001. október

Belső oldal: A 13-as villamos helyett a 3-as közlekedik. A 151-es buszt nem jelöli, holott szeptemberben indult.

Évjárat: 2003 első fele

Belső oldal: 2 új járat feltüntetése: a 94-es (2002. március) és a 151-es busz (2001. szeptember), valamint a korábban kimaradt 37A villamos.

Évjárat: 2003. szeptember 1. (Gloriett-busz beindítása) - 2004. február 1. (Határ út -> Kispest, Határ út)

Évjárat: 2004. február 1. (Határ út -> Kispest, Határ út) - 2005. szeptember 1. (kialakítása alapján)

Belső oldal: Határ út -> Kispest, Határ út, továbbá Gloriett busz még egy helyen való feltüntetése.

Évjárat: 2006. február - május vége (Zrt-s logó, de még kemény műanyagból)

Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", a járatszám kisebb. 2005. december 3-án 7A megszűnt, új járat a 73-as. A 2005 decemberében indult 154A, 154B járatok lemaradtak a tábláról.

Évjárat: 2006. október 1. (Pestszentimrére, Gyálra közlekedő járatok átszervezésekor), puha műanyag

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: Ismét nagyobb járatszám. Megszűnt: 54, új: 55, 848994E. A bővebb átszállás-sorok miatt a betűméret kisebb lett a teljes listán. Feltüntették a korábban kimaradt 154A, 154B járatokat.

Évjárat: 2007. október, puha műanyag

Külső oldal: Még kisebb betűk.

Belső oldal: Új járatok: 89-es troli (Kálvin téri metróépítés miatt közlekedett), Tesco-busz. Elmaradt átszállások feltüntetése: 28, 37, 37A villamosok, 154, 154A, 154B buszok (a Nagykőrösi útnál egyúttal véletlenül törölték a 94E-t.). Az Üllői útnál törölték a fölöslegesen kiírt 50-es villamost.

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Belső oldal: Kisebb járatszám. Volán átszállások feltüntetése. Az előző szérián módosított villamos-átszállások ismét a régebbi táblák szerint szerepelnek (50-es villamos ismét szerepel, a 28, 37, 37A-t törölték), valamint a Határ úti átszállásokat átrendezték.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: A Volán átszállásokat leszámítva minden tekintetben inkább a 0710-es szériára hasonlít, mint az előzőre: a járatszám mérete, a villamosok (28, 37, 37A, 50) és a Határ úti átszállások elrendezése teljesen azonos.

Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Nagyobb feliratok. A járatszám kissé jobbra tolva, így a Blaha Lujza téri végállomás két sorba került.

Belső oldal: Pesterzsébet felé a Kálvária térnél nem jelöli a 89-es trolit.

Évjárat: 2008. szeptember. Matricás. Az új paraméterkönyv során a viszonylaton útvonal- és megállóváltozás nem történt.

Évjárat: 2009. február. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: vékonyvonalas táblázat. Egyéb átszállások: korábbi szérián kifelejtett 173E feltüntetése.

KERESEK FOTÓT JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL

Évjárat: 2009. május. Matricás.

Külső oldal: Metrópiktogram a végállomásnév utánra került.

Belső oldal: Tartalmában és szerkesztésében is teljesen megegyezik a 0902-vel.

Évjárat: 2010. január. Matricás.

Külső oldal: Zurich karakterekkel, színes piktogrammal.

Belső oldal: Stílus:  "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt (Blaha Lujza tér után szerkesztési hiba miatt maradt le a Népszínház utca).  Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2010. augusztus. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: Szlogent tartalmazó logóval. Metróállomást érintő megállók mögött metrópiktogram feltüntetése. Hálózati változás: ismét jár a 83-as troli, a pótlóbusz és a 89-es troli megszűnt. Egyéb szerkesztés: a korábban kimaradt XIX. kerület feltüntetése.

Évjárat: 2010. szeptember. Matricás. Tartalmilag és szerkesztésében is teljesen egyezik a 1008-al.

Évjárat: dátum szerint 2010. szeptember, valójában 2011. május. Matricás.

Külső oldal: Új típisú metrópiktogram.

Belső oldal: Stílus: Új típusú metrópiktogramok. BKK logó feltüntetése, ekülönített fehér sávban. A pesterzsébeti végállomás ferde helyett vízszintesen szedve. Hálózati változás: 2011. május 1-től ismét jár a 28A villamos (mivel ekkortól a 37-es helyett a 28-as jár az Izraelita temetőhöz). Április 3-tól megszűnt a 178A. Megálló: Nagy Fuvaros utca / Népszínház utca megállópár új neve II. János Pál tér (ekkor jött létre ez az elnevezés). Egyéb szerkesztés: a korábban kimaradt 151-es átszállás feltüntetése. Kőér utcai uszodánál a megtévesztő metró- és 50-es villamosátszállás törlése. Blaha Lujza térnél a 74-es troliátszállás pontosítása. Határ úti átszállások alsó sorának átrendezése, hogy ne lógjon be a kerület feliratához.

Évjárat: 2012. október. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: Csak BKK logót jelez, melyet felülre helyeztek. Jelmagyarázat használata. Volán felirat helyett piktogram használata. Egyéb szerkesztés: Kőér utcai uszodánál "uszoda" jel. 148-as iránymegjelölésének törlése (mindkét irány elérhető).

Évjárat: dátum szerint 2012. október, valójában 2013. január vagy február. Matricás.

Külső oldal: Egyedi kialakítás. Zurich karakterek, de vastagabb formában, és jelentősen összenyomott járatszámmal.

Belső oldal: Stílus: Átmeneti időszak: átszállási piktogramok már a Frutiger korszakra jellemzően, intézményeket csak szórványosan jelöl, kerületeket egyáltalán nem. Etlűnt az átszállási kapcsolatok felirat és a jelmagyarázat. Volán járatokat csak piktogrammal jelzi. Ágazati piktogram a járatszám mellett.

Évjárat: 2013. május (június 1-i változásra előre készítve). Készült belőle mindkét oldalán matricás és csak belül matricás.

Külső oldal: Frutiger karakterek, piktogram helyett "M" jelöléssel. Korai szériákra jellemző vékony betűkkel.

Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal), metrónál "M" jelöléssel. Hálózati változás: Rákóczi úti járatok átszervezése június 1-től, május 1-től: 109 -> 9. Egyéb átszállások: helyközi és távolsági átszállás piktogrammal megkülönböztetése. Volán járatok tételes felsorolása a Nagykőrösi útnál, ugyanitt a 151-es átszállás törlése (köztes két megállóban már fel van tüntetve).

Évjárat: 2014. március 29. (4-es metró átadásakor). Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: klasszikus Frutiger kiakalakítás: vastagabb, de kisebb betűk, a járatszám nagyobb. A Népszínház utcát a külső oldalról elhagyták, de belül megmaradt.

Belső oldal: StílusKisebb belső járatszám és logó. Megállónevek betűmérete nagyobb. Az irányonként eltérő elnevezésű megállók között törölték a perjelet. Új típusú metrópiktogram (ferde helyett állított "M" betűvel) Hálózati változás: Rákóczi úti járatok ismételt átszervezése a metró beindítása miatt. További új járat: 194B. Egyéb átszállások: A 123.123A átszállás törlése a Zobor utcánál (köztes két megállóban már fel van tüntetve).

Évjárat: 2015. február. Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: nem változott.

Belső oldal: Megállók: a belvárosi és kőbányai szakaszon az irányonként eltérő elnevezésű megállók egységesített elnevezése.  Hálózati változás: megszűnt: 1A, 8A, új: 110. Egyéb átszállások: Bubi állomás feltüntetése. A 28A-t általam ismeretlen okból törölték.

Évjárat: 2019. április 6. (metrópótlás déli szakasz indulása). Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kialakítás.

Belső oldal: Stílus: a kék árnyalata világosabb.  Hálózati változás: Rákóczi úti járatok 2016-os átszervezése mai formájára. M3 déli szakasz pótlása miatt pótlóbuszok és mentesítőjáratok a Határ úton: 84M, 94M, 194M, 294M, meghosszabbított 200E, míg a 66E közlekedése szünetel. A 23E lerövidült, helyette a 223M közlekedik. További új járat a 66B, de ez még 2015-ben indult. Egyéb átszállások: új Bubi állomás a II. János Pál pápa téren, ugyanitt ismét jelzi a 28A-t. Nagykőrösi úti átszállások törlése, bár feltüntetésük indokolt lehetne.

Évjárat: 2020. december. Mindkét oldalán táblára nyomott, puha műanyagból.

Külső oldal: Az elválasztó csík rövidebb.

Belső oldal: Hálózati változás: A metró déli szakaszát átadták, a középső szakasz felújítása kezdődödött meg - új járatok az 1M, 2M, 72M. A korábbiak közül a 200E meghosszabbítása került visszavonásra, de a gyáli és egyéb dél-pesti mentesítőjáratok még közlekednek (azonban a 89M és 294M ismeretlen okból a Határ útnál nincs jelölve). Egyéb átszállások: az indokolatlanul törölt Nagykőrösi úti átszállások ismét szerepelnek. Az Ady téri átszállások számsorrendbe helyezve.

Évjárat: 2022. január. Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Hálózati változás: hétvégente és este a metró helyett a déli szakaszon is pótlóbusz jár. A Lánchíd felújítása miatt a 178-as nem érinti a Blaha Lujza teret, új járat a 110E.

Évjárat: 2022. július. Mindkét oldalán táblára nyomott. Korszakra jellemzően lekerekített sarkú táblaanyagon.

Külső oldal: Még rövidebb az elválasztó csík.

Belső oldal: Hálózati változás: 2022. május 14-től a dél-pesti mentesítők a 194M (új jelzése: 142E) és 223M kivételével megszűntek, mivel a metró a Kálvin térig jár (egyelőre a Nagyvárad tér érintése nélkül),

garázsmeneti táblák

duplaoldalas, matricás, évjárata 2008 vagy 2009:

duplaoldalas, matricás, évjárata 2008 vagy 2009:

2010. április, matricás:

2010. szeptember, matricás. Külső oldal nem változott, 83-as troli ismét jár:

2011. április, matricás:

dátum szerint 2011. április, valójában 2013. május eleje lehet. Külső oldala táblára nyomott, belül matricás. Mivel nem jelzi a 2013. május 1-jén megszűnt 109-est, az egyik utolsó kék vonalcsíkos tábla lehet:

duplaoldalas, matricás kivitel, különleges kialakítás: a szám még Zurich, feliratok már Frutiger, de kék színben. Gyártási ideje archív fotók alapján szintén 2013. május:

2016. március, táblára nyomott és matricás kivitel egyaránt készült:

2019. június, mindkét oldalán táblára nyomott:

99A

A járat 1996 márciusában indult a 99-es részleges pótlására.

Évjárat: 1996. március, a járat indulásakor (puha műanyag)

Külső oldal: Alapját a 99-es tábla külseje adta, ehhez tettek hozzá egy "A" betűt és régi típusú betűkkel a Kós Károly teret.

Belső oldal: A 23-as villamos helyett hibásan autóbuszt tüntettek fel.

Évjárat: 1996. szeptember, puha műanyag, tartalmi különbség nélkül. Táblaelhasználódás miatt készült.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: A Kós Károly térnél törölték a 194-est fölöslegesség miatt. A Blaha Lujza tér felé a Határ útnál kimaradt átszállásokat tüntettek fel, a Golgota térnél törölték a 23-as villamost fölöslegesség miatt. A Könyves Kálmán körútnál a villamos továbbra is autóbuszként szerepel.

Évjárat: 2000 első fele, táblaelhasználódás miatt.

Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszám, átmeneti betűtípussal.

Belső oldal: Tartalmilag teljesen egyezik (a 23-as villamos hibát korrigálták). A logó megújult, a szám a korszakra jellemzően kövér típus.

Évjárat: 2000. december

Külső oldal: Nem vált be a kis szám, ezért visszatértek a régi mintához.

Belső oldal: Új megálló mindkét irányban Delej utca néven. Megszűnt a 23-as villamos, a 75-ös troli lerövidült, helyette az 1-es és 1A villamosokkal utazhatunk.

Évjárat: 2001. október

Belső oldal: A 13-as helyett 3-as villamos közlekedik.

A vonalra garázsmeneti tábla is készült, a kialakításából ítélve ez a darab valamikor 1999-2000 körül.

Ez egy hibás verzió melyről lemaradt a szám és Hofherr helyett Hoffer szerepel:

Évjárat: 2003 első fele. Utolsó széria. "Pufi" stílusban.

Belső oldal: Új járat a 94-es. Feltüntették a korábban kimaradt 37A villamost.

A járat 2004. szeptember 1-jén üzemkedettel megszűnt (valójában már június 15. óta nem járt, mivel iskolaszünet idején eleve nem közlekedett), a felszabadult kocsikat a 99-esre csoportosították át.

99

Évjárat: 1983. július (már közlekedik a 194-es) - 1984. november (a 199-es megszüntetése)

Belső oldal: Elképzelhető, hogy már a 70-es évek végén is voltak a járatnak megállós szériái, mivel utólagos listaszerkesztéssel, vékonyabb számokkal van kiírva az 1981-ben indult 123-as (korábban a buszok jelzése 123-as volt) és az 1980-ban a Határ útra helyezett 66-os.

Évjárat: 1985. november (az autóbuszok már a Petőfi tér - Pannónia út - Hullay Jenő utca - Hunyadi út - Mártírok útja útvonalon közlekednek a Petőfi tér - Thököly út - Újlaki utca - (Nagykőrösit keresztezve) Kossuth Lajos utca - Mártírok útja helyett)  - 1987. június (Petőfi tér -> Kós Károly tér valamint Nagy Sándor utca -> Nagysándor József utca).

Belső oldal: Törölték a megszűnt 199-est, az emiatt meghosszabbított 66-ost pedig láthatjuk a Határ útnál. A fent említett útvonalmódosítást csak az átszállások változásából vehetjük észre (51-es feltüntetése), ugyanis az itt szereplő Nagykőrösi út megálló már nem a régivel azonos, hanem a Nagy Sándor utcában található.   

Évjárat: Ez a balos szintén az 1985 - 1987-es időszakból származik, de az előző táblánál későbbi lehet, az alábbiak miatt:

A Határ úti megálló mellé pontosabb utastájékoztatástként Ferde utca felirat került. Az átszállások már számsorrendben vannak, igaz néhány átszálláson variáltak számomra ismeretlen okokból.

Évjárat: 1988. január

Belső oldal: 12,12A járatok megszűntek. Megálló-változások (1987 júniusában): Petőfi tér -> Kós Károly tér, Nagy Sándor utca -> Nagysándor József utca. Kós Károly téren törölték a 99-est.

Évjárat: 1988. március (új megálló a Sporttelepnél)

Belső oldal: A Kós Károly térnél ismét jelöli a 99-est, akárcsak egy korábbi szérián.

Évjárat: 1989 első fele (még jelöli a nagykörúti 12-est)

Belső oldal: Megálló átnevezés történt: Nagysándor József utca  -> Mártírok útja.

Évjárat: 1994. augusztus (egyetlen tojáslogós széria készült)

Külső oldal: A már 1990 óta használt Blaha Lujza tér olvasható végállomásnévként. Pesterzsébet, mely időközben Pestszenterzsébet elnevezést kapott, rövidítés nélkül szerepel. A gyorsjárat kerete kisebb lett.

Belső oldal: A balos irányához képesti megállóváltozások: Vajda Péter utca  -> Golgota tér, Mártírok útja -> Nagyszőlős utca.

 


 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$