90
Eredeti sablon segítségével újrafújt tábla.
Évjárat: 1985. február (D járat helyett már 190-es közlekedik) - 1988. június (útvonal rövidítés)
Évjárat: 1988. július, a járat ekkor Normafáig rövidült.
Évjárat: 1989
Belső oldal: A 21-est hibásan feketével szitázták.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: A végállomás Csillebérc, KFKI elnevezést kapott. A 3 sorba írt végállomás igen furcsa hatást kölcsönöz a szériának.
Belső oldal: Megállóváltozások: Úttörővasút -> Széchenyi-hegyi Gyermekvasút, Úttörőtábor -> Gyermek- és ifjúsági központ.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag
Belső oldal: Megjelenik az Rt-s logó és a korszakra jellemző Kelenföld felirat a sarokban. Tekintve, hogy hibásan továbbra is szerepel az 1995-ben megszűnt 190-es, illetve a 21-es, mely helyett pedig 1996 áprilisa óta a 21-es jár ki Normafáig, így tartalmi különbsége nincsen.
Évjárat: 1998. augusztus
Belső oldal: Gyermek és ifjúsági központ -> Magas út (1998 augusztusában nevezték át.), egyedi betűkkel szerkesztve. A hibás 21-est és 190-est törölték, helyükre a 21-est szerkesztették.
Évjárat: 2000 körül
Belső oldal: Egyetlen különbsége a Kelenföld felirat elhagyása.
Évjárat: 2004. augusztus 1. - A járat útvonala a Moszkva térig hosszabbodott.
Belső oldal: A korábban is meglévő szakaszon egy megálló-átnevezés történt: Széchenyi-hegyi Gyermekvasút -> Gyermekvasút.
Évjárat: 2005 ősz-tél (belső elrendezés alapján)
Külső oldal: Kisebb feliratok. A Várfok utca kerek zárójelben-
Belső oldal: A "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" kifejezés használata. A logó a korszakra jellemzően a tábla alsó részére került. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2007. november, puha műanyag.
Belső oldal: Zrt-s logó. MÁV és Volán átszállások feltüntetése. Megálló-átnevezések: Hotel Olympia -> Normafa út, Gyermekvasút -> Széchenyi-hegyi ~, valamint Csillebérc utca felé az Adonisz utca helyesen, "s"-el szerepel (a másik irányban nem javították). Hálózati változások: Várbusz -> 10, megszűnt: 4, 4 buszok és a 118-as villamos, új járat: 110-es, hosszabb útvonalon jár: 56-os villamos, elmaradt átszállások feltüntetése, áthelyezések.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag
Belső oldal: 139 -> 139.
Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Nagyobb feliratok, néhány milliméterrel összenyomva vízszintes-irányban.
Belső oldal: Átszállások feltüntetése nélkül készült, ahogy sok más 0806-os széria is. Svábhegy, fogaskerekű-állomás -> vessző nélkül, Adonis utca "s"-sel írva a Moszkva tér felé is.
2008. augusztus 21-től a 21-21-90 teljesítményét összevonták és 90-90A járatpárként közlekednek, ebből adódóan a 90-es jelentősen sűrítve közlekedik.
Évjárat: 2008. szeptember. Matricás. Útvonal- és megállóváltozás nem történt.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL (belső oldal)
Évjárat: 2008. november - a december 20-i Szabadság híd átadásra készítve. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: fogaskerekű-átszállások villamos piktogrammal ellátva. Hálózati változás: Szabadság híd átadása miatt megszűnt az 56-os villamos, továbbá a 18-as villamos lerövidült, ezért a Moszkva téren már nincs feltüntetve. Egyéb átszállás: korábban kimaradt 5-ös átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2009. február. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Vékonyvonalas táblázat. Volán átszállási tartomány kötőjel helyett "..." jellel történő elválasztása. Egyéb átszállás: Gyermekvasút megállóinál MÁV-logók az átszállásnál.
Évjárat: 2009. augusztus - a viszonylatra az első között készült vonalcsíkos kialakítású tábla. Matricás
Külső oldal: Kék színű, Zurich karakteres kialakítás, színes piktogrammal.
Belső oldal: Stílus: "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. november. Matricás
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: nagyobb belső járatszám. Megálló: január 9-től új megálló a Németvölgyi útnál (utóbbi miatt a Délinél már nem jelöli az 59-59A villamosokat).
2011. május 1-től 21-es jelzéssel közlekedik.
90A
2008. augusztus 21-től a 21-es 90A jelzéssel közlekedik.
Évjárat: 2008. augusztus 21. Matricás.
Évjárat: 2009. május. Matricás.
Külső oldal: A Moszkva téri végállomás karakterei néhány milliméterrel kisebbek, ezért a piktogram a Moszkva tér mellé helyezhető lett.
Belső oldal: Stílus: Vékonyvonalas táblázat, "felé" kifejezés helyett nyíl használata. A jobb oldali táblázat 10. megállója a másik oszlopba került. Hálózati változás: a Szabadság híd átadása után megszűnt az 56-os villamos. Egyéb átszállás: Gyermekvasút megállónál vasúti piktogram.
Évjárat: 2009. augusztus - a viszonylatra az első között készült vonalcsíkos kialakítású tábla. Matricás
Külső oldal: Kék színű, Zurich karakteres kialakítás, színes piktogrammal.
Belső oldal: Stílus: "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények feltüntetésével. 2009. augusztus 21-től az Orbánhegyi út helyett végig az Istenhegyi úton jár, emiatt 2 megállóhely megszűnt (a 90-es már eddig is az Istenhegyi úton járt). Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
2011. május 1-től 21A jelzéssel közlekedik.
91
Évjárat: 1984. augusztus (84 -> 84-es) - 1987. december (12, 12A megszüntetése)
Évjárat: 1988. július (26A beindítása) - rendszerváltás
Belső oldal: Megszűnt: 12, 12A (1987. december), új járat 1988 júliusától az időszakos 26A
Évjárat: 1992 vagy 1993
Külső oldal: A Marx tér felirat eltűnt, helyette rövidítés nélkül kiírták a Nyugati pályaudvart.
Belső oldal: Megálló-változások: Sallai Imre utca -> Tátra utca, Apostol utca (Rendőrség) -> Apostol utca (vékonyabb betűkkel), illetve a kötőjelek eltűnése egyes megállókból. Átszállások: lerövidült a 12-es, a 84-ből 84-es lett. Elmaradt átszállásokat pótoltak (6,26,191), viszont a 26A-t annak időszakos jellege miatt nem jelöli.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: Megszűnt az Endrődi S. rövidítés és 3 sorban került kiírásra.
Évjárat: A dátumozás híján nem egyértelmű: lehet 1995. június - 1996. február között (időnként előfordult, hogy nem dátumoztak), vagy 1997 második fele (1996. február és 1997 eleje között puha táblák készültek).
Belső oldal: 84-es és 86-os hézagot hagyó törlése. Megálló-változás: Nyugati pályaudvar irányában: Szemlőhegy utca -> Mandula utca.
Évjárat: 1996. szeptember, puha műanyagból, tartalmi különbég nincs.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül (csak a dátum tűnt el)
Évjárat: 2001
Külső oldal: Átmeneti betűtípus. A külső járatszám elnyújtott Helvetica, lásd még ilyet a 2001-es 68-asnál.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, új típusú logó és a korszakra jellemzően vastag járatszám. Sem a megállók,sem az átszállások nem változtak 1995 óta (a Nyugati pályaudvarnál fel kellett volna tüntetni az 1998 augusztusában indult a city-buszt).
Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, pufi stílusban, tartalmi változás nélkül.
Évjárat: 2003 második fele - 2004. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan).
Külső oldal: Kisebb feliratok.
Belső oldal: HÉV helyett Szentendrei HÉV kifejezés használata, emiatt a jobb oldali táblázat elrendezése is megváltozott.
Évjárat: 2007. július, puha műanyag.
Külső oldal: Kisebb feliratok.
Belső oldal: A logó a tábla alsó részére húzva. Két 11-es átszállást töröltek. Közel 10 év után végre feltüntették a Citiy-buszt, mely egyébként 1 hónap múlva meg is szűnt.
Évjárat: 2008. január, kemény műanyag
Belső oldal: A logót még lejjebb húzták. Ismét feltüntették a két 11-es átszállást, továbbá a MÁV és Volán kapcsolatokat. Megszűnt a City-busz, ideiglenesen szünetel a 2A villamos.
Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.
2008. szeptember 6-tól, az új pk. életbelépésével a Moszkva térig hosszabbították. Terv szerint korábbi szakaszán 91A járat közlekedett volna, ezt végül elvetették.
Évjárat: 2008. szeptember 6. Matricás.
Évjárat: 2009. november. Matricás
Külső oldal: Kék színű, Zurich karakteres kialakítás, színes piktogramokkal.
Belső oldal: Stílus: "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények feltüntetésével. Megálló: átnevezés 2009. augusztus 22-től: Törökvész út -> Pusztaszeri körönd. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. május. Matricás. Egyetlen különbsége a kisebb méretű és szlogent tartalmazó logó.
Évjárat: 2010. október 8. estétől 10. üzemzárásig és 15. estétől 17. üzemzárásig - ezen a két hétvégén ill. péntek estéken a Margit híd felújítása a híd teljes zárását igényelte, emiatt a Lánchídon keresztült terelt útvonalon járt. Matricás.
Külső oldal: A terelt útvonalas szöveg miatt jelentősen összenyomott járatszám.
Belső oldal: Stílus: A logó mérete nagyobb. A módosított szakaszon túl változás: mivel csúcsidőn kívül ill. hétvégén érvényes útvonalról van szó, az időszakos járatokat nem jelöli (22E, 111, 222). Nem jelöli a postát a Margit körúon. A
Évjárat: dátum szerint 2011. január, valójában május 12., a Moszkva tér átnevezésekor, matricás.
Külső oldal: /Összehasonlítás a 1005-el/. Új típusú metrópiktogramok. Az új végállomásnév hosszabb, ezért a Nyugati pályaudvar felirat balra lett húzva és kissé össze is nyomták.
Belső oldal: Stílus: a metrópiktogramok újak, azonban a HÉV még a régi. BKK logót is feltüntetnek. Hálózati változás: május 1-től 90, 90A -> 21, 21A. A 22-222 viszonylatok megállnak a Városmajor utcánál, ezért fel lettek tüntetve.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: 2011. május 27. (megálló átnevezése). Matricás.
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk és a piktogramok mérete is csökkent.
Belső oldal: Stílus: ellentétes irányú elrendezés. A logók elkülönített fehér sávban jelennek meg. Hálózati változás: Szentendrei HÉV H5 jelölése új piktogrammal. Megálló: átnevezés május 27-től: Margit híd -> Margit híd, budai hídfő H.
Évjárat: 2014. június. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a két végállomás megcserélése.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megállónevekben H és M jelzésekkel. Hálózati változások: Megszűnt: 22E, 109, 206 buszok, és a 2A villamos. Új járat a 22A, 140A, 226 és 260A és a számozott hajójáratok. Módosult útvonalon jár: 801-es volán járat, a 9-es teljes üzemidőben közlekedik. Egyéb átszállások: 22-es családot csak a Szent János kórháznál jelzi, ugyanitt a volán járatok más struktúrában, tagoltan vannak feltüntetve.
2015. január 19-től december 12-ig, a Széll Kálmán tér felújítása miatt, továbbá ehhez kapcsolódóan a 61-es villamos vágányzára miatt meghosszabbítva a Királyhágó térig közlekedett.
Évjárat: 2015. január 19. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Az ideiglenes végállomás sárga háttérrel kiemelése, a járatszám kisebb méretű.
Belső oldal: Hálózati változások: az új útvonalnak megfelelően, továbbá a kettévágott 61-es villamos átszállási pontjairól tájékoztatás. A 291-es a felújítás alatt nem közlekedett, helyette a meghosszabbított 102-essel lehetett utazni. A fonódó építése miatt a 17-es villamos helyett pótlóbusz járt. A téli időszak miatt nem jelöli a 12, 13-as hajójáratokat és a 226-os buszt sem (a 26-os törlésének oka számomra ismeretlen).
Évjárat: 2021. november. Mindkét oldalán táblára nyomott. Korszakra jellemzően lekerekített sarkú táblán.
Külső oldal: Korszakra jellemzően újbalos kivitel, természetesen már az eredeti végállomásokkal.
Belső oldal: Ellentétes végállomáselrendezés, Bubi állomások feltüntetése. Hálózati változások: rengeteg hálózati változás, többek között: metrópótlás és mentesítőjáratok (2M, 72M, 73M), fonódó vilamoshálózat és ennek nyomán változó autóbuszközlekedés. Megálló: a Széll Kálmán tér 2015-ös átadásával a 22-es oldali végállomásnál új megálló létesült, míg a végállomás a másik oldalon, a mai felszállóhelyen került kialakításra.
Évjárat: 2022. április. Mindkét oldalán táblára nyomott. Korszakra jellemzően lekerekített sarkú táblán.
Külső oldal: A feliratok és a járatszám is jobbra húzva, továbbá a járatszám és a végállomások között nagyobb hely hagyva.
Belső oldal: Hálózati változás: M3A pótlójárat is közlekedik. Megálló: megszűnt a Széll Kálmán tér megálló a 22-es oldalon, a továbbiakban ez a leszállóhely (mai rendnek megfelelően). átnevezések - Cimbalom utca és Mandula utca megállónév egységesítése mindkét irányra. Bimbó út és Pasaréti út megállók csomóponti elnevezése perjellel. Egyéb átszállás: Volán járatok szürke helyett sárga piktogrammal.
92
Évjárat: 1991. november előtti
A belső oldal üres.
Évjárat: 1991. november
Külső oldal: A járat útvonala november 1-től hosszabbodott meg Kerepestarcsa kórházig.
Belső oldal: Az évjáratot tanúsítja, hogy még a rendszerváltás előtti utcanevekkel találkozunk. Érdekes a középső oszlopban a duplán kiírt Szabadföld út megállóhely.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: Kerepestarcsa két önálló településsé vált szét, így a kórház neve is változott
Belső oldal: Rákosszentmihály felé lemaradt az Ergonett megállóhely, s ez a 2000-ben készült szériáig nem is tűnt fel a készítőknek! Megállóváltozások: Janovetz Margit utca -> Margit uca , Varga József utca -> Szent Korona utca. A bal oldali lista 11. megállójában a 76-os helyett hibásan 76-os szerepel.
1996-os puha garázsmeneti tábla
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Külső oldal: Rákosszentmihály MÁV-állomás rövidítés nélküli felirata összesrűrített, kis betűkkel.
Belső oldal: Megszűnt járat: 46. Módosított útvonalon közlekedik: 45. Az Imre utcánál beszerkesztették a 76-ost, mivel itt a gyorsjárat megállót kapott, valamint a HÉV-piktogram helyett feliratot alkalmaztak.
Évjárat: 2000
Belső oldal: Egy érdekes jelenséggel találkozunk: a megállólista egyik oldala újult csak meg az új fajta vékony betűs stílusban. Megálló-változások: 8 év után pótolták a hiányzó Ergonett megállót, átnevezés: Rákóczi út (Csömöri út) -> Batthyányi utca. Számos, korábban elmaradt átszállás pótlása eltérő betűtípussal, valamint a korábbiak átrendezése. Új típusú tojáslogó alkalmazása.
Évjárat: 2002. december 15., utolsó tojáslogós
Belső oldal: Az autóbuszok betérnek az ekkor megnyíló Csömöri Auchanhoz is. Ergonett -> "Raktárak" , ezt bal oldalon a régi listába vékony betűkkel szerkesztették.
Kb. 2005 vége - 2006 eleje, garázsmeneti tábla
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Új járat a 144-es (2003. március)
Évjárat: 2005 ősz - tél
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: A logó lejjebb, a járatszám feljebb helyezve. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek".
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan).
Belső oldal: A "HÉV Gödöllő" helyett "Gödöllői HÉV" megnevezést használ.
Évjárat: 2007. augusztus (a rákosszentmihályi járatok átszervezésekor), puha műanyag
Külső oldal: Rákosszentmihály, MÁV-állomás -> ~, vasútállomás.
Belső oldal: Megálló-átnevezések: Veres Péter út / Batsányi János út -> Sashalom, Pilóta utca / Corvin utca -> Mátyásföld, repülőtér, Jókai Mór utca -> Jókai Mór utca (Veres Péter út). Szinte az összes érintett járat számozása változott.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Külső oldal: Rákosszentmihály vasútállomás vessző nélkül lett kiírva.
Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése.
|