15
Évjárat: 1984. november (3-as metró már az Árpád hídig közlekedik, Élmunkás térnél nem jelöli a váci úti villamosokat) után /a többi széria ismeretében valószínűleg ez 1984 év végén készült/
Belső oldal: A megállólista a végén hibás: kimaradt a Victor Hugo utca megállóhely és a Gogol utca végállomás. Az Élmunkás tér megállóhely már a Boráros tér irányú első megálló volt (Váci út x Alig utca kereszteződésénél). A gyorsjáratok a piros festék gyengébb minősége miatt lekoptak.
Évjárat: 1985
Külső oldal: A végállomásnév pontos megnevezése
Belső oldal: A megállólista korrigálása, továbbá a Ferenciek tere átszállássor számsorrendbe rendezése.
(ugyanazon széria, de itt nem csúszott szét a gyorsjáratok szitázása)
Évjárat: 1985 vége - 1986 első fele
Külső oldal: Megjelent a Közraktár utca felirat a pontosabb utastájékoztatás érdekében, viszont a helyhiány miatt a Gogol utca rövidítve lett.
Belső oldal: Átszállások kiszedése (valójában hálózati változás nem történt, a kiszedések pedig nem indokolhatóak - például a fontos 9-es átszállás törlése)
Évjárat: 1986. május (116-os beindítása) - 1987. december (12, 12A megszüntetése) közötti.
Belső oldal: Az új 116-os járat feltüntetése.
Évjárat: 1988. május (15A beindítása)
Belső oldal: Törölték a megszűnt 12 és 12A, valamint már látszik az újonnan elindult 15A járat.
Évjárat: 1989
Belső oldal: A 15A-t még több helyen feltüntették, valamint egyes helyekről töröltek, míg másütt kiírtak átszállásokat, logikátlanul.
Évjárat: 1992. december (tulajdonos információi)
Külső oldal: A két végállomást felcserélték, a Közraktár utca zárójelbe került, a Gogol utca szintén, ugyanis a végállomás elnevezése Lehel tér lett.
Belső oldal: Az eltérő vonalvezetés miatt a visszaút megállóit is feltüntették, ennek következtében kisebb betűs megállólista és balra húzott járatszám. Az alábbi megállóátnevezések történtek (csak a régebbi balos által megjelölt irányt tudtam vizsgálni): Szamuely utca -> Lónyai utca, Felszabadulás tér -> Ferenciek tere, Martinelli tér -> Szervita tér, Engels tér -> Erzsébet tér, Báthori utca -> Báthory utca. Ellenirányban a Bakáts tér helyett hibásan Bakáts utcát jelöl. Megállók esetében ahol a hely lehetővé tette az "u." és egyéb rövidítések helyett teljes kiírást alkalmaztak. Átszállások jelentős módosítása. Tényleges hálózati változások: 54-es rövidült, 4A megszűnt.
Évjárat: 1994. november (első tojáslogós)
Külső oldal: A két végállomást ismét megcserélték és eltűnt a Közraktár utca felirat, valamint a háromsoros elrendezésnek köszönhetően az "u" rövidítés megszűnt.
Belső oldal: A Bakáts tér megállót már helyesen jelzi. Megszűnt a 15A járat (1993. december).
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Sok átszállási változás: törölték a megszűnt járatokat (1,2 - a Szende Pál utcánál fenn maradt,8A) valamint a lerövidült 12-es villamost. A Ferenciek terén felüntették a korábban elmaradt 112-es és 173-as buszokat.
Évjárat: 1998. augusztus (City-busz beindításakor)
Belső oldal: Vékony betűkkel beszerkesztették a City-buszt, valamint kis számokkal az Erzsébet térhez a korábban elmaradt 105-öst. Törölték a már rég nem aktuális 2-es átszállást a Szende Pál utcánál.
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: A 0710-es 8-as táblához hasonlóan átszállások feltüntetése nélkül készült. Rengeteg megálló változás történt: 2002. márciusától a Szabadság téri mélygarázs építése miatt az autóbuszok útvonala módosult, Lehel tér felé megszűnt a Szabadság tér és Báthory utca megálló, helyettük létesült az Arany János utca és Kossuth Lajos tér megálló. 2002. májustól Boráros tér felé a Báthory utca megállót áthelyezték, új neve: Kossuth Lajos tér. A Kálvin tér térségében jelölt megállóváltozások a Ráday utca (kezdetben csak hétvégi) lezárásákor aktuális megállóhelyek. A Lehel téri végállomás áthelyezésére 2005. szeptemberében került sor, ezért változtak itt a megállók. A Havas utca megálló létesítése a 2-es villamos felújításához kapcsolódó ideiglenes változás.
15A
A járat 1988. május és 1993. decembere között közlekedett, kirázólag Ikarus 415-ösökkel.
Évjárat: 1988. május, a járat indulásakor.
16
Évjárat: 1983. március (21-es beindítása) - 1984. augusztus (84 -> 84)
Belső oldal: Jelöli a "siklópótló" V járatot, mely 1985-ben szűnt meg. A Palota út, gyorslift megállót nem jelöli, hiszen ez csak 1985-ben létesült.
Évjárat: 1989. március (ekkor indult be a Vár-busz, a végállomás átkerült a Moszkva térről a Dísz térre)
Belső oldal: A körforgalom-jelleg miatt a visszautat is jelöli.
Sablonos kivitelű fém duplaoldalas tábla, már az 1989 utáni útvonallal.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: A Deák Ferenc tér teljes kiírásra került régi betűkkel (ez a változás még a balos-korszakban történt).
Belső oldal: A baloshoz képest megállóváltozás nem történt. Azóta megszűnt az 1, 4A, 9, 15A, 116-os járat. A körforgalmi besorolás megszűnt, de az útvonal nem változott. A Clark Ádám térnél érdekes a 86-os utáni vessző, mintha valamely járat törölve lett volna mögötte, pedig a tábla elsőszériás.
Évjárat: 1997 év vége, kemény műanyag
Belső oldal: A megszűnt 2-es törlése, és a 105-ös átszállásának számomra nem érthető okokból történt áthelyezése a másik irányba.
Évjárat: 2006 vége, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző betűkkel készültek.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2007 első fele, puha műanyag.
Mindkét oldal azonos. Immár a korszakra jellemző Arial karakterekkel.
Évjárat: 2008. február - július
Digitális nyomással, duplaoldalas.
2008.09.06-tól összevonásra került a 10-essel, így útvonala a Moszkva térig hosszabbodott.
17
Korai sablonos kivitelű fémtábla, 70-es évek végi
Évjárat: 1988. október (82A beindítása) - 1990 (még Pestlőrinc elnevezés)
Külső oldal: Az 1986.12.28-tól létező Ihász utca megálló helyett még mindig a Gergely utcát jelöli (bővebben lásd a jarattortenet.gportal.hu oldalon)
Évjárat:1991. február (már Szent László tér szerepel a Pataky tér helyett) - 1993. június (még él a Steinmetz kapitány utca közterületnév)
Külső oldal: Pestszentlőrinc felirat változatlan betűtípussal, a hosszabb sor miatt a járatszámot balra tolták.
Belső oldal: Megállóátnevezések a jelölések szerint (ebből az Ihász utca csak korriálás) jól észrevehetően vastagabb betűkkel készültek. Számos átszállási változás, többnyire korábban elmaradt átszállások pótlása. Néhány helyen elmaradt a gyorsjáratok bekeretezése. Megszűntek a 9-es és 95-ös járatok.
Évjárat: 1993 második fele (már szerepel rajta az 1993 júniusától érvényes Ráday Gedeon utca közterületnév)
Belső oldal: Ismét visszatértek a korábbi balos listatípusához. Steinmetz kapitány utca - > Ráday Gedeon utca. Ez az egyetlen tartalmi különbség (még a 132-es is keret nélkül szerepel, mint az előző szérián).
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: A P.szentlőrinc felirat teljes kiírásra került kisebb méretű és vékonyabb betűkkel.
Belső oldal: A balos által megjelölt irányt vizsgálva nem történt megállóváltozás.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Megállóátnevezés: Fősped -> Főtefu, egyedi típussal szerkesztve. Megszűnt járatok: 35,62,132. Új járat: 193. A 80-as és 98-as végállomását még 1996-ban felcserélték, ezért az átszállásoknál is módosították. Bal oldalon az Újhegyi út megállónál viszont a 98-ast kifelejtették, kézzel lett beírva.
Évjárat: 1998, kemény műanyag
Külső oldal: Minden végállomás a korábban is meglévő Pestszentlőrinc felirattal azonos típusú. A járatszám oldalirányban összenyomott, függőlegesen elnyújtott.
Belső oldal: Megállóváltozás: Pestszentlőrinc felé: Bölcsöde -> Vajk utca, Kőbánya felé: Hangár áruház -> Gyula utca. A korábban kihagyott 98-as helyett itt még érdekes módon a 80-as szerepel. A logóba Rt feliratot szerkesztettek.
Évjárat: 1999
Külső oldal: Ismét a régi.
Belső oldal: Az Újhegyi útnál a hibás 80-ast törölték és beszerkesztették a 98-ast a korszakra jellemző szerkesztésmóddal.
Évjárat: 2000. augusztus (93 átnevezése Reptér-buszra) - december (17-est még jelzi a Vasgyár utcánál)
Belső oldal: Új típusú tojáslogóval és a korszakban elterjedt vastag járatszámmal. Új járatok (vékony betűkkel beszerkesztve) : Újhegy-busz és Reptér-busz (93-as helyett). A Kápolna térnél vékony számokkal pótolták a korábban kifelejtett 95-ös autóbuszt. A Szarvas csárda térnél ugyanígy a 82, 82A járatokat pótolták, itt az egész átszállássort újraszerkesztették.
Évjárat: 2000. december (17-es a Vasgyár utca helyett a Diósgyőri utcánál áll meg) - 2001. október (ekkortól a 13-as villamos helyett már a 3-as közlekedik)
Külső oldal: visszatérés a 1998-as szériánál alkalmazott mintához
Belső oldal: Megállóátnevezések még 2000. májusában (de a korábbi szérián ezeket nem szerkesztették): Magnezit művek -> Diósgyőri utca, Textilgyár -> Sibrik Miklós út (Gyömrői út). A 17-es a Vasgyár utca helyett a Diósgyőri utcánál áll meg.
Évjárat: 2002. október
Külső oldal: visszatérés a kettővel ezelőtti, régi típusú külső oldalhoz.
Belső oldal: Új típusú, a korszakban szinte csak Dél-pesten és Kőbányán alkalmazott megállólista. Megállók átnevezése: Főtefu -> Gyömrői út, Start Auto (vélhetően szerződés alapján még a cég logója is szitázva került a táblákra), EVIG -> Hangár utca. Új járatok: 3-as villamos (2001. október), 182 és 182A buszok (2002. október). Megszűnt a 13-as villamos, hosszabb a 62-es.
Évjárat: 2003 második fele
Belső oldal: Mindkét irányban feltüntették a korábban kimaradt 151-est.
Évjárat: 2004
Belső oldal: Korábban kimaradt 19, 36-os átszállások feltüntetése. Fölöslges reptér-busz átszállás törlése. A Szarvas Csárda téri, illetva Szent László téri átszállások átrendezése.
Évjárat: 2005 ősz - tél.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", a logót a tábla alsó részébe helyezték.
Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése) puha műanyag.
Külső oldal: Kisebb betűméret.
Belső oldal: Zrt-s logó. Feltüntették a korábban kimaradt Pestszentimre-buszt (2004 októberében indult). Megszűnt: 132 (2006. október). Reptér-busz -> 200 (2006. április). A Haladás útja felújítása után megváltozott a Szarvas csárda téri végállomási rend (2006. július), ekkortól a korábbi leszállóhely megállóhelyként üzemelt tovább. Számos, korábban kihagyott átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2007. július - tartalmi különbség nélkül
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag. A 82-es család átszámozásának apropóján.
Belső oldal: Átszámozások a 82-es családban: 82->184, 82A->182, 182->284E, 182A->282E.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: MÁV és Volán átszállások feltüntetése, 193 -> 193E. Kőbánya felé az Újhegyi út megálló a másik oszlopba került át.
Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008. augusztus 21-től 217-es jelzéssel közlekedett.
17
Egy szitázott Mezős garázsmeneti tábla egyik oldalára utólag sablonnal fújták a 80-as évek közepén ezt a 17-est.
Évjárat: 1987. február - 1988. január (Örs vezér téri 168-as autóbuszok beindítása, de az 1988 januárjában megszűnt 12A viszont még létezik.)
Amennyiben a megálló-elnevezések friss állapota szerepel a táblán, akkor 1987 nyara előtt készült, mert ekkor nevezték át a Kőbánya városközpont megállót Mázsa térre.
Évjárat: 1988. január (12A megszüntetése december végén) - 1989. szeptember (a 12-es még közlekedik a Nagykörúton).
Külső oldal: A 32-esek tere számmal lett kiírva
Belső oldal: A Sibrik Miklós útnál feltüntették a 85-öst azonban véletlenül feketével szitázva, ugyanígy a Sallai Főműhelynél 93-as helyett 93-ast tüntettek fel hibásan. A Harminckettesek terét itt is átírták számmal, az átszállásokkal megegyező típusú számmal szerkesztve. Megállónévváltozás: Kőbánya városközpont -> Mázsa tér (vastagon szerkesztett), az Új-hegyi utat pedig kötőjel nélkül írták.
Évjárat: 1989. szeptember 2. (nagykörúti 12-e smegszűnése) - 1990. június 29. (55-ös megszüntetése, amit még jelöl)
Belső oldal: A nagykörúti 12-es megszűnt. A két korábbi hibát (85 és 93) korrigálták.
Évjárat: 1991 - már keretes gyorsjáratok, de még "Pestlőrinc" megnevezés
Belső oldal: Egy névváltozás: Sallai főműhely -> Gépjármű Javító Főműhely (az átszerkesztést vastagabb betűkkel készítették). Az átszállásokat jelentősen módosították, tényleges hálózati változás: megszűnt a 9, 55, 95.
Évjárat: 1994. október (első tojáslogós)
Külső oldal: Megszűnt az U. rövidítés és Pestlőrinc helyett Pestszentlőrincet jelez, régi típusú betűkkel.
Belső oldal: Időközben megszűnt az 55-ös és elindult a 75A trolibusz.
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: Kizárólag ezen az egy szérián Pestszent után nem volt kötőjel.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. A kapcsolatok helyett lehetőségek szót használ. Az alábbi megállóváltozások történtek: Vasgyár utca -> Diósgyőri utca, Fősped -> Főtefu, Bölcsőde -> Vajk utca,Textilgyár -> Sibrik Miklós út (Gyömrői út), Sibrik Miklós út -> ~ utca (hibásan). Sok átszállási változás is történt, megszűnt a 33-as, a 75A troli, a 75-ös troli lerövidült, helyette az 1-es és 1A villamosok járnak. A 93-as jelzése reptér busz.
Garázsmeneti tábla. 2001 körül készült.
Évjárat: 2001 év eleje
Külső oldal: Ismét kötőjel alkalmazása Pestszent után.
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a hibás Sibrik Milós utca feliratot korrigálták.
Évjárat: 2001. október
Belső oldal: A 13-as villamos helyett 3-as jár, valamint pótolták a 62-es villamos hosszabb útvonalon közlekedik. Ismét átszállási kapcsolatok megnevezés
Évjárat: 2002. október
Belső oldal: Új járatok a 182,182A valamint megállóhely átnevezések: Főtefu - > Gyömrői út, START AUTO , EVIG (Fedezék utca felé) -> Hangár utca
Évjárat: Szintén 2002. október
Belső oldal: A megállóátnevezések mellett a START AUTO logóját is rászitázták.
Évjárat: 2003. július, utolsó tojásszéria. Csak a 2003-as évre jellemző kialakítás.
Belső oldal: Pestszentlőrinc felé a buszok a Vaspálya utcánál is megállnak. Feltüntették a korábban kifelejtett, 2001 szeptemberében indult 151-est.
Évjárat: 2005 ősz - tél ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek", a logó Rt.-s, de már alul helyezkedik el)
Belső oldal: Az átszállások közül törölték az 51-est, ugyanis az már 2001 óta is csak hétvégén közlekedett, tehát a 17-es üzemidején kívül. Korábban kihagyott, kis rágyaloglással elérhető (pl. 19, 36 a Felsőcsatári útnál) átszállásokat tüntettek fel.
Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése), puha műanyag
Belső oldal: Megszűnt a 132-es, 2006. április óta pedig a Reptér-busz jelzése 200-asra változott.
Évjárat: 2007. január - május (puha műanyag, de még nem dátumozott)
Belső oldal: Sokkal bővebb átszállás-kínálattal, tényleges hálózati változás azonban nem történt. A táblázatban lévő kopások nem a használat folytán keletkeztek, hanem gyártási hiba.
Évjárat: 2007. július, puha műanyag
Belső oldal: A Kálvin téri metró építkezések miatt a 83-as troli helyett pótlóbuszok közlekedtek, új ideiglenes járat indult 89-es jelzéssel. A tábla átszállásai mindössze 1,5 hónapig voltak aktuálisak, hiszen szeptemberben a 82-es családot átszámozták.
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag
Belső oldal: A 182 és 182A járatokat átszámozták. A Fedezék utcánál nem jelöli a 98, 98-as járatokat.
Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008. augusztus 21-től 217E jelzéssel közlekedett.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (18-tól)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|