16
Évjárat: 1983. március (21-es beindítása) - 1984. augusztus (84 -> 84)
Belső oldal: Jelöli a "siklópótló" V járatot, mely 1985-ben szűnt meg. A Palota út, gyorslift megállót nem jelöli, hiszen ez csak 1985-ben létesült.
Évjárat: 1989. március (ekkor indult be a Vár-busz, a végállomás átkerült a Moszkva térről a Dísz térre)
Belső oldal: A körforgalom-jelleg miatt a visszautat is jelöli.
Sablonos kivitelű fém duplaoldalas tábla, már az 1989 utáni útvonallal.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: A Deák Ferenc tér teljes kiírásra került régi betűkkel
Belső oldal: A baloshoz képest megállóváltozás nem történt. Azóta megszűnt az 1, 4A, 9, 15A, 116-os járat. A körforgalmi besorolás megszűnt, de az útvonal nem változott. A Clark Ádám térnél érdekes a 86-os utáni vessző, mintha valamely járat törölve lett volna mögötte, pedig a tábla elsőszériás.
Évjárat: 1997 év vége, kemény műanyag
Belső oldal: A megszűnt 2-es törlése, és a 105-ös átszállásának számomra nem érthető okokból történt áthelyezése a másik irányba.
Évjárat: 2006. június - 2007 első fele, puha műanyag. Duplaoldalas.
Évjárat: 2007 vége - 2008 eleje, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző betűkkel készültek.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2008. február - július
Digitális nyomással, duplaoldalas.
2008.09.06-tól összevonásra került a 10-essel, így útvonala a Moszkva térig hosszabbodott.
Évjárat: 2008. szeptember 6., duplaoldalas kivitel
A pk utáni szériákkal ellentétben nem matricás kivitel és metrópiktogramot sem tartalmaz, vélhetően az egyik első legyártott darab volt.
Évjárat: 2009. január, matricás kivitel, vélhetően ez volt az első megállós széria
Külső oldal: Járatszám nagyobb méretű, a betűk nem változtak. A metrópiktogramok is megjelentek.
Belső oldal: A listából két megálló is lemaradt, amit a későbbi táblázatosoknál sem pótoltak: Ostrom utca (Moszkva tér felé), Krisztina tér (Deák tér felé)
Évjárat: 2009. február, matricás kivitel
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Tartalmi különbsége nincs, de a megállólista az átszállásokkal együtt függőlegesen el van nyújtva.
Évjárat: Ismeretlen évjáratú, vélhetően 2009 júliusában készült tábla, archív felvételen (belső oldala nem ismert)
A Moszkva téri végállomáson a logó a Moszkva tér mellé került, ezért ez a sor balra van húzva
Évjárat: 2010, vagy 2011 eleje. Duplaoldalas, matricás kivitel. Ismeretlen okból csak a Dísz térig közlekedett.
Évjárat: dátum szerint 2010. május, ugyanakkor a belső oldal átszállásai a 2009. májusi állapotokat jelzik. Matricás kivitel.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel és színes piktogramokkal.
Belső oldal: Átmeneti időszak, amikor még készültek táblázatos kivitelek, de kék Frutiger járatszámmal (fényviszonyok miatt feketének tűnik) és színes, szlogenes logóval. A 2009. májusi állapotokra utal: A 256-ost jelzi (a járat még 2009. augusztus 21-én megszűnt), valamint tart még a budai rakpart vágányzára a 19-41V pótlóval, mely 2009. júniusában ért véget. A 2-es villamos vágányzára véget ért, így a 2A villamos ismét közlekedik. A 15-115 iránymegjelölését "felé" helyett nyíllal jelzik.
Évjárat: 2010. január - ezt a táblát későbbre veszem a 1005-nél, mivel átszállásaiban későbbi állapotokat jelez. Matricás kivitel.
Külső oldal: azonos a 1005-el
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek megjelölésével. Pótolták a táblázatos szériákon évekig elmaradt két megállót (Ostrom utca, Krisztina tér). Átszállások tekintetében valóban aktuális állapotokat jelöl, szemben a 1005 szériával.
A fenti szériát 2011. május 12-től, a Moszkva tér átnevezése után átragasztással is használták:
Évjárat: dátum szerint 2010. január, valójában 2011. április 30. (90, 90A -> 21, 21A) - május 12. (Széll Kálmán tér még Moszkva tér) között készült
Külső oldal: Új típusú metrópiktogramokkal
Belső oldal: Belül is új típusú metrópiktogramokkal. Dísz térnél a siklót az intézményekhez helyezték (miközben a Clark Ádám térnél az átszállásoknál maradt). A Roosevelt tér neve április 6. óta Széchenyi István tér. Hálózati változások: 178A megszűnt (április 3.), 90 és 90A ismét 21, 21A jelzést viseli. Ezen felül néhány átszállást módosítottak a logikusabb tájékoztatás céljából.
A Moszkva tér átnevezése után felülmatricázott formában használták tovább:
Évjárat: 2011. március 15. - az ünnepségek miatt a várban és a Deák téri végállomáson is lezárások voltak. Matricás.
Évjárat: 2011. május 12. (Moszkva tér -> Széll Kálmán tér)
Külső oldal: /összehasonlítás a 1001(II.) szériával/: a tér átnevezésén kívül változás nincs, tulajdonképpen azonos a későbbi átmatricázott 1001-essel.
Belső oldal: /összehasonlítás a 1001(II.) szériával/: a tér nevének változása. A BKK logó is megjelenik, a két logó együtt, és a korábbinál jelentősen kisebb méretben.
Évjárat: 2012. szeptember 3-11. között a Budai Vár útfelújítási munkálatai miatt csak a Bécsi kapu térig közlekedett. Archív felvétel, vélhetően duplaoldalas kivitel.
Évjárat: 2011 második fele vagy 2012, szintén Bécsi kapu teres, de egysoros Bécsi kapu térrel. Duplaoldalas, matricás (a Bécsi kapu tér felirat azonban nem külön matrica).
Évjárat: dátum szerint 2011. május, valójában 2013. február 22. (2A villamos megszüntetése). Matricás.
Külső oldal: Rövid ideig alkalmazott, Zurich típusú, de összenyomott, vastag karakterekkel. A járatszám nem változott.
Belső oldal: Stílus: átmeneti időszak, ahol még a régi vonalcsíkot használják, de már csak BKK logó van (jobb oldalt felülre helyezve). Hálózati változás: megszűnt a 22E, új járat a 22A, megszűnt továbbá a 2A villamos.
Évjárat: 2013. június, matricás.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, várat ábrázoló piktogrammal. A két végállomás megcserélése, Széll Kálmán tér után már nem használják a Várfok utca megjelölést (de belül még igen).
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Hálózati változás: A 9-es egész héten a 109-es útvonalán jár, így a 109 számjelzés megszűnt. Egyéb átszállások: 5-105-178 átszállások kapcsán történt szerkesztések, továbbá Volán átszállások módosítása (781-787 kötőjeles tartomány használata a Széll Kálmán térnél).
Évjárat: 2013. augusztus, matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megállók: Az irányonként eltérő elnevezésű Mátray / Ostrom utca megálló egységesen Mátray utca lett. Az Attila út megálló neve Dózsa György tér. Megállóhely létesült közvetlenül a Deák téri végállomást megelőzően. Egyéb átszállás: Sikló feltüntetése a Clark Ádám téren.
Évjárat: 2014. május, mindkét oldalán táblára nyomott
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk. A járatszám, a vár piktogram és a Széll Kálmán tér felirat néhány centivel jobbra húzva.
Belső oldal: Belül is törölték a Várfok utcát a Széll Kálmán térnél. A Budavári Siklót új típusú kiírással tünteti fel. Új járatok: 140, 140A buszok és 48-as villamos. A korábbi szérián törölt 105-ös ismételt feltüntetése a Clark Ádám térnél, továbbá elmaradt átszállások kiírása a Deák téren is.
Évjárat: 2014. május 12-19. között a Budai Vár útfelújítási munkálatai miatt csak a Bécsi kapu térig közlekedett. Korábbi szériák külső oldalára (jelen esetben éppen a 1308-ra) Bécsi kapu tér matrica került:
Évjárat: 2020. augusztus. Mindkét oldalán táblára nyomott
Külső oldal: Újbalos kivitel, változatlan karakterekkel
Belső oldal: Az eltelt 6 év ellenére belül a lista stílusa nem változott, némileg világosabb kék árnyalatot használ. Fő változás a fonódó villamoshálózat elindulása. Volán átszállások részletezése helyett csak piktogramot használnak. Bubi állomások feltüntetése. Egyéb hálózati változások: M3 metrópótlás időszaka, 72-73 trolik meghosszabbítása. Új járat: 100E.
16A
2008. szeptember 6-tól a korábbi 10-es járat 16A jelzéssel közlekedett.
Évjárat: 2008. szeptember, a járat indulásakor. A pk utáni szériákkal ellentétben nem matricás kivitel és metrópiktogramot sem tartalmaz, vélhetően az egyik első legyártott darab volt.
Évjárat: 2008. november. Matricás kivitel
Külső oldal: Járatszám nagyobb méretű, a betűk nem változtak. A metrópiktogram is megjelent.
Évjárat: 2009. február, matricás kivitel.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A korszakra jellemzően a táblázat vékonyabb vonalakkal készült. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2009. július, matricás kivitel.
Külső oldal: A Moszkva téri végállomáson a logó a Moszkva tér mellé került, ezért ez a sor balra van húzva
Belső oldal: Tartalmában és stílusában is teljesen egyezik a 0902-vel.
Évjárat: dátum szerint 2010. április, ugyanakkor a belső oldal átszállásai a 2009. májusi állapotokat jelzik. Matricás kivitel.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel kék színben és színes piktogrammal.
Belső oldal: Átmeneti időszak, amikor még készültek táblázatos kivitelek, de kék Frutiger járatszámmal és színes, szlogenes logóval. Tartalmilag azonban teljesen egyezik a 0907-essel, holott a 256-os viszonylat még 2009. augusztus 21-én megszűnt.
Évjárat: 2010. január - ezt a táblát későbbre veszem a 1004-nél, mivel átszállásaiban későbbi állapotokat jelez. Matricás kivitel.
Külső oldal: Nem változtott
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek megjelölésével. Átszállások tekintetében valóban aktuális állapotokat jelöl, szemben a 1004 szériával.
Évjárat: dátum szerint 2010. január, valójában 2011. április 30. (90, 90A -> 21, 21A) - május 12. (Széll Kálmán tér még Moszkva tér) között készült
Külső oldal: Új típusú metrópiktogrammal
Belső oldal: Belül is új típusú metrópiktogrammal. Dísz térnél a siklót az intézményekhez helyezték. . Hálózati változás: 90 és 90A ismét 21, 21A jelzést viseli.
A fenti szériát 2011. május 12-től, a Moszkva tér átnevezése után átragasztással is használták:
Évjárat: 2011. március 15-i lezárás idején, duplaoldalas, matricás kivitel.
Évjárat: 2011. május 12. (Moszkva tér -> Széll Kálmán tér)
Külső oldal: /összehasonlítás a 1001(II.) szériával/ A tér átnevezése miatt hosszabb lett a végállomásnév, ezért a metrólogó a második sorba került és a járatszám kisebb méretű, oldalirányban összenyomott.
Belső oldal: /összehasonlítás a 1001(II.) szériával/ A tér nevének változása. A BKK logó is megjelenik, a két logó együtt, és a korábbinál jelentősen kisebb méretben.
Évjárat: 2012. szeptember 3-11. között a Budai Vár útfelújítási munkálatai miatt csak a Bécsi kapu térig közlekedett. Archív felvétel, vélhetően duplaoldalas kivitel:
Évjárat: 2011 második fele vagy 2012, szintén Bécsi kapu teres, de egysoros Bécsi kapu térrel. Duplaoldalas, matricás (a Bécsi kapu tér felirat azonban nem külön matrica). A karakterek kék színűek:
Évjárat: 2013. augusztus, matricás kivitel.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, várt ábrázoló piktogrammal. A két végállomás megcserélése, Széll Kálmán tér után már nem használják a Várfok utca megjelölést (de belül még igen).
Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal), BKV logó nélkül. Az irányonként eltérő elnevezésű Mátray / Ostrom utca megálló egységesen Mátray utca lett. Hálózati változás: megszűnt: 22E. Új járat: 22A. A Volán átszállások átrendezése.
Évjárat: 2014. május, mindkét oldalán táblára nyomott
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb, de vastagabb betűk. A Dísz tér felirat kivételével mindent kissé jobbra toltak.
Belső oldal: Belül is törölték a Várfok utca feliratot. Új járatok: 140, 140A buszok.
Évjárat: 2014. május 12-19. között a Budai Vár útfelújítási munkálatai miatt csak a Bécsi kapu térig közlekedett. Archív felvétel, belső oldala ismeretlen - nagy valószínűséggel korábbi széria átragasztásával készült tábla.
16B
2012. szeptember 3-11. között a Budai Vár útfelújítási munkálatai miatt rendkívüli járat közlekedett a Széll Kálmán tértől a Várnegyed Lovas úti bejáratához. A vár belső területén ekkor a 16, 16A járatok közlekedtek a Dísz tér felől érkezve. Duplaoldalas, matricás kivitel (a Lovas út felirat azonban nem külön matrica).
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (17-től)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|