bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
15 - 17GY

15

Évjárat: 1984. november (3-as metró már az Árpád hídig közlekedik, Élmunkás térnél nem jelöli a váci úti villamosokat) után /a többi széria ismeretében valószínűleg ez 1984 év végén készült/

Belső oldal: A megállólista a végén hibás: kimaradt a Victor Hugo utca megállóhely és a Gogol utca végállomás. Az Élmunkás tér megállóhely már a Boráros tér irányú első megálló volt (Váci út x Alig utca kereszteződésénél). A gyorsjáratok a piros festék gyengébb minősége miatt lekoptak.

Évjárat: 1985

Külső oldal: A végállomásnév pontos megnevezése

Belső oldal: A megállólista korrigálása, továbbá a Ferenciek tere átszállássor számsorrendbe rendezése.

(ugyanazon széria, de itt nem csúszott szét a gyorsjáratok szitázása)

Évjárat: 1985 vége - 1986 első fele

Külső oldal: Megjelent a Közraktár utca felirat a pontosabb utastájékoztatás érdekében, viszont a helyhiány miatt a Gogol utca rövidítve lett.

Belső oldal: Átszállások kiszedése (valójában hálózati változás nem történt, a kiszedések pedig nem indokolhatóak - például a fontos 9-es átszállás törlése)

Évjárat: 1986. május (116-os beindítása) - 1987. december (12, 12A megszüntetése) közötti.

Belső oldal: Az új 116-os járat feltüntetése.

Évjárat: 1988. május (15A beindítása)

Belső oldal: Törölték a megszűnt 12 és 12A, valamint már látszik az újonnan elindult 15A járat.

Évjárat: 1989

Belső oldal: A 15A-t még több helyen feltüntették, valamint egyes helyekről töröltek, míg másütt kiírtak átszállásokat, logikátlanul.

Évjárat: 1992. december (tulajdonos információi)

Külső oldal: A két végállomást felcserélték, a Közraktár utca zárójelbe került, a Gogol utca szintén, ugyanis a végállomás elnevezése Lehel tér lett.

Belső oldal: Az eltérő vonalvezetés miatt a visszaút megállóit is feltüntették, ennek következtében kisebb betűs megállólista és balra húzott járatszám. Az alábbi megállóátnevezések történtek (csak a régebbi balos által megjelölt irányt tudtam vizsgálni): Szamuely utca -> Lónyai utca, Felszabadulás tér -> Ferenciek tere, Martinelli tér -> Szervita tér, Engels tér -> Erzsébet tér, Báthori utca -> Báthory utca. Ellenirányban a Bakáts tér helyett hibásan Bakáts utcát jelöl. Megállók esetében ahol a hely lehetővé tette az "u." és egyéb rövidítések helyett teljes kiírást alkalmaztak. Átszállások jelentős módosítása. Tényleges hálózati változások: 54-es rövidült, 4A megszűnt.

Évjárat: 1994. november (első tojáslogós)

Külső oldal: A két végállomást ismét megcserélték és eltűnt a Közraktár utca felirat, valamint a háromsoros elrendezésnek köszönhetően az "u" rövidítés megszűnt.

Belső oldal: A Bakáts tér megállót már helyesen jelzi. Megszűnt a 15A járat (1993. december).

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal:  Sok átszállási változás: törölték a megszűnt járatokat (1,2 - a Szende Pál utcánál fenn maradt,8A)  valamint a lerövidült 12-es villamost. A Ferenciek terén felüntették a korábban elmaradt 112-es és 173-as buszokat. 

Évjárat: 1998. augusztus (City-busz beindításakor)

Belső oldal: Vékony betűkkel beszerkesztették a City-buszt, valamint kis számokkal az Erzsébet térhez a korábban elmaradt 105-öst. Törölték a már rég nem aktuális 2-es átszállást a Szende Pál utcánál.

Évjárat: 2007. október, puha műanyag

Belső oldal: A 0710-es 8-as táblához hasonlóan átszállások feltüntetése nélkül készült. Rengeteg megálló változás történt: 2002. márciusától a Szabadság téri mélygarázs építése miatt az autóbuszok útvonala módosult, Lehel tér felé megszűnt a Szabadság tér és Báthory utca megálló, helyettük létesült az Arany János utca és Kossuth Lajos tér megálló. 2002. májustól Boráros tér felé a Báthory utca megállót áthelyezték, új neve: Kossuth Lajos tér. A Kálvin tér térségében jelölt megállóváltozások a Ráday utca (kezdetben csak hétvégi) lezárásákor aktuális megállóhelyek. A Lehel téri végállomás áthelyezésére 2005. szeptemberében került sor, ezért változtak itt a megállók. A Havas utca megálló létesítése a 2-es villamos felújításához kapcsolódó ideiglenes változás.

15A

A járat 1988. május és 1993. decembere között közlekedett, kirázólag Ikarus 415-ösökkel.

Évjárat1988. május, a járat indulásakor.

16

Évjárat1983. március (21-es beindítása) - 1984. augusztus (84 -> 84)

Belső oldal: Jelöli a "siklópótló" V járatot, mely 1985-ben szűnt meg. A Palota út, gyorslift megállót nem jelöli, hiszen ez csak 1985-ben létesült.

Évjárat1989. március (ekkor indult be a Vár-busz, a végállomás átkerült a Moszkva térről a Dísz térre)

Belső oldal: A körforgalom-jelleg miatt a visszautat is jelöli.

Sablonos kivitelű fém duplaoldalas tábla, már az 1989 utáni útvonallal.

Évjárat1994. október, első tojáslogós

Külső oldal: A Deák Ferenc tér teljes kiírásra került régi betűkkel (ez a változás még a balos-korszakban történt).

Belső oldal: A baloshoz képest megállóváltozás nem történt. Azóta megszűnt az 1, 4A, 9, 15A, 116-os járat. A körforgalmi besorolás megszűnt, de az útvonal nem változott. A Clark Ádám térnél érdekes a 86-os utáni vessző, mintha valamely járat törölve lett volna mögötte, pedig a tábla elsőszériás.

Évjárat: 1997 év vége, kemény műanyag

Belső oldal: A megszűnt 2-es törlése, és a 105-ös átszállásának számomra nem érthető okokból történt áthelyezése a másik irányba.

Évjárat: 2006 vége, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző betűkkel készültek.

Belső oldala üres. 

Évjárat: 2007 első fele, puha műanyag.

Mindkét oldal azonos. Immár a korszakra jellemző Arial karakterekkel.

Évjárat: 2008. február - július

Digitális nyomással, duplaoldalas.

 

2008.09.06-tól összevonásra került a 10-essel, így útvonala a Moszkva térig hosszabbodott.

 17

Korai sablonos kivitelű fémtábla, 70-es évek végi

Évjárat: 1988. október (82A beindítása) - 1990 (még Pestlőrinc elnevezés)

Külső oldal: Az 1986.12.28-tól létező Ihász utca megálló helyett még mindig a Gergely utcát jelöli (bővebben lásd a jarattortenet.gportal.hu oldalon)

Évjárat:1991. február (már Szent László tér szerepel a Pataky tér helyett) - 1993. június (még él a Steinmetz kapitány utca közterületnév) 

Külső oldal: Pestszentlőrinc felirat változatlan betűtípussal, a hosszabb sor miatt a járatszámot balra tolták.

Belső oldal: Megállóátnevezések a jelölések szerint (ebből az Ihász utca csak korriálás) jól észrevehetően vastagabb betűkkel készültek. Számos átszállási változás, többnyire korábban elmaradt átszállások pótlása. Néhány helyen elmaradt a gyorsjáratok bekeretezése. Megszűntek a 9-es és 95-ös járatok.

Évjárat: 1993 második fele (már szerepel rajta az 1993 júniusától érvényes Ráday Gedeon utca közterületnév) 

Belső oldal: Ismét visszatértek a korábbi balos listatípusához. Steinmetz kapitány utca - > Ráday Gedeon utca. Ez az egyetlen tartalmi különbség (még a 132-es is keret nélkül szerepel, mint az előző szérián).

Évjárat1994. október, első tojáslogós

Külső oldalA P.szentlőrinc felirat teljes kiírásra került kisebb méretű és vékonyabb betűkkel.

Belső oldal: A balos által megjelölt irányt vizsgálva nem történt megállóváltozás.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: Megállóátnevezés: Fősped -> Főtefu, egyedi típussal szerkesztve. Megszűnt járatok: 35,62,132. Új járat: 193. A 80-as és 98-as végállomását még 1996-ban felcserélték, ezért az átszállásoknál is módosították. Bal oldalon az Újhegyi út megállónál viszont a 98-ast kifelejtették, kézzel lett beírva. 

Évjárat: 1998, kemény műanyag

Külső oldal: Minden végállomás a korábban is meglévő Pestszentlőrinc felirattal azonos típusú. A járatszám oldalirányban összenyomott, függőlegesen elnyújtott.

Belső oldal: Megállóváltozás: Pestszentlőrinc felé: Bölcsöde -> Vajk utca, Kőbánya felé: Hangár áruház -> Gyula utca. A korábban kihagyott 98-as helyett itt még érdekes módon a 80-as szerepel. A logóba Rt feliratot szerkesztettek.

 

Évjárat1999

Külső oldal: Ismét a régi.

Belső oldalAz Újhegyi útnál a hibás 80-ast törölték és beszerkesztették a 98-ast a korszakra jellemző szerkesztésmóddal.

Évjárat2000. augusztus (93 átnevezése Reptér-buszra) - december (17-est még jelzi a Vasgyár utcánál)

Belső oldal: Új típusú tojáslogóval és a korszakban elterjedt vastag járatszámmal. Új járatok (vékony betűkkel beszerkesztve) : Újhegy-busz és Reptér-busz (93-as helyett). A Kápolna térnél vékony számokkal pótolták a korábban kifelejtett 95-ös autóbuszt. A Szarvas csárda térnél ugyanígy a 82, 82A járatokat pótolták, itt az egész átszállássort újraszerkesztették.

Évjárat2000. december (17-es a Vasgyár utca helyett a Diósgyőri utcánál áll meg) - 2001. október (ekkortól a 13-as villamos helyett már a 3-as közlekedik)

Külső oldal: visszatérés a 1998-as szériánál alkalmazott mintához

Belső oldal: Megállóátnevezések még 2000. májusában (de a korábbi szérián ezeket nem szerkesztették): Magnezit művek -> Diósgyőri utca, Textilgyár -> Sibrik Miklós út (Gyömrői út). A 17-es a Vasgyár utca helyett a Diósgyőri utcánál áll meg.

Évjárat2002. október

Külső oldal: visszatérés a kettővel ezelőtti, régi típusú külső oldalhoz.

Belső oldal: Új típusú, a korszakban szinte csak Dél-pesten és Kőbányán alkalmazott megállólista. Megállók átnevezése: Főtefu -> Gyömrői út, Start Auto (vélhetően szerződés alapján még a cég logója is szitázva került a táblákra), EVIG -> Hangár utca. Új járatok: 3-as villamos (2001. október), 182 és 182A buszok (2002. október). Megszűnt a 13-as villamos, hosszabb a 62-es. 

Évjárat2003 második fele

Belső oldal: Mindkét irányban feltüntették a korábban kimaradt 151-est.

Évjárat2004

Belső oldal: Korábban kimaradt 19, 36-os átszállások feltüntetése. Fölöslges reptér-busz átszállás törlése. A Szarvas Csárda téri, illetva Szent László téri átszállások átrendezése.

Évjárat2005 ősz - tél.

Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", a logót a tábla alsó részébe helyezték.

Évjárat2006. október (132-es megszüntetése) puha műanyag.

Külső oldal: Kisebb betűméret.

Belső oldal: Zrt-s logó. Feltüntették a korábban kimaradt Pestszentimre-buszt (2004 októberében indult). Megszűnt: 132 (2006. október). Reptér-busz -> 200 (2006. április). A Haladás útja felújítása után megváltozott a Szarvas csárda téri végállomási rend (2006. július), ekkortól a korábbi leszállóhely megállóhelyként üzemelt tovább. Számos, korábban kihagyott átszállás feltüntetése.

Évjárat2007. július - tartalmi különbség nélkül

Évjárat2007. augusztus, puha műanyag. A 82-es család átszámozásának apropóján.

Belső oldal: Átszámozások a 82-es családban: 82->184, 82A->182, 182->284E, 182A->282E.

Évjárat2008. március, kemény műanyag

Belső oldal: MÁV és Volán átszállások feltüntetése, 193 -> 193E. Kőbánya felé az Újhegyi út megálló a másik oszlopba került át.

Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008. augusztus 21-től 217-es jelzéssel közlekedett.

17

Egy szitázott Mezős garázsmeneti tábla egyik oldalára utólag sablonnal fújták a 80-as évek közepén ezt a 17-est.

Évjárat: 1987. február - 1988. január (Örs vezér téri 168-as autóbuszok beindítása, de az 1988 januárjában megszűnt 12A viszont még létezik.)

Amennyiben a megálló-elnevezések friss állapota szerepel a táblán, akkor 1987 nyara előtt készült, mert ekkor nevezték át a Kőbánya városközpont megállót Mázsa térre.

Évjárat: 1988. január (12A megszüntetése december végén) - 1989. szeptember (a 12-es még közlekedik a Nagykörúton).

Külső oldalA 32-esek tere számmal lett kiírva

Belső oldal: A Sibrik Miklós útnál feltüntették a 85-öst azonban véletlenül feketével szitázva, ugyanígy a Sallai Főműhelynél 93-as helyett 93-ast tüntettek fel hibásan. A Harminckettesek terét itt is átírták számmal, az átszállásokkal megegyező típusú számmal szerkesztve. Megállónévváltozás: Kőbánya városközpont -> Mázsa tér (vastagon szerkesztett), az Új-hegyi utat pedig kötőjel nélkül írták.

Évjárat: 1989. szeptember 2. (nagykörúti 12-e smegszűnése) - 1990. június 29. (55-ös megszüntetése, amit még jelöl)

Belső oldal: A nagykörúti 12-es megszűnt. A két korábbi hibát (85 és 93) korrigálták.

Évjárat: 1991 - már keretes gyorsjáratok, de még "Pestlőrinc" megnevezés

Belső oldal: Egy névváltozás: Sallai főműhely -> Gépjármű Javító Főműhely (az átszerkesztést vastagabb betűkkel készítették). Az átszállásokat jelentősen módosították, tényleges hálózati változás: megszűnt a 9, 55, 95.

Évjárat: 1994. október (első tojáslogós)

Külső oldal: Megszűnt az U. rövidítés és Pestlőrinc helyett Pestszentlőrincet jelez, régi típusú betűkkel.

Belső oldal: Időközben megszűnt az 55-ös és elindult a 75A trolibusz.

Évjárat: 2000. december

Külső oldal: Kizárólag ezen az egy szérián Pestszent után nem volt kötőjel.

Belső oldalVékony betűs megállólista. A kapcsolatok helyett lehetőségek szót használ. Az alábbi megállóváltozások történtek: Vasgyár utca -> Diósgyőri utca, Fősped -> Főtefu, Bölcsőde -> Vajk utca,Textilgyár -> Sibrik Miklós út (Gyömrői út), Sibrik Miklós út -> ~ utca (hibásan). Sok átszállási változás is történt, megszűnt a 33-as, a 75A troli, a 75-ös troli lerövidült, helyette az 1-es és 1A villamosok járnak. A 93-as jelzése reptér busz.

Garázsmeneti tábla. 2001 körül készült.

Évjárat: 2001 év eleje

Külső oldal: Ismét kötőjel alkalmazása Pestszent után.

Belső oldal:  Egyetlen különbsége, hogy a hibás Sibrik Milós utca feliratot korrigálták.

Évjárat: 2001. október

Belső oldal:  A 13-as villamos helyett 3-as jár, valamint pótolták a 62-es villamos hosszabb útvonalon közlekedik. Ismét átszállási kapcsolatok megnevezés

Évjárat: 2002. október

Belső oldal:  Új járatok a 182,182A valamint megállóhely átnevezések: Főtefu - > Gyömrői út, START AUTO , EVIG (Fedezék utca felé) -> Hangár utca

Évjárat: Szintén 2002. október

Belső oldal:  A megállóátnevezések mellett a START AUTO logóját is rászitázták.

Évjárat: 2003. július, utolsó tojásszéria. Csak a 2003-as évre jellemző kialakítás.

Belső oldal: Pestszentlőrinc felé a buszok a Vaspálya utcánál is megállnak. Feltüntették a korábban kifelejtett, 2001 szeptemberében indult 151-est.

Évjárat2005 ősz - tél ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek", a logó Rt.-s, de már alul helyezkedik el)

Belső oldalAz átszállások közül törölték az 51-est, ugyanis az már 2001 óta is csak hétvégén közlekedett, tehát a 17-es üzemidején kívül. Korábban kihagyott, kis rágyaloglással elérhető (pl. 19, 36 a Felsőcsatári útnál) átszállásokat tüntettek fel.

Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése), puha műanyag

Belső oldal: Megszűnt a 132-es, 2006. április óta pedig a Reptér-busz jelzése 200-asra változott.

Évjárat: 2007. január - május (puha műanyag, de még nem dátumozott)

Belső oldal: Sokkal bővebb átszállás-kínálattal, tényleges hálózati változás azonban nem történt. A táblázatban lévő kopások nem a használat folytán keletkeztek, hanem gyártási hiba.

Évjárat: 2007. július, puha műanyag

Belső oldal: A Kálvin téri metró építkezések miatt a 83-as troli helyett pótlóbuszok közlekedtek, új ideiglenes járat indult 89-es jelzéssel. A tábla átszállásai mindössze 1,5 hónapig voltak aktuálisak, hiszen szeptemberben a 82-es családot átszámozták.

Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag

Belső oldal: A 182 és 182A járatokat átszámozták. A Fedezék utcánál nem jelöli a 98, 98-as járatokat.

Az új paraméterkönyv bevezetésével, 2008. augusztus 21-től 217E jelzéssel közlekedett.

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (18-tól)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre    *****    Egy asztrológiai elemzés,sok segítséget ad,életünk megtervezéséhez,rendeld meg és küldök egy 3 éves éves elõrejelzést is    *****    Szeretne leadni felesleges kilókat? Szeretné méregteleníteni és tisztítani szervezetét?Csatlakozzon a programhoz még ma!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, kezd az évet azzal, hogy belenézel, én segítek értelmezni amit látsz. A saját akaratod dönt!