25
Szitázott kivitelű fém duplaoldalas a 80-as évek legelejéről
Szintén hasonló körú, de sablonnal (Récseis) készült fémtábla.
Évjárat: 1985. október (már jelzi a 104A-t) - 1987. szeptember (a 25A beindítása, amit még nem jelez).
/csúcsidőn kívül és hétvégén használt táblaváltozat, a Gyógyszeripari vállalat érintése nélkül/
Külső oldal: R.palota után nincsen vessző. A Sipos hibásan ékezettel írva. A járatszám karakter-köze néhány milliméterrel nagyobb.
Évjárat: e széria szintén 1985. október - 1987. szeptember közötti, egyetlen különbsége van, hogy a külső oldalán a " Sipos " helyesen, tehát ékezet nélkül lett kiírva.
Évjárat: 1987. szeptember (25A beindítása) - 1990 első fele (még Kacsóh Pongrác út végállomásnéb)
Külső oldal: Csúcsidőben már régóta közlekedett a Gyógyszeripari ellátó és szolgáltató vállalatig, de ezt csak most tüntették fel a táblákon, korábban kiegészítő táblát alkalmaztak
Belső oldal: A kötőjeles megállónévhasználat elhagyása (Rákos-Patak) a 80-as évek végére jellemzően. Új járat a 25A valamint feltüntették az időszakos útvonalat is.
Évjárat: 1990 első fele
Külső oldal: Mindkét végállomás elnevezése megváltozott
Belső oldal: 1990 decemberétől indult a 170-es járat, melyet a tábla még nem jelez, valamint a 25A is december előtti útvonalán közlekedik a Hubay téren körforgalomban (Deák utcai átszállásnál láthatjuk). Megállóváltozás utcaátnevezés kapcsán: Ipartelepi út -> Mélyfúró utca.
Évjárat: 1994 február (utolsó balosszéria)
Belső oldal: Megállónévváltozások régi típusú betűkkel: Erzsébet királyné útja -> Rákospatak utca (~), Lenin útja -> Szent korona útja, Csanádi György utca -> Wesselényi utca, Deák utca -> Hubay Jenő tér, Közvágóhíd utca -> Kovácsi Kálmán tér, Ifjú gárda utca -> Károlyi Sándor út. Új megálló egyedi betűkkel: R.palota, Székely Elek út. Átszállási változások: Néhány helyen korábban meglévő, fölöslegesnek tartott átszállások törlése. A 170 beindulása(egy helyen igénytelen sortovábbszerkesztéssel) és 170-es megszűnése.
Évjárat: 1995 február, első tojáslogós
Külső oldal: Megszűnt a rövidítés, 3 sorba tagolva kiírták a rákospalotai végállomást
Belső oldal: A balos által jelölt irányban nincs megállóváltozás. Első tojáslogós léte ellenére furcsa a jobb oldali listán a 9. megállónál lévő nagyobb 70-es szám, amely átszerkesztésnek tűnik.
1996-ban a 25-ös útvonala a gyorsjárattal együtt a Székely Elek útig (volt Sipos Dénes út) rövidült.
Évjárat: 1996. február (kemény műanyag)
Külső oldal: Szám és karakterek egyaránt Helvetica típussal készültek.
Belső oldal: A szakaszrövidülésen kívül a megállólistában az alábbi változások történtek: bal oldal: a Wesselényi utca megálló megszűnt, helyette a Bezerédj Pál utcánál állnak meg a buszok. Jobb oldal: a Balázs utcában beszerkesztették a 74A trolit nagyobb számokkal, egyúttal a 74-es átszállás is nagyobb méretű lett. A Teleki Blanka utcánál viszont leszedték a 74-es trolit (fölösleges volt kiírni), a megszűnt 1-est is törölték.
Évjárat: 1996. augusztus (puha műanyag)
Belső oldal: A Székely Elek út irányában ismét megállnak a buszok a Wesselényi utcánál, a Bezerédj Pál utca megállót pedig Szerencs utcára nevezték át. A jobb oldali listán a 74 és 74A troli számméretét csökkentették. Időközben megszűnt a 104A.
Évjárat: 1997. március - szeptember között, puha műanyag
Belső oldal: Új járat a 67V a 67-es villamos helyett, valamint a 69A villamos (érdekes megoldás a bal oldali listán egymás alá szorított két átszállás). A 74-es trolit pótolták nagyobb számokkal.
Évjárat: 2000. szeptember (a 63-as villamos indításakor)
Belső oldal: Új típusú logó alkalmatása. Átszállásmódosítások: Új járat a 63-as villamos (eltérő számtípussal beszerkesztve). Megszűnt a 69A villamos. A jobb oldali listán a Hubay térnél is pótolták az elmaradt 25-ös és 70-es járatok átszállásait.
Évjárat: 2000. október 1. (Palota-busz beindítása) - 2001. október 3. (63-as villamos megszüntetése)
Belső oldal: Új járat a palota-busz, vékony betűkkel beszerkesztve.
Évjárat: 2001. október 3. (3-as villamos beindítása) - 2002. július 12. (32-es megszüntetése)
Belső oldal: A 63-as helyett a 3-as villamos jár, valamint még egy helyen feltüntették a palota-buszt.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: A 32-es helyett a 132-es közlekedik 2003. június 16. óta.
Évjárat: 2006. június (puha műanyag) - szeptember 28. (132-es megszüntetése, amit még jelöl). Tartalmi különbség nélkül, a táblák elhasználódása miatt legyártva
Belső oldal: Zrt-s logó, mely a korszakra jellemző táblákkal ellentétben továbbra is középen helyezkedik el. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek"
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag
Belső oldal: A logó alulra került. Korábban elmaradt átszállások feltüntetése. Megszűnt a 132-es, új járat a 96A. Hubay Jenő térnél hibásan 170-est jelöl a gyorsjárat helyett.
Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag
Belső oldal: Vasúti átszállások feltüntetése. A hibás 170-es korrigálása.
2007.04.02-től bizonyos menetek a MEDIMPEX-ig közlekedtek. Ilyenkor kiegésztő táblát használtak a buszokon. Ez a darab a változás bevezetésekor készült, puha műanyagból:
Ez a tábla már digitális nyomtatással készült (kemény műanyagból), tehát 2008. március - július közötti.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Rákospatak utca (Erzsébet királyné útja) -> Erzsébet királyné útja. Egy 67V átszállás áthelyezése, és további átszállások feltüntetése: MÁV, Palota-busz, 32-es busz. A Kovácsi Kálmán térnél törölték az átszállásokat.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. július, digitális nyomtatással. Tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Nagyobb betűméret, kisebb sorközzel. A járatszám karakter-köze nagyobb.
A járat szerepét 2008.09.06-tól nagyobbrészt az új 5-ös viszonylat, kisebbrészt a 25A-ból átszervezett új 25-ös járat vette át.
Évjárat: 2008. szeptember 6. - a korábbi 25A végpontjain, sűrűbb megállókiosztással, az Eötvös utcán át közlekedő új viszonylat indult 25-ös jelzéssel. Első széria, matricás kivitel.
Évjárat: 2008. szeptember 30. (204-es beindítása), matricás kivitel.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A 204-es feltüntetésén kívül nincs különbsége.
Fenti szériár 2009. március 1-től, az Erzsébet utca megállóhely létesítése miatt matricákkal látták el:
Évjárat: 2009. április - a 2009. május 11-től érvényes megállólétesítésre előre legyártva, matricás kivitel.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A későbbi táblázatosokra jellemző vékonyabb vonalas táblázattal. Jelzett naptól új megálló mindkét irányban a Széchenyi útnál. Továbbá az Erzsébet utcai új megálló már nyomtatásban is megjelenik. Újpest-központ átszállásainak elrendezése más.
Évjárat: 2009. július. Matricás
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Volán átszállások Újpest-központ felé járatszám szerint jelezve (ellenirányban viszont megmaradt a "volán" kifejezés). Árpád üzletháznál az iránymegjelölés nyíllal van kifejezve, miközben az Ősz utcánál továbbra is "felé" szöveggel van jelezve. Színes P+R logó a Mexikói útnál. Rákos vasúti kapcsolat nevének pontosítása helyesen, Rákosrendezőre.
Évjárat: 2010. augusztus, matricás
Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel, színes piktogramokkal. Elrendezésében nem változott.
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: dátum szerint 2011. február, valójában 2011. május - augusztus közötti lehet (BKK logó használata, metrópiktogram változása), matricás
Külső oldal: Új típusú metrópiktogramok és P+R jelzése, a feliratok és járatszám nem változtak, de Újpest-központ egysoros lett
Belső oldal: Új típusú metrópiktogramok és BKK logó használata, ami a jelzett 1102-nél későbbi gyártásra utal. Új megálló a Rákospataknál (2010. szeptember 10-től), emiatt a jobb oldali körforgalmi rész szerkesztve lett. Átszállások variálása, tényleges hálózati változás nélkül: például Újpest-központban a fölösleges, máshol is jelzett átszállások törlése, másütt elmaradt átszállás feltüntetése vagy iránymegjelölések.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: dátum szerint 2011. február, valójában 2012. április 2. (230-as beindítása), matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Az új 230-as járat feltüntetésén kívül semmilyen különbsége nincs.
Évjárat: 2012. augusztus. Matricás
Külső oldal: Rövid ideig alkalmazott, összenyomott Zurich betűk, P+R nélkül
Belső oldal: Stílus: korszakra jellemzően jelmagyarázattal, csak BKK logóval (jobb felső sarokba helyezve), továbbá rövid ideig használt gőzmozdonyos vasúti piktogrammal. A volán járatokat piktogrammal is jelzi. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2013. november - a 2013. december 2-től érvényes megállólétesítésre készítve (Rákosszeg park), matricás és táblára nyomott kivitelben egyaránt készült.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metrópiktogram helyett "M" jelölést használ.
Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Új megálló létesítése: Rákosszeg park. Megállóhely egységes elnevezése mindkét irányban: Rákospatak utca. Átszállások kismértékű átrendezése az újpesti szakaszon, illetve több helyen iránymegjelölés feltüntetése az átszállásoknál.
Évjárat: 2014. június, mindkét oldalon táblára nyomott
Külső oldal: Újpest-Központ két sorban. A karakterek mérete nem változott.
Belső oldal: Bár a 4-es metró átadásakor (2014. március 29-től) több megállót átneveztek Újpesten, a táblán ezek nem kerültek átszerkesztésre. Egyetlen különbsége az előző szériához képest, hogy a megállónevek néhány milliméterrel nagyobbak.
Évjárat: 2014. június, mindkét oldalon táblára nyomott
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Ténylegesen a gyártásnak megfelelő megállónevekkel (az újpesti szakaszon 4 megállót is átneveztek). Több átszállás esetén iránymegjelölést alkalmaztak.
Évjárat: dátum szerint 2014. szeptember, de valójában 2015. február 7. (270-es beindítása) , mindkét oldalon táblára nyomott
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Új járatok: 270 (2015. február 7.), 296A (2014. szeptember 15.). Újpest-központban volán átszállások feltüntetése. A Hubay Jenő téri új átszállások miatt, vélhetően a helyhiány következtében az iránymegjelölések nagyrészét törölték. Egy fölöslges 120-as átszállás törlése és egy 74-es troliátszállás feltüntetése.
25
Évjárat: 1985 november - 1987 szeptember, már jelzi a 170-es járatot, de az autóbuszok még nem érintik a Compack vállalatot. A járat időszakos jelleggel közlekedett.
Külső oldal: A raktárak felirat ritka, egyedi típussal készült.
Évjárat: 1987 szeptember - 1989. (Még Kacsóh Pongrác út a végállomás megnevezése Mexikói út helyett)
Külső oldal: A járat útvonala a Compack vállalatig hosszabbodott.
Belső oldal: Valójában az ábrán látható végállomásrendszer alakult ki a korábbi hurokból. Tehát a tábla megállólistája TELJESEN HIBÁS, készítői nyilván nem ismerték a környéket, csak alászerkesztették az új végállomást. A járat tehát a Délker megálló után érintette a Compack-ot, innen visszafordulva haladt a Visonta utcán keresztül a többi megállót érintve.
A tábla hibás kialakítását bizonyítja a fém menetrend is 1987-ből (lásd külön menüpontban).
Évjárat: 1991 (Még Sípos Dénes utas, de keretesgyorsjáratos belsővel)
Külső oldal: A végállomás elnevezését célszerűbbnek találták Mexikói útnak,ennek alapján a külső oldal módosult régi betűs átszerkesztéssel, a felirat meglehetősen a szélére került.
Belső oldal: Az átszállások a korszakra jellemzően az összes lehetséges helyen fel vannak tűntetve, az egyetlen lényeges változás az 1990 végén indult 170gy feltüntetése. A tábla megállórendezése továbbra is HIBÁS AZ EMLÍTETT SZAKASZON. A Compacknál ráadásul jelölik a 25-öst, amely sosem közlekedett itt.
Évjárat: 1994 február (utolsó balosszéria).
Belső oldal: Korrigálták a hibás útvonaljelölést, bár így kimarad az eltérő visszaút jelzése. Megállók átnevezése: Fazekas Ferenc utca -> Fazekas sor, Deák utca (Hubay Jenő tér) -> Hubay Jenő tér, Közvágóhíd utca -> Kovácsi Kálmán tér, Sípos Dénes út -> Székely Elek út. Átszállások: 170-es megszűnése 1993 júliusában, helyette a 170 meghosszabbítása. A hibásan szereplő 25-ös törlése.
Évjárat: 1996. február, puha műanyag. márciustól a 25-ös útvonala az alapjárattal együtt a Székely Elek útig rövidült, a megszüntetett szakaszt ezentúl a ritkábban közlekedő 70-es szolgálta ki.
Külső oldal: A régi típust vékonyítva kis méretű betűket és egyedi járatszámot használtak (mint az ugyanekkor megváltozott 25 és 70-es járatoknál). Érdekes a Mexikói út aránytalan "ú" betűje.
Belső oldal: Az Árokhát utca helyett helyesen út szerepel.
Évjárat: 1997 április (tulajdonos információja) , puha műanyag
Belső oldal: Megszűnt a 104A autóbuszjárat, új járat a 69A villamos. A 74-es troliátszállást a Mexikói út megállóhelynél jelöli, a 74A-t kifelejtették.
Évjárat: 1998
Belső oldal: A logóba Rt feliratot szerkesztettek. A 69A villamos megszűnt, ezt hézagot hagyva kiszedték.
Évjárat: 1999
Külső oldal: nagyobb járatszám és keret
Belső oldal: A megállólista a korszakra jellemző vékonybetűs stílusú lett. A járatszám a szintén ekkoriban jellemző vastag típus. A Mexikói úti 74-es troli átszállást törölték, helyette a végállomáson lehet átszállni rá és a korábban kifelejtett 74A-ra is (akárcsak a 96/2 szérián). Érdekes a lehetőségek szó használata a kapcsolatok helyett.
Évjárat: 2000. október
Belső oldal: Tartalmazza a palota-buszt (2000 októberében indult) és a rövid életű 63-as (2000 szeptemberében indult) villamost.
Évjárat: 2001. október (utolsó tojáslogós)
Belső oldal: A lehetőségek szó helyett ismét kapcsolatot használnak, illetve a megszűnt 63-as villamos helyett 3-ast írtak. A járatszám ferdén feljebb lett helyezve.
Évjárat: 2003 második fele v. 2004
Belső oldal: Megállónév helyesbítés: az évek óta helytelenül írt Bezerédj Pál utca megálló nevét korrigálták. Megszűnt járat: 32, új: 132.
Évjárat: 2006. június - október (132-es megszüntetése), puha műanyag
Belső oldal: A korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", a Zrt.-s logó lentebbre került. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag.
Belső oldal: MÁV kapcsolatok, valamint korábban elmaradt átszállások pótlása. 177 -> 231, megszűnt a 132-es, új járat a 96A.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag
Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Kisebb sorközzel.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, új típusú listával.
Évjárat: 2008. július, tartalmi különbség nélkül.
A járat jelzése 2008.09.06-tól 225-re változott.
25A
Évjárat: 1987. szeptember , a járat indulásakor
Belső oldal: A visszautat is jelöli.
Évjárat: 1990. december.
Külső oldal: Az autóbuszok útvonala a 3-as metró újpesti szakaszának átadásával meghosszabbodott. A Kacsóh Pongrác úti végállomás új elnevezése Mexikói út
Belső oldal: A korszak újpesti tábláira jellemző átszállási számtípusok. A Tito utcánál a két átszállás nem maradt ki, csak lekoptak (20,96).
Évjárat: 1991. június 27. (Tito utca átnevezése) - december (Lenin útja átnevezése)
Külső oldal: A két végállomás megcserélve.
Belső oldal: A Tito utca neve Rózsa utca lett, azonban egy másik megállóban véletlenül megmaradt a Tito utca. A gyorsjáratok keretezése sok helyen elmaradt vagy pontatlanul történt: Tito és Ősz utcánál a 20-as, a Rózsa utcánál pedig két 20-as (az egyikre nem kellene keret), az Árpád kórháznál 170 helyett 170, 96 helyett 96. A Mexikói útnál kiírták a korábban kifelejtett 25-öst.
Évjárat: 1994. február (utolsó balosszéria)
Belső oldal: A gyorsjáratok kereteit pótolták. Megállóváltozások: Rózsa utca (Árpád út) -> Árpád üzletház, Tito utca -> Rózsa utca, Lenin útja -> Szent korona útja.
Évjárat: 1997 március (tulajdonos információja) puha műanyag
Külső oldal: A végállomáselrendezés ismét az 1990-es, és a Mexikói út szokatlanul a tábla szélére került.
Belső oldal: Szép megállólista, átszerkesztések nem látszanak. Az Ősz utcai megálló véletlenül kimaradt, új megálló létesült a Wesselényi utcánál. A jobb oldali listán a végállomásnál érdekes a villamosoknál az a "69V", valójában 69A-t akartak írni. Általában más járatok logójában még ekkor nem szerepelt az Rt felirat.
Évjárat: 1998 (hibás - 97/3 - dátumozással)
Belső oldal: Megállónévváltozás: Rákos út (SZTK) -> Arany János utca SZTK (vékony betűs szerkesztéssel), a 69V (pontosabban 69A) már nem kellene listában legyen.
Évjárat: 1999
Belső oldal: A 74-es troli átszállását a Mexikói úthoz helyezték és a 74A-val együtt vékony betűkkel szerkesztették. A 69V-t törölték.
Évjárat: 2000. október
Belső oldal: Vékony betűkkel beszerkesztették az októberben induló palota-buszt és a szintén ekkor indult, rövid életű 63-as villamost is.
Évjárat: 2001. október
Belső oldal: A 63-as villamos helyett 3-as közlekedik. A Palota-buszt újabb helyen tüntették fel.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Két irány megcserélése. A 32-es helyett a 132-es közlekedik.
Évjárat: 2006. június - október (már puha műanyagból készült, de még jelöli a 132-est)
Belső oldal: Zrt-s logó, a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Két elmaradt átszállás (20,120) feltüntetése.
Évjárat: 2007. november, puha műanyag.
Külső oldal: Megnövelt betűméret.
Belső oldal: Ismét megcserélték az irányokat. Arany János utca (SZTK) -> Rákos út (SZTK). Szinte minden lehetséges átszállás feltüntetése. Tényleges változások: 177 -> 231, 132-es megszüntetése, 96A beindítása. 10 év után (1997 óta hiányzott) ismét feltüntették az Ősz utca megállót.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag.
Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése. Az előző szérián véletlenül törölt 20 és 120-as átszállásokat ismét jelölték az Árpád üzletháznál. Megszűnt a Váci úti Tesco-busz (2008.02.29. üzemzárással).
A járat jelzése 2008.09.06-tól 25-re változott, új megállókat kapott és útvonala a rákospalotai szakaszon módosult.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (26-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|