1
Évjárat: 1984.november (a járat indulásakor)
Évjárat: 1985 első fele
Belső oldal: Két korábban kimaradt átszállás (37,137) feltüntetése.
Évjárat: szintén 1985 első fele (még jelöli az 1985 májusában megszűnt 43-ast)
Külső oldal: Lehel utca rövidítve
Belső oldal: Lehel utca itt is rövidítve. További kimaradt átszállások beillesztése. A metró és a 184-es indokolatlan törlése.
Évjárat: 1987. július
Külső oldal: A Kacsóh Pongrác útig közlekedik
Belső oldal: Új szakasz feltüntetése. Korábban kimaradt átszállások pótlása. A 118-as pótlása még egy korábbi (1986-os szérián) történhetett, mivel a járat még 1986 novemberében megszűnt, és ezen a szérián tehát már nem kellene szerepeljen. Két hibás törlés: A Korvin Ottó téri hév átszállás hiányzik, a Váci úton pedig a megszűnő 43-as helyett a 43-ast törölték.
E tábla egyetlen különbsége, hogy a Lehel utcánál véletlenül megmaradt a régi szériák végállomás felirata.
Évjárat: 1987. szeptember 1. (25A beindítása) - 1988. július (a 26-os még nem jár az Árpád-hídig)
Belső oldal: A már korábban megszűnt 118-as törlése. Az 55-ös busz valószínűleg már nem állt meg a Népfürdő utcánál, ezért törölték. A 43-as járat immár helyesen ismét 43-asként szerepel. Új járat a 25A (1987 szeptember óta). Érdekesség a Lehel utca utáni VÁ. felirat, holott ez nem az első Kacsóh Pongrácos széria.
Évjárat: 1988. július - 1990. június 30. (Thököly úti hosszabbítás)
Belső oldal: Jelöli az 1988 júliusában meghosszabbított 26-ost. A Flórián térnél fölösleges tájékoztatás miatt számos átszállást töröltek. A hibás Lehel utca Vá. felirat eltűnt.
Évjárat: 1990. július 1. (meghosszabbítás)
Külső oldal: A Thököly útig közlekedik
Belső oldal: Új szakasz feltüntetése, teljesen új típusú, a korszakra jellemző megállólistával.
Évjárat: 1990.december
Belső oldal: A metróátadás utáni állapotok, számos megszűnt illetve új járat látható.
Évjárat: 1991 első fele
Külső oldal: A korszakra jellemző kialakítás, a két végállomás megcserélése.
Belső oldal: Azonos az előzővel!
Évjárat: 1991 közepe - 1992.május között
Belső oldal: Új típusú, a korszakra jellemző megállólistával. A belső oldali végállomásfeliratokat - a külső oldalhoz hasonlóan - megcserélték.
Évjárat: 1992.május - 1993.október
Belső oldal: A 134-es helyett a 34-es járat közlekedik.
Évjárat: 1993.október
Külső oldal: A Kerepesi útig közlekedik. A végállomások ismét az 1991 előtti elrendezésben.
Belső oldal: A korszakra jellemző átszállási járatszámokkal. A 25A keretezése elmaradt.
Évjárat: 1995.július
Külső oldal: A Salgótarjáni utcáig közlekedik.
Évjárat: 1995. november, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1997. március, puha műanyag
Belső oldal: Rövidült a 12-es villamos, megszűnt a 67-es villamos. Új járatok: Pólus, 69A villamos. Fölösleges tájékoztatás miatt a Rendelőintézetnél törölték a 60-ast.
Évjárat: 1997. tavasz vége - nyár, tartalmi különbség nélkül, de már kemény műanyagból.
Évjárat: 1997. október
Belső oldal: Megszűnt a 69A villamos.
Évjárat: 1998
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, már RT.-s logóval.
Évjárat: 1999. Vastagabb anyagú, táblatartóba csak nehezen fért bele. Tartalmi különbsége nincs.
Külső oldal: A korszakban néhány járatnál (pl. 12) alkalmazott kivitel.
Belső oldal: A Pólus céljáratot a Bécsi út felé a Thököly útnál vékony betűkkel átszerkesztették.
Évjárat: 2000 eleje
Külső oldal: Nagyobb betűméret, kései betű és járatszámtípussal. Belső oldalán nincs változás.
Évjárat: 2000. október
Külső oldal: Visszatértek a régi mintához.
Belső oldal: Csupán 3 hónapig használt széria. Jelöli az ideiglenes 75-ös trolipótlót, valamint 63-as villamost. A Lehel utcánál törölték a 4,4-es járatokat.
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: A Lágymányosi hídig közlekedik. Újlogós betűtípus.
Belső oldal: Megállónévváltozás: Kerepesi út -> Népstadion. Pólus céljárat helyett Pólus busz megnevezés. Egyéb átszállás variálások.
Évjárat: 2001 első fele
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a Lágymányosi hídnál a HÉV-et piktogrammal jelöli.
Évjárat: 2001. október
Belső oldal: Új járat: 3-as villamos. Megszűnt: 63-as villamos.
Évjárat: 2002. július (32-es megszüntetése) - 2003. június 15. (132-es beindítása)
Belső oldal: Megszűnt járat: 32-es busz. Népligetnél kifelejtették a metró-átszállást.
Évjárat: 2004. január (Népstadion -> Stadionok) - 2004. augusztus (99A megszüntetése)
Belső oldal: Népstadion -> Stadionok. Új járat a 132-es busz. Népligetnél pótolták a metró-átszállást, illetve az évek óta kihagyott 18A feltüntetésre került.
Évjárat: 2004. augusztus (99A megszüntetése) - 2005. augusztus vége ("lehetőségek" helyett még "kapcsolatok" kifejezés használata)
Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - szeptember 29. (132-es megszüntetése)
Belső oldal: Korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". 73 -> 73 (2005. december 3.). HÉV megnevezések változása, emiatt a hosszú közvágóhídi átszállássor törlése. Elmaradtátszállások feltüntetése (Békás-busz, Ferenc-busz, 4, 4), fölöslegesnek ítélt átszállás törlése (26 - Népfürdő utca)
Évjárat: 2008. április
Belső oldal: Megálló átnevezés: Rendelőintézet -> Óbudai rendelőintézet. Volán és vasúti átszállások feltüntetése. Sok, korábban törölt vagy kihagyott átszállás feltüntetése (pl. 74A troli, 17-es busz). Tényleges változások: 4, 4 helyett a 105-ös jár, Alacska-busz -> 254, 130 -> 130.
Vágányzáras táblák
1995. június 30. - július 4.: Lehel utca pályafelújítás, de az 1998 április vágányzár során is használatban
1997. augusztus 2-3. és 16-17. Róbert Károly körút x Lehel utca vágányfelújítás, de az 1999 augusztusi pályafelújításon is használatban
1998. április 20-24. között, Róbert Károly krt. felüljáró és Thököly út csp pályaszakasz felújításakor
2002. augusztus 10. - szeptember 20.:Hungária körút (Róbert Károly körút) felüljárón vágányfelújítás:
2002. augusztus 8. - szeptember 20.:Hungária körút (Róbert Károly körút) felüljárón vágányfelújítás:
1A
Évjárat: 2000.december, a járat indulásakor
Évjárat: 2001. október 3.
Belső oldal: Új járat: 3-as villamos. Megszűnt: 63-as villamos.
Évjárat: 2002. július (32-es megszüntetése) - 2003. június 15. (132-es beindítása)
Belső oldal: Megszűnt járat: 32-es busz.
Évjárat: 2004. január (Népstadion -> Stadionok) - 2004. augusztus (99A megszüntetése)
Belső oldal: Népstadion -> Stadionok. Új járat a 132-es busz. Az évek óta kihagyott 18A feltüntetésre került.
Évjárat: 2004. augusztus (99A megszüntetése) - 2005. augusztus vége ("lehetőségek" helyett még "kapcsolatok" kifejezés használata)
Belső oldal: 99A törlése. Bécsi út felé hibás: Árpád híd megálló helyett Stadionok szerepel.
Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - szeptember 29. (132-es megszüntetése)
Külső oldal: Nagyobb járatszám és betűk.
Belső oldal: Korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". 73 -> 73 (2005. december 3.). HÉV megnevezések változása (HÉV Szentendre -> Szentendrei HÉV. Elmaradt átszállások feltüntetése (Békás-busz, 4, 4), fölöslegesnek ítélt átszállás törlése (26 - Népfürdő utca)
Évjárat: 2007. április 11. (Alacska-busz -> 254) - augusztus 20. (130 -> 130) - a villamostáblákat még nem minden esetben dátumozták a 2007. évben
Külső oldal: A kettővel ezelőtti szériával azonos méret, de a járatszám karakter-köze (1-es és "A" betű közötti rész) nagyobb
Belső oldal: Elmaradt átszállások feltüntetése (Tesco-busz, 17 busz, 74A troli, 133-as busz). Megszűnt: 132 (2006. szeptember 29.), Alacska busz -> 254. Érdekes módon Bécsi út felé az Árpád híd megálló mögé metróállomást írtak - az alapjárat tábláin eközben maradt Árpád híd.
Évjárat: 2008. április
Belső oldal: Megálló átnevezés: Rendelőintézet -> Óbudai rendelőintézet, továbbá az Árpád híd mellől a metróállomás törlése. Volán és vasúti átszállások feltüntetése. Sok, korábban törölt vagy kihagyott átszállás feltüntetése (pl. 74A troli, 3, 62 villamosok), azonban ez a széria a Tesco-buszt nem jelzi. Tényleges változások: 4, 4 helyett a 105-ös jár, 130 -> 130.
2
1973. november 14-től Boráros tér helyett a Közvágóhídtól közlekedik. A korábbi táblák Boráros tér feliratát Közvágóhíd felirattal korrigálták, továbbá Soroksári út matricával is kiegészítették az útvonalat.
Más esetben pedig az ekkor induló 2A járat táblájának használták fel.
Évjárat: szintén 1973. november Átmeneti időszak a hagyományos kartontáblák és a szitázott típus között (lásd még ilyet: 29-es, 69-es)
Évjárat: 1975. július (79-es busz beindítása a 22-es villamospótló helyett) - 1976.december (3-as metró új szakaszának átadása, új járatszámozás)
Az egyik elsőként készült megállós kivitelű tábla, műanyagra ragasztott matricával.
Belső oldal: A 83-as troli által felváltott 109-es autóbuszt hibásan még jelzi.
Évjárat: 1983. november (83-as troli beindítása) - 1986.május (116-os beindítása)
Belső oldal: A változások nagy száma miatt nem jelöltem a különbségeket. A 83-as troli által felváltott 109-es autóbuszt hibásan még jelzi.
Évjárat: 1988.január
Belső oldal: Új típusú, vékony táblázatos megállólista,Megszűnt járatok: 12,12A. Új járat: 116-os. A hibás 109-est törölték.
Évjárat: 1988. május
Belső oldal: Új járat: 15A. Töröltek egy 6-os átszállást, beillesztettek egy 4-est.
Évjárat: 1990. augusztus 31.
Belső oldal: Megállóátnevezések az új kor szellemében. Megszűnt: augusztus 31-én üzemzárással az 5-ös járat (ugyanakkor a szeptember 1-től lerövidült 54-est még mindig jelzi).
Évjárat: 1990. december 14. (metróátadás)
Belső oldal: Minden villamos átszállás feltüntetése. Az 54-es már nem közlekedik a Boráros térig, új járat a 105-ös, a 4-es csak a Deák térig jár.
Évjárat: 1991
Belső oldal: Érdekes jelenség: visszatérés a 80-as évek elejére jellemző listatípushoz, TROLI feliratokkal, de már keretes gyorsjáratokkal. Egy korábban törölt 4-es és 6-os villamos átszállás ismét megjelenik.
Évjárat: 1992
Belső oldal: Ismét új típusú lista. Egy korábban törölt 6-os autóbusz átszállás ismét megjelenik. A mindenhol feltüntettet 2A átszállásokat törölték.
Évjárat: 1993
Belső oldal: Ismét régi típusú lista. A 4-6 villamos átszállást megint törölték.
Évjárat: 1994.július, első tojáslogós
Évjárat: 1994.november
Belső oldal: Megszűnt: 116-os busz. A Közvágóhídnál feltüntették a 24-es villamost.
Évjárat: 1996. február
Belső oldal: Megszűnt: 1,8A,33 buszok és a 31-es villamos.
1996-tól főként KCSV járművek közlekedtek a vonalon, ezeknek táblát az alábbiakban mutatom be:
Felső: puha műanyag, vélhetően az első KCSV-s széria, Alsó: 1998 első felében készülhetett.
2000:
Évjárat: 2003 nyár vége - 2004
Belső oldal: Ellentétes irány-elrendezés. Új járatok: City-busz (1998. augusztus 25.), továbbá az 1-es villamos a Közvágóhídig közlekedik. Szintén itt elmaradt átszállások (79A, 103) feltüntetése, továbbá egy fölösleges 24-es átszállás törlése.
Évjárat: 2005. szeptember 1. - október első fele (kialakítás alapján illetve archív felvétel segítségével szűkítve)
Belső oldal: KCSV táblával összehasonítva: Vágóhíd utca -> Milleniumi Kulturális Központ. Átszállások átrendezése, elmaradt átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - október 1. (még nem jelzi az 55-öst). A logóváltozáson kívül különbsége nincs.
2007. június 25-től 2009. október 30-ig a Fővám téri 4-es metró építkezés miatt a viszonylat megosztva, Jászai Mari tér - Havas utca és Közvágóhíd - Czuczor utca között közlekedett. Az erre készült táblákat lentebb, a vágányzáras táblák részben láthatod.
Vágányzáras táblák
70-es évek végi, 80-as évek eleji vágányzáras
~ 1983
1995. április 3. - szeptember 29., viadukt építés:
1995. október 16-30. Lágymányosi híd építése
A fenti tábla kapcsán:
Duplaoldalas vágányzári tábla és annak matricával fedvényezett változata:
Megállós kivitelű vágányzáras tábla, átszállások alapján (55-öst már jelzi) 2006. október 1. utáni, vélhetően a 2006. decemberi két hétvégés síncsiszolási munkálatokra készült, de használatban lehetett a 2007. március 15-i ünnepség idején is, mindenképpen későbbi a fentebb bemutatott duplaoldalasnál.
Külső oldal: itt a Kossuth tér egy sorban van.
Belső oldal: Szerkesztésnyomok utalnak rá, hogy a teljes útvonalas listából alakították ki a táblázatot, pl. Kossuth téri, mint induló végállomásnál is vannak jelezve átszállások, egyes megállók eltolt pozíciója pl. Vigadó tér
2007. június 25-től 2009. október 30-ig a Fővám téri 4-es metró építkezés miatt a viszonylat megosztva, Jászai Mari tér - Havas utca és Közvágóhíd - Czuczor utca között közlekedett.
Kezdetben, mivel nem készültek el időben a táblák, a korábbi, teljes útvonalas táblákat matricázták át:
Évjárat: 2007. augusztus, ekkor készült el az első, erre a célra gyártott megállós táblapár
Évjárat: 2008. február, Havas utcás széria
Belső oldal: A 149V-t törölték a Havas utcánál, mivel csak a Fővám térig gyaloglással lehetett rá átszállni. Egy elmaradt 15-ös átszállást pótoltak.
2009. október 30-tól ismét teljes útvonalon közlekedett, a 2008. augusztus utáni táblák a későbbiek folyamán kerülnek bemutatásra.
2A
A járat 1973. november 14-én indult.
Leragasztották az A betűt, valószínűleg 2-es vágányzárasként is használták.
Évjárat: 1977-1978 (színes piktogramok alkalmazása)
Évjárat: 1980. március (az 54E és 154-es járatok lerövidítése a 3-as metró Kőbányai szakaszának átadása után) - 1981. április (a 43-as járatcsalád még a Szent István körútnál végállomásozik)
Belső oldal: Új piktogramok alkalmazása. A 12-es megáll a Honvéd utcánál is (1978. december óta), a 43-as járatcsalád végállomását áthelyezték a Szent István körúthoz (1979. január). Új járat a 112-es busz (1979. május).
Évjárat: 1981. április (A 43-as buszcsalád már nem a Szent István körúton végállomásozik) - 1983. február (még jelöli az ekkor megszűnő 6 és 8-as járatokat)
Belső oldal: Lerövidült a 43-as buszcsalád. A Boráros térnél fölösleges tájékoztatás miatt törölték a 2-es villamost.
Évjárat: 1983.november (83-as troli beindítása) - 1985
Külső oldal: Az útvonalleírás nagyobb, a végállomásfeliratok kisebb méretűek.
Belső oldal: Megszűnt járatok: 6,8, 109 buszok. Új: 8A busz és 83-as troli.
Évjárat: 1986 első fele
Belső oldal: Új típusú megállólista, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1988.május
Belső oldal: Megszűnt járatok: 12,12A buszok. Új: 15A és 116 (utóbbi még 1986 májusában) busz. Átszállásvariálások.
Évjárat: 1992
Belső oldal: Megállóátnevezések az új kor szellemében. Megszűnt: 5-ös járat. Új: 105-ös busz. Lerövidült: 54-es. 4,4-es autóbuszok indokolatlan törlése. A 12-es 1989 szeptembere óta nem érinti a Jászai teret, a tábla azonban még jelöli.
Évjárat: 1994.január
Belső oldal: Megszűnt: 15A busz. A 12-est továbbra is hibásan jelöli.
Évjárat: 1994.november
Évjárat: 1996. február
Belső oldal: Megszűnt: 1, 8A buszok.
KCSV TÁBLÁK
1996-tól főként KCSV járművek közlekedtek a vonalon, ezeknek táblát az alábbiakban mutatom be:
Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítása alapján)
Belső oldal: KCSV táblával összehasonítva: A 15-ös és City-busz átszállások átrendezése, egy elmaradt 112-es átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - október 1. (még nem jelzi az 55-öst) - a logón kívül különbsége nincs.
2007. június 25-től 2009. október 30-ig a Fővám téri 4-es metró építkezés miatt közlekedése szünetelt.
Vágányzáras táblák
Kossuth téri lezárások, rendezvények idejére készített tábla - ide nem értendők a nemzeti ünnepek, mivel a viszonylat csak hétköznap csúcsidőben közlekedett.
Mivel már jelzi az 55-öst, mindenképpen 2006. október 1. utáni.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (3-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|