bkvtablak
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
72 - 78

72

Évjárat: 1993 (már nem jelöli az 1992 decemberében megsztűnt 172-es járatot), szögletes sarkú táblára szitázva.

Belső oldal: A korszakban jellemző megoldás a Sasadi úti átszállássor átnyúlása a villamosokhoz. Az Autópálya Főmérnökség megálló utólagos beszerkesztés az eredeti listába.

Évjárat: 1994. február, utolsó balosszéria. Erősebb sárga árnyalatú csíkkal, melyet csak a feliratok elhelyezése után szitáztak a táblára.

Évjárat: 1995. június, második tojáslogós lehet.

Külső oldal: A rövidítés megszűnt.

Belső oldal: Egyetlen átszerkesztésre utaló jel: a Sasadi útnál a sor végén lévő 153-as.

Évjárat: 1996. szeptember, puha műanyag, tartalmi változás nélkül.

Évjárat: 1998 - 1999, ellentétes helyzetű csík, már kerekített sarokkal.

Belső oldal: Új típusú logó. A Budatej megállónál a 88-as beszerkesztése.

Évjárat: 2000

Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó helyére határátlépésről tájékoztató szöveg került. 

Évjárat: 2001. május

Belső oldal: Feltüntették a 2001 májusában indult a 140-es és 172-es járatokat vékony számokkal. A 153-as járat új megállót kapott a Dayka Gábor utcánál (2001 januárjától).

Évjárat: 2003. október (Újbuda-busz beindítása) - 2004. március (megállópár létesítése az Ajnácskő / Nagyszőlős utcánál)

Belső oldal: Új járatok: Újbuda-busz, 40E, 140E. Áthelyeztek két 140,172-es átszállást, egy elmaradt 53-ast feltüntettek.

Évjárat: 2004. március (új megállópár létesítése: Ajnácskő / Nagyszőlős utca) - november (250-es beindítása). Világosabb sárga csíkkal.

Belső oldal: Új megállópárl: Ajnácskő utca / Nagyszőlős utca. Megállóhely átnevezése: Budatej -> Tó utca. Két elmaradt átszállás pótlása a jelölt helyeken: Újbuda-busz és 140E.

Évjárat: 2005 ősz ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek", de még jár a decemberben megszűnt 7A).

Belső oldal: Új járat: 250 (2004. november). Megállóhelyek átnevezése még 2005 februárjában: Tó utca -> Tó utca - MÁV-állomás, Törökbálint, MÁV-állomás -> Vasút utca.

Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag.

Belső oldal: Zrt-s logó. Az átszállásokban számos változás, átrendezés, továbbá a MÁV átszállások feltüntetése. Tényleges hálózati változás: új járat a 73-as, 187-es és 239-es. A Szabadság híd lezárása miatt közlekedő a 47-49V és 149V járatokat.

Évjárat: 2007. november, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, sötétebb árnyalatú csíkkal.

Évjárat: 2008. április, kemény műanyag

Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése. 139 -> 139 (de a Dayka Gábor utcánál még hibásan gyorsjáratot jelöl).

2008.08.21-től jelzése 272-esre változott.

73

Évjárat: 1984. március (új megálló létesítése a Miskolci utcánál) - 1988. május (a járat megszűnése)

A kötőjeles írásmódú megállóhelyek (Rákos-patak, Páskom-liget) alapján valószínűbb a 84-85-ös évjárat.

2005.12.03-án a 7A és 73-as járat összevonásával új járat indult 73-as jelzéssel.

Évjárat: 2007, puha műanyag. Kijelző meghibásodás esetén használt duplaoldas tábla.

Eredetileg hibásan Nyírpalotai út felirattal készült, matricával korrigálták.

Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Megnövelt méretű járatszám és feliratok.

A járat jelzése 2008.08.21-től 173-asra módosult.

73

Évjárat: 1988. június (első széria, a járat indításakor)

Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria

Külső oldal: A két végállomást megcserélték. A palotai végállomás elnevezése 1991 óta Nyírpalota utca. A Baross téri végállomásból eltűnt a Keleti pu. felirat, a Nefelejcs utca pedig vízszintesen összenyomott betűkkel lett kiírva: ezt a típust balosoknál még nagyon ritkán alkalmazták.

Belső oldal: Megálló átnevezése: Gyám utca -> Apolló utca (volt Cservenka Miklós utca) . A 130-as járat hibásan feketeként van jelölve, ezt filces bekeretezéssel korrigálták. Érdekessége, hogy a dátum nem a tábla jobb alsó sarkában van, hanem a felső részén.

A járaton 1995 második felétől Ikarus 435-ösök közlekedtek, így táblagyártás csak pótlások esetére szorítkozott.

Évjárat:  2000. december (már nem jelöli a 23-as villamost) - 2001. október (még jelöli a 63-as villamost), pótlás esetére készült

Külső oldal: Átmeneti szám és betűtípus. A végállomások elrendezése ismét a régi.

Belső oldal: A korszakra jellemzően vékony betűs megállólistával és vastag járatszámmal.

73E

Ez a duplaoldalas fémtábla a 80-as évek elején készült.

Évjárat: 1985. május (75-ös indulása) - 1988. június (még fekete 73-ast jelöl)

Belső oldal: Hibája, hogy a Felszabadulás útján átszállásként jelöli a 75-ös buszt, holott annak sosem volt ott a végállomása. Ennek oka a táblakészítők figyelmetlensége, ugyanis a 75-ös azonos végállomáselnevezéssel rendelkezett.

Évjárat: 1988. június (73 -> 73) - 1989. január (20A beindítása)

Külső oldal:  Az E betű szárai rövidebbek lettek.

Belső oldal: 73 -> 73, a hibás 75-ös helyére a 130-as került.

Évjárat: 1990. december (a Felszabadulás útja csak 1991 óta Szentmihályi út)

Külső oldal: A járatszám keretet kapott, a végállomás Nefelejcs utca megnevezést kapott a pu. helyett. A Felszab. rövidítés pontja eddigi ferde helyzete helyett már vízszintes.

Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál már nem láthatóak a 20-as és 30-as járatok, melyek 1990 decemberében a 3-as metró újpesti szakaszának átadásával szűntek meg / módosultak.

Évjárat: 1992 vagy 1993 (utolsó balosszéria)

Külső oldal: A palotai végállomás elnevezése 1991 óta Nyírpalota utca. A keret ismét eltűnt. Érdekességként megemlíthető, hogy továbbra is a korai balosokra jellemző vastag vonalas táblázatot használták a készítők.

Évjárat: 1994. szeptember, utolsó széria

Külső oldal: A 94/4-es 73-as balos mintája alapján készült, azzal teljesen megegyezően. Az E betű kisebb méretű és hosszabb szárú lett.

A járatot 1994 decemberében a jobb szolgáltatást nyújtó 173-as váltotta fel.

74

A járat a 74-es troli elődjeként közlekedett, 1977 áprilisáig. Ez a fém duplaoldalas 1975 körül készült, egy 176-os alól került elő.

75

Évjárat: 1990 első fele, még a 176-os közlekedik a 176-os helyett (szeptemberben váltotta fel), de a buszok a Rákospalotai határútnál már mindkét irányban azonos útvonalon haladnak.

Belső oldal: Érdekes, nagy típusú átszállási járatszámok.

A mgh. táblák menüpontban található korabeli fém mentrenden az útvonalmódosítás (1990 február) miatt több megállóhelyet lekapartak.

Évjárat: 1991 második fele vagy 1992

Külső oldal: Felszabadulás útja -> Szentmihályi út.

Belső oldal: Megálló-átnevezése: Szlovák út (Csömöri út) -> Rákosszentmihály, Szlovák út, feltűnő átszerkesztéssel. Megszűnt a 176-os (pontosabban a 176-ost felváltó 1990 szeptemberétől 1 éven át közlekedő 176-os).  Érthetetlen okokból a végállomáson törölték a Csömöri HÉV-et.

Évjárat: 1992 - 1993. december (130 -> 130)

Belső oldal: Jelentéktelen módosítások: a 130-ast feltüntették a Rákospalotai határút megállóban is. A Cinkota HÉV-állomás végállomásnév átszerkesztéssel rövidítve lett. A HÉV átszállásokra már csak piktogram utal.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Külső oldal: Hév-állomás rövidítés nélküli kiiírása, minimálisan vékonyabb, régi típusú betűkkel.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1998, kemény műanyag

Belső oldal: Egy félresikerült széria. Az első szériás listát vették alapul készítésekor, a logót ki akarták cserélni újabb típusra, de a munkát  félbehagyták, a dátum letörlésével sem foglalkoztak. Tehát a logó nélküli 94/10-es táblák valójában 1998 körül készültek.

Évjárat: 2000 körül

Belső oldal: Továbbra is a logó nélkül. A DÁTUM NEM LEKOPÁS! Az összes meglévő ilyen táblán azonos formában (hiányosan) szerepel a dátum. Megállóváltozás: Auras -> Csókakő utca (vékony betűs szerkesztésben).

Évjárat: 2005. május vége

Belső oldal: Ekkor létesült megállóhely közvetlenül a végállomásról való elindulás után, a 130-as Szentmihályi út nevű megállójában.

2005.12.01. - 2006.04.01. között a 75-ös autóbuszok az Asia Centerig közlekedtek.

Évjárat: 2006. április, kemény műanyag.

Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve. A "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Átszállások átrendezése, tényleges hálózati változás nélkül.

A járat jelzése 2007.08.21-től 175-ösre változott.

75A

2005.12.01-től a 75-ös autóbuszok útvonala szerződéskötés értelmében az Asia Centerig hosszabbodott. A korábbi 75-ös jelzésű autóbuszok 75A jelzést kaptak, és csak a kora reggeli és késő esti időszakban közlekedtek.

Évjárat: 2005.12.01., kemény műanyag.

Az alacsony kihasználtság miatt az Asia Center 2006. április 1-jével felmondta a szerződést, ezért visszaállt az eredeti rend, a 75A számjelzés eltűnt.

76

Évjárat: 1991. április (Kasztel András út -> Liger sor, Micsurin út -> Naplás út) - 1992 (Egyesült Vegyiművek még szerepel a listában)

Belső oldal: A végállomás jól láthatóan átszerkesztés, korábban Rákosliget, Micsurin útként szerepelt. A belső járatszám nagyobb piros kerete a korai táblákat idézi.

Évjárat: 1995 második fele, érdekes módon dátumozás nélkül készült.

Külső oldal: Mindössze egy elválasztójelben különbözik.

Belső oldal: Rákoscsaba felé új megálló még 1993 júliusában: IV.utca.

Évjárat: 1996. február, puha műanyag.

Belső oldal: A listából már ekkor törölték a 1996 márciusában megszűnt 46-ost. Új megálló Rákoscsaba felé: Hunyadvár utca. Örs vezér tere felé még január hónapban leszállóhelyet létesítettek, emiatt az átszállásokat is átrendezték a listában. A Bártfai utcánál nem készítettek megálló-sorszámot.

Évjárat: 1996. július, szintén puha műanyagból.

Belső oldal: Új megálló az Imre utcánál. Megálló átnevezése az Örs vezér tere felé: Újszász utca (Bökényföldi út) -> Újszász utca. Átszállások: a Pilóta utcai HÉV piktogram helyett betűkkel kiírás, az Újszász utcánál a 46-os hézagjába beírták a megváltoztatott útvonalú 45-öst, a másik oldalon a Corvin utcánál logikus átszállás feltüntetésének hiányát pótolva beírták a 192-est. Az Bártfai utcánál a megállósorszámot pótolták.

Évjárat: 1996. október (vagy november - a törés miatt nem látható), puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: Az Örs vezér terénél a metróátszállást a leszállóhelyhez helyezték, hiszen innen célszerű megközelíteni.

Évjárat: 1998 - 1999, kemény műanyag

Belső oldal: Eredetileg logó nélkül készült, utólag matricázták rá. Tartalmi különbsége nincs.

Erre a darabra nem került matricás logó sem.

Évjárat: 2000. július, az új végállomás átadásakor

Belső oldal: Ritkán előforduló eset: az egyik irány megállólistája már új, vékony betűs típussal készült, míg a másik csak nyomokban tartalmaz ilyen betűket - két megállóátnevezés miatt ( Hungarocamion -> Vidor utca, Üzemegység -> Garázs). Az Örs vezér téri leszállóhely megszűnt.

Évjárat: 2001 év vége

Belső oldal: Immár mindkét oldalon vékony betűs megállólista. 2000. szeptember óta a 180-as is érinti Cinkota garázst. A 13-as villamos helyett 3-as jár. Új járatok még: expo (2000. szeptember óta) és rákoskert-busz (2000. december óta).

Évjárat: 2002. április

Belső oldal: Az Örs vezér térenél a metrókijárat előtt megállóhelyet létesítettek.

Évjárat: 2003. június (132-es beindítása), pufibetűs stílus (utolsó tojáslogós)

Belső oldal: A 32-es autóbusz végállomása az Örs vezér terére került át, a 32-est pedig véglegesen kiváltotta az újonnan induló 132-es járat. Új járat még a 144-es. A belső oldalon a keret érdekes módon fekete. Egyébként az ugyanekkor kiadott menetrendekben is fekete kerettel szerepelt a járat.

Hibás garázsmeneti tábla a a 90-es évek közepéről. Használatban nem volt, mivel a végállomás a 136-os garázsmeneti végállomása.

Ez a garázsmeneti tábla 2001-ben készült a korszak betű és számstílusában, immár helyes végállomási felirattal.

Évjárat: 2003 nyara (még nem jelzi a szeptemberben indult 176-ost). Tartalmi különbség nélkül.

2004 körül készült garázsmeneti tábla

Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése) - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Külső oldal: Kisebb feliratokkal.

Belső oldal: Zrt-s logó, a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A HÉV-átszállásokat pontosabb megnevezéssel jelzi. Új járat a 176-os (2003. szeptember), megszűnt a 132-es. Egy elmaradt 92-es átszállást feltüntettek, és a logikusabb tájékoztatás miatt egy 32-est és HÉV-átszállást áthelyeztek.

A járat jelzése 2007.08.21-től 276E-re változott.

77

Évjárat: 1994. február

Belső oldal: A dátum már alig fért ki a táblára: a korszak balosai nem készültek igényes szerkesztéssel. Érdekes a Késmárk utcában a 177-es előtti hézag, hiszen a korszakban járatváltozás nem volt a környéken. Átszerkesztés még (szintén ismeretlen okokból) a Bosnyák tér végállomás.

Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag)

Belső oldal: Átszerkesztések nem látszanak, pedig sok változás történt.

Évjárat: 1998

Külső oldal: A két végállomást megcserélték.

Belső oldal: A két irányt megcserélték, a logóba Rt-t szerkesztettek. Megálló-átnevezés: Rákóczi út (Csömöri út) -> Batthyány utca, valamint egy HÉV-átszállás áthelyezése. 

Évjárat: 2001 év vége (utolsó tojáslogós)

Belső oldalÚjabb típusú tojáslogó. Mindkét irányban az alábbi megállóváltozások történtek: Erőkar -> Késmárk utca, Villamosipari kutatóintézet -> Késmárk utca 20. (vékony betűkkel szerkesztve). Sok átszállási módosítás: például Nagyicce HÉV-állomásnál mindkét irányban pótolták a korábban elmaradt 44-est és 44A-t, a HÉV-et pedig visszahelyezték eredeti helyére. Új járatok: 3-as villamos, expo-járat, palota-busz, rákoskert-busz. Az átszerkesztett átszállásoknál az egész sort vékony betűkkel dolgozták át.

Évjárat: 2003. szeptember (176-os beindítása) - 2004 eleje

Belső oldal: Megszűnt: 32-es. Új járatok: 132, 144, 176. A 67-est is feltüntették az Örs vezér terénél.

Évjárat: 2004 - 2005 első fele

Belső oldal: A Palota-busz átszállást törölték az Apolló utcánál, pedig feltüntetése indokolt volt. A Késmárk utcánál saját magát is jelöli.

Évjárat: 2006 nyara (még jelöli az októberben megszűnt 132-est, de már puha műanyag)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: A két irányt megcserélték. A 73-as helyett az új alapjárat közlekedik. A Késmárk utcánál már nem jelöli magát.

A járat jelzése 2007.08.21-től 277-esre változott.

78

Évjárat: 1993. december vége, a 15A megszűnésekor.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Külső oldal: Kihasználták a sok üres helyet bal szélen, így megszüntették a Keleti pu. rövidítést.

Belső oldal: Dózsa tér -> Dózsa György tér. Az új 173-as járatot kifelejtették.

A vonalon 1995-től FOK-GYEM kijelzős felújított 415-ösök közlekedtek, így a táblák gyártása csak pótlás esetére történt.

Évjárat: 1999, pótlások esetére

Külső oldal: Vastag betűs és számos típus, csak néhány járaton alkalmazták a korszakban.

Belső oldal: Az autóbuszok végállomása a 1996.04.01-től a Kerepesi útra került, a korábbi végállomást a Thököly útnál a továbbiakban megállóhelyként használták. Vékony betűs megállólista, már jelöli az 1998 augusztusában indított city-buszt. Érdekes az egyedi számtípusú 15-ös busz beszerkesztése a Ferenciek terénél. A Keleti pályaudvarnál kihagyták a pólus-buszt. Az 1994 óta történt átszállási változtatások részletezésére nem tértem ki.       

Évjárat: 2006. második fele, puha műanyag.

Belső oldal: A Keleti pályaudvaron zajló metróépítési munkálatok miatt a járat végállomása 2006 márciusától a Kerepesi útra, a jelenlegi trolibusz-végállomásra került. Új megálló létesült a pályaudvar bejáratánál. Hálózati változások: megszűnt járatok: 73, 99A buszok és 23-as villamos. Új járatok: 73-as busz, 118-as villamos. Hosszabb útvonalon jár a 41-es villamos. A 4-est a Krisztina téren általam ismeretlen okokból törölték.

Évjárat: 2006 vége - 2007 eleje, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra jellemző típussal készültek.

Belső oldala üres. 

Évjárat: 2008 közepe, digitális nyomtatással. Duplaoldalas kivitel

2008.08.21-től a járat meghosszabbított útvonalon a Stadionokig közlekedett és 178-as jelzést kapott. A korábbi útvonalán 178A jelzéssel közlekedett busz.

 

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Engedd meg, hogy horoszkópod elkészítésével szabad választásodban segítségedre lehessek. Várlak a csillagjövõ oldalon!!!    *****    ♫ Vár Téged is az egyetlen magyar nyelvû, megbízható Zara Larssonnal foglalkozó forrás! ♫ ZL Hungary ♫ ZL Magyarország ♫    *****    WISE-VOGUE | MERT A DIVATBAN IS LEHETSZ BÖLCS! - ÚJ BLOG TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA    *****    Nettó Bruttó Bérkalkulátor 2018    *****    A HUN Tv kezet nyújt, Asztrológiai elõadásom az Élet Magazin mûsorában.    *****    INGYEN letölthetõ OSHO könyvek, ezoterikus olvasmányok, Asztrológia: tanácsadás, oktatás.    *****    ***Munkatársakat keresek kezdetben mellékjövedelemként / Napi 1-2 óra munkával, majd késõbb akár fõállásban is!***    *****    Ingyenes tanácsadás,rendeld meg a tetszésed szerinti elemzést és minden kérdésedre választ adok.Részletek az oldalon!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Csillagászati ismeretek kézdõk és haladók részére. INGYENES ASZTRO-suli minden tanulni vágyónak!    *****    ** Portálépítés - G-Portál & HTML & CSS & Wordpress segítségek, kódok, sablonok, egyedi scriptek **    *****    ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! ASHLEY TISDALE!    *****    CSILLAGKÉPEK - a fokok szimbólumai    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG    *****    JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE    *****    Minimálbér, garantált bérminimum és szakmai minimálbér 2018 évben - 4 és 6 órás részmunkaidõs foglalkoztatás bére!    *****    Minimálbér, garantált bérminimum és szakmai minimálbér 2018 évben - 4 és 6 órás részmunkaidõs foglalkoztatás bére!    *****    WISE-VOGUE | MERT A DIVATBAN IS LEHETSZ BÖLCS! - DIVATBLOG TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA    *****    ANEZKABLOG megnyitotta kapuit, ahol a valódi, õszinte életét, véleményét olvashatjátok el!    *****    Magyarország egyetlen Olicity és legaktívabb Arrow rajongói oldala! Mindent a párosról és a készülõ 6. évadról!