73
Fém duplaoldalas, fehérre festett alapra szitázott eljárással készült. 70-es évek vége.
Évjárat: 1984. március (új megálló létesítése a Miskolci utcánál) - 1988. június (a járat megszűnése)
A kötőjeles írásmódú megállóhelyek (Rákos-patak, Páskom-liget) alapján valószínűbb a 84-85-ös évjárat.
2005.12.03-án a 7A és 73-as járat összevonásával új járat indult 73-as jelzéssel.
Évjárat: 2007, puha műanyag. Kijelző meghibásodás esetén használt duplaoldas tábla.
Eredetileg hibásan Nyírpalotai út felirattal készült, matricával korrigálták.
Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Megnövelt méretű járatszám és feliratok.
A járat jelzése 2008.08.21-től 173-asra módosult.
73
A járat 1988. július 1-jén indult, a Bosnyák téri 73-as alapjárat helyett
Évjárat: 1988. július 1., a járat indulásakor
Évjárat: 1989 - 1990. augusztus között (még jelzi az 55-öst)
Külső oldal: A Baross téri végállomás neve a Nefelejcs utcával egészült ki, melyet kisebb mérettel írtak ki a helyszűke miatt.
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése (a 132-est több helyen hibásan, mivel nem érintett minden 73-as megállót a Csömöri úton.
Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria
Külső oldal: A két végállomást megcserélték. A palotai végállomás elnevezése 1991 óta Nyírpalota utca. A Baross téri végállomásból eltűnt a Keleti pu. felirat, a Nefelejcs utca pedig vízszintesen összenyomott betűkkel lett kiírva: ezt a típust balosoknál még nagyon ritkán alkalmazták.
Belső oldal: Megálló átnevezése: Gyám utca -> Apolló utca (volt Cservenka Miklós utca) . A 130-as járat hibásan feketeként van jelölve, ezt filces bekeretezéssel korrigálták. Érdekessége, hogy a dátum nem a tábla jobb alsó sarkában van, hanem a jobb felső részén.
A járaton 1995 második felétől Ikarus 435-ösök közlekedtek, így táblagyártás csak pótlások esetére szorítkozott.
Évjárat: 2000. december (már nem jelöli a 23-as villamost) - 2001. október (még jelöli a 63-as villamost), táblás járműves pótlás esetére készült
Külső oldal: Átmeneti szám és betűtípus. A végállomások elrendezése ismét a régi.
Belső oldal: A korszakra jellemzően vékony betűs megállólistával és vastag járatszámmal.
Évjárat: 2003 második fele - 2004 első fele
Belső oldal: Új járat: 132-es busz, 3-as villamos Megszűnt: 63-as villamos és 32-es busz.
2005. december 3-tól 73-as jelzéssel közlekedett, a Bornemissza térig hosszabbítva.
73E
Évjárat: 1979. január (még a régi piktogramok, de már fekete színben) - április (még 19-es busz jár a 80-as troli helyett)
Külső oldal: 70-es évek végére jellemző kövérebb, rendezetlenebben szedett betűtípus
Évjárat: 1981, fémből készült
Külső oldal: feliratok már a megszokott betűvastagsággal és elrendezéssel. Teljesen átrendezett, módosult feliratok.
Belső oldal: új piktogramok. 19-es busz helyett a 80-as troli közlekedik. a TR. feliratot az átszállási sor elejére helyezték.
Műanyagtáblára sablonnal fújt duplaoldalas kivitel
Évjárat: 1985. május (75-ös indulása) - 1988. június (még fekete 73-ast jelöl)
Külső oldal: A szellősebb elrendezés érdekében a Felszabadulás útját rövidítik, és a járatszámot függőlegesen középre helyezik.
Belső oldal: Hibája, hogy a Felszabadulás útján átszállásként jelöli a 75-ös buszt, holott annak sosem volt ott a végállomása. Ennek oka a táblakészítők figyelmetlensége, ugyanis a 75-ös azonos végállomáselnevezéssel rendelkezett. A Zsókavár utcát kötőjel nélkül jelöli. Hálózati változások: A 120-as nem a Keletitől indul, viszont a 20-as 1985. márciusa óta igen.
Évjárat: 1988. június (73 -> 73) - 1989. január (20A beindítása)
Külső oldal: Az E betű szárai rövidebbek lettek.
Belső oldal: 73 -> 73, a hibás 75-ös helyére a 130-as került.
Évjárat: 1990. december (a Felszabadulás útja csak 1991 óta Szentmihályi út)
Külső oldal: A járatszám keretet kapott, a végállomás Nefelejcs utca megnevezést kapott a pu. helyett. A Felszab. rövidítés pontja eddigi ferde helyzete helyett már vízszintes.
Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál már nem láthatóak a 20-as és 30-as járatok, melyek 1990 decemberében a 3-as metró újpesti szakaszának átadásával szűntek meg / módosultak.
Évjárat: 1992 vagy 1993 (utolsó balosszéria)
Külső oldal: A palotai végállomás elnevezése 1991 óta Nyírpalota utca. A keret ismét eltűnt. Érdekességként megemlíthető, hogy továbbra is a korai balosokra jellemző vastag vonalas táblázatot használták a készítők.
Évjárat: 1994. szeptember, utolsó széria
Külső oldal: A 94/4-es 73-as balos mintája alapján készült, azzal teljesen megegyezően. Az E betű kisebb méretű és hosszabb szárú lett.
A járatot 1994. december 1-től a jobb szolgáltatást nyújtó 173-as váltotta fel.
74
A járat a 74-es troli elődjeként közlekedett, 1977 áprilisáig. Ez a fém duplaoldalas 1975 körül készült, egy 176-os alól került elő.
75
Évjárat: 1990 első fele, még a 176-os közlekedik a 176-os helyett (szeptemberben váltotta fel), de a buszok a Rákospalotai határútnál már a jelenlegi útvonalon közlekednek (korábban a György utcába tértek be a buszok)
Belső oldal: Ritkán használt, nagy típusú átszállási járatszámok.
/Ebből a szériából duplaoldalas kivitel is készült/
Évjárat: 1991 második fele vagy 1992
Külső oldal: Felszabadulás útja -> Szentmihályi út.
Belső oldal: Megálló-átnevezése: Szlovák út (Csömöri út) -> Rákosszentmihály, Szlovák út, feltűnő átszerkesztéssel. Megszűnt a 176-os (pontosabban a 176-ost felváltó 1990 szeptemberétől 1 éven át közlekedő 176-os). Érthetetlen okokból a végállomáson törölték a Csömöri HÉV-et.
Évjárat: 1992 - 1993. december (130 -> 130)
Belső oldal: Jelentéktelen módosítások: a 130-ast feltüntették a Rákospalotai határút megállóban is. A Cinkota HÉV-állomás végállomásnév átszerkesztéssel rövidítve lett. A HÉV átszállásokra már csak piktogram utal.
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: Hév-állomás rövidítés nélküli kiiírása, minimálisan vékonyabb, régi típusú betűkkel.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1998, kemény műanyag
Belső oldal: Egy félresikerült széria. Az első szériás listát vették alapul készítésekor, a logót ki akarták cserélni újabb típusra, de a munkát félbehagyták, a dátum letörlésével sem foglalkoztak. Tehát a logó nélküli 94/10-es táblák valójában 1998 körül készültek.
Évjárat: 2000. szeptember 1. (megálló átnevezése)
Belső oldal: Továbbra is a logó nélkül. A DÁTUM NEM LEKOPÁS! Az összes meglévő ilyen táblán azonos formában (hiányosan) szerepel a dátum. Megálló-változás: Auras -> Csókakő utca (vékony betűs szerkesztésben).
Évjárat: 2005. május vége
Belső oldal: Ekkor létesült megállóhely közvetlenül a végállomásról való elindulás után, a 130-as Szentmihályi út nevű megállójában.
2005.12.01. - 2006.04.01. között a 75-ös autóbuszok az Asia Centerig közlekedtek.
Évjárat: 2005. december
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve. A "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Átszállások átrendezése a XVI. kerületi szakaszon, tényleges hálózati változás nélkül.
Évjárat: 2006. április, kemény műanyag. Szerződésbontás miatt ismét korábbi paramétereivel közlekedik.
Külső oldal: Ismét a 2005 májusi széria külseje.
Belső oldal: Zrt-s logó, megszűnt megállók.
A járat jelzése 2007.08.21-től 175-ösre változott.
75A
2005.12.01-től a 75-ös autóbuszok útvonala szerződéskötés értelmében az Asia Centerig hosszabbodott. A korábbi 75-ös jelzésű autóbuszok 75A jelzést kaptak, és csak a kora reggeli és késő esti időszakban közlekedtek.
Évjárat: 2005.12.01., kemény műanyag.
Az alacsony kihasználtság miatt az Asia Center 2006. április 1-jével felmondta a szerződést, ezért visszaállt az eredeti rend, a 75A számjelzés eltűnt.
76
Évjárat: 1989. április (már megáll az Egis Gyógyszergyárnál) - augusztus (még nem áll meg az Injekcióüzem-nél)
Külső oldal: A végállomás feliratai még a 70-es évekre jellemző vastagabb és kecsesebb betűkkel készültek, ugyancsak a régi táblákat idézi a nagyobb méretű gyorsjárati-keret.
Évjárat: 1991. április (Kasztel András út -> Liger sor, Micsurin út -> Naplás út) - 1992 (Egyesült Vegyiművek megnevezés még szerepel a listában)
Külső oldal: Hagyományos betűk és normál méretű gyorsjárati keret. Micsurin út -> Naplás út. Rákosligetet illetően a korábbi elnevezés pontatlan volt, mivel a végállomás már Rákoscsaba területén van. E módosítás miatt viszont már nem fért ki a körforgalom feltüntetése.
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. "u." rövidítések helyett több helyen teljes "utca" kiírás. Új megálló: Injekcióüzem. Kasztel András út -> Liget sor, illetve a végállomás átnevezése jól látható átszerkesztéssel.
Évjárat: 1995 második fele, érdekes módon dátumozás nélkül készült.
Külső oldal: Mindössze egy elválasztójelben különbözik.
Belső oldal: Rákoscsaba felé új megálló még 1993 júliusában: IV.utca.
Évjárat: 1996. február, puha műanyag.
Belső oldal: Új megálló Rákoscsaba felé: Hunyadvár utca. Örs vezér tere felé még január hónapban leszállóhelyet létesítettek, emiatt az átszállásokat is átrendezték a listában. A Bártfai utcánál nem készítettek megálló-sorszámot. A megállólistában utólag lekaparták a márciusban megszűnt 46-ost.
Évjárat: 1996. július, szintén puha műanyagból.
Belső oldal: A 46-os márciusban megszűnt- Új megálló az Imre utcánál. Megálló átnevezése az Örs vezér tere felé: Újszász utca (Bökényföldi út) -> Újszász utca. Átszállások: a Pilóta utcai HÉV piktogram helyett betűkkel kiírás, az Újszász utcánál a 46-os hézagjába beírták a megváltoztatott útvonalú 45-öst, a másik oldalon a Corvin utcánál logikus átszállás feltüntetésének hiányát pótolva beírták a 192-est. Az Bártfai utcánál a megállósorszámot pótolták.
Évjárat: 1996. október (vagy november - a törés miatt nem látható), puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Az Örs vezér terénél a metróátszállást a leszállóhelyhez helyezték, hiszen innen célszerű megközelíteni.
Évjárat: 1998, kemény műanyag
Belső oldal: Eredetileg logó nélkül készült, utólag matricázták rá. Tartalmi különbsége nincs.
Erre a darabra nem került matricás logó sem.
Évjárat: 1999. Egyetlen különbsége, hogy gyárilag van rajta logó.
Évjárat: 2000. július, az új végállomás átadásakor
Belső oldal: Ritkán előforduló eset: az egyik irány megállólistája már új, vékony betűs típussal készült, míg a másik csak nyomokban tartalmaz ilyen betűket - két megállóátnevezés miatt (Hungarocamion -> Vidor utca, Üzemegység -> Garázs). Az Örs vezér téri leszállóhely megszűnt.
Évjárat: 2001. október 3. (3-as villamos megindítása)
Belső oldal: Immár mindkét oldalon vékony betűs megállólista. 2000. szeptember óta a 180-as is érinti Cinkota garázst. A 13-as villamos helyett 3-as jár. Új járatok még: Expo (2000. szeptember óta) és Rákoskert-busz (2000. december óta).
Évjárat: 2002. április
Belső oldal: Az Örs vezér térenél a metrókijárat előtt megállóhelyet létesítettek. Az új megállóhelyen 62-es helyett hibásan 63-as villamos került feltüntetésre.
Évjárat: 2003. június (132-es beindítása), pufibetűs stílus (utolsó tojáslogós)
Belső oldal: A 32-es autóbusz végállomása az Örs vezér terére került át, a 32-est pedig véglegesen kiváltotta az újonnan induló 132-es járat. Új járat még a 144-es. A belső oldalon a keret érdekes módon fekete. Egyébként az ugyanekkor kiadott menetrendekben is fekete kerettel szerepelt a járat.
Hibás garázsmeneti tábla a a 90-es évek közepéről. Használatban nem volt, mivel a végállomás a 136-os garázsmeneti végállomása.
Ez a garázsmeneti tábla 2001-ben készült a korszak betű és számstílusában, immár helyes végállomási felirattal.
Évjárat: átszállások alapján 2003. szeptember 22. előtti (mivel még nem jelzi a szeptemberben indult 176-ost), azonban ez a járat sok tábláról lemaradt, így lehetséges későbbi gyártás is (2003 végi). Tartalmi különbsége nincs.
2004 körül készült garázsmeneti tábla
Évjárat: 2003. szeptember 22. (176-os beindítása) - 2005 nyár között bármikor készülhetett. Valószínűleg 2004-es.
Belső oldal: 176-os feltüntetése. EXPO-járat helyett Expo-busz kifejezés használata.
Évjárat: 2005 ősz - tél
Külső oldal: Kisebb feliratokkal.
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, a járatszám felülre került. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Egy elmaradt 92-es átszállást feltüntettek, és a logikusabb tájékoztatás miatt egy HÉV-átszállást áthelyeztek.
Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése) - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: Zrt-s logó. Megszűnt a 132-es. Egy 32-es átszállást áthelyeztek. A HÉV kifejezést pontosították (Gödöllői HÉV).
A járat jelzése 2007.08.21-től 276E-re változott.
77
Évjárat: 1987. március 1. (131-es beindítása) - 1987. július 1. (44A beindítása)
Belső oldal: A megállólistát nem frissítették ezért látszódik benne az 1983. június 28 - 1986. július 14. között létező állapot: ekkor az autóbuszok a Gyakorló utcai lakótelep építésének második üteme miatt mindkét irányban a Kerepesi úton jártak.
Évjárat: 1988. július 1. (73->73) - 1990 első fele (rendszerváltás előtti utcanevek)
Belső oldal: Hálózati változások: 73 -> 73, Új járat a 44A. A hibás, már nem élő Kerepesi úti szakaszt átírták. Bosnyák tér feliratot kisebb betűkkel újraszerkesztették és "vá"-t írtak mellé. Rákóczi utca -> Rákóczi út /Csömöri út/. Villamosipari Kutató Intézet rövidítés nélküli kiírása. Örs vezér terénél a 130-as és 168-as feltüntetése elmaradt..
Évjárat: 1994. február
Belső oldal: A dátum már alig fért ki a táblára. Megálló-átnevezések a jelöltek szerint. Új megálló: Sashalmi tér (1993 tavasza óta). Kerek zárójelet használnak a Rákóczi út (Csömöri út) megállónál. Az átszállásoknál hálózati változás nem történt. Az újpalotai szakaszon minden lehetséges átszállás feltüntetésre került, ugyanakkor egyéb szakaszon több fontos átszállást kiszedtek (pl. 144-es). Az Örs vezér terén a korábban elmaradt 168-ast pótolták, a 130-ast továbbra sem jelöli.
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag)
Évjárat: 1998 első fele (július 1. előtt - még nem jelöli a 44, 44A járatokat Nagyiccénél)
Külső oldal: A két végállomást megcserélték.
Belső oldal: A két irányt megcserélték, a logóba Rt-t szerkesztettek. Megálló-átnevezés: Rákóczi út (Csömöri út) -> Batthyány utca, valamint egy HÉV-átszállás áthelyezése.
Évjárat: 2000. december 5. (Rákoskert-busz beindítása)
Belső oldal: Újabb típusú tojáslogó.Nagyicce HÉV-állomásnál 1998. július 1. óta a 44-es és 44A is megállnak, a HÉV átszállást ugyanitt visszahelyezték korábbi helyére (1997-es szériával megegyezően). Új járatok: 63-as villamos, Expo-járat, Palota-busz, Rákoskert-busz. Az átszerkesztett átszállásoknál az egész sort vékony betűkkel dolgozták át.
Évjárat: 2001. október 3.
Belső oldal: Mindkét irányban az alábbi megállóváltozások történtek: Erőkar -> Késmárk utca, Villamosipari kutatóintézet -> Késmárk utca 20. Új járat: 3-as villamos. Megszűnt: 13-as és 63-as villamosok.
Évjárat: 2003. szeptember 22. (176-os beindítása) - 2004 eleje
Belső oldal: Megszűnt: 32-es. Új járatok: 132, 144, 176. A 67-est is feltüntették az Örs vezér terénél.
Évjárat: 2004
Belső oldal: A Palota-busz átszállást törölték az Apolló utcánál, pedig feltüntetése indokolt volt. A Késmárk utcánál saját magát is jelöli.
Évjárat: 2004 vége - 2005 első fele
Belső oldal: A Késmárk utcai hibás 77-es átszállást törölték.
Évjárat: 2006. június - szeptember 28. (még jelöli a szeptember 28-án megszűnt 132-est, de már puha műanyag)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: A két irányt megcserélték és kisebb méretű karakterekkel készült. HÉV Gödöllő helyett Gödöllői HÉV kifejezés használata. A korábban hibásan írt Nyírpalota utca helyett utat jelöl. A 73-as helyett 2005. december 3. óta az új alapjárat közlekedik.
Évjárat: 2006. szeptember 28. (132-es megszüntetése) - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: A két irányt ismét visszacserélték és ismét a megszokott méretű karakterekkel készült. Megszűnt a 132-es. Korábban elmaradt átszállások feltüntetése, illetve átszállások áthelyezése.
A járat jelzése 2007.08.21-től 277-esre változott.
|