bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
112 - 118

112

Évjárat: 1984. május (már jelöli a 153-ast) - 1986. november (még jár a 9-es villamos)

Évjárat: 1988. május (15A beindítása)

Belső oldal: A 153-as járat és 9-es villamos megszűnt, illetve a 15A autóbusz elindult. A Felszabadulás térnél a 15A megjelenése miatt is kerülhetett át sok átszállás az Irányi utcához.

Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria

Külső oldal: A végállomásnév hivatalos megnevezése ekkor már csak Thomán István utca

Belső oldal: Az eltérő vonalvezetés miatt a visszautat is jelöli. Az összes lehetséges átszállás feltüntetése.

Évjárat: 1995. június, valószínűleg első tojáslogós

Külső oldal: A Thomán István utca rövidítése megszűnt Az Irányi utca karaktertávolsága kisebb

Belső oldal: Még tartalmazza a 2 hónap múlva megszűnt 8A járatot is. A 139-es és 173-as járatot kifelejtették átszállásként. A Thomán István utcai kitérő jelölését érdekes módon oldották meg: a megállólistán belül (jobb oldalin) látható 3. végállomásként a Szendrő utca (3.megálló).

Évjárat: 1996. október, puha műanyag

Külső oldal: Igen egyedi kialakítás Helvetica összenyomott betűkkel és számmal.

Belső oldal: A megszűnő járatokat kiszedték (2, 8A, és a lerövidült 27-es). A listában korrigálták a 139-es hiányát, viszont a Ferenciek terénél kihagyták a metrót és továbbra sincs ott a 173.

Évjárat: 1998, kemény műanyag

Belső oldal: Új típusú logó és a korszakra jellemző Kelenföld felirat alul. Tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 1999

Belső oldal: Valójában csak két átszállási változás történt az előző táblához képest (a régen elmaradt 173-as és a metrópiktogram pótlása), mégis sok járat számát írták ki eltérő számtípusú (korszakra jellemző) átszerkesztéssel.

Évjárat: 2000. november (megállóhely átnevezése)

Belső oldal: Az Orbán tér elnevezése Szent Orbán térre változott, ezt vékony betűs szerkesztéssel készítették.  

Évjárat: 2001

Külső oldal: Visszatértek az 1995-ös formához

Belső oldal: A Szent Orbán tér megálló neve hibásan a régi lista szerint Orbán térként került feltüntetésre. Az átszerkesztések szebbek,  listaazonos illetve vékony karakteres szerkesztések. A logó középre került, ismét megjelent a Kelenföld felirat. A változások oka, hogy a szerkesztésnél a szebbik - 1998-as - régebbi belső oldalt használták fel, és ezen szerkesztettek.

Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojásszéria

Külső oldal: Helvetica feliratokkal és járatszámmal. 

Belső oldal: Az utolsó generációs táblákra jellemző megállólistával. A Szent Orbán tér még mindig Orbán térként olvasható. A korszakra már egyáltalán nem volt jellemző, de a Kelenföld felirat még mindig látható jobb oldalt alul.

Évjárat: 2003. november 1. (41-es villamos meghosszabbítása) - 2005. július 4. (ekkor hosszabbították meg a Kálvin térig)

Belső oldal: Elmaradt átszállások feltüntetése. Az Orbán tér ismét Szent Orbán tér. Hosszabb a 41-es villamos, új járat a 118-as villamos.

Általam ismeretlen forgalomkorlátozás során használt matrica:

Évjárat: 2005.07.04., a járat útvonalát ekkor a Kálvin térig hosszabbították.

Belső oldal: Az új szakaszon kívül különbsége nincs.

KERESEK ÉLESEBB KÉPET ERRŐL A SZÉRIÁRÓL

Évjárat: 2005. december (a 7-es buszcsalád átszervezésekor)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", kisebb járatszám. Megálló átnevezése: Alkotás utca -> Alkotás utca (Hegyalja út). Megszűnt: 7A, új járat: 73-as.

Évjárat: 2008. február

Belső oldal: Zrt-s logó. Új járatok: 139, 233E, 239. Megszűnt: City-busz valamint a 4-es és 139-es buszok, továbbá a 118-as villamos. Hosszabb útvonalon közlekedik: 56-os villamos. Ideiglenes járatok: 2V, 41A, 47-49V, 149V, 249V, 83 trolipótló. Korábban elmaradt átszállás pótlása: 90.

Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.

113

Évjárat: 1985. május (nem jelöli az Angeli utcáról induló 103-ast) - 1990 (még piros számos átszállások), tekintettel arra, hogy a térségben jelentős változások nem történtek, a tábla korát nehéz pontosan megállapítani.

Évjárat: Valószínűleg 1995, de a korszakra jellemző dátumozás elmaradt.

Külső oldal: Nagytétény felirattal egészült ki.

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag.

Belső oldal: Két jelentéktelen, és érthetetlen okból történt módosítás: Mechanikai művek felé egy 13-as és 101-es átszállást töröltek. Megjelent a korszakra jellemző Kelenföld felirat alul.

Évjárat: 1998 második fele - 1999 eleje, utolsó széria.

Belső oldal: Az Angeli utca felé egy új megálló a közvetlenül a végállomás előtt leszállni kívánók részére 1998. február 1-től, ezt vékony betűkkel szerkesztették be a megállólistába.

A járat 2000.06.30-án üzemzárással megszűnt.

A számjelzés 2006.10.02. üzemkezdettől ismét foglalttá vált: a 13A járat közlekedését az új 113-as váltotta fel, amely Diósd területét a 13-ashoz hasonlóan teljesen feltárta.

Évjárat: 2006. október 2., puha műanyag. A járat indulásakor.

Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag.

Belső oldal: MÁV-állomás -> vasútállomás. Elmaradt átszállások és MÁV kapcsolatok feltüntetése. Tétény-busz -> 233E.

A MAN járműveken használt viszonylattábla (szitázott kivitel)

Kiegészítő táblák 2006-ból: az Angeli utca alsó szakaszán ez alapján lehetett meghatározni, hogy az autóbusz melyik végállomásra közlekedik éppen

113A

A járat 2006.10.02-án indult, az új 113-as járat betétjárataként.

Évjárat: 2006. október, puha műanyag

Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag

Külső oldal: Nagytétény utánra vessző került.

Belső oldal:  MÁV-állomás -> vasútállomás. Elmaradt átszállások és vasúti kapcsolatok feltüntetése. Tétény-busz -> 233E.

114

Évjárat: 1986. január 1. , a járat indulásakor (az 1986-os évjáratot támasztja alá, hogy szerepel rajta az októberben megszűnt 9-es villamos)

Évjárat: 1992. december (172-es megszüntetése) - 1993

Külső oldal: Kosztolányi Dezső tér 3 sorban, emiatt a járatszám alulra húzva

Belső oldal: Megállók átnevezése a jelölések szerint. Minden lehetséges átszállás feltüntetése a korszakra jellemzően

Évjárat: 1994. május, első tojáslogós

Külső oldal: Az 1986-os széria külső oldalának megfelelően, azzal a különbséggel, hogy Barros Gábor után kötőjel van.

Évjárat: 1995. december

Belső oldal: Az átszállásokban számos módosítás történt. Elindult a 173-as, a 3-as útvonala 1995 májusában módosult, így kiváltotta a 10A járatot. Ezek az utólagos listamódosítások nem látszanak, de a megszűnt járatok hézagai helyenként igen. A jobb oldali listán például a Galvani utca melletti üres hely, s ugyanez a Kosztolányi Dezső térnél.

Évjárat: 1996. szeptember, puha műanyag

Belső oldal: Az újonnan indult 103-as feltüntetése eltérő típusú (nagyobb) számmal. A Kosztolányi Dezső tér felé megszűnt a Fehérvári út megálló és ezen az oldalon rengeteg kombinálás történt az átszállásokkal (melyek csak logikusság szempontjából és nem hálózati változás miatt történtek). A HITEKA megszűnt, a megállónévben tehát nem szerepel. A Hamzsabégi út helyett a Kosztolányi Dezső térnél jelöli a 41-est (szintén nagyobb számmal).

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag, táblaelhasználódás miatt készült

Belső oldal: Tartalmi változás nélkül, a Kosztolányi Dezső téri átszállásokat számsorrendbe helyezték.

Évjárat: 1997 vége, kemény műanyag

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A bal oldali listán a 41-es villamos korábban nem szerepelt, ezt pótolták. Fürst garázs új neve 97 őszétől Kelenföld, ezt feltüntették alul.

Évjárat: 1998. augusztus 25. (Tétény-busz beindítása)

Belső oldal: Új járat a Tétény-busz, amit több helyre listaidegen betűkkel szerkesztettek (az új típusú vékonyabb fajtával). Az átszállási kapcsolatok felirat jobb oldalon hiányzik. A Kelenföld feliratot nem jelzi

Évjárat: 2000. április 30., a 10-es megszűnésekor

Belső oldal: Kiszedték a 10-est, illetve a bal oldali listán a 3-ast is, mert útvonala megváltozott. Az átszállási kapcsolatok feliratot egyik oldalán sem jelzi.

Évjárat: 2004. november 22. (250-es beindítása)

Belső oldal: Új járatok: 40E140E, 250 buszok és 118-as villamos. Elmaradt átszállások pótlása Budatéténynél (13, 13A).

MAN járműveken alkalmazott számkocka, táblára nyomva:

115

Évjárat: 1989. február 1., a környéki viteldíjak bevezetésekor

Évjárat: Megállók alapján (még nincs Balatoni út megálló) szintén 1989. február lenne, de vélhetően csak szerkesztői hiba miatt maradt el a megálló, és a készítési év inkább 1990-re tehető

Belső oldal: A közigazgatási határ felirata fekete lett és a Szabadság útjához került.

Évjárat: 1991, világosabb sárga csíkkal

Külső oldal: Csapágygyár kötőjel nélkül.

Belső oldal: Új megálló 1989. június óta: Balatoni út. A közigazgatási határ feliratot törölték.

 

A járat közlekedése 1992.05.01-től szünetelt, végleges megszüntetése 1994.01.01-jén történt.

116

A 116-os járat 1985 februárjában indult ezen az útvonalon a V járat felváltására. 1986. január 18-án üzemzárással a sikló építési munkálatai miatt megszűnt.

A járat 1986. május 17-én új útvonalon újraindult az Irányi utca - Dísz tér közötti útvonalon.

Évjárat: 1986. november (útvonalmódosítás: a Moszkva térig jár) - 1988. január (12, 12A megszünetése)

Évjárat: 1989. március (ekkor került a végállomás a Moszkva térről a Március 15.térre).

Évjárat: 1993. december, már nem jelöli a 15A járatot. Utolsó széria.

Külső oldal: Eltűnt a körforgalom megnevezés.

Belső oldal: Felszabadulás tér - > Ferenciek tere (érdekes a megállóba illesztett metró-logó). Megszűnt az 5 és 15A járat. Emellett feltüntetésre kerültek korábban kimaradt járatok(5,8,8A,105,112).

KERESEK FÉNYKÉPET JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!

A járat 1994 augusztusában szűnt meg.

117

Évjárat: 1987

Belső oldal: A tábla jelöli az 1987 márciusában létesített Mészáros János utca megállót, de még szerepel rajta a régi kőbányai 168-as, mely viszont 1986 utolsó napján megszűnt. Az Újhegyi sétány 1987 júniusa óta viseli az Orbán László sétány nevet. A részben körforgalmi jelleg miatt a visszautat is jelöli.

Ez a tábla véletlenül határátlépést jelző csíkkal készült. A megállós rész emiatt üresen maradt.

Évjárat1995. január (első tojáslogós)

Belső oldal: A balos által jelölt irányt nézve megállók átnevezése: SIbrik Miklós út -> ~ (Gergely utca), Mészáros János utca -> Dolomit utca, Orbán László sétány -> Újhegyi sétány, Zalka Máté tér -> Liget tér

Évjárat: 1996. november (puha műanyag).

Belső oldal: Törölték a megszűnt járatokat (62,132). A 80-as helyett már a 98-as jár ki Kőbányára. Az Újhegyi út felé a Gyógyszergyár megállónál a 17-esből 17 lett.

Évjárat: 2000. február

Belső oldal: Különbsége mindössze két megállónév változás, melyet 2000 februárjától léptettek életbe. Magnezit művek -> Diósgyőri utca, Textilgyár -> Sibrik M. út (Gyömrői út)

Évjárat: 2001 év vége, utolsó tojáslogós széria.

Külső oldal: A Gumigyár helyett Sporttelep elnevezést kapott a végállomás, ezt átmeneti betűtípussal írták ki.

Belső oldal: Feltüntetésre került az októberben indult 3-as villamos. A szeptemberben indult 151-es busz kimaradt és még mindig Rt. nélküli logót használnak.

Évjárat: 2003 második fele / 2004

Belső oldal: Új járat: 132. Megszűnt: 32, rövidült: 32. Egy korábban kimaradt 17-es átszállást pótoltak.

Évjárat: 2005. július (új megálló a Gőzmozdony utcánál)

Belső oldal: Feltüntették a korábban kimaradt 151-est, valamint az új megállót.

Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Átszállások törlése, feltüntetése logikussági szempont szerint. Tényleges hálózati változás: megszűnt a 132-es (2006. szeptember 28.). Megálló-változások: 1. Újhegyi út felé: Gergely utca -> Noszlopy utca. 2. Kőbánya felé: az útvonal még 2006.09.01-től módosult, új megálló: Noszlopy utca (Gergely utcában létesítve), megszűnt megállók: Gergely utca, Sibrik Miklós út (Gergely utca).

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.

Belső oldal: A Gergely utcai átszállásokat a Gőzmozdony utcához helyezték.

118

járat 1986. decemberig a Vörösvári úton körforgalomban közlekedett, lakótelepi feltárójáratként.

Sablonnal készült fém duplaoldalas kivitel.

Évjárat: 1986. december (a járat beindítása új útvonalon)  - 1990. július (útvonalhosszabbítás)

Duplaoldalas tábla.

Évjárat: 1990. július - a járat útvonala Óbuda autóbusz üzemegységig hosszabbodott. Duplaoldalas kivitel

Évjárat: 1994. június, első tojáslogós

Külső oldal: Óbuda után törölték a vesszőt, hiszen az nem közterület megnevezés, hanem a garázs nevének része

Évjárat: 1995. július, következő széria

Belső oldal: A dátum egyedi számtípus, csak a 101-es járatnál találkozhatunk még ilyennel (94/7). Kiszedték a júniusban megszűnt 86-ost és helyére tolták a 106-ost amely így láthatóan feljebb került a számsornál.

Évjárat: 1997 második fele,

Külső oldal: Óbuda után vessző van (tehát megegyezik a 80-as évekbeli duplaoldalassal)

Belső oldal: A dátum törlése, egyébként tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1999, tartalmi különbség nélkül, újabb típusú logóval.

Évjárat: 2001. június (megálló-átnevezések)

Külső oldal: Az üzemegység elnevezés autóbuszgarázsra módosult, de ez a módosítás is a hagyományos régi betűkkel készült, a késői szerkesztés ellenére.

Belső oldal: Megálló-átnevezések: 1. buszgarázs felé: 43-as Állami Építőipari Vállalat -> Dunabau, Kazal utca -> Elektromos Művek, Óbuda TSZ -> Áldomás utca. 2. Bogdáni út felé: Óbuda TSZ -> Bojtár utca, 43-as Állami Építőipari Vállalat -> Dunabau, valamint természetesen a végállomás módosítása, kisebb és dőlt betűkkel (a mellette lévő 60-as átszállás eredeti helyén maradt). A listában szerepel a 18A járat, azonban a bal oldali listán a 18A és 18-as újraszerkesztésénél 118-ast írtak átszállásnak (valószínűleg 60-as akart volna lenni). A szerkesztéseket új típusú vékony betűkkel és számokkal végezték.

 Évjárat: 2003. ősz - 2005. szeptember között bármikor készülhetett

Belső oldal: Bojtár utca (Kunigunda útja) -> Bojtár utca (valójában ez is 2001-ben történt átnevezés, de a korábbi szérián még nem lett átírva). Az önmagára utalást korrigálták, helyette a 60-ast jelöli. A Békás-busz feltüntetése elmaradt.

Évjárat: 2005 ősz - tél (belső oldal kialakítása alapján)

Külső oldal: A két végállomás megcserélése. Óbuda, autóbuszgarázs -> Óbudai autóbuszgarázs

Belső oldal: A logó a lenti részre húzva. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Feltüntették a Békás-buszt.

Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Külső oldal: A két végállomás megcserélése.

Belső oldal: Zrt-s logó, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással

Belső oldal: Megálló átnevezése a garázs felé: Bojtár utca (Bécsi út) -> Bojtár utca (2007. augusztus 1-től). Volán átszállások feltüntetése, átszállások átrendezése a bal oldali táblázatban.

 

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (120-TÓL)

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$