106
Évjárat: 1989. január, a járat indulásakor
Évjárat: 1990. július
Külső oldal: Az autóbuszok útvonala júliustól az Árpád hídig hosszabbodott. A külső végállomás neve megváltozott, a körforgalom-jelleg részlegessé vált, a megnevezést törölték.
Évjárat: 1990. december (a hármas metró meghosszabbítása utáni változásokkal)
Belső oldal: A "volt Korvin Ottó tér" feliratot törölték. Új járatok: 43, 84. Megszűnt: 3V, 43, 84. Az 1-es villamost feltüntették a Szentlélek térnél.
Évjárat: 1992 második fele, mert a Szentlélek térre a 134-es helyett már a 34-es közlekedik (a 134-es "egyesét" kiszerkesztették)
Külső oldal: A metróállomás rövidítve lett.
Belső oldal: Új megálló a Római térnél (feltűnően kisebb betűkkel szerkesztve). Néhány helyre még berakták az 1-es villamost átszállásnak, de ezek az átszállások korábban is léteztek természetesen.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Belső oldal: Az autóbuszok végállomásra történő behaladási rendje 1994 májusától módosult: a Kadosa út felől érkezve befordultak a Váci útra, megálltak, majd továbbhaladva egyenesen és utána jobbra fordulva a Petneházy utcán majd a Pap Károly utcán keresztül hurokban jutottak vissza a végállomásra az ábrán is látható módon. A visszaút már csak egyenesen a Róbert Károly körúton történt, egy Árpád hídi plusz megállóval a Váci úti kereszteződés után.
Évjárat: 1997. február, puha műanyag
Belső oldal: Törölték a megszűnt járatokat. Az autóbuszok Árpád hídi felszállóhelyét megcserélték a 32-esével (tehát Váci útra került), így már a Kadosa utca felé menő buszok álltak meg a Pap Károly utcánál (melynek nevét immáron helyesen egy "p"-vel írták) és az Árpád híd felé érkező buszok egyszerűen csak befordultak a Váci úti végállomásra (kásd az ábrát).
Évjárat: 1998
Belső oldal: A logó újabb típusú lett.
Évjárat: 1999
Belső oldal: Az 1997-es szériánál véletlenül kiszedett 26-os buszt visszarakták a Szigeti bejáró megállónál az áltlagosnál jóval kisebb mérettel. Kapcsolatok helyett lehetőségek kifejezést használnak.
Évjárat: 2000. január (végállomási rend módosítása)
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. A buszok végállomása visszakerült az eredeti helyére, így ismét a Kadosa utca felől érkező buszok álltak meg a Pap Károly utcánál, de az Árpád hídi plusz megállót kihagyták (lásd az első rajzot az 1994-es táblánál, csak Árpád híd metróállomás megálló nélkül).
Évjárat: 2000. november
Belső oldal: A Pap Károly utcai megálló megszűnt, mert a buszok már nem tették meg a hurkot a Váci útra fordulva, hanem egyszerűen a Róbert Károly körútnál visszafordultak, mint a 26-os autóbuszok (lásd az ábrát).
Évjárat: 2000. december (1A villamos beindítása)
Évjárat: 2003. október. A korszakban készült néhány táblánál jellemző fényesebb, a szokásosnál nehezebb táblaanyagra készült.
A járat végállomását 2003. október 1-től lakossági kérésre a Varsa utcai megállóhoz helyezték át.
Belső oldal: Hableány vendéglő -> Silvanus sétány (2001. január óta). Új járat a 132-es.
HIBÁS: a belső oldal fejjel lefelé készült, emiatt csak 1 hétig, az új táblák megérkézésig használták.
Évjárat: 2003 október közepe - a megszokott anyagból készült, a belső oldal pedig nem fordított.
Évjárat: 2004 - 2005 nyár között
Külső oldal: Nagyobb karakterekkel.
Belső oldal változatlan.
Évjárat: 2005 ősz - tél (a tábla kialakítása alapján)
Külső oldal: Ismét kisebb karakterekkel.
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", kisebb járatszám. Feltüntették az évek óta hiányzó 18A-t.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: Volán járatok és egy elmaradt 133-as átszállás feltüntetése. Megszűnt: 132-es.
110
Évjárat: 1984. május (153-as beindítása) - 1986. október vége (9-es villamos megszüntetése)
Belső oldal: A Magyar Kábel művek megálló kisebb betűkből lett szerkesztve, mivel korábban "Kábel Művek" elnevezéssel üzemelt.
Évjárat: 1987. január (153-as beindítása) - 1989. március (127-es beindítása)
Külső oldal: A végállomás neve 1987 óta Házgyári utca.
Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások feltüntetése. Megszűnt járatok: 9-es villamos és 153-as busz. Új járat a 153-as busz.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós és egyben utolsó széria
Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében feltüntették a Karinthy Frigyes utat.
Belső oldal: A buszok azóta új megállót kaptak a Vegyész utcánál, illetve történtek megálló átnevezések.
A vállalat 1995-ben a párhuzamosságra és kihasználatlanságra hivatkozva üzemi járatokat is megszüntetett. Ilyen volt a 110-esen kívül például a 83, 87B, 197 is. A vonalon a megszüntetés után egyébként szerződéses különjárat (SZIK - tábláját lásd az egyéb járatoknál) indult.
2007. november 5-től a számjelzés egy rövid időre ismét foglalttá vált. Az I. kerületi Önkormányzat támogatásával új járat indult a Dísz tér és a Fény utcai piac között
Évjárat: 2007. november 5., puha műanyag. Kijelző-meghibásodás esetén használták. A tábla másik oldalán 10-es járat van!
Évjárat: 2008. január - május, kemény műanyag. Kijelző-meghibásodás esetén használták. A tábla másik oldalán 10-es járat van!
A járat jelzése 2008.09.06-tól 116-ra változott.
112
Évjárat: 1984. május (már jelöli a 153-ast) - 1986. november (még jár a 9-es villamos)
Évjárat: 1988. május (15A beindítása)
Belső oldal: A 153-as járat és 9-es villamos megszűnt, illetve a 15A autóbusz elindult. A Felszabadulás térnél a 15A megjelenése miatt is kerülhetett át sok átszállás az Irányi utcához.
Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria
Külső oldal: A végállomásnév hivatalos megnevezése ekkor már csak Thomán István utca
Belső oldal: Az eltérő vonalvezetés miatt a visszautat is jelöli. Az összes lehetséges átszállás feltüntetése.
Évjárat: 1995. június, valószínűleg első tojáslogós
Külső oldal: A Thomán István utca rövidítése megszűnt Az irányi utca "betűközei" kisebbek lettek.
Belső oldal: Még tartalmazza a 2 hónap múlva megszűnt 8A járatot is. A 139-es és 173-as járatot kifelejtették átszállásként. A Thomán István utcai kitérő jelölését érdekes módon oldották meg: a megállólistán belül (jobb oldalin) látható 3. végállomásként a Szendrő utca (3.megálló).
Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Külső oldal: Igen egyedi kialakítás Helvetica összenyomott számtípussal. A betűk régi típusúak, de kis méretűek, és függőlegesen elnyújtottak.
Belső oldal: A megszűnő járatokat kiszedték (2, 8A, és a lerövidült 27-es). A listában korrigálták a 139-es hiányát, viszont a Ferenciek terénél kihagyták a metrót és továbbra sincs ott a 173.
Évjárat: 1998, kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú logó és a korszakra jellemző Kelenföld felirat alul. Tartalmi különbség nincs.
Évjárat: 1999
Belső oldal: Valójában csak két átszállási változás történt az előző táblához képest (a régen elmaradt 173-as és a metrópiktogram pótlása), mégis sok járat számát írták ki eltérő számtípusú (korszakra jellemző) átszerkesztéssel.
Évjárat: 2000. november (megállóhely átnevezése)
Belső oldal: Az Orbán tér elnevezése Szent Orbán térre változott, ezt vékony betűs szerkesztéssel készítették.
Évjárat: 2001
Külső oldal: Visszatértek az 1995-ös formához
Belső oldal: A Szent Orbán tér megálló neve hibásan a régi lista szerint Orbán térként került feltüntetésre. Az átszerkesztések szebbek, listaazonos illetve vékony karakteres szerkesztések. A logó középre került, ismét megjelent a Kelenföld felirat. A változások oka, hogy a szerkesztésnél a szebbik - 1998-as - régebbi belső oldalt használták fel, és ezen szerkesztettek.
Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojásszéria
Külső oldal: Helvetica feliratokkal és járatszámmal.
Belső oldal: Az utolsó generációs táblákra jellemző megállólistával. A Szent Orbán tér még mindig Orbán térként olvasható. A korszakra már egyáltalán nem volt jellemző, de a Kelenföld felirat még mindig látható jobb oldalt alul.
Évjárat: 2003. november 1. (41-es villamos meghosszabbítása) - 2005. július 4. (ekkor hosszabbították meg a Kálvin térig)
Belső oldal: Elmaradt átszállások feltüntetése. Az Orbán tér ismét Szent Orbán tér. Hosszabb a 41-es villamos, új járat a 118-as villamos.
Évjárat: 2005.07.04., a járat útvonalát ekkor a Kálvin térig hosszabbították.
Belső oldal: Az új szakaszon kívül különbsége nincs.
KERESEK ÉLESEBB KÉPET ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: 2005. december (a 7-es buszcsalád átszervezésekor)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", kisebb járatszám. Megálló átnevezése: Alkotás utca -> Alkotás utca (Hegyalja út). Megszűnt: 7A, új járat: 73-as.
Évjárat: 2008. február
Belső oldal: Zrt-s logó. Új járatok: 139, 233E, 239. Megszűnt: City-busz valamint a 4-es és 139-es buszok, továbbá a 118-as villamos. Hosszabb útvonalon közlekedik: 56-os villamos. Ideiglenes járatok: 2V, 41A, 47-49V, 149V, 249V, 83 trolipótló. Korábban elmaradt átszállás pótlása: 90.
Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.
113
Évjárat: 1985. május (nem jelöli az Angeli utcáról induló 103-ast) - 1990 (még piros számos átszállások), tekintettel arra, hogy a térségben jelentős változások nem történtek, a tábla korát nehéz pontosan megállapítani.
Évjárat: Valószínűleg 1995, de a korszakra jellemző dátumozás elmaradt.
Külső oldal: Nagytétény felirattal egészült ki.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag.
Belső oldal: Két jelentéktelen, és számomra érthetetlen okból történt módosítás történt: a bal oldali listáról eltűnt a 101-es és a 13-as átszállása. Megjelent a korszakra jellemző Kelenföld felirat alul.
Évjárat: 1999, utolsó széria.
Belső oldal: Az Angeli utca felé egy új megálló a közvetlenül a végállomás előtt leszállni kívánók részére, ezt vékony betűkkel szerkesztették be a megállólistába.
A járat 2000.06.30-án üzemzárással megszűnt.
A számjelzés 2006.10.02. üzemkezdettől ismét foglalttá vált: a 13A járat közlekedését az új 113-as váltotta fel, amely Diósd területét a 13-ashoz hasonlóan teljesen feltárta.
Évjárat: 2006. október 2., puha műanyag. A járat indulásakor.
Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag.
Belső oldal: MÁV-állomás -> vasútállomás. Elmaradt átszállások és MÁV kapcsolatok feltüntetése. Tétény-busz -> 233E.
A MAN járműveken használt viszonylattábla (alsó sorban)
Kiegészítő táblák 2006-ból: az Angeli utca alsó szakaszán ez alapján lehetett meghatározni, hogy az autóbusz melyik végállomásra közlekedik éppen
113A
A járat 2006.10.02-án indult, az új 113-as járat betétjárataként.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag
Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag
Külső oldal: Nagytétény utánra vessző került.
Belső oldal: MÁV-állomás -> vasútállomás. Elmaradt átszállások és vasúti kapcsolatok feltüntetése. Tétény-busz -> 233E.
114
Évjárat: 1992 vagy 1993
Belső oldal: A rendszerváltás előtt eltérő elnevezésű megállók szerkesztettségére a vastagabb betűk utalnak. Az Ispiláng utcai végállomás korábban rövidítve (B.G telep) lehetett, ezért látjuk szerkesztett betűkkel.
Évjárat: 1994. május, első tojáslogós
Külső oldal: A Kosztolányi Dezső tér két sorba került. A Baross Gábor telep kötőjelet kapott.
Évjárat: 1995. december
Belső oldal: Az átszállásokban számos módosítás történt. Elindult a 173-as, a 3-as útvonala 1995 májusában módosult, így kiváltotta a 10A járatot. Ezek az utólagos listamódosítások nem látszanak, de a megszűnt járatok hézagai helyenként igen. A jobb oldali listán például a Galvani utca melletti üres hely, s ugyanez a Kosztolányi Dezső térnél.
Évjárat: 1996. szeptember, puha műanyag
Belső oldal: Az újonnan indult 103-as feltüntetése eltérő típusú (nagyobb) számmal. A Kosztolányi Dezső tér felé megszűnt a Fehérvári út megálló és ezen az oldalon rengeteg kombinálás történt az átszállásokkal (melyek csak logikusság szempontjából és nem hálózati változás miatt történtek). A HITEKA megszűnt, a megállónévben tehát nem szerepel. A Hamzsabégi út helyett a Kosztolányi Dezső térnél jelöli a 41-est (szintén nagyobb számmal).
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag, táblaelhasználódás miatt
Belső oldal: Tartalmi változás nélkül, a Kosztolányi Dezső téri átszállásokat számsorrendbe helyezték.
Évjárat: 1997 vége, kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A bal oldali listán a 41-es villamos korábban nem szerepelt, ezt pótolták. Fürst garázs új neve 97 őszétől Kelenföld, ezt feltüntették alul.
Évjárat: 1998. augusztus
Belső oldal: Új járat a Tétény-busz, amit több helyre listaidegen betűkkel szerkesztettek (az új típusú vékonyabb fajtával). Az átszállási kapcsolatok felirat jobb oldalon hiányzik. A Kelenföld feliratot nem jelzi
Évjárat: 2000. április, a 10-es megszűnésekor
Belső oldal: Kiszedték a 10-est, illetve a bal oldali listán a 3-ast is, mert útvonala megváltozott. Az átszállási kapcsolatok feliratot egyik oldalán sem jelzi.
Évjárat: 2004. november 22. (250-es beindítása)
Belső oldal: Új járatok: 40E, 140E, 250 buszok és 118-as villamos. Elmaradt átszállások pótlása Budatéténynél (13, 13A).
115
Évjárat: 1989. február 1., a környéki viteldíjak bevezetésekor
Évjárat: Megállók alapján (még nincs Balatoni út megálló) szintén 1989. február lenne, de vélhetően csak szerkesztői hiba miatt maradt el a megálló, és a készítési év inkább 1990-re tehető
Belső oldal: A közigazgatási határ felirata fekete lett és a Szabadság útjához került.
Évjárat: 1991, világosabb sárga csíkkal
Külső oldal: Csapágygyár kötőjel nélkül.
Belső oldal: Új megálló 1989. június óta: Balatoni út. A közigazgatási határ feliratot törölték.
A járat közlekedése 1992.05.01-től szünetelt, végleges megszüntetése 1994.01.01-jén történt.
116
A 116-os járat 1985 februárjában indult ezen az útvonalon a V járat felváltására. 1986. január 18-án üzemzárással a sikló építési munkálatai miatt megszűnt.
A járat 1986. május 17-én új útvonalon újraindult az Irányi utca - Dísz tér közötti útvonalon.
Évjárat: 1986. november (útvonalmódosítás: a Moszkva térig jár) - 1988. január (12, 12A megszünetése)
Évjárat: 1989 március (ekkor került a végállomás a Moszkva térről a Március 15.térre).
Évjárat: 1993. december, már nem jelöli a 15A járatot. Utolsó széria.
Külső oldal: Eltűnt a körforgalom megnevezés.
Belső oldal: Felszabadulás tér - > Ferenciek tere (érdekes a megállóba illesztett metró-logó). Megszűnt az 5 és 15A járat. Emellett feltüntetésre kerültek korábban kimaradt járatok(5,8,8A,105,112).
KERESEK FÉNYKÉPET JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!
A járat 1994 augusztusában szűnt meg.
117
Évjárat: 1987
Belső oldal: A tábla jelöli az 1987 márciusában létesített Mészáros János utca megállót, de még szerepel rajta a régi kőbányai 168-as, mely viszont 1986 utolsó napján megszűnt. Az Újhegyi sétány 1987 júniusa óta viseli az Orbán László sétány nevet. A részben körforgalmi jelleg miatt a visszautat is jelöli.
Ez a tábla véletlenül határátlépést jelző csíkkal készült. A megállós rész emiatt üresen maradt.
Évjárat: 1995. január (első tojáslogós)
Belső oldal: Csak a megálló-változásokra térek ki. Megállók átnevezése: SIbrik Miklós út -> ~ (Gergely utca), Mészáros János utca -> Dolomit utca, Orbán László sétány -> Újhegyi sétány, Zalka Máté tér -> Liget tér
Évjárat: 1996. november (puha műanyag).
Belső oldal: Törölték a megszűnt járatokat (62,132). A 80-as helyett már a 98-as jár ki Kőbányára. Az Újhegyi út felé a Gyógyszergyár megállónál a 17-esből 17 lett.
Évjárat: 2000. február
Belső oldal: Különbsége mindössze két megállónév változás, melyet 2000 februárjától léptettek életbe. Magnezit művek -> Diósgyőri utca, Textilgyár -> Sibrik M. út (Gyömrői út)
Évjárat: 2001 év vége, utolsó tojáslogós széria.
Külső oldal: A Gumigyár helyett Sporttelep elnevezést kapott a végállomás, ezt átmeneti betűtípussal írták ki.
Belső oldal: Feltüntetésre került az októberben indult 3-as villamos. A szeptemberben indult 151-es busz kimaradt és még mindig Rt. nélküli logót használnak.
Évjárat: 2003 második fele / 2004
Belső oldal: Új járat: 132. Megszűnt: 32, rövidült: 32. Egy korábban kimaradt 17-es átszállást pótoltak.
Évjárat: 2005. július (új megálló a Gőzmozdony utcánál)
Belső oldal: Feltüntették a korábban kimaradt 151-est, valamint az új megállót.
Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Átszállások törlése, feltüntetése logikussági szempont szerint. Tényleges hálózati változás: megszűnt a 132-es (2006. szeptember 28.). Megálló-változások: 1. Újhegyi út felé: Gergely utca -> Noszlopy utca. 2. Kőbánya felé: az útvonal még 2006.09.01-től módosult, új megálló: Noszlopy utca (Gergely utcában létesítve), megszűnt megállók: Gergely utca, Sibrik Miklós út (Gergely utca).
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Belső oldal: A Gergely utcai átszállásokat a Gőzmozdony utcához helyezték.
118
A járat 1986. decemberig a Vörösvári úton körforgalomban közlekedett, lakótelepi feltárójáratként.
Sablonnal készült fém duplaoldalas kivitel.
Évjárat: 1986. december (a járat beindítása új útvonalon) - 1990. július (útvonalhosszabbítás)
Duplaoldalas tábla.
Évjárat: 1990. július - a járat útvonala Óbuda autóbusz üzemegységig hosszabbodott
Duplaoldalas kivitel
Évjárat: 1994. június, első tojáslogós
Külső oldal: Óbuda után törölték a vesszőt, hiszen az nem közterület megnevezés, hanem a garázs nevének része
Évjárat: 1995. július, következő széria
Belső oldal: A dátum egyedi számtípus, csak a 101-es járatnál találkozhatunk még ilyennel (94/7). Kiszedték a júniusban megszűnt 86-ost és helyére tolták a 106-ost amely így láthatóan feljebb került a számsornál.
Évjárat: 1997 második fele, a dátum törlése, egyébként tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1999, tartalmi különbség nélkül, újabb típusú logóval.
Évjárat: 2001. június (megálló-átnevezések)
Külső oldal: Az üzemegység elnevezés autóbuszgarázsra módosult, de ez a módosítás is a hagyományos régi betűkkel készült, a késői szerkesztés ellenére.
Belső oldal: Megálló-átnevezések: 1. buszgarázs felé: 43-as Állami Építőipari Vállalat -> Dunabau, Kazal utca -> Elektromos Művek, Óbuda TSZ -> Áldomás utca. 2. Bogdáni út felé: Óbuda TSZ -> Bojtár utca, 43-as Állami Építőipari Vállalat -> Dunabau, valamint természetesen a végállomás módosítása, kisebb és dőlt betűkkel (a mellette lévő 60-as átszállás eredeti helyén maradt). A listában szerepel a 18A járat, azonban a bal oldali listán a 18A és 18-as újraszerkesztésénél 118-ast írtak átszállásnak (valószínűleg 60-as akart volna lenni). A szerkesztéseket új típusú vékony betűkkel és számokkal végezték.
Évjárat: 2003 második fele - 2005 eleje
Belső oldal: Bojtár utca (Kunigunda útja) -> Bojtár utca. Az önmagára utalást korrigálták, helyette a 60-ast jelöli. A Békás-busz feltüntetése elmaradt.
Évjárat: 2005 ősz - tél (tábla kialakítása alapján)
Külső oldal: A két végállomás megcserélése. Óbuda, autóbuszgarázs -> Óbudai autóbuszgarázs
Belső oldal: A logó lentre húzva, a járatszám kissé feljebb. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Feltüntették a Békás-buszt.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Külső oldal: A két végállomás megcserélése.
Belső oldal: Zrt-s logó, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással
Belső oldal: Megálló átnevezése a garázs felé: Bojtár utca (Bécsi út) -> Bojtár utca (2007. augusztus 1-től). Volán átszállások feltüntetése, átszállások átrendezése a bal oldali táblázatban.
KERESEK ÉLESEBB KÉPET A SZÉRIÁRÓL
|