bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
5 - 6gy

5

Évjárat: kb. 1983 (már vékony vonalas táblázat alkalmazása) - 1984. augusztus (még 84-es jár 84-es helyett)

Évjárat1986. november (16A helyett 116-os közlekedik) - 1988. január (még léteznek a 12,12A járatok)

Belső oldal: Megszűntek: 9-es villamos (1986. október), 16A busz (1986. november), továbbá 84 -> 84 (1984. augusztus)

Évjárat1989 második fele

Belső oldalMegszűnt a 12, 12A és járat, és 1989 márciusa óta a 16 és 116-os járatok nem a Moszkva térről indulnak, helyettük a várbusz közlekedik. Más, jelentéktelen módosítások: feltüntették az 5-öst is több helyen, valamint egyéb elmaradt, de nem lényeges átszállásokat. Hiba azonban, hogy az 1988-ban indult 15A feltüntetése elmaradt.

Évjárat1990. december

Belső oldalMegszűnt az 5-ös (augusztus hónapban) és 84-es járat helyett decembertől a 84-es közlekedik. A 105-ös feltüntetése elmaradt, valamint a szintén decemberben létesített végállomási leszállóhelyet sem jelzi.

Évjárat1993 (az átszállási számtípusok alapján)

Belső oldal: A korábbi szérián elmaradt változásokat (megálló és 105-ös) pótolták. Utóbbi miatt az Alagút utcai átszállásokat egy 1993-as évben használt, kövérebb számtípussal átdolgozták, csakúgy mint a Vérmező útnál korábban kifelejtett villamos-átszállásokat.

Évjárat1994. augusztus, első tojáslogós

A járatra garázsmeneti tábla is készült 1996-ban puha műanyagból.

Évjárat1997 második fele (korszakra jellemző Kelenföld felirattal)

Külső oldalA végállomásokat megcserélték.

Belső oldalA két irányt is megcserélték az előző szériához képest. A megszűnt járatokat hézagot hagyva törölték, iletve az azóta elindult 173-ast feltűnően a számsor végére tolva beszerkesztették. Az autóbuszok 1995 októberétől nem a templom megkerülésével, hanem az Irányi utca - Károlyi utcai aluljáró útvonalon hajtottak fel az Erzsébet-hídra, ezért a Pasaréti tér felé új megállót létesítettek a 15-ös járat Ferenciek terénél lévő megállójában (érdekes a kis méretű "tere" felirat). A Szarvas térnél feltüntették a korábban elmaradt 19-es villamost.

Évjárat1998 vége - 1999 eleje.

Belső oldalA bal oldali listán igénytelennek ható átszerkesztés: Dózsa tér helyett Dózsa György tér kis méretű egyedi betűkkel. Logóváltozás: új típusú rt-s.

Évjárat: 1999. július

Belső oldal: Az 56, 56E járatok helyett az 56-os közlekedik, amely a korábbi 56E helyén éktelenkedik (Pasarét felé a Fogaskerekű vasútnál azonban még fenn maradt az 56-os). Vékony típussal beszerkesztették a korábban kifelejtett city-buszt és a 156-ost.

Évjárat: 2003. szeptember (118-os villamos beindítása)

Belső oldal: Új járat: 118-as villamos. Feltüntették a korábban kimaradt várbuszt, továbbá itt már nincs hibás 56-os a fogaskerekűnél.

Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Belső oldal: Vasas sportpálya -> Vasas pálya. Fogaskerekű helyett ~ vasutat jelez. Megszűnt: 7A. Új járat: 73-as.

A 2008-as új paraméterkönyv bevezetésekor 2008. szeptember 6-tól összevonásra került a 25 és 67V járatokkal, Rákospalota, Kossuth utcáig hosszabbítva.

Évjárat: 2008. szeptember 6., első széria - a pk utáni első szériákra jellemző matricás kivitelben, nehezen olvasható listával.

Belső oldal: Az Urániánál hibásan 233-ast jelöl 233E helyett, továbbá a Széchenyi útnál 24-est 224 helyett.

Évjárat: 2009. május, matricás

Külső oldal: néhány milliméterrel kisebb karakterek

Belső oldal: A korszakra jellemzően a korábbi, nehezen olvasható, vastagvonalas és kis-karakteres táblázat helyett szellőssebb, jól átlátható táblázat készült. Hálózati változás: Szabadság híd átadása, az itt közlekedő 47-49 villamosok ismét járnak, a pótlóbuszok és a tehermenesítő 41A villamosjárat megszűnt. A 273E (ex. Pólus busz) szintén megszűnt 2008. december 31-én. Új járat: 204-es busz (2008. szeptember 30.). A budai főgyűjtőcsatorna építése miatt a rakparti villamosokon vágányzár van, emiatt 19-41V járat közlekedik. Egyéb, kisebb változások például a fogaskerekű átszállás villamosok mellé helyezése, egy elmaradt 75-ös troliátszállás feltüntetése, a vasúti átszállás mögül a fölösleges "Zugló" kifejezés törlése, a korábbi hibás 233-as kijavítása 233E-re. A 231-es esetén egy nyíllal jelzik az átszállási irányt.

Évjárat: 2009. augusztus, matricás

Külső oldal: Zurich karakterekkel, de még fekete színnel

Belső oldal: A belső járatszám is Zurich. Hálózati változások 2009. augusztus 22-től: a 95-ös a Puskás Ferenc stadionig rövidült. Megszűnt: a 190-es és 256-os, továbbá a 2-es villamospótlás is véget ért. 2009. július végén megszűnt a budai dunaparti vágányzár, így ez a villamospótló is. Több átszállás átrendezése tényleges változás nélkül. 2009. június 6-tól Rákospalota végállomási rendje változott, a korábbi Fő úti végállomási fel és leszállóhely helyett a Csobogós utcában történik a leszállás, a felszállás pedig a korábbi "Kossuth utca" megállóhelyen történik. Ezzel egyidejűleg megálló-átnevezés is történt: Csillagos köz -> Régi Fóti út.

Évjárat: 2010. május, matricás

Külső oldal: változatlan karakterek, de már kék színnel

Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás. Megálllóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki. Az irányonként eltérő nevű megállók esetében a budai oldalon sok pontatlanság tapasztalható: például Moszkva tér (Csaba utca) ellenirányú párja Moszkva tér lenne, Döbrentei tér esetében Szarvas tér, Mikó utca megállót mindkét irányra jelöl, holott csak Kossuth utca felé létezett.

Évjárat: 2010. június

Belső oldal: Az előző széria megállóhibáinak korrigálása. Átszállási változások nincsenek, egy apró elrendezési változás van az Alagút utcai átszállásoknál.

 

Évjárat: 2011. május, matricás

Külső oldal: ismeretlen, valószínűleg megegyezik a korábbival

Belső oldal: Moszkva tér -> Széll Kálmán tér. Az Attila út megálló neve 2011. október 1-től Körmöci utca, ezt utólagos matricával javították. A metrólogók a téglalap helyett az új típusú kerek formájúak lettek. A táblán szerepel az azóta létrejött BKK logója.

Évjárat: 2013. május, a június 1-i Rákóczi úti változásokra készíte. külseje táblára nyomott, belül matricás

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás

Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megszűnt a Pasaréti téri megálló a végállomásra érkezés előtt. Több megálló esetén a megállónév mindkét irányban azonos lett (Virág árok, Széll Kálmán tér, Huszár utca, Epres sor), továbbá a Csillagos köz / másik irányban Kazincy utca megállópár neve Juhos utca lett. Hálózati változások: megszűntek  - 2A villamos, buszok közül 22E, 109, 178A. Új járatok: 22A, 222, 230. A 90, 90A járatok jelzése 21, 21A. Korábban elmaradt átszállásokat tüntettek fel (28A villamos, 231-es busz), azonban a Széll Kálmán téren nem jelzi a volán járatokat.

Évjárat: 2014. január, matricás

Külső oldal: Frutiger, de nagyobb karakterek az előző szériához képest

Belső oldal: A vonalcsík és az átszállások sötétebb kékkel szedve, amely jobb láthatóságot eredményez. Megállók átnevezése: Dózsa György út -> Reiner Frigyes park, Széchenyi út / Kolozsvár utca -> Vág utca. A Rákóczi úti járatok átszervezése után új járat: 7A. Hosszabb útvonalon közlekedik: 133E, 233E. átszámozás: 173E -> 107E. Széll Kálmán téren feltüntették a korábban kimaradt volán átszállásokat, valamint egy 224-es átszállást áthelyeztek.

Évjárat: 2014. március 28. - a 4-es metró átadásakori állapotok. Nem matricás

Külső oldal: Két végállomás megcserélése. Frutiger, de kisebb karakterekkel és elnyújtás nélkül alkalmazva

Belső oldal: Megállók vastagabbal szedve a jobb láthatóság érdekében. Megállók átnevezése: Gábor Áron utca -> ~ / Pasaréti út, Széll Kálmán tér ellenirányban ismét Széll Kálmán tér (Csaba utca), Stefánia út -> ~ / Thököly út, Nagy Lajos király útja -> ~ / Czobor utca, Kossuth utca lakótelep elnevezés használata mindkét irányban. 4-es metróhoz kapcsolódó számos változás a Rákóczi út térségében (8, 107, 133, 233, illetve megszűntek: 107E, 133E, 233E)  és a Széll Kálmán téren is (140, 140A). Egyéb változások: 224-es busz és 74-es troli átszállási irányainak feltüntetése, továbbá új járat a 48-as villamos.

5 - garázsmeneti táblái

Matricás duplaoldalas, valószínűleg induláskori gyártás (2008. szeptember):

2010. április:

5

Évjárat1986. november (16A helyett 116-os közlekedik) - 1988. január (még léteznek a 12,12A járatok)

[A tábla műanyagba lett csomagolva, gyűjtemény részeként]

Évjárat: 1989 márciusa körül (utolsó széria). A táblát fényezőműhelyben, jármű-ablakok letakarására használták, ezért lett kékes színű.

Belső oldalTörölték a megszűnő J, 12A és 12-es járatokat, valamint az 1989 márciusában a Moszkva térről áthelyezett 16-ost és 116-ost. A Március 15. téren feltüntették az 1988 májusában indult 15A járatot.

A járat járműkihasználatlanság miatt szűnt meg 1990 augusztusában.

6

Évjárat: 1988. január - 1989. március, mivel nem jelöli a 12-es és 12A járatokat (1988 januárjától nem közlekednek) sem az 1989 márciusában indult 106-ost a Bogdáni útnál.

Évjárat: 1990. december

Külső oldalA Marx tér felirat törlése (csak a végállomás elnevezése változott, a Marx tér elnevezés ekkor még élt.)

Belső oldal: A tábla kopottsága miatt nem tudtam minden változást feltüntetni. Megállónévváltozás: Lajos utca -> Nagyszombat utca, Honvéd utca -> Sallai Imre utca. Megszűnt járatok: 55 (feltehetően törölték, megállapítani nem tudtam), 60, 84. Új járat a 84-es és a 106-os (feltehetőleg jelöli). 

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós

Külső oldalA két végállomás helyének felcserélése.

Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest két megállónévváltozás: Nagyszombat utca -> Galagonya utca, Sallai Imre utca -> Honvéd utca.

Évjárat1995. március

Külső oldalA pályaudvar rövidítés nélküli kiírása.

Belső oldal: Tartalmi különbség csupán a végállomásnév (Nyugati pályaudvar) rövidítés nélküli kiírása.

Évjárat1997 első fele, puha műanyag

Belső oldalAz 1995-ben megszűnt járatokat hézagot hagyva törölték.

Évjárat1997 második fele, tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.

Évjárat1998, tartalmi különbség nélkül, a logóba Rt feliratot szerkesztettek.

Évjárat: 2000. december

Belső oldal: Két új járat : az 1A villamos és a 18A busz feltüntetése. A környezetükben található egyéb járatszámokat is újraszerkesztették vékony típussal.

Évjárat2002, pufibetűs stílus (utolsó tojáslogós), tartalmi különbség nélkül

Belső oldalA kevés megállós járatokra készült nagyított listával.

Évjárat: 2003 vagy 2004, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2005. március 1. (megállónév-változás)

Belső oldal: Komjádi Béla uszoda -> Császár-Komjádi Uszoda.

Évjárat2005 ősz - tél, tartalmi különbség nélkül.

Belső oldal: A logó a korszaknak megfelelően lentebbre került. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek". 

Évjárat: 2008. január, puha műanyag (az utolsó generációs puha műanyagok)

Belső oldal: Zrt-s logó. Új megálló (2007. május óta): Bogdáni út. Korábban kihagyott átszállások feltüntetése, Volán és MÁV átszállások feltüntetése a BKSZ-bérlet jegyében. A Margit hídnál azonban a HÉV-átszállást törölték.

Évjárat: 2008. február és március, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat2008. július, digitális nyomtatással, tartalmi különbség nélkül.

Külső oldal: Nagyobb feliratok, kisebb sorközzel. A járatszám összenyomott.

2008.09.06-tól jelzése 206-ra változott.

6

A járat 1983 februárjában szűnt meg. Az 1982. októberében adták át a Bogdáni úti végállomást, ekkor került ide a végállomás.


UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (7-től)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE


 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal