4
Ez a tábla valamikor a 70-es évek végén, 80-as évek elején készülhetett, ekkoriban még gyakran készítettek duplaoldalas szériákat. Korszak jellemzője a számhoz képest aránytalanul nagy piros keret.
Fém duplaoldalas a 80-as évek első feléből
Műanyag duplaoldalas kivitel, óbudai sablonnal egy korábbi járat táblájára fújva a 80-as évek közepén.
Évjárat: 1985. május - 1986. október vége (A 43-as alapjárat már nem, csak a gyorsjárat közlekedik, de még létezik a 9-es villamos).
Külső oldal: Már hagyományos méretű keret veszi körül a járatszámot.
Évjárat: 1987. december (12, 12A megszüntetése) - 1988. május (15A beindítása)
Belső oldal: Megálló átnevezése: Róbert Károly körút (Lehel utca) - tagok felcserélése. A Hősök terénél jelöli a 72-es trolit is, 1-es és 4A átszállások áthelyezése. Megszűnt: 12, 12A buszok (véletlenül a 12-est is törölték) és a 9-es villamos. Új járatok: 116, Sikló
Évjárat: 1990. december
Belső oldal: Az 1990 év végére és 1991-re jellemző átszállási járatszámokkal. Tekintettel arra, hogy minden lehetséges átszállást jelöl, illetve a metróátadás miatt jelentősen változtak a tömegközlekedési kapcsolatok, csak a megállóváltozások ismertetésére térek ki. Új megállók: Dózsa György útnál és a Fiastyúk utcánál (1990. december óta). Utcaátnevezés: Sollner utca -> Násznagy utca (1990. április).
Évjárat: 1991 (A Lékai János tér elnevezése csak 1992. február óta Apor Vilmos tér)
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, keretes gyorsjáratokkal.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: A Lékai tér helyére az új név - Apor Vilmos tér - került szintén régi típusú betűkkel.
Belső oldal: A gyártási dátum a megszokottnál nagyobb méretű számokkal készült.
Évjárat: 1996. augusztus, puha műanyag
Belső oldal: Az átszállásokban nagyon sok járatot töröltek megszűnés (1,2,43,86,139) vagy rövidülés (12-es villamos) miatt, de igényesen dolgoztak, mert meg sem látszik a szerkesztés. Új megálló: Apor Vilmos tér felé Királyhágó tér néven.
Évjárat: 1997 második fele (kemény műanyag), táblaelhasználódás miatt készült.
Belső oldal: A logó aljába Rt. felirat került. Egyetlen tényleges különbség: a 105-ösre nem a Hild térnél, hanem a Bajcsy-Zsilinszky úton lehet átszállni.
Évjárat: 1999 körül
Belső oldal: Korábban kifelejtett átszállások pótlása vékony számtípussal, illetve egy 14-es villamos átszállásának áthelyezése.
Évjárat: 2000. június - december. A tábla a 2000.06.07 és 2001.06.01-es időszak állapotát tükrözi. Az Apor Vilmos téri végállomást átépítették, ezért került ideiglenesen a Mikó utcához a végállomás.
Külső oldal: Érdekes módon az újlogós táblák típusa szerint készült.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Megállóátnevezés: Krisztina tér -> ~ körút. Átszállási módosítások: 105-ös busz feltüntetése a Clark Ádám térnél, egy helyen pedig a 15-ös törlése. Egy 5-ös átszállást áthelyeztek.
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: A Gyöngyösi utca és a járatszám visszakapta régi kinézetét, a Mikó utca felirat pedig már nem újlogós betűtípus, hanem ahhoz csak hasonló lett.
Belső oldal: Az újonnan induló 1A-t feltüntették, más különbség nincs.
Évjárat: 2001. június. Az átépítés befejeztével visszaálltak a régi állapotok, egy újabb tojásszéria jelent meg (valószínűleg ez volt az utolsó).
Külső oldal: Mikó utca helyett Apor Vilmos tér azonos betűtípussal.
Belső oldal: A buszok Gyöngyösi utca irányában is megállnak a Királyhágó téren (1997-ben még nem álltak meg). Bal oldal: a visszarendezésen kívül nincs változás.
Évjárat: 2003. november (41-es villamos meghosszabbítása a Batthyány térig)
Belső oldal: Megálló átnevezésed Gyöngyösi utca felé: Róbert Károly körút -> ~ (Lehel utca). Korábban elmaradt átszállások feltüntetése. Új járatok:, 132-es busz (2003. június) és Tesco-busz (2003. május). Megszűnt: 32-es busz. Hosszabb útvonalon közlekedik, ezért feltüntették: 41-es villamos. Az új 118-as villamosjárat feltüntetése elmaradt.
Évjárat: 2005 ősz - tél ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek", a logó Rt.-s, de már alul helyezkedik el). Tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Kisebb karakterméret.
Évjárat: szintén 2005 ősz - tél
Belső oldal: A két irány ellentétes elrendezésű és már jelöli a 118-as villamost, valamint az Andrássy útnál feltüntették a 4-est.
A 4, 4 és 105-ös járatot 2007 szeptember 3-án üzemkezdettől összevonták, a továbbiakban 105-ös jelzéssel közlekedik járat.
5
Évjárat: kb. 1983 (már vékony vonalas táblázat alkalmazása) - 1984. augusztus (még 84-es jár 84-es helyett)
Évjárat: 1986. november (16A helyett 116-os közlekedik) - 1988. január (még léteznek a 12,12A járatok)
Belső oldal: Megszűntek: 9-es villamos (1986. október), 16A busz (1986. november), továbbá 84 -> 84 (1984. augusztus)
Évjárat: 1989 második fele
Belső oldal: Megszűnt a 12, 12A és J járat, és 1989 márciusa óta a 16 és 116-os járatok nem a Moszkva térről indulnak, helyettük a várbusz közlekedik. Más, jelentéktelen módosítások: feltüntették az 5-öst is több helyen, valamint egyéb elmaradt, de nem lényeges átszállásokat. Hiba azonban, hogy az 1988-ban indult 15A feltüntetése elmaradt.
Évjárat: 1990. december
Belső oldal: Megszűnt az 5-ös (augusztus hónapban) és 84-es járat helyett decembertől a 84-es közlekedik. A 105-ös feltüntetése elmaradt, valamint a szintén decemberben létesített végállomási leszállóhelyet sem jelzi.
Évjárat: 1993 (az átszállási számtípusok alapján)
Belső oldal: A korábbi szérián elmaradt változásokat (megálló és 105-ös) pótolták. Utóbbi miatt az Alagút utcai átszállásokat egy 1993-as évben használt, kövérebb számtípussal átdolgozták, csakúgy mint a Vérmező útnál korábban kifelejtett villamos-átszállásokat.
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós
A járatra garázsmeneti tábla is készült 1996-ban puha műanyagból.
Évjárat: 1997 második fele (korszakra jellemző Kelenföld felirattal)
Külső oldal: A végállomásokat megcserélték.
Belső oldal: A két irányt is megcserélték az előző szériához képest. A megszűnt járatokat hézagot hagyva törölték, iletve az azóta elindult 173-ast feltűnően a számsor végére tolva beszerkesztették. Az autóbuszok 1995 októberétől nem a templom megkerülésével, hanem az Irányi utca - Károlyi utcai aluljáró útvonalon hajtottak fel az Erzsébet-hídra, ezért a Pasaréti tér felé új megállót létesítettek a 15-ös járat Ferenciek terénél lévő megállójában (érdekes a kis méretű "tere" felirat). A Szarvas térnél feltüntették a korábban elmaradt 19-es villamost.
Évjárat: 1998 vége - 1999 eleje.
Belső oldal: A bal oldali listán igénytelennek ható átszerkesztés: Dózsa tér helyett Dózsa György tér kis méretű egyedi betűkkel. Logóváltozás: új típusú rt-s.
Évjárat: 1999. július
Belső oldal: Az 56, 56E járatok helyett az 56-os közlekedik, amely a korábbi 56E helyén éktelenkedik (Pasarét felé a Fogaskerekű vasútnál azonban még fenn maradt az 56-os). Vékony típussal beszerkesztették a korábban kifelejtett city-buszt és a 156-ost.
Évjárat: 2003. szeptember (118-os villamos beindítása)
Belső oldal: Új járat: 118-as villamos. Feltüntették a korábban kimaradt várbuszt, továbbá itt már nincs hibás 56-os a fogaskerekűnél.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: Vasas sportpálya -> Vasas pálya. Fogaskerekű helyett ~ vasutat jelez. Megszűnt: 7A. Új járat: 73-as.
5
Évjárat: 1986. november (16A helyett 116-os közlekedik) - 1988. január (még léteznek a 12,12A járatok)
[A tábla műanyagba lett csomagolva, gyűjtemény részeként]
Évjárat: 1989 márciusa körül (utolsó széria). A táblát fényezőműhelyben, jármű-ablakok letakarására használták, ezért lett kékes színű.
Belső oldal: Törölték a megszűnő J, 12A és 12-es járatokat, valamint az 1989 márciusában a Moszkva térről áthelyezett 16-ost és 116-ost. A Március 15. téren feltüntették az 1988 májusában indult 15A járatot.
A járat járműkihasználatlanság miatt szűnt meg 1990 augusztusában.
6
Évjárat: 1988. január - 1989. március, mivel nem jelöli a 12-es és 12A járatokat (1988 januárjától nem közlekednek) sem az 1989 márciusában indult 106-ost a Bogdáni útnál.
Évjárat: 1990. december
Külső oldal: A Marx tér felirat törlése (csak a végállomás elnevezése változott, a Marx tér elnevezés ekkor még élt.)
Belső oldal: A tábla kopottsága miatt nem tudtam minden változást feltüntetni. Megállónévváltozás: Lajos utca -> Nagyszombat utca, Honvéd utca -> Sallai Imre utca. Megszűnt járatok: 55 (feltehetően törölték, megállapítani nem tudtam), 60, 84. Új járat a 84-es és a 106-os (feltehetőleg jelöli).
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós
Külső oldal: A két végállomás helyének felcserélése.
Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest két megállónévváltozás: Nagyszombat utca -> Galagonya utca, Sallai Imre utca -> Honvéd utca.
Évjárat: 1995. március
Külső oldal: A pályaudvar rövidítés nélküli kiírása.
Belső oldal: Tartalmi különbség csupán a végállomásnév (Nyugati pályaudvar) rövidítés nélküli kiírása.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Az 1995-ben megszűnt járatokat hézagot hagyva törölték.
Évjárat: 1997 második fele, tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.
Évjárat: 1998, tartalmi különbség nélkül, a logóba Rt feliratot szerkesztettek.
Évjárat: 2000. december
Belső oldal: Két új járat : az 1A villamos és a 18A busz feltüntetése. A környezetükben található egyéb járatszámokat is újraszerkesztették vékony típussal.
Évjárat: 2002, pufibetűs stílus (utolsó tojáslogós), tartalmi különbség nélkül
Belső oldal: A kevés megállós járatokra készült nagyított listával.
Évjárat: 2003 vagy 2004, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2005. március 1. (megállónév-változás)
Belső oldal: Komjádi Béla uszoda -> Császár-Komjádi Uszoda.
Évjárat: 2005 ősz - tél, tartalmi különbség nélkül.
Belső oldal: A logó a korszaknak megfelelően lentebbre került. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek".
Évjárat: 2008. január, puha műanyag (az utolsó generációs puha műanyagok)
Belső oldal: Zrt-s logó. Új megálló (2007. május óta): Bogdáni út. Korábban kihagyott átszállások feltüntetése, Volán és MÁV átszállások feltüntetése a BKSZ-bérlet jegyében. A Margit hídnál azonban a HÉV-átszállást törölték.
Évjárat: 2008. február és március, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. július, digitális nyomtatással, tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Nagyobb feliratok, kisebb sorközzel. A járatszám összenyomott.
2008.09.06-tól jelzése 206-ra változott.
6
A járat 1983 februárjában szűnt meg. Az 1982. októberében adták át a Bogdáni úti végállomást, ekkor került ide a végállomás.
7
Évjárat: 1977. január - augusztus (még jelöli az augusztusban megszűnt 37A villamost), fém tábla. Külső oldaláról nincsen fénykép
Sablonnal fújt táblák a 80-as évek első feléből. Egyik fémre, másik műanyagra készült, azonos sablonnal.
Évjárat: 1985. március (a 20-as már a Keleti pályaudvartól indul) - 1986. május (116-os beindítása)
Belső oldal: A gyorsjáratokat a rosszabb minőségű festék miatt lekoptak. A megállólista a régi típusú vastag vonalas táblázattal készült.
Évjárat: 1987. január (153 -> 153) - 1987. március (a 7-es ekkortól megáll a Tétényi úti kórháznál is)
Belső oldal: A korszakban megjelenő vékonyvonalas táblázattal készült. 3 megállóhely rövidítése megszűnt, a Kazincy utca esetében azonban rövidítést alkalmaznak. Egy helyen feltüntették a 7A-t, egy másik megállónál törölték. Új járatok: 114,116,153. Megszűnt: 9-es villamos, 153-as busz.
Évjárat: 1988. május (15A beindítása)
Belső oldal: A tábla érdekessége, hogy nem az előző széria listájából dolgoztak, hanem még a kettővel ezelőtt bemutatott vastag vonalas táblázatból indultak ki. Emiatt az előző szériánál említett megálló kiírások és a lista több része még a régi állapotában van meg. Törölték a megszűnő 12, 12A járatokat, feltüntették a 15A-t. A 153-ast hibásan még feketével jelöli. A 7-es 1987 márciusa óta megáll a Tétényi úti kórháznál, de ezt is véletlenül feketével szitázták rá.
Sajnos ebből a táblából csak ez a fél darab maradt meg:
Évjárat: 1989. március (már közlekedik a 127-es) - 1990. augusztus (még jelöli az 1,5 és 41E járatokat).
Belső oldal: (már ami látható belőle): Új járat a 127-es. Egyéb átszállási változások:A Kosztolányi Dezső térnél a 40-es eltűnése (lehetséges, hogy csak lekopott) és a 153-as törlése. A Tétényi úti kórháznál korrigálták a 7-es átszállást, viszont több átszállás eltűnt amit az utóbbi két szérián vezettek fel (7A - Puskás Tivadar utca, 114 - Kelenföldi városközpont)
FÉNYKÉPET KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!
Évjárat: 1990. augusztus - december (nem jelöli az augusztusban megszűnt 1-est és 5-öst, de a decemberben megszűnt 20A-t, 30-ast még igen).
Belső oldal: Érdekesség, hogy a korai balosszériákra jellemző vastagvonalas táblázat még mindig fellelhető.
Évjárat: 1991 - 1992. december (még jelöli a 172-est)
Belső oldal: Vékony vonalas táblázat alkalmazása. Megállónéváltozások: Népstadion út -> Zichy Géza utca, Felszabadulás tér -> Ferenciek tere, Tétényi úti kórház -> Szent Imre kórház, Kelenföldi városközpont -> Kelenföld, ~). A módosításokat vastagabb betűkkel készítették. Megszűnt a 20A és 30-as, valamint a 20-as nem a Keleti pályaudvartól indul. Érdekes módon a tábla csak az utolsó 5 megálló esetében tért át arra az átszállástájékoztató módszerre, hogy minden lehetséges járatot megjelöl.
Évjárat: 1994. április, utolsó balos (az egyik legnagyobb számban fennmaradt balosszéria)
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetésre került, de csak a lényeges változásokat jelöltem. A Kolumbusz utca C-vel lett kiírva. Megszűntek a 15A, 55, és a 172-es járatok.
Évjárat: 1995. augusztus, valószínűleg elsőszériás tojáslogós tábla, mivel 1994 telétől Ikarus 435-ösök közlekedtek, így táblagyártás csak pótlás esetén történt.
Évjárat: 2000. április 30. (10-es busz megszüntetése, melyet már töröltek) - május 29. (23-as villamos lerövidítése, melyet még jelöl a Keletinél)
Belső oldal: 1999-2001 években néhány járatnál, elsősorban dél-pesti vonalakon (19,48,51) alkalmazott megállólista. A Columbus utca ismét K-val lett írva. Az átszállási változásokat nem részleteztem, ugyanis 1995 óta igen sok változás történt, ezek javarészt ismertek.
Évjárat: 2000. szeptember (63-as villamos beindítása) - december (1A beindítása, amit még nem jelez)
Belső oldal: Törölték a lerövidült 23-as villamost, új járat a 63-as villamos.
Évjárat: 2002. július (32-es megszüntetése), utolsó tojáslogós, pufi stílusban átdolgozva (pótlások esetére illetve a táblás 435-ösön)
Belső oldal: Új járatok: 1A villamos, 40E és 172-es busz. Megszűnt a 63-as villamos és a 32-es busz.
Évjárat: 2007. július 12., puha műanyag - a duplacsuklós VOLVO 7500 tesztidőszakára készített tábla, de későbbiek során is használatban maradt.
Mindkét oldal azonos.
Évjárat: 2007. október 25.- a Kravtex Credo BN 18 tesztidőszakára készített duplaoldalas tábla. Anyaga nem ismert. A lekerekített sarkú alap és a rövidítés a régi időket idézi, de a karakterek változatlanok.
Évjárat: 2007 vége - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Laminált. Helvetica karakterekkel.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2008. április. Digitális nyomtatással. Az összevetést az eltelt hosszú időszak miatt nem készítettem el a 2002-es szériához.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (7A-tól)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|