3
1964 előtti kartontábla:
![](http://i.imgur.com/XZzVn5X.jpg)
![](http://i.imgur.com/g2lCdSK.jpg)
Évjárat: A végállomás 1979 novemberéig volt a Kádár utcában
![](http://i.imgur.com/Pf1DUR6.jpg)
Évjárat: 1979 november utáni matricás verzió
![](http://i.imgur.com/GwhnHhL.jpg)
Évjárat: Szintén 1979 november utáni, műanyagra szitázott verzió
![](http://i.imgur.com/T3HTtev.jpg)
Évjárat: 1981. április 1., ekkor már rövidített útvonalon közlekedett.
![](http://i.imgur.com/M8ZOQnU.jpg)
1982. május 2-án megszűnt.
2001. október 3-án indult el a ma ismert 3-as viszonylat, hagyományos oldaltábla nem készült rá, azonban egy busztábla méretű matrica legyártásra került 2005 decemberében:
![](https://i.imgur.com/hEBpHe7.jpg)
![](https://i.imgur.com/JriuuO8.jpg)
![](https://i.imgur.com/9GViKMs.jpg)
3A
1972 körüli tábla (ekkortól Újpest vasúti híd a végállomás megnevezése, előtte Újpest forgalmi telep) . A járat 1974-ben szűnt meg.
![](http://i.imgur.com/Jec1PVj.jpg)
4
![](http://i.imgur.com/vzb1Pe5.jpg)
Kartontábla. Az 1971-től - 1972 végig tartó ideiglenes állapotok a Hév építése miatt.
![](http://i.imgur.com/YBuKI2A.jpg)
Évjárat: 1972 évvége (metróátadás után), már a mai végállomásokkal
![](http://i.imgur.com/HtQZdU3.jpg)
Ez a tábla szintén hasonló korú, az akkoriban még nem túl egységes végállomáselnevezések végett itt Lágymányosi lakótelep szerepel.
![](http://i.imgur.com/miMw2iq.jpg)
Évjárat: 1975. január (16A buszjárat beindítása) - 1975. augusztus (11A buszjárat beindítása, a tábla még nem jelzi)
Az egyik elsőként készült megállós kivitelű tábla, műanyagra ragasztott matricával. Egyidejűleg a 6-osra is készült ilyen tábla.
![](http://i.imgur.com/NRnSXf5.jpg)
![](http://i.imgur.com/4o7SBLT.jpg)
1979 májusa és 1980 júniusa között a Petőfi híd felújítása miatt 4-6 jelzéssel közlekedtek. Ennek tábláját lásd lentebb, a vágányzáras tábláknál.
Évjárat: 1980. június - a Petőfi híd felújításának befejezésekor ismét eredeti útvonalon közlekedik.
Belső oldal: A dátumot az átszállások is alátámasztják: már nem látható a Boráros térnél a 154-es busz (március 30 - metróátadás óta a Határ úttól indul), már jelzi a 158-ast (március 3-tól az 58V új számjelzése), de még látható a júliustól szünetelő, majd később véglegesen megszűntetett 60A busz.
![](https://i.imgur.com/VrnjpSh.jpg)
![](https://i.imgur.com/NVCSONi.jpg)
A metróépítés időszaka alatt (villamospótló a Nyugatinál)
Évjárat: 1981. január (új járatok beindítása) - május (4A beindítása)
Belső oldal: Új járatok 1981. januárjától: 1, 60, 99 (korábban is létezett, most ismét beindítva), 111É. Megszűnt járatok: 60A (1980. július), 11-es villamos (1981. január), a metróépítés helyett a Bajcsy-Zsilinszky úton a 47-49-es villamosok helyett pótlóbusz jár. Néhol számsorrendbe vagy jobb helykihasználással rendezték az átszállásokat.
![](https://i.imgur.com/j3UOOd9.jpg)
Évjárat: 1983. augusztus (109-es helyett a 83-as troli jár) - 1984.augusztus (84 -> 84)
Külső oldal: Érdekes módon visszatértek a régi típusú számos, kisbetűs mintához.
Belső oldal: Itt viszont új típusú megállólista. A Visegrádi utca megállóhely megszűnt. Rengeteg változás az átszállásokban, a lényegesekre kitérve: 6-os,43A,109-es, villamospótló (a metró elkészült) megszűnése. Új járatok: 4A,21,TR.83. Az éjszakai járatok feltüntetésének megszűnése. A többi változatás csak logikai szempontból történt.
![](http://i.imgur.com/7v5ocu6.jpg)
![](http://i.imgur.com/5W6yNKq.jpg)
Évjárat: 1984. augusztus (84 -> 84) - 1986. október vége(9-es villamos megszüntetése)
Külső oldal: Ismét visszatértek az 1981-es típushoz.
Belső oldal: 84 -> 84. Hév piktogramok használata. Egy 12-es átszállás pótlása és érthetetlen okokból a 17-es törlése.
![](http://i.imgur.com/F5J7Eao.jpg)
![](http://i.imgur.com/HjUVdPx.jpg)
Évjárat: Szintén 1984.november - 1986.november, de későbbi a fentebbi táblánál.
Külső oldal: Kötőjel megjelenése a Fehérvári út után.
Belső oldal: Egyetlen különbség a fenti szérián kifelejtett 17-es megléte.
![](http://i.imgur.com/lse0kLz.jpg)
![](http://i.imgur.com/Vuwfmqp.jpg)
Évjárat: 1988. január (12, 12A megszűnése) - 1988. június (J megszűnése)
Belső oldal: 9-es villamos, és 12,12A,16A buszok megszűnése. Új járat a 116-os (1986. november). Egyéb korrigálás: 3-as helyett 3 és a kifelejtett 6-os villamos pótlása. A 17-est hibásan feketével szitázták.
Évjárat: 1988. június vége (J megszűnése) - 1989. március (16,116 még a Moszkva térről indul)
Belső oldal: J járat megszűnése. A 17-es immár helyesen pirossal szitált.
![](http://i.imgur.com/SHwgwHt.jpg)
Évjárat: szintén 1988. június vége - 1989. március (16,116 még a Moszkva térről indul)
Külső oldal: A készítők a November 7. teres vágányzári tábla külsejét vették alapul (lásd lentebb), és a a November 7. tér helyére Moszkva tér feliratot készítettek, az útvonalat azonban meghagyták a vágányzáras verzióban.
Belső oldal: azonos a másik 1988.június - 1989. március közöttivel (lásd fentebb)
![](https://i.imgur.com/trih6wo.jpg)
Évjárat: 1989. március 1. (16,116 már nem a Moszkva térről indul) - a helyettük közlekedő Várbusz feltüntetése elmaradt
Külső oldal: Ismét a kettővel ezelőtt bemutatott, megszokott külsővel.
![](http://i.imgur.com/1P9hwU0.jpg)
Évjárat: 1990. december (meghosszabbított 3-as metró utáni állapotok)
Külső oldal: NEM ÁLL RENDELKEZÉSRE FOTÓ
Belső oldal: Megszűntek: 1,4A,5,9,84. Új járatok: 84,105. Rövidült: 54. Közterület-név változások az új rendszer szerint. 6-os villamos feltüntetése minden lehetséges helyen, és egyéb, nem hálózati szempontú módosítások.
![](https://i.imgur.com/uSpqYpp.jpg)
Évjárat: 1992
Külső oldal: Bővebb útvonalleírás, az új közterület nevekkel (vélhetően már az előző szérián is ez a kialakítás volt)
Belső oldal: Érdekes, vastag gyorsjárat-keretezésekkel. A Boráros térnél hibásan 54-est jelöl, holott ez a járat 1990 szeptemberétől csak a Határ úttól közlekedik. Egyéb, tartalmi különbsége nincs az előzőleg bemutatott táblához képest.
![](http://i.imgur.com/G6ajS7s.jpg)
![](https://i.imgur.com/Jfo65x9.jpg)
Évjárat: 1993
Belső oldal: Már hagyományos gyorsjárati keretekkel. Korrigálták a hibás 54-est. Pótolták a korábban elmaradt 84-est.
![](http://i.imgur.com/3jWyBn7.jpg)
Évjárat: 1994. április, átmeneti tojáslogós típus
Belső oldal: Törölték az "ideiglenesen" szünetelő 89-est. Bár teljesen új listát készítettek, mégis hézag található a járat helyén.
![](http://i.imgur.com/678T9HR.jpg)
![](http://i.imgur.com/8wUOErB.jpg)
Évjárat: 1995.május
![](http://i.imgur.com/j29C98n.jpg)
![](http://i.imgur.com/XOKbDQy.jpg)
Évjárat: 1995 június, tartalmi különbség nincs, azonban a logó lemaradt.
![](http://i.imgur.com/Na7cpGi.jpg)
Évjárat: 1996 február
Belső oldal: Ismét látható a logó. Megszűnt járatok (86,110 - utóbbit a Budafoki útnál elfelejtették törölni) és rövidült járatok (12,105) törlése.
![](http://i.imgur.com/sYTZozK.jpg)
Évjárat: 1996 március
Belső oldal: Megszűnt járat a 99-es, új járat (áprilistól) a 99A. A hibásan szereplő 110-est törölték.
![](http://i.imgur.com/zaEEqPK.jpg)
Évjárat: 1997
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy érdekes módon a Budafoki útnál ismét jelzi a már megszűnt 110-est.
![](http://i.imgur.com/sGBKvyz.jpg)
Évjárat: 1999 július
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Az 56E és 56-os járatok megszűntek, azonban csak az expresszt törölték, a 56-os megmaradt. A hibásan szereplő 110-est törölték.
![](http://i.imgur.com/r4XLP1t.jpg)
Évjárat: 2000 december
Belső oldal: Megszűnt járatok törlése (10-es busz, 23-as villamos), fölösleges átszállások törlése (6-os villamos, 12-es busz), új járat vékony számokkal a 30A villamos. Az átszállási hibát kijavítva, az 56-ost vastagon keretezték.
![](http://i.imgur.com/kJoTcw7.jpg)
Évjárat: 2001
Belső oldal: A korábban kimaradt tétény busz feltüntetése
![](http://i.imgur.com/tMfdCe2.jpg)
Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, csak stílusbeli változás, tartalmi különbség nélkül.
![](http://i.imgur.com/ZU33eSx.jpg)
![](http://i.imgur.com/Cs28wMS.jpg)
Évjárat: 2003. október (Újbuda-busz beindítása) - 2004. augusztus (99A megszüntetése és 90-es meghosszabbítása a Moszkva térig)
Belső oldal: Elmaradt 37A villamos átszállás feltüntetése. Új járatok: 118-as villamos (2003. szeptember), Újbuda-busz (2003. október)
![](https://i.imgur.com/C4qsXPT.jpg)
![](https://i.imgur.com/TFuYpr8.jpg)
Évjárat: 2005. január 10. (Infopark-busz beindítása) - augusztus vége (tábla kialakítása alapján)
Belső oldal: Megszűnt: 99A. Hosszabb útvonalon jár: 90. Új járat: Infopark-busz. Korábban kilmaradt átszállások feltüntetése: HÉV (utóbbi miatt a Margit híd megálló neve kisebb betűkkel szedve), City-busz, 72 és 73-as troli.
![](https://i.imgur.com/B7pSzrb.jpg)
Évjárat: 2007. szeptember
Külső oldal: A végállomás neve Fehérvári útra egyszerűsödött, ezzel egyidejűleg a karakterek mérete nőtt.
Belső oldal: Rengeteg hálózati változás: 4-es metró építéséhez és Szabadság híd felújításához kapcsolódó munkálatok, Rákóczi úti, Soroksári úti és Andrássy úti járatok átszervezése. A City-busz megszűnt. Moszkva tér felé két megálló nevét is elrontották: Jászai tér helyett hibásan Tátra utca (áthelyezés nem történt), budai hídfő helyett pedig Török utca.
![](https://i.imgur.com/lbwD2Jg.jpg)
![](https://i.imgur.com/f1ul3mN.jpg)
Vágányzáras táblák:
80-as évek közepe
![](http://i.imgur.com/0NqWpmf.jpg)
![](http://i.imgur.com/m5oqEoJ.jpg)
![](https://i.imgur.com/GNrFP59.jpg)
1994. június 15. - október 30. Teréz körút - Erzsébet körút nagyfelújítás:
![](http://i.imgur.com/iFgwh3w.jpg)
1995. február 15 - május 21. József körút közmű- és vágányépítés:
![](http://i.imgur.com/IR4ekgJ.jpg)
1997. július 10. - augusztus 16., Podmaniczky utca - Tátra utca közötti vágányfelújítás
![](http://i.imgur.com/cFGYi9H.jpg)
2000. május 13-14. Margit körút vágányfelújítás első ütem tájékoztatója:
![](http://i.imgur.com/scEKao1.jpg)
2000. május 13-14. Margit körút vágányfelújítás első ütem
![](http://i.imgur.com/VC5W57r.jpg)
2000. május 15. - júlnius 21. Margit körút vágányfelújítás második ütem
![](http://i.imgur.com/ikkOwCK.jpg)
A fenti táblán a nyelvtani hibát fedvénymatricával javították:
![](https://i.imgur.com/rGjaj6d.jpg)
2005 körül:
![](https://i.imgur.com/NLVXyxp.jpg)
2006. április 18-tól május 19-ig, a Combinok érkezése miatti átépítés-felújítás miatt csonkaútvonalon közlekedett. A végállomás megnevezése Lágymányosi lakótelepre egyszerűsítve (bár a hivatalos elnevezés ekkor Fehérvári út)
![](https://i.imgur.com/1fRZ9S1.jpg)
![](https://i.imgur.com/LNbvyhX.jpg)
4-6 összevont vágányzárak
Évjárat: 1979. május, a Petőfi hídon végzett felújítás és vágányátépítés kezdetekor.
Belső oldal: Még jelzi a május hónapban megszűnő 71-es trolit.
![](http://i.imgur.com/8Z7La7N.jpg)
![](http://i.imgur.com/9Z5rxaz.jpg)
Évjárat ismeretlen. (1991 előtti)
![](http://i.imgur.com/b2PTVRY.jpg)
![](http://i.imgur.com/TB2Kbjg.jpg)
1993 júniusi karbantartás:
![](http://i.imgur.com/9H88KaS.jpg)
1994. június 15. - október 30. Teréz körút - Erzsébet körút nagyfelújítás:
![](http://i.imgur.com/nyjQLJB.jpg)
1995. február 15 - május 22. József körút közmű- és vágányépítés:
![](http://i.imgur.com/9y9kvKp.jpg)
1996. augusztus - október: Nagykörút (Bérkocsis utca - Goldmann György tér) pályarekonstrukció:
![](http://i.imgur.com/tFuhF8m.jpg)
1998. július 30. - augusztus 17.: Irinyi József u és Október 23.-a utca pályafelújítás, az 1996-os tábla átmatricázásával
![](https://i.imgur.com/WsyFGlJ.jpg)
2000. június 22. - július 28. A Karinthy Frigyes út és Margit körúti vágányépítés során:
![](https://i.imgur.com/rvKbGpi.jpg)
2000. július 28.: A Margit híd budai hídfő villamospálya-ráhajlítás elbonatásakor. A korábbi széria felülmatricázásával
![](https://i.imgur.com/7RwCtk0.jpg)
2001. április vége: Petőfi híd vágány- és dilatációfelújítás, de használatban a 2002. november 23-i vágányzár során is.
![](http://i.imgur.com/dEk0283.jpg)
Évjárat: 2003 ősz - 2004 első fele
![](https://i.imgur.com/BJ2Q8Qs.jpg)
![](https://i.imgur.com/0UiIDes.jpg)
Évjárat: 2003 ősz - 2004 első fele
![](https://i.imgur.com/1aeS4Ni.jpg)
![](https://i.imgur.com/mMSud6Z.jpg)
Évjárat: 2006. május 22. - június 2. ill. június 5-9. között használt tábla, a Combino villamosok érkezése előtti átalakítások miatt.
![](https://i.imgur.com/mOIG8DG.jpg)
![](https://i.imgur.com/8h5Y1DT.jpg)
Évjárat: 2006. június 3-5. között használt tábla, a Combino villamosok érkezése előtti átalakítások miatt.
![](https://i.imgur.com/5IsljzR.jpg)
![](https://i.imgur.com/aLcC54q.jpg)
4A
Évjárat: 60-as évek vége. A járat 1972 decemberében szűnt meg a metró átadásakor.
![](http://i.imgur.com/JpUBrT3.jpg)
5
A járat 1974.01.02-án közlekedett utoljára.
6
Kartontáblák, kezdve a legrégebbivel
![](http://i.imgur.com/wWxgI3M.jpg)
![](http://i.imgur.com/1Ydd4uv.jpg)
![](http://i.imgur.com/bNHW4hD.jpg)
![](http://i.imgur.com/VodSEqS.jpg)
Különleges kísérleti széria műanyagból, végül sorozatgyártásra nem került, valószínűleg csak 1-2 szerelvényt tábláztak ki vele. A végállomásfeliratok típusa a kartontáblákét idézi. Átszállásokból csak villamosokat és trolikat jelöltek. gyártási ideje: 1971. március (57-es villamos beindítása) - 1972. március (60-as villamos megszüntetése, amit itt még jelölnek)
![](https://i.imgur.com/3Y7qygU.jpg)
![](https://i.imgur.com/3mY1Rj3.jpg)
Évjárat: 1975. január (16A buszjárat beindítása) - 1975. augusztus (11A buszjárat beindítása, a tábla még nem jelzi)
Az egyik elsőként készült megállós kivitelű tábla, műanyagra ragasztott matricával. Egyidejűleg a 4-esre is készült ilyen tábla.
Külső oldal: A 70-es években készült táblákra jellemző kövérebb betűk, pontatlanul vágott, egyenetlen karakter-közzel. Karinthy Frigyes út helyett hibásan "utca"
Belső oldal: egyedi, későbbi szériáknál már nem használt átszállási járatszámokkal.
![](https://i.imgur.com/YDcahBX.jpg)
![](https://i.imgur.com/3igfgpZ.jpg)
Évjárat: 1977. január (járatátszámozások) - április (még közlekedik a 20-as villamos), továbbra is a korszakra jellemző matricás kialakítással
Külső oldal: Immár a megszokott betűkészlettel, pontos kivágással. útvonallista frissítése, Karinthy Frigyes utca már helyesen "út"
Belső oldal: A megszokott, később is alkalmazott járatszámok megjelenése. Hálózati változásokra a nagy átszervezés miatt nem tértem ki (1977-től új járatszámozási rendszer)
![](http://i.imgur.com/6UAehWW.jpg)
![](http://i.imgur.com/LR9fBaB.jpg)
Évjárat: 1978.február (a Jászai Mari téren a 15-ös villamos helyett már a meghosszabbított 79-es troli közlekedik) - 1978.június (az 58V még nem közlekedik a Moszkva térig)
Belső oldal: Megszűnt járatok: 40a, 74 buszok. 15,15A,20,37A villamosok. Új járat: 43A
![](http://i.imgur.com/dhXbGhw.jpg)
![](http://i.imgur.com/hz42bqp.jpg)
Évjárat: 1981. január (Már létezik az 1-es és a 111É) - május (az ekkor indult 4A-t még nem jelzi. A Nyugati pályaudvaron még építik a metrót [decemberig]
Külső oldal: A hidak kötőjel nélküli (tehát nyelvtanilag helyes) írásmódja
Belső oldal: Új járatok: 1, 60 111É, 158. Megszűnt járatok: 11A,60A. Egyéb módosítások: A kőbányai metróátadás miatt 154-es rövidebb útvonalon közlekedik, a 43-as buszcsalád végállomását a Rajk László utcához helyezték. Javában zajlik a metróépítés.
![](https://i.imgur.com/yXNJbum.jpg)
![](https://i.imgur.com/8qJMsbz.jpg)
Évjárat: 1982. január (Átadták a metrót) - szeptember (beindul a 40E, amit még nem jelez)
Külső oldal: A korszakra jellemző számtípussal és kialakítással.
Belső oldal: Új típusú megállólista. A korszaknak ellentmondóan a TROLI feliratok helyett már tr.-t olvashatunk (holott ez inkább 84-től terjedt el.). A Boráros téri új Vá. építése miatt a Mester utcánál láthatjuk az ottani átszállásokat. Szintén a másik nagy variálás a Marx tér átadása miatt látható. A 43-as család útvonala lerövidült, ezért lettek törölve. Új járat (1981 május) a 4A. A Visegrádi utca megállóhely megszűnt.
![](http://i.imgur.com/TwWD7zl.jpg)
![](http://i.imgur.com/kIl0dtg.jpg)
Évjárat: 1982. szeptember (40E indulása) - 1983. március (21-es indulása) /valószínűbb, hogy már 1983-ban, a Boráros téri átszállások miatt./
Külső oldal: Ismét az 1981. évi forma
Belső oldal: Még a régi járatszám-típussal. Új járat: 40E. A Boráros téri átszállásokat ismét feltüntették (emiatt valószínűbb az 1983-as évjárat, hiszen ekkor adták át a végállomást). Az éj- megnevezést É betű váltja fel az éjszakai járatoknál, de ez néhol elmaradt.
![](http://i.imgur.com/bzaFSzk.jpg)
Évjárat: 1983. augusztus (109-es busz helyett a 83-as troli közlekedik) - 1984. május (153-as beindítása)
Belső oldal: A 109-es helyett a 83-as troli közlekedik, viszont a szintén 1983 augusztusában indult 42É buszt nem jelzi. Megszűnt: 6-os. Új járat: 21. Korrigálások: a hibásan kétszer szereplő 15-ös törlése, 182-eseknél az É jel pótlása.
![](http://i.imgur.com/fcZrLaS.jpg)
Évjárat: 1985. január 1. (3É beindítása) - 1986. október 31. üzemzárás (9-es villamos megszüntetése) között, de valószínűleg még 1985
Belső oldal: A 80-as évek második felére jellemző, két megállóoszlopos és felülre helyezett végállomás feliratos kialakítás. Új járatok: 3É, 84, 153. Megszűnt járat: 84. Korábban elmaradt átszállások feltüntetése: 42É busz és 49É villamos, azonban a J átszállás lemaradt. A táblázat a szitázás során balra csúszott.
![](https://i.imgur.com/ObdbkkR.jpeg)
Évjárat: szintén 1985. január 1. - 1986. október 31., de a fenti táblánál későbbi, valószínűleg 1986-os
Belső oldal: A korábban kimaradt J járatot pótolták, továbbá a végállomás feliratait közelebb húzták a bal oldali járatszámhoz.
![](https://i.imgur.com/WzwXRwh.jpeg)
Évjárat: 1986. november 1. (már nem jelöli a 9-es villamost) - 1987. január 1. (153->153)
Belső oldal: A fenti két változáson túl: A 16A helyett 116-os közlekedik 1986 novembere óta. A Móricz Zsigmond körtérnél is jelölték a 49É-t. A Boráros térnél a 12-es helyett 12-est jelöl.
![](http://i.imgur.com/hvqPh58.jpg)
Évjárat: 1988 .január (12,12A megszüntetése) - 1988. június (J megszüntetése)
Külső oldal: Irinyi utca feltüntetése
Belső oldal: 12,12A buszok megszűnése. Egyéb korrigálás: A 4-es villamos pótlása. 17-es buszt hibásan feketével szitázták. A 153-as 1987 januárjától gyorsjáratként közlekedik.
![](https://i.imgur.com/aCELKV0.jpg)
![](http://i.imgur.com/tD5KLv7.jpg)
Évjárat: 1989. mácius (127-es beindítása) - 1989. szeptember (a villamos éjszakai közlekedését autóbusz váltja fel)
Külső oldal: A Moszkva tér felirat kisebb lett,
Belső oldal: Új járat: 127-es. Megszűnt: J. A hibást 17-est korrigálták. A tábla még a Moszkva térnél jelöli a 16,116-os járatokat, holott ezek a 127-es beindításával egyidejűleg, március 1-jén rövidültek. Mivel még jelöli az éjszakai járatokat, biztos, hogy a tábla készültekor éjszaka is közlekedett még a 6-os - tehát 1989 szeptembere előtti.
![](http://i.imgur.com/vQRzy3v.jpg)
![](http://i.imgur.com/fDxCFtl.jpg)
Évjárat: szintén 1989. mácius (16,116 járatok lerövidítése, 127-es beindítása) - 1989.szeptember (a villamos éjszakai közlekedését autóbusz váltja fel) - de mindenképpen a fenti táblánál későbbi
Belső oldal: Ezen a szérián már törölték a 16, 116-os járatokat - a helyettük közlekedő Várbuszt azonban nem jelöli.
![](http://i.imgur.com/otQIYfn.jpg)
Évjárat: 1990. december
Belső oldal: Az új rendszernek megfelelő megállóátnevezések. Számos járat megszűnik, illetve az éjszakai járatok feltüntetése elmarad, mivel megszűnt a 6É éjszakai villamosjárat. A 4-es villamost mindenhol jelölik. A Móricz Zsigmond körtérnél elmaradt a 40-es feltüntetése.
![](https://i.imgur.com/gzVt2O7.jpg)
Évjárat: 1991
Belső oldal: Egyedi módon vastagon keretezett gyorsjáratokkal. A Boráros térnél az 54-est hibásan bekeretezték.
![](https://i.imgur.com/ITL71cJ.jpg)
Évjárat: 1992
Külső oldal: A Nagykörút részeinek pontos megnevezése.
Belső oldal: Itt már helyesen jelölik az 54-est. A Móricz Zsigmond körtéren már hagyományos keretezéssel bekeretezték a 40-est, így viszont az alapjárat feltüntetése hiányzik.
![](http://i.imgur.com/nAmzTdT.jpg)
![](http://i.imgur.com/Pm0HdHb.jpg)
Évjárat: 1993
Külső oldal: A Nyugati tér feltűntetése, valamint: Mártírok útja -> Margit körút.
Belső oldal: Pótolták a korábban kimaradt 40-est, illetve a Mechwart ligetnél a 84-est.
![](http://i.imgur.com/UFQ06SO.jpg)
![](http://i.imgur.com/87Li8D3.jpg)
Évjárat: 1994.április, átmeneti tojáslogós típus
Belső oldal: Jó előre kiszedték az "ideiglenesen" szünetelő 89-est. Érdekes a hézagot hagyó kiszedés, mivel több ilyen kinézetű széria nem volt. Valószínűleg előbb elkészítették a listát a régi alapján, azután foglalkoztak a szerkesztéssel. A Mester utcánál a 30-as kiszedése, helyette a 23-ast jelölték be.
![](http://i.imgur.com/5MQG43r.jpg)
![](http://i.imgur.com/yahKTi5.jpg)
Évjárat: 1995. május, első hagyományos tojáslogós
![](http://i.imgur.com/ZsIcjC7.jpg)
![](http://i.imgur.com/apitZFh.jpg)
Évjárat: 1995. június
Külső oldal: Móricz Zsigmond körtér rövidítése.
Belső oldal: Megszűnt járatok törlése. (érdekes, hogy az előző széria a 84-est eleve nem jelölte.)
![](http://i.imgur.com/b8EVZil.jpg)
![](http://i.imgur.com/3fhfz2Z.jpg)
Évjárat: 1995 augusztus
Külső oldala a júniusi szériával egyezik, azonban belső oldala még a májusi szériával azonos!!
![](http://i.imgur.com/1Ag1qeB.jpg)
Évjárat: 1996. március (viszonyítás a 95/6 szériához)
Belső oldal: Megszűnt járat: 99-es, Új járat a 99A. A Margit híd budai hídfő megállóhely átszállásait mindkét irányban rendezték. A Budafoki útnál korábban elmaradt átszállásokat tüntettek fel. A táblák történetében ez a legkorábbi példa az új típusú tojáslogó használatára. A BKV 1996 áprilisa óta részvénytársaság, azonban az Rt-s logók elterjedése jóval később kezdődött meg, azon belül is ez az új típusú logó csak 1999-re vált átlalánossá. A kapcsolatok helyett lehetőséget kifejezést használ.
![](http://i.imgur.com/ZdKxAzE.jpg)
Évjárat: ~ 1997 második fele
Külső oldal: Ritka típusú, vastag betűkkel.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül.
![](http://i.imgur.com/IZiJxBR.jpg)
![](http://i.imgur.com/LnwyASu.jpg)
Évjárat: 1999 július
Belső oldal: Az 56E és 56-os járatok megszűntek, azonban csak az expresszt törölték, a 56-os megmaradt.
![](http://i.imgur.com/YoiVmtL.jpg)
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: Nagyobb méretű feliratok.
Belső oldal: Új járat a 30A-villamos, eltérő számokkal szerkesztve. Megszűnt a 23-as villamos, a 10-es autóbusz, valamint a 3-as útvonala módosult.
![](https://i.imgur.com/WmNgIae.jpg)
![](http://i.imgur.com/dyAZAZY.jpg)
Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus (99A megszüntetése)
Belső oldal: Korábban elmaradt 37A átszállások feltüntetése, egy elmaradt 86-os átszállás feltüntetése. Az 56-os itt már helyesen van feltüntetve.
![](https://i.imgur.com/RJvcFZZ.jpg)
![](https://i.imgur.com/AkZFokn.jpg)
Évjárat: 2005, január 10. (Infopark-busz beindítása) - augusztus vége (tábla kialakítása alapján)
Belső oldal: Megszűnt: 99A, új járat: Infopark-busz. Meghosszabbítva, a Moszkva térig közlekedik: 90. Sok elmaradt átszállás feltüntetése: City-busz, 72-73-as trolik, 40E, 140E, Újbuda-busz. HÉV helyett Szentendrei HÉV kifejezés használata (a csepeli HÉV esetében nem változott a megnevezés)
![](https://i.imgur.com/F06JpSl.jpg)
Évjárat: 2007. szeptember
Külső oldal: A két végállomást megcserélték.
Belső oldal: Itt is megcserélték a két irányt. Rengeteg hálózati változás: 4-es metró építéséhez és Szabadság híd felújításához kapcsolódó munkálatok, Rákóczi úti, Soroksári úti és Andrássy úti járatok átszervezése. A City-busz megszűnt a Várbuszt átszámozták. Moszkva tér felé két megálló nevét is elrontották: Jászai tér helyett hibásan Tátra utca (áthelyezés nem történt), budai hídfő helyett pedig Török utca. Néhány hibát vétettek az átszállásoknál: pl. 83-as troli pótlóként és troliként is fennt maradt, Boráros téren nem törölték az ideiglenesen szünetelő 2A-t, a 74-es troli iránymegjelölése hibás a Wesselényi utcánál.
![](https://i.imgur.com/BqU7iRA.jpg)
![](https://i.imgur.com/Q4qHoMj.jpg)
Évjárat: 2007. december
Belső oldal: Vasúti és volán átszállások feltüntetése, továbbá az előző széria hibáinak korrigálása: a két hibás megállónév visszaírása, valamint a 89-es troli feltüntetése, 2A törlése, 74-es troli iránymegjelölése. Új járat a Fény utcai piacot érintő 110-es (2007. november 5-től)
![](https://i.imgur.com/d4nDZso.jpg)
Évjárat: 2008. január, tartalmi különbség nélkül.
![](https://i.imgur.com/W60rs8p.jpg)
Vágányzáras táblák:
1989 körül
![](http://i.imgur.com/DhaGmQT.jpg)
1992. július 27-30., általános karbantartás miatt:
![](http://i.imgur.com/SHLFFL5.jpg)
1994. június 15. - október 30. Teréz körút - Erzsébet körút nagyfelújítás:
![](http://i.imgur.com/jCraRb9.jpg)
1995. február 15 - József körút közmű- és vágányépítés:
![](http://i.imgur.com/7xjXrel.jpg)
1997. július 10. - augusztus 16., Podmaniczky utca - Tátra utca közötti vágányfelújítás
![](https://i.imgur.com/WOFd8tY.jpg)
1999. október 16-17. Nagykörút vágányfelújítás
![](http://i.imgur.com/GimjcRF.jpg)
2000. május 13-14. Margit körút vágányfelújítás első ütem
![](https://i.imgur.com/kIcYA63.jpg)
2000. május 15. - júlnius 21. Margit körút vágányfelújítás második ütem
![](http://i.imgur.com/zEIQ8x7.jpg)
Fedvény matricával javított változat:
![](https://i.imgur.com/F8PjIk6.jpg)
2004k.
![](https://i.imgur.com/KJ8cs3K.jpg)
2006. április 18-tól május 19-ig, a Combinok érkezése miatti átépítés-felújítás miatt csonkaútvonalon közlekedett. A végállomás megnevezése Lágymányosi lakótelepre egyszerűsítve (bár a hivatalos elnevezés ekkor Fehérvári út)
![](https://i.imgur.com/foIj8ip.jpg)
![](https://i.imgur.com/NCG58k5.jpg)
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (7i-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|