3
1964 előtti kartontábla:
Évjárat: A végállomás 1979 novemberéig volt a Kádár utcában
Évjárat: 1979 november utáni matricás verzió
Évjárat: Szintén 1979 november utáni, műanyagra szitázott verzió
Évjárat: 1981. április 1., ekkor már rövidített útvonalon közlekedett.
1982. május 2-án megszűnt.
2001. október 3-án indult el a ma ismert 3-as viszonylat, hagyományos oldaltábla nem készült rá, azonban egy busztábla méretű matrica legyártásra került 2005 decemberében:
3A
1972 körüli tábla (ekkortól Újpest vasúti híd a végállomás megnevezése, előtte Újpest forgalmi telep) . A járat 1974-ben szűnt meg.
4
Kartontábla. Az 1971-től - 1972 végig tartó ideiglenes állapotok a Hév építése miatt.
Évjárat: 1972 évvége (metróátadás után), már a mai végállomásokkal
Ez a tábla szintén hasonló korú, az akkoriban még nem túl egységes végállomáselnevezések végett itt Lágymányosi lakótelep szerepel.
Évjárat: 1975. január (16A buszjárat beindítása) - 1975. augusztus (11A buszjárat beindítása, a tábla még nem jelzi)
Az egyik elsőként készült megállós kivitelű tábla, műanyagra ragasztott matricával. Egyidejűleg a 6-osra is készült ilyen tábla.
1979 májusa és 1980 júniusa között a Petőfi híd felújítása miatt 4-6 jelzéssel közlekedtek. Ennek tábláját lásd lentebb, a vágányzáras tábláknál.
Évjárat: 1980. június - a Petőfi híd felújításának befejezésekor ismét eredeti útvonalon közlekedik.
Belső oldal: A dátumot az átszállások is alátámasztják: már nem látható a Boráros térnél a 154-es busz (március 30 - metróátadás óta a Határ úttól indul), már jelzi a 158-ast (március 3-tól az 58V új számjelzése), de még látható a júliustól szünetelő, majd később véglegesen megszűntetett 60A busz.
A metróépítés időszaka alatt (villamospótló a Nyugatinál)
Évjárat: 1981. január (új járatok beindítása) - május (4A beindítása)
Belső oldal: Új járatok 1981. januárjától: 1, 60, 99 (korábban is létezett, most ismét beindítva), 111É. Megszűnt járatok: 60A (1980. július), 11-es villamos (1981. január), a metróépítés helyett a Bajcsy-Zsilinszky úton a 47-49-es villamosok helyett pótlóbusz jár. Néhol számsorrendbe vagy jobb helykihasználással rendezték az átszállásokat.
Évjárat: 1983. augusztus (109-es helyett a 83-as troli jár) - 1984.augusztus (84 -> 84)
Külső oldal: Érdekes módon visszatértek a régi típusú számos, kisbetűs mintához.
Belső oldal: Itt viszont új típusú megállólista. A Visegrádi utca megállóhely megszűnt. Rengeteg változás az átszállásokban, a lényegesekre kitérve: 6-os,43A,109-es, villamospótló (a metró elkészült) megszűnése. Új járatok: 4A,21,TR.83. Az éjszakai járatok feltüntetésének megszűnése. A többi változatás csak logikai szempontból történt.
Évjárat: 1984. augusztus (84 -> 84) - 1986. október vége(9-es villamos megszüntetése)
Külső oldal: Ismét visszatértek az 1981-es típushoz.
Belső oldal: 84 -> 84. Hév piktogramok használata. Egy 12-es átszállás pótlása és érthetetlen okokból a 17-es törlése.
Évjárat: Szintén 1984.november - 1986.november, de későbbi a fentebbi táblánál.
Külső oldal: Kötőjel megjelenése a Fehérvári út után.
Belső oldal: Egyetlen különbség a fenti szérián kifelejtett 17-es megléte.
Évjárat: 1988. január (12, 12A megszűnése) - 1988. június (J megszűnése)
Belső oldal: 9-es villamos, és 12,12A,16A buszok megszűnése. Új járat a 116-os (1986. november). Egyéb korrigálás: 3-as helyett 3 és a kifelejtett 6-os villamos pótlása. A 17-est hibásan feketével szitázták.
Évjárat: 1988. június vége (J megszűnése) - 1989. március (16,116 még a Moszkva térről indul)
Belső oldal: J járat megszűnése. A 17-es immár helyesen pirossal szitált.
Évjárat: szintén 1988. június vége - 1989. március (16,116 még a Moszkva térről indul)
Külső oldal: A készítők a November 7. teres vágányzári tábla külsejét vették alapul (lásd lentebb), és a a November 7. tér helyére Moszkva tér feliratot készítettek, az útvonalat azonban meghagyták a vágányzáras verzióban.
Belső oldal: azonos a másik 1988.június - 1989. március közöttivel (lásd fentebb)
Évjárat: 1989. március 1. (16,116 már nem a Moszkva térről indul) - a helyettük közlekedő Várbusz feltüntetése elmaradt
Külső oldal: Ismét a kettővel ezelőtt bemutatott, megszokott külsővel.
Évjárat: 1990. december (meghosszabbított 3-as metró utáni állapotok)
Külső oldal: NEM ÁLL RENDELKEZÉSRE FOTÓ
Belső oldal: Megszűntek: 1,4A,5,9,84. Új járatok: 84,105. Rövidült: 54. Közterület-név változások az új rendszer szerint. 6-os villamos feltüntetése minden lehetséges helyen, és egyéb, nem hálózati szempontú módosítások.
Évjárat: 1992
Külső oldal: Bővebb útvonalleírás, az új közterület nevekkel (vélhetően már az előző szérián is ez a kialakítás volt)
Belső oldal: Érdekes, vastag gyorsjárat-keretezésekkel. A Boráros térnél hibásan 54-est jelöl, holott ez a járat 1990 szeptemberétől csak a Határ úttól közlekedik. Egyéb, tartalmi különbsége nincs az előzőleg bemutatott táblához képest.
Évjárat: 1993
Belső oldal: Már hagyományos gyorsjárati keretekkel. Korrigálták a hibás 54-est. Pótolták a korábban elmaradt 84-est.
Évjárat: 1994. április, átmeneti tojáslogós típus
Belső oldal: Törölték az "ideiglenesen" szünetelő 89-est. Bár teljesen új listát készítettek, mégis hézag található a járat helyén.
Évjárat: 1995.május
Évjárat: 1995 június, tartalmi különbség nincs, azonban a logó lemaradt.
Évjárat: 1996 február
Belső oldal: Ismét látható a logó. Megszűnt járatok (86,110 - utóbbit a Budafoki útnál elfelejtették törölni) és rövidült járatok (12,105) törlése.
Évjárat: 1996 március
Belső oldal: Megszűnt járat a 99-es, új járat (áprilistól) a 99A. A hibásan szereplő 110-est törölték.
Évjárat: 1997
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy érdekes módon a Budafoki útnál ismét jelzi a már megszűnt 110-est.
Évjárat: 1999 július
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Az 56E és 56-os járatok megszűntek, azonban csak az expresszt törölték, a 56-os megmaradt. A hibásan szereplő 110-est törölték.
Évjárat: 2000 december
Belső oldal: Megszűnt járatok törlése (10-es busz, 23-as villamos), fölösleges átszállások törlése (6-os villamos, 12-es busz), új járat vékony számokkal a 30A villamos. Az átszállási hibát kijavítva, az 56-ost vastagon keretezték.
Évjárat: 2001
Belső oldal: A korábban kimaradt tétény busz feltüntetése
Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, csak stílusbeli változás, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2003. október (Újbuda-busz beindítása) - 2004. augusztus (99A megszüntetése és 90-es meghosszabbítása a Moszkva térig)
Belső oldal: Elmaradt 37A villamos átszállás feltüntetése. Új járatok: 118-as villamos (2003. szeptember), Újbuda-busz (2003. október)
Évjárat: 2005. január 10. (Infopark-busz beindítása) - augusztus vége (tábla kialakítása alapján)
Belső oldal: Megszűnt: 99A. Hosszabb útvonalon jár: 90. Új járat: Infopark-busz. Korábban kilmaradt átszállások feltüntetése: HÉV (utóbbi miatt a Margit híd megálló neve kisebb betűkkel szedve), City-busz, 72 és 73-as troli.
Évjárat: 2007. szeptember
Külső oldal: A végállomás neve Fehérvári útra egyszerűsödött, ezzel egyidejűleg a karakterek mérete nőtt.
Belső oldal: Rengeteg hálózati változás: 4-es metró építéséhez és Szabadság híd felújításához kapcsolódó munkálatok, Rákóczi úti, Soroksári úti és Andrássy úti járatok átszervezése. A City-busz megszűnt. Moszkva tér felé két megálló nevét is elrontották: Jászai tér helyett hibásan Tátra utca (áthelyezés nem történt), budai hídfő helyett pedig Török utca.
Vágányzáras táblák:
80-as évek közepe
1994. június 15. - október 30. Teréz körút - Erzsébet körút nagyfelújítás:
1995. február 15 - május 21. József körút közmű- és vágányépítés:
1997. július 10. - augusztus 16., Podmaniczky utca - Tátra utca közötti vágányfelújítás
2000. május 13-14. Margit körút vágányfelújítás első ütem tájékoztatója:
2000. május 13-14. Margit körút vágányfelújítás első ütem
2000. május 15. - júlnius 21. Margit körút vágányfelújítás második ütem
A fenti táblán a nyelvtani hibát fedvénymatricával javították:
2005 körül:
2006. április 18-tól május 19-ig, a Combinok érkezése miatti átépítés-felújítás miatt csonkaútvonalon közlekedett. A végállomás megnevezése Lágymányosi lakótelepre egyszerűsítve (bár a hivatalos elnevezés ekkor Fehérvári út)
4-6 összevont vágányzárak
Évjárat: 1979. május, a Petőfi hídon végzett felújítás és vágányátépítés kezdetekor.
Belső oldal: Még jelzi a május hónapban megszűnő 71-es trolit.
Évjárat ismeretlen. (1991 előtti)
1993 júniusi karbantartás:
1994. június 15. - október 30. Teréz körút - Erzsébet körút nagyfelújítás:
1995. február 15 - május 22. József körút közmű- és vágányépítés:
1996. augusztus - október: Nagykörút (Bérkocsis utca - Goldmann György tér) pályarekonstrukció:
1998. július 30. - augusztus 17.: Irinyi József u és Október 23.-a utca pályafelújítás, az 1996-os tábla átmatricázásával
2000. június 22. - július 28. A Karinthy Frigyes út és Margit körúti vágányépítés során:
2000. július 28.: A Margit híd budai hídfő villamospálya-ráhajlítás elbonatásakor. A korábbi széria felülmatricázásával
2001. április vége: Petőfi híd vágány- és dilatációfelújítás
Évjárat: 2003 ősz - 2004 első fele
Évjárat: 2003 ősz - 2004 első fele
Évjárat: 2006. május 22. - június 2. ill. június 5-9. között használt tábla, a Combino villamosok érkezése előtti átalakítások miatt.
Évjárat: 2006. június 3-5. között használt tábla, a Combino villamosok érkezése előtti átalakítások miatt.
4A
Évjárat: 60-as évek vége. A járat 1972 decemberében szűnt meg a metró átadásakor.
5
A járat 1974.01.02-án közlekedett utoljára.
6
Kartontáblák, kezdve a legrégebbivel
Különleges kísérleti széria műanyagból, végül sorozatgyártásra nem került, valószínűleg csak 1-2 szerelvényt tábláztak ki vele. A végállomásfeliratok típusa a kartontáblákét idézi. Átszállásokból csak villamosokat és trolikat jelöltek. gyártási ideje: 1971. március (57-es villamos beindítása) - 1972. március (60-as villamos megszüntetése, amit itt még jelölnek)
Évjárat: 1975. január (16A buszjárat beindítása) - 1975. augusztus (11A buszjárat beindítása, a tábla még nem jelzi)
Az egyik elsőként készült megállós kivitelű tábla, műanyagra ragasztott matricával. Egyidejűleg a 4-esre is készült ilyen tábla.
Külső oldal: A 70-es években készült táblákra jellemző kövérebb betűk, pontatlanul vágott, egyenetlen karakter-közzel. Karinthy Frigyes út helyett hibásan "utca"
Belső oldal: egyedi, későbbi szériáknál már nem használt átszállási járatszámokkal.
Évjárat: 1977. január (járatátszámozások) - április (még közlekedik a 20-as villamos), továbbra is a korszakra jellemző matricás kialakítással
Külső oldal: Immár a megszokott betűkészlettel, pontos kivágással. útvonallista frissítése, Karinthy Frigyes utca már helyesen "út"
Belső oldal: A megszokott, később is alkalmazott járatszámok megjelenése. Hálózati változásokra a nagy átszervezés miatt nem tértem ki (1977-től új járatszámozási rendszer)
Évjárat: 1978.február (a Jászai Mari téren a 15-ös villamos helyett már a meghosszabbított 79-es troli közlekedik) - 1978.június (az 58V még nem közlekedik a Moszkva térig)
Belső oldal: Megszűnt járatok: 40a, 74 buszok. 15,15A,20,37A villamosok. Új járat: 43A
Évjárat: 1981. január (Már létezik az 1-es és a 111É) - május (az ekkor indult 4A-t még nem jelzi. A Nyugati pályaudvaron még építik a metrót [decemberig]
Külső oldal: A hidak kötőjel nélküli (tehát nyelvtanilag helyes) írásmódja
Belső oldal: Új járatok: 1, 60 111É, 158. Megszűnt járatok: 11A,60A. Egyéb módosítások: A kőbányai metróátadás miatt 154-es rövidebb útvonalon közlekedik, a 43-as buszcsalád végállomását a Rajk László utcához helyezték. Javában zajlik a metróépítés.
Évjárat: 1982. január (Átadták a metrót) - szeptember (beindul a 40E, amit még nem jelez)
Külső oldal: A korszakra jellemző számtípussal és kialakítással.
Belső oldal: Új típusú megállólista. A korszaknak ellentmondóan a TROLI feliratok helyett már tr.-t olvashatunk (holott ez inkább 84-től terjedt el.). A Boráros téri új Vá. építése miatt a Mester utcánál láthatjuk az ottani átszállásokat. Szintén a másik nagy variálás a Marx tér átadása miatt látható. A 43-as család útvonala lerövidült, ezért lettek törölve. Új járat (1981 május) a 4A. A Visegrádi utca megállóhely megszűnt.
Évjárat: 1982. szeptember (40E indulása) - 1983. március (21-es indulása) /valószínűbb, hogy már 1983-ban, a Boráros téri átszállások miatt./
Külső oldal: Ismét az 1981. évi forma
Belső oldal: Még a régi járatszám-típussal. Új járat: 40E. A Boráros téri átszállásokat ismét feltüntették (emiatt valószínűbb az 1983-as évjárat, hiszen ekkor adták át a végállomást). Az éj- megnevezést É betű váltja fel az éjszakai járatoknál, de ez néhol elmaradt.
Évjárat: 1983. augusztus (109-es busz helyett a 83-as troli közlekedik) - 1984. május (153-as beindítása)
Belső oldal: A 109-es helyett a 83-as troli közlekedik, viszont a szintén 1983 augusztusában indult 42É buszt nem jelzi. Megszűnt: 6-os. Új járat: 21. Korrigálások: a hibásan kétszer szereplő 15-ös törlése, 182-eseknél az É jel pótlása.
Évjárat: 1985. január (3É beindítása) - 1986. október vége (9-es villamos megszüntetése)
Belső oldal: A 80-as évek második felére jellemző megállós oldal kialakítása. Új járatok: 3É,84,153. Megszűnt járat: 84. Korábban elmaradt átszállások feltüntetése: 42É busz és 49É villamos.
Évjárat: 1986. október vége (A 9-es villamos megszűnt) - 1987 .január (153->153)
Belső oldal: A fentebbi változásokon kívül még: A 16A helyett 116-os közlekedik 1986 novembere óta. A Móricz Zsigmond körtérnél jelölték a 49É-t. A Boráros térnél a 12-es helyett 12-est jelöl.
Évjárat: 1988 .január (12,12A megszüntetése) - 1988. június (J megszüntetése)
Külső oldal: Irinyi utca feltüntetése
Belső oldal: 12,12A buszok megszűnése. Egyéb korrigálás: A 4-es villamos pótlása. 17-es buszt hibásan feketével szitázták. A 153-as 1987 januárjától gyorsjáratként közlekedik.
Évjárat: 1989. mácius (127-es beindítása) - 1989. szeptember (a villamos éjszakai közlekedését autóbusz váltja fel)
Külső oldal: A Moszkva tér felirat kisebb lett,
Belső oldal: Új járat: 127-es. Megszűnt: J. A hibást 17-est korrigálták. A tábla még a Moszkva térnél jelöli a 16,116-os járatokat, holott ezek a 127-es beindításával egyidejűleg, március 1-jén rövidültek. Mivel még jelöli az éjszakai járatokat, biztos, hogy a tábla készültekor éjszaka is közlekedett még a 6-os - tehát 1989 szeptembere előtti.
Évjárat: szintén 1989. mácius (16,116 járatok lerövidítése, 127-es beindítása) - 1989.szeptember (a villamos éjszakai közlekedését autóbusz váltja fel) - de mindenképpen a fenti táblánál későbbi
Belső oldal: Ezen a szérián már törölték a 16, 116-os járatokat - a helyettük közlekedő Várbuszt azonban nem jelöli.
Évjárat: 1990. december
Belső oldal: Az új rendszernek megfelelő megállóátnevezések. Számos járat megszűnik, illetve az éjszakai járatok feltüntetése elmarad, mivel megszűnt a 6É éjszakai villamosjárat. A 4-es villamost mindenhol jelölik. A Móricz Zsigmond körtérnél elmaradt a 40-es feltüntetése.
Évjárat: 1991
Belső oldal: Egyedi módon vastagon keretezett gyorsjáratokkal. A Boráros térnél az 54-est hibásan bekeretezték.
Évjárat: 1992
Külső oldal: A Nagykörút részeinek pontos megnevezése.
Belső oldal: Itt már helyesen jelölik az 54-est. A Móricz Zsigmond körtéren már hagyományos keretezéssel bekeretezték a 40-est, így viszont az alapjárat feltüntetése hiányzik.
Évjárat: 1993
Külső oldal: A Nyugati tér feltűntetése, valamint: Mártírok útja -> Margit körút.
Belső oldal: Pótolták a korábban kimaradt 40-est, illetve a Mechwart ligetnél a 84-est.
Évjárat: 1994.április, átmeneti tojáslogós típus
Belső oldal: Jó előre kiszedték az "ideiglenesen" szünetelő 89-est. Érdekes a hézagot hagyó kiszedés, mivel több ilyen kinézetű széria nem volt. Valószínűleg előbb elkészítették a listát a régi alapján, azután foglalkoztak a szerkesztéssel. A Mester utcánál a 30-as kiszedése, helyette a 23-ast jelölték be.
Évjárat: 1995. május, első hagyományos tojáslogós
Évjárat: 1995. június
Külső oldal: Móricz Zsigmond körtér rövidítése.
Belső oldal: Megszűnt járatok törlése. (érdekes, hogy az előző széria a 84-est eleve nem jelölte.)
Évjárat: 1995 augusztus
Külső oldala a júniusi szériával egyezik, azonban belső oldala még a májusi szériával azonos!!
Évjárat: 1996. március (viszonyítás a 95/6 szériához)
Belső oldal: Megszűnt járat: 99-es, Új járat a 99A. A Margit híd budai hídfő megállóhely átszállásait mindkét irányban rendezték. A Budafoki útnál korábban elmaradt átszállásokat tüntettek fel. A táblák történetében ez a legkorábbi példa az új típusú tojáslogó használatára. A BKV 1996 áprilisa óta részvénytársaság, azonban az Rt-s logók elterjedése jóval később kezdődött meg, azon belül is ez az új típusú logó csak 1999-re vált átlalánossá. A kapcsolatok helyett lehetőséget kifejezést használ.
Évjárat: ~ 1997 második fele
Külső oldal: Ritka típusú, vastag betűkkel.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1999 július
Belső oldal: Az 56E és 56-os járatok megszűntek, azonban csak az expresszt törölték, a 56-os megmaradt.
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: Nagyobb méretű feliratok.
Belső oldal: Új járat a 30A-villamos, eltérő számokkal szerkesztve. Megszűnt a 23-as villamos, a 10-es autóbusz, valamint a 3-as útvonala módosult.
Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus (99A megszüntetése)
Belső oldal: Korábban elmaradt 37A átszállások feltüntetése, egy elmaradt 86-os átszállás feltüntetése. Az 56-os itt már helyesen van feltüntetve.
Évjárat: 2005, január 10. (Infopark-busz beindítása) - augusztus vége (tábla kialakítása alapján)
Belső oldal: Megszűnt: 99A, új járat: Infopark-busz. Meghosszabbítva, a Moszkva térig közlekedik: 90. Sok elmaradt átszállás feltüntetése: City-busz, 72-73-as trolik, 40E, 140E, Újbuda-busz. HÉV helyett Szentendrei HÉV kifejezés használata (a csepeli HÉV esetében nem változott a megnevezés)
Évjárat: 2007. szeptember
Külső oldal: A két végállomást megcserélték.
Belső oldal: Itt is megcserélték a két irányt. Rengeteg hálózati változás: 4-es metró építéséhez és Szabadság híd felújításához kapcsolódó munkálatok, Rákóczi úti, Soroksári úti és Andrássy úti járatok átszervezése. A City-busz megszűnt a Várbuszt átszámozták. Moszkva tér felé két megálló nevét is elrontották: Jászai tér helyett hibásan Tátra utca (áthelyezés nem történt), budai hídfő helyett pedig Török utca. Néhány hibát vétettek az átszállásoknál: pl. 83-as troli pótlóként és troliként is fennt maradt, Boráros téren nem törölték az ideiglenesen szünetelő 2A-t, a 74-es troli iránymegjelölése hibás a Wesselényi utcánál.
Évjárat: 2007. december
Belső oldal: Vasúti és volán átszállások feltüntetése, továbbá az előző széria hibáinak korrigálása: a két hibás megállónév visszaírása, valamint a 89-es troli feltüntetése, 2A törlése, 74-es troli iránymegjelölése. Új járat a Fény utcai piacot érintő 110-es (2007. november 5-től)
Évjárat: 2008. január, tartalmi különbség nélkül.
Vágányzáras táblák:
1989 körül
1992. július 27-30., általános karbantartás miatt:
1994. június 15. - október 30. Teréz körút - Erzsébet körút nagyfelújítás:
1995. február 15 - József körút közmű- és vágányépítés:
1997. július 10. - augusztus 16., Podmaniczky utca - Tátra utca közötti vágányfelújítás
1999. október 16-17. Nagykörút vágányfelújítás
2000. május 13-14. Margit körút vágányfelújítás első ütem
2000. május 15. - júlnius 21. Margit körút vágányfelújítás második ütem
Fedvény matricával javított változat:
2004k.
2006. április 18-tól május 19-ig, a Combinok érkezése miatti átépítés-felújítás miatt csonkaútvonalon közlekedett. A végállomás megnevezése Lágymányosi lakótelepre egyszerűsítve (bár a hivatalos elnevezés ekkor Fehérvári út)
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (7i-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|