40
Évjárat: 1987. január
Belső oldal: Az Óvoda elnevezésű megálló 1986 vége óta a Városi Tanács nevet viseli azonban ezt elfelejtették módosítani. Biztos jel az 1987-es évjáratra, hogy már a 153-as közlekedik az alapjárat helyett. A szintén ekkor indult 139-es azonban lemaradt a tábláról.
Évjárat: 1989. március (127-es beindítása, amit már jelez) - február óta környéki díjszabás érvényes, a határátlépést ezért csíkkal jelölik
Belső oldal: A 80-as évek közepéig jellemző kötőjeles megállóhelyek eltűntek (Madár - hegy stb.). Megállóátnevezés: Gazdagréti út -> Naprózsa utca, illetve Óvoda -> Városi Tanács (ezt már 1986-ban átnevezték). Új járatok: 127-es és 139-es. Továbbá elmaradt átszállások feltüntetése (110-es, 139-es)
Évjárat: 1989. június - meghosszabbítás a Budaörsi lakótelepig
Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így az autóbusz útvonala meghosszabbodott.
Belső oldal: Az új szakaszon kívül változás: További átszállások feltüntetése (hálózati változás nem történt). Sajnos sok megszűnt járatot utólag lefestettek. A Fehér Ló utcánál a 153-ast véletlenül feketével jelölték.
Évjárat: 1990 - kizárólag erre az évre jellemző árnyalatú csíkkal, mely a feliratok előtt halad.
Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbsége, hogy a hibásan feketével írt 153-ast korrigálták.
Évjárat: 1990-1991 fordulóján, amikor elkezdtek áttérni a keretes gyorsjáratos táblák gyártására
Belső oldal: Hibája, hogy minden járat feketével lett szitázva. Még rendszerváltás előtti nevekkel.
Ez a tábla egyszerre készült az előzővel, ami a csík helyzetéből is látszik. Itt viszont már beállították, hogy a gyorsjáratok keretezve legyenek.
Évjárat: 1994. május - november közötti (még nem jelöli a decemberben indult 173-ast), első tojáslogós
Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében feltüntették a Villányi utat is.
Belső oldal: A 94-ben gyártott tábláknál ritkán, de előfordult, hogy dátumozás nélkül készültek (lásd még 153)
A járat budaörsi szakasza 1996 januárjától szombaton és munkaszüneti napokon eltért a hétköznapitól. Ezt a két ábra szemlélteti.
Évjárat: 1996. január (még kemény műanyag), HÉTKÖZNAPI ÚTVONAL
Külső oldal: Megszűnt az LTP rövidítés,
Belső oldal: A határátlépésről tájékoztató felirat a megállóknál és alul. A logó feljebb került. Rengeteg megszűnt, vagy módosult járat. Megszűntek és több helyen hézagot hagyva törölték: 1,8A,10,10A,87B,127,139,140. Rövidült: 12. Új járat: 173. Több helyen áll meg, ezért feltüntetésre került: 139, 153. További, korábban kimaradt átszállás feltüntetése: 88.
Évjárat: 1996. január, HÉTVÉGI ÚTVONAL
Belső oldal: A hétköznap közlekedő 40-est természetesen nem jelöli. Ezen a táblán érdekes módon nincsenek hézagok. A Naprózsa utcánál és Poprádi úton a buszpiktogramok lemaradtak
Szintén 1996 januári, ám puha műanyagból készült. A Naprózsa utcánál és Poprádi úton pótolák a lemaradt piktogramokat.
Évjárat: kb. 1998, HÉTKÖZNAPI
Belső oldal: Az előző hétköznaposhoz képest jelentéktelen változások történtek: a logó Rt-s lett, a Károly király utcából út lett (igénytelenül beszerkesztve), valamint a csík formája a korszaknak megfelelően lekerekített lett. A dátum helyére Kelenföld felirat került.
Évjárat: 1999, HÉTVÉGI. A csík a járatszám előtt halad
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A Naprózsa utca és Poprádi út autóbuszpiktogramjai lemaradtak. A Károly király utca itt még nem út, pedig a hétköznapi szérián már 1998-ban megtörtént a módosítása.
Évjárat: 2000. április, HÉTKÖZNAPI
Belső oldal: Egyetlen változás a másik hétvégihez képest, hogy a csík a korszakra jellemzően barnás árnyalatú és a megszűnt 10-es buszt kiszedték a listából.
Évjárat: 2000. április, HÉTVÉGI. A csík a korszakra jellemzően barnás árnyalatú és kívül a járatszám mögött halad
Belső oldal: Egyetlen változás a másik hétvégihez képest, hogy és a megszűnt 10-es buszt kiszedték a listából.
Évjárat: 2002. január, HÉTKÖZNAPI
Külső oldal: Bkv+ matrica, a járat márkavédjegyessé vált és Ikarus 412-esek közlekedtek rajta. Ez a tábla kijelzőhiba esetén illetve pótláskor volt használatos.
Belső oldal: A korszakra jellemzően nagy betűkkel a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Vékony betűs megállólista. Budaörs felé is létesült egy Bertzfeld utca nevű megálló (korábban csak a másik irányban volt). Megállóátnevezés: Béke tér -> Templom tér. Feltüntetésre került a 2001. május 1-jén indult 172-es és 140-es járat.
Évjárat: 2002. január, HÉTVÉGI (utolsó "tojás"széria).
Belső oldal: A hétvégi táblázat is átdolgozásra került: vékony betűs megállólista, itt azonban "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" olvasható. A 2001-től jellemzően, a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Megálló átnevezés: Béke tér -> Templom tér valamint a Károly király utca itt is korrigálva lett. Már a 153-as autóbuszok is megállnak a Dayka Gábor utcánál.
A járatra garázsmeneti tábla is készült 1995 márciusában. Garázsmeneti táblákat csak a 40-es család esetében láttak el dátumozással.
Táblaelhasználódás miatt volt egy újabb garázsmeneti széria is, dátum nélkül 1998-ban
Ezen a 2000 környékén készült garázsmeneti táblán már használtak határátlépő csíkot, az új típusú, lekerekített végűt. Matricás kivitel!
Évjárat: 2004 vagy 2005 első fele, HÉTVÉGI
Belső oldal: Új járat az Újbuda-busz (2003. október).
Évjárat: 2007, puha műanyag. Duplaoldalas kivitel.
Évjárat: 2008 eleje. Duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Csík nélkül.
2008.08.21-től a hétvégi útvonalon közlekedő 40-es a 240-es jelzéssel közlekedett, a hétköznapi útvonal- és megállókiosztás nem változott.
Évjárat: 2009. április. Matricás.
Évjárat: 2012. január. Matricás. Ebben az időszakban már nem alkalmazták a sárga csíkot.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben.
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás: Sasad Rt. -> Budaörs, Felső határ utca, Alkotás utca -> BAH csomópont (Kongresszusi Központ). Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2013. november. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, végállomás nevéből a Villányi út elhagyásra került.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megállók: az említett végállomási név-egyszerűsítés, továbbá az irányonként különböző megállónevek egységes elnevezést kaptak, továbbá Budaörs, Felső határ utca -> Felsőhatár utca. Hálózati változások: új járatok: 140i és a Rákóczi út átszervezés miatt 7A, 107E. Megszűnt: 33E, 173, 173E. Rövidült: 203. Egyéb szerkesztések: Dayka Gábor utcánál fölösleges 139 és 272 átszállás törlése, további volán kapcsolatok feltüntetése Budaörsön, valamint vasúti kapcsolat a Sasadi útnál. A tájékoztató szöveg sorrendje és tartalama kismértékben módosult.
Évjárat: 2014. március 29. Mindkét oldalán táblára nyomott. A 4-es metró átadásával Kelenföld vasútállomásig rövidült, továbbá Budaörsön a Bretzfeld utca helyett a Szivárvány utcán át közlekedik.
Külső oldal: A feliratok nagyobb méretűek, a járatszám karakterei egymástól nagyobb távolságban.
Belső oldal: Stílus: nagyobb betűméret, a tájékoztató szöveg más elrendezésben de azonos tartalommal (végállomások módosításával) felülre helyezve. Megállók: a budaörsi útvonalmódosítás miatt 3 megszűnt és 2 új megálló, valamint megszűnt a Poprádi út, és a Neszmélyi út / Nagyszeben út megállópár. Hálózati változások: A 4-es metróhoz kapcsolódóan a közösségi közlekedésben teljes átszervezés történt.
Évjárat: 2014. június 7. utáni Volán üzemeltetés alatt,változatlan utánnyomás, a szolgáltatónál használt puha műanyagra nyomva
Évjárat: 2016. szeptember. Mindkét oldalán táblára nyomott. A volános táblákra jellemző puha műanyagból
Külső oldal: A járatszám kissé összenyomott, és a Budaörsi lakóteleppel együtt jobbra húzták, így a kelenföldi végállomás elválasztás nélkül kiírható lett.
Belső oldal: Stílus: A járatszám kisebb, a tájékoztató szöveg eltűnt, helyette az övezeti sávozást módosították. Ellentétes végállomás-elrendezéssel. Megállók: megszűnt a Gazdagréti út és Madárhegy megálló, Budaörs, Patkó utca megálló neve Patkó utcára egyszerűsödött. Hálózati változások: A 4-es metró utáni hálózat felülvizsgálata után rengeteg változás (pl. 8E, 40B, 108E mai rendszer szerint, 101B, 101E stb.), megszűnt többek között a 153A, 287A járat. Egyéb átszállások: Budaörsön elmaradt volán átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2019 körül. Puha műanyag, matricás kivitel, belső oldala üres (volános táblákra jellemzően).
Külső oldal: Korszakra jellemzően újbalos kivitel, változatlan karakterekkel
40B
2015. augusztus 31-től a 40-es egyes menetei a Bretzfeld utcán át közlekednek 40B jelzéssel (ezzel tehát a korábbi, 2014. március 29. előtti 40-es útvonalán ismét van állandó járat).
Évjárat: 2016. november. Mindkét oldalán táblára nyomott és matricás kivitelben egyaránt készült. A volános táblákra jellemző puha műanyagból
Évjárat: 2019 körül. Puha műanyag, matricás kivitel, belső oldala üres (volános táblákra jellemzően).
Külső oldal: Korszakra jellemzően újbalos kivitel, változatlan karakterekkel
40E
Évjárat: 1989. június
Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így az autóbusz útvonala a Lévai utcától meghosszabbodott. A környéki díjszabás 1989 februári bevezetése miatt csíkkal ellátva.
Évjárat: 1990 első fele, a feliratok előtt futó, világosabb csíkkal.
Belső oldal: A Patkó utcánál a gyorsjárat helyett az alapjáratot jelöli (mindkettő megállt itt).
A járatot 1995 februárjában takarékosségi okokból megszüntették. Tojáslogós széria nem volt, de nem a fenti volt az utolsó balos széria.
A járat 2002. május 7-én újraindult, végállomását ekkor már az autópályán közelítette meg.
Évjárat: 2002. május. 7., járat indulására készítve, a korszakra jellemzően barnás csíkkal
Külső oldal: Átmeneti típus.
Belső oldal: A 2002-3-as szériákra jellemzően a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Az autóbuszok forgalmi rendje napszak szerint változó volt, így a megállólista érdekes, egyedi elrendezést kapott. Jelöli a csak néhány hónapig közlekedő Cora buszt.
A táblát mindössze 1 hónapig használták (okát lásd a következő szériánál)
Évjárat: 2002.06.10. - 09.30. között, a Bartók Béla út átépítésének idején használt tábla. Hibásan csík nélkül lett legyártva.
Belső oldal: A Bartók Béla út - VIllányi út torkolatának átépítése miatt a járat a Villányi úton közlekedett, ezért ideiglenesen megszűnt Móricz Zsigmond körtér felé a Kosztolányi Dezső tér és Móricz Zsigmond körtér (6-os villamos végállomás) megállóhely. A táblán feltüntették a Bartók Béla út felújításának idején közlekedő sasad-buszt is (2002.05.07-én indult, tehát az járat indulására készített táblán még nem szerepelt.). A járat szintén ezen a napon (06.10-én) - végleges jelleggel - új megállót kapott a Dayka Gábor utcánál.
Évjárat: 2002. október (Cora-busz megszüntetése 10.15-én, eredeti forgalmi rend visszaállítása 09.30-tól)
Belső oldal: A Cora-busz megszűnt, és az autóbuszok ismét érintik a régi megállóhelyeket (a Bartók Béla út átépítésének befejeztével a Sasad-busz is megszűnt).
Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - 2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása)
Évjárat: 2006. augusztus 21. (Fehérvári úti vágányzár), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Móriczs Zsigmond körtér, 6-os villamos végállomás -> Móricz Zsigmond körtér (az így nyert helyre több átszállást beírtak). Megszűnt: 7A. Új járatok: 73, 250, Infopark-busz, Újbuda-busz. Az átszállások a Fehérvári úti vágányzár idején érvényes állapotok.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. A határátlépést jelző csík lemaradt róla.
Külső oldal: Kisebb és kevésbé elnyújtott feliratok, kisebb járatszám. A Villányi út kerek zárójelben.
Belső oldal: Megszűnt járatok: 118-as villamos, 18-47V, 139-es busz. Új járatok: 139, 140E, 187, 239-es buszok és a Szabadság híd felújításával összefüggésben közlekedő 41A villamos és 47-49V, 149V buszjáratok. Több más korábban kimaradt átszállást is feltüntettek.
2008. augusztus 21-től 40E jelzéssel közlekedik, változatlan paraméterekkel.
40E
Évjárat: 2008. augusztus 21. Matricás. Hibás széria, csak a délutáni útvonalat tartalmazza.
KERESEK FOTÓT JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL
Évjárat: 2008. augusztus 21., vagy pár nappal utána. Matricás.
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk és járatszám
Belső oldal: Ez már helyesen jelzi a reggeli és délutáni útvonalat, a PK előtti szériához hasonló rendszerben. A tájékoztató szöveg viszont lemaradt. délutáni útvonalán Patkó utcánál 240E helyett hibásan 40E-t jelez, a gimnáziumnál pedig 188E helyett a régi jelzést - 140E-t, míg a reggeli útvonalnál 188E helyett 188-ast.
Évjárat: 2009. február. Matricás.
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk, a járatszám nagyobb.
Belső oldal: Stílus: a későbbi táblázatosokra jellemző vékonyabb vonalakkal, tájékoztató szöveggel. Hálózati változások: Szabadság híd átadása, emiatt a pótlójáratok megszűnse, 47-49 villamosok ismét járnak, megszűnt a 41A és rövidebb lett az 56-os. A rakparti vágányzár viszont megkezdődött, ezért nem jár a 19-es villamos. Egyéb átszállások: előző széria hibáinak javítása (40gy, 140E, 188).
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: 2009. augusztus. Matricás.
Külső oldal: A betűk nincsenek elnyújtva.
Belső oldal: Hálózati változások: A rakparti vágányzár véget ért , a 19-es villamos ismét közlekedik. Megszűntek: 33A, 139A.
Évjárat: 2010. május. Matricás.
Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben.
Belső oldal: Stílus: Átmeneti időszak, amikor még készültek táblázatos kivitelek, de kék Frutiger járatszámmal és színes, szlogenes logóval. Hálózati változások: május 1-től a 288-as és 289-es útvonala jelentősen módosult, ezért találhatóak változások az átszállásoknál. Egyéb átszállások: elmaradt 272-es átszállások feltüntetése.
Évjárat: dátum szerint 2011. február, valójában néhány hónappal későbbi (a BKK logó miatt). Matricás. A korszakban már nem használtak sárga csíkot.
Külső oldal: Csak a csík törlésében különbözik.
Belső oldal: Stílus: Korszakra jellemző vonalcíkos kialakítás, a speciális menetrend miatt egyedi kialakítással, itt azonban intézmények és kerületek nem jelennek meg. Hálózati változások: május 1-től a 288-as és 289-es útvonala jelentősen módosult, ezért találhatóak változások az átszállásoknál. Egyéb átszállások: elmaradt 272-es átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2012. január. Matricás
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Helységnevek feltüntetése, továbbá a logók mérete nagyobb. Egyéb szerkesztések: A Budapest bérlet teljes hosszú érvényessége megszűnt, ezeket a feliratokat törölték (korábban a kevésbé frekventált irányban teljes hosszon érvényes volt a Budapest-bérlet). A citromsárga sávot kivették a budaörsi szakaszról.
Évjárat: 2012. október és 2013. január között készülhetett (speciális kinézete alapján). Archív felvétel, ismeretlen belső oldalú tábláról. Rövid ideig használt, összenyomott és kövérebb Zurich betűkkel.
Évjárat: 2013. május. Külső oldala táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, de annak korai verziója (kisebb járatszám és elnyújtott, nagy betűk). A végállomás nevéből a Villányi út elhagyásra került.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (ikerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A napszakonként változó útvonalra kettébontás helyett ügyesebb, több színnel dolgozó ábrázolással készült. A tájékoztató szöveg "jegyek" helyett "a jegyek" kezdetű. Megállók: a végállomás nevének változása. Hálózati változások: Rákóczi úti járatok átszervezése, megszűnt: 173, 173E. Új járatok: 70A, 107E. Megszűnt továbbá a 33E. Egyéb átszállások: Budaörsön elmaradt 240E és volán átszállások. Kosztolányi Dezső térnél Volán piktogram a "volán" kifejezés helyett.
Évjárat: 2014. március 29., a 4-es metró átadásakor. Mindkét oldalán táblára nyomott. Ekkortól kezdve a végállomás Budaörsi lakótelepre került, Budapesten pedig Kelenföld vasútállomásig rövidült, és a járat kizárólag befelé közlekedik.
Külső oldal: Az egyirányú közlekedés miatt egyedi kialakítás, a későbbi újbalosokhoz hasonló elrendezésben. A karakterek és a járatszám a megszokott, nem elnyújtott típussal
Belső oldal: Stílus: Tájékoztató szöveg felülre került, a logó kisebb. Megállók: a rövidített útvonalnak megfelelően. Hálózati változások: a környék minden járatát átszervezték a metróhoz kapcsolódóan.
Évjárat: 2019 körül. A járat 2015. augusztus 31-től mindkét irányban közlekedik. Puha műanyag, matricás kivitel, belső oldala üres (volános táblákra jellemzően).
Külső oldal: Korszakra jellemzően újbalos kivitel. A járatszám oldalról elnyújtott, felülről összenyomott, "tömzsibb". A betűk típusú nem változott. A kétirányú közlekedés miatt mindkét végállomás olvasható.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (40-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|