40
Évjárat: 1987. január
Belső oldal: Az Óvoda elnevezésű megálló 1986 vége óta a Városi Tanács nevet viseli azonban ezt elfelejtették módosítani. Biztos jel az 1987-es évjáratra, hogy már a 153-as közlekedik az alapjárat helyett. A szintén ekkor indult 139-es azonban lemaradt a tábláról.
Évjárat: 1989. március (127-es beindítása, amit már jelez) - február óta környéki díjszabás érvényes, a határátlépést ezért csíkkal jelölik
Belső oldal: A 80-as évek közepéig jellemző kötőjeles megállóhelyek eltűntek (Madár - hegy stb.). Megállóátnevezés: Gazdagréti út -> Naprózsa utca, illetve Óvoda -> Városi Tanács (ezt már 1986-ban átnevezték). Új járatok: 127-es és 139-es. Továbbá elmaradt átszállások feltüntetése (110-es, 139-es)
Évjárat: 1989. június - meghosszabbítás a Budaörsi lakótelepig
Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így az autóbusz útvonala meghosszabbodott.
Belső oldal: Az új szakaszon kívül változás: További átszállások feltüntetése (hálózati változás nem történt). Sajnos sok megszűnt járatot utólag lefestettek. A Fehér Ló utcánál a 153-ast véletlenül feketével jelölték.
Évjárat: 1990 - kizárólag erre az évre jellemző árnyalatú csíkkal, mely a feliratok előtt halad.
Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbsége, hogy a hibásan feketével írt 153-ast korrigálták.
Évjárat: 1990-1991 fordulóján, amikor elkezdtek áttérni a keretes gyorsjáratos táblák gyártására
Belső oldal: Hibája, hogy minden járat feketével lett szitázva. Még rendszerváltás előtti nevekkel.
Ez a tábla egyszerre készült az előzővel, ami a csík helyzetéből is látszik. Itt viszont már beállították, hogy a gyorsjáratok keretezve legyenek.
Évjárat: 1994. május - november közötti (még nem jelöli a decemberben indult 173-ast), első tojáslogós
Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében feltüntették a Villányi utat is.
Belső oldal: A 94-ben gyártott tábláknál ritkán, de előfordult, hogy dátumozás nélkül készültek (lásd még 153)
A járat budaörsi szakasza 1996 januárjától szombaton és munkaszüneti napokon eltért a hétköznapitól. Ezt a két ábra szemlélteti.
Évjárat: 1996. január (még kemény műanyag), HÉTKÖZNAPI ÚTVONAL
Külső oldal: Megszűnt az LTP rövidítés,
Belső oldal: A határátlépésről tájékoztató felirat a megállóknál és alul, a logó feljebb került. Rengeteg megszűnt, vagy módosult járat. Megszűntek és több helyen hézagot hagyva törölték: 1,8A,10,10A,87B,127,139,140. Rövidült: 12. Új járat: 173. Több helyen áll meg, ezért feltüntetésre került: 139, 153. További, korábban kimaradt átszállás feltüntetése: 88.
Évjárat: 1996. január, HÉTVÉGI ÚTVONAL
Belső oldal: A hétköznap közlekedő 40-est természetesen nem jelöli. Ezen a táblán érdekes módon nincsenek hézagok. A Poprádi úton a busz-ikon lemaradt.
Szintén 1996 januári, ám puha műanyagból készült. A Naprózsa utcánál pótolták a 153-as elmaradt piktogramját.
Évjárat: kb. 1998, HÉTKÖZNAPI
Belső oldal: Az előző hétköznaposhoz képest jelentéktelen változások történtek: a logó Rt-s lett, a Károly király utcából út lett (igénytelenül beszerkesztve), valamint a csík formája a korszaknak megfelelően lekerekített lett. A dátum helyére Kelenföld felirat került.
Évjárat: 1999, HÉTVÉGI. A csík a járatszám előtt halad
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A Naprózsa utca és Poprádi út autóbuszpiktogramjai lemaradtak. A Károly király utca itt még nem út, pedig a hétköznapi szérián már 1998-ban megtörtént a módosítása.
Évjárat: 2000. április, HÉTKÖZNAPI
Belső oldal: Egyetlen változás a másik hétvégihez képest, hogy a csík a korszakra jellemzően barnás árnyalatú és a megszűnt 10-es buszt kiszedték a listából.
Évjárat: 2000. április, HÉTVÉGI
Belső oldal: Egyetlen változás a másik hétvégihez képest, hogy a csík a korszakra jellemzően barnás árnyalatú és a megszűnt 10-es buszt kiszedték a listából.
Évjárat: 2002. január, HÉTKÖZNAPI
Külső oldal: Bkv+ matrica, a járat márkavédjegyessé vált és Ikarus 412-esek közlekedtek rajta. Ez a tábla kijelzőelromláskor illetve pótláskor volt használatos.
Belső oldal: A 2002-3-as szériákra jellemzően nagy betűkkel a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Vékony betűs megállólista. Budaörs felé is létesült egy Bertzfeld utca nevű megálló (korábban csak a másik irányban volt). Megállóátnevezés: Béke tér -> Templom tér. Feltüntetésre került a 2001-ben indult 172-es és 140-es járat.
Évjárat: 2002. január, HÉTVÉGI (utolsó "tojás"széria).
Belső oldal: A hétvégi táblázat is átdolgozásra került: vékony betűs megállólista, itt azonban "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" olvasható. A 2001-től jellemzően, a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Megálló átnevezés: Béke tér -> Templom tér valamint a Károly király utca itt is korrigálva lett. Már a 153-as autóbuszok is megállnak a Dayka Gábor utcánál.
A járatra garázsmeneti tábla is készült 1995 márciusában. Garázsmeneti táblákat csak a 40-es család esetében láttak el dátumozással.
Táblaelhasználódás miatt volt egy újabb garázsmeneti széria is, dátum nélkül 1998-ban. Ezen sincsen határátlépő csík, pedig az 1998-as 40-esre már tettek.
Ezen a 2000 környékén készült garázsmeneti táblán már használtak határátlépő csíkot, az új típusú, lekerekített végűt. Matricás kivitel!
Évjárat: 2005, HÉTVÉGI
Belső oldal: Új járat az Újbuda-busz (2003. október).
Évjárat: 2007, puha műanyag. Duplaoldalas kivitel.
Évjárat: 2008 eleje. Duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással.
2008.08.21-től a hétvégi útvonalon közlekedő 40-es a 240-es jelzéssel közlekedett.
40
Évjárat: 1986. október vége (9-es villamos megszüntetése) - 1987. január (153 -> 153)
Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor
Belső oldal: Új megállók: Sasadi út, Madárhegy (Hosszúréti utca). 153 -> 153
Évjárat: 1989. június
Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így a járat útvonala a Lévai utcától meghosszabbodott.
Belső oldal: Nagyon megkopott, ezért a belső oldalon filccel lett megerősítve. Új megállók: Gimnázium, Patkó utca, Budaörsi lakótelep vá.
Évjárat: 1990. szeptember vége (tanácsrendszer megszűnése)
Külső oldal: Megszűnt az LTP rövidítés, és a pontosabb utastájékoztatás érdekében kiírták a Villányi utat is.
Belső oldal: A Városi tanács azóta Városháza lett, de a Marx Károly utca még létezett ekkor is. A korszakra jellemzően az összes lehetséges átszállást kiírták.
Ez a balos tartalmilag alig különbözik, ellenben a csík árnyalata világosabb, és ha jól megfigyeljük, kicsit félretoltan is halad a másik baloshoz képest (viszonyítás: a kék keretnél). Másik szembetűnő különbség még a gyorsjáratok félreszitázása. A tartalmi különbség: Budaörs, városháza helyett Budaörsi városháza
Évjárat: 1991 - 1992 (még jelöli a decemberben megszűnt 172-est)
Belső oldal: Keretes gyorsjáratok. Móricz Zsigmond térnél átszállások feltüntetése. Megállóváltozások történtek: a Madárhegy mögül eltűnt a Hosszúréti utca kommentár, Sasad Mgtszből Rt. lett, illetve a Marx Károly utca helyett Károly király utca az új név. (Budaörsi városháza helyett ismét Budaörs városháza)
Évjárat: 1994. október, a korszakra jellemző vastag csíkkal
Belső oldal: A balos által megjelölt irányt vizsgálva az alábbi változás történt: a buszok megállnak a Rupphegyi útnál is.
KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁT A SZÉRIÁBÓL!
Évjárat: 1996. január, kemény műanyag
Belső oldal: Megszűnt járatok törlése: 1, 40E, 139, 140 (ez utóbbit tulajdonosa visszarajzolta filccel). Megjelent a határátlépésről tájékoztató szöveg.
Évjárat: 1996. április, a korszakra jellemző szokással ellentétben kemény műanyagból.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül. A Budaörsi lakótelep "p" betűje furcsa módon félrecsúszott.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. A csík a másik két sarok között fut (és lekerekített végű). Tartalmi különbség nincs.
Évjárat: 1998, a csík iránya ismét a régi.
Belső oldal: Károly király utca helyett már utat ír és a logó új típusú.
Évjárat: szintén 1998, a csík iránya ellentétes és sötétebb színű. Tartalmi különbség nincs.
Évjárat: 1999
Belső oldal: A Kelenföld feliratot törölték.
Egyedi módon ez egy matricázott széria volt!
Évjárat: 2000 második fele. Ismét megfordult a csík iránya
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a megszűnt 10-es buszt hézagot hagyva kiszedték a listából. A kapcsolatok helyett lehetőségek szót használnak - ami csak 2005-től terjedt el a táblákon.
Évjárat: 2001 második fele, utolsó "tojás"széria (logó nincs rajta).
Belső oldal: A korszakra jellemzően a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Vékony betűs megállólista. A Béke tér megálló neve Templom tér lett, valamint megjelenik az újonnan indult 140-es busz is a listában. A lehetőségek helyett ismét kapcsolat szót használnak.
A járatra garázsmeneti tábla is készült 1995 márciusában. Garázsmeneti táblákat csak a 40-es család esetében láttak el dátumozással.
Táblaelhasználódás miatt volt egy újabb garázsmeneti széria is, dátum nélkül 1998-ban. Erre már tettek határátlépő csíkot.
Évjárat: 2003. szeptember 1. (140E beindítása) - szeptember 8. (118-as villamos beindítása)
Belső oldal: Patkó utca -> Budaörs, ~. Új járatok: 40E (2002. május), 140E (2003. szeptember), Budaörs-busz (2002. október), 118-as villamos (2003. szeptember).
Évjárat: 2005. január 10. (Infopark-busz beindítása), sötétebb árnyalatú csíkkal.
Belső oldal: A járatszám a logóval és a tájékoztató feliratokkal együtt feljebb került. Új járatok: Infopark-busz (2005. január), Újbuda-busz (2003. október), 118-as villamos (2003. szeptember 8.). A Móricz Zsigmond körtéri átszállások átrendezése.
Évjárat: 2005 ősz
Külső oldal: Móricz Zsigmond körtér rövidítés nélkül, Villányi út kerek zárójelben.
Belső oldal: Kapcsolatok helyett "lehetőségek", de még Rt-s logó. Új típusú tájékoztató szöveg, megcserélve a logóval. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2005. december 1. (7A megszüntetése, 73-as beindítása), ezen a szérián a csík a tábla sarkai között végigfut.
Külső oldal: Ismét a 2005 elején is alkalmazott külső oldal, de annál nagyobb betűkkel (néhány milliméterrel)
Belső oldal: Megszűnt: 7A, új járat: 73.
Évjárat: 2006. augusztus, puha műanyag
Külső oldal: 2005 őszi széria külső oldalával lett azonos
Belső oldal: Zrt-s logó. A korábban kimaradt 250-es járat feltüntetése. A Fehérvári úti vágányzár előkészítési munkálatai miatt már közlekedik a 18-47V pótlóbusz.
A viszonylatot rövid ideig a VT-Transman is adta, ezek a MAN autóbuszokon használt táblák:
Évjárat: 2008. január, puha műanyag
Belső oldal: Korábban kimaradt átszállások feltüntetése (továbbá Volán járatok jelzése), a Kisfaludy utcánál a Budaörs-busz törlése és áthelyezése a Károly király utcához. Hálózati változások: 139 -> 139, új járatok: Budaörs-belvárosi járat (2007. aug), 187, 239. Megszűnt: 118-as villamos. Jelöli a Szabadság híd lezárása idején közlekedő járatokat (41A villamos, hosszú 56-os, 47-49V, 149V).
Évjárat: 2008. március. Digitális nyomtatással
Belső oldal: Az egyik első új típusú megállólistás széria. A gyorsjáratokat keret helyett gy-vel jelölték. A Károly király utcánál törölték a Budaörs-buszt.
Évjárat: 2008. május. Érdekes módon készült még egy szitanyomott verzió a megszokott listával.
Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbség, hogy a Károly király utcánál ismét jelöli a Budaörs-buszt.
2008.08.21-től jelzése 240E-re változott.
40E
Évjárat: 1989. június
Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így az autóbusz útvonala a Lévai utcától meghosszabbodott. A környéki díjszabás 1989 februári bevezetése miatt csíkkal ellátva.
Évjárat: 1990 első fele, a feliratokra utólag szitázott határátlépő csíkkal.
Belső oldal: A Patkó utcánál a gyorsjárat helyett az alapjáratot jelöli (mindkettő megállt itt).
A járatot 1995 februárjában takarékosségi okokból megszüntették. Tojáslogós széria nem volt, de nem a fenti volt az utolsó balos széria.
A járat 2002. május 2-án újraindult, végállomását ekkor már az autópályán közelítette meg.
Évjárat: 2002. május. 2., járat indulására készítve, a korszakra jellemzően barnás csíkkal
Külső oldal: Átmeneti típus.
Belső oldal: A 2002-3-as szériákra jellemzően a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Az autóbuszok forgalmi rendje napszak szerint változó volt, így a megállólista érdekes, egyedi elrendezést kapott. Jelöli a csak néhány hónapig közlekedő Cora buszt.
A táblát mindössze 1 hónapig használták (okát lásd a következő szériánál)
Évjárat: 2002.06.10. - 09.30. között, a Bartók Béla út átépítésének idején használt tábla. Hibásan csík nélkül lett legyártva.
Belső oldal: A Bartók Béla út - VIllányi út torkolatának átépítése miatt a járat a Villányi úton közlekedett, ezért ideiglenesen megszűnt Móricz Zsigmond körtér felé a Kosztolányi Dezső tér és Móricz Zsigmond körtér (6-os villamos végállomás) megállóhely. A táblán feltüntették a Bartók Béla út felújításának idején közlekedő sasad-buszt is (2002.05.07-én indult, tehát az járat indulására készített táblán még nem szerepelt.). A járat szintén ezen a napon (06.10-én) - végleges jelleggel - új megállót kapott a Dayka Gábor utcánál.
Évjárat: 2002. október (Cora-busz megszüntetése 10.15-én, eredeti forgalmi rend visszaállítása 09.30-tól)
Belső oldal: A Cora-busz megszűnt, és az autóbuszok ismét érintik a régi megállóhelyeket (a Bartók Béla út átépítésének befejeztével a Sasad-busz is megszűnt).
Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - 2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása)
Évjárat: 2006. augusztus, puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Móriczs Zsigmond körtér, 6-os villamos végállomás -> Móricz Zsigmond körtér (az így nyert helyre több átszállást beírtak). Megszűnt: 7A. Új járatok: 73, 250, Infopark-busz, Újbuda-busz. Az átszállások a Fehérvári úti vágányzár idején érvényes állapotok.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. A határátlépést jelző csík lemaradt róla.
Külső oldal: Kisebb és kevésbé elnyújtott feliratok, kisebb járatszám. A Villányi út kerek zárójelben.
Belső oldal: Megszűnt járatok: 118-as villamos, 18-47V, 139-es busz. Új járatok: 139, 140E, 187, 239-es buszok és a Szabadság híd felújításával összefüggésben közlekedő 41A villamos és 47-49V, 149V buszjáratok. Több más korábban kimaradt átszállást is feltüntettek.
41
Évjárat: 1990 első fele (még piros gyorsjáratok, de minden átszállást jelez)
Az autóbuszok útvonala a Vincellér útig hosszabbodott, ugyanis 1992 decemberében összevonásra került a 172-es járattal. Ekkoriban már csak elvétve használtak ilyen sablonra fújt táblákat.
Évjárat: 1992. december, a 172-essel történt összevonáskor
Külső oldal: Út helyett hibásan "utca"
Belső oldal: A régivel azonos szakaszon vizsgálva az alábbi megállóváltozás történt: Menyecske utca -> Kérő utca.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Belső oldal: Az Alabástrom utca megálló neve áthelyezés miatt Torma utcára módosult még 1993 áprilisában. A korábbi Torma utca megálló neve ezzel egyidejűleg Husáng utcára módosult.
Évjárat: 1996. január
Belső oldal: Megszűnt járatok tölése: 87B és 139 (utóbbi helyére a 139-es szerkesztve). Jobb oldalon a 13. megállónál pótolták a piktogramot. A Kosztolányi Dezső térnél látszik az 1-es hézagja, valamint az időközben elindult 173-ast a 86-os helyére tették be. Ebben az irányban is törölték a 87B és 139-t.
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag), táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbsége nincs.
Ez a garázsmeneti tábla 1997-ben készülhetett, puha műanyagból.
Évjárat: 1998. október
Belső oldal: A logóba Rt. felirat került, valamint alulra a korszakra jellemzően Kelenföld felirat. A villamosra való kedvezőbb átszállási kapcsolat miatt új megálló létesült a Kosztolányi Dezső téren közvetlenül az indulás után (1998.október 15.). A Fürst garázs megállóhely neve Kelenföldi autóbuszgarázs lett (hivatalosan már 1997. január óta), a Kosztolányi Dezső tér irányába a Horogszegi határsor megálló új neve Kápolna út, Menyecske utca -> Őrmezői lakótelep, ~. A szerkesztéseket már az új típusú, vékonyabb karakterrel készítették. Egy 141-es átszállást áthelyeztek.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Egy kimaradt 41-es villamos átszállást pótoltak.
Évjárat: 2000
Külső oldal: A járatszámot a korszakra jellemző kis méretűre cserélték.
Belső oldal: Nincsen változás.
Garázsmeneti duplaoldalas tábla kemény műanyagból, gyártási éve kb. 1999
Évjárat: 2003 első fele
Külső oldal: Utolsó szériás stílusú egyedi betűk valamint a két irányt felcserélték.
Belső oldal: Utolsó szériás stílusú megállólista és piktogramok. Kápolna út -> (ismét) Horogszegi határsor, Őrmezői ltp., Menyecske utca -> Menyecske utca. Már létezik a 40E járat (2002. május) és a 153-as buszok megállnak a Dayka Gábor utcánál is (2001-től). A jobb oldalon a 18.megállónál felüntették az összes átszállást.
Lásd még ilyen stílusú táblákat: 8,17,32,38A,50É,85,93,123,132.
Kísérleti jelleggel 2003-ban az utastérbe kihelyezett tábla:
Évjárat: 2003 nyár vége (még nem jelöli a 140E-t). Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása) - 2005. augusztus (logó elhelyezkedése alapján)
Belső oldal: Új járatok: 140E (2003. szeptember), Újbuda-busz (2003. október).
Évjárat: 2005. szeptember (kialakítás alapján) - december 2. (7A megszüntetése)
Külső oldal: Kisebb betűkkel.
Belső oldal: A logó a korszaknak megfelelően alulra került, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.
A járat 2008.09.06-tól összevonásra került az 50-essel, és 150-es jelzéssel közlekedett tovább.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (41E-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|