40
![](http://i.imgur.com/GiHmZc2.jpg)
Évjárat: 1987. január
Belső oldal: Az Óvoda elnevezésű megálló 1986 vége óta a Városi Tanács nevet viseli azonban ezt elfelejtették módosítani. Biztos jel az 1987-es évjáratra, hogy már a 153-as közlekedik az alapjárat helyett. A szintén ekkor indult 139-es azonban lemaradt a tábláról.
![](http://i.imgur.com/wHTQPLR.jpg)
![](http://i.imgur.com/kO90Io5.jpg)
Évjárat: 1989. március (127-es beindítása, amit már jelez) - február óta környéki díjszabás érvényes, a határátlépést ezért csíkkal jelölik
Belső oldal: A 80-as évek közepéig jellemző kötőjeles megállóhelyek eltűntek (Madár - hegy stb.). Megállóátnevezés: Gazdagréti út -> Naprózsa utca, illetve Óvoda -> Városi Tanács (ezt már 1986-ban átnevezték). Új járatok: 127-es és 139-es. Továbbá elmaradt átszállások feltüntetése (110-es, 139-es)
![](https://i.imgur.com/TQUHCrO.jpg)
![](https://i.imgur.com/oZMgYdn.jpg)
Évjárat: 1989. június - meghosszabbítás a Budaörsi lakótelepig
Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így az autóbusz útvonala meghosszabbodott.
Belső oldal: Az új szakaszon kívül változás: További átszállások feltüntetése (hálózati változás nem történt). Sajnos sok megszűnt járatot utólag lefestettek. A Fehér Ló utcánál a 153-ast véletlenül feketével jelölték.
![](https://i.imgur.com/Ii6uZrT.jpeg)
![](https://i.imgur.com/qmn6hfS.jpeg)
Évjárat: 1990 - kizárólag erre az évre jellemző árnyalatú csíkkal, mely a feliratok előtt halad.
Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbsége, hogy a hibásan feketével írt 153-ast korrigálták.
![](https://i.imgur.com/2K9WB7B.jpg)
Évjárat: 1990-1991 fordulóján, amikor elkezdtek áttérni a keretes gyorsjáratos táblák gyártására
Belső oldal: Hibája, hogy minden járat feketével lett szitázva. Még rendszerváltás előtti nevekkel.
![](https://i.imgur.com/S852HIN.jpeg)
Ez a tábla egyszerre készült az előzővel, ami a csík helyzetéből is látszik. Itt viszont már beállították, hogy a gyorsjáratok keretezve legyenek.
![](https://i.imgur.com/RaL4wjr.jpg)
Évjárat: 1994. május - november közötti (még nem jelöli a decemberben indult 173-ast), első tojáslogós
Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében feltüntették a Villányi utat is.
Belső oldal: A 94-ben gyártott tábláknál ritkán, de előfordult, hogy dátumozás nélkül készültek (lásd még 153)
![](https://i.imgur.com/MNqGff7.jpg)
![](https://i.imgur.com/r7Q2IPU.jpg)
A járat budaörsi szakasza 1996 januárjától szombaton és munkaszüneti napokon eltért a hétköznapitól. Ezt a két ábra szemlélteti.
![](http://i.imgur.com/0ZZzUBe.jpg)
![](http://i.imgur.com/taWJjAx.jpg)
Évjárat: 1996. január (még kemény műanyag), HÉTKÖZNAPI ÚTVONAL
Külső oldal: Megszűnt az LTP rövidítés,
Belső oldal: A határátlépésről tájékoztató felirat a megállóknál és alul. A logó feljebb került. Rengeteg megszűnt, vagy módosult járat. Megszűntek és több helyen hézagot hagyva törölték: 1,8A,10,10A,87B,127,139,140. Rövidült: 12. Új járat: 173. Több helyen áll meg, ezért feltüntetésre került: 139, 153. További, korábban kimaradt átszállás feltüntetése: 88.
![](https://i.imgur.com/bq9YWlb.jpeg)
![](https://i.imgur.com/3OfohZq.jpeg)
Évjárat: 1996. január, HÉTVÉGI ÚTVONAL
Belső oldal: A hétköznap közlekedő 40-est természetesen nem jelöli. Ezen a táblán érdekes módon nincsenek hézagok. A Naprózsa utcánál és Poprádi úton a buszpiktogramok lemaradtak
![](https://i.imgur.com/YdgsR0d.jpeg)
Szintén 1996 januári, ám puha műanyagból készült. A Naprózsa utcánál és Poprádi úton pótolák a lemaradt piktogramokat.
![](https://i.imgur.com/T1LKyvT.jpeg)
Évjárat: kb. 1998, HÉTKÖZNAPI
Belső oldal: Az előző hétköznaposhoz képest jelentéktelen változások történtek: a logó Rt-s lett, a Károly király utcából út lett (igénytelenül beszerkesztve), valamint a csík formája a korszaknak megfelelően lekerekített lett. A dátum helyére Kelenföld felirat került.
![](http://i.imgur.com/ViZyQ14.jpg)
![](http://i.imgur.com/F9qTVQW.jpg)
Évjárat: 1999, HÉTVÉGI. A csík a járatszám előtt halad
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A Naprózsa utca és Poprádi út autóbuszpiktogramjai lemaradtak. A Károly király utca itt még nem út, pedig a hétköznapi szérián már 1998-ban megtörtént a módosítása.
![](https://i.imgur.com/8OAKm4K.jpg)
![](https://i.imgur.com/TOJIF4a.jpg)
Évjárat: 2000. április, HÉTKÖZNAPI
Belső oldal: Egyetlen változás a másik hétvégihez képest, hogy a csík a korszakra jellemzően barnás árnyalatú és a megszűnt 10-es buszt kiszedték a listából.
![](https://i.imgur.com/ddGAbTd.jpg)
Évjárat: 2000. április, HÉTVÉGI. A csík a korszakra jellemzően barnás árnyalatú és kívül a járatszám mögött halad
Belső oldal: Egyetlen változás a másik hétvégihez képest, hogy és a megszűnt 10-es buszt kiszedték a listából.
![](https://i.imgur.com/wAAwHim.jpeg)
![](https://i.imgur.com/JeDKBDf.jpeg)
Évjárat: 2002. január, HÉTKÖZNAPI
Külső oldal: Bkv+ matrica, a járat márkavédjegyessé vált és Ikarus 412-esek közlekedtek rajta. Ez a tábla kijelzőhiba esetén illetve pótláskor volt használatos.
Belső oldal: A korszakra jellemzően nagy betűkkel a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Vékony betűs megállólista. Budaörs felé is létesült egy Bertzfeld utca nevű megálló (korábban csak a másik irányban volt). Megállóátnevezés: Béke tér -> Templom tér. Feltüntetésre került a 2001. május 1-jén indult 172-es és 140-es járat.
![](http://i.imgur.com/bdjUXqx.jpg)
![](https://i.imgur.com/may4iSL.jpeg)
Évjárat: 2002. január, HÉTVÉGI (utolsó "tojás"széria).
Belső oldal: A hétvégi táblázat is átdolgozásra került: vékony betűs megállólista, itt azonban "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" olvasható. A 2001-től jellemzően, a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Megálló átnevezés: Béke tér -> Templom tér valamint a Károly király utca itt is korrigálva lett. Már a 153-as autóbuszok is megállnak a Dayka Gábor utcánál.
![](https://i.imgur.com/CoqzVkr.jpg)
A járatra garázsmeneti tábla is készült 1995 márciusában. Garázsmeneti táblákat csak a 40-es család esetében láttak el dátumozással.
![](https://i.imgur.com/oaNJcvE.jpeg)
Táblaelhasználódás miatt volt egy újabb garázsmeneti széria is, dátum nélkül 1998-ban
![](http://i.imgur.com/UNwJCYi.jpg)
Ezen a 2000 környékén készült garázsmeneti táblán már használtak határátlépő csíkot, az új típusú, lekerekített végűt. Matricás kivitel!
![](http://i.imgur.com/HWrwLMl.jpg)
Évjárat: 2004 vagy 2005 első fele, HÉTVÉGI
Belső oldal: Új járat az Újbuda-busz (2003. október).
![](https://i.imgur.com/leiAjZ8.jpeg)
![](https://i.imgur.com/xun6T7N.jpeg)
Évjárat: 2007, puha műanyag. Duplaoldalas kivitel.
![](https://i.imgur.com/VWeMCjE.jpeg)
Évjárat: 2008 eleje. Duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Csík nélkül.
![](https://i.imgur.com/a6ecwdu.jpeg)
2008.08.21-től a hétvégi útvonalon közlekedő 40-es a 240-es jelzéssel közlekedett.
40
Évjárat: 1986. október vége (9-es villamos megszüntetése) - 1987. január (153 -> 153)
![](http://i.imgur.com/zUgVEM0.jpg)
![](http://i.imgur.com/bZfDIeF.jpg)
Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor
Belső oldal: Új megállók: Sasadi út, Madárhegy (Hosszúréti utca). 153 -> 153
![](http://i.imgur.com/qJfh862.jpg)
![](http://i.imgur.com/KpTbmFf.jpg)
Évjárat: 1989. június
Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így a járat útvonala a Lévai utcától meghosszabbodott.
Belső oldal: Nagyon megkopott, ezért a belső oldalon filccel lett megerősítve. Új megállók: Gimnázium, Patkó utca, Budaörsi lakótelep vá.
![](http://i.imgur.com/lziglsn.jpg)
![](http://i.imgur.com/4j7Ji1j.jpg)
Évjárat: 1990. szeptember vége (tanácsrendszer megszűnése)
Külső oldal: Megszűnt az LTP rövidítés, és a pontosabb utastájékoztatás érdekében kiírták a Villányi utat is.
Belső oldal: A Városi tanács azóta Városháza lett, de a Marx Károly utca még létezett ekkor is. A korszakra jellemzően az összes lehetséges átszállást kiírták.
![](http://i.imgur.com/XQFTZeR.jpg)
![](http://i.imgur.com/Q8ZL8Gm.jpg)
Ez a balos tartalmilag alig különbözik, ellenben a csík árnyalata világosabb, és ha jól megfigyeljük, kicsit félretoltan is halad a másik baloshoz képest (viszonyítás: a kék keretnél). Másik szembetűnő különbség még a gyorsjáratok félreszitázása. A tartalmi különbség: Budaörs, városháza helyett Budaörsi városháza
![](http://i.imgur.com/ZMRzegb.jpg)
Évjárat: 1991 - 1992 (még jelöli a decemberben megszűnt 172-est)
Belső oldal: Keretes gyorsjáratok. Móricz Zsigmond térnél átszállások feltüntetése. Megállóváltozások történtek: a Madárhegy mögül eltűnt a Hosszúréti utca kommentár, Sasad Mgtszből Rt. lett, illetve a Marx Károly utca helyett Károly király utca az új név. (Budaörsi városháza helyett ismét Budaörs városháza)
![](http://i.imgur.com/kgarDZp.jpg)
Évjárat: 1994. október, a korszakra jellemző vastag csíkkal
Belső oldal: A balos által megjelölt irányt vizsgálva az alábbi változás történt: a buszok megállnak a Rupphegyi útnál is.
KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁT A SZÉRIÁBÓL!
![](http://i.imgur.com/SLXSjP1.jpg)
Évjárat: 1996. január, kemény műanyag
Belső oldal: Megszűnt járatok törlése: 1, 40E, 127, 139, 140. Új járat: 173. Megjelent a határátlépésről tájékoztató szöveg.
![](https://i.imgur.com/6TFJW4c.jpeg)
Évjárat: 1996. április, a korszakra jellemző szokással ellentétben kemény műanyagból.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül. A Budaörsi lakótelep "p" betűje furcsa módon félrecsúszott.
![](http://i.imgur.com/bMEUrwR.jpg)
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. A csík a másik két sarok között fut (és lekerekített végű). Tartalmi különbség nincs.
![](https://i.imgur.com/v9Yy4Lz.jpeg)
![](https://i.imgur.com/7PF9VtA.jpeg)
Évjárat: 1998, a csík iránya ismét a régi.
Belső oldal: Károly király utca helyett "út". A logó új típusú tojáslogó.
![](https://i.imgur.com/IEQXZCo.jpeg)
Évjárat: szintén 1998, a csík iránya ellentétes és sötétebb színű. Tartalmi különbség nincs.
![](http://i.imgur.com/K0ovMS9.jpg)
Évjárat: 1999
Belső oldal: A Kelenföld feliratot törölték.
Egyedi módon ez egy matricázott széria volt!
![](https://i.imgur.com/5Vqj6qi.jpeg)
Évjárat: 2000 második fele. Ismét megfordult a csík iránya
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a megszűnt 10-es buszt hézagot hagyva kiszedték a listából. A kapcsolatok helyett lehetőségek szót használnak - ami csak 2005-től terjedt el a táblákon.
![](http://i.imgur.com/FelCScx.jpg)
Évjárat: 2001 második fele, utolsó "tojás"széria (logó nincs rajta).
Belső oldal: A korszakra jellemzően a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Vékony betűs megállólista. A Béke tér megálló neve Templom tér lett, valamint megjelenik az újonnan indult 140-es busz is a listában. A lehetőségek helyett ismét kapcsolat szót használnak.
![](http://i.imgur.com/WFpDuDN.jpg)
A járatra garázsmeneti tábla is készült 1995 márciusában. Garázsmeneti táblákat csak a 40-es család esetében láttak el dátumozással.
![](http://i.imgur.com/UVF1Y1A.jpg)
Garázsmeneti széria 1998-ból, ezen már volt csík
![](http://i.imgur.com/IE5jBtl.jpg)
Garázsmeneti széria 2001 körül: korszakra jellemző, citromsárga, lekerekített szélű csíkkal.
![](https://i.imgur.com/qHZO6cD.jpeg)
Évjárat: 2003. szeptember 1. (140E beindítása) - szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - elképzelhető, hogy a 118-as csak lemaradt, ez esetben 2004-es gyártás is lehetséges.
Belső oldal: Patkó utca -> Budaörs, ~. Új járatok: 40E (2002. május), 140E (2003. szeptember), Budaörs-busz (2002. október), 118-as villamos (2003. szeptember).
![](https://i.imgur.com/haAyzs3.jpg)
![](https://i.imgur.com/mk8ouhS.jpg)
Évjárat: 2005. január 10. (Infopark-busz beindítása), sötétebb árnyalatú csíkkal.
Belső oldal: A járatszám a logóval és a tájékoztató feliratokkal együtt feljebb került. Új járatok: Infopark-busz (2005. január), Újbuda-busz (2003. október), 118-as villamos (2003. szeptember 8.). A Móricz Zsigmond körtéri átszállások átrendezése.
![](https://i.imgur.com/NWb5KzO.jpeg)
Évjárat: 2005 ősz (kialakítása alapján)
Külső oldal: Móricz Zsigmond körtér rövidítés nélkül, Villányi út kerek zárójelben.
Belső oldal: Kapcsolatok helyett "lehetőségek", de még Rt-s logó. Új típusú tájékoztató szöveg, megcserélve a logóval. Tartalmi különbsége nincs.
![](https://i.imgur.com/WVjReZy.jpg)
![](https://i.imgur.com/NR5ZjUe.jpg)
Évjárat: 2005. december 3. (7A megszüntetése, 73-as beindítása), ezen a szérián a csík a tábla sarkai között végigfut.
Külső oldal: Ismét a 2005 elején is alkalmazott külső oldal, de annál nagyobb betűkkel (néhány milliméterrel)
Belső oldal: Megszűnt: 7A, új járat: 73.
![](https://i.imgur.com/FsTAo9i.jpeg)
![](https://i.imgur.com/IVtiY69.jpeg)
Évjárat: 2006. augusztus, puha műanyag
Külső oldal: 2005 őszi széria külső oldalával lett azonos
Belső oldal: Zrt-s logó. A korábban kimaradt 250-es járat feltüntetése. A Fehérvári úti vágányzár előkészítési munkálatai miatt már közlekedik a 18-47V pótlóbusz.
![](https://i.imgur.com/SjuAI0P.jpg)
![](https://i.imgur.com/wQLF6zH.jpg)
A viszonylatot rövid ideig a VT-Transman is adta, ezek a MAN autóbuszokon használt táblák:
![](https://i.imgur.com/xg87VPD.jpg)
![](https://i.imgur.com/5VcAkv2.jpg)
Évjárat: 2008. január, puha műanyag
Belső oldal: Korábban kimaradt átszállások feltüntetése (továbbá Volán járatok jelzése), a Kisfaludy utcánál a Budaörs-busz törlése és áthelyezése a Károly király utcához. Hálózati változások: 139 -> 139, új járatok: Budaörs-belvárosi járat (2007. aug), 187, 239. Megszűnt: 118-as villamos. Jelöli a Szabadság híd lezárása idején közlekedő járatokat (41A villamos, hosszú 56-os, 47-49V, 149V).
![](https://i.imgur.com/cZ1CnD0.jpg)
Évjárat: 2008. március. Digitális nyomtatással
Belső oldal: Az egyik első új típusú megállólistás széria. A gyorsjáratokat keret helyett gy-vel jelölték. A Károly király utcánál törölték a Budaörs-buszt.
![](https://i.imgur.com/BCb4g1C.jpg)
![](https://i.imgur.com/eY9kZlN.jpg)
Évjárat: 2008. május. Érdekes módon készült még egy szitanyomott verzió a megszokott listával.
Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbség, hogy a Károly király utcánál ismét jelöli a Budaörs-buszt.
![](https://i.imgur.com/SOnGeNu.jpg)
![](https://i.imgur.com/TDABZW1.jpg)
2008.08.21-től jelzése 240E-re változott.
40E
![](http://i.imgur.com/mhgpGTV.jpg)
Évjárat: 1989. június
Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így az autóbusz útvonala a Lévai utcától meghosszabbodott. A környéki díjszabás 1989 februári bevezetése miatt csíkkal ellátva.
![](https://i.imgur.com/PWALK6t.jpeg)
![](https://i.imgur.com/r2xJVun.jpeg)
Évjárat: 1990 első fele, a feliratok előtt futó, világosabb csíkkal.
Belső oldal: A Patkó utcánál a gyorsjárat helyett az alapjáratot jelöli (mindkettő megállt itt).
![](http://i.imgur.com/v9zp58u.jpg)
![](http://i.imgur.com/vm4eDYT.jpg)
A járatot 1995 februárjában takarékosségi okokból megszüntették. Tojáslogós széria nem volt, de nem a fenti volt az utolsó balos széria.
A járat 2002. május 2-án újraindult, végállomását ekkor már az autópályán közelítette meg.
Évjárat: 2002. május. 2., járat indulására készítve, a korszakra jellemzően barnás csíkkal
Külső oldal: Átmeneti típus.
Belső oldal: A 2002-3-as szériákra jellemzően a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Az autóbuszok forgalmi rendje napszak szerint változó volt, így a megállólista érdekes, egyedi elrendezést kapott. Jelöli a csak néhány hónapig közlekedő Cora buszt.
A táblát mindössze 1 hónapig használták (okát lásd a következő szériánál)
![](http://i.imgur.com/BmnvDJo.jpg)
![](http://i.imgur.com/N6lpW5I.jpg)
Évjárat: 2002.06.10. - 09.30. között, a Bartók Béla út átépítésének idején használt tábla. Hibásan csík nélkül lett legyártva.
Belső oldal: A Bartók Béla út - VIllányi út torkolatának átépítése miatt a járat a Villányi úton közlekedett, ezért ideiglenesen megszűnt Móricz Zsigmond körtér felé a Kosztolányi Dezső tér és Móricz Zsigmond körtér (6-os villamos végállomás) megállóhely. A táblán feltüntették a Bartók Béla út felújításának idején közlekedő sasad-buszt is (2002.05.07-én indult, tehát az járat indulására készített táblán még nem szerepelt.). A járat szintén ezen a napon (06.10-én) - végleges jelleggel - új megállót kapott a Dayka Gábor utcánál.
![](https://i.imgur.com/1H9TLlQ.jpeg)
![](https://i.imgur.com/CpbXELG.jpg)
Évjárat: 2002. október (Cora-busz megszüntetése 10.15-én, eredeti forgalmi rend visszaállítása 09.30-tól)
Belső oldal: A Cora-busz megszűnt, és az autóbuszok ismét érintik a régi megállóhelyeket (a Bartók Béla út átépítésének befejeztével a Sasad-busz is megszűnt).
![](http://i.imgur.com/heflFbg.jpg)
Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - 2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása)
![](https://i.imgur.com/ia4G82Z.jpg)
![](https://i.imgur.com/NG2Q3Au.jpg)
Évjárat: 2006. augusztus, puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Móriczs Zsigmond körtér, 6-os villamos végállomás -> Móricz Zsigmond körtér (az így nyert helyre több átszállást beírtak). Megszűnt: 7A. Új járatok: 73, 250, Infopark-busz, Újbuda-busz. Az átszállások a Fehérvári úti vágányzár idején érvényes állapotok.
![](https://i.imgur.com/KULSsR7.jpeg)
![](https://i.imgur.com/TjtcXSV.jpeg)
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. A határátlépést jelző csík lemaradt róla.
Külső oldal: Kisebb és kevésbé elnyújtott feliratok, kisebb járatszám. A Villányi út kerek zárójelben.
Belső oldal: Megszűnt járatok: 118-as villamos, 18-47V, 139-es busz. Új járatok: 139, 140E, 187, 239-es buszok és a Szabadság híd felújításával összefüggésben közlekedő 41A villamos és 47-49V, 149V buszjáratok. Több más korábban kimaradt átszállást is feltüntettek.
![](http://i.imgur.com/s21EwU1.jpg)
![](http://i.imgur.com/cDZOhx2.jpg)
41
Évjárat: 1990 első fele (még piros gyorsjáratok, de minden átszállást jelez)
![](http://i.imgur.com/thrBJN4.jpg)
![](http://i.imgur.com/btcmsWC.jpg)
Az autóbuszok útvonala a Vincellér útig hosszabbodott, ugyanis 1992 decemberében összevonásra került a 172-es járattal. Ekkoriban már csak elvétve használtak ilyen sablonra fújt táblákat.
![](http://i.imgur.com/PvkZ0NZ.jpg)
Évjárat: 1992. december, a 172-essel történt összevonáskor
Külső oldal: Út helyett hibásan "utca"
Belső oldal: A régivel azonos szakaszon vizsgálva az alábbi megállóváltozás történt: Menyecske utca -> Kérő utca.
![](https://i.imgur.com/X66OjTc.jpg)
![](https://i.imgur.com/RQ0HLbm.jpg)
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Belső oldal: Az Alabástrom utca megálló neve áthelyezés miatt Torma utcára módosult még 1993 áprilisában. A korábbi Torma utca megálló neve ezzel egyidejűleg Husáng utcára módosult.
![](http://i.imgur.com/zjuVnZO.jpg)
![](http://i.imgur.com/NgZM0iH.jpg)
Évjárat: 1996. január
Belső oldal: Megszűnt járatok tölése: 87B és 139 (utóbbi helyére a 139-es szerkesztve). Jobb oldalon a 13. megállónál pótolták a piktogramot. A Kosztolányi Dezső térnél látszik az 1-es hézagja, valamint az időközben elindult 173-ast a 86-os helyére tették be. Ebben az irányban is törölték a 87B és 139-t.
![](http://i.imgur.com/qYQnDpp.jpg)
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag), táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbsége nincs.
![](https://i.imgur.com/DGWOJsw.jpeg)
Ez a garázsmeneti tábla 1997-ben készülhetett, puha műanyagból.
![](http://i.imgur.com/tC2nkwJ.jpg)
Évjárat: 1998. október
Belső oldal: A logóba Rt. felirat került, valamint alulra a korszakra jellemzően Kelenföld felirat. A villamosra való kedvezőbb átszállási kapcsolat miatt új megálló létesült a Kosztolányi Dezső téren közvetlenül az indulás után (1998.október 15.). A Fürst garázs megállóhely neve Kelenföldi autóbuszgarázs lett (hivatalosan már 1997. január óta), a Kosztolányi Dezső tér irányába a Horogszegi határsor megálló új neve Kápolna út, Menyecske utca -> Őrmezői lakótelep, ~. A szerkesztéseket már az új típusú, vékonyabb karakterrel készítették. Egy 141-es átszállást áthelyeztek.
![](https://i.imgur.com/ewgS7KX.jpg)
Évjárat: 1999
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Egy kimaradt 41-es villamos átszállást pótoltak.
![](https://i.imgur.com/zBysmok.jpg)
Évjárat: 2000
Külső oldal: A járatszámot a korszakra jellemző kis méretűre cserélték.
Belső oldal: Nincsen változás.
![](http://i.imgur.com/2Dr0cpO.jpg)
![](http://i.imgur.com/dJ4afm7.jpg)
Garázsmeneti duplaoldalas tábla kemény műanyagból, gyártási éve kb. 1999
Évjárat: 2003 első fele
Külső oldal: Utolsó szériás tojáslogósokra jellemző típuso és kialakítás. A két irányt felcserélték.
Belső oldal: Utolsó szériás stílusú megállólista és piktogramok. Kápolna út -> (ismét) Horogszegi határsor, Őrmezői ltp., Menyecske utca -> Menyecske utca. Már létezik a 40E járat (2002. május) és a 153-as buszok megállnak a Dayka Gábor utcánál is (2001-től). A jobb oldalon a 18. megállónál felüntették az összes átszállást.
Lásd még ilyen stílusú táblákat: 8,17,32,38A,50É,85,93,123,132.
![](https://i.imgur.com/M5k5WmJ.jpeg)
![](https://i.imgur.com/4W7sfcS.jpeg)
Kísérleti jelleggel 2003-ban az utastérbe kihelyezett tábla:
![](http://i.imgur.com/OdxX405.jpg)
Évjárat: 2003 nyár vége (még nem jelöli a 140E-t). Tartalmi különbség nélkül.
![](https://i.imgur.com/Hggi3Ng.jpeg)
![](https://i.imgur.com/r7bi4wD.jpg)
Évjárat: 2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása) - 2005. augusztus (logó elhelyezkedése alapján)
Belső oldal: Új járatok: 140E (2003. szeptember), Újbuda-busz (2003. október).
![](https://i.imgur.com/Ce60CKi.jpg)
Évjárat: 2005. szeptember (kialakítás alapján) - december 2. (7A megszüntetése)
Külső oldal: Kisebb betűkkel.
Belső oldal: A logó a korszaknak megfelelően alulra került, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.
![](https://i.imgur.com/3fz8Tit.jpg)
![](https://i.imgur.com/Ibjw4kK.jpg)
A járat 2008.09.06-tól összevonásra került az 50-essel, és 150-es jelzéssel közlekedett tovább.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (41E-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|