bkvtablak
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
40gy - 44

40

Évjárat1986. október vége (9-es villamos megszüntetése) - 1987. január (153-->153)

Évjárat1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor

Belső oldal: Új megállók: Sasadi út, Madárhegy (Hosszúréti utca). 153 -> 153


Évjárat1989. június

Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így a járat útvonala a Lévai utcától meghosszabbodott.

Belső oldal: Nagyon megkopott, ezért a belső oldalon filccel lett megerősítve. Új megállók: Gimnázium, Patkó utca, Budaörsi lakótelep vá.

Évjárat: 1990. szeptember vége (tanácsrendszer megszűnése)

Külső oldal: Megszűnt az LTP rövidítés, és a pontosabb utastájékoztatás érdekében kiírták a Villányi utat is.

Belső oldal: A Városi tanács azóta Városháza lett, de a Marx Károly utca még létezett ekkor is. A korszakra jellemzően az összes lehetséges átszállást kiírták.

Ez a balos tartalmilag alig különbözik, ellenben a csík árnyalata világosabb, és ha jól megfigyeljük, kicsit félretoltan is halad a másik baloshoz képest (viszonyítás: a kék keretnél). Másik szembetűnő különbség még a gyorsjáratok félreszitázása. A tartalmi különbség: Budaörs, városháza helyett Budaörsi városháza

Évjárat: 1991 - 1992 (még jelöli a decemberben megszűnt 172-est)

Belső oldal: Keretes gyorsjáratok. Móricz Zsigmond térnél átszállások feltüntetése. Megállóváltozások történtek: a Madárhegy mögül eltűnt a Hosszúréti utca kommentár, Sasad Mgtszből Rt. lett, illetve a Marx Károly utca helyett Károly király utca az új név. (Budaörsi városháza helyett ismét Budaörs városháza)

Évjárat: 1994 második fele (a dátumozás lekopott), a korszakra jellemző vastag csíkkal

Belső oldal: A balos által megjelölt irányt vizsgálva az alábbi változás történt: a buszok megállnak a Rupphegyi útnál is.

KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁT A SZÉRIÁBÓL!

Évjárat: 1995-ben, február után (? a pontos a dátum lekopott) , világosabb csíkkal

Belső oldal: Megszűnt járatok törlése: 1, 40E, 139, 140. Rendkívül hamar megjelent a határátlépésről tájékoztató szöveg: más táblák esetében csak 1997-98 körül történt meg. A Móricz Zsigmond körtér felé hibásan "Budaörsi lakótele" felirat olvasható.

Évjárat: 1996. január, kemény műanyag

Belső oldal: A hibás "lakótele" felirat korrigálása. (a Budaörsi lakótelepnél 140-est a tulajdonosa filccel visszarajzolta.)

Évjárat: 1996. április, a korszakra jellemző szokással ellentétben kemény műanyagból. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. A csík a másik két sarok között fut (és lekerekített végű). Tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 1998, a csík iránya ismét a régi.

Belső oldal: Károly király utca helyett már utat ír és a logó új típusú.

Évjárat: szintén 1998, a csík iránya ellentétes és sötétebb színű. Tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 1999

Belső oldal: A Kelenföld feliratot törölték.

Egyedi módon ez egy matricázott széria volt!

Évjárat: 2000 második fele. Ismét megfordult a csík iránya

Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a megszűnt 10-es buszt hézagot hagyva kiszedték a listából. A kapcsolatok helyett lehetőségek szót használnak - ami csak 2005-től terjedt el a táblákon.

Évjárat: 2001 második fele, utolsó "tojás"széria (logó nincs rajta).

Belső oldal: A korszakra jellemzően a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Vékony betűs megállólista. A Béke tér megálló neve Templom tér lett, valamint megjelenik az újonnan indult 140-es busz is a listában. A lehetőségek helyett ismét kapcsolat szót használnak.

A járatra garázsmeneti tábla is készült 1995 márciusában. Garázsmeneti táblákat csak a 40-es család esetében láttak el dátumozással.

Táblaelhasználódás miatt volt egy újabb garázsmeneti széria is, dátum nélkül 1998-ban. Erre már tettek határátlépő csíkot.

Évjárat: 2005. január

Belső oldal: Patkó utca -> Budaörs, ~. Új járatok: 40E (2002. május), 140E (2003. szeptember), Budaörs-busz (2002. október), Infopark-busz (2005. január), Újbuda-busz (2003. október), 118-as villamos (2003. szeptember).

Évjárat: 2006. augusztus, puha műanyag

Külső oldal: Nagyobb betűk, rövidítés megszüntetése. Villányi út kerek zárójelben.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A korábban kimaradt 250-es járat feltüntetése. Új járat a 73-as (2005. december). A Fehérvári úti vágányzár előkészítési munkálatai miatt láthatjuk a 18-47V járatot.

Évjárat: 2008. március. Digitális nyomtatással

Belső oldal: Az egyik első új típusú megállólistás széria. A gyorsjáratokat keret helyett gy-vel jelölték. Korábban kimaradt átszállások feltüntetése (továbbá Volán járatok jelzése), a Kisfaludy utcánál a Budaörs-busz törlése. Hálózati változások: 139 -> 139, új járatok: Budaörs-belvárosi járat (2007. aug), 187, 239. Megszűnt: 118-as villamos. Jelöli a Szabadság híd lezárása idején közlekedő járatokat (41A villamos, hosszú 56-os, 47-49V, 149V.

Évjárat: 2008. május. Érdekes módon készült még egy szitanyomott verzió a megszokott listával.

Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbség, hogy a Károly király utcánál is jelöli a Budaörs-buszt.

2008.08.21-től jelzése 240E-re változott.

40E

Évjárat1989. június

Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így az autóbusz útvonala a Lévai utcától meghosszabbodott. A környéki díjszabás 1989 februári bevezetése miatt csíkkal ellátva.

Évjárat: 1990 első fele, a feliratokra utólag szitázott határátlépő csíkkal.

Belső oldal: A Patkó utcánál a gyorsjárat helyett az alapjáratot jelöli (mindkettő megállt itt).

A járatot 1995 februárjában takarékosségi okokból megszüntették. Tojáslogós széria nem volt, de nem a fenti volt az utolsó balos széria.

A járat 2002. május 2-án újraindult, végállomását már az autópályán közelítette meg.

Évjárat: 2002. május, a korszakra jellemzően barnás csíkkal

Külső oldal: Az újlogós betűkre hasonlító típus.

Belső oldal: A 2002-3-as szériákra jellemzően a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Az autóbuszok forgalmi rendje napszak szerint változó volt, így a megállólista érdekes, egyedi elrendezést kapott. Jelöli a csak néhány hónapig közlekedő Cora buszt.

Évjárat: 2002. június

Belső oldal: Az autóbuszok a Dayka Gábor utcánál is megállnak minden napszakban. A Cora busz megszűnt.

Évjárat:  Szintén 2002 (utolsó tojáslogós) a határátlépést jelző csík lemaradt róla.

Belső oldal:  A Móricz Zsigmond körtér felé reggel és délután is megszűnt a Kosztolányi Dezső tér és Móricz Zsigmond körtér (6-os villamos végállomás) megállóhely. A táblán feltüntették a Bartók Béla út felújításának idején közlekedő sasad buszt is (2002 május - szeptember). Ellentmondás, hogy itt viszont még jelzik a Cora buszt!

Évjárat2006. augusztus, puha műanyag

Belső oldalMegszűnt járatok: Sasad-busz, Cora-busz. Új járatok: 73, 250, Újbuda-busz. Az átszállások a Fehérvári úti vágányzár idején érvényes állapotok.

Évjárat2008. február, kemény műanyag. A határátlépést jelző csík lemaradt róla.

Külső oldal: Kisebb, kevésbé elnyújtott feliratok, kisebb járatszám. A Villányi út kerek zárójelben.

Belső oldalMegszűnt járatok: 118-as villamos, 18-47V, 139-es busz. Új járatok: 139, 140E, 187, 239-es buszok és a Szabadság híd felújításával összefüggésben közlekedő 41A villamos és 47-49V, 149V buszjáratok. Több más korábban kimaradt átszállást is feltüntettek.

41

Évjárat: 1990 első fele (még piros gyorsjáratok, de minden átszállást jelez)

Az autóbuszok útvonala a Vincellér útig hosszabbodott, ugyanis még 1992 decemberében összevonásra került a 172-es járattal. Ekkoriban már csak elvétve használtak ilyen sablonra fújt táblákat.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest (illetve a régivel azonos szakaszon vizsgálva) az alábbi megállóváltozások történtek: Menyecske utca -> Kérő utca. A Kosztolányi Dezső tér felé a 13.megállónál kimaradt a buszpiktogram.

Évjárat: 1996. január

Belső oldal Megszűnt járatok tölése: 87B és 139 (utóbbi helyére a 139-es szerkesztve). Jobb oldalon a 13. megállónál pótolták a piktogramot. A Kosztolányi Dezső térnél látszik az 1-es hézagja, valamint az időközben elindult 173-ast a 86-os helyére tették be. Ebben az irányban is törölték a 87B és 139-t.

Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag), táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbsége nincs.

Ez a garázsmeneti tábla 1997-ben készülhetett, puha műanyagból.

Évjárat1998

Belső oldalVékony betűs megállólista. Új megálló létesült a Kosztolányi Dezső téren közvetlenül az indulás után. A Fürst garázs megállóhely neve Kelenföldi autóbuszgarázs lett (hivatalosan már 1997. január óta), a Kosztolányi Dezső tér irányába a Horogszegi határsor megálló új neve Kápolna út. Néhány átszállást töröltek illetve feltüntettek a logikusság elve szerint (a 41-est például kiszedték, mert fölösleges kiírni). A logó alsó részébe Rt feliratot szerkesztettek.

Évjárat: 1999

Külső oldal: A járatszámot a korszakra jellemző kis méretűre cserélték.

Belső oldal: Nincsen változás.

Évjárat: 2003 első fele

Külső oldal: Utolsó szériás stílusú egyedi betűk valamint a két irányt felcserélték.

Belső oldal: Utolsó szériás stílusú megállólista és piktogramok. Kápolna út -> (ismét) Horogszegi határsor, Őrmezői ltp., Menyecske utca -> Menyecske utca. Már létezik a 40E járat (2002. május) és a 153-as buszok megállnak a Dayka Gábor utcánál is (2001-től). A jobb oldalon a 18.megállónál felüntették az összes átszállást.

Lásd még ilyen stílusú táblákat: 8,17,32,38A,50É,85,93,123,132.

Évjárat: 2003 nyara

Tartalmi különbsége nincs a tojáslogóshoz képest.

Évjárat: 2005 eleje

Belső oldal: A logó a korszaknak megfelelően alulra került. Új járatok: 140E (2003. szeptember), Újbuda-busz (2003. október).

A járat 2008.09.06-tól összevonásra került az 50-essel, és 150-es jelzéssel közlekedett tovább.

41

Évjárat: 1990. szeptember, a járat indulásakor (ezzel egyidejűleg a 41E megszűnt)

Évjárat: 1991 - 1992. december között (172-es még létezik)

Belső oldal: Megálló átnevezése: Menyecske utca -> Kérő utca. Hibásan még jelöli az 1-es járatot

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Évjárat: 1996. július (puha műanyag)

Belső oldal: Megszűnt járatok kiszerkesztése: bal oldalon a 139-est, nyom nélkül, a sort a helyére húzva. Jobb oldalon a 87B-t elfelejtették kiszerkeszteni, ezért utólag lekaparták, a 139-est viszont kiszerkesztették. A Kosztolányi Dezső térnél házagot hagyva törölték az 1-est, az alatta lévő sorban a kiszedett 86-os helyére húzták kicsit ferdén a 114-est és mögé beszerkesztették az 1994 decemberében indult 173-ast.

Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag) , táblaelhasználódás miatt készült.

Semmiben sem különbözik az előzőtől, csak a dátum tűnt el és a belső oldali járatszám kicsit félredőlt.

1998.04.18-tól az Őrmezői lakótelepnél tett körüljárási irány ellentétes lett (az útvonal nem változott), ekkor a végállomást a Menyecske utcánál jelölték ki.

Évjárat: 1998. április

Külső oldal: Betűk és számok régi stílusban maradtak, de vékonyabbal írták őket.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, a logó pedig már satírnélküli. A lakótelep feliratból a jobb oldali listán véletlenül kimaradt az "a" betű. A megállóhelyek a megváltozott forgalmi rend szerint módosultak. Érdekes a kapcsolatok helyett használt lehetőségek szó, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon.

Ez a tábla azonos belső oldallal készült, azonban külső oldala hibás: Az őrmezői lakótelep R-je lemaradt.

Évjárat: 2004. november (250-es beindítása)

Belső oldal: Új járatok: Újbuda-busz, 250.

A járat jelzése 2008.09.06-tól 150E-re változott, és útvonala a Fehérvári útig hosszabbodott.

41E

Ez a fémtábla a 80-as évek elején készülhetett. Az F betű a vonalat kiadó Fürst garázst jelzi.

Évjárat: 1985 (A Kosztolányi Dezső térnél nincs feltüntetve a 114-es)

A 80-as évek végén egy rövid ideig keret nélkül gyártották az expresszjáratok tábláit:

Évjárat: Kb. 1989 (bár a 114-esnek szerepelnie kellene a listában, valószínűleg csak hiba folytán hagyták ki)

Belső oldal: A Kérő utca megálló neve Menyecske utca lett (ez bizonyítja, hogy ez a tábla későbbi, mivel az 1985-ös menetrendi könyv még Kérő utcát ír).

A járat közlekedését 1990 szeptemberétől az akkor induló 41-es autóbusz váltotta fel.

42

Évjárat: 1986. december - 1989. január között (1986 decembere előtt a 118-as buszok teljesen más útvonalon jártak, a Korvin Ottó térnél ki lenne írva átszállásként, ha ennél régebbi készítésű volna a tábla. Az 1989 januárjában indult 106-ost még nem jelöli.) A végállomás elnevezése ekkoriban változott Óbuda, Árpád hídról Korvin Ottó térre.


Évjárat: 1991 (már keretezett gyorsjáratok, de még létezik a 134-es.)

Külső oldal: A Korvin Ottó tér neve Szentlélek tér lett. A Pünkösdfürdő utca felett eltűnt a Békásmegyer felirat.

Belső oldal: Megállóváltozások: Korvin O. tér -> Szentlélek tér, Czetz János utca -> ~ köz, Ortutay Gy. utca -> Pozsonyi u. , új megálló: Római tér. Az átszállási változások esetén csak a közlekedési változásokból adódóakat jelöltem: 84-es helyett már 84-es jár, elindult a 106-os. Azóta megszűnt az 55 és 184-es, és lerövidült az 55-ös.

Évjárat: 1992 második fele (már nem jelöli a 134-es buszt).

Külső oldal: Rövidítve visszakerült a Békásmegyer felirat, érdekes a félredölt S betű.

Belső oldal: Az Aqiuncum K betűvel van írva, a Szénhidrogén kutató megállóban megszűnt a rövidítés. Az átszállások közül a meghosszabbított 34-est mindenhol feltüntették, a megszűnt 134-est pedig kiszedték a listából.

Évjárat1994. június, első tojáslogós

Külső oldal: 1994 júliusától az autóbuszok már Békásmegyer Hév állomásig közlekednek. Ez a módosítás hagyományos régi típusú betűkkel készült, valószínűleg azért, mert a mintát egy másik Békásmegyeri járat táblájáról vették (143,186).

Belső oldalMegállóváltozás a végállomás módosulásán kívül nem történt.

Évjárat: 1997 második fele

Belső oldal: Törölték a megszűnt járatokat (84,86,142).

Évjárat: 1999 első fele

Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszám és az újlogós táblákéhoz hasonló betűk.

Belső oldal: Vékonybetűs megállólista, vastag járatszámmal. A megállólistában tartalmi változás nem történt.

Évjárat: szintén 1999 első fele

Külső oldal: Egyetlen különbsége, hogy külső oldalában visszatértek a régi mintára, mivel az előző tábla kicsiny száma kevésbé volt látható.

Évjárat: 2003 v. 2004

Belső oldal: Új járatok: 18A busz (1999. május), 1A villamos (2000. december), Békás-busz (2001. október)

Évjárat: 2007. július, puha műanyag.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". HÉV helyett Szentendrei HÉV megnevezés használata és két megállónál történő beszerkesztése. Békásmegyer felé új megálló a Rómaifürdőnél (még 2005 januárjában létesült).

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: Volán, MÁV és további elmaradt átszállások feltüntetése.

Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.

2008.09.06-tól összevonásra került a 146-ossal, a továbbiakban 134-es jelzéssel közlekedett.

43

1982. január és 1984. november között használták ezt a fémtáblát.

Egy másik típusú régi sablon is létezett. Gyűjtemény részeként újrafújásával lett rekonstruálva egy műanyag táblára,

A járat 1985 májusában megszűnt.

1990 decemberében a 3-as metró újpesti szakaszának átadásával a 43-as buszok közlekedését az azonos útvonalú, de több megállóval rendelkező 43-as váltotta fel.

Évjárat: 1990. december

Évjárat: 1992

Külső oldal: A végállomás elnevezésében Újpest helyett már Megyer szerepel.(a 80-as évek végétől egyre inkább kezdett kiépülni a Megyeri rész, önálló résszé alakulva, elválva Újpesttől (a térképek is csak 1990-től jelzik a Megyer feliratot a térségben).

Belső oldal: Megálló átnevezések történtek. Az átszerkesztések nyomát jobban megfigyelve észrevehetjük (kissé félre vannak dőlve): Táncsics Mihály utca -> Károlyi István utca, Lipták utca -> Zsilip utca, Hoffman utca -> Béla utca.

Évjárat: 1993. július (A járat útvonala a Vízművek lakótelepig hosszabbodott).

Külső oldal: A hosszabbításnak megfelelően régi típusú betűkkel átdolgozták.

Belső oldal: Csak egy megálló átnevezés történt vastagabb betűkkel szerkesztve: Árpád út /Váci út/ -> József Attila utca. Pótolták az Újpest városkapunál korábban kimaradt 121-est (nagyobb számokkal).

Évjárat: 1994. április (utolsó széria), csak a dátum feltüntetésében különbözik

Az újpesti Petőfi laktanya szerepe a kilencvenes évek közepére egyre inkább csökkent, ráadásul a metró és más járatok párhuzamossága miatt a 43-as alacsony kihasználtsággal közlekedett. Ennek következtében 1995 áprilisában még a nagy járatmegszüntetések előszeleként megszűnt. Tojáslogós darab nem készült.

43

Az 1977 - 1979 között készült eredeti sablon alapján újrafújt tábla (eredetileg fémtáblákon használták)

Évjárat: 1984. november (a 3-as metró hosszabbítása utáni állapotok) - 1985. május (még jelöli a régi 43-as járatot)

Érdekessége, hogy az irányonként eltérő megállókiosztás miatt a visszautat is jelöli.

Évjárat: 1987. március (már létezik a Szekszárdi utca megállóhely is) - 1990. december

Belső oldal: Már nem jelöli a visszautat. Az autóbuszok 1986. január óta megállnak a Táncsics Mihály utcánál, a Szekszárdi utca megálló pedig 1987 márciusában létesült. A készítők figyelmetlenül dolgoztak: 84-es helyett 84-est írtak, ugyanígy jártak el a 96-ossal, valamint a megszűnt 10-es villamost sem sikerült mindenhol törölni, így együtt szerepel pótlására indított 104, 104A járatokkal. A 43-as járat még mindig szerepel, holott 1985-ben megszűnt.

Évjárat:  Szintén 1987. március - 1990. december (a járat megszüntetése), de később az előzőnél

Belső oldal:  A korábbi tábla hibáit korrigálták, emellett néhány átszállás is eltűnt (pl. 3V az Árpád hídnál).

44

A járat a XVI. kerület közlekedésének 2007. augusztus 21-i átszervezésekor indult, a korábbi 44A helyett.

Évjárat: 2007. augusztus, a korszakra jellemző puha műanyagból

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Belső oldal: Volán járatok feltüntetése.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

"Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    PROJECT DC egy futurisztikus-disztópikus SZEREPJÁTÉK! Bármikor szívesen látjuk a csatlakozókat!    *****    Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE    *****    **********Rengeteg AKCIÓ! Vegyszermentes kozmetikmok és bio mosó és tisztítószerek, munkalehetõséggel! ***********    *****    OKTATÁS INGYENESEN az ASZTRO-suliban, Asztrológiai tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon! Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Hírek a folytatásról - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed -    *****    LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT * LORDE * ISMERD MEG TE IS * LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Nem értesz a CSS kódokhoz/nem tudod egyedül fenntartani oldalad/szeretnél egy társszerkesztõt? Írj nekem! - sakura-ec.gp    *****    ISMERD MEG A GYÖNYÖRÛ OSCAR-DÍJAS SZÍNÉSZNÕT, ALICIA VIKANDERT, AKI A 2018-AS TOMB RAIDER LARA COFTJÁT FOGJA ALAKÍTANI!