bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
33 - 33A - 33E

33

Az autóbuszok 1983 novemberéig - a 133-as beindításáig - közlekedtek a Dráva utcáig. Eredeti sablon segítségével rekonstruált tábla:

Fém duplaoldalas, eredeti darab:

Évjárat: 1990. december (a 105-ös beindításakor) - bár az Élmunkás teret átnevezték, belül még a régi név olvasható.

Évjárat: 1991. január (keretes gyorsjáratos megállólista) - 1991. június (Landler Jenő utca -> István út)

Külső oldal: A végállomásokat megcserélték.

Belső oldal: Ellenkező irányt jelöl így érdemi összehasonlítás nem végezhető

Évjárat: 1992 vagy 1993.

Belső oldal: Landler Jenő utca -> István út (1991. június), Gorkij fasor -> Városligeti fasor (1991. október). A szerkesztéseket a hagyományos balosokra jellemző betűtípussal végezték.

Évjárat: 1994. november (első tojáslogós). Megállóváltozás nincs a balos irányához képest.

Évjárat: 1995. március (a hónap lemaradt a tábláról), utolsó széria

Belső oldal: Már jelöli a 173-as buszt (1994 decemberében indult). Logó nélkül készült.

A járatot párhuzamosságra hivatkozva 1995 júniusában megszüntették. Valóban több járattal párhuzamos volt, de önálló szakasszal is rendelkezett (ez a terület pótlás nélkül maradt). Közvetlen kapcsolatot biztosított Ferencváros és Terézváros között. Sokan tiltakoztak az intézkedések ellen (akárcsak az 1-es busz esetében), de nem sikerült megmenteni a 33-ast.

33 - Nagytétény

A 3-as járat jelzése 2008. szeptember 6-tól 33-ra változott.

Évjárat: 2008. szeptember 6, a járat indulására készült duplaoldalas kivitel, ritka kivételként ez még táblára nyomott formában készült.

KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL

Évjárat: 2008. szeptember, a járat indulásakor, vagy néhány nappal később. Matricás.

Külső oldal: A Karinthy Frigyes út elhagyása (holott a végállomás neve nem változott), emiatt a Móricz Zsigmond körtért középre húzták.

Belső oldal: Hengermalom út hibásan utcának olvasható (Nagytétény felé).

Évjárat: 2009. február. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: A későbbi táblázatosokra jellemzően vékonyabb vonalakkal készült, a jobb áttekinthetőség érdekében. A Szabadság híd 2008. decemberi megnyitása utáni változások: pótlójáratok és 41A villamos megszűnése, a 47-49 ismét közlekedik, azonban a 19-es villamos nem jár a rakparti csatornaépítés miatt. A dél-budai szakaszon ugyan ismét a 47-es jár az 56-os helyett, ezt kifelejtették az átszerkesztéseknél. Hengermalom út továbbra is hibásan utcának olvasható (Nagytétény felé).

Évjárat: 2009. április. Matricás.

Külső oldal: A feliratok közelebb húzva a járatszámhoz.

Belső oldal: A hibásan kint felejtett, már megszűnt 56-os villamost korrigálták 47-esre.

Évjárat: 2010. május. Matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben

Belső oldal: Stílus: Átmeneti korszak, ahol a belső oldal még táblázatos kialakítású, de kék színű Zurich járatszámmal és kék (szlogenes) logóval. Megálló: Az Allé építése miatt a viszonylat útvonala többször módosult, 2009 májusától ismét a Karinthy Frigyes úton közlekedik mindkét irányban, ezért Nagytétény felé Szerémi sor megálló megszűnt, helyette a Budafoki út megálló létesült, míg a Móricz Zsigmond körtér felé a Karinthy Frigyes útnál állnak meg a Bercsényi utca helyett. A Hengermalom utca hibát korrigálták útra (Nagytétény felé). Hálózati változás: megszűnt járat: 150A. Egyéb átszállások: volán és MÁV átszállások feltüntetése. Elmaradt átszállások feltüntetése (114-es család, 251-es a Városház tér térségében).

Harbor parkhoz közlekedő járatok kiegészítő táblája, matricás kivitel, másik oldala a 1005 széria külső oldalával azonos:

Évjárat: dátum szerint 2010. december, valójában 2011. április lehet (a május 1-jén induló 13A-t jelzi már, de még nincs BKK logó). Matricás.

Külső oldal: A hivatalos végállomásnévnek megfelelően a Karinthy Frigyes út feltüntetése, emiatt a járatszámot kissé jobbra kellett húzni.

Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállóátnevezés: József Attila utca -> Háros vasútállomás. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: dátum szerint 2010. december, valójában 2011. június vége. (július 1-től megállók átnevezése). Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: A Budafoki út megálló nevének egységesítése mindkét irányra, az Október huszonharmadika utca megálló átnevezése és ugyanitt posta feltüntetése. BKK logó megjelenítése elkülönített sávban, ezáltal a logók mérete csökkent.

Évjárat: dátum szerint 2010. december, valójában 2011. július eleje. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a Szerémi útnál törölték a postát.

Évjárat: 2011. július. Matricás.

Külső oldal: önálló külső oldallal nem rendelkezik, korábbi 33-as szériák külső oldalát tartalmazza, csak belül alkalmaztak felülragasztást.

Belső oldal: A dátumon kívül sem tartalmi sem szerkesztésbeli különbsége nincs.

Évjárat: dátum szerint 2010. december, valójában 2013. február 11. (hosszú 203-as megszüntetése). Matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemző összenyomott Zurich betűkkel. A járatszám változatlan.

Belső oldal: Stílus: átmeneti időszakra jellemző kialakítás - még a régi vonalcsík, de már új típusú átszállási (busz, villamos, vasút) piktogramokkal, BKV logó nélkül (BKK logó jobb oldalt felülre helyezve). Jelmagyarázat használata. Hálózati változás: a hosszú 203-as megszűnt, a továbbiakban a 203A közlekedik ezzel a jelzéssel. Egyéb szerkesztések: Budafoki útnál ismét jelzik a postát. P+R törlése a Városház térnél. 6-os villamost nem jelöli a Móricznál (törlése teljesen indokolatlan), 233E feltüntetése a Kelenföldi erőműnél.

Évjárat: 2013. május (a június 1-i változásokra készítve). készült mindkét oldalán matricás és olyan kivitel is, mely a külsején táblára nyomott.

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás. A tábla a korai Frutigeres táblákra jellemzően kisebb járatszámmal és elnyújtott betűkkel készült. Mindkét végállomás elnevezése változott, Móricz Zsigmond körtér esetén egyszerűsödött.

Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megállók: végállomások átnevezésén kívül az irányonként eltérő elnevezésű megállóknál mindkét irányban egységes elnevezés használata. A járat már nem tér be a Harbor Parkhoz. Megálló átnevezése: VEGYÉPSZER -> Bányalég utca. Hálózati változás: Rákóczi úti járatok (173, 173E) és 33E viszonylat átszervezése (133E lett belőle). Egyéb átszállások: Városház téren az átszállások nagyrészét törölték, mivel ezek más megállóknál jelezve vannak. A 6-os villamost ismét jelzi a Móriczon.

Évjárat: 2013. augusztus 3. (útvonalmódosítás). külső oldal táblára nyomott, belül matricás.

Külső oldal: Már a megszokott Frutigeres kialakítás, a járatszám nagyobb, a betűk pedig nincsenek elnyújtva (bár méretük még a szokványosnál nagyobb)

Belső oldal: A Móricz Zsigmond körteret a mai formájában átadták (még metró nélkül), ezért ott körforgalomban közlekedik Újbuda-központ érintésével. A helyigény miatt a belső járatszám balra lett igazítva és a nagytétényi végállomás két sorba szedve.

Évjárat: 2014. március 28. (4-es metró átadása). Mindkét oldalán táblára nyomott

Külső oldal: Kisebb betűméret. Móricz Zsigmond körtéren metróállomás.

Belső oldal: A belső járatszám kisebb lett. A metró miatt rengeteg változás (lényegesen kevesebb járat indul a Móricz Zsigmond körtérről, a Rákóczi úti járatokat ismét átszervezték, 133E és 233E helyett a 133-as és 233-as közlekedik, További új járatok: 101, 153, 158, 258, 258A, 287 buszok és 48-as villamos. Megszűnt: 150E, 240. Megállóhelyek tekintetében a Móricz Zsigmond körtér térségében a zárójel helyett "perjeles" kiírással jelölnek két megállót. Nagytétény vasútállomás -> Nagytétény, Erdélyi utca. Angeli utca -> Angeli utca / Nagytétényi út.

Évjárat: 2015. április. Mindkét oldalán táblára nyomott

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Megállóváltozások: Dombóvári út -> Budafoki út / Dombóvári út. Hálózati változások: az 1-es villamos a Fehérvári útig közlekedik, ennek kapcsán változott a 103-as útvonala is. A 4-es metró utáni hálózat felülvizsgálata után változások, többsége március 16-tól: új járatok - 153A, 154, 241, 241A, 251A, 252, 253. megszűnt - 258A, útvonala jelentősen változott - 258. Szerkesztésbeli változások: Szerémi sor megálló egysorba szedve.

garázsmeneti tábla

2011. január (a február 1-től életbe lépő garázsmeneti útvonalhoz), matricás:

2013. május. Külső oldal táblára nyomott, belül matricás:

33A

2008. szeptember 6-tól az egykori 3-as 33-as jelzéssel közlekedett, jelentősen ritkábban, míg a frekventált szakaszán a korábbi követésnek megfelelően betétjárat indult 33A jelzéssel.

Évjárat: 2008. szeptember 6, a járat indulására készült duplaoldalas kivitel, ritka kivételként ez még táblára nyomott formában készült.

Évjárat: 2008. szeptember, a járat indulásakor, vagy néhány nappal később. Matricás.

Külső oldal: A Móricz Zsigmond körtér két sorba szedése miatt a járatszámot oldalról összenyomták, és függőlegesen pedig elnyújtották.

Belső oldal: Hengermalom út hibásan utcának olvasható (Nagytétény felé).

Évjárat: 2009. március. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Megállóváltozások: még 2008. szeptember 25-től változott a végállomási rend Nagytéténynél, önálló végállomási fel- és leszállóhely létesült. A Hengermalom utcát továbbra sem korrigálták útra (Nagytétény felé). Stílusbeli változások: A későbbi táblázatosokra jellemzően vékonyabb vonalakkal készült, a jobb áttekinthetőség érdekében. Hálózati változások: A Szabadság híd 2008. decemberi megnyitása utáni változások: pótlójáratok és 41A villamos megszűnése, a 47-49 ismét közlekedik, azonban a 19-es villamos nem jár a rakparti csatornaépítés miatt. Egyéb átszállások: A Móricz Zsigmond körtérnél indokolatlanul töröltek több más átszállást is (153, 203, 240).

2009. június 6-tól megszűnt, mivel a 33-as önálló szakasza sűrűbb közlekedést igényelt, továbbá az egyenletesség a budatétényi sorompó miatt a betétjárattal együtt nehezen volt tartható.

33E

2008. szeptember 6-tól az egykori 3-as 33E jelzéssel közlekedett.

Évjárat: 2008. szeptember 6, a járat indulására készült duplaoldalas kivitel, ritka kivételként ez még táblára nyomott formában készült.

Évjárat: 2008. szeptember, a járat indulásakor, vagy néhány nappal később. Matricás.

Külső oldal: A Móricz Zsigmond körtéri végállomás kisebb betűkkel, így a járatszámot nagyobbal ki tudták írni.

Évjárat: 2011. február. Matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben, Karinthy Frigyes út rövidítésével. A Nagytétény utáni vessző gyári hiba miatt összeér az ékezettel.

Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállóváltozások: 2009 májusától ismét a Karinthy Frigyes úton közlekedik mindkét irányban, ezért Nagytétény felé Szerémi sor megálló megszűnt, helyette a az Október huszonharmadika utcánál állnak meg, míg a Móricz Zsigmond körtér felé a Karinthy Frigyes útnál állnak meg a Bercsényi utca helyett, József Attila utca -> Háros vasútállomás, ezen kívül Nagytétény végállomás rendje módosult, külön végállomási fel- és leszállóhely létesült. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2011. július. Matricás.

Külső oldal: önálló külső oldallal nem rendelkezik, korábbi 33E szériák külső oldalát tartalmazza, csak belül alkalmaztak felülragasztást.

Belső oldal: A Karinthy Frigyes út megálló és az Október huszonharmadika utca megállók átnevezése július 1-től. BKK logó megjelenítése elkülönített sávban, ezáltal a logók mérete csökkent.

Évjárat: dátum szerint 2011. július, lehetséges inkább, hogy pár hónappal későbbi utángyártás. Matricás.

Külső oldal: Móricz Zsigmond körtér kisebb betűkkel, 3 sorban.

Belső oldal: Budafoki út (Szerémi sor) megállónál posta feltüntetése.

Évjárat: dátum szerint 2011. július, valójában 2013. február 11. (hosszú 203-as megszüntetése). Matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemző összenyomott Zurich betűkkel. A járatszám változatlan.

Belső oldal: Stílus: átmeneti időszakra jellemző kialakítás - még a régi vonalcsík, de már új típusú átszállási (busz, villamos, vasút) piktogramokkal, BKV logó nélkül (BKK logó jobb oldalt felülre helyezve). Jelmagyarázat használata. Hálózati változás: a hosszú 203-as megszűnt, a továbbiakban a 203A közlekedik ezzel a jelzéssel. Egyéb szerkesztések: A 6-os villamost nem jelöli a Móricznál (törlése teljesen indokolatlan), 233E feltüntetése a Kelenföldi erőműnél.

garázsmeneti táblák:

dátum szerint 2011. január, valójában legkorábban május (BKK logó) lehet, matricás:

Jelzése 2013. június 1-től 133E-re változott, útvonalát a Bosnyák térig hosszabbították.

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (34-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$