bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
36 - 39

36

Évjárat: 1992 - 1993

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Külső oldal: A korábbi balosszérián meglepően szűkösen fértek el a feliratok. Ennek okán is vezették be a 90-es évek közepére jellemző kicsinyített, oldalirányban összenyomott betűket a MÁV-állomás és Liszt Ferenc utca feliratokat illetően.

Belső oldal: A Margó Tivadar utcánál a 136-os buszpiktogramja lemaradt.

Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag)

Belső oldal: Törölték a megszűnő 35 és 135-ös járatokat. A 136-os piktogramját pótolták.

Évjárat: 1997 vége - 1998 eleje. Tartalmi különbsége nincs, de az átszállások kapcsolatok felirat lemaradt.

Évjárat: 1999. március (136-os helyett a 19-es közlekedik)

Külső oldal: Átmeneti betűtípus, a korszakra jellemző kis méretű járatszámmal.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, vastag járatszámmal. Megálló átnevezése a Liszt Ferenc utca felé: Tersánszky Józsi Jenő sétány -> Iker utca lett (1997. október 1-től). Egy korábban elmaradt 194-es átszállást pótoltak.

Évjárat: 1999 második fele

Belső oldal: A Dolgozó útnál a 82, 82A átszállásokat törölték.

Évjárat: 2000 

Belső oldal: HIBÁS: a jobb oldali megállólista 2. olszlopában a bal oldali irány 2. oszlopa van, így a tábla utastájékoztatásra teljesen alkalmatlan. 

Évjárat: 2001

Belső oldal: Az előző széria hibáját korrigálták (jobb oldali oszlop). Egy 50-es villamos átszállás áthelyezése és pótlása, továbbá egy fölöslegesnek ítélt 194-es átszállás törlése.

Évjárat2003 első fele, még szeptember 1. előtt (Gloriett-buszt még nem jelzi)

Belső oldalA korábbi szériákon törölt három átszállás ismételt feltüntetése.

Évjárat2004. március 3. (Tesco busz beindítása) - október 3. (Pestszentimre-busz beindítása)

Belső oldalÚj járatok: Gloriett-busz, Pestszentimre-busz, Tesco-busz. Egy elmaradt 194-es átszállás feltüntetése.

Évjárat2004. október 3. (Pestszentimre-busz beindítása) - 2005 augusztus vége (kialakítás alapján)

Külső oldal: Néhány centivel kisebb betűk.

Belső oldal: A Pestszentimre-busz feltüntetésén kívül nincs különbsége.

Évjárat2005 ősz - tél, tartalmi különbség nélkül.

Belső oldalA járatszám felülre, a logó alulra került. "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek".

Évjárat2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még nem dátumozott), tartalmi különbség nélkül, Zrt-s logóval.

Évjárat2007. december, puha műanyag

Külső oldal: MÁV-állomás -> Vasútállomás.

Belső oldalMegálló átnevezése: Új temető út -> Puskás Ferenc utca. Megszűnt: Gloriett-busz. 82-es buszcsalád átszámozása. Elmaradt átszállások , továbbá MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése. A Margó Tivadar utcánál a 19-es és 136-ost növekvő sorrendbe rendezték.

Évjárat2008. február, kemény műanyag

Belső oldalVolán átszállás feltüntetése a Jegenye fasornál.

37

Évjárat: 1986. december (már nem létezik a régi 118-as, mely a Vörösvári út körforgalomban közlekedett) - rendszerváltás

Szűkebb időszak nem állapítható meg, mert a megállók és átszállási kapcsolatok ebben az időszakban nem változtak. A gyorsjáratok pirossal vannak szitázva, csak a fényviszonyok miatt csalóka a felvétel.

Évjárat: 1991 - 1992. május (még a 134-es közlekedik a Szentlélek térre) 

Külső oldal: Korvin Ottó tér - > Szentlélek tér

Belső oldal: A Flórián térnél feltüntették az üzletközpontot. Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Sok hálózati változás.

Évjárat1994. február, utolsó balos

Belső oldal: Flórián tér után eltűnt az "üzletközpont" kommentár. A 134-es egyesét kiszerkesztették (a 34-es közlekedik helyette.)

A midibuszok forgalombaállítása miatt a táblagyártás csak pótlások esetére korlátozódott.

Évjárat1999

Belső oldal: Farkastorki út 29. -> Királyhelmec utca. Szentlélek tér felé az első megálló hibásan JabJonka út.

2003-ban munkálatok miatt az autóbuszok nem tudtak visszafordulni a Jablonka útnál, ezért az Erdőalja útig közlekedtek a 137-essel párhuzamosan. Erre az alkalomra készült ez a duplaoldalas tábla pufibetűs stílusban.

A vonalon 1995-től midibuszok közlekedtek, így csak pótlás- kijelzőelromlás esetén volt szükség táblákra.

Évjárat2002 (pufibetűs stílus)

Belső oldalA balos által megjelölt irányhoz képest egy megállóváltozás történt: Farkastorki út 29. -> Királyhelmec utca.

Évjárat2008. február, kemény műanyag

Belső oldalVolán járatok és néhány korábban kimaradt átszállás feltüntetése. A Szentlélek tér felé új megálló a Serfőző utcánál.

Évjárat: 2008. május - június körül, digitális nyomtatással. Duplaoldalas kivitel.

2008.09.06-tól jelzése 237-re változott.

38

Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor

Belső oldal: A tábla Szigethalomnál a Rendelőintézet megállót az Autógyár irányában jelzi, holott már évek óta csak a Csepel felé menő irányban érintik az autóbuszok.

Évjárat: 1990

A táblán a csík a szöveg mögött halad, tehát először azt szitázták rá.

Belső oldal: A hibásan jelzett  Rendelőintézet megállót törölték. A 38-ast több helyen feltüntették.

Évjárat1992 második fele, vagy 1993 (Már nem jelöli a 38A járatot)

Külső oldal: Tanácsház tér -> Szent Imre tér

Belső oldal: Új megálló: Lacházi fogadó (1991 áprilisa óta). Minden lehetésges átszállást kiírtak, valamint a Szent Imre téren az 59A ki van szerkesztve, ennek okát nem tudom. Közigazgatási határ rövidítés nélküli kiírása.

Évjárat1994. szeptember (első tojáslogós

Külső oldal: Csepel, Autógyárnál vessző

A határátlépő csík a korszakra jellemző vastag sárga. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva a megállók nem változtak.

Évjárat1995. szeptember. A csík árnyalata vöröses lett.

Belső oldalMegállóváltozások: Csepel autógyár irányába a Betonárugyár megálló neve 8654. utca, a Vízművek I. neve 8653.utca, a Vízművek II. neve Vízművek lakótelep lett (a másik irányba érdekes módon megmaradtak a régi elnevezések). Átszállások, Autógyár felé: Csepel, Hév állomásnál az 59A feltüntetése, Csepel Autógyárnál a HÉV feltünetése. Szent Imre tér felé: törölték a megszűnt 148-ast (helyére az 59A került) és a rövidült 19-est. Feltüntetésre került Hárosnál a 138-as, a Szent Imre téren a 152-es és 159-es. A pontosabb utastájékoztatás érdekében megjelölték az utolsó budapesti megállókat.

Évjárat1996, puha műanyag. Duplaoldalas kivitel, határátlépést jelző csík nélkül. Elképzelhető, hogy nem is volt forgalomban.

A járat útvonalán a tájékoztatóban is leírtak szerint Volán autóbuszjáratok közlekedtek 1996 szeptemberétől a cég tarifáival.

38

Évjárat1987. május - 1989. február (már jelöli a 19-es járatot, viszont még nincs határátlépést jelző csík).

Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor

Belső oldal: A közigazgatási határ feltüntetése.

E széria egyetlen különbsége, hogy a közigazgatási határ feliratot feketével készítették.

Évjárat1991 első fele

Belső oldalMegállóváltozások: Csepel HÉV végállomás --> ~ HÉV-állomás, Kossuth Lajos u. --> Halásztelek ~. Az évek óta kimaradt Kisgyár utca megállót pótolták. Átszállások: a korszakra jellemzően a buszok átszállásait minden lehetséges helyen kiírták, azonban eltűnt két HÉV-átszállás. A közigazgatási határ felirat a villamosos oszlopba került. Vízművek II és Kisgyár utca megállóknál utólag lekaparták a 38A-ból az A betűt, a járat megszűnésekor (1992. április).

Évjárat: 1992 első fele

Külső oldal: Mivel a belső oldal szitázáskor elcsúszott, így már csíkot sem helyeztek rá, használatban sem volt. Tanácsház tér -> Szent Imre tér

Belső oldal: Tartalmi különbsége nincs (a végállomás névváltozásán kívül). Mivel használatban nem volt, a 38A lekaparásától is megmenekült.

Évjárat1995. február, utolsó széria. A határátlépést jelző csík a korszakra jellemzően vastag sárga

Külső oldal: Csepel autógyárban vessző alkalmazása (hibásan, hiszen nem Csepelen volt az autógyár).

A balos által megjelölt irányt vizsgálva nem történt változás.

Augusztus 1-jétől még módosultak a járat megállói (lásd a megállóhelyi táblák menüben), de új táblákat már nem készítettek. Az autóbuszok a Diófa sor megálló helyett az Ady Endre utcában álltak meg.

A járat 1995 decemberében takarékossági okokból megszűnt, Ikarus 280-asok közlekedtek rajta. Ettől kezdve csak a 38-as nyújtott szolgáltatást a térségben (majd később helyette a Volánbusz).

38A

Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor.

Külső oldalA külső oldalon kiírt Kossuth Lajos utca kisebb mérettel, a korszakban ritkán alkalmazott megoldás.

Belső oldal: Tanácsház térnél a kisebb betűvel szedett 19-es és a Hárosi iskolánál írt 138-as későbbi listaszerkesztés nyomai (ezek a járatok 1987 ill. 1988-ban indultak)

A járat egyes menetekben a Pestvidéki gépgyárig közlekedett, ilyenkor ezt a kiegészítő táblát is alkalmazták, melyből kétféle is volt:

Évjárat: 1992. január (a 138-as autóbusz már nem a Hárosi iskoláig közlekedik, hanem Budatétényre megy át, hiszen még Háros megállóhelynél is átszállhatunk rá)

Külső oldal:  A csíkozás valamiért elmaradt. Tanácsház tér -> Szent Imre tér

Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Az időszakos gépgyári kitérőt is jelöli. Új megálló a Lacházi fogadónál (1991. április)

A járat ebben a formában 1992 áprilisáig közlekedett, majd megszűnt.

1995 augusztusában több év szünet után időszakos járatként rövidebb útvonalon újraindult a 38A járat. Akkoriban még közigazgatási határt átlépő járatnak tartották számon (bár útvonala később sem változott).

Évjárat: 1995. augusztus, a korszakra jellemző vastag határátlépő csíkkal.

Ugyanezzel a dátummal egy másik tábla is készült vöröses árnyalatú csíkkal.

Külső oldalA végállomások vastagabb betűvel lettek kiírva.

Belső oldalTöröltek néhány egyébként is teljesen fölöslegesen feltüntetett átszállást.

Évjárat1996. június (puha műanyag). A hátátlépő minősítés megszűnt.

Külső oldalIsmét vékonyabb betűk, mint a 95 augusztusi első darabnál.

Belső oldalA lista maradt a régi, természetesen eltűntek a "közigazgatási határ" feliratok, az átszállásokat pedig jelentős mértékben és látható módon (hézagokkal, kicsit félredőlt betűkkel, rossz számsorrenddel) megváltoztatták. Ezek a módosítások csak a logikusabb tájékoztatás miatt történtek (kivéve bal oldalt az első megállónál: a 79, 79A járatok új szakasza az 59A helyett).

 

Kemény műanyag is készült a 96/6-os szériából.

A járat 1996 augusztus 1-től egész nap, teljes üzemidőben közlekedik

Évjárat1998

Külső oldalÁtmeneti betűtípus, a korszakra jellemző kis járatszámmal.

Belső oldalVékony betűs megállólista, Lakihegy felé hiba: a 14.megállóhoz csak a 138-as busznál létező Dexter Kft. megállót írtak, és kétszer szerepel 15. megállósorszám. A Leadó csárda megállóhely neve Csárdára módosult, néhány átszállást feltüntettek a pontosabb tájékoztatás érdekében, illetve egy fölösleges HÉV-átszállást elhagytak. A logó még mindig a régi, a legtöbb táblán ezt ekkorra már kicserélték.

Évjárat1999

Belső oldalA korszakra jellemző vastag járatszámmal, új típusú tojáslogóval. Az ismétlődő megálló-sorszámot korrigálták, de a Dexter Kft. továbbra is olvasható.

Évjárat2002. december

Külső oldal2002-es év végére és 2003-as táblákra jellemző egyedi betű és számtípus.

Belső oldal: 2002-es év végére és 2003-as jellemző új típusú megállólista és buszpiktogramok. A járat már érinti a novemberben megnyílt Auchant és az ehhez vezető bekötőutat 2 új megállóban. A hibák az előző szériából természetesen itt már nincsenek

Évjárat2003 második fele 

Belső oldal: Feltüntették a korábban kimaradt 151-est is.

Évjárat2004 eleje

Külső oldal: Nagyobb járatszám

Belső oldala változatlan.

Évjárat2004. március (megállóhelyek átnevezése) - 2005 első fele

Külső oldal: Még nagyobb járatszám

Belső oldal: A számozott utcás megállóhelyek nevének változása. A 151-est érthetetlen okokból törölték és a későbbi szériákon sem került vissza az átszállások közé.

Évjárat2006. június - 2007. március (már puha műanyag, de még dátumozatlan)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűméret. A járatszám karakter-köze kisebb.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" - viszont egyedi esetként a logó középen maradt (máskor mindig lejjebb helyezték). Fölösleges átszállások (79,79A és a HÉV-állomásnál a HÉV) törlése, a Szent Imre térnél a HÉV feltüntetése.

Évjárat2007. december, puha műanyag

Külső oldal: Lakihegy végállomás neve változott. Kisebb karakterek, vízszintes irányban összenyomva

Belső oldal: Megállók átnevezése: Csepel, HÉV állomás -> vessző nélkül, Nefelejcs utca -> Tejút utca, Csárda -> Hárosi Csárda, Auchan Sziget -> ~ áruház. Elmaradt átszállások és Volán járatok feltüntetése.

Évjárat2008. május, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, még az átszámozott 79, 79A járatokat sem szerkesztették át.

2008.08.21-től a járat jelzése 38-asra változott.

39

Évjárat1978. szeptember, a Margit híd felújításának befejezése után.

Belső oldal: Még színes piktogramokkal. Jelöli az 1979-ben megszűnt 11A járatot, valamint az egykori 60A-t is.

Évjárat: 1984. november (84 -> 84) - 1986. október (9-es villamos megszüntetése) közötti

Belső oldal: Két megállóoszlopos elrendezés. Számos járatváltozás történt 1978 óta: Megszűnt buszok: 11A, 58V ,60A, 84. Új járatok: 21,84,1158. Egy korábban kifelejtett 59-es villamos átszállási lehetőséget pótoltak.

Évjárat: 1986. november

Belső oldal: Megszűnt a 9-es villamos, helyette a korábban kimaradt 19-est tüntették fel. A 16A helyett a 116-os járat közlekedik. Több járatot - indokolatlanul - elhagytak a felsorolásból (pl. 12-es a Délinél)

Évjárat: 1988. június

Belső oldal: Visszatértek az egysoros megállólistába, amihez egy régebbi táblaalapot vettek igénybe, ebben azonban bennefelejtették a 9-es villamost. Új megálló (1986. decembere óta): Szakorvosi rendelő. Megszűntek: 12, 12A és J járatok. Az 5-ös helyett a Csaba utcánál hibásan 5-öst írtak.

Évjárat: 1989. március - 1990. augusztus (16-os és 116-os járatokat már nem jelöli a Moszkva térnél, de még létezik az 5-ös)

Belső oldal:  Ismét visszatértek a két-megállósoros elrendezéshez, azonban ebbe elfelejtették beleszerkeszteni a Szakorvosi rendelő megállót.

Évjárat: 1994. május, első tojáslogós

Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest az alábbi változások történtek: A Csaba utca megállóhely neve Moszkva tér (Csaba utca) lett, valamint pótolták a korábban sorozatosan lemaradó Szakorvosi rendelőintézet megállót.

Évjárat: 1997 második fele - 1998

Belső oldal: Megszűnt vagy módosult járatok hézagos törlése: 12, 84, 86, 139 

Évjárat: 1999 második fele

Külső oldal: 21 év után változott a külső oldal. A korszakban 1-2 évig jellemző vastag feketét használó stílus (lásd még többek között: 48,56,78,104,150). A Batthyány tér két t-betűje összeolvadt.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, ritkán használt kicsiny járatszámmal (lásd még ilyet: 150). Goldmark Károly utca felé új megálló létesült még 1998 decemberében a Maros utcánál. Az 56 és 56E járatokat 1999 júniusában összevonták, helyettük lett az 56-os, ami a táblán véletlenül 56 ként szerepel. A Széna térnél leszedték a fölösleges információként szereplő 4-6 villamost (a Moszkva térnél már ki van írva egyszer), a Déli pályaudvarnál pedig kiírták az addig hiányzó 102-est. A tábla a kapcsolatok helyett lehetőségek szót használt, ez csak 2005-től terjedt el egységesen.

Évjáratszintén 1999 második fele 

Belső oldalTartalmi különbsége nincs, azonban itt a táblázat középre húzva helyezkedik el, valamint a járatszám vastag típus.

Évjárat: 2000

Belső oldal: Megpróbálták korrigálni az 56-os problémáját. A bekeretezés a jobb oldalon sikerült is, de a készítő annyira figyelmetlen volt, hogy a bal oldalon már a villamost keretezte be. A járatszám ismét vékony típus.

Évjárat: 2006 vége, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.

Belső oldala üres. 

Évjárat: 2008. március - július, digitális nyomtatással. Duplaoldalas kivitel.

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (40-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ingyenes, magyar nyelvû nyomozós kalandjátékok lebilincselõ történetekkel és grafikával! www.cluequestgame.hu    *****    A nagy nyári melegben hûsöljetek a Vízibálon a Mesetárban! Nézzetek be hozzánk!    *****    Szobafestõ Budapest területén, legyen szó tisztasági festésrõl, vagy komplexebb munkálatokról, mi rendelkezésre állunk!    *****    Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.