bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
38A - 40GY

38A

Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor.

Külső oldalA külső oldalon kiírt Kossuth Lajos utca végállomás egy ritkán használt forma: rövidítés helyett kicsinyítéssel oldották meg, hogy kiférjen.

Belső oldal: Tanácsház térnél a kisebb betűvel szedett 19-es és a Hárosi iskolánál írt 138-as átszerkesztés.

A járat egyes menetekben a Pestvidéki gépgyárig közlekedett, ilyenkor ezt a kiegészítő táblát is alkalmazták:

Évjárat: 1992. január körül (a 138-as autóbusz már nem a Hárosi iskoláig közlekedik, hanem Budatétényre megy át, hiszen még Háros megállóhelynél is átszállhatunk rá)

Külső oldal:  A csíkozás valamiért elmaradt. Tanácsház tér -> Szent Imre tér

Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Az időszakos gépgyári kitérőt is jelöli. Új megálló a Lacházi fogadónál (1991. április)

A járat ebben a formában 1992 áprilisáig közlekedett, majd megszűnt.

1995 augusztusában több év szünet után időszakos járatként rövidebb útvonalon újraindult a 38A járat. Akkoriban még közigazgatási határt átlépő járatnak tartották számon (bár útvonala később sem változott).

Évjárat: 1995. augusztus, a korszakra jellemző vastag határátlépő csíkkal.

Ugyanezzel a dátummal egy másik tábla is készült vöröses árnyalatú csíkkal.

Külső oldalA végállomások vastagabb betűvel lettek kiírva.

Belső oldalTöröltek néhány egyébként is teljesen fölöslegesen feltüntetett átszállást.

Évjárat1996. június (puha műanyag). A hátátlépő minősítés megszűnt.

Külső oldalIsmét vékonyabb betűk, mint a 95 augusztusi első darabnál.

Belső oldalA lista maradt a régi, természetesen eltűntek a "közigazgatási határ" feliratok, az átszállásokat pedig jelentős mértékben és látható módon (hézagokkal, kicsit félredőlt betűkkel, rossz számsorrenddel) megváltoztatták. Ezek a módosítások csak a logikusabb tájékoztatás miatt történtek (kivéve bal oldalt az első megállónál: a 79, 79A járatok új szakasza az 59A helyett).

A járat 1996 augusztusa után, amikor is a 38-as szolgáltatását a Volánbusz vette át, egésznapos járattá vált.

Kemény műanyag is készült a 96/6-os szériából.

Évjárat1998

Külső oldalÁtmeneti betűtípus, a korszakra jellemző kis járatszámmal.

Belső oldalVékony betűs megállólista, Lakihegy felé hiba: a 14.megállóhoz csak a 138-as busznál létező Dexter Kft. megállót írtak, és kétszer szerepel 15. megállósorszám. A Leadó csárda megállóhely neve Csárdára módosult, néhány átszállást feltüntettek a pontosabb tájékoztatás érdekében, illetve egy fölösleges HÉV-átszállást elhagytak. A logó még mindig a régi, a legtöbb táblán ezt ekkorra már kicserélték.

Évjárat1999

Belső oldalA korszakra jellemző vastag járatszámmal, új típusú tojáslogóval. Az ismétlődő megálló-sorszámot korrigálták, de a Dexter Kft. továbbra is olvasható.

Évjárat2002. december

Külső oldal2002-es év végére és 2003-as táblákra jellemző egyedi betű és számtípus.

Belső oldal: 2002-es év végére és 2003-as jellemző új típusú megállólista és buszpiktogramok. A járat már érinti a novemberben megnyílt Auchant és az ehhez vezető bekötőutat 2 új megállóban. A hibák az előző szériából természetesen itt már nincsenek

Évjárat2003 második fele

Belső oldal: Feltüntették a korábban kimaradt 151-est is.

Évjárat2004. március (megállóhelyek átnevezése)

Külső oldal: Nagyobb járatszám

Belső oldal: A számozott utcás megállóhelyek nevének változása. A 151-est érthetetlen okokból törölték és a későbbi szériákon sem került vissza az átszállások közé.

Évjárat2006. június - 2007. március (már puha műanyag, de még dátumozatlan)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűméret. A járatszám karakter-köze kisebb.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" - viszont egyedi esetként a logó középen maradt (máskor mindig lejjebb helyezték). Fölösleges átszállások (79,79A és a HÉV-állomásnál a HÉV) törlése, a Szent Imre térnél a HÉV feltüntetése.

Évjárat2007. december, puha műanyag

Külső oldal: Lakihegy végállomás neve változott. Kisebb karakterek, vízszintes irányban összenyomva

Belső oldal: Megállók átnevezése: Csepel, HÉV állomás -> vessző nélkül, Nefelejcs utca -> Tejút utca, Csárda -> Hárosi Csárda, Auchan Sziget -> ~ áruház. Elmaradt átszállások és Volán járatok feltüntetése.

Évjárat2008. május, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, még az átszámozott 79, 79A járatokat sem szerkesztették át.

2008.08.21-től a járat jelzése 38-asra változott.

39

Évjárat1978. szeptember, a Margit híd felújításának befejezése után.

Belső oldal: Még színes piktogramokkal. Jelöli az 1979-ben megszűnt 11A járatot, valamint az egykori 60A-t is.

Évjárat: 1986. december (a járat útvonalmódosítása, új megálló a Szakorvosi rendelőnél)

Belső oldal: A tábla számos ellentmondást tartalmaz: jelöli az 1986 októberében megszűnt 9-es villamost /feltehetőleg nem törölték/, azonban az 1988-ban megszűnt 12,12A, valamint J járatokat nem jelöli. Utóbbi alapján akár 1988 június utáni tábla is lehetne, de mivel ismert két másik kései széria, melyek megállólistájának típusa eltérő, ezért 1986 decemberére datálom ezt a táblát. Számos járatváltozás történt 1978 óta: Megszűnt: villamos: 9 (villamos), buszok: 11A,16A,58V,60A,84. Új járatok: 21,84,116,158. Egy 59-es villamos átszállási lehetőséget pótoltak. Az 5-ös helyett a Csaba utcánál 5-öst írtak.

Évjárat: feltehetően 1986. december után - 1988. január (A 9-es villamos már nem közlekedik, de még léteznek a 12A, 12-es járatok)

Belső oldal: A megállólistát átdolgozták, azonban a Szakorvosi rendelő - 1986 decemberében létesített - megállóhelyet kifelejtették. A 9-es villamos viszont törölve lett, a 12,12A és J járatok pedig már szerepelnek a listán. Számos - valójában hálózatmódosítással nem járó - átszállásfeltüntetés is történt.

Évjárat: 1989. március - 1990. augusztus (16-os és 116-os járatokat már nem jelöli a Moszkva térnél, de még létezik az 5-ös)

Belső oldal: Megszűnt járatok: 12,12A,J. A Szakorvosi rendelőt továbbra sem jelöli.

Évjárat: 1994. május, első tojáslogós

Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest az alábbi változások történtek: A Csaba utca megállóhely neve Moszkva tér (Csaba utca) lett, valamint pótolták a korábban sorozatosan lemaradó Szakorvosi rendelőintézet megállót.

Évjárat: 1997 második fele (kemény műanyag).

Belső oldal: Megszűnt vagy módosult járatok hézagos törlése: 12, 84, 86, 139 

Évjárat: 1999 második fele

Külső oldal: 21 év után változott a külső oldal. A korszakban 1-2 évig jellemző vastag feketét használó stílus (lásd még többek között: 48,56,78,104,150). Érdekes az "összeolvadt" két t betű.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, érdekes kicsiny járatszámmal (lásd még ilyet: 150). Goldmark Károly utca felé új megálló létesült még 1998 decemberében a Maros utcánál. Az 56 és 56E járatokat 1999 júniusában összevonták, helyettük lett az 56-os, ami a táblán véletlenül 56 ként szerepel. A Széna térnél leszedték a fölösleges információként szereplő 4-6 villamost (a Moszkva térnél már ki van írva egyszer), a Déli pályaudvarnál pedig kiírták az addig hiányzó 102-est. A tábla a kapcsolatok helyett lehetőségek szót használt, ez csak 2005-től terjedt el egységesen.

Évjáratszintén 1999 második fele 

Belső oldalTartalmi különbsége nincs, azonban itt a táblázat középre húzva helyezkedik el, valamint a járatszám vastag típus.

Évjárat: 2000

Belső oldal: Megpróbálták korrigálni az 56-os problémáját. A bekeretezés a jobb oldalon sikerült is, de a készítő annyira figyelmetlen volt, hogy a bal oldalon már a villamost keretezte be. A járatszám ismét vékony típus.

Évjárat: 2006 vége, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.

Belső oldala üres. 

Évjárat: 2008. március - július, digitális nyomtatással. Duplaoldalas kivitel.

40

Évjárat: 1987. január

Belső oldal: Az Óvoda elnevezé megálló 1986 vége óta a Városi Tanács nevet viseli azonban ezt elfelejtették módosítani. Biztos jel az 1987-es évjáratra, hogy már a 153-as közlekedik az alapjárat helyett. A szintén ekkor indult 139-es azonban lemaradt a tábláról.

Évjárat: 1989. március (127-es beindítása, amit már jelez) - február óta környéki díjszabás érvényes, a határátlépést ezért csíkkal jelölik

Belső oldal: A 80-as évek közepéig jellemző kötőjeles megállóhelyek eltűntek (Madár - hegy stb.). Megállóátnevezés: Gazdagréti út -> Naprózsa utca. Új járatok: 127-es és 139-es. Továbbá elmaradt átszállások feltüntetése (110-es, 139-es)

ÉvjáratA járat útvonala ugyan 1989 júniusában hosszabbodott meg, a tábla valószínűleg nem ekkor, hanem 1990 első felében készülhetett, ekkoriban jellemző volt, hogy a csík a feliratok előtt halad el, tehát később szitázták rá.

Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így az autóbusz útvonala meghosszabbodott.

Belső oldal: Az új szakaszon kívül változás: 4 év után végre korrigálták a korábban elfelejtett megállóátnevezést (Városi Tanács). További átszállások feltüntetése (hálózati változás nem történt)

Évjárat: 1990-1991 fordulóján, amikor elkezdtek áttérni a keretes gyorsjáratos táblák gyártására

Belső oldal: Hibája, hogy minden járat feketével lett szitázva. Még rendszerváltás előtti nevekkel.

Ez a tábla egyszerre készült az előzővel, ami a csík helyzetéből is látszik. Itt viszont már beállították, hogy a gyorsjáratok keretezve legyenek.

A járat budaörsi szakasza 1996 januárjától szombaton és munkaszüneti napokon eltért a hétköznapitól. Ezt a két ábra szemlélteti.

Évjárat1996. január (még kemény műanyag), a korszakra jellemzően vastag csíkkal HÉTKÖZNAPI ÚTVONAL

Külső oldalMegszűnt az LTP rövidítés, és a pontosabb utastájékoztatás érdekében feltüntették a Villányi utat is.

Belső oldalA Móricz Zsigmond körtérnél láthatjuk az 1-es busz hézagját valamint az Alkotás utcánál a 8A hézagját.

Évjárat1996. január, HÉTVÉGI ÚTVONAL

Belső oldalA hétköznap közlekedő 40-est természetesen nem jelöli. Ezen a táblán érdekes módon nincsenek hézagok.

Szintén 1996 januári, ám puha műanyagból készült. A Naprózsa utcánál pótolták a 153-as elmaradt piktogramját.

Évjáratkb. 1998, HÉTKÖZNAPI

Belső oldalAz előző hétköznaposhoz képest jelentéktelen változások történtek: a logó Rt-s lett, a Károly király utcából út lett (igénytelenül beszerkesztve), valamint a csík formája a korszaknak megfelelően lekerekített lett. A dátum helyére Kelenföld felirat került.

Évjárat1999, HÉTVÉGI. A csík a járatszám előtt halad

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A Naprózsa utca és Poprádi út autóbuszpiktogramjai lemaradtak. A Károly király utca itt még nem út, pedig a hétköznapi szérián már 1998-ban megtörtént a módosítása.

Évjárat2000 második fele, HÉTVÉGI

Belső oldal Egyetlen változás a másik hétvégihez képest, hogy a csík a korszakra jellemzően barnásabb lett és a megszűnt 10-es buszt kiszedték a listából.

Évjárat2002. január, HÉTKÖZNAPI

Külső oldalBkv+ matrica, a járat márkavédjegyessé vált és Ikarus 412-esek közlekedtek rajta. Ez a tábla kijelzőelromláskor illetve pótláskor volt használatos.

Belső oldalA 2002-3-as szériákra jellemzően nagy betűkkel a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Vékony betűs megállólista. Budaörs felé is létesült egy Bertzfeld utca nevű megálló (korábban csak a másik irányban volt). Megállóátnevezés: Béke tér -> Templom tér. Már nem létezik a 10-es járat, és feltüntetésre került a 2001-ben indult 172-es és 140-es járat.

Évjárat2002. január, HÉTVÉGI (utolsó "tojás"széria).

Belső oldalVékonybetűs megállólista. A 2002-3-as szériákra jellemzően nagy betűkkel a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Megállóátnevezés: Béke tér -> Templom tér valamint a Károly király utca itt is korrigálva lett. Már a 153-as autóbuszok is megállnak a Dayka Gábor utcánál. 

A járatra garázsmeneti tábla is készült 1995 márciusában. Garázsmeneti táblákat csak a 40-es család esetében láttak el dátumozással.

Táblaelhasználódás miatt volt egy újabb garázsmeneti széria is, dátum nélkül 1998-ban. Ezen sincsen határátlépő csík, pedig az 1998-as 40-esre már tettek.

Ezen a 2000 környékén készült garázsmeneti táblán már használtak határátlépő csíkot, az új típusú, lekerekített végűt. Matricás kivitel!

Évjárat2005, HÉTVÉGI

Belső oldalÚj járat az Újbuda-busz (2003. október).

Évjárat: 2007, puha műanyag. Duplaoldalas kivitel.

Évjárat2008 eleje. Duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással.

2008.08.21-től a hétvégi útvonalon közlekedő 40-es a 240-es jelzéssel közlekedett.

40

Évjárat1986. október vége (9-es villamos megszüntetése) - 1987. január (153 -> 153)

Évjárat1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor

Belső oldal: Új megállók: Sasadi út, Madárhegy (Hosszúréti utca). 153 -> 153


Évjárat1989. június

Külső oldal: Ekkor épült ki teljesen a Budaörsi lakótelep, így a járat útvonala a Lévai utcától meghosszabbodott.

Belső oldal: Nagyon megkopott, ezért a belső oldalon filccel lett megerősítve. Új megállók: Gimnázium, Patkó utca, Budaörsi lakótelep vá.

Évjárat1990. szeptember vége (tanácsrendszer megszűnése)

Külső oldalMegszűnt az LTP rövidítés, és a pontosabb utastájékoztatás érdekében kiírták a Villányi utat is.

Belső oldalA Városi tanács azóta Városháza lett, de a Marx Károly utca még létezett ekkor is. A korszakra jellemzően az összes lehetséges átszállást kiírták.

Ez a balos tartalmilag alig különbözik, ellenben a csík árnyalata világosabb, és ha jól megfigyeljük, kicsit félretoltan is halad a másik baloshoz képest (viszonyítás: a kék keretnél). Másik szembetűnő különbség még a gyorsjáratok félreszitázása. A tartalmi különbség: Budaörs, városháza helyett Budaörsi városháza

Évjárat1991 - 1992 (még jelöli a decemberben megszűnt 172-est)

Belső oldalKeretes gyorsjáratok. Móricz Zsigmond térnél átszállások feltüntetése. Megállóváltozások történtek: a Madárhegy mögül eltűnt a Hosszúréti utca kommentár, Sasad Mgtszből Rt. lett, illetve a Marx Károly utca helyett Károly király utca az új név. (Budaörsi városháza helyett ismét Budaörs városháza)

Évjárat: 1994. október, a korszakra jellemző vastag csíkkal

Belső oldal: A balos által megjelölt irányt vizsgálva az alábbi változás történt: a buszok megállnak a Rupphegyi útnál is.

KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁT A SZÉRIÁBÓL!

Évjárat: 1996. január, kemény műanyag

Belső oldal: Megszűnt járatok törlése: 1, 40E, 139, 140 (ez utóbbit tulajdonosa visszarajzolta filccel). Megjelent a határátlépésről tájékoztató szöveg.

Évjárat: 1996. április, a korszakra jellemző szokással ellentétben kemény műanyagból.

Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül. A Budaörsi lakótelep "p" betűje furcsa módon félrecsúszott.

Évjárat1997 első fele, puha műanyag. A csík a másik két sarok között fut (és lekerekített végű)Tartalmi különbség nincs.

Évjárat1998, a csík iránya ismét a régi.

Belső oldalKároly király utca helyett már utat ír és a logó új típusú.

Évjáratszintén 1998, a csík iránya ellentétes és sötétebb színű. Tartalmi különbség nincs.

Évjárat1999

Belső oldal: A Kelenföld feliratot törölték.

Egyedi módon ez egy matricázott széria volt!

Évjárat2000 második fele. Ismét megfordult a csík iránya

Belső oldalEgyetlen különbsége, hogy a megszűnt 10-es buszt hézagot hagyva kiszedték a listából. A kapcsolatok helyett lehetőségek szót használnak - ami csak 2005-től terjedt el a táblákon.

Évjárat2001 második fele, utolsó "tojás"széria (logó nincs rajta).

Belső oldalA korszakra jellemzően a határátlépésről tájékoztató szöveg középre került a logó helyére. Vékony betűs megállólista. A Béke tér megálló neve Templom tér lett, valamint megjelenik az újonnan indult 140-es busz is a listában. A lehetőségek helyett ismét kapcsolat szót használnak.

A járatra garázsmeneti tábla is készült 1995 márciusában. Garázsmeneti táblákat csak a 40-es család esetében láttak el dátumozással.

Táblaelhasználódás miatt volt egy újabb garázsmeneti széria is, dátum nélkül 1998-ban. Erre már tettek határátlépő csíkot.

Évjárat2003. szeptember 1. (140E beindítása) - szeptember 8. (118-as villamos beindítása)

Belső oldalPatkó utca -> Budaörs, ~. Új járatok: 40E (2002. május), 140E (2003. szeptember), Budaörs-busz (2002. október), 118-as villamos (2003. szeptember).

Évjárat2005. január 10. (Infopark-busz beindítása), sötétebb árnyalatú csíkkal.

Belső oldalA járatszám  a logóval és a tájékoztató feliratokkal együtt feljebb került. Új járatok: Infopark-busz (2005. január), Újbuda-busz (2003. október), 118-as villamos (2003. szeptember 8.). A Móricz Zsigmond körtéri átszállások átrendezése.

Évjárat2006. augusztus, puha műanyag

Külső oldal: Nagyobb betűk, rövidítés megszüntetése. Villányi út kerek zárójelben.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A korábban kimaradt 250-es járat feltüntetése. Új járat a 73-as (2005. december). A Fehérvári úti vágányzár előkészítési munkálatai miatt láthatjuk a 18-47V járatot.

Évjárat2008. január, puha műanyag

Belső oldal: Korábban kimaradt átszállások feltüntetése (továbbá Volán járatok jelzése), a Kisfaludy utcánál a Budaörs-busz törlése és áthelyezése a Károly király utcához. Hálózati változások: 139 -> 139, új járatok: Budaörs-belvárosi járat (2007. aug), 187, 239. Megszűnt: 118-as villamos. Jelöli a Szabadság híd lezárása idején közlekedő járatokat (41A villamos, hosszú 56-os, 47-49V, 149V).

Évjárat2008. március. Digitális nyomtatással

Belső oldal: Az egyik első új típusú megállólistás széria. A gyorsjáratokat keret helyett gy-vel jelölték. A Károly király utcánál törölték a Budaörs-buszt.

Évjárat: 2008. május. Érdekes módon készült még egy szitanyomott verzió a megszokott listával.

Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbség, hogy a Károly király utcánál ismét jelöli a Budaörs-buszt.

2008.08.21-től jelzése 240E-re változott.

 
Járattörténeti adatok (1977-1997)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Silhouette in the Darkness - Reménykedni valamiben, majd elveszíteni: az jobban fáj, mintha semmit sem reméltél volna.    *****    Enigma Disease ⊱ Egy háborút már önmagában vívni is nehéz; s megmenteni mindenkit? Tudd: nem lehet...    *****    Horoszkóp megrendelések, asztrológiai és ezoterikus olvasmányok, szoftverek, letöltések. Szeretettel várlak az oldalon!!    *****    Részletes személyiség és sors analízis,3 év elõrejelzéssel + ajándék névmisztikai elemzés júliusban. Rendeld meg most!!!    *****    Szeretnél egy nagyon részletes születési horoszkópot, 3 év elõrejelzéssel, vagy egy párkapcsolati elemzést? Rendeld meg!    *****    Hozd létre a saját Istenedet és légy az Univerzum Ura! Várunk!    *****    IG: @dalszovegforditasok | DALSZÖVEGFORDÍTÁSOK | IG: @dalszovegforditasok | DALSZÖVEGFORDÍTÁSOK | @dalszovegforditasok    *****    Angolturi Lerakat - Angol használtruha kereskedés. Gyerek és felnõtt ruhák már 350.-Ft/kg-tól Gyors kiszállítás    *****    Egy horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, én segítek értelmezni amit látsz, de a döntés a tiéd!    *****    Születési horoszkóp, elõrejelzés, gyermektervezés,párkapcsolati elemzés,biotérkép készítés diplomás asztrológustól.Itt!    *****    Részletes személyiség és sors analízis diplomás asztrológustól,szóban és írásban, nagyon kedvezõ áron.Ne hagyd ki! Katt!    *****    Szélessávú Honlap Debreceni ingatlanok, még több elérhetõ telefonos egyeztetés után www.simonyiingatlan.gportal.hu    *****    Támogasd adománygyûjtéseinket! Ajánld fel szervezetünknek az adód 1%-kot! Hogyan segíthetsz? Nézd meg a portálon.    *****    Érdekel az egészséges életmód, mozgás és táplálkozás? A Kit Fit oldal megnyitotta kapuit. Életmód, egészség, fitnesz....    *****    Szia! Ismered az mta nevezetû játékot? Biztos unod a folyamatos external módos gazdagrp szervereket. Nálunk a helyed!    *****    Blogom, Új olvasóit keresi. Ha Szereted a a mangákat, filmajánlót, verseket és még sorolohatnám. Akkor itt a helyed.    *****    Költöztetés bútorszállítás    *****    Mysteries of the Night ~ Az éjszaka misztériumai csak arra várnak, hogy felfedezd õket. ~ mysteriesofthenight.hu    *****    Nedves levegõ? Fõzéskor nehéz a levegõ? -- 5 kérdés a páraelszívókról -- FAVI páraelszívók    *****    Párásodik a lakás? Mentesíts okosan - FAVI páraelszívók - 5 kérdés a páraelszívókról