61
70-es évek végi vagy 80-as évek elején készült fém duplaoldalas.
Évjárat: 1983 (kialakítás alapján: vékonyvonalas táblázat, troli átszállások kis "tr." betűvel) - 1985. december (61-es beindítása, amit még nem jelöl)
Évjárat: 1987. július (44A beindítása) - 1990 vége között bármikor (jelzett időszakban semmilyen hálózati változás nem volt)
Külső oldal: Örs vezér tere háromsoros lett, az elágazás szó a feliraton belül középre igazítva
Belső oldal: Új járatok: 44A, 61, 131, 168 (örs vezér téri), megszűnt: a kőbányai 168-as
A járaton a tojáslogós korszak alatt már Ikarus 435-ösök közlekedtek, így táblagyártás csak pótlás esetén történt.
Évjárat: 1997. április (puha műanyag), valószínűleg első tojásszéria.
Külső oldal: Azóta a városközpont kifejezést használják a végállomás megnevezésére, ezt a korszakra jellemzően kisebb és vékonyabb betűkkel írták.
Belső oldal: Érdekesség a puhatábla, vékony betűs megállólista és az új típusú tojáslogó együttese. A balos óta történt megálló-változások: Téglagyár -> Pietra Rt., Kozma utca -> Athenaeum nyomda, Fátyolka utca -> Kossuth nyomda, Földműves utca -> Diák utca (a menetrenden láthatjuk, hogy ezek a változások már 1996-ban is érvényben voltak).
Évjárat: 1998. augusztus 25. (Keresztúr-busz beindítása) - 1999
Belső oldal: Univers típusú járatszám. A megállólistákat kijjebb húzták. Átszállási változások: újraindult a 37A villamos, új járatként a keresztúr-busz (1998. augusztus), a 85-ös átszállását az Örs vezér tere irányában áthelyezték az aluljáróhoz, hiszen a Kőbányára utazóknak érdemesebb itt átszállni. Érdekes az átszállási kapcsolatok helyett használt lehetőség szó, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon.
Évjárat: 2007 vége, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás.
Belső oldala üres.
2008.09.06-tól 161-es jelzéssel közlekedik, összevonva az egykori 161-essel.
61
Évjárat: 1985. december (a járat beindítása) - 1987. január (168-as útvonalmódosítása - a Téglagyárnál még nem jelöli.)
Belső oldal: A 44-es helyett hibásan 44 olvasható.
Évjárat: 1987. március - július között (a márciusban indult 131-est utólag beszerkesztve már jelöli, de a júliusban indult 44A-t még nem)
Belső oldal: A 168-ast nem jelöli az Örs vezér terénél, azonban 1987 januárja óta innen indul, a járat másik végpontja Rákoshegy, ezért jelöli átszállásként a Téglagyárnál. A 44-es helyett hibásan 44 olvasható.
Évjárat: 1988
Külső oldal: A végállomásnév Kis utcai lakótelep. A Kis utca feliraton nem módosítottak, a szitán változatlan helyzetben hagyva alászerkesztették az új nevet.
Belső oldal: Pótolták az elmaradt 168-ast. A 85 helyett hibásan 85-öt írtak. A 44A még mindig hiányzik, de a hibás 44-es feliratot korrigálták.
Évjárat: 1993
Külső oldal: A keresztúri végállomásnevet Rákoskeresztúr megjelöléssel pontosították, ezt valamivel vékonyabb és oldalirányban összenyomott betűkkel írták ki
Belső oldal: Átszállás-módosítások: a 44A pótlása. Minden más módosítás csak logikusság miatt történt. A Kozma utcai megálló melletti komment és a végállomásnév balosokra jellemző szerkesztésmóddal.
A járaton a tojáslogós korszak alatt már Ikarus 435-ösök közlekedtek, így táblagyártás csak pótlások esetére történt.
Évjárat: 1997. április, puha műanyag.
Külső oldal: A szám egyedi típus lett. Megszűnt a rövidítés, helyette vékonyabb és kisebb betűkkel kiírták Rákoskeresztúrt.
Belső oldal: A vékony betűs megállólista egyik korai alkalmazási példája. Megálló-változások: Téglagyár -> Pietra rt., Kozma utca -> Athenaeum nyomda.
Évjárat: 2000. december
Belső oldal: Megálló-változások: Pietra rt. -> Porcelán utca. Átszállási változások: szeptemberben indult az Expo-járat és 63-as villamos, decemberben indult Rákoskert-busz. Pótolták a korábban kifelejtett 32-est is. Mivel ezek által az Örs vezér téri átszálláslista 3 soros lett, a táblázatot feljebb húzták, ezért van a tábla szélén az átszállási kapcsolatok felirat.
Évjárat: 2003 ősz - 2004 (valószínűleg a 2003 szeptemberében indult 176-as már létezett, csak lemaradt a tábláról)
Belső oldal: Elmaradt átszállások feltüntetése. Az Örs vezér tere felé hibásan Porcelán utca helyett utat jelöl. Új járatok: 3-as villamos, 132-es és 144-es buszok.
Évjárat: 2007. december, puha műanysg
Belső oldal: Új megállók: Rákos vasútállomás, 509. utca, megszűnt megállók: Orion, Athenaeum Nyomda, átnevezés: Göröngyös utca -> Borsó utca. Elmaradt átszállások, MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése. A rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése.
A járat helyett 2008.09.06-tól 161A jelzéssel alapjáratként közlekedik.
61E
Fém duplaoldalas tábla a 70-es évek végéről, 80-as évek elejéről.
Évjárat: 1985. december (az ekkor indult 61-es feltüntetése) - 1987. január (még nem jelöli a 168-ast) - az időszakban további hálózati változás nem történt, amely alapján szűkíteni lehetne.
Évjárat: 1987. július (már jelöli a 44A-t) - 1990 (elágazásos megnevezés, még piros számos gyorsjáratok)
Belső oldal: Új járatok (1987-ben indultak): 44A, 131, 168
Évjárat: 1991 - 1993
Külső oldal: Rákoskeresztúr városközpont elnevezés használata (1991 óta).
Belső oldal: A végállomás átnevezésén kívül tartalmi különbsége nincs. Keretes gyorsjáratos, ez is utal az évjáratára.
Ez egy hibás széria még a baloskorszakból, az első oldal véletlenül feketére sikerült, a hátuljára már nem is szitáztak semmit.
A járaton a tojáslogós korszak alatt már Ikarus 435-ösök közlekedtek, így táblagyártás csak pótlás esetére történt visszafogottan.
Évjárat: 1996. október (puha műanyag), első tojáslogós széria.
Külső oldal: Már nincs rövidítés.
Belső oldal: Ritka eset, hogy a logó már Rt-s (ez amiatt is lehet, mert elsőszériás tojás).
Évjárat: 1998 (kemény műanyag).
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A táblán jelzett dátum a korábbi szériából maradt ott.
Évjárat: 2000. szeptember (utolsó tojáslogós)
Belső oldal: A 100-as buszból expo-járat lett, elindult a 63-as villamos, de a decemberben indult Rákoskert-buszt még nem jelöli. A beszerkesztéseket vékony karakterekkel végezték.
Évjárat: 2003 második fele - 2006 első fele, duplaoldalas, kemény műanyag.
A járat közlekedését 2008.09.06-tól a 97E, 169E, 261E járatok váltották fel.
62
Fém duplaoldalas tábla, 1982 utáni (Kőbánya városközpont)
Évjárat: 1987. január - 1989. január (Diák utca - Földműves utca megállók összevonása)
Belső oldal: A kezdő évjáratra a 168-as átszállásából jöhetünk rá. 1987-től a 168-as autóbuszok végállomása a Ferihegyi úthoz került, korábban az Akadémiaújtelepre járt. Ha régebbi tábla lenne, akkor a 168-as átszállást az 501.utcánál (vagy a Dombhát utcánál) jelölné a 68-as mellett. A beszerkesztett 168-as számtípusú a többi átszállástól eltérő (Helvetica). A gyorsjáratok különleges, vastagon szedett piros színnel vannak szitázva.
Évjárat: szintén 1987. január - 1989. január között, de más időpontban. Egyetlen különbsége, hogy a gyorsjáratok a vastag helyett hagyományos típussal lettek elkészítve.
Évjárat: 1993 (Már Athenaeum nyomdát ír)
Külső oldal: Az előző szériánál említett végállomás átnevezés
Belső oldal: Átszállások: egyetlen jelentős változás a 9-es megszűnése még 1990 augusztusában. A korszakra jellemzően az összes átszállást feltüntették. Megállóváltozás: a Diák utca megállóhelyet összevonták a Földműves utca megállóval és 3 megállót átneveztek: Pataky István tér -> Szent László tér, Kozma utca -> Athenaeum nyomda, Fátyolka utca -> Kossuth nyomda.
A járaton a 90-es évek közepétől az új Ikarus 435-ösök közlekedtek, így a táblagyártásra csak pótlás vagy kijelzőmeghibásodás esetére volt szükség.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: A korszakban még egyáltalán nem jellemző vékony betűs megállólista, s szintén ekkoriban még nem megszokott vastag járatszámmal. A honlapon látható fém menetrendhez viszonyítva megálló-változás nem történt.
Évjárat: 1998. augusztus 25. (Keresztúr-busz beindítása)
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A kapcsolatok helyett lehetőségek szó használata (ez csak 2005-től terjedt el általánosan). Számos átszállás törlése (61, 61 buszok ) és áthelyezése (villamosok) logikussági szempontból. Új járat a Keresztúr-busz.
Évjárat: bár a 2003. szeptemberében indult 176-ost nem jelöli, minden bizonnyal ez a tábla a 2004. nyári metrópótlás idején készült, ekkor ugyanis a 435-ös járművek belvárosba átcsoportosítása miatt javarészt Ikarus 280-asok közlekedtek a viszonylaton.
Belső oldal: Új járatok: 3-as villamos, 132-es busz. Megszűnt: 32-es. Rövidült: 32-es. Hosszabb útvonalon jár: 62-es villamos. Néhány átszállást áthelyeztek ill. töröltek.
Évjárat: 2007. június (puha műanyag)
Belső oldal: Új járat a 176-os busz, megszűnt a 132-es. Néhány átszállást pótoltak (Újhegy-busz, 151-es stb.), többet viszont töröltek (pl. érthetetlen okokból a Keresztúr-buszt is). A 17-es kerete Kőbánya, városközpontnál lemaradt.
Évjárat: 2007 vége - 2008 eleje, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás.
Belső oldala üres.
A járat jelzése 2008.09.06-tól 162A-ra változott.
62
Évjárat: 1987. január - 1990. augusztus ( A 168-as már nem Kőbánya városközponttól indul - de még létezik a 9-es, 95-ös járat)
Évjárat: 1991 (Régi közterületnevek, de már keretes gyorsjáratok)
Belső oldal: Megszűnő 9-es és 95-ös kiszedése. A 17-est, 68-ast és 97-est számomra érthetetlen okokból kiszedték.
Szintén 1991-es ez a balos, itt azonban Keresztúrnál szerepel a 97-es. A megszűnés előtti napokban több táblára tájékoztató matrica került.
Nem készült tojáslogós széria.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (63-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|