79
1970 áprilisa (2-es metró átadása) utáni - ekkor átrendezték a Keleti pu. végállomásokat.
Műanyagra sablonnal fújt duplaoldalas.
Évjárat: 1984 év vége (a Keletiig járó 120-ast már nem jelöli és a Váci útnál már átszállhatunk a 3-as metróra, ez a szakasz ebben az évben épült ki)
Belső oldal: A korai balosok árulkodó jelei még a későbbiekhez képest vastagabb feketével írt megállók - esetenként megállóoszlopok.
Évjárat: 1986 körül
Belső oldal: A trolik egyik megállója a Tutaj utca helyett az ezzel párhuzamosan haladó, egy sarokkal arrébb lévő Vág utcához került. A másik egy apró, jelentéktelen módosítás: A Keleti pályaudvarnál feltűntették átszállásként a 20,20,30,30-as járatokat. Ez a korábbi szériánál elmaradt, talán mert elegendőnek tartották a Hősök téri kapcsolatot kiírni.
Évjárat: 1988 második fele
Belső oldal: Két módosítás történt: a 12-es lerövidült, a 12A és 12-es megszűnt, így ezeket hézagot hagyva törölték. A másik módosítás, hogy a 73-ast 1988.06.01-én felváltó Keleti pályaudvarig közlekedő 73-as már megjelenik a listán, ellenben az 1989 januárjától közlekedő 20A még nem.
Évjárat: 1991 körül
Külső oldal: A Keleti pu. helyett a Baross tér megnevezés használata vékonyabb betűkkel, illetve szintén ilyen betűkkel a Garay utca zárójelbe tevése). A Jászai Mari tér rövidítve lett, mivel a pontosabb tájékoztatás érdekében zárójeles komment került alá.)
Belső oldal: Ekkor már létezett a 3-as metró Újpesti szakasza is, így a Váci út megállóhely neve Dózsa György út metróállomás lett (szerkesztett betűtípussal). A Csanády utcánál a 33-as helyére 133-as került, bár mindkét járatra fel lehetett itt szállni (szerintem a logikusság miatt lett 133, mert már ki van írva a 76-os troli ami egy irányba megy a 33-assal, így inkább a 133-ast fontosabb feltűntetni). Hézagot hagyva törölték a 4A,20,30 járatokat, valamint már látható a '90 végén indult 105-ös. Mivel nagyobb számokkal dolgoztak,mint a régi szériákban ezért a Keleti pályaudvar sora nem fért ki, és átnyúlik a trolikhoz.
Évjárat: 1994 december (érdekes módon dátum nélkül készült), első tojáslogós
Külső oldal: A rövidítés elkerülése végett kicsinyítették a betűket, így a Jászai Mari tér teljes kiírásra került. A rövidítés megszűnt a Garay utcában is.
Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál már a 173-as közlekedik.
Évjárat: 1995 november
Belső oldal: A megszűntetések és a módosítások utáni hézagos táblaképet tárja elénk: a megszűnt 1-es, a rövidült 105-ös. A 44-es villamost előre törölték, de ez a villamosjárat még 1995 karácsonyáig közlekedett, ugyanígy a 12-es villamos is ekkor rövidült, de helyén már hézag van.
Évjárat: 1997 január, puha műanyag
Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál az 1996-ban a Népstadionig visszavágott 95-öst kiszedték,így eggyel több hézag lett a táblán. Ugyanitt már kellene szerepelnie a pólus járatnak is.
Évjárat: 1997. március, kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Megcserélték a két irányt. A megszűnő 67-es villamost kiszedték még egy hézagot hagyva, a 67-es villamospótlót pedig a volt 95-ös helyére rakták. A pólus busz továbbra sincs kiírva.
Évjárat: 1998 - 1999. április 1. (Compack megálló átnevezése)
Belső oldal: Egyetlen módosítás a már régóta elmaradt pólus-busz beszerkesztése érdekes betűkkel a Keleti pályaudvarhoz.
Évjárat: 2003 második fele - 2005. augusztus (kialakítás alapján)
Külső oldal: Garay utca helyett hibásan "Garai"
Belső oldal: Korábbihoz képest ellentétes elrendezés. Compack -> Nefelejcs utca (1999. április 1-től). Új járat: Tesco-busz (2003. május 22-től). Megszűnt: 23-as villamos (2000. december 15.). Két elmaradt átszállás feltüntetése: 30-as busz és 76-os troli. A Pólus-Center helyett Pólus-busz megnevezést használ. A Dvorák sétányból az R betű feletti idegen karakter eltűnt.
Évjárat: 2005. szeptember (kialakítása alapján) - december 2. (még közlekedik a 7A)
Külső oldal: továbbra is hibás (Garai)
Belső oldal: Korszakra jellemzően logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Átszállások átrendezése, kimaradt átszállások pótlása.
Évjárat: 2005. december 3. (7A megszüntetése, 73 -> 73)
Külső oldal: továbbra is hibás (Garai)
Belső oldal: Az említett 7A, 73-as változásai, más különbsége nincs.
Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan) - összehasonlítás a 2005. decemberi szériával
Külső oldal: Garai helyett immár helyesen Garay u.
Belső oldal: Korszakra jellemzően Zrt-s logó, egy Tesco-busz és egy 30-as átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Hálózati változások: megszűnt a 4, 4 helyettük a hosszú 105-ös jár 2007. szeptember óta. Minden egyéb csak átszállások pontosabb feltüntetése, vagy javítások: Dvorák sétány "R" betűjének idegen karakterét feltüntették, Tesco-busz nagybetűkkel történt kiírása, a 74-es troli irányának feltüntetése. A táblán a korszakra jellemzően a MÁV átszállást is feltüntették.
80
Évjárat: 1980. augusztus (77-es troli beindítása, melyet már jelez) - 1982. december (megállóhely létesítés a Csertő utca 14. FÜTŐBER-nél, amelyet még nem jelez) - mivel fém alapra készült ezért valószínűbb, hogy 1980-81-es évjáratú lehet.
Évjárat: 1986. július 1. (Hungária Biztosító megállóelnevezés) - 1987. március (131-es busz beindítása, melyet még nem jelez), műanyag alapon
Külső oldal: járatszám két karaktere között a hely kisebb. Baross tér után vessző használata.
Belső oldal: Korszakra jellemző stlus: vékonyvonalas táblázat, "TROLI" átszállás helyett tr. jelölések. Megállóátnevezések: Ügetőpálya -> Ügető, Gumiipari V. -> Taurus Gumiipari Váll., Csertő utca -> Zsálya utca (a megállót áthelyezték a Fogarasi útról a befordulás után a Csertő utcába. Új megálló: Hungária Biztosító (még Fütőber néven jött létre 1982 decemberében, majd 1986. júliusától Hungária Biztosító néven fut). A 120-as lerövidült 1984. novemberében, a 20-as viszont meghosszabbodott 1985. márciusától
Évjárat: 1992-1993
Belső oldal: Keretes gyorsjáratos lista. Megszűnt járatok törlése (30,55,55,95), rövidült a 20-as, új járat a 73-as és 131-es. Lumumba utca -> Róna utca.
Évjárat: 1993. december vagy 1994. január (már létezik a 130-as, de még nincs dátumozva a tábla)
Belső oldal: A 130-as helyett már 130-as közlekedik.
Évjárat: 1994, december, első tojáslogós
Külső oldal: Megszűnt a Keleti pályaudvar rövidítés (vékonyabb betűkkel kiírva)
Évjárat: 1997. április, kemény műanyag
Belső oldal: Megszűnő járatok igényes törlése: 75A troli, 33-as busz (helyére a 67V beékelése), 44, 67 villamosok valamint lerövidült a 95-ös busz. Néhány más, logikusság szempontjából történő variálgatás is volt az átszállásoknál. Hungária biztosító -> Apeh megállónevet kapta.
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és az újlogós táblákéhoz valamelyest hasonló betűkkel.
Belső oldal: Új járatok: 1A és 63-as villamosok. Megszűnt: 23-as villamos. A 32-es autóbuszt törölték - talán már előre sejtve a megszüntetést. A szerkesztéseket vékony típussal végezték.
Évjárat: 2001. október 3.
Belső oldal: Új járat: 3-as villamos. Megszűnt: 13-as és 63-as villamosok. Feltüntették a korábban kifelejtett pólus-buszt, valamint egy helyen a 95-öst. A Nagy Lajos király úti átszállásokat véletlenül törölték. A szerkesztéseket vékony típussal végezték.
Évjárat: 2004. január 1. (Népstadion -> Stadionok) - 2005. augusztus (kialakítása alapján)
Belső oldal: Megállók átnevezése: Taurus Gumiipari Vállalat -> Taurus (valójában már 1999. április 1. óta, de a táblákon nem lett átírva), Népstadion -> Stadionok. Átszállások pótlása, tényleges hálózati változás nélkül.
Évjárat: 2005. december 3. (7A megszüntetése, 73 -> 73)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb karakterek.
Belső oldal: Korszakra jellemzően logó az alsó részre helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Kerepesi út -> Őrnagy utca (a megállóátnevezés már 2002 óta él, de a táblákon nem került átjavításra eddig). Taurus megálló neve (mivel nem mozaikszó) kisbetűkkel írva. Az említett 7A, 73-as változás.
Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: 2006. március 20-tól a Keleti pályaudvar végállomási rendje módosult, a Lóvásár utcai szakasz felhagyásával a végállomás átkerült a mostani troliterminálhoz, így az utolsó két megálló megszűnt. Ezzel egyidejűleg megállók átnezése: Taurus -> Gumigyár, Ügető -> Kerepesi út 9 (ez a megálló a Csertő utca felé véletlenül kimaradt a tábláról), valamint a végállomásról kifordulás után Kerepesi út néven új megálló.
Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással
Külső oldal: Nagyobb karakterekkel
Belső oldal: A korábban kifelejtett Kerepesi út 9. megállót pótolták. MÁV és Volán átszállások feltüntetése. XVI. kerületi átszervezések után jelentős hálózati változások (130 -> 131, továbbá a Fogarasi úton közlekedő egyéb járatok érintik az ottani megállóhelyeket)
80-81
A 2004, 2005 és 2007 nyári metrópótlások alkalmával összevont formában közlekedtek a trolibuszok
Évjárat: 2004. június 19.
Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál hibásan a 80-as troli fel van tüntetve. A metrópótlás alatt érvényes rend szerint a 31-es megállt a Fischer István utcánál, továbbá a tehermentesítő 161E járat közlekedik.
Évjárat: 2005. június 11. - ebben az évben is változatlan formában közlekedett.
Belső oldal: A 2005 nyári metrópótlás során a végállomást a Fiumei útra helyezték, és a korábbi végállomást csak megállóhelyként használták a trolik, hogy a metrópótló autóbuszok forgalmát ne zavarják. A tábla további különbsége egy 32, 130-as átszállás áthelyezése és a hibás 80-as troliátszállás törlése.
Évjárat: 2007. június 9. - augusztus 19. között használt széria, puha műanyag. Az azóta történt hálózati változások miatt új tábla készült.
Külső oldal: néhány milliméterrel kisebb betűk
Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál azóta a troliterminálhoz közlekedik a járat, a Taurus és Ügető megállóhelyeket átnevezték (2006. március). A 7A és 73-as helyett a 73-as közlekedik 2005. december 3. óta. Az ezévi metrópótlás alatt a 31-es nem állt meg a Fischer István utcánál, emiatt az Örsnél lett feltüntetve. M2 metrópótló feltüntetése. A Neves járatok érdekes módon pirossal feltüntetve (hasonló módon a szintén ekkor készült 96-os tábláján)
2007 nyarán, a 80-81 vonalán közlekedett a Neoplan N6121 tesztjármű, melyen rendes tábla mellett feltételezések szerint egyes napokon ez a számjelző is szerepelt:
81
Évjárat: 1981 - ebben az évben készültek fémtáblára a balosok
Évjárat: 1987. március (131-es beindítása - már jelöli) - július (44A beindítása - még nem jelöli)
Belső oldal: A korszakra jellemzően vékony-vonalas táblázat, TROLI feliratok helyett tr.-el, valamint metró és HÉV piktogramokkal. Új megálló: Zsálya utca (1982. december 1. óta). Megálló átnevezése: Csertő utca -> Hungária Biztosító. Az Örs vezér terénél feltüntették a 130-ast, továbbá új járat a 131-es.
Évjárat: 1991 - 1993
Külső oldal: A végállomásnév 1991-ben megváltozott, valamint a körforgalom-jelleg feltüntetésével egészült ki a tábla.
Belső oldal: Az Örs vezér téri átszállásokat a másik végállomásfelirathoz helyezték. Új járat a 44A. Megálló átnevezése: Csertő utca 6. -> Csertő utca. A Füredi utca megálló véletlenül maradt le.
Évjárat: 1994. december, első tojáslogós
Külső oldal: A Fogarasi út felirat valamivel vékonyabb betűkkel, a körforgalom szó a járatszám alá kerül.
Belső oldal: A körforgalmú járatokra jellemző piktogramos kialakítással, megállóváltozás nélkül (a Füredi utcát hibásan továbbra sem jelöli).
Évjárat: 1996. február, kemény műanyag
Külső oldal: Körforgalom felirat törlése.
Belső oldal: Az útvonal változatlan, azonban a körforgalomjelleg feltüntetése a táblán elmaradt, a piktogramok eltűntek. Hungária Biztosító -> Apeh megállónevet kapja, végre pótolták a Füredi utca megállót. A megszűnő 132-es járatot törölték.
Évjárat: 1997 február, kemény műanyag
Belső oldal: A megszűnő 46-os járat valamint a Fogarasi út végállomásnál a 130-as törlése (utóbbit fölöslegesség miatt). A másik irányban pedig a 130-as járatszám mérete jelentősen kisebb a megszokottnál - ennek köze lehet ahhoz, hogy a puha szérián törölték itt az átszállást.
Évjárat: 1997 február, puha műanyag
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a Fogarasi út végállomásnál itt mindkét irányban törölték a 130-ast.
Évjárat: ~1998
Belső oldal: A Fogarasi útnál a korábban kimaradt 144-es feltüntetése a 130-ashoz hasonlóan kicsiny számtípussal.
Évjárat: 2006. szeptember 29. (132-est már nem jelöli) - 2007. március vége (még dátumozatlan), puha műanyag
Belső oldal: Egy 80-as átszállás feltüntetése. Az Örs vezér terén 8 év alatt sok hálózati változás, lásd a jelölések szerint.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: XVI.-XVII. kerületi átszervezések 2007. augusztus 21-től: 44A -> 44, 76 -> 276E, 77 -> 277, 130 -> 130, 144 -> 244, 177 -> 231. Megszűnt: 44. Volán átszállás feltüntetése, fölöslegesnek ítélt 80-as átszállások törlése.
Évjárat: 2008. április - digitális nyomtatással készült, de tartalmi különbsége nincs.
82
Évjárat: 1985 (a Lumumba utca zárójeles megjegyzést ekkortól alkalmazzák) - 1987. március (131-es beindítása, melyet még nem jelezh)
Belső oldal: Régi típusú vastagvonalas táblázat. A 76-os helyett véletlen 76-os szerepel.
Évjárat: 1991 - 1993
Külső oldal: Lumumba helyett Róna utca a zárójelben, azonos típusú betűkkel.
Belső oldal: A fentebbi széria idejében még nem létező 44A és 131 feltűntetése. Érdekes az Örs vezér téri átszállások összevisszasága, azonban tartalmi különbség itt nincs. A végállomásnév átszerkesztése vastagabb betűkkel történt (azonban az előtte lévő megállóé nem!).
Évjárat: 1994. december, első tojáslogós széria
Külső oldal: A Róna utca felirat vékonyított, kicsit összenyomott betűkkel lett kiírva a korszakra jellemzően
A balos által jelölt irányt nézve megállóváltozás nem történt.
Ez a duplaoldalas tábla 1996 júliusában készült puha műanyagból. Ekkoriban csatornázás miatt a trolibuszok nem közlekedtek teljes szakaszukon, helyette a 77-es Öv utcai útvonalát használták.
Évjárat: 1997. február, kemény műanyag
Külső oldal: Azonos a 94/12.essel
Belső oldal: Megálló-átnevezés Róna utca felé (Szugló utca -> Komócsy utca). Megszűnt járatok: 44-es villamos és 46-os busz.
Évjárat: szintén 1997. február, de puha műanyagból. Egyéb különbsége nincs.
Évjárat: 1999. június, kemény műanyag. Ekkor a járat BKV+ márkavédjegyes lett, ezt a rajta lévő matrica is jelzi. Puha műanyagból készült!
Külső oldal: A matrica miatt a számot a lekicsinyítették, a korszakra jellemző típus lett.
Belső oldal: Mindössze a logót cserélték ki új típusúra.
Évjárat: 2006. szeptember 29. (132-es megszüntetése, amit már nem jelöl) - 2007. március vége (még dátumozatlan), puha műanyag
Külső oldal: 2002. május 3. óta az Uzsoki utcai kórházig közlekedik
Belső oldal: Az új szakasz feltüntetésén túl változások: a 7-es család átszervezése (új járat a 73-as). További új járatok: 144, 176, Rákoskert-busz, 3-as villamos. Átszámozás: 100 -> Expo-járat. Egyéb átszállás-feltüntetések és törlések a Fogarasi út megállónál. A 61E kerete lemaradt.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Megálló átnevezése (valójában már 2002. május 3-tól, de nem lett módosítva a táblákon): Thököly út (Róna utca) -> Thököly út. 2007. augusztus 21-i XVI-XVII. kerületi átszervezések és átszámozások, valamint Volán átszállás feltüntetése. Hiba: Örs vezér tere felé két Füredi utca megálló van.
Évjárat: 2008. március
Belső oldal: Megálló átnevezése: Füredi utca 7. / 32. -> Álmos vezér útja (az átnevezés már február 1-től életbe lépett, de az előző szérián nem jelezték). A hibás Füredi utca megállót törölték, azonban a megállók sorszámát nem javították ki. A jobb oldali táblázat elrendezése változott (Gödöllői utca megálló a jobb oszlopba került).
83
Évjárat: 1992-1993. A viszonylat 1990. január óta végállomásozott a Csobánc utcánál.
Belső oldal: A korábbi táblákon "Mező Imre út" szerepelt végállomási névként, ennek az átszerkesztése látszik a listában.
Évjárat: 1994.január (már nem jelöli a decemberben megszűnt 15A buszt, de még dátumozva sincs)
Külső oldal: 1994 júniusától házépítés miatt a trolik végállomása közvetlenül az Orczy térre került, a Csobánc utcai végállomás a továbbiakban csak megállóként funkcionált, ekkor a Csobánc utcát lematricázták és a táblát tovább használták. (az eltávolított matrica miatt van rajta a fehér rész).
Belső oldal: Törölték a megszűnő 15A-t
Évjárat: 1994 június, első tojáslogós
Külső oldal: Csobánc utca törlése (házépítés miatt véglegesen módosuló útvonal)
Évjárat: 1994. december
Belső oldal: A megszűnő 89-es busz és a 36-os villamos törlése.
Évjárat: 1996. február, még kemény műanyagból
Belső oldal: A megszűnő 1-es és 33-as busz törlése.
Évjárat: 1997 - tartalmi különbség nélkül
Évjárat: 1998. augusztus 25. után (City-busz beindítása)
Belső oldal: Rajta maradt egy korábbi széria dátumozása. Új járat az augusztusban indult City-busz. A vele egy sorban lévő átszállásokat is átszerkesztették.
Évjárat: 2000.december után
Külső oldal: Egyedi kidolgozású betűkkel és járatszámmal
Belső oldal: Új típusú tojáslogó használata, vékony betűs megállólista a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Feltüntették az 1996-ban indult 99A-t és a megszűnt 23-as villamost kiszedték. A Kálvária tér felirat matrica oka: gyárilag hibásan Kálvin teret szitáztak.
Évjárat: szintén 2000. december utáni, de a fentinél későbbi
Külső oldal: Azonos típus, de kisebb méretű számokkal és betűkkel
Belső oldal: Más pozíciójú járatszám és logó. Itt nem matricázták le a hibás Kálvin tér feliratot (bal oldalt az 1.).
Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítása alapján)
Belső oldal: A sávos logóson már helyesen jelenik meg a Kálvária tér megálló. megszűnt járat a 99A (2004. június 15.)
A 4-es metró építési munkálatai miatt 2007.május 14. és 2010. május 22. között a 83-as helyett pótlóbuszok illetve a 89-es trolibusz közlekedett.
89
2007. május 14-én indult a viszonylat a 83-as troli pótlására, azonban mindkét irányban a Baross utcában közlekedett.
Évjárat: 2007. május 14, a táblát még április hónapban legyártották ezért 0704 dátumot kapott. puha műanyag
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: A Szabadság híd felújítás miatti lezárása (augusztus 21.-től) kapcsán megváltozott átszállási kapcsolatok, továbbá a korábban kimaradt 9-es busz és 83-as trolipótló feltüntetése.
Évjárat: 2008. április - digitális nyomtatással
Belső oldal: új járat (2007. december 3-tól) a 249V.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (megállótáblák)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|