bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
22 - 22E

22

Fém duplaoldalas a 70-es évek második feléből

Évjárat: 1986. november - 1988. január (A 16A járat helyett már a 116-os közlekedik, de még létezik a 12, 12A járat.)

Évjárat: 1989.február, a környéki díjszabás bevezetésekor

Belső oldal: Új megálló: Erdő utca (1988 ősze óta), emiatt a Budakeszi végállomás egy sorba, rövidítve van feltüntetve. Megszűnt járatok: 12, 12A, J

Évjárat: 1989. március, a 16-os és 116-os autóbuszok útvonalának lerövidítése, a Várbusz beindítása

A tábla csík nélkül készült.

Belső oldal: Lerövidült: 16, 116. Új járat: várbusz. Több, korábban elmaradt átszállás feltüntetése: 22,39,158, fogaskerekű. Budapest határát fekete felirattal tüntették fel. Ságváriliget kötőjellel írva.

Évjárat: szintén 1989. március, de csíkkal készült

Évjárat: 1992, a járatszám előtt futó sárga csíkkal.

Belső oldal:  Megállóátnevezések: Ságvári-liget -> Szépjuhászné, Orsz.orvosi rehabilitációs intézet -> Szanatórium, Erkel utca -> Erkel Ferenc utca, Tanácsháza -> Budakeszi, községháza. Ezen módosítások egy része láthatóan kisebb betűvel lett szerkesztve az eredetihez képest. A korszak balosaira jellemző fölösleges átszállás-feltüntetések ezen a vonalon is megjelentek. A Moszkva térnél hibásan saját magát is feltünteti átszállásként.

Évjárat: Szintén 1992, sötét - sárgás, barnás csíkkal, mely most már a járatszám mögött fut.

Belső oldal: Mindössze annyi a különbsége, hogy a Moszkva térnél eltüntették a hibás átszállást (saját magára utalást).

Évjárat: 1993, ismét narancssárga csíkkal

Belső oldal: János kórház helyett Szent János kórház.

Évjárat: 1995.november, a korszakra jellemző piros csíkkal

Belső oldal: Jobb oldalon a Szent János kórháznál az előző tojásszérián valamilyen átszállás lehetett (talán 56-os?) amit áthelyeztek, ugyanis szokatlanul nagy az üres hely a villamos előtt. A Moszkva térnél látszik a kiszerkesztett 84-es üres helye, a 12-es helyére pedig rá lett tolva a számsor (1995 óta már nem a Moszkva térről indul).

Évjárat: 1997. március - dátumadat a tulajdonostól - puha műanyag. A csík kívül-belül ellentétes sarkok között.

Belső oldal:  Budapest közigazgatási határát Budapest felé is jelöli, más betűtípussal. Budakeszi felé is újraszerkesztették a régi feliratot. 

Évjárat: 1997 második fele (kemény műanyag). 2008-ig forgalomban! Táblaelhasználódás miatt készült.

Belső oldal: A logó Rt-s lett és a határátlépő csík a korszakra jellemzően citromsárga színezetett kapott.

FOTÓT KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!

Évjárat: 1998. szeptember 18. (új megálló létesítése a bíróságnál)

Belső oldal: Vékony betűs megállólistával dolgozták át. A csík narancssárga színű lett. Új megálló Bíróság néven, mindkét irányban.

Évjárat: 1999 első fele

Belső oldal: A csík ellentétes elrendezésű, valamint a tájékoztató szöveg elrendezése változott. Sötétebb árnyalatú csíkkal készült.

Évjárat: 1999. június (56 -> 56), egyéb különbsége nincs.

Évjárat: 2000. július előtt (Budakeszi még nem város). A csík árnyalata a korszakra jellemzően barnásabb lett. A tájékoztató szöveg rövidebb.

Évjárat: 2000. július után, valószínűleg 2001, barnásabb csíkkal

Külső oldal: T és M betűk félredőltek a Moszkva tér feliratban

Belső oldal: A logó helyére a korszakra jellemzően a tájékoztató szöveg került. Budakeszi azóta város lett, így a községháza megálló városháza nevet kapott.

Évjárat: 2002, narancssárga csíkkal

Külső oldal: 15 év után módosították: a Budakeszis végállomást 3 sorba írták, így a járatszám középre került a korábbi balratolódás helyett.

Belül nincs tartalmi különbsége

Évjárat: 2003. szeptember (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus (90-es meghosszabbítása a Moszkva térig, melyet még nem jelöl)

Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján)

Belső oldal: Korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A 90-es a Moszkva térig jár 2004. augusztus 1. óta.

Évjárat: 2006. augusztus (már puha műanyagból készült, de a nyári metrópótlás utáni) - 2007. március vége (még nem dátumozott) - Zrt-s logóval, de tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2007. december, puha műanyag

Belső oldal: Rövidebb tájékoztató szöveg. Megszűnt: 118-as villamos. Hosszabb: 59-es villamos. Várbusz -> 10. A 156-os átszállást a Moszkva térhez helyezték. Az új 110-es járat kimaradt a listából.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: Volán és három más, elmaradt átszállás feltüntetése.

Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. szeptember 6. - a pk utáni első szériákra jellemző matricás kivitelben

Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt részletezésére nem tértem ki. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt. A Kuruclesi útnál hibásan jelzi a 156-ost - az első tervek szerint ez a járat ment volna ki a Libegőig a mostani 291-es helyett.

Évjárat: 2008. november, matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Az előző szériánál említett hibás 156-ost korrigálták, mivel a Libegőhöz a 291-es közlekedik. A Szent János kórháznál bővebb átszálláskínálat, Moszkva téren azonban nem jelzi az 5-öst. Ugyanitt a fölösleges "Volán" feliratot is törölték.

Évjárat: 2009. április, matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: vékony vonalas táblázat. Hálózati változás: A Szabadság híd decemberi átadása után megszűnt az 56-os villamos, továbbá a 18-as rövidített útvonalon jár, helyette a 61-es jár ki Hűvösvölgybe. Egyéb átszállások: A fogaskerekű átszállások egységes feltüntetése "60 (Fogaskerekű)" formában. Tájékoztató szöveg: a Budapest bérlet övezethatára Erkel Ferenc utca lett.

Évjárat: 2010. február, matricás

Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel, színes piktogrammal.

Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével, az övezethatárok pontos jelölésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2010. április, matricás

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: A belső járatszám is áthúzott. Megállók: intézmények jelentősen bővítve - a városházánál azonban nem postát, hanem orvosi rendelőt jelez. Egyéb átszállások: fölösleges 222 átszállás törlése Szent János kórháznál. A Gyermekvasút indokolatlan törlése Szépjuhásznénál.

A 1004-1102 közötti szériákat, a 2011. február 15-én életbe lépő új megálló létesítés (Városmajor) miatt gyakran matricázták felül:

Évjárat: 2010. május, matricás

Külső oldal: nem változott

Belső oldal: Ez a tábla még nem lett felülmatricázva a Városmajor megállóval. Budakeszinél a Rendőrség feltüntetése. Szépjuhászné -> Szépjuhászné, Gyermekvasút. 291-es iránymegjelöléseinek feltüntetése.

A fenti széria is kapott utólag Városmajor utcás fedvényt:

Évjárat: 2011. január, matricás

Külső oldal: 2011-től egységesen elhagyják a határátlépést jelző csíkot.

Belső oldal: A csík eltűnésén kívül nincs különbsége. E szériából is sok darabot átmatricáztak a Városmajor résszel.

Évjárat: 2011. február 15., matricás. egy, az oldalon nem szereplő 0904-es széria felülmatricázásával

Külső oldal: Megegyezik a 0809-essel (a felülmatricázás során a külső oldalt eredetinek meghagyták)

Belső oldal: Immár nyomtatásban is megjelenik a február 15-én létesített Városmajor megálló, egyéb különbsége nincs.

Évjárat: dátum szerint 2011. február, valójában május 1. (a 90, 90A átszámozásakor), matricás.

Külső oldal: A 1101-el összevetve, a metrópiktogram már új típusú

Belső oldal: Budakeszi határa pontosítva, a II. és XII. kerület között az "és" törlése. Kisebb BKV logó, továbbá új típusú metrópiktogram belül is. Átszállások: Gyermekvasút feltüntetése. 90, 90A -> 21, 21A. A Sent János kórháznál már érintett járatok (91, 155, 156) átszállásait a Moszkva térnél törölték, ugyanakkor a 129-es esetében fordítva jártak el (a kórháznál törölték).

Évjárat: dátum szerint 2011. február, valójában május 12. (a Moszkva tér átnevezésekor), matricás.

Külső oldal: A hosszabb végállomásnév miatt a Budakeszi végállomás kisebb feliratokkal készült.

Belső oldal: BKK logó feltüntetése, a tér átnevezése. A korábban megtévesztően jelölt övezeti határt (Budakeszi helyi és Budapest-bérlet érvényesség) az Erkel Ferenc utcánál egybefűzötten jelölik.

Évjárat: 2012. január, matricás.

Külső oldal: Nem változott

Belső oldal: Övezethatárok változása a Szanatóriumnál, a bérlet és jegyérvényességet illetően. A logók a szürke sávtól elkülönítve jelennek meg.

Évjárat: 2012. december 10. - útvonala a Tesco-ig hosszabbodott (ezzel egyidejűleg korábbi útvonalán 22A jelzésű járat indult), matricás.

Külső oldal: Az új végállomás feltüntetése, de stílusában em változott

Belső oldal: Korszakra jellemzően jelmagyarázat feltüntetése, BKV logó eltüntetése - helyette a BKK logó a jobb felső sarokban. Új típusú átszállási piktogramok, világosabb árnyalatú átszállási számokkal. Az új szakasz feltüntetésén túl: az övezethatáros szöveg pontosításra került, illetve az új útvonalnak megfelelően lett kialakítva. Szanatórium utca megálló neve egységesen Szanatórium utca (Vadaspark), mindkét irányban. Budagyöngyén jelöli a postát. A korábban indokolatlanul törölt 129-es ismét olvasható a Szent János kórháznál. A 601-es Volán járat 2012. július óta az Árpád hídhoz közlekedik, így ezt törölték a Széll Kálmán térnél.

Évjárat: szintén 2012. december 10. - esetleg 2013 eleje, mindkét oldalán táblára nyomott kivitel (kódszáma 1212)

Külső oldal: Továbbra is Zurich karakterekkel, de kövérebb, összenyomott formában.

Belső oldal: Azonos a másik 1212-essel.

Évjárat: 2013. május, matricás

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metrópiktogram helyett "M" jelölést használ.

Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megálló átnevezése: Budakeszi, Dózsa György tér -> Dózsa György tér. Tényleges hálózati változás nincs, logikusabb tájékoztatás elve alapján átrendeztek néhány volán átszállást, feltüntették a 222-est, a Széll Kálmán téren törölték a 128-129 járatok (feltüntetésük a Szent János kórháznál elegendő).

Évjárat: 2013. augusztus, mindkét oldalán táblára nyomott (de matricás kivitel is készült)

Külső oldal: Széll Kálmán tér három sorban.

Belső oldal: Az övezethatáros szöveg elrendezése változott, továbbá kiegészült a Budakeszin belüli átszállásról szóló szöveggel. A Tesco-nál volán átszállások feltüntetése, emiatt a lakótelepnél nem jelzi a 758-ast. A környéki helyi bérletek érvényességét jelző sáv a Vadaspark oszlopának széléig húzódik. Széll Kálmán tér átszállásait szimmetrikusra rendezték.

   Decembertől a Szőlőskert utcát mindkét irányban érinti a járat, így a korábbi szériákra matrica került.

Évjárat: 2013. december, mindkét oldalán táblára nyomott és matricás kivitel is készült

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: A buszok mindkét irányban érintik a Szőlőskert utcát, így a nyilat törölték. Más különbsége nincs.

Évjárat: 2014. április, mindkét oldalán táblára nyomott és puha műanyagból készült

Külső oldal: Széll Kálmán tér három sorban, nagyon hasonlít a 1305 szériára, de a feliratok és a járaszám néhány milliméterrel nagyobb

Belső oldal: Az övezethatáros szövegben nyilak alkalmazása kötőjel helyett. A hosszabb megállónevek két sorba tördelése, valamint a Széll Kálmán tér és környéki átszállások többsorosra rendezése. Elmaradt Volán átszállás feltüntetése az Erdő utcánál. Új járat: 140A. Hosszabb útvonalon jár: 140-es.

22A

2012. december 10-től a 22-es útvonala a Tesco-ig hosszabbodott, ezzel egyidejűleg korábbi útvonalán 22A jelzésű járat indult

Évjárat: 2012. december 10. - matricás és táblára nyomott kivitel egyaránt készült

Évjárat: 2013. október. - matricás és táblára nyomott kivitel egyaránt készült

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metrópiktogram helyett "M" jelölést használ.

Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Az övezethatárok a Szanatórium megálló felénél véget érő jellege helyett egymást átfedő ábrázolásmód. Tényleges hálózati változás nincs, logikusabb tájékoztatás elve alapján átrendeztek néhány volán átszállást, a Széll Kálmán téren azokat a járatokat törölték, melyekre a Szent János kórháznál vagy Budagyöngyénél is át lehet szállni.

Évjárat: 2014. június, mindkét oldalán táblára nyomott és puha műanyagból készült.

Külső oldal: Nem változott

Belső oldal: Az övezethatáros szövegben nyilak alkalmazása kötőjel helyett, továbbá a szöveg átrendezése és kiegészítése a Budakeszin belüli átszállásról szóló résszel. A hosszabb megállónevek két sorba tördelése, valamint a Széll Kálmán tér és környéki átszállások többsorosra rendezése. Egy 291-es átszállás áthelyezése. Új járat: 140A. Hosszabb útvonalon jár: 140-es.

Évjárat: 2019 - 2020 körül. Puha műanyagon, matricás kivitel

Külső oldal: Újbalos kivitel, a karaktertípus nem változott.

Belső oldal: Üres.

22E - logikai sorrend miatt lásd lentebb, a 22-es után

22

Évjárat: 1986 második fele -  - 1988 január (A 16A járat helyett már a 116-os közlekedik, de még létezik a 12, 12A)

Évjárat: 1988 június (J járat megszüntetése) - 1988 ősze (új megálló létesítése az Erdő utcánál)

Belső oldal: 1988 januárjában megszűnt a  a 12 és 12A járat, 1988 júniusában pedig a J.

Évjárat: 1989 február, a környéki díjszabás bevezetésekor

Belső oldal: Új megálló Erdő utca néven. Budapest közig. határának feltüntetése. A Moszkva térnél a 22-es helyett hibásan önmagát jelöli meg a tábla.

Évjárat: 1989. március (A 16,116-os járatok már nem a Moszkva tértől indulnak) - 1990. augusztus (5-ös járat megszüntetése)

Belső oldal: A közigazgatási határról tájékoztató felirat eltűnt. A hibás 22-est korrigálták. A 16, 116-os járatok megszűnt szakaszát a várbusz pótolja, amelyet azonban nem jelöl a tábla.

Évjárat: szintén 1989. március  - 1990. augusztus, de határátlépést jelző csík nélkül készült.

Évjárat: 1992 március (megálló létesítése a Kuruclesi útnál) - 1993

Ez a széria is határátlépést jelző csík nélkül készült, ezt utólag ragasztották rá.

Belső oldal: Megállóváltozások: Orsz. orvosi rehabilitációs intézet -> Szanatórium utca, Tanácsháza -> Községháza, valamint új megálló Kuruclesi út néven. Megszűnt járatok: 5-ös és 84-es. Új: 84-es.

Évjárat: 1994 szeptember, első tojáslogós, a korszakra jellemző vastag, sötétebb árnyalatú narancs csíkkal.

Belső oldal: Megállóváltozások a balos által megjelölt irányhoz képest nem történtek. Érdekes, hogy más járatok korabeli tábláival ellentétben a 12-est nem jelöli a Moszkva térnél.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. A csík kívül-belül ellentétes sarkok között, színe a megszokott narancssárga.

Belső oldal: Megjelentek a határátlépésről tájékoztató szövegek (érdekes, hogy a hűvösvölgyi tábláknál sokkal később jutottak el idáig). A megszűnt 140-est kiszedték a listából, valamint hézagot hagyva a szintén megszűnt 84-est is.

Évjárat: 1998, táblaelhasználódás miatt készült. A csík színe narancssárga lett és a végén kerekített. Anyaga igen műanyagspórolósra sikeredett. A habtáblák hajlékonyságával szinte már vetekszik. Ugyanilyen anyagból készült a honlapon megtalálható, szintén 1998-as gyártású 96-os tábla.

Évjárat: 1999. június . A csík iránya változott.

Belső oldal: 56 helyett már az 56 közlekedik, kissé ügyetlenül készült a bekeretezése

Évjárat: 2000. július előtt (Budakeszi még nem város) A csík barnás árnyalatú lett.

Belső oldal: A logóba Rt-t szerkesztettek, de a  széria összes darabján hiányos az Rt. felirat a logóban (tehát nem kopás). Egyéb különbsége nincs.

Évjárat: 2000. július után - vélhetően 2001/2002

Belső oldal: Budakeszi 2000-ben város lett, a megállólistában a Budakeszi községháza megállót ezért átszerkesztették. A logó helyére a korszakra jellemzően a tájékoztató szöveg került A csík árnyalata sárgásbarna lett.

Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus 1. (90-es meghosszabbítása a Moszkva térig, melyet még nem jelöl)

Évjárat: 2005 ősz - tél (tábla kialakítása alapján)

Belső oldalA logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A 90-es már a Moszkva térig jár.

KERESEK KÉPET JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL

Évjárat: 2006 nyara. Puha műanyag

Az autóbuszok a 2-es metró felújítása idején az Astoriáig közlekedtek.

Évjárat: 2006. szeptember (metrófelújítás vége) - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Belső oldal (összehasonlítás a 2005-ös szériával): Zrt-s logó, egyébként tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal Várbusz -> 10, új járat: 110, megszűnt: 118-as villamos. Volán átszállás feltüntetése.

2008.09.06-tól a járat jelzése 22E-re változott.

22E

Évjárat: 2008. szeptember 6. - a pk utáni első szériákra jellemző matricás kivitelben

Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt részletezésére nem tértem ki. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt.

Évjárat: 2010. június, matricás

Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel, színes piktogrammal.

Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével, az övezethatárok pontos jelölésével. Megálló változás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: dátum szerint 2010. június, valójában 2011. május 12. (Moszkva tér átnevezése) matricás. 2011-től egységesen elhagyják a határátlépést jelző csík használatát. Matricás.

Külső oldal: A hosszabb végállomásnév miatt a Budakeszi oldal feliratai kisebbek. Új típusú metrópiktogram.

Belső oldal: A tér átnevezésén kívüll: a Budakeszi hátterű sárga sávot korrigálták az Erkel Ferenc utcáig. BKK logó feltüntetése, ezáltal a logók mérete kisebb. A Széll Kálmán téri átszállásokat azonban nem frissítették: az átszállási listában még régi metrópiktogram van, és a 21, 21A járatok helyett még mindig a 2011. április 30-án átszámozott 90, 90A járatok szerepelnek.

Évjárat: dátum szerint 2010. június, valójában 2011. május vége - nyár. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: A BKK és BKV logók a szürke sávtól elkülönítve jelennek meg. Átszállások: A Széll Kálmán téri átszállásokat frissítették (új metrópiktogram ill 90-es helyett a 21,21A járatok).

Évjárat: 2012. január, matricás

Külső oldal: Nem változott

Belső oldal: Az övezethatárok módosultak (Szanatórium, Korányi Intézet) - ennek megfelelően a tájékoztató szöveg és az övezeti sávok változtak.

2012. május 11-én üzemzárással megszűnt.

 

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (23-TÓL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$