22
Fém duplaoldalas a 70-es évek második feléből
Évjárat: 1986. november - 1988. január (A 16A járat helyett már a 116-os közlekedik, de még létezik a 12, 12A járat.)
Évjárat: 1989.február, a környéki díjszabás bevezetésekor
Belső oldal: Új megálló: Erdő utca (1988 ősze óta), emiatt a Budakeszi végállomás egy sorba, rövidítve van feltüntetve. Megszűnt járatok: 12, 12A, J
Évjárat: 1989. március, a 16-os és 116-os autóbuszok útvonalának lerövidítése, a Várbusz beindítása
A tábla csík nélkül készült.
Belső oldal: Lerövidült: 16, 116. Új járat: várbusz. Több, korábban elmaradt átszállás feltüntetése: 22,39,158, fogaskerekű. Budapest határát fekete felirattal tüntették fel. Ságváriliget kötőjellel írva.
Évjárat: szintén 1989. március, de csíkkal készült
Évjárat: 1992, a járatszám előtt futó sárga csíkkal.
Belső oldal: Megállóátnevezések: Ságvári-liget -> Szépjuhászné, Orsz.orvosi rehabilitációs intézet -> Szanatórium, Erkel utca -> Erkel Ferenc utca, Tanácsháza -> Budakeszi, községháza. Ezen módosítások egy része láthatóan kisebb betűvel lett szerkesztve az eredetihez képest. A korszak balosaira jellemző fölösleges átszállás-feltüntetések ezen a vonalon is megjelentek. A Moszkva térnél hibásan saját magát is feltünteti átszállásként.
Évjárat: Szintén 1992, sötét - sárgás, barnás csíkkal, mely most már a járatszám mögött fut.
Belső oldal: Mindössze annyi a különbsége, hogy a Moszkva térnél eltüntették a hibás átszállást (saját magára utalást).
Évjárat: 1993, ismét narancssárga csíkkal
Belső oldal: János kórház helyett Szent János kórház.
Évjárat: 1995.november, a korszakra jellemző piros csíkkal
Belső oldal: Jobb oldalon a Szent János kórháznál az előző tojásszérián valamilyen átszállás lehetett (talán 56-os?) amit áthelyeztek, ugyanis szokatlanul nagy az üres hely a villamos előtt. A Moszkva térnél látszik a kiszerkesztett 84-es üres helye, a 12-es helyére pedig rá lett tolva a számsor (1995 óta már nem a Moszkva térről indul).
Évjárat: 1997.március - dátumadat a tulajdonostól - puha műanyag. A csík kívül-belül ellentétes sarkok között.
Belső oldal: Budapest közigazgatási határát Budapest felé is jelöli, más betűtípussal. Budakeszi felé is újraszerkesztették a régi feliratot.
Évjárat: 1997 második fele (kemény műanyag). 2008-ig forgalomban! Táblaelhasználódás miatt készült.
Belső oldal: A logó Rt-s lett és a határátlépő csík a korszakra jellemzően citromsárga színezetett kapott.
FOTÓT KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!
Évjárat: 1998 őszén készült.
Belső oldal: Vékony betűs megállólistával dolgozták át. A csík narancssárga színű lett. Új megálló Bíróság néven, mindkét irányban.
Évjárat: 1999. június (56 -> 56)
Belső oldal: A csík iránya valamint a tájékoztató szöveg elrendezése változott. Sötétebb árnyalatú csíkkal készült.
Évjárat: 2000. július előtt (Budakeszi még nem város). A csík árnyalata a korszakra jellemzően barnásabb lett. A tájékoztató szöveg rövidebb.
Évjárat: 2000. július után, valószínűleg 2001, barnásabb csíkkal
Külső oldal: T betű kissé félredőlt a Moszkva tér feliratban
Belső oldal: A logó helyére a korszakra jellemzően a tájékoztató szöveg került. Budakeszi azóta város lett, így a községháza megálló városháza nevet kapott.
Évjárat: 2002, narancssárga csíkkal
Külső oldal: 15 év után módosították: a Budakeszis végállomást 3 sorba írták, így a járatszám középre került a korábbi balratolódás helyett.
Belül nincs tartalmi különbsége
Évjárat: 2003. szeptember (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus (90-es meghosszabbítása a Moszkva térig, melyet még nem jelöl)
Évjárat: 2006. június (már puha műanyagból készült) - 2007. április (még nem dátumozott)
Belső oldal: A 90-es a Moszkva térig jár 2004. augusztus óta.
Évjárat: 2007. december, puha műanyag
Belső oldal: Rövidebb tájékoztató szöveg. Megszűnt: 118-as villamos. Hosszabb: 59-es villamos. Várbusz -> 10. A 156-os átszállást a Moszkva térhez helyezték. Az új 110-es járat kimaradt a listából.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Volán és három más, elmaradt átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.
22
Évjárat: 1986 második fele - - 1988 január (A 16A járat helyett már a 116-os közlekedik, de még létezik a 12, 12A)
Évjárat: 1988 június (J járat megszüntetése) - 1988 ősze (új megálló létesítése az Erdő utcánál)
Belső oldal: 1988 januárjában megszűnt a a 12 és 12A járat, 1988 júniusában pedig a J.
Évjárat: 1989 február, a környéki díjszabás bevezetésekor
Belső oldal: Új megálló Erdő utca néven. Budapest közig. határának feltüntetése. A Moszkva térnél a 22-es helyett hibásan önmagát jelöli meg a tábla.
Évjárat: 1989. március (A 16,116-os járatok már nem a Moszkva tértől indulnak) - 1990. augusztus (5-ös járat megszüntetése)
Belső oldal: A közigazgatási határról tájékoztató felirat eltűnt. A hibás 22-est korrigálták. A 16, 116-os járatok megszűnt szakaszát a várbusz pótolja, amelyet azonban nem jelöl a tábla.
Évjárat: szintén 1989. március - 1990. augusztus, de határátlépést jelző csík nélkül készült.
Évjárat: 1992 március (megálló létesítése a Kuruclesi útnál) - 1993
Ez a széria is határátlépést jelző csík nélkül készült, ezt utólag ragasztották rá.
Belső oldal: Megállóváltozások: Orsz. orvosi rehabilitációs intézet -> Szanatórium utca, Tanácsháza -> Községháza, valamint új megálló Kuruclesi út néven. Megszűnt járatok: 5-ös és 84-es. Új: 84-es.
Évjárat: 1994 szeptember, első tojáslogós, a korszakra jellemző vastag, sötétebb árnyalatú narancs csíkkal.
Belső oldal: Megállóváltozások a balos által megjelölt irányhoz képest nem történtek. Érdekes, hogy más járatok korabeli tábláival ellentétben a 12-est nem jelöli a Moszkva térnél.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. A csík kívül-belül ellentétes sarkok között, színe a megszokott narancssárga.
Belső oldal: Megjelentek a határátlépésről tájékoztató szövegek (érdekes, hogy a hűvösvölgyi tábláknál sokkal később jutottak el idáig). A megszűnt 140-est kiszedték a listából, valamint hézagot hagyva a szintén megszűnt 84-est is.
Évjárat: 1998, táblaelhasználódás miatt készült. A csík színe narancssárga lett és a végén kerekített. Anyaga igen műanyagspórolósra sikeredett. A habtáblák hajlékonyságával szinte már vetekszik. Ugyanilyen anyagból készült a honlapon megtalálható, szintén 1998-as gyártású 96-os tábla.
Évjárat: 1999. június . A csík iránya változott.
Belső oldal: 56 helyett már az 56 közlekedik, kissé ügyetlenül készült a bekeretezése
Évjárat: 2000. július előtt (Budakeszi még nem város) A csík barnás árnyalatú lett.
Belső oldal: A kép alapján nem el, hogy a logóba került-e Rt. felirat, vagy csak kosz/kopás van az alján (valószínűleg nem Rt-s)
Évjárat: 2000. július után - vélhetően 2001/2002
Belső oldal: Budakeszi 2000-ben város lett, a megállólistában a Budakeszi községháza megállót ezért átszerkesztették. A logó helyére a korszakra jellemzően a tájékoztató szöveg került A csík árnyalata sárgásbarna lett.
Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus 1. (90-es meghosszabbítása a Moszkva térig)
Évjárat: 2005 ősz - tél (tábla kialakítása alapján)
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A 90-es már a Moszkva térig jár.
Évjárat: 2006 nyara. Puha műanyag
Az autóbuszok a 2-es metró felújítása idején az Astoriáig közlekedtek.
Évjárat: 2006. szeptember (metrófelújítás vége) - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal (összehasonlítás a 2005-ös szériával): Zrt-s logó, egyébként tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal Várbusz -> 10, új járat: 110, megszűnt: 118-as villamos. Volán átszállás feltüntetése.
2008.09.06-tól a járat jelzése 22E-re változott.
23
Évjárat: 1992 vagy 1993
Belső oldal: A Baross utcánál a 23-as feltüntetése hiba, ugyanis a gyorsjárat soha nem érintette ezt a megállót.
Évjárat: 1996 február, puha műanyag
Külső oldal: Az Ady Endre tér rövidítésmentes kiíírása kisebb és vékonyabb betűkkel.
Belső oldal: Megállóváltozás a balos által megjelölt irányhoz képest: a Nagysándor József utca után eltűnt a Lázár utca zárójeles komment.
Évjárat: 1996 november, puha műanyag
Belső oldal: Új járat a 103-as. Néhány elmaradt átszállást pótoltak, illetve egyeseket érthetetlen okokból (pl. 54-es az Illatos útnál) töröltek.
Évjárat: 1998
Külső oldal: Pestszenterzsébet helyett 1997 ősze óta Pesterzsébet megnevezés használatos.
Belső oldal: Megállónevek változása a fentiek szerint. A logóba Rt. feliratot szerkesztettek.
1997-es és 1998-as garázsmeneti táblák puha és kemény műanyagból.
Évjárat: 1999
Külső oldal: Érdekes módon visszatértek a baloskori kinézethez.
Belső oldal: A korszakra jellemző vastag járatszám és vékonybetűs megállólista, új típusú tojáslogóval. Rengeteg, korábban kihagyott átszállás feltüntetése, illetve korábbiak áthelyezése másik megállóhoz.
Ez a garázsmeneti tábla 2000-ben készült. A végállomás egy megállóval odébb került.
Évjárat: 2000. december
Belső oldal: Megállóátnevezés: Hazai fésűfonó -> Szabadkai út. Jelöli a meghosszabbított 1-es villamost. A Boráros térnél azonban hibásan még szerepel a 23-as villamos, valamint a 23-as járat a június előtti megállókiosztásával (Timót utca helyett még a FÉG-nél áll meg). Pesterzsébet végállomáson feltüntették a korábban kimaradt 99-est.
Évjárat: 2001 első fele (a szeptemberben indult 151-est még nem jelöli)
Belső oldal: A Boráros tér irányában az átszállásokat korrigálták: törölték a már decemberben megszűnt 23-as villamost, feltüntették az 1-es és 2A villamost valamint a Csepeli HÉV-et, a nagyobb rágyaloglási távolságra lévő 30-as villamost törölték. A 23-ast továbbra is hibásan a FÉG-nél jelöli.
Évjárat: 2003 év vége - 2004
Belső oldal: A korszakra nem jellemző módon a logó nem közvetlenül a járatszám alatt van. Megálló-átnevezés még 2003. március hónapban: FÉG -> Soroksári út 158. Arzenál áruház. Új járat: 151-es busz (2001. szeptember). Több helyen feltüntettek HÉV-átszállásokat. A Boráros térnél feltüntették a 2-es villamost. A 23-ast immár helyesen a Timót utcánál jelöli, ám a Boráros tér irányában csak törlés történt, visszahelyezés nem.
Évjárat: 2006. október 1. (55-ös beindítása) - 2007. március vége (még dátumozatlan), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó és lejjebb húzva. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Elmaradt HÉV-átszállások feltüntetése. Új járatok: 55 és Erzsébet-busz (2005. május 15.). Pesterzsébet végállomás után a "vá." kifejezést elhagyták.
Évjárat: 2008. január, puha műanyag.
Belső oldal: Megálló átnevezése: Pesterzsébet felső, HÉV-állomás -> vessző nélkül írva. Teljesen átdolgozott, új rendszer szerint feltüntetett átszállások, MÁV és Volán átszállásokkal kiegészítve. A 23-ast mindenütt törölték, mivel fölösleges tájékoztatás az alapjárat tábláin. A 2-es villamosnál vágányzár, a Szabadság híd felújítási munkálatok miatt lezárva (149V).
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag.
Belső oldal: A Tátra térnél beszerkesztettek egy MÁV átszállást, holott itt nincsen vasúti kapcsolat. Átszámozások: 79 -> 179, 79A -> 179A.
Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.
Külső oldal: A járatszám balra tolva, nagyobb karakterközzel. Pesterzsébet végállomás két sorban. Kisebb sorköz a Boráros térnél.
Belső oldal: A Tátra téri hibás vasúti átszállást törölték.
23
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Évjárat: 1996. január, még kemény műanyagból
Belső oldal: Megszűnt a 31-es villamos. A Közvágóhídnál véletlenül törölték a 2-es villamost, Pesterzsébet városközpontnál feltüntették a 19-es buszt.
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag)
Külső oldal: Már Pesterzsébet megnevezést használnak, ennek megfelelően módosították
Belső oldal: Hiányzik a listából az 1996 augusztusában indult a 103-as járat, melyet a Közvágóhídnál kellene kiírni.
A járatra garázsmeneti tábla is készült, ez a darab 1997-es (puha műanyagból).
Évjárat: 1998 (kemény műanyag), táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2000. december, utolsó tojáslogós széria
Belső oldal: A buszok a FÉG helyett a Timót utcánál állnak meg, ahol viszont a HÉV-átszállásának feltüntetése hibás, mert itt nincsen közvetlen átszállási kapcsolat. A Közvágóhídnál (érdekes módon át lett szerkesztve a megálló neve is vékony betűkkel) az összes átszállást átszerkesztették, így bekerült a korábban kifelejtett 79A (ellenben ezt nem szabadna feltüntetni, mert a 23-as hétköznapi járat volt, míg a 79A csak hétvégi) és 103, továbbá a régen letörölt 2-es villamos és a 2000 decemberében meghosszabbított 1-es.
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: Új járatok: Erzsébet-busz, 55, 151, illetve a 2-es villamos felújítása és Szabadság híd lezárása miatt közlekedő ideiglenes járatok: 2V, 149V. Elmaradt átszállásokat tüntettek fel, illetve törölték a 79A-t, mivel nem volt közös üzemideje a 23-assal.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: 79 -> 179.
A járat jelzése 2008.08.21-én 23E-re változott.
24
Évjárat: ~ 1985 - 1988. július (73 -> 73)
Évjárat: 1990. február, útvonalmódosítás a Csobogós utca térségében
Belső oldal: Az autóbuszok ekkortól közlekednek a Csobogós utcán a lezárt Horváth Mihály utca helyett. Emiatt láthatunk megállóváltozásokat. A 73-as helyett gyorsjárat közlekedik, ezzel egyidejűleg a telepes utcai átszállásokat is törölték.
Évjárat: 1991. január (keretes gyorsjáratok alkalmazása) - október (Felszabadulás útja -> Szentmihályi út)
Belső oldal: Még a régi közterület-nevekkel. Megálló átnevezés: Cservenka tér -> Cservenka Miklós tér (ez valójában csak egy szerkesztői pontosítás, de a közterület neve csak a vezetéknévből állt). Feltüntették a korábban kimaradt 170-es buszt.
Évjárat: 1994. április, utolsó balos.
Belső oldal: Megállóváltozások: Gőgös Ignác utca -> Árvavár utca (1992.április), József Attila út -> Emlék tér, Cservenka tér -> Apolló utca, Makszim Gorkij tér -> Templom tér (1991. dec), Rákos út -> ~(sztk), Felszabadulás útja -> Szentmihályi út (1991. okt), Czabán Samu út -> Cserba Elemér út (1991. december). Néhány átszállás-variálás, tényleges hálózati változás a 170-es megszüntetése és helyette a 170-es meghosszabbítása.
Évjárat: 1995. február, első tojáslogós
Külső oldal: A járatszámot balra igazították, mely lehetővé tette az R.palota rövídítés megszüntetését.
Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz képest megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 1999
Belső oldal: Megszűnt járatok: 44-es és 67-es villamos, 104A, 132 autóbusz. Új járat a pólus busz és a 67V. Emellett pótoltak még néhány korábban elmaradt, de fontosnak tartott átszállást.
Évjárat: 2000 ősz.
Belső oldal: Vékony betűs beszerkesztéssel jelöli az októberben indult palota-buszt, valamint a 63-as villamost.
Ez a tábla egy időben készült az előzővel, azonban már Pólus-busz elnevezést használ.
Évjárat: 2002. július (32-es megszüntetése)
Belső oldal: Az Árvavár utcánál érdekes módon nem jelöli a palota-buszt. A 63-as villamos helyett 3-as jár (kiszedték a hatost), a megszűnt 32-est hézagot hagyva kiszedték.
Évjárat: 2003 második fele vagy 2004
Belső oldal: Csak a Bosnyák tér felé történtek módosítások. Megálló-átnevezések: Gyermektábor -> Sportcentrum, Vízügyi Építő Vállalat -> Kosd utca. Többszöri kiírás helyett egy helyen, a Kossuth utcánál tüntették fel a palota-buszt. Új járat (2003. június): 132. Egy érdekes hiba látható a táblán: a Bercsényi Miklós utcánál a 96-os átszállást a megálló nevébe szedték és egy 77-est tüntettek fel helyette.
Évjárat: 2005. február (a végállomást a Bogáncs utcához helyték át, így kevésbé zavarják a forgalmat a várakozó járművek)
Belső oldal: A hibás Damjanich utca korrigálása, egy Palota-busz átszállás feltüntetése ill. törlése.
Évjárat: 2005. december 3. (73 -> 73)
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett lehetőségek. Egy elmaradt 70-es átszállást pótoltak.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag.
Külső oldal: A betűk mérete néhány milliméterrel kisebb.
Belső oldal: Zrt-s logó. Új járat a 96A, megszűnt a 132-es. Több elmaradt átszállást átszállást feltüntettek, illetve néhányat áthelyeztek. Megálló átnevezés is történt: Rákos út (Kossuth utca) -> Csillagos köz.
Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag
Belső oldal: Hálózati változások: 77 -> 277, 177 -> 231.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Csobogós utcánál Volán átszállás feltüntetése.
2008.09.06-tól 124-es jelzéssel közlekedett.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (25-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|