98
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: Azon ritka esetek egyike, amikor 4 sorban írták a végállomást (lásd még 122). A megszokott betűtípus, kisebb betűmérettel (elnyújtás, összenyomás nincs).
1996 márciusától a járat útvonala Kőbánya-Kispestig hosszabbodott, a Szarvas csárda térig 80-as buszok közlekedtek
Évjárat: 1996. február (a márciusi változásra), puha műanyag
Külső oldal: Az új végállomások továbbra is régi típusú betűkkel, de összenyomva, elnyújtva. A járatszám Helvetica Bold / Neue, függőlegesen elnyújtva.
Belső oldal: A megállólista betűi kisebbek lettek, hogy az új megállók is kiférjenek. A járatszám félretolódott a logóhoz képest. Az új megállók mellett történt változatások: a Csévéző utcánál (jobb oldalt 10. megállóhely) kiszedték a fölösleges 98-ast, helyette 93-ast írtak. A 168-as busz irányát feltüntették a Melczer utcánál, illetve a Szabadság utcához is kiírták, szintén iránymegjelöléssel. Az időközben megszűnt járatokat igényesen szedték ki a listából, nyomuk sem látszik.
Évjárat: 1996. október
Külső oldal: A járatszám kisebb méretű.
Belső oldal: Tartalmi különbség nincs. A logóba Rt-t szerkesztettek. Ez ebben az időszakban csak elvétve fordult elő (pl.61E).
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Kőbánya-Kispest végállomáson a 85-ös helyére 93-ast illesztettek, nagyobb számtípussal.
Évjárat: 1997. június - megállók létesítése és átnevezése
Belső odal: A megállólista egy ritkábban használt, vékony típussal átdolgozva. Új megálló Kőbánya felé Ferihegyi út néven. Megálló-átnevezések: Ferihegyi út -> Egészségház (Kőbánya felé), Árpád fejedelem utca -> Széchenyi utca (Kőbánya felé), Baross utca - > Kodolányi János tér (mindkét irányban), Csévéző utca -> Bélatelepi út (Kőbánya felé), Hangár áruház -> Gyula utca (Kőbánya felé), Bölcsőde -> Gyula utca (Rákoskeresztúr felé).
Évjárat: 1998. augusztus, a keresztúr-busz indulásakor
Külső oldal: A két végállomást felcserélték.
Belső odal: A megállólistában is iránycsere történt. Átszállások: új járat a keresztúr-busz, továbbá egy 193-as átszállást feltüntettek (hibásan).
Évjárat: 2000. szeptember (93 -> reptér-busz)
Külső oldal: Átmeneti betűtípus, ismét az eredeti elrendezésűek a végállomások. Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás három sorban.
Belső oldal: Itt nem cserélték fel az irányokat. Új típusú tojáslogóval készült. A Gyömrői úton a 93-ast kiszedték, de csak az egyik irányban szerkesztették be helyette a reptért-buszt. A Gépjárműjavítójavító Főműhelynél törölték a hibás 193-as átszállást.
Évjárat: 2002. október (megálló-változások)
Külső oldal: A járatszám méretének növelése, elnyújtása (lásd még 2001-es 91-esnél és 68-asnál - talán nem véletlen, hogy pont utóbbi járatnál készült ugyanilyen szám, hiszen csak egy 9-est kell elfordítani).
Belső oldal: Ahol korábban kimaradt, pótolták a reptér-buszt, illetve Rákoskeresztúr felé a Gyömrői útnál leszedték, mert itt fölöslegesen szerepelt. Jelölték a májusban indult 182 és 182A járatokat. Megálló-átnevezések Rákoskeresztúr felé: EVIG -> Hangár utca. Kőbánya felé: Ferihegyi út -> Rákoskeresztúr városközpont, Főtefu -> Gyömrői út Start auto, Sibrik Miklós úti felüljáró -> Felüljáró.
Évjárat: szintén 2002. október, külső oldala azonban még a régi, kisszámos kialakítású.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Külső oldal: A két végállomást megcserélték.
Belső oldal: Megálló átnevezése: Rákoskeresztúr, városközpont -> Ferihegyi út (2003. június 16-tól). Elmaradt 17, 17-es átszállások feltüntetése. A Gyömrői útnál törölték a 182, 182A járatokat.
Évjárat: szintén 2003 második fele - 2004
Külső oldal: Néhány milliméterrel nagyobb betűk, Rákoskeresztúr után vessző van.
Belső oldal változatlan
Évjárat: 2005. március (Kőbánya-Kispest végállomásnév változása)
Külső oldal: Kisebb betűméret, módosított végállomásnév. Rákoskeresztúr után nincs vessző.
Belső oldal: A járatszám kisebb, a logó a korszakra jellemzően a tábla alsó részébe áthelyezve, "kapcsolatok" helyett lehetőségek. Elmaradt átszállások (reptér-busz, 19, 36) feltüntetése.
Évjárat: 2006 második fele, puha műanyag.
Külső oldal: Rákoskeresztúr után ismét vessző került, a feliratok néhány milliméterrel nagyobbak.
Belső oldal: Zrt-s logó. Reptér-busz -> 200. A Gyömrői útnál törölték a 117-est, mely közel már 10 éve volt hibásan a listában - itt nem lehetett rá átszállni.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: MÁV és Volán átszállások feltüntetése. Hálózati változások: a 82-es járatcsalád és a 193-as átszámozása, keresztúri változások: új járat a 46-os, megszűnt a 180-as és a 192-es. Ezeken túl néhány elmaradt átszállást feltüntettek.
Évjárat: 2008. március, tartalmi különbség nélkül.
A 2008-as új paraméterkönyv során a viszonylaton útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2008. november. Matricás.
Évjárat: 2009. február. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Vékonyvonalas, felnagyított táblázat. "felé" kifejezés helyett nyilak használata. Vasútállomások neveit nem közli, csak MÁV-piktogrammal jelöli. Megálló: 2008. december 28-től új megálló a Kőbánya-Kispest végállomás előtt. Egyéb átszállások: korábban kimaradt átszállások feltüntetése (Felsőcsatári út 95A, 98E, Rákoskeresztúr 146, 169E), továbbá az új Kőbánya-Kispest megálló miatt az átszállások feltüntetése változott a végállomásnál.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
2009. augusztus 22-től Rákoscsaba vasútállomásig hosszabbították.
Évjárat: 2009. augusztus 22. Matricás.
Külső oldal: Az elsőgenerációs kék táblák egyike. Zurich karakterekkel, színes piktogrammal.
Belső oldal: Stílus: "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével (A XVIII. kerület hibásan a X. kerületi részre is ki volt írva egészen a 1006 szériáig). Megálló: Gyömrői út -> Felüljáró (Gyömrői út), Ásvány utca -> Bulyovszki utca, Napkelet köz -> Széchenyi utca (utóbbi két esetben tehát az ellenirányú megállónevet kapták meg) + az új szakasz megállói. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. január. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Rákoscsaba végállomásnál a vonalcsíkot hurokformára korrigálták, hiszen a valóságban sincs kiágazó szakasz.
Évjárat: 2010. március. Matricás. Egyetlen különbsége, hogy a logó már szlogent tartalmaz.
Évjárat: 2010. június. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: A belső járatszám Arial helyett Zurich. A logó nagyobb méretű. Érintett megállónevek mellett metrópiktogam feltüntetése. A X. kerület feltüntetése - XVIII. kerülethatár korrigálása. Rákoscsaba ismét kiágazásként jelenik meg. Egyéb átszállás: XVIII. utca átszállásainak számsorrendbe helyezése.
KERESEK FOTÓT JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL
2011. június 21. - október 3. között, Kőbánya-Kispest átépítése miatt a Határ útig közlekedett.
Évjárat: 2011. június 21. Matricás.
Külső oldal: Az ideiglenes módosításnak megfelelően sárga kiemeléssel. Ezen kívül új típusú metró-piktogrammal, P+R feltüntetéssel
Belső oldal: Stílus: belül is új típusú metrópiktogram. BKK logó feltüntetése. Rákoscsaba végállomást ismét kiágazás nélkül, hurokszerű útvonallal ábrázolja. Egyéb átszállások: sok, korábban elmaradt átszállás feltüntetése. 168E iránymegjelölései. Számos helyen létesült P+R, amely feltüntetésre került.
Évjárat: dátum szerint 2011. augusztus, valójában 2011. október 3. (a Kőbánya-Kispest új végállomás átadásakor). Matricás.
Külső oldal: Ismét Kőbánya-Kispestig jár, de nem a korábbi szériák külső oldalát kapta: kisebb betűkkel írva egy sorba került a Kőbánya-Kispest, és P+R is van feltüntetve, új típusú metrópiktogrammal - az egysoros kiírás miatt a rákoscsabai végállomás is kisebb betűkkel van írva.
Belső oldal: Stílus: A logók elkülönített fehér mezőben jelennek meg. Megállók: A végállomás módosításnak megfelelően - az új végállomás esetén már nincs külön Kőbánya-Kispest megállóhely. Egyéb átszállás: 201E, 202E törlése a felüljárónál (mivel ezek már a végállomáson jelezve vannak).
Évjárat: dátum szerint 2011. augusztus, valójában 2012 eleji lehet. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Intézmények: két posta feltüntetése. Egyéb átszállások: elmaradt átszállások feltüntetése, 168E iránymegjelölésének pontosítása.
Évjárat: dátum szerint 2011. augusztus, valójában 2013. január vagy február. Matricás.
Külső oldal: Az utolsó szériás kékekre jellemzően jelentősen összenyomott betűkkel és P+R elhagyásával.
Belső oldal: Stílus: Kerületjelzések már nincsenek, az intézmények még szerepelnek. Csak BKK logó van, amit felülre helyeztek. Az átszállási piktogramok már a Frutiger korszakra jellemző típussal. A járatszám mellett megjelenik a ritkán használt nagyméretű "ágazati piktogram". Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2014. január. Matricás.
Külső oldal: Frutiger karakterekkel, piktogram helyett "M" jelzéssel.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal), metrónál "M" jelöléssel. Hálózati változás: új járat a 93A. Egyéb átszállások: a Sibrik felüljáró és Rákoscsaba térségében az átszállások más struktúra szerint vannak feltüntetve. Elmaradt 36-os átszállás feltüntetése.
Évjárat: 2014. július. Készült táblára nyomott és matricás kivitel is.
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűkkel.
Belső oldal: Tartalmában és szerkesztésében is azonos a 1401-el.
Évjárat: 2019. november. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: A korszakra jellemző újbalos kivitel.
Belső oldal: Stílus: világosabb árnyalatú kékkel. P+R-t nem jelez. A helyközi és távolsági járatokat külön piktogrammal jelzi. Hálózati változások: M3 helyett a déli szakaszon pótlás. Megszűnt (szünetel): 201E. Új járatok: 161E, 182A, 195 és az igényvezéreltek: 269, 297, 298. Megálló: Rákoscsaba-Újtelep vasútállomás "vá." rövidítéssel van feltüntetve, helyette a Harsona u. helyett utca olvasható. Egyéb átszállások: Újhegyi útnál csak a 217, 217E-t jelzi, 200E-t nem jelzi a Felsőcsatári útnál. Rákosligetnél a 176E feltüntetése.
Évjárat: 2020. szeptember. Mindkét oldalán táblára nyomott. Lekerekített sarkú, puha műanyagon.
Külső oldal: Az elválasztóvonal rövidebb
Belső oldal: Egyéb átszállások: Az előző szérián véletlenül törölt 200E-t visszaszerkesztették a Felsőcsatári útnál. Újhegyi útnál a 117-est akarták feltüntetni, de hibásan 168E-t jelez. Az igényvezérelt járatok rákoscsabai átszállásánál telefon-ikonokat tüntettek fel.
Évjárat: 2021. november. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változások: M3 helyett a déli szakaszon már csak esténként és hétvégén van pótlás, ezért egyidejűleg jelzi a metrót és a pótlót is. Egyéb átszállások: a hibás 168E korrigálásra 117-re.
98E - logikai sorrend miatt lásd lentebb, a 98-as után
98
Sablonnal készült fém duplaoldalas
Évjárat: 1988. október (82A indulása) - 1990 (Sallai főműhely elnevezés, piros gyorsjáratok)
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós.
Külső oldal: A régi betűtípus kicsinyített, vékonyabb változata, annak érdekében, hogy a rövidítéseket elkerüljék.
Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Belső oldal: Kőbánya felé új megálló létesült a Baross utcánál. A Szabadság utcánál feltüntették a korábban kifelejtett 168-as, a 98-ast viszont fölöslegesség miatt kiszedték. Kőbánya Kispestnél a két megszűnt járatot kiszedték a listából (35 és 135), viszont az 1995 novemberében elindult 193-ast elfelejtették feltüntetni.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag.
Belső oldal: A korábbi mintából véletlenül kint maradt a 96/10 dátum. A logóba Rt-t szerkesztettek, egyéb különbsége nincs.
Évjárat: 1998. augusztus 25.
Belső oldal: Már tartalmazza az ekkor indult Keresztúr-buszt. Baross utca -> Kodolányi János tér (vékony betűkkel, 1997. szeptemberétől változott). Rákoshegy végállomásnál újabb átszállási lehetőségeket írtak ki vékony számokkal (80, 98). A kőbánya-kispesti átszállásokat vékony számokkal újraszerkesztették, ebben már szerepel a sokáig kihagyott 193-as és az új járat: Keresztúr-busz.
Évjárat: 2003. november (új megállók létesítése)
Belső oldal: Új megállók létesítése: Rákoshegy felé - Lőrinci fonó, Kőbánya felé - Vajk utca, Csaba utca. 93 -> Reptér-busz. Új járatok: 182, 182A, további elmaradt átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2004. január (időszakos megálló létesítése a Hangár utcánál)
Belső oldal: Elmaradt átszállások feltüntetése (19, 36).
Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján)
Külső oldal: 2005 márciusa óta Kőbánya-Kispest végállomásból elhagyták a MÁV-állomást. A betűk mérete is kisebb néhány milliméterrel.
Belső oldal: A korszakra jellemző elrendezés: "nagylista" kettébontása, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", logó az alsó részbe helyezve. Az átnevezett végállomáson kívül: két elmaradt átszállás (Reptér-busz és 151) feltüntetése.
Évjárat: 2008.02.11. (193 -> 193E) - 2008. május (még szitázott verzió), kemény műanyag
Külső oldal: Rákoshegy végállomás neve 2007. szeptember 1. óta vasútállomás
Belső oldal: A korszak tábláival ellentétben nem látták el gyártási dátummal (ez néhány Dél-pesti táblánál előfordult, lásd még 66, 85). Zrt-s logó használata. Hálózati változások: a 82-es buszcsalád, a 193-as és a Reptér-busz átszámozása. MÁV és Volán átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2008. február
A széria egyetlen különbsége, hogy dátumozva van.
A járat jelzése 2008.09.06-tól 98E-re változott, útvonal és megállóváltozás nem történt.
98E
Évjárat: 2008. szeptember 6. Matricás.
Évjárat: 2009. február. Matricás.
Külső oldal: törölték a fölösleges 2. kötőjelet Kispestnél.
Belső oldal: Stílus: vékonyvonalas, felnagyított táblázat. "Felé" helyett nyíl használata. Megálló: 2008. december 28-tól új megálló Kőbánya-Kispestnél. Egyéb átszállás: Kőbánya felé Pestszentlőrinc vasútállomás MÁV logó mellett nem szerepel a vasútállomás neve.
Évjárat: 2010. május. Matricás.
Külső oldal: Zurich karakterekkel, színes piktogrammal.
Belső oldal: Stílus: "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. június. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Ady Ende utcánál nem jelzi a 198-ast.
2011. június 21. - október 3. között, Kőbánya-Kispest átépítése miatt a Határ útig közlekedett.
Évjárat: 2011. június 21. Matricás.
Külső oldal: Az ideiglenes módosításnak megfelelően sárga kiemeléssel. Ezen kívül új típusú metró-piktogrammal, P+R feltüntetéssel
Belső oldal: Stílus: belül is új típusú metrópiktogram. BKK logó feltüntetése. Hálózati változás: Az ideiglenes szakasz narancssárga színnel, időszakos jelleggel új megállók a régi szakaszon. Egyéb átszállások: Rákoshegynél az átszállások számsorrendbe helyezése. Csévéző utcánál a 200E-t reptér-piktogrammal jelzi.
Évjárat: dátum szerint 2011. augusztus, valójában 2011. október 3. (a Kőbánya-Kispest új végállomás átadásakor). Matricás.
Külső oldal: Ismét Kőbánya-Kispestig jár, de nem a korábbi szériák külső oldalát kapta: kisebb betűkkel írva egy sorba került a Kőbánya-Kispest, és P+R is van feltüntetve, új típusú metrópiktogrammal - az egysoros kiírás miatt a rákoshegyi végállomás is kisebb betűkkel van írva. Előfordult azonban, hogy a régi 1005, 1006 szériák belső oldalát ragasztották felül és a külső oldal megmaradt réginek.
Belső oldal: Stílus: A logók elkülönített fehér mezőben jelennek meg. Megállók: A végállomás módosításnak megfelelően - az új végállomás esetén már Kőbánya-Kispest megállóhely csak Kőbánya felé van (a mai P+R megálló). Egyéb átszállás: 200E-t reptér-piktogrammal jelzi a Felsőcsatári útnál, azonban a Csévéző utnál elhagyták a reptér-piktogramot.
Évjárat: dátum szerint 2011. augusztus, valójában 2011 év vége. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Egyetlen külöbsége a 168E pontosabb iránymegjelölése.
Évjárat: dátum szerint 2011. augusztus, valójában 2012. december. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: csak BKK logót használnak, amely felülre került. Az átszállások mögötte szürke sávot kifelejtették a gyártás során.
Évjárat: 2014. január. Táblára nyomott és matricás kivitelben egyaránt készült..
Külső oldal: Frutiger karakterekkel, piktogram helyett "M" jelzéssel.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal), metrónál "M" jelöléssel. A rákoshegyi végállomás hurok ábrázolása módosult, a tényleges vonalvezetésnek megfelelően. Hálózati változás: új járat a 93A. Megálló: új megálló a Vajk utcánál. A Hangár utca időszakos megálló kiegészítő szövege módosult ill. angol nyelven is ki van írva. Kőbánya-Kispest megálló nevében megjelenik a P+R.
Évjárat: 2019. április 8. (megállóhelyek létesítése). Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kivitel.
Belső oldal: Stílus: Világosabb kék árnyalatú. A végállomási hurok ábrázolása ismét módosult. Megálló: április 8-tól a Felsőcsatári út és a Bocskai István utca között minden megállóhelyen megáll, illetve a reggeli időszakban 6 óráig Rákoshegy vasútállomás felé a Gyömrői úti megállókat is érinti, erre külön tájékoztatóval hívják fel a figyelmet. Hálózati változás: M3 helyett pótlóbusz jár, utóbbihoz kapcsolódóan a 200E a Nagyvárad térig közlekedik. Egyéb átszállások: Felsőcsatári útnál nem jelzi a 98-ast és a 217E-t sem, Pestszentlőrinc vasútállomásnál a 217, 217E-t törölték, Csévéző utcánál pedig a távolsági járatokat, Szabadság utcánál átszállásokat tüntettek fel. Rákoshegynél nem jelöli a P+R-t.
Évjárat: 2020. március. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Az időszakos megállók ábrázolásmódja változott, továbbá a tájékoztató szöveg tartalma is. Egyéb átszállások: Az előző szérián két, indokolatlanul törölt átszállást visszahelyeztek: Felsőcsatári útnál a 217E-t, Csévéző utcánál pedig a távolsági járatok piktogramját.
Évjárat: 2021. november. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változás: M3 ismét közlekedik, utóbbihoz kapcsolódóan a 200E ismét csak Kőbánya-Kispestig közlekedik.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (99-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|