83
Évjárat: 1992-1993. A viszonylat 1990. január óta végállomásozott a Csobánc utcánál.
Belső oldal: A korábbi táblákon "Mező Imre út" szerepelt végállomási névként, ennek az átszerkesztése látszik a listában.
Évjárat: 1994.január (már nem jelöli a decemberben megszűnt 15A buszt, de még dátumozva sincs)
Külső oldal: 1994 júniusától házépítés miatt a trolik végállomása közvetlenül az Orczy térre került, a Csobánc utcai végállomás a továbbiakban csak megállóként funkcionált, ekkor a Csobánc utcát lematricázták és a táblát tovább használták. (az eltávolított matrica miatt van rajta a fehér rész).
Belső oldal: Törölték a megszűnő 15A-t
Évjárat: 1994. június, első tojáslogós
Külső oldal: Csobánc utca törlése (házépítés miatt véglegesen módosuló útvonal)
Évjárat: 1994. december
Belső oldal: A megszűnő 89-es busz és a 36-os villamos törlése.
Évjárat: 1996. február, még kemény műanyagból
Belső oldal: A megszűnő 1-es és 33-as busz törlése.
Évjárat: 1997 második fele - tartalmi különbség nélkül
Évjárat: 1998. augusztus 25. után (City-busz beindítása)
Belső oldal: Rajta maradt egy korábbi széria dátumozása. Új járat az augusztusban indult City-busz. A vele egy sorban lévő átszállásokat is átszerkesztették.
Évjárat: 2000.december 16.
Külső oldal: Korszakra jellemző, Helvetica karakterek, kicsi járatszámmal.
Belső oldal: Új típusú tojáslogó használata, vékony betűs megállólista a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Feltüntették az 1996-ban indult 99A-t és a megszűnt 23-as villamost kiszedték. Fővám tér felé Kálvária tér helyett hibásan Kálvin tér szerepel.
Évjárat: 2001 vége - 2002 eleje
Külső oldal: Nagyobb karakterek a jobb láthatóság érdekében.
Belső oldal: Kisebb méretű és beljebb húzott táblázat, a logó feljebb húzva.
Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítása alapján)
Belső oldal: A sávos logóson már helyesen jelenik meg a Kálvária tér megálló. megszűnt járat a 99A (2004. június 15.)
A 4-es metró építési munkálatai miatt 2007. május 14. és 2010. május 22. között a 83-as helyett pótlóbuszok illetve a 89-es trolibusz közlekedett.
Évjárat: 2010. május 25. - az újraindulásra készült, matricás kivitel, a korszakra jellemző Zurich karakterekkel és vonalcsíkos kialakítással. A trolibuszok önjáró üzemmódban a Közraktár utcán át közlekednek.
Évjárat: 2010. augusztus. Matricás. Sem tartalmi, sem szerkesztésbeli különbsége nincs.
Évjárat: 2011. július. Matricás.
Külső oldal: Önálló külső oldal nem készült, mindig korábbi szériák (1005, 1008) belső oldala került felülragasztásra, és a külső oldal megmaradt a régi.
Belső oldal: Stílus: piros helyett kék belső járatszám. BKK logót is jelez. Új típusú metrópiktogram. A kerületek pontosított feltüntetése. Hálózati változás: ismét jár a 28A villamos. Egyéb átszállások: korábban kihagyott 9-es és 109-es átszállások feltüntetése.
Évjárat: dátum szerint 2011. július, valójában 2013. február 22. (2A megszüntetése). Mindkét oldalán táblára nyomott. Matricás.
Külső oldal: Új típusú metrópiktogram.
Belső oldal: Stílus: csak BKK logó van rajta, amit felülre helyeztek. Hálózati változás: megszűnt a 2A.
Évjárat: 2013. május (június 1-i változásra készítve). Külső oldala táblára nyomott, belül matricás. Június 1-től ismét a Fővám téren át, a Kiskörúton jár.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás az új végállomásnak megfelelően,. A korai Frutigerekre jellemzően vékonyabb betűkkel.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények és kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Hálózati változások: Megszűnt a 109-es, a 9-es teljes üzemidőben jár.
Évjárat: 2013. augusztus. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: A betűk nincsenek összenyomva és vastagabbal vannak szedve. A járatszám nagyobb méretű.
Belső oldal: Megálló: Kálvin tér után feltüntették a korábban kimaradt "M" jelölést. Egyéb átszállások: Korábban elmaradt átszállások feltüntetése: 9, 15, 115, 217E és 2-es villamos - Orczy tér végállomásnál törölték a 9-est.
Évjárat: 2014. január. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megálló: Koszorú utca -> Muzsikus cigányok parkja. Hálózati változás: November 9-től nem közlekedik a 115-ös.
Évjárat: 2014. március 29. (4-es metró átadása utáni állapotok). Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Fővám téri metróállomás feltüntetése, egyebekben nem változott.
Belső oldal: Megálló: metróállomás feltüntetése belül is. Hálózati változás: 4-es metró beindítása, új járatok még a 48-as villamos, továbbá a 115-ös ismét közlekedik (de csak május 17-től). Egyéb átszállás: A 9-est az Orczy út helyett a célszerűbb átszállási ponton, a Kálvária térnél jelzi.
Évjárat: 2021. március. Matricás
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kialakítás. A járatszám függőlegesen összenyomott, vízszintesen széthúzott.
Belső oldal: Hálózati változás: 3-as metró pótlása és mentesítő járatok: 2M, 72M. Egyéb átszállás: Bubi átszállások feltüntetése. A 9-est az Orczy téren ismét jelzi. 4-6os feltüntetése az Üllői úton.
Évjárat: 2022. február. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változás: a járványhelyzet enyhülésével a 100E ismét közlekedik. Emiatt a Kálvin téri átszállásokat is átrendezték.
garázsmeneti tábla:
2010. november, matricás.
89
2007. május 14-én indult a viszonylat a 83-as troli pótlására, azonban mindkét irányban a Baross utcában közlekedett.
Évjárat: 2007. május 14, a táblát még április hónapban legyártották ezért 0704 dátumot kapott. puha műanyag
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: A Szabadság híd felújítás miatti lezárása (augusztus 21.-től) kapcsán megváltozott átszállási kapcsolatok, továbbá a korábban kimaradt 9-es busz és 83-as trolipótló feltüntetése.
Évjárat: 2008. április - digitális nyomtatással
Belső oldal: új járat (2007. december 3-tól) a 249V.
Évjárat: 2008. augusztus 21. Matricás. A paraméterkönyv utáni első széria. A viszonylat esetén útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2009. április. Matricás.
Külső oldal: Az Orczy tér felirat kisebb, míg a járatszám, a Kálvin tér és a piktogram méretét növelték és balra húzták.
Belső oldal: Stílus: vékonyabb vonalas táblázat. Egyéb átszállás: 83-as trolipótló feltüntetése. Ideiglenes változásra felhívó matrica.
Duplaoldalas, matricás kivitelű garázsmeneti tábla, közvetlenül a pk. után készülhetett (0808):
2010. május 21-én üzemzáráskor megszűnt a 89-es trolibusz.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (Trolibusz megállótáblák)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|