4
eredeti sablon segítségével rekonstruált tábla:
Évjárat: 1986. október (9-es villamos megszüntetése, melyet már nem jelez) - 1987. december (12, 12A megszüntetése)
Évjárat: 1987. december (12,12A megszüntetése) - 1988. május (15A beindítása, melyet még nem jelöl)
Belső oldal: A Gyöngyösi utcánál a 43-ast hibásan feketével szitázták. A megszűnő 12, 12A járatokat törölték.
Évjárat: 1988. május - december (már jelzi a májusban indult 15A-t, de az 1989 januárjában indult 20A járatot még nem).
Belső oldal: Korrigálták a 43-ast pirosra, feltüntették a 15A-t, továbbá a Lékai téren korábban kifelejtett 59-es villamost. Az 1-es villamos 1987. július óta a Kacsóh Pongrác útig jár ezért feltüntették (már az előző szérián is jelezni kellett volna). Két megállóból elhagyták a kötőjeles írásmódot.
Évjárat: 1989. január (20A beindítása) - 1990. december (metró újpesti hosszabbítása utáni változások)
Belső oldal: Új járat a 20A, a Lékai János térnél a 4-est törölték (fölösleges a feltüntetése).
Évjárat: 1990. december
Külső oldal: A Hild tér - Lékai tér szakasz megszűnt, a buszok végállomása a Deák Ferenc térre került
Belső oldal: Az 1990 év végére és 1991-re jellemző átszállási járatszámokkal. Az előző táblához képest a megjelölt irány ellentétes, így a megálló-különbségekre részletesebben nem tudok kitérni.
Évjárat: 1992, tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült. Már keretes gyorsjáratokkal.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Belső oldal: Érdekes hiba van a jobb oldali megállólistában a Deák Ferenc tér végállomás átszállásaiban: a járatszámokat is vastagon szedték. Ugyanitt a metróátszállások elmaradtak, ezeket filccel pótolták.
Évjárat: 1995. október
Külső oldal: A két végállomást megcserélték.
Belső oldal: A felújított kisföldalatti átadásával egyidejűleg a járat útvonala megváltozott: az Erzsébet tér megkerülése helyett a Károly körúton tengelyben fordult vissza. A megállólistában a két irányt felcserélték, és rengeteg átszerkesztés is történt, hiszen sok járat megszűnt (1, 33, 43), vagy megváltozott (105-ös busz). Ezeket esetenként hézaggal, máskor nyomtalanul tüntették el. Logikus tájékoztatás elve miatt a 75, 79-es troli átszállását áthelyezték a Szabolcs utcához.
Évjárat: ~ 1998
Belső oldal: A logóba Rt. feliratot szerkesztettek. A 12-es villamost lerövidítése (1995. december) miatt törölték. A fölösleges kisföldalatti átszállásokkal sem találkozunk már. A Hősök terénél beszerkesztették a 75-ös és 79-es trolikat.
Évjárat: 1999
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy egy 14-es villamos átszállást áthelyeztek.
Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése), puha műanyag
Belső oldal: Az autóbuszok 2003 május 22. óta betérnek az ekkor átadott Váci úti Tescohoz. Korábban elmaradt átszállásokat tüntettek fel. Tényleges változások: megszűnt a 32-es járat (2002. július), új járat az 1A villamos (2000. december).
Évjárat: szintén 2006. október, puha műanyag. A TESCO zárva tartása idején, illetve reggel 8:30 előtt használt tábla.
A 4,4 és 105-ös járatot 2007 szeptember 3-án üzemkezdettől összevonták, a továbbiakban ezen az útvonalon 105-ös jelzéssel közlekedtek autóbuszok.
4A
Fém duplaoldalas tábla a 80-as évekből, Cinkota garázsban alkalmazott sablonmintával (a viszonylatot mindvégig Cinkota adta)
Évjárat: 1981. május (első széria, a járat indulásakor). A cégnél 1982 évig bezárólag esetenként fém táblára is szitáztak balost.
Belső oldal: A 120-as ekkor még a Keleti pályaudvarról indult (1984-ig).
Évjárat: 1984. november - 1985. május (A 120-as már nem a Hősök teréig közlekedik, de még létezik a 43-as alapjárat a gyors mellett.)
Belső oldal: Megállóváltozás nem történt, a korábbi átszállási tájékoztatást bővítették, ezért látunk több járatot. A 120-as kiszedésén kívül a többi átrendezés logikusság szempontjából történt.
A járat az 1990. decemberi metróátadáskor megszűnt.
4
Ez a tábla valamikor a 70-es évek végén, 80-as évek elején készülhetett, ekkoriban még gyakran készítettek duplaoldalas szériákat. Korszak jellemzője a számhoz képest aránytalanul nagy piros keret.
Műanyag duplaoldalas kivitel, óbudai sablonnal egy korábbi járat táblájára fújva a 80-as évek közepén.
Évjárat: 1985. május - 1986. október vége (A 43-as alapjárat már nem, csak a gyorsjárat közlekedik, de még létezik a 9-es villamos).
Külső oldal: Már hagyományos méretű keret veszi körül a járatszámot.
Évjárat: 1987. december (12, 12A megszüntetése) - 1988. május (15A beindítása)
Belső oldal: Megálló átnevezése: Róbert Károly körút (Lehel utca) - tagok felcserélése. A Hősök terénél jelöli a 72-es trolit is, 1-es és 4A átszállások áthelyezése. Megszűnt: 12, 12A buszok (véletlenül a 12-est is törölték) és a 9-es villamos. Új járatok: 116, Sikló
Cinkota garázsban alkalmazott sablonmintával készült fém duplaoldalas, mely alapján 1988-1990 között készült (a viszonylatot ebben az időszakban Cinkota is adta)
Évjárat: 1990. december
Belső oldal: Az 1990 év végére és 1991-re jellemző átszállási járatszámokkal. Tekintettel arra, hogy minden lehetséges átszállást jelöl, illetve a metróátadás miatt jelentősen változtak a tömegközlekedési kapcsolatok, csak a megállóváltozások ismertetésére térek ki. Új megállók: Dózsa György útnál és a Fiastyúk utcánál (1990. december óta). Utcaátnevezés: Sollner utca -> Násznagy utca (1990. április).
Évjárat: 1991 (A Lékai János tér elnevezése csak 1992. február óta Apor Vilmos tér)
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, keretes gyorsjáratokkal.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: A Lékai tér helyére az új név - Apor Vilmos tér - került szintén régi típusú betűkkel.
Belső oldal: A gyártási dátum a megszokottnál nagyobb méretű számokkal készült.
Évjárat: 1996. augusztus, puha műanyag
Belső oldal: Az átszállásokban nagyon sok járatot töröltek megszűnés (1,2,43,86,139) vagy rövidülés (12-es villamos) miatt, de igényesen dolgoztak, mert meg sem látszik a szerkesztés. Új megálló: Apor Vilmos tér felé Királyhágó tér néven.
Évjárat: 1997 második fele (kemény műanyag), táblaelhasználódás miatt készült.
Belső oldal: A logó aljába Rt. felirat került. Egyetlen tényleges különbség: a 105-ösre nem a Hild térnél, hanem a Bajcsy-Zsilinszky úton lehet átszállni.
Évjárat: 1999 körül
Belső oldal: Korábban kifelejtett átszállások pótlása vékony számtípussal, illetve egy 14-es villamos átszállásának áthelyezése.
Évjárat: 2000. június - december. A tábla a 2000.06.07 és 2001.06.01-es időszak állapotát tükrözi. Az Apor Vilmos téri végállomást átépítették, ezért került ideiglenesen a Mikó utcához a végállomás.
Külső oldal: Érdekes módon az újlogós táblák típusa szerint készült.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Megállóátnevezés: Krisztina tér -> ~ körút. Átszállási módosítások: 105-ös busz feltüntetése a Clark Ádám térnél, egy helyen pedig a 15-ös törlése. Egy 5-ös átszállást áthelyeztek.
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: A Gyöngyösi utca és a járatszám visszakapta régi kinézetét, a Mikó utca felirat pedig már nem újlogós betűtípus, hanem ahhoz csak hasonló lett.
Belső oldal: Az újonnan induló 1A-t feltüntették, más különbség nincs.
Évjárat: 2001. június. Az átépítés befejeztével visszaálltak a régi állapotok, egy újabb tojásszéria jelent meg (valószínűleg ez volt az utolsó).
Külső oldal: Mikó utca helyett Apor Vilmos tér azonos betűtípussal.
Belső oldal: A buszok Gyöngyösi utca irányában is megállnak a Királyhágó téren (1997-ben még nem álltak meg). Bal oldal: a visszarendezésen kívül nincs változás.
Évjárat: 2001 vége
Belső oldal: Lehel utca (Róbert Károly körút) -> Róbert Károly körút (Lehel utca) - az átnevezés valójában még 1999-ben történt, de a táblákon csak ekkorra frissítették.
Évjárat: 2003. november (41-es villamos meghosszabbítása a Batthyány térig)
Belső oldal: Ellentétes iránymegjelölés. Korábban elmaradt átszállások feltüntetése. Új járatok:, 132-es busz (2003. június) és Tesco-busz (2003. május). Megszűnt: 32-es busz. Hosszabb útvonalon közlekedik, ezért feltüntették: 41-es villamos. Az új 118-as villamosjárat feltüntetése elmaradt.
Évjárat: 2005 ősz - tél ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek", a logó Rt.-s, de már alul helyezkedik el). Tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Kisebb karakterméret.
Évjárat: szintén 2005 ősz - tél
Belső oldal: A két irány ellentétes elrendezésű és már jelöli a 118-as villamost, valamint az Andrássy útnál feltüntették a 4-est.
A 4, 4 és 105-ös járatot 2007 szeptember 3-án üzemkezdettől összevonták, a továbbiakban 105-ös jelzéssel közlekedik járat.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (5-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|