153
A járat 1987. január 1-jén indult a 153-as gyorsjárattá minősítésekor. Ekkor készült ez a fémtábla is. Az F betű a kiadó Fürst garázsra utal.
Évjárat: 1987 - 1988. Duplaoldalas kivitel. Érdekes a Krt. rövidítés.
Évjárat: 1989. március után (már jelöli az ekkor indult 127-est utólagos szerkesztéssel)
Külső oldal: A Móricz Zsigmond körtér teljes kiírása.
Belső oldal: Kosztolányi helyett hibásan Kosztolány-t ír.
Évjárat: 1990. június
Belső oldal: Új megálló a Tűzkő utcánál. A Kosztolányi Dezső térnél a 40-es helyett 40-est írtak ki (a tér neve továbbra is hibásan van feltüntetve).
Évjárat: 1992 v. 1993
Belső oldal: Keretes gyorsjáratos lista. Az 1990. augusztusában megszűnt 1-es véletlenül a listában maradt. Beszerkesztették a "Villányi út" kommentárt a végállomás mellé kisebb betűkkel. A Móricz Zsigmond körtérnél pótolták a korábban kifelejtett 86-ost. A Kosztolányi továbbra is hibásan van feltüntetve. A tábla korábban egy 40-es balos volt.
Évjárat: 1994. május - november 30. között (még nem jelöli a 173-ast)
Külső oldal: Az LTP. rövidítés helyett vékonyított, összenyomott betűkkel teljes kiírás olvasható.
Belső oldal: Néhány korai tojás táblánál a dátumozást elhagyták.
Évjárat: 1995. április 10. (megállóhelyek létesítése)
Belső oldal: A táblán továbbra sincs dátum, de a megállóhelyek és a május hónapban megszűnő 10A járat megléte alapján egyértelműen áprilisi a tábla. 2 új megálló Gazdagrét felé: Nagyszeben út, Naprózsa utca illetve egy a Móricz Zsigmond tér felé: Neszmélyi út (ezzel egyidejűleg a 139-es is új megállókat kap). Új járat a 173-as (1994. december 1.). A Sasadi útnál a 40-est ismeretlen okból törölték. A Fehér ló utca megállót egybeírták.
Évjárat: 1996. január
Belső oldal: Immár dátumozással ellátva. Megszűnt járatok kiszedése (1,8A,10A,86,87B,110,127) illetve korábban kihagyott (pl: 8-as, vagy a Sasadi úti átszállási sor) feltüntetése,
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a Fehérló utca megállót ismét külön írják.
1997-es garázsmeneti tábla puha műanyagból.
Évjárat: 1998, kemény műanyag. Táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül.
Ez a garázsmeneti tábla 1999 körül készülhetett.
Évjárat: 2000. április, kemény műanyag
Belső oldal: Egyetlen különbség: a Móricz Zsigmond körtéren hézagot hagyva törölték a 10-es buszt. A logó továbbra is Rt nélküli!
Évjárat: 2001. május (már jelöli a 172-est) utolsó tojásszéria
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Új megálló a Dayka Gábor utcánál (2001. január óta). Igen ritka eset, hogy még 2001-es táblán Rt. nélküli logóval találkozunk.
Évjárat: 2003. szeptember.
A két irányt mindkét oldalon megcserélték. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Külső oldal: Kisebb karakterekkel.
Belső oldal: Elmaradt átszállások feltüntetése. Hálózati változások: új járatok - infopark-busz, újbuda-busz, 187, 239, 250 illetve ideiglenes járatok a Szabadság híd lezárása idején (41A villamos, 47-49V, 149V).
Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Végállomásokat megcserélték. Nagyobb karakterek, a járatszám karakerköze nagyobb.
Belső oldal: Átszállások átrendezése, Volán átszállások feltüntetése. Hálózati változás: 139 -> 139. Hibák: 172-es helyett alapjáratot nyomtattak, másütt a 139-es helyett gyorsjáratot.
A járat jelzése 2008.08.21-től 153-asra változott.
154
Évjárat: 1987. október (Az autóbuszok a 66-os csuklósítása miatt kiszorultak a Határ úti végállomásról. A mai 99-es autóbuszok Europark előtti megállójában végezték az utascserét, a végállomásozás a Vörös Október utca megállóhelyen történt) - 1988. február (a Határ úti problémát orvosolva megszüntették a Vörös Október utcai vonalközi végállomást)
Belső oldal: Érdemes megfigyelni, hogy az autóbuszok ekkor még (1989 októberéig volt így) a Kós Károly tér - Hullay Jenő utca /ma: Nádasdy utca/ útvonalon közlekedtek.
Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria.
Külső oldal: Kisebb feliratok. Érdekes az Ady Endre útnál használt más típusú "kampós" vesszőtípus.
Belső oldal: Az autóbuszok 1989 októbere óta a Határ út - Nagykőrösi út útvonalon közlekednek.
Évjárat: 1999
Külső oldal: Érdekes módon itt visszatértek a megszokott méretű betűkhöz.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista a korszakra jellemző vastag járatszámmal.
Évjárat: 2001. október, már 3-as villamost jelöl.
Évjárat: 2003. szeptember (Gloriett-busz beindítása) - 2004. augusztus (99A megszüntetése)
Belső oldal: Elmaradt átszállások feltüntetése. Új járatok: 94, Gloriett-busz.
2005. december 1-től az autóbuszok a Soroksári Auchan-ig közlekedtek. Az itt történő végállomásozás után tették meg a Hoffhert Albert utcai kört. A 154-es autóbusz üzemideje hétköznap reggeltől kora esti órákra korlátozódott. Egyéb időszakban az új 154A és 154B járatok közlekedtek.
Évjárat: 2005. december
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe került, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", kisebb járatszám. A végállomás módosítása miatt átrendeződött megálló-kiosztást nem jelöltem. Több elmaradt átszállást pótoltak, megszűnt a 99A, de valamiért a 94-est is törölték.
Évjárat: 2007. április, puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. A gyáli / pestszentimrei járatokat teljesen átszervezték. Megszűnt: 54-es és a Gloriett-busz. Néhány átszállás-módosítás történt logikusabb tájékoztatás szempontjai miatt.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag.
Belső oldal: Volán és további elmaradt átszállások feltüntetése.
2008.09.06-tól a bonyolult járatcsaládot az új 199-es járat váltotta fel, mely az Auchan érintése nélkül közlekedett, és tulajdonképpen megfeleltethető volt az 1989 október előtti 154-esnek.
154A
2005. december 1-től, a 154-es Auchanig hosszabbításával egyidejűleg új járat indult 154A jelzéssel. Kizárólag hétvégén közlekedett - a 154-es üzemszünetében -, a Hoffher Albert utcai körforgalom megtétele nélkül, végig a Nagykőrösi úton.
Évjárat: 2005. december 1., a járat indulásakor.
Évjárat: 2008. április
Belső oldal: Zrt-s logó. A gyáli / pestszentimrei járatokat teljesen átszervezték.Volán átszállás feltüntetése. Megszűnt a Gloriett-busz.
2008.09.06-tól a bonyolult járatcsaládot az új 199-es járat váltotta fel, mely az Auchan érintése nélkül közlekedett (a továbbiakban a 123-as járt ki).
154B
2005. december 1-től, a 154-es Auchanig hosszabbításával egyidejűleg új járat indult 154B jelzéssel. Kizárólag hétköznap reggel és este közlekedett, a 154-es üzemszünetében, a 154-es addigi útvonalán.
Évjárat: 2005. december 1., a járat indulásakor.
Évjárat: 2007. április, puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó. A gyáli / pestszentimrei járatokat teljesen átszervezték. Ez az első ismert, dátumozott tábla (0704) a sávos logósaknál. Megszűnt: 54-es és a Gloriett-busz. Néhány átszállás-módosítás történt logikusabb tájékoztatás szempontjai miatt.
2008.09.06-tól a bonyolult járatcsaládot az új 199-es járat váltotta fel, mely az Auchan érintése nélkül közlekedett (a továbbiakban a 123-as járt ki)
156
Évjárat: 1986. november (16A helyett a 116-os közlekedik) - 1988. január (12A,12-es megszűnése)
Belső oldal: A Mozgássérültek Intézete megállóhely lemaradt a tábláról.
Évjárat: 1988. június (J megszüntetése, melyet már nem jelez) - 1989. március (Várbusz beindítása, 16,116 rövidítése)
Belső oldal: Megszűnt: 12 és 12A (1988. január) és az említett J járat. A Mozgássérültek Intézete megállót pótolták a listában. A Kútvölgyi utat kötőjel nélkül írták. /a táblán a gyorsjáratok pirossal vannak szitázva, csak a fényviszonyok miatt nem látszik jól/
Évjárat: 1991 - 1993
Belső oldal: Szinte minden lehetséges átszállás feltüntetése. A Mozgássérültek Intézete megállót áthelyezték a másik oszlopba, valamint a Józsa Béla utca rövidítése helyett teljes kiírás. Megszűnt járatok: 5,84. Módosított járatok: 16,116. Új járatok: 84, Várbusz. A gyorsjáratokat hibásan keret nélkül szitázták.
Évjárat: 1995. november
Belső oldal: A Nyúl utcai megálló megszűnt. Megállóátnevezések: Központi állami kórház -> Rendelőintézet, Mozgássérültek intézete -> Pető intézet, Kútvölgyi út (Józsa Béla utca) -> Kútvölgyi lejtő. A Moszkva térnél látszik az 1995-ben lerövidült 12-es hézagja (a 84-es kiszedése nem vehető észre, hiszen a sorvégen szerepel).
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Nincs tartalmi különbség.
Évjárat: 1998-1999 első fele kemény műanyag
Belső oldal: Apró módosítások: új típusú tojáslogó. Moszkva térnél a Várbuszt az első sorba helyezték. A fogaskerekű vasút megállónál feltüntették átszállásnak a fogaskerekűt.
Évjárat: 2003. szeptember 8. (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus 1. (a 90-es ekkortól a Moszkva térig jár, amit még nem jelöl)
Belső oldal: Új járat: 118-as villamos. Törölték a 28-as, 128-as átszállást, az 5-öst feltüntették a Moszkva térnél.
Évjárat: 2004. augusztus 1. (a 90-es a Moszkva térig jár) - 2005 első fele (még "kapcsolatok" kifejezést használ)
Belső oldal: A 90-es a Moszkva térig jár. Teljesen fölöslegesen a Fogaskerekű Vasút megállóban feltüntették a fogaskerekűt.
156H
A járat 2000-ben indult, csak a síelésre alkalmas hómennyiség lehullásakor közlekedett. Erre létezésének 8 éve alatt mindössze egyszer került sor.
157
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós. Ezt a szériát változások hiányában igen sokáig használták.
Évjárat: 1997. április, puha műanyag
Külső oldal: A Géza Fejedelem utca vékonyított-kicsinyített (de hagyományos) betűkkel teljes kiírásra került. Ezért a Népkerti végállomást 3 sorba rakták.
Belső oldal nem változott.
Évjárat: 1998, táblaelhasználódás miatt, kemény műanyagból.
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Népkert végállomásnál eltérő számokkal a korábban kifelejtett 56-os busz beszerkesztése, félredőlve, nagy számtávolsággal.
Évjárat: 1999. július, az új hűvösvölgyi végállomás megépítésekor
Külső oldal: Eltűnt a Népkert felirat, kicsit félredöntve középre igazították a Hűvösvölgy kiírást.
Belső oldal: Ritkán használt megoldás: csak az egyik irány lett újraszerkesztve vékony betűs megállólistaként (lásd még 92-es és 133-as tojásnál). Budaliget felé az alábbi változások történtek: Hűvösvölgy, Hidegkúti út -> Hidegkúti út (vékony betűkkel), valamint a végállomás elnevezése Hűvösvölgy lett. A József Attila útnál vékony számokkal beszerkesztették az 57-es és 257-es buszokat (de hibásan 54-est sikerült az 57-es helyett). Hűvösvölgy felé: Honfoglalás utca -> József Attila utca és a Tas vezér utca megálló megszűnt. Több átszállást feltüntettek a pontosabb tájékoztatás érdekében, valamint az 56, 56E páros helyett az 56-os közlekedik. A Bátory László utca helyett hibásan Bátiryt írtak.
Évjárat: 2000, egyetlen különbsége, hogy logó nélkül készült, amit utólag, matricaként helyeztek rá /a BKV Plusz is utólagos matrica/.
Évjárat: 2002 - 2003 fordulóján, pufibetűs stílus, a hibák kijavításán túl nincs különbsége.
Évjárat: 2003 nyara
Külső oldal: Kisebb méretű karakterek, Helvetica járatszám
Belső oldal: Átmeneti széria, még az utolsó tojáslogósokra jellemző megállólistával, de már sávos logóval.
Évjárat: 2006. október 1. (már nem jelöli a 63A-t) - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan). Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Belső oldal: 2007.08.21. óta a 18-as villamos is Hűvösvölgyig jár.
158
Évjárat: 1986. november (már a 116-os közlekedik a 16A helyett) - 1988. január (még létezik a 12A, 12 is)
Évjárat: 1988. június - 1989. március (már nem jelöli a J járatot, de a 16-os és 116-os járatok még a Moszkva térről indulnak)
Belső oldal: Csak a Moszkva téri átszállásokban különbözik: megszűntek a 12,12A és, illetve a J járatok.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: A Moszkva téri végállomás két sorba került.
Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva az alábbi megállóváltozások történtek: Szamos utca -> Városmajor utca, Sebészeti Klinika -> Érsebészeti klinika, János kórház -> Szent János kórház, Zugligeti út 71. -> ~ 64.
Évjárat: 1998
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Két különbség: a Moszkva térnél hézagot hagyva törölték a lerövidített 12-est. A 84-est is törölték, de helyére tették a 49-est, és a sort feljebb húzták. A jobb alsó sarokban megjelenik a korszakban jellemző Kelenföld felirat.
Évjárat: 1999. július
Belső oldal: A megszűnő 56-os helyére 2 helyen (vékony számokkal) 56-os került, egy helyen pedig hézagot hagyva törölték.
Évjárat: 2003. szeptember (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus (90-es meghosszabbítása a Moszkva térig)
Belső oldal: Mozaik utca -> Szarvas Gábor út. Egy 56-os villamos-átszállás törlése.
Évjárat: 2008. február
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megszűnt: 118-as villamos. Új: 110-es busz. Várbusz -> 10. Elmaradt átszállások és Volán kapcsolatok feltüntetése.
Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Jelentősen megnövelt méretű feliratok. A járatszám karakter-távolsága az 1-5 között sokkal nagyobb.
Belső oldal: Fogaskerekű helyett Fogaskerekű Vasút kifejezést használ.
2008.09.06-tól a járatot az új 291-es váltotta ki.
159
Évjárat: 1991. június (Tanácsház tér -> Szent Imre tér) előtti
E tábla egy matricás villamospótló alól került elő. Belső oldalának feliratai nem olvashatóak.
Évjárat: 1992. április 30. (38A busz megszüntetése, melyet már nem jelöl) - 1993. június 25. (Rákosi Endre utca -> Szent László utca)
Évjárat: 1993. június 25. (Rákosi Endre utca -> Szent László utca) - 1994. január (még nem dátumozott)
Belső oldal: Új, egysoros listaelrendezés, a végállomás átnevezésén túl tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: A Szent László utca hibát a korszakra jellemző - kisebb, vízszintes irányban összenyomott - betűtípussal javították.
Évjárat: 1996. január, még kemény műanyagból.
Külső oldal: Érdekes jelenséggel találkozunk: valamilyen oknál fogva visszatértek az 1992-es balos mintájához.
Belső oldal: Időközben megszűnt a 38 (és elindult a 38A), a 148-as járat valamint lerövidült a 19-es. Egy helyen pótolták az 52, 152 járatokat. A Szent Imre térnél a 48A, 52, 152-es feltüntetése fölösleges volt, ezért törölték ezeket.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Külső oldal: Ismét az 1994-es minta.
Belső oldal: Egyetlen változás történt: Csepel, Szent Imre tér irányába megszűnt a Szent István út megálló (még 1996 júniusában).
Évjárat: 1998, kemény műanyag. Táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 1999 - 2000.
Külső oldal: A Szent László úti lakótelep rövidítésmentes kiírása, összenyomott betűkkel. A csepeli végállomás sorköze kisebb. Belső oldala nem változott.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Megálló-átnevezés: Cservenka Miklós utca -> Kossuth Lajos utca. Egy HÉV átszállás pótlása.
Évjárat: 2006 második fele - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: 2005 júliusa óta a 151-es Pesterzsébet felé a II. Rákóczi Ferenc úton jár, ezért itt feltüntették. A HÉV-et pontosabban nevezi meg.
Évjárat: 2008. január - május. Kemény műanyag, duplaoldalas.
Kisebb feliratokkal.
161
Műanyagra fújt duplaoldalas tábla a 80-as évekből.
Évjárat: 1986. március (Sági utca megállóhely létesítése) - 1989. november (Zrínyi utca megálló átnevezése Kucorgó térre)
Évjárat: 1996. március, puha műanyag
Külső oldal: 1990 óta a Rákoskeresztúr, városközpont elnevezés használatos. A városközpont felirat a korszakra jellemző összenyomott típus. A körforgalom felirat a járatszám alá került.
Belső oldal: A körjáratjelleg miatt piktogramokkal készült. Az átszállásoknál hiba látható: ott felejtették az 1995-ben megszűnt 62-est.
Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Belső oldal: Törölték a hibás 62-est, valamint a piktogramok sorrendje változott (tükrözték).
Évjárat: 1997. június (megállóhelyek átnevezése)
Belső oldal: A logóba Rt feliratot szerkesztettek. Megálló-változások: Zrínyi utca -> Csaba vezér tér, Árkádos utca -> Tápióbicske utca. A városközponti átszállások piktogramja lemaradt.
Évjárat: 1998. augusztus (Keresztúr-busz beindítása)
Évjárat: 2000. december (Rákoskert-busz beindítása)
Évjárat: 2001
Belső oldal: A piktogramokat tükrözték. A logó alja lehetséges, hogy már gyárilag is lemaradt.
Évjárat: 2003. június (Rákoskeresztúr végállomási rend módosítása)
Külső oldal: Helvetica betűk és járatszám, kövérebben szedve.
Belső oldal: Június 16-tól az autóbuszok rákoskeresztúri leszállóhelye a továbbiakban le és felszállóhelyként üzemelt, a korábbi, Ferihegyi úti kereszteződésnél lévő felszállóhely pedig megállóhelyként üzemelt tovább. A megállólista az utolsó szériás tojásokra jellemző. A 69, 69A járatokat a közös szakasz miatt törölték a végállomásnál.
Évjárat: 2003 második fele vagy 2004, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2005 második fele ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek, de még Rt-s), tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Külső oldal: A körforgalom szót elhagyták.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbség nincs.
Évjárat: 2007. november, puha műanyag
Külső oldal: A körforgalom szó ismét megjelent: a járatszám alá került, emiatt a járatszám kisebb.
Belső oldal: MÁV és Volán átszállások feltüntetése. Új járat: 46. Megszűnt: 180, 192. A végállomásnál törölték a fölöslegesnek ítélt 97, 297-es járatokat, helyettük a 69, 69A-t jelölték. Feltüntették a Rákoskert-buszt.
Évjárat: 2008. február vagy április, kemény műanyag - dátumozás nélkül készült, tartalmi különbség nélkül
Évjárat: 2008. március. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. május. Tartalmi különbség nélkül.
161E
A 2004, 2005 években a 2-es metrófelújítás alatt a 61E buszok megosztva közlekedtek: egyes menetek 161E jelzéssel a belvárosig (Blaha Lujza tér, illetve Keleti pályaudvar) közlekedtek.
Évjárat: 2004. június 19-től augusztus 29-ig tartó metrópótlás alatt használt tábla, még jelöli a 2004 augusztusában megszűnt 99A-t (vélhetően a 2005-ös metrópótláson is ez volt használatban)
A 2007-es metrópótlás idején a 61E szünetelt, minden menet 161E jelzéssel közlekedett (mivel ekkor újították fel az Örs vezér tere metróállomást)
Évjárat: 2007. június 9-től július 7-ig a metrófelújítás első ütemében a Keleti pályaudvarig közlekedett. Puha műanyagból készült tábla.
Évjárat: 2007. július 7-től augusztus 19-ig a metrófelújítás második ütemében a Blaha Lujza térig járt. Puha műanyagból készült tábla.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (162-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|