54
Évjárat: 1989. június (Nagykőrösi út megállóhely megszüntetése, helyette Határ út néven üzemel megállóhely) - 1990. szeptember (54E megszüntetése)
Belső oldal: A Boráros téren már nem jelöli a 12A és 12-es járatokat (1988 januárjában szűntek meg), ellenben még a Pestimre, Dózsa György út elnevezés él a Városközpont helyett, amely 1989-ig volt használatos. A Hámán Kató utcánál hibásan 33-ast jelöl az alapjárat helyett.
![](http://i.imgur.com/EyWVRYC.jpg)
![](http://i.imgur.com/1vnwzi3.jpg)
Évjárat: 1992 vagy 1993
Külső oldal: A járatszámot kicsit balra helyezték, hogy kiférjen az átkeresztelt városrészt (Pestszentimre)
Belső oldal: Az átszállások itt már minden lehetséges helyen ki vannak írva. Ami lényeges változás, hogy az 54E megszűnt és az 54-es a Boráros tér helyett a Határ útról indul (1990. szeptember). Új megállók még 1990 és 1991-ben létesítve Autópiac és Zöldségpiac néven, valamint az alábbi megállóátnevezések történtek: Hámán Kató utca -> Haller utca, Medicor -> Comasec, Házgyár -> Temaforg, Partizán utca -> Hitel Márton utca, Pestszentimre Dózsa György út -> Pestszentimre központ.
![](http://i.imgur.com/6e9YDM2.jpg)
![](http://i.imgur.com/Iz0totp.jpg)
Évjárat: 1996. február (puha műanyag)
Belső oldal: Látszik néhány módosítás a megállólistában. Pestszentimre felé a Hallér utcánál a villamos előtti üres hely a 33-as törléséből származó hézag, valamint itt a villamosszám rosszul lehetett nyomtatva, azért van átszerkesztve. Szerkesztett még a 6. megállónál a 30-as villamos. A jobb oldali listán nagyon érdekes, egyedi a beszerkesztés a 154-es irányait illetően. Megállóváltozás nem történt.
![](https://i.imgur.com/qq85EBc.jpeg)
Évjárat: 1996. november, puha műanyag
Belső oldal: Azóta megszűnt a 99-es, ezt kiszedték a listából. Eltérő betűkkel beszerkesztették a Közvágóhídnál az 1996 augusztusában induló 103-ast, és a korábban kifelejtett 79A-t (bal oldalt hibásan csak 79-est sikerült). Jobb oldalon törölték a 154-es egyedi irányfeliratait és csak egy helyen hagyták meg a járatot. A Gubacsi útnál a 30-as villamost törölték.
![](https://i.imgur.com/sFx5uZ3.jpeg)
A járatra garázsmeneti tábla is készült, 1996-ban, puha műanyagból.
![](http://i.imgur.com/yiBHqPc.jpg)
Évjárat: 1998 (még jelöli a 136-ost).
Belső oldal: A Comasec,Vegyiművek,Temaforg megállók átnevezésre kerültek: Mester utca, Táblás utca, Gyáli út.
![](https://i.imgur.com/r0tYKmR.jpeg)
Évjárat: Szintén 1998
Külső oldal: Két irány felcserélése, kis járatszám és átmeneti végállomás-feliratok
Belső oldal: Azonos a fenti szériával.
![](https://i.imgur.com/SvaLwWE.jpeg)
Évjárat: 2000. december (Az 1-es villamos a Lágymányosi hídig hosszabbodott).
Külső oldal: Változatlanul kis járatszámos.
Belső oldal: A Közvágóhídnál vékony számmal beszerkesztették a listába az 1-es villamost. Másik különbsége,hogy a 136-os helyett (1999 óta) a meghosszabbított 19-es közlekedik. A közvágóhídi átszállássort vékony számokkal átszerkesztették.
![](http://i.imgur.com/iAVXmZl.jpg)
Évjárat: 2001. október
Külső oldal: Ismét a régi típus
Belső oldal: A 13-as villamos helyett 3-as közlekedik (az egyest kiszerkesztették). Az új 151-es autóbuszjárat (2001. szeptember) feltüntetése elmaradt.
![](https://i.imgur.com/Qe2uK1h.jpeg)
![](https://i.imgur.com/mUGN495.jpeg)
Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, "pufi" kivitelezéssel
Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások feltüntetése (23, 68, 151 buszok és 2, 2A villamosok). Új járatok: Auchan-járat (2002. december), 294 (2002. szeptember).
![](https://i.imgur.com/xhxaGqp.jpg)
![](https://i.imgur.com/BPuHklY.jpg)
Garázsmeneti tábla kb. 2004-ből.
![](https://i.imgur.com/A0HZJQo.jpeg)
Évjárat: 2004. március (Tesco-busz beindítása) - 2004. október (Pestszentimre ill. Pestszentimre iskola-busz beindítása - ezeket még nem jelzi)
Belső oldal: Új járatok: Gloriett-busz (2003. szeptember), Tesco-busz (2004. március).
![](https://i.imgur.com/Ar73cLa.jpg)
![](https://i.imgur.com/sTEPL2o.jpg)
Évjárat: 2005. február (nem jelöli a január végén megszűnt Auchan-járatot)
Belső oldal: Új járatok: Pestszentimre ill. Pestszentimre iskola-busz (2004. október).
![](https://i.imgur.com/uzet7WU.jpg)
Évjárat: 2005. december 1. (154A, 154B beindítása)
Belső oldal: A logó korszakra jellemzően alulra került, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek. A két új járat feltüntetésén kívül nincs tartalmi különbsége.
![](https://i.imgur.com/NfA1egJ.jpeg)
Évjárat: 2006. október, puha műanyag. A gyáli járatok átszervezésekor.
Külső oldal: A pestszentimrei végállomás kisebb betűkkel szitázott, így két sorba tudták írni.
Belső oldal: Zrt-s logó. Változások 2006 októberétől: megszűntek: 54, 94, 294-es járatok. Új járatok: 55, 84, 89, 94E. Az 54-es útvonala csúcsidőn kívül és hétvégén Pestszentimre központ térségében szintén ekkortól módosult. További megálló-változások: Hungarocamion -> Kamiontelep (mindkét irányban). Méta utca -> Szentlőrinci út (Boráros tér felé). A Pestszentimre Iskola-busz megnevezése Iskola-busz.
![](http://i.imgur.com/JLzUXDL.jpg)
![](https://i.imgur.com/knBYNHz.jpeg)
Garázsmeneti tábla 2006 októberéből, puha műanyagból (nem matricás, csak egy később ráragasztott matrica nyoma látszódik rajta)
![](https://i.imgur.com/WrnqQhq.jpeg)
54
Évjárat: 1985. június - 1986. június
Belső oldal: A tábla az M5-ös bevezető szakaszának építésekor létező ideiglenes állapotokat, megállóhely elrendezéseket mutatja be. A Nagykőrösi út előtt lekapart megállóhely kilétére azonban nem jöttem rá, talán egy hibás tájékoztatás szerepelt ott.
![](https://i.imgur.com/OMPyOXa.jpeg)
![](https://i.imgur.com/cjdSI6j.jpeg)
A járat végállomása 1990 szeptemberében, az 54E megszűnésekor a Határ útra került.
Évjárat: 1996. január, kemény műanyag
Külső oldal: A két végállomás helyet cserélt. Pestimréből Pestszentimre lett, a Dózsa György út végállomás elnevezése 1990-től központ. A másik végállomás a változásoknak megfelelően, régi típusú betűkkel lett szerkesztve. Ezt a külsőt még a baloskorszak idején (1990-1994) szerkesztették, és azóta változatlan.
Belső oldal: A megmaradt szakaszon az alábbi megállóváltozások történtek: átnevezés: Nagy Sándor utca -> Nagysándor József utca, a korábbi szérián számomra ismeretlen megálló megszűnt, új megállók: Hungarocamion, Zöldségpiac. A Szentlőrinci út neve hibásan Szentlőrinc útként szerepel és az összes későbbi szérián is így maradt.
![](http://i.imgur.com/ZWyNsd2.jpg)
![](http://i.imgur.com/4ZMx4Fi.jpg)
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Külső oldal: Két irányt megcserélték.
Belső oldal: A két irány itt is megcserélődött. A 99-es még 1996-ban megszűnt, a listából kiszedték, a Határ úton helyére szerkesztették a 99A-t.
![](http://i.imgur.com/W3XwP2D.jpg)
![](http://i.imgur.com/H1PS7wF.jpg)
Évjárat: 1998, kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú tojáslogó, a szokásosnál kisebb méretben. A járatszámot feljebb húzták, egészen a tábla széléig.
![](https://i.imgur.com/pxH8QUu.jpg)
Évjárat: 1999. március 28. (136-as megszüntetése, 19-es meghosszabbítása)
Belső oldal: A 19-es beszerkesztése listaidegen, vékony számokkal történt.
![](https://i.imgur.com/4SwLTgq.jpeg)
A járat 2002. december 1-től Bkv+ márkavédjegyes lett, felújított FOK-GYEM kijelzős autóbuszokkal.
Kísérleti oldaltábla 2004-ből
![](https://i.imgur.com/e72uuWR.jpg)
![](https://i.imgur.com/KcKhKNR.jpg)
A járat 2006 októberében a gyáli és pesszentimrei járatok átszervezésekor megszűnt.
54E
Évjárat: 1987. december (ekkortól a Távíró utcán keresztül közlekedik, így már nem áll meg a Ferde utcánál) - 1990. szeptember (a járat megszüntetése)
![](http://i.imgur.com/K70RtSS.jpg)
![](http://i.imgur.com/qHU191c.jpg)
Szerepét 1990 szeptemberétől a Határ útig rövidített 54-es vette át.
54R JÁRAT
A járat 1989. május 28-án indult indult. Csak vasárnapi - piaci - napokon közlekedett hajnali 5 és 14 között.
Megállóhelyei: Közvágóhíd és Határ út.
![](https://i.imgur.com/6aVQLRx.jpg)
1990 júniusától GY jelzéssel közlekedett.
55
Évjárat: 1985. június 1. (már nincs 43-as alapjárat) - 1987. június (Az 1-es villamos még csak a Lehel utcáig jár).
![](https://i.imgur.com/md5ltkF.jpg)
![](http://i.imgur.com/i1oPArW.jpg)
Évjárat: 1990. július. A Thököly útig meghosszabbított 1-es villamos miatt már nem volt szükség az 55-ösre, illetve az 55-ös is lerövidült az Erzsébet Királyné útjáig.
Külső oldal: A Népliget végállomás a másik oldalra került és hozzátették a metróállomás szót.
Belső oldal: A Hermina út korábbi nevének feltüntetés, a korszakban jellemző volt a megváltozott közterületek régi nevének feltüntetése.
![](https://i.imgur.com/Ukar9Uz.jpeg)
![](https://i.imgur.com/6maF7DG.jpeg)
Évjárat: 1990. augusztus - 1991 tavasza (még piros gyorsjáratos)
Belső oldal: Megszűnt a 9-es és 95-ös járat, és bár egy napon szűntek meg, csak a 9-est távolították el.
![](http://i.imgur.com/DFTKmIJ.jpg)
Évjárat: 1992, utolsó széria.
Belső oldal: A 17-es helyett hibásan 17-est jelöl a Kőbányai útnál. A 95-öst még mindig nem törölték!
![](http://i.imgur.com/sJoU9oO.jpg)
Az 1993 októberében meghosszabbított 1-es villamos teljesen kiválthatta a sokszor dugóban araszoló 55-ös útvonalát, mely ezáltal megszűnt.
Az 55-ös szám 13 év után ismét használatba került: a gyáli járatok átszervezése során 2006.10.01-től 55-ös jelzéssel új járat indult.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag. A járat indulásakor.
![](https://i.imgur.com/2DSBpUX.jpeg)
![](https://i.imgur.com/x4w2pwp.jpeg)
Évjárat: 2007. december, puha műanyag. A korszakra jellemző narancssárga, lekerekített végű csíkkal.
Belső oldal: Megálló-névváltozások: Mester utca -> Külső Mester utca, Gyál felső, MÁV-állomás -> Gyál felső vasútállomás. Rengeteg, korábban kimaradt átszállás, illetve Volán és MÁV járatok feltüntetése. Megszűnt: Gloriett-busz. Új járat: 254-es (Alacska-busz helyett) illetve a Szabadság-híd lezárásával és 2-es villamos felújításával összefüggő 2V, 149V járatok.
![](http://i.imgur.com/wbp4iYB.jpg)
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag
Belső oldal: 79 -> 179, 79A -> 179A.
![](http://i.imgur.com/S4hjAbi.jpg)
Garázsmeneti tábla puha műanyagból
![](http://i.imgur.com/ds7LiNW.jpg)
55
![](https://i.imgur.com/IRxMLy5.jpeg)
Az autóbuszok végállomása 1982 októberében a Miklós utcáról a Bogdáni útra került át. Körülbelül ekkor készülhetett ez a fémtábla is.
![](http://i.imgur.com/9gwcljl.jpg)
Évjárat: 1984. november (1-es villamos beindítása) - 1988. június vége (26-os meghosszabbítása az Árpád hídig, 73-as beindítása)
![](http://i.imgur.com/SrzgSph.jpg)
![](http://i.imgur.com/nudAjA4.jpg)
Évjárat: 1988. július (26-os meghosszabbítása az Árpád hídig, 73-as beindítása)
![](http://i.imgur.com/N0JOIZO.jpg)
Évjárat: 1989. február (megálló létesítése az Egressy útnál)
Belső oldal: Új megálló létesítése. Elmaradt átszállások feltüntetése. A 75-ös troli 1988. október 26. óta a Hungária körút helyett a Népstadion (Hermina) úton közlekedik, ezért törölték.
![](https://i.imgur.com/l07m0jX.jpg)
A járat 1990 júliusában takarékossági okokból megszűnt.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (56-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|