51
Évjárat: 1986. június (Nagysándor József utca felüljáró átadása, azóta van Nagykőrösi út megállóhely) - 1987. május (19-es beindítása, melyet még nem jelöl)
Évjárat: 1988. április (138-as beindítása, amelyet már jelez a Tanácsház térnél) - 1988. október (82A beindítása, melyet még nem jelez)
Belső oldal: Hálózati változások: megszűnt: kőbányai 168-as. Új járatok: 19-es és 138-as buszok. Módosult: Kőbánya-Kispestig jár a 82-es. Átszállási változások: Kőbánya térségében átszállások átrendezése, Kőbánya-Kispestnél nem jelölték a 136-ost, mert nem fért ki a hosszabb sor miatt. A 71A-t lévén hogy csak idényjárat, inkább törölték a listából.
Évjárat: 1992. április (38A megszüntetése) - 1993
Külső oldal: Tanácsház tér -> Szent Imre tér
Belső oldal: Rengeteg átszállási módosítás, ezek közül tényleges hálózati változás: megszűntek a 9-es és 38A járatok. Új: 82A. Megállóváltozások: az 1990 szeptemberi, Helsinki út - Nagysándor József utca csp. rendezése kapcsán történt Baross utca, valamint Pesterzsébet, Máv-áll megálló (átszerkesztett típussal), valamint 1989 júliusától a korábbi leszállóhelyen megállóhely létesült Koltói Anna utca néven.
Évjárat: 1994. március (dátumozás alapján)
Belső oldal: Baross utcánál a fölöslegesnek ítélt 31,52-es átszállás törlése.
Évjárat: 1995. szeptember
Belső oldal: Megállóváltozás - a balos által megjelölt irányhoz viszonyítva - nem történt.
A járatra garázsmeneti tábla is készült, ez a darab 1996-ban készülhetett, puha műanyagból.
Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Belső oldal: Megszűnt járatok: 38,38,99. Új járat: 193 (Kőbánya-Kispestnél csak egyik irányban szerkesztették be). Módosult: 80, 98. A 98-as közlekedik Kőbánya-Kispestig a 80-as helyett, itt meg is történt az átszerkesztés, azonban a Sibrik Miklós úti felüljárónál megmaradt a 80-as átszállás.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: A hibás 80-as átszállást (lásd előző széria) átszerkesztették 98-asra.
Évjárat: 1997 második fele - 1998 eleje, kemény műanyag. Táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül. A logóba Rt.-t szerkesztettek.
1998 körüli garázsmeneti tábla, egyedi módon piros színben.
Évjárat: 1999
Külső oldal: A korszak néhány járatára jellemző vastag karakteres (Univers 75) stílusban.
Belső oldal: A korszakban csak néhány járatra jellemző megállólistával, külön érdekesség az egyik iránynál "kapcsolatok" a másiknál "lehetőségek" használata. Rengeteg átszállási változás figyelhető meg, de ezek mind csak pontosítások, nem tényleges hálózati változások. Egyedül a keresztúr-busz beindítása emelhető ki (1998. augusztus). Az Áchim András út helyett helyesen utca szerepel.
Évjárat: 2000 első fele - egyetlen különbsége, hogy "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" felirat szerepel.
Évjárat: 2000. szeptember (reptér-busz beindítása)
Külső oldal: Érdekes, hogy Kőbánya esetében visszatértek a régi felirathoz (azonban kötőjel nélkül)
Belső oldal: "lehetőségek" helyett ismét "kapcsolatok. Két korábban elmaradt 17-es átszállást és egy 98-ast pótoltak, valamint a 93-as helyett a reptér-busz közlekedik.
Évjárat: 2001
Külső oldal: Továbbra is felemás.
Belső oldal: Megálló-változások mindkét irányban /ezek valójában korábban megtörtének, de a táblákon később módosították/: Magnezit művek -> Diósgyőri utca, Sibrik Miklós úti felüljáró -> Felüljáró. Kőbánya felé ezen felül: Ady Endre utca -> Török Flóris utca (ugyanis a három Ady Endre közterület-név egy irányban nagyon megtévesztő), Textilgyár -> Sibrik Miklós út (Gyömrői út). Kőbánya-Kispestnél törölték a korábban beszerkesztett 98-ast.
Évjárat: 2003. június, pufibetűs kialakítás, utolsó tojáslogós
Belső oldal: Új járatok: 3-as villamos, 132, 182, 182A, Újhegy-busz.
Évjárat: 2003 nyár vége (a szeptemberben indult Gloriett-buszt még nem jelöli, de elképzelhető, hogy csak lemaradt)
Belső oldal: A Vörösmarty utcánál két villamos-átszállást tüntettek fel.
Évjárat: 2003. szeptember (Gloriett-busz beindítása) - 2004
Belső oldal: Új járat a Gloriett-busz, a Török Flóris utcánál törölték az 52-es villamos iránymegjelölését, valamint az előző szérián kiírt átszállásokat a Vörösmarty utcánál.
Garázsmeneti tábla, 2003 - 2004 körül készült.
Garázsmeneti tábla, 2005 vagy 2006 első feléből, nagyobb karakterekkel, a végállomás szöveg elhagyásával.
Évjárat: 2007. június, puha műanyag
Külső oldal: A két végállomás felcserélése
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Rengeteg átszállási módosítás, áthelyezés, törlés. Tényleges hálózati változások: Új járatok: Erzsébet-busz, 55, 84, 89 154A, 154B. Megszűnt: 54, 132. Reptér-busz -> 200.
2008. szeptember 5-én megszűnt az 51-es busz, helyette teljes üzemidőben a 151-es busz közlekedik.
52
Évjárat: 1987. május - 1988. május (Már jelöli a 19-es autóbuszt, de a 138-ast még nem)
Ez a tábla csak egy Hév átszállásban különbözik, szintén 1987. május - 1988. május közötti időszakra tehető.
Évjárat: 1988. május (138-as beindítása)
Külső oldal: Hollandi útnál Csepel feltüntetése
Belső oldal: Új járat a 138-as. A 38A járatot a 90-es években megszűnése miatt lekaparták. Bővebb átszállás-információk, egy fölöslegesnek vélt HÉV átszállást viszont töröltek. Az utolsó autóbusz-átszállási oszlopot beljebb húzták.
Évjárat: 1993. július (Bagi Ilona utca -> Csepeli Mátyás utca)
Külső oldal: Tanácsház tér -> Szent Imre tér
Belső oldal: Megszűnt a 38A járat. Bagi Ilona utca -> Csepeli Mátyás utca, ehelyett azonban hibásan Csepel, Mátyás utcát írtak.
Évjárat: 1995. szeptember
Évjárat: 1995. december, tartalmi különbség nélkül (valójában az ekkor megszűnő 38-ast törölni kellett volna).
Évjárat: 1997 második fele - 1998
Külső oldal: A Csepel, Hollandi út feliratot középre helyezték.
Belső oldal: A logóba Rt. feliratot szerkesztettek. Hollandi útnál törölték a 71-es átszállást (fölöslegesnek ítélték). A Szent Imre téri végállomásnál és közvetlenül előtte az átszállásokat a logikusabb tájékoztatás miatt átrendezték. Megszűntek a 38 és 38-as járatok.
Évjárat: 1999
Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és átmeneti betűtípussal.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, jellemző vastag járatszámmal. A Szent Imre téri végállomásnál és közvetlenül előtte az átszállásokat ismét átrendezték. A Szent Imre tér felé kifelejtették a Tölgyes út megállót.
Évjárat: 2000
Belső oldal: Megálló átnevezés: Rideg Sándor Művelődési ház -> Királyerdei Művelődési ház. A korábban kimaradt Tölgyes út megállót pótolták. A korábban kifelejtett Csepeli HÉV feltüntetése.
Évjárat: 2003 vége - 2004
Külső oldal: Érdekes, hogy a külső oldalon is szerepel a "vá." megnevezés a végállomás-feliratban. A Hollandi út "i" betűje gyárilag lemaradt.
Belső oldal: Új járat a 151-es (2001. szeptember). Egy HÉV-átszállást töröltek.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Külső oldal: A Hollandi út "i" betűjét pótolták.
Belső oldal: Zrt-s logó, lejjebb helyezve. "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2008. január, kemény műanyag.
Belső oldal: A logó még lejjebb került. Korábban kimaradt átszállások, illetve a Volán járatok feltüntetése , a Szent Imre téren azonban törölték a 151-est (fölösleges tájékoztatás volt).
Évjárat: 2008. február, tartalmi különbség nélkül (a 79-es buszcsalád február 11-i átszámozása még nem történt meg)
Évjárat: 2008. április
Belső oldal: 79 -> 179, 79A -> 179A, azonban a Karácsony Sándor utcánál még régi jelzésükkel szerepelnek.
2008.09.06-tól a járat összevonásra került a 48-assal, és 148-as számon közlekedett tovább.
53
Évjárat: 1988. január - 1989. március (már jelöli a 139-es járatot, de a 127-est még nem)
Belső oldal: A Kosztolányi Dezső térnél elfelejtették jelölni a 172-est, valamint a 86-os is kimaradt, aminek a hézagja is látszik.
Ennek a balosnak csak apró különbségei vannak: a Kosztolányi Dezső térnél nem hiányzik a 86-os, a Dayka Gábor utcánál a 139-es helyett 139-est jelöl, míg a Sasadi útnál a 139-es helyett 139-est, gyártási ideje szintén 1988-89 re tehető.
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós
Külső oldal: Egy másik szériáé látható a képen, de azonos kinézetű.
Belső oldal: Érdekessége, hogy a gyártási idő nem a jobb alsó, hanem a felső részen van feltüntetve.
KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL KÉPET.
Évjárat: 1995. október
Belső oldal: A dátum továbbra is a jobb felső sarokban található. A sok megszűnt járatot hézagot hagyva kiszedték (1,8A,10A,86,87B,110,139) és a 139-es megszűnése miatt új megállókat kapó 139-est több helyre kirakták. Jelöli az 1994 novemberében indult 173-ast, a 87B hézagjának helyére van beszerkesztve.
A járatra garázsmeneti tábla is készült 1996-ban a korszakra jellemző puha műanyagból.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, mindössze átszállássorokat rendeztek (pl. bal oldalt a Kosztolányi Dezső téren).
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.
Évjárat: 2005. december (7A megszüntetése, 73-as beindítása)
Belső oldal: Új járatok: Infopark-busz, Újbuda-busz, 40E, 73, 140E, 172, 250 buszok és 118-as villamos. Megszűnt: 7A, 10. Megálló átnevezések: Körzeti orvosi rendelő -> Orvosi rendelő, Farkasréti tér -> Márton Áron tér.
Évjárat: 2007. február 3., puha műanyag
Külső oldal: A járat végállomását a fenti időpontban a Fehérvári úthoz (Újbuda-központ) helyezték. A feliratok néhány milliméterrel nagyobbak.
Belső oldal: Új járatok: 239 és az ideiglenes 18-47V. Megálló átnevezése Farkasrét felé: Bereck utca -> Háromszék utca
Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Nagyobb méretű betűkkel. A Rácz Aladár úti végállomás neve Mindszenty József bíboros tér.
Belső oldal: Új típusú megállólista. Az átszállások feltüntetése elmaradt.
54
Évjárat: 1989. június (Nagykőrösi út megállóhely megszüntetése, helyette Határ út néven üzemel megállóhely) - 1990. szeptember (54E megszüntetése)
Belső oldal: A Boráros téren már nem jelöli a 12A és 12-es járatokat (1988 januárjában szűntek meg), ellenben még a Pestimre, Dózsa György út elnevezés él a Városközpont helyett, amely 1989-ig volt használatos. A Hámán Kató utcánál hibásan 33-ast jelöl az alapjárat helyett.
Évjárat: 1992 vagy 1993
Külső oldal: A járatszámot kicsit balra helyezték, hogy kiférjen az átkeresztelt városrészt (Pestszentimre)
Belső oldal: Az átszállások itt már minden lehetséges helyen ki vannak írva. Ami lényeges változás, hogy az 54E megszűnt és az 54-es a Boráros tér helyett a Határ útról indul (1990. szeptember). Új megállók még 1990 és 1991-ben létesítve Autópiac és Zöldségpiac néven, valamint az alábbi megállóátnevezések történtek: Hámán Kató utca -> Haller utca, Medicor -> Comasec, Házgyár -> Temaforg, Partizán utca -> Hitel Márton utca, Pestszentimre Dózsa György út -> Pestszentimre központ.
Évjárat: 1996. február (puha műanyag)
Belső oldal: Látszik néhány módosítás a megállólistában. Pestszentimre felé a Hallér utcánál a villamos előtti üres hely a 33-as törléséből származó hézag, valamint itt a villamosszám rosszul lehetett nyomtatva, azért van átszerkesztve. Szerkesztett még a 6. megállónál a 30-as villamos. A jobb oldali listán nagyon érdekes, egyedi a beszerkesztés a 154-es irányait illetően. Megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 1996. november, puha műanyag
Belső oldal: Azóta megszűnt a 99-es,ezt kiszedték a listából. Eltérő betűkkel beszerkesztették a Közvágóhídnál az 1996 augusztusában induló 103-ast, és a korábban kifelejtett 79A-t (bal oldalt hibásan csak 79-est sikerült). Jobb oldalon törölték a 154-es egyedi irányfeliratait és csak egy helyen hagyták meg a járatot. A Gubacsi útnál a 30-as villamost törölték.
A járatra garázsmeneti tábla is készült, 1996-ban, puha műanyagból.
Évjárat: 1998 (még jelöli a 136-ost).
Belső oldal: A Comasec,Vegyiművek,Temaforg megállók átnevezésre kerültek: Mester utca, Táblás utca, Gyáli út.
Évjárat: Szintén 1998
Külső oldal: Két irány felcserélése, kis járatszám és átmeneti végállomás-feliratok
Belső oldal: Azonos a fenti szériával.
Évjárat: 2000. december (Az 1-es villamos a Lágymányosi hídig hosszabbodott).
Külső oldal: Változatlanul kis járatszámos.
Belső oldal: A Közvágóhídnál vékony számmal beszerkesztették a listába az 1-es villamost. Másik különbsége,hogy a 136-os helyett (1999 óta) a meghosszabbított 19-es közlekedik. A közvágóhídi átszállássort vékony számokkal átszerkesztették.
Évjárat: 2001. október
Külső oldal: Ismét a régi típus
Belső oldal: A 13-as villamos helyett 3-as közlekedik (az egyest kiszerkesztették). Az új 151-es autóbuszjárat (2001. szeptember) feltüntetése elmaradt.
Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, "pufi" kivitelezéssel
Belső oldal: Korábban elmaradt átszállások feltüntetése (23, 68, 151 buszok és 2, 2A villamosok). Új járatok: Auchan-járat (2002. december), 294 (2002. szeptember).
Évjárat: 2004. március (Tesco-busz beindítása) - 2004. október (Pestszentimre ill. Pestszentimre iskola-busz beindítása - ezeket még nem jelzi)
Belső oldal: Új járatok: Gloriett-busz (2003. szeptember), Tesco-busz (2004. március).
Évjárat: 2005. február (nem jelöli a január végén megszűnt Auchan-járatot)
Belső oldal: Új járatok: Pestszentimre ill. Pestszentimre iskola-busz (2004. október).
Garázsmeneti tábla kb. 2004-ből.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag. A gyáli járatok átszervezésekor.
Külső oldal: A pestszentimrei végállomás kisebb betűkkel szitázott, így két sorba tudták írni.
Belső oldal: Változások 2005 decemberétől: új járatok a 154A és 154B, valamint a 154-es meghosszabbítva az Auchanig közlekedik. Változások 2006 októberétől: megszűntek: 54, 94, 294-es járatok. Új járatok: 55, 84, 89, 94E. Az 54-es útvonala csúcsidőn kívül és hétvégén Pestszentimre központ térségében szintén ekkortól módosult. További megálló-változások: Hungarocamion -> Kamiontelep (mindkét irányban). Méta utca -> Szentlőrinci út (Boráros tér felé). A Pestszentimre Iskola-busz megnevezése Iskola-busz.
Garázsmeneti tábla 2006 októberéből, puha műanyagból (nem matricás, csak egy később ráragasztott matrica nyoma látszódik rajta)
54
Évjárat: 1985. június - 1986. június
Belső oldal: A tábla az M5-ös bevezető szakaszának építésekor létező ideiglenes állapotokat, megállóhely elrendezéseket mutatja be. A Nagykőrösi út előtt lekapart megállóhely kilétére azonban nem jöttem rá, talán egy hibás tájékoztatás szerepelt ott.
A járat végállomása 1990 szeptemberében, az 54E megszűnésekor a Határ útra került.
Évjárat: 1996. január, kemény műanyag
Külső oldal: A két végállomás helyet cserélt. Pestimréből Pestszentimre lett, a Dózsa György út végállomás elnevezése 1990-től központ. A másik végállomás a változásoknak megfelelően, régi típusú betűkkel lett szerkesztve. Ezt a külsőt még a baloskorszak idején (1990-1994) szerkesztették, és azóta változatlan.
Belső oldal: A megmaradt szakaszon az alábbi megállóváltozások történtek: átnevezés: Nagy Sándor utca -> Nagysándor József utca, a korábbi szérián számomra ismeretlen megálló megszűnt, új megállók: Hungarocamion, Zöldségpiac. A Szentlőrinci út neve hibásan Szentlőrinc útként szerepel és az összes későbbi szérián is így maradt.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Külső oldal: Két irányt megcserélték.
Belső oldal: A két irány itt is megcserélődött. A 99-es még 1996-ban megszűnt, a listából kiszedték, a Határ úton helyére szerkesztették a 99A-t.
Évjárat: 1998, kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú tojáslogó, a szokásosnál kisebb méretben. A járatszámot feljebb húzták, egészen a tábla széléig.
Évjárat: 1999. március (136-as megszüntetése, 19-es meghosszabbítása)
Belső oldal: A 19-es beszerkesztése listaidegen, vékony számokkal történt.
A járat 2002-től Bkv+ márkavédjegyes lett, felújított FOK-GYEM kijelzős autóbuszokkal.
Kísérleti oldaltábla 2004-ből
A járat 2006 októberében a gyáli és pesszentimrei járatok átszervezésekor megszűnt.
54E
Évjárat: 1987. december (ekkortól a Távíró utcán keresztül közlekedik, így már nem áll meg a Ferde utcánál) - 1990. szeptember (a járat megszüntetése)
Szerepét 1990 szeptemberétől a Határ útig rövidített 54-es vette át.
54R JÁRAT
A járat 1989. május 28-án indult indult. Csak vasárnapi - piaci - napokon közlekedett hajnali 5 és 14 között.
Megállóhelyei: Közvágóhíd és Határ út.
1990 júniusától GY jelzéssel közlekedett.
55
Évjárat: 1985. június 1. (már nincs 43-as alapjárat) - 1987. június (Az 1-es villamos még csak a Lehel utcáig jár).
Évjárat: 1990. július. A Thököly útig meghosszabbított 1-es villamos miatt csökkent az 55-ös kihasználtsága, már nem volt szükség az 55-ösre, illetve az 55-is is lerövidült az Erzsébet Királyné útjáig.
Külső oldal: Az új végállomást régi betűkkel írták ki, a Népliget végállomás a másik oldalra került és hozzátették a metróállomás szót.
Belső oldal: Érdekes a Hermina út korábbi nevének feltüntetése.
Évjárat: 1990. augusztus - 1991 tavasza (még piros gyorsjáratos)
Belső oldal: Megszűnt a 9-es és 95-ös járat, és bár egy napon szűntek meg, csak a 9-est távolították el.
Évjárat: 1992, utolsó széria.
Belső oldal: A 17-es helyett hibásan 17-est jelöl a Kőbányai útnál. A 95-öst még mindig nem törölték!
Az 1993 októberében meghosszabbított 1-es villamos teljesen kiválthatta a sokszor dugóban araszoló 55-ös útvonalát, mely ezáltal megszűnt.
Az 55-ös szám 13 év után ismét használatba került: a gyáli járatok átszervezése során 2006.10.01-től 55-ös jelzéssel új járat indult.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag. A járat indulásakor.
Évjárat: 2007. december, puha műanyag. A korszakra jellemző narancssárga, lekerekített végű csíkkal.
Belső oldal: Megálló-névváltozások: Mester utca -> Külső Mester utca, Gyál felső, MÁV-állomás -> Gyál felső vasútállomás. Rengeteg, korábban kimaradt átszállás, illetve Volán és MÁV járatok feltüntetése. Megszűnt: Gloriett-busz. Új járat: 254-es (Alacska-busz helyett) illetve a Szabadság-híd lezárásával és 2-es villamos felújításával összefüggő 2V, 149V járatok.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag
Belső oldal: 79 -> 179, 79A -> 179A.
Garázsmeneti tábla puha műanyagból
55
Az autóbuszok végállomása 1982 októberében a Miklós utcáról a Bogdáni útra került át. Körülbelül ekkor készülhetett ez a fémtábla is.
Évjárat: 1984. november (1-es villamos beindítása) - 1988. június vége (26-os meghosszabbítása az Árpád hídig, 73-as beindítása)
Évjárat: 1988. július (26-os meghosszabbítása az Árpád hídig, 73-as beindítása)
Évjárat: 1989. február (megálló létesítése az Egressy útnál)
Belső oldal: Új megálló létesítése. Elmaradt átszállások feltüntetése. A 75-ös troli 1988. október 26. óta a Hungária körút helyett a Népstadion (Hermina) úton közlekedik, ezért törölték.
A járat 1990 júliusában takarékossági okokból megszűnt.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (56-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|