81
Évjárat: 1981 - ebben az évben készültek fémtáblára a balosok
Évjárat: 1987. március (131-es beindítása - már jelöli) - július (44A beindítása - még nem jelöli)
Belső oldal: A korszakra jellemzően vékony-vonalas táblázat, TROLI feliratok helyett tr.-el, valamint metró és HÉV piktogramokkal. Új megálló: Zsálya utca (1982. december 1. óta). Megálló átnevezése: Csertő utca -> Hungária Biztosító. Az Örs vezér terénél feltüntették a 130-ast, továbbá új járat a 131-es.
Évjárat: 1991 - 1993
Külső oldal: A végállomásnév 1991-ben megváltozott, valamint a körforgalom-jelleg feltüntetésével egészült ki a tábla.
Belső oldal: Az Örs vezér téri átszállásokat a másik végállomásfelirathoz helyezték. Új járat a 44A. Megálló átnevezése: Csertő utca 6. -> Csertő utca. A Füredi utca megálló véletlenül maradt le.
Évjárat: 1994. december, első tojáslogós
Külső oldal: A Fogarasi út felirat valamivel vékonyabb betűkkel, a körforgalom szó a járatszám alá kerül.
Belső oldal: A körforgalmú járatokra jellemző piktogramos kialakítással, megállóváltozás nélkül (a Füredi utcát hibásan továbbra sem jelöli).
Évjárat: 1996. február, kemény műanyag
Külső oldal: Körforgalom felirat törlése.
Belső oldal: Az útvonal változatlan, azonban a körforgalomjelleg feltüntetése a táblán elmaradt, a piktogramok eltűntek. Hungária Biztosító -> Apeh megállónevet kapja, végre pótolták a Füredi utca megállót. A megszűnő 132-es járatot törölték.
Évjárat: 1997 február, puha műanyag
Belső oldal: A megszűnő 46-os járat valamint a Fogarasi út végállomásnál a 130-as törlése.
Évjárat: dátum szerint 1997. február, valójában 1997 év vége kemény műanyag
Belső oldal: Fogarasi útnál visszaszerkesztették a 130-ast, a korábbinál kisebb méretben.
Évjárat: 1998 vagy 1999
Belső oldal: A Fogarasi útnál a korábban kimaradt 144-es feltüntetése a 130-ashoz hasonlóan kicsiny számtípussal.
Évjárat: 2003. augusztus (klasszikus sávos logós kialakítás) - szeptember 22. (az ekkor induló 176-ost még nem jelöli)
Belső oldal: Az Örs vezér terén 8 év alatt sok hálózati változás, lásd a jelölések szerint.
Évjárat: 2006. szeptember 29. (132-est már nem jelöli) - 2007. március vége (még dátumozatlan), puha műanyag
Belső oldal: Egy 80-as átszállás feltüntetése. Megszűnt: 132-es. Új járat: 176-os. A "HÉV" helyett "Gödöllői HÉV" megnevezése.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: XVI.-XVII. kerületi átszervezések 2007. augusztus 21-től: 44A -> 44, 76 -> 276E, 77 -> 277, 130 -> 130, 144 -> 244, 177 -> 231. Megszűnt: 44. Volán átszállás feltüntetése, fölöslegesnek ítélt 80-as átszállások törlése.
Évjárat: 2008. április - digitális nyomtatással készült, de tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2008. szeptember 6. Matricás. Az új pk. során a viszonylaton útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2009. február. Matricás. Egyetlen különbsége a vékonyabb vonalas táblázat.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL:
Évjárat: 2010. január. Matricás.
Külső oldal: Korszakban megjelenő kialakítás: Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogramokkal.
Belső oldal: Stílus: A korszakban megjelenő "vonalcsíkos" kialakítás. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2010. április. Matricás.
Külső oldal: Nagyobb betűk. A járatszám változatlan méretű, de össze van nyomva vízszintes irányban.
Belső oldal: Nem változott.
Évjárat: dátum szerint 2011. április, de a május 10-től érvényes megállókiosztást mutatja. Matricás.
Külső oldal: Nem készült önálló külső oldal, régebbi szériákat ragasztottak felül a belső oldalán, a külső oldalt pedig meghagyták
Belső oldal: Stílus: kék belső járatszám, átszállási lehetőségek feketével. A metrópiktogram már új, a HÉV még régi. Kerületjelzés feltüntetése, a logó pedig szlogent is tartalmaz. Megállók: május 10-től megálló létesítés: Zsivora park, és megálló átnevezése: APEH -> Adóhivatal.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL:
Évjárat: dátum szerint 2011. április, valójában néhány hónappal későbbi lehet. Matricás.
Külső oldal: Új metró- és HÉV piktogrammal.
Belső oldal: Stílus: HÉV-ek számozása és új piktogramja. BKK logó megjelenése, elkülönített sávban, ezáltal a logók mérete kisebb.
Évjárat: dátum szerint 2011. április, valójában 2013 eleje. Matricás.
Külső oldal: Összenyomott, de kövérebb karakterek, P+R elhagyása.
Belső oldal: Stílus: Néhány járatnál használt, nagy-belső ágazati piktogram. A későbbi Frutiger korszakra jellemző átszállási piktogramokkal. Kerületjelzés és "átszállási lehetőségek" felirat nincs.
Évjárat: 2014. július. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a piktogramok helyett "M +H" jelölést használ.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás, világosabb árnyalatokkal. Tartalmilag semmilyen külnöbsége nincs.
Évjárat: 2015. november. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: A végállomás új elnevezése Fischer István utca (az ott közlekedő egyéb viszonylatok megállójának neve). Ezzel egyidejűleg a járatszámot kissé jobbra tolták.
Belső oldal: Megállók: a végállomás átnevezésével egyidejűleg egységesített megállóelnevezést használnak a korábban irányonként eltérő nevű megállókra. Átszállások: Füredi utcánál autóbusz-átszállások feltüntetése, továbbá az itt feltüntetett átszállásokat az Örs vezér terénél már nem jelzik.
Évjárat: 2017. június (július 3-i 100-as átszámozásra előre készítve). Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: A feliratok kisebbek, a járatszám pedig vízszintesen szét van húzva.
Belső oldal: Megállók: Adóhivatal -> Újváros park. A korábban kétsoros megállónevek egy sorba szedve. Hálózati változás: július 3-tól: 100->10. Egyéb átszállások: volán kapcsolatok feltüntetése, elmaradt 80A átszállás feltüntetése a Fischer István utcánál.
Évjárat: 2019. december. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kialakítás, változatlan karakterekkel.
Belső oldal: Stílus: Néhány hónapig használt, lila helyett szürkés BKK logó. Hálózati változás: új járat a 161E. Egyéb átszállások: helyközi volán kapcsolatok feltüntetése, a 80A átszállás sorrendjének változása a Fischer István utcánál.
Évjárat: 2021. április 7. Matricás. A 80-as troli teljes üzemidejű közlekedtetése óta kizárólag az Örs vezér tere felé közlekedik a reggeli csúcsidőben
Külső oldal: Az egyirányú közlekedésnek megfelelően egyedi kialakítással.
Belső oldal: Stílus: az egyirányú közlekedésnek megfelelően nyíllal ellátott megállónevek és vonalcsík, ismét lila BKK logó. Megállók: hibásan jelez Zsivora park megállót, holott csak a másik irányban létezik. Egyéb átszállások: A Fischer István utcánál nem jelez átszállásokat, a Füredi utcai átszállásokat az Örs vezér terénél is jelzi.
Évjárat: 2021. szeptember. Mindkét oldalán táblára nyomott, tartalmilag és szerkesztésben is teljesen azonos a 2104-el.
Évjárat: 2022. február (március 16-i változásra). Mindkét oldalán táblára nyomott.
Belső oldal: Megálló: törölték a hibás Zsivora park megállót. Hálózati változás: március 16-tól új járat a 82A.
82
Évjárat: 1985 (a Lumumba utca zárójeles megjegyzést ekkortól alkalmazzák) - 1987. március (131-es beindítása, melyet még nem jelezh)
Belső oldal: Régi típusú vastagvonalas táblázat. A 76-os helyett véletlen 76-os szerepel.
Évjárat: 1991 - 1993
Külső oldal: Lumumba helyett Róna utca a zárójelben, azonos típusú betűkkel.
Belső oldal: A fentebbi széria idejében még nem létező 44A és 131 feltűntetése. Érdekes az Örs vezér téri átszállások összevisszasága, azonban tartalmi különbség itt nincs. A végállomásnév átszerkesztése vastagabb betűkkel történt (azonban az előtte lévő megállóé nem!).
Évjárat: 1994. december, első tojáslogós széria
Külső oldal: A Róna utca felirat vékonyított, kicsit összenyomott betűkkel lett kiírva a korszakra jellemzően
A balos által jelölt irányt nézve megállóváltozás nem történt.
Ez a duplaoldalas tábla 1996 júliusában készült puha műanyagból. Ekkoriban csatornázás miatt a trolibuszok a 77-es Öv utcai útvonalát használták.
Évjárat: 1997. február, kemény műanyag
Belső oldal: Megálló-átnevezés Róna utca felé (Szugló utca -> Komócsy utca). Megszűnt járatok: 44-es villamos és 46-os busz.
Évjárat: szintén 1997. február, de puha műanyagból. Egyéb különbsége nincs.
Évjárat: 1999. június, kemény műanyag. Ekkor a járat BKV+ márkavédjegyes lett, ezt a rajta lévő matrica is jelzi. Puha műanyagból készült!
Külső oldal: A matrica miatt a számot a lekicsinyítették, a korszakra jellemző típus lett.
Belső oldal: Mindössze a logót cserélték ki új típusúra.
Évjárat: 2006. szeptember 29. (132-es megszüntetése, amit már nem jelöl) - 2007. március vége (még dátumozatlan), puha műanyag
Külső oldal: 2002. május 3. óta az Uzsoki utcai kórházig közlekedik
Belső oldal: Az új szakasz feltüntetésén túl változások: a 7-es család átszervezése (új járat a 73-as). További új járatok: 144, 176, Rákoskert-busz, 3-as villamos. Átszámozás: 100 -> Expo-járat. Egyéb átszállás-feltüntetések és törlések a Fogarasi út megállónál. A 61E kerete lemaradt.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Megálló átnevezése (valójában már 2002. május 3-tól, de nem lett módosítva a táblákon): Thököly út (Róna utca) -> Thököly út. 2007. augusztus 21-i XVI-XVII. kerületi átszervezések és átszámozások, valamint Volán átszállás feltüntetése. Hiba: Örs vezér tere felé két Füredi utca megálló van.
Évjárat: 2008. március
Belső oldal: Megálló átnevezése: Füredi utca 7. / 32. -> Álmos vezér útja (az átnevezés már február 1-től életbe lépett, de az előző szérián nem jelezték). A hibás Füredi utca megállót törölték, azonban a megállók sorszámát nem javították ki. A jobb oldali táblázat elrendezése változott (Gödöllői utca megálló a jobb oszlopba került).
Évjárat: 2008. szeptember 6. Matricás. Az új pk. során a viszonylaton útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2009. március. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: vékonyabb vonalas táblázat. Átszállások: 77-es iránymegjelölése.
Évjárat: 2010. január. Matricás.
Külső oldal: Korszakban megjelenő kialakítás: Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogramokkal, P+R feltüntetésével.
Belső oldal: Stílus: Piros belső járatszámmal készült (táblázatosoknál ilyenre csak a 76-osnál találni még példát, de a korai vonalcsíkosok esetén ez már sűrűbben előfordult). Egyéb szerkesztés: Az Örs irányú táblázat elrendezésének változása: Gödöllői utca a bal oszlopban van, Örs vezér tere átszállásainak elrendezése is változott.
Évjárat: 2010. szeptember. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerület feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt (Erzsébet királyné útja megálló a visszafordulás előtt található, ezért a vonalcsík utolsó megállójaként jelölik). Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: dátum szerint 2010. szeptember, valójában 2011. március - április. Matricás.
Külső oldal: Új típusú metrópiktogram (a HÉV még a régi)
Belső oldal: Stílus: Kék színű belső járatszám. Belül is új típusú metrópiktogram (a HÉV még a régi). Egyéb átszállások: korábban kihagyott 174-es feltüntetése.
Évjárat: dátum szerint 2010. szeptember, valójában 2011. május 27. (Puskás Ferenc stadion). Matricás.
Külső oldal: A HÉV-piktogram is új típusú.
Belső oldal: Stílus: Új típusú HÉV-piktogram, BKK logó feltüntetése elkülönített fehér sávban. Hálózati változás: május 1-től HÉV járatok számozása.. Egyéb átszállások: 77-es iránymegjelölése változott, mivel a végállomás neve május 27-től Puskás Ferenc stadion.
Évjárat: 2012. augusztus. Matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Stílus: Csak BKK logó van, amit felülre helyeztek. Jelmagyarázat használata, volán felirat helyett piktogrammal. Átszállási lehetőségek piros helyett feketével. Megállók: Erzsébet királyné útja megállónál nyíl szerepel, mivel tulajdonképpen csak "egy irányban" van használva (közvetlenül a kórházhoz bekanyarodás előtt, mai helyén).
Évjárat: 2013. május (június 1-i változásra készítve). Külső oldala táblára nyomott, belül matricás.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a piktogramok helyett "M H" jelölést használ, P+R elhagyásával. A korai Frutigerekre jellemzően vékonyabb betűkkel.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények és kerület megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A végállomásnévben itt is "M H" megjelölés a piktogram helyett. Megálló: Thököly út -> Tisza István tér. Hálózati változások: Thököly úti járatok átszervezése (173-as megszűnése, új járat a 7A, 133E a 233E hosszabb útvonalon jár). Egyéb átszállás: Örs vezér terénél a Fogarasi útnál már elérhető járatokat is feltünteti (131, 144, 231), 77-es iránymegjelölésének törlése az Egressy útnál.
Évjárat: 2014. május. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Két végállomás felcserélve, "M H" helyett "M+H". A betűk kisebbek, de vastagabbak, a járatszám nagyobb.
Belső oldal: Stílus: A végállomásnévben itt is "M+H" megjelölés "M H" helyett. Nagyobb méretű megállónevek. Hálózati változások: Thököly úti járatok ismételt átszervezése a 4-es metró után (megszűnt: 7A, 133E, 233E. új: 107, 133, 233. hosszabb: 8, 112, 239). Egyéb átszállás: Örs vezér terénél a Fogarasi útnál már elérhető járatokat a 31-es és 80-as kivételével nem jelzi.
Évjárat: 2015. november. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változások: új járat: 110-es, rövidült: 8-as. Megállók: 5 megállót átneveztek, továbbá a Korong utca megálló neve szintén Uzsoki Utcai Kórház. Egyéb átszállás: Örs vezér terénél nem jelzi az előző megállónál már elérhető 80, 81-est.
Évjárat: 2017. június (július 3-i változásra), csak belső oldali matrica készült korábbi táblák felülragasztására.
Külső oldal: Nincs önálló külső oldal, korábbi szériák külső oldala (jellemzően 1405, 1511) szerepel
Belső oldal: Hálózati változások: Thököly úti járatok mai rendszer szerint (8E, 108E, 133E), továbbá július 3-tól 100 -> 10. Egyéb átszállás: P+R törlése az Örs vezér terénél, Szugló utcánál átszállások elrendezésének változása.
Évjárat: 2020. november, mindkét oldalon táblára nyomott, a korszraka jellemzően puha műanyagból.
Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kivitel, a járatszám vízszintesen széthúzott, függőlegesen összenyomott.
Belső oldal: Stílus: A Róna utcai hurok-visszafordulást is ábrázolja a vonalcsík. Hálózati változás: új járat a 161E. Egyéb átszállás: Örs vezér terénél ismét feltüntették a Fogarasi útnál is elérhető járatokat, továbbá a helyközi Volán piktogramot.
Évjárat: 2021. szeptember, mindkét oldalon táblára nyomott.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Hálózati változás: Lánchíd lezárása miatt 110E rendkívüli járat közlekedik. A 80-as teljes üzemidőben jár április óta, ezért megszűnt a 80A.
2022. március 12-től a Mexikói útig közlekedik, hétköznap és szombat délelőttönként emellett a korábbi útvonalon 82A jelzésű trolibuszok is közlekednek.
Évjárat: 2022. február - március 12-i Mexikói úti hosszabbításra készítve. Mindkét oldalon táblára nyomott.
Külső oldal: Az új végállomásnak megfelelően, továbbá Örs vezér tere a felső sorban van.
Belső oldal: Stílus: korábbihoz képest ellentés elrendezés, az új hurokútvonalnak megfelelő kialakítással. Egyéb átszállás: Örs vezér terénél ismét nem jelzik a Fogarasi útnál elérhető 131, 144, 231-es járatokat.
Garázsmeneti tábla
valószínűleg közvetlenül az új pk után készült, duplaoldalas matricás kivitel:
82A
Évjárat: 2022. február - március 12-i beindításra készítve. Mindkét oldalon táblára nyomott.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (83-tól)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|