162
A fémtábla a 161-es végállomásmegnevezését tünteti fel, bár körjárat lévén ez nem hat zavaróan.
Évjárat: 1986. március (Sági utca megállóhely létesítése) - 1989. november (Zrínyi utca megálló átnevezése Kucorgó térre)
Évjárat: 1996. március, puha műanyag
Külső oldal: 1990 óta a Rákoskeresztúr, városközpont elnevezés használatos. A városközpont felirat a korszakra jellemző összenyomott típus. A körforgalom felirat a járatszám alá került.
Belső oldal: A körjáratjelleg miatt piktogramokkal készült. Az átszállásoknál hiba látható: ott felejtették az 1995-ben megszűnt 62-est.
Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Belső oldal: Törölték a hibás a 62-est, helyére bekerült a korábban kimaradt 97-es, valamint a 297-est is feltüntették.
Évjárat: 1997 első fele, még szintén puha műanyagból. Tartalmi különbség nélkül.
Belső oldal: Ritka gyári hiba, hogy a táblaanyag kivágása során, ferde szitázás miatt a jobb alsó sarokba rákerült az" átszállási kapcsolatok" felirat egy része.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag
Belső oldal: Megállóátnevezés: Árkádos utca -> Tápióbicske utca, Rákoscsaba utca -> Csaba vezér tér. A logó aljába Rt. feliratot szerkesztettek.
Évjárat: 1998. augusztus 25., a Keresztúr-busz indulásakor
Belső oldal: Piktogramok sorrendjének változása. Új járat a keresztúr-busz (vékony betűkkel szerkesztve).
Évjárat: 2003. június (Rákoskeresztúr végállomási rend módosítása)
Külső oldal: Helvetica betűk és járatszám, kövérebben szedve.
Belső oldal: Június 16-tól az autóbuszok rákoskeresztúri leszállóhelye a továbbiakban le és felszállóhelyként üzemelt, a korábbi, Ferihegyi úti kereszteződésnél lévő felszállóhely pedig megállóhelyként üzemelt tovább. A megállólista és az autóbusz piktogramok az utolsó szériás tojásokra jellemzőek. A tiltó piktogramok tükrözve jelennek meg. Új járat (2000. december 5. óta) a Rákoskert-busz
Évjárat: 2003 ősz - 2004 között, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2005 második fele ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek, de még Rt-s), tartalmi különbség nélkül
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Külső oldal: Körforgalom megnevezés nélkül.
Belső oldal: Zrt-s logó, továbbá az átszállások a piktogrammal együtt a megállóktól távolabb húzva helyezkednek el.
Évjárat: 2007. november, puha műanyag
Külső oldal: A körforgalom felirat ismét feltüntetve, a járatszám alatt - emiatt a járatszám mérete kisebb.
Belső oldal: Még egy helyen feltüntették a rákoskert-buszt, illetve jelöli a MÁV kapcsolatokat. Új járat: 46, megszűnt: 180, 192.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. május, tartalmi különbség nélkül.
2008.09.06-tól összekötésre került a Keresztúr-busszal és 202E számon közlekedett tovább.
164
Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor
Külső oldal: A Hűvösvölgy és Solymár feliratok a 70-es évek végére jellemző, egyenként vágott típussal.
Évjárat: 1992 vagy 1993, csík nélkül készült.
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Schönherz Zoltán utca -> Templom utca (1991), Mátyás király utca -> Munkás utca, József Attila utca -> Solymár Községháza, Mátyás király utca -> Solymár Községháza, Tersztyánszky utca -> Pilisvörösvári út.
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós. A korszakra jellemző vastag narancsszínű határátlépő csíkkal készült.
Külső oldal: Immár a megszokott, egységes kialakítással. A PEMŰ utánra egy pont került.
Évjárat: 1996. március, puha műanyag. (nincs dátumozva, de a tulajdonos információi biztosak), tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: A Pemű pontját törölték.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag. A csík iránya ellentétes lett, lekerekített sarokkal. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1998, a korszakra jellemző citromsárga csíkkal
Belső oldal: A logóba Rt. szerkesztése.
Évjárat: 1999 júliusi (az új hűvösvölgyi végállomás átadásakor)
Külső oldal: Törölték a Népkert feliratot, és középre helyezték a régi Hűvösvölgy feliratot.
Belső oldal: Megállóváltozások: Hűvösvölgy, Hidegkúti út -> Hidegkúti út (vékony betűkkel szerkesztve), Solymár Templom tér -> Templom tér(régi betűtípus kissé félredöntve, odahúzva). Az 56, 56E páros helyett 56-os közlekedik, ezt egy igénytelen keretezéssel szerkesztették át az 56-os helyén. A határátlépésre vonatkozó tájékoztatatás is megjelent.
Évjárat: 2000 - barnásabb árnyalatú csíkkal.
Évjárat: 2002, utolsó tojáslogós. A csík árnyalata még barnásabb.
Belső oldal: A korszakra jellemzően a tájékoztató szöveg a logó helyére került.
Évjárat: 2004. január (a 63A beindításakor)
Évjárat: 2005 ősz - tél ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek"). Vágott szélű csíkkal.
Évjárat: 2006. október 1. (63A megszüntetése) - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan). Ismét lekerekített csíkkal
Évjárat: 2007. november, puha műanyag
Belső oldal: Megálló-átnevezése: Téglagyár -> Solymár, Kökörcsin utca. Volán átszállások feltüntetése. A 18-as villamos is Hűvösvölgyig jár (2007. augusztus óta)
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Hűvösvölgy felé: Solymár, Kökörcsin utca -> Kökörcsin utca.
Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.
165
A tábla gyűjtők által lett felújítva teljesen hűen a feliratokhoz.
Évjárat: 1984. október (régi 65A megszüntetése) - 1987. január (új 65A beindítása)
Évjárat: 1990. december (84 -> 84, de még piros gyorsjáratos)
Külső oldal: 1989. május óta nem érinti a Bécsi utat, a Kolosy téren fordul vissza. A másik végállomás esetén csak az elnevezés módosult
Belső oldal: A visszautat már nem jelöli a tábla, így a kialakítása és az átszállások feltüntetése is teljesen megváltozott. A tényleges hálózati változások: megszűnt a 60, 84. Új járatok: 65A és 84.
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag.
Belső oldal: A megszűnt 84-est és 86-ost hézagot hagyva kiszedték.
Évjárat: 1999, táblaelhasználódás miatt készült, újabb típusú tojás logóval.
Évjárat: 2003 második fele - 2004, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2007. július, puha műanyag.
Külső oldal: Kisebb feliratok, emellett a Kolosy tér feliratát vízszintes irányban összenyomták.
Belső oldal: HÉV helyett Szentendrei HÉV megnevezés.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
166
Évjárat: 1986. június - a viszonylat végállomását ekkor az Ültetvény utcából a mai Pestszentimre központhoz helyezték. Dózsa György utca helyett hibásan utat ír.
Duplaoldalas kivitel
Évjárat: 1987. július (az átépített Pesterzsébet városközpont átadása, útvonalmódosítás) - 1990 (még régi utcanevek, piros gyorsjáratok)
Külső oldal: Végállomását a Kossuth Lajos térről az új városközpontba, a mai Topánka utca - Széchenyi utca kereszteződéséhez helyezték. A D. György utat korrigálták utcára.
Belső oldal: A 19-es járat 1987 májusában indult, ezért van vékonyabb számokkal szerkesztve - tehát már korábban is voltak megállós szériák.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: A pestimrei végállomás neve 1990-ben változott meg. Pesterzsébet 7 éven keresztül Pestszenterzsébet nevet viselt: ritka a 4 soros végállomáskiírás (lásd még a 98-as tojáslogóst, vagy 122-es balost).
Évjárat: 1997 második fele (Pesterzsébet megnevezés Pestszenterzsébet helyett) - 1998. június (még nincs megállóhely a Baross utcánál)
Külső oldal: Két végállomás megcserélése. Pestszenterzsébet -> Pesterzsébet (immár rövidítés nélkül).
Belső oldal: Áttérés az 1997-ben még alig alkalmazott vékony betűs megállólistásra és új típusú logóra, Arial belső járatszámmal. Pesterzsébet névváltozásán kívül tartalmi különbsége nincs, hibásan még az 1995-ben megszűnt 31-es villamost is jelzi (ezt csak 2003-ban szedték ki a listából - lásd később).
Évjárat: 1998. június (útvonalmódosítás miatt új megálló létesítése a Baross utcánál).
Belső oldal: A HÉV piktogramok helyett feliratok használata. Megállóhelyek átnevezése: Ócsa-Soroksár TSZ -> Telefondűlő út, FÁJIV -> Festékgyár. Még mindig 31-es villamost jelez 30-as helyett.
Évjárat: 2000 körül
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a 31-es villamos helyett helyesen 30-ast jelöl.
Évjárat: 2003 első fele. Az utolsó generációs tojáslogósokra jellemző kialakítással.
Belső oldal: Új megálló a Csepeli átjárónál (2002. április), továbbá Pestszentimre, Ültetvény utca -> Ültetvény utca. Az új 94, 151, 294-es járatokat nem jelzi. Pestszentimrénél buszpiktogram helyett hibásan villamospiktogram van.
Évjárat: 2003 második fele - 2004. október (Pestszentimre-busz beindítása)
Belső oldal: Új járatok: 151, 294. Egy elmaradt 54-es átszállás feltüntetése. Péteri major nevét egybe írták.
Évjárat: Szintén 2003 második fele - 2004. október
Belső oldal: Egyetlen különbsége a Hősök terénél található HÉV átszállás megnevezése.
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag.
Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A korábbi pestszentimrei leszállóhely megállóvá minősítése (2006. október). Gyáli-pestszentimrei járatok teljes átszervezése, továbbá új járat a Pestszentimre-busz (2004. október) és Erzsébet-busz (2005. május). A HÉV Ráckeve helyett Ráckevei HÉV kifejezést használ.
Évjárat: 2008. május, kemény műanyag
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: MÁV-állomás helyett mindenütt vasútállomás kifejezést használ. Vasúti átszállások feltüntetése.
168
Évjárat: 1984 (Kőbánya városközpont megnevezés használata Zalka Máté tér helyett) - 1985. december (61-es indulása)
Belső oldal: A Téglavető utca megálló hibásan Táglavetőnek írva, emiatt az "Á" betűt lekaparták.
A járat csak hétköznapokon, reggeli csúcsidőben közlekedett.
Évjárat: szintén 1984 - 1985
Belső oldal: A Téglavető utca itt is hibás. Az Élessaroknál nem jelöli a 85-öst, a Dombhát utca helyett a Rézvirág utcánál jelöl átszállásokat.
1986.12.31-én a járat megszűnt, és 1987. január 1-től 168-as számjelzéssel Örs vezér tere - Rákoshegy, Ferihegyi út között indult járat.
Évjárat: 1988. január (már jelzi az ekkor létesített Kollégium megállót)
Belső oldal: A Téglagyár megállót kifelejtették.
A KÉP EREDETE ISMERETLEN. KERESEK ÉLESEBB KÉPET!
Évjárat: 1993. január - december között (az autóbuszok január óta érintik a Tűzoltóságot és a Pharmafontana-t)
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. A Téglagyár megállót korrigálták és ismét a listába szerkesztették. Megálló-átnevezések: Kozma utca -> Atheneum nyomda, Fátyolka utca -> Kossuth Nyomda. Új megállók: Pharmapfontana, Tűzoltóság. Rákoshegy. A Ferihegyi út végállomást egy sorba helyezték, a korszak balosaira jellemző szerkesztéstípussal.
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: Megszűnt járatok: 46, 62, 132. Átszállás áthelyezése: 98 a Szabadság utcához. Megállók átnevezése: Téglagyár -> Pietra Rt., Gyógyért Vállalat -> Hungaropharma.
Évjárat: 1997 első fele, szintén puha műanyag
Belső oldal: Tartalmi különbség nincs. A dátum eltűnt, világosabb árnyalatú logó.
Évjárat: 1997. szeptember(megálló nevének változása) - 1998 eleje, kemény műanyag
Belső oldal: A logóba Rt-t írtak. Örs vezér tere irányában: Baross utca -> Kodolányi János utca lett (igényes átszerkesztéssel). A Finommechanikai vállalatnál feltüntették a 32-est az átlagosnál kisebb számokkal (mivel korábban kimaradt), valamint az Örs vezér terénél a 100-ast.
Évjárat: 1998. december 14. (526. sor megálló létesítése)
Külső oldal: A korszakban néhány járatnál kísérleti jelleggel alkalmazott, kövérebb típusú betűkkel és járatszámmal.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, vastag járatszámmal, újabb tojáslogóval. Az alábbi megállóváltozások történtek: Kodolányi János utca -> ~ tér és egy új megálló 526. sor néven. Maglódi útnál elmaradt villamos-átszállások feltüntetése, valamint a Kodolányi János térnél a 98-as feltüntetése.
KERESEK ÉLESEBB KÉPET ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: 2001. április (Finommechanikai vállalat -> Rt.)
Külső oldal: Visszatértek az 1997-es széria hagyományos kialakításához.
Belső oldal: A belső járatszám ismét Helvetica, és a logó is a régebbi típus. Az alábbi megállóváltozások történtek: Finommechanikai Vállalat -> ~Rt. (csak az egyik irányban módosították), Pietra Rt -> Porcelán utca (egyik irányban hibásan PorcelÉn utca), Pharmafontana -> Ezüstfa utca,. Egy elmaradt 80-as átszállás feltüntetése a Baross utcánál. Jelentős változtatások az Örs vezér terénél vannak (új járatok: Expo és Rákoskert-busz, 63-as villamos, megszűnt: 100-as).
Évjárat: 2001. október
Külső oldal: Teljesen átdolgozva a korszakra jellemző kis járatszámmal és átmeneti betűtípussal.
Belső oldal: Néhány átszállás-korrigálás. Ezekből csak a 3-as villamos indulása a lényeges a korábbi 13, 63-as helyett.
Évjárat: 2003. június, utolsó tojáslogós, pufi stílus
Belső oldal: Új járatok: 132-es és 144-es busz. Az Élessaroknál pótolták a 37A villamost.
Évjárat: 2003. augusztus - szeptember, tartalmi különbség nélkül. A szeptemberben indult 176-ost nem jelöli, de lehetséges, hogy csak kifelejtették, ez esetben 2004-es is lehet a tábla.
Évjárat: 2006. január 1. - az autóbuszok ekkortól betérnek a Helikopter lakóparkhoz is
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, a járatszám feljebb tolva, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A járat betér az új Helikopter lakóparkhoz, 2 új megálló létesült. A 37A villamos útvonala rövidült (2005. szeptember), ezért nem jelölik a Maglódi útnál.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag (132-es megszüntetése)
Belső oldal: Zrt-s logó. Feltüntették a korábban kimaradt 176-ost, megszűnt a 132-es.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Finommechanikai Rt. -> ~ Zrt. MÁV és Volán átszállások feltüntetése. A Rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése (2007. augusztus - de a 277-es helyett hibásan még mindig 77-est jelöl), egy korábban elmaradt 98-as feltüntetése, a Tarkarét utcai átszállások áthelyezése.
A járat jelzése 2008.09.06-tól 168E-re változott, mivel a Fehér út - Jászberényi út szakaszon 7 megállópár megszűnt.
170
Évjárat: 1985. november (a járat indulása) - 1987 első fele.
1987-ben az Ipartelepi út neve Mélyfúró utca lett, azonban a tábla még a régi nevet jelzi.
megj: ezzel a külső oldali mintával duplaoldalas is készült.
Évjárat: 1991 (Még régi utcanevekkel, de már keretes gyorsjáratokkal)
HIBÁS - Mindkét oldalára megállós részt szitáztak.
Belső oldal: Még a rendszerváltás előtti utcanevekkel, a külső kerületekben ugyanis 1-2 évvel megkéstek az átnevezések. Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Némely megállók felirata kisebb az átlagosnál, az Ifjú Gárda utca /Sipos Dénes út/ felirata megegyezik a későbbi tojáslogós táblák megállófeliratának betűtípusával. Erre példát még a 144-es balosnál (szintén 1991-es) láthatunk. Az Ipartelepi út neve 1987 óta Mélyfúró utca.
A járat 1993.06.30-án üzemzárással megszűnt, összevonásra került a 170-essel. Valójában utoljára 27-én vasárnap közlekedett, mivel ekkor már csak hétvégén járt.
170
A járat 1990.12.17-én közlekedett először, a 3-as metró utolsó szakaszának átadása után.
Évjárat: 1990. december, a járat indulásakor
Belső oldal: Újpest-központ és Tito utca megállóknál sajnos a gyorsjáratok lekoptak. Az 1990 decemberben használt átszállási számtípusokkal. A végállomás hibásan újpest-központ"i"-nak van írva.
Évjárat: 1993. július: a 170 és 170 járatokat összevonták
Külső oldal: Az új végállomás a Compack Vállalat lett. Az Újpest-központ felirat kötőjel nélküli, sorköze nagyobb.
Belső oldal: Az alábbi megálló-változások történtek: Tito utca -> Árpád üzletház, Közvágóhíd tér -> ~ utca, Közvágóhíd utca /Ifjú gárda utca/ -> Kovácsi Kálmán tér, Sipos Dénes út -> Székely Elek út, valamint az összevonás miatt 3 új megálló létesült.
Évjárat: 1994.október, első tojáslogós
Külső oldal: Újpest-központ ismét kötőjellel. Rákospalota rövidítés helyett régi típussal teljes kiírásra került, így a végállomás 3 soros lett.
Belső oldal: Megálló különbség a balos által megjelölt irányhoz képest: Közvágóhíd utca -> Közvágóhíd tér.
Évjárat: 1999. április (megálló létesítése)
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Compack irányában új megálló Mogyoród útja néven (egyedi és feltűnő beszerkesztéssel). Megszűnt járatok: 11-es villamos (hézagot hagyva kiszedték), 104A busz. Korábban kifelejtett átszállások: Rákospalota felé a Hubay térnél a 25-ös átlagosnál kisebb számokkal beszerkesztve. Újpest felé az 1998-99 évekre jellemző szerkesztéstípussal: nagy számokkal láthatjuk a 25, 25, 70-es járatokat.
Évjárat: 2000. október, utolsó tojáslogós
Belső oldal: Az ekkor induló Palota-busz feltüntetése mindkét irányban, vékony betűkkel.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Új járat a Tesco-busz (2003. május 22.). A logó szokatlanul kis méretű.
Évjárat: 2005. április 1. (végállomás átnevezése)
Belső oldal: Végállomás átnevezésén kívül: megálló átnevezése: DÉLKER -> Visonta utca.
2008.09.06-tól jelzése 170-re változott.
172
A járat 1984 szeptemberénen indult. Ez a fémtábla ekkor készült. Az F betű a kiadó Fürst garázst jelöli.
Készült egy másik sablonos kivitel, a szitázott kiviteleken megszokott járatszámmal.
Évjárat: 1984. szeptember (a járat indulása) - 1986. július (Állami Biztosító megállóhely átnevezése -> Hungária biztosító)
Évjárat: 1987. január (139-es és 153-as beindítása)
Belső oldal: Állami biztosító -> Hungária biztosító (vékonyabb betűkkel van beírva, ez jól látható). A két új járat is megjelenik a listában (139 és 153) valamint korábban elmaradt átszállásokat pótoltak (40 és 41E).
Évjárat: 1991 - 1992
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése, keretes gyorsjáratokkal. Csak a Kosztolányi Dezső téri változásokat vizsgáltam különbségként az átszállások kiírásának más rendszere miatt: megszűnt az 1-es - viszont elfelejtették törölni a listából. Valamint megszűnt a 41E. A korábban kimaradt 40-es, 114-es és 153-as feltüntetésre került, ám ezúttal a 40-es maradt ki.
A járat 1992. november 30-án üzemzárással megszűnt, másnaptól összevonásra került a 41-essel.
172
A járat 2001. május 2-án indult.
Évjárat: 2001. május 2.
Külső oldal: A korszakra jellemző járatszámmal és átmeneti betűtípussal.
Belső oldal: Érdekes az átszállási kapcsolatok helyett a lehetőségek szó, ez a szóhasználat csak 2005 őszétől terjedt el.
Garázsmeneti duplaoldalas tábla, szintén 2001-ben, induláskor készült.
Évjárat: 2002, a csík színe sötétebb barna lett.
Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó helyére került a határátlépéses tájékoztatás. Ezen kívül nincs változás.
Évjárat: 2003 első fele, már szögletes sarkú táblán, narancssárga csíkkal
Külső oldal: Helvetica Condensed típussal
Belső oldal: Az utolsó szériás tojásokra jellemző megállólista. A lehetőségek szó helyett ismét kapcsolatok használata. Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2006. augusztus 21. (4-es metró miatti vágányzár a Fehérvári úton), puha műanyaf
Belső oldal: Két fölöslegesnek ítélt 88-as átszállást töröltek. Új járatok: 73-as és 250-es busz, 118-as villamos, valamint a 18-47V pótló, megszűnt a 7A. Bár éppen augusztus 21-én létesült új megálló a Méhecske utcánál, ezt még nem tüntették fel a táblán.
Évjárat: 2007. február 1. (239-es beindítása), puha műanyag
Belső oldal: Ezen a szérián már feltüntették a 2006 augusztusában létesített Méhecske utcai megállót. Új járat a 239-es. A Baross Gábor utcánál két fölöslegesen kitett átszállást töröltek.
A járat jelzése 2008.08.21-től 172E-re változott.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (173-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|