bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
19 - 24

19

Évjárat: 1964 - 1972 között

Évjárat: 1972 december lehet (új végpont a Batthyány tér)

Duplaoldalas, matricás kivitel

Évjárat: 1983. december (43-as villamos megszüntetése) - 1984. május (153-as beindítása)

Belső oldal: Jelöli még az 1985 februárjában 116-ost jelzést kapó V járatot, valamint a lőtéri 114-est is.

Évjárat: 1985. február (V->116)

Külső oldal: Az autóbuszoknál alkalmazott járatszám használata. Az útvonalleírás tartalmilag változott, és kisebb a betűméret.

Belső oldal: A villamos oszlopa keskenyebb. A V járat jelzése 1985 februárjától 116-os lett (ez még nem a Moszkva téri 116-os, hanem a siklópótló járat). A lőtéri 114-es 1984. novemberében megszűnt, de a tábláról csak a Hamzsabégi útnál szedték ki. Új járatok: 153 és 172. Több helyen feltüntetésre került az 1-es járatcsalád, továbbá a villamosoknál logikusabb tájékoztatás elve alapján variáltak.

Évjárat: 1986. november (9-es villamos megszüntetése) - 1987. január (153->153)

Belső oldal: A táblán látható 116-os már az új, Moszkva tér - Dísz tér között közlekedő 1986 márciusában megindított járat (a régi 116-ost az átadott sikló váltotta fel). Megszűnt a 9-es villamos. A lőtéri 114-est még egy korábbi, oldalon nem szereplő szérián törölhették, és azóta elfelejtették pótolni, mivel 1986. január óta az Ispiláng utcáig újra közlekedik. A villamos-átszállásokat ismét átrendezték.

Évjárat: 1987. január (153->153) - 1989. március (127-es beindítása)

Külső oldal: Ismét a kövérebb típusú számmal.

Belső oldal: Pótolták a 114-est, továbbá: 153 -> 153. Átszállások feltüntetése, máshol fölöslegesség miatt törölve.

Évjárat: szintén 1987. január (153->153) - 1989. március (127-es beindítása)

Külső oldal: Ismét a hagyományos számmal.

Belső oldal: Feltüntették a Budavári Siklót.

Évjárat: 1992. december (a 172-es már nem közlekedik) - 1993. július (a hosszú, Batthyányig járó 41-es villamost sem jelöli még)

Külső oldal: Bővebb útvonalleírás az új közterület nevekkel. Ismét a kövér számtípus használata.

Belső oldal: Szinte minden lehetséges átszállás feltüntetése.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: A Batthyány tér feliratán fenn maradt a baloskorszakból származó kötőjel

Belső oldal: Érdekessége, hogy a dátumozás alul középre került.

Évjárat: 1995 (dátum lemaradt, de mindenképpen július utáni széria)

Külső oldal: A kötőjelet törölték, a pu. rövidítés megszűnt.

Belső oldal: A térségben rengeteg járat szűnt meg, ezeket törölték. Új járat: 173.

Évjárat: 1996. június

Belső oldal: A megszűnő 2-es törlése. A Kelenföldi pu. rövidítés helyett teljes kiírás. Batthyány tér felé új megálló a Szent Gellért templomnál. A 173-ast hibásan keret nélkül szitázták.

Évjárat: 1997. január

Belső oldal: Egyetlen különbség az 1996 szeptemberében indult 103-as feltüntetése.

Évjárat: 2000 közepe

Belső oldal: Etele tér felé: Somogyi út ->Szent Gellért tér, Batthyány tér felé a kelenföldi felszállóhely megszűnt. Megszűnt a 10-es járat is, új járat a tétény busz (beszerkesztése miatt az egész átszállássor vékony számokkal újraszerkesztvel. A logó továbbra is a régi!

Évjárat: 2001. május

Belső oldal: Bal oldali lista: A Szent Gellért térnél a 18-as villamos helyett a 47-est jelöli. Kosztolányi Dezső tér: új járat a 172-es, emiatt az egész sort újraszerkesztették és a 7-est is feltüntették. Jobb oldal: A Tétényi útnál beszerkesztették a 7,7A járatokat. A Kosztolányi Dezső térnél az előbbi változás itt is megtörtént, de a 173-as járat eddig itt nem szerepelt.

Évjárat: 2002 második fele

Külső oldal: Nagyobb betűkkel, Helvetica járatszámmal

Belső oldal: Az utolsó generációs szériák stílusában. Új járat (2002 májusától) a 40E. Egy helyen feltüntették a 18-as villamost.

Évjárat: 2003. november 1. (41-es villamos meghosszabbítása a Batthyány térig, melyet ezért nem jelöl Etele tér felé) - 2005. január 10. (Infopark-busz beindítása, melyet még nem jelöl) - tekintettel arra, hogy a következő széria sem jelzi a 2004. november 22-én indult 250-est, így annak hiánya nem utal a dátumra

Belső oldal: Hálózati változások: új járat a 140E (2003. szeptember 1.)és Újbuda-busz (2003. október 1.) valamint 118-as villamos (2003. szeptember 8.). Elmaradt Sikló ls 86-os átszállás feltüntetése, villamos átszállások átrendezése Kelenföld felé.

Évjárat: 2005. január 10. (Infopark-busz beindítása) - augusztus vége (kialakítás alapján)

Belső oldal: Infopark-busz feltüntetése, továbbá Etele tér felé a beszerkesztett átszállás miatt a gyorsjáratok kerete elcsúszott. A 250-es továbbra sincs feltüntetve, valamint a Ballagi Mór utca megálló 2004. november 1-i átnevezését nem frissítették a táblákon.

Évjárat: 2006. augusztus 21. - a Fehérvári úti vágányzár és M4 építési munkálatok idején

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett lehetőségek. A Ballagi Mór utca megálló neve Batthyány tér felé is Csóka utca lett (valójában már 2004. november 1-től), Etele tér végállomást balra igazították. A vágányzár idején közlekedő viszonylatok (18-47V, 41V) feltüntetése , és szünetelő villamosviszonylatok törlése. HÉV helyett Szentendrei HÉV kifejezés használata. A régóta elmaradt 250-es feltüntetése, elmaradt azonban a Battyhány téren a metróátszállás. Egyéb hálózati változások: 7A megszűnt, helyette a 73-as közlekedik, a 173-as pedig Etele térig jár 2005. december 3. óta.

Évjárat: 2008. február

Belső oldal: A Fehérvári úti vágányzár véget ért, ezúttal a Szabadság híd felújítása idején érvényes állapotokat láthatjuk (47-49V, 149V). Volán és MÁV-átszállások felüntetése. Az ideiglenes Fehérvári úti járatok megszűnésén túl további változások: 4-es busz és 118-as villamos megszűnt, Tétény-busz -> 233E. Új járatok: 41A villamos. Hosszabb útvonalon jár: 56-os villamos. Egyéb, nem hálózati jellegű változások: Sikló helyett Budavári Sikló felirat, korábbi szérián elmaradt M2 átszállás pótlása a Battyhány téren, Móricz-Kosztolányi átszállások esetén a "megkettőzést" elhagyták, a járatok többségét csak egyik vagy másik megállóban jelzik.

Vágányzáras táblák

1994. szeptember 20. - október 10., Bem rakpart vágányfelújítás:

1997. szeptember 15. - november 11. Etele tér átépítése:

2001. március - április (Bartók Béla út MÁV-híd felújítás):

Paraméterkönyv-változások (2008.08.) utáni fedvénnyel ellátott verzió:

2005. szeptember 3-tól 26-ig a Bartók Béla úton a Somogyi út - Tétényi út között vágányfelújítás történt, ideiglenes visszafogóhely létesült a Tétényi útnál. A tábla még "kapcsolatok" kifejezést használt "lehetőségek" helyett, mivel még augusztus hónapban legyártották

A fenti munkálatok előkészítésekor szeptember 1-3. között illetve a munkálatok végéhez közeledve szeptember 26-tól 30-ig a rendezési munkálatok miatt csak a Bocskai útig közlekedett ezzel a duplaoldalas táblával:

19-49

1997. április 26-27. Szabadság híd karbantartás, továbbá 1997. június 7-8 és 14-15.

1998. június 17-21. Szent Gellért tér kitérőcsere során:

2000. október, Deák téri kitérőcsere miatt:

A zárójel matricával készült. 2003. május 17-30. üzemzárás, Szabadság híd pesti hídfőjénél zajló vízvezetékcsere miatt:

20

Kartonszéria a 70-es évek közepéről (néhány évig ilyen táblák készültek a műanyagok megjelenése előtt). A járat 1977 áprilisában szűnt meg.

22

Kartonszéria a 60-as évek végéről. A járat 1970-ben szűnt meg.

23

Évjárat: 1981. január (99-es újraindítása) - 1983. augusztus (83-as troli még nem létezik).

Évjárat: 1983. augusztus (83-as troli beindítása) - 1984. november (120-as rövidítése)

Belső oldal: A 109-es megszűnése, helyette a 83-as troli közlekedik. A Népliget (Üllői út) megállóhely neve Üllői út lett, a metróátszállást ismeretlen okokból törölték. A Koltói Anna utcánál törölték a 29-es villamost (megtévesztő a feltüntetése, hisz csak BNV napokon közlekedik), azonban véletlenül a 36-ost is kiszedték.

Évjárat: 1985.március (A 20-as a Keletitől indul)

Belső oldal: A 20-as a Keletitől indul. A 120-as lerövidült. Egy korábban elmaradt metró átszállást pótoltak.

Évjárat: 1985 második fele

Belső oldal: Két, korábban elmaradt átszállást pótoltak.

Évjárat: 1986

Külső oldal: A feliratok és a szám középre került. Az útvonalban a közterületekben rövidítéseket alkalmaznak. A Mester utcát törölték.

Belső oldal: A végállomások mellé "Vá." felirat került. Egy 33-as átszállást áthelyeztek. Az Orczy térnél véletlenül törölték a 36-ost.

Évjárat: ~ 1987

Külső oldal:  A Gubacsi utat is jelöli.

Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy az Orczy térnél nem törölték a 36-ost.

Évjárat: Ellentmondások miatt csak annyit lehet mondani, hogy 1989 vagy 1990 első fele: A 20A járat már létezik (1989.január), a 9-es járatot törölték (megszűnt 1990 szeptemberében), azonban látható a júliusban megszűnt 55-ös, és a szeptembertől rövidült 54-es is még hosszú útvonalon.

Belső oldal: Tényleges változások: Új járat a 20A és a 73-as (1988.június).

Évjárat: szintén 1989 vagy 1990 első fele

Belső oldal: A Közvágóhíd végállomást lekaparták, mivel a táblát 1993 után is használták. Ezen a szérián érdekes módon a Keleti pályaudvarnál lemaradt a 73-as, az Üllői útnál az 55 - ös. A Villám utcánál törölték az 55-öst, valamint a Közvágóhídnál a gyorsjáratokat feketével szedték. Az Orczy téren a 9-est is jelzi.

Évjárat: 1991

Külső oldal: A Baross tér végállomás új elnevezést kapott. Új típusú útvonalfelirat, de még Mező Imre utas.

Belső oldal: Üllői út -> Népliget metróállomás. Átszállásokban számtalan változás, ami lényeges: 20-as rövidülése, 20A,30,55 megszűnése. Keretesgyorsjáratok, az 1991-es évre gyakran jellemző vastag keretezéssel.

Évjárat: 1993 első fele

Külső oldal: Az új rendszer utcaineveivel. A Közvágóhíd végállomás helyett az év végétől a Ferenc körúton végállomásozott, ezért van lekaparva az útvonal. A Közvágóhíd feliratra Ferenc körút matrica volt ragasztva, hogy később is használhassák a táblát.

Belső oldal: Megálló átnevezések a jelölések szerint, valamint kevésbé jelentős átszállás korrigálások. A Mester utca és Gubacsi út megállóknál voltak átszállások, csak utólag lekaparták

Évjárat: 1993. november 27. Útvonala módosult, a Markusovszky lejtő környékének teljes átépítése miatt a Ferenc körútig közlekedik.

Külső oldal: Hagyományos, autóbuszos járatszám. Rövidítés nélküli feliratok.

Belső oldal: Új típusú, utolsó generációs balosokra jellemző kialakítás.

Évjárat: 1994. június, első tojáslogós

Évjárat: 1995 március

Külső oldal: A Festetics utca rövidítése megszűnt

Belső oldal: Megállóátnevezés: Mester utca -> Könyves Kálmán körút valamint megszűnt a 36-os villamos.

Évjárat: 1996. február

Belső oldal: Megszűnt megálló mindkét irányban (Lágymányosi híd átadásával összefüggésben): Lenkey János utca. Megszűnt járatok: 33-as busz, 44-es villamos, 75A troli. Megálló átnevezezés Ferenc körút felé: Könyves Kálmán körút -> ~ (Mester utca)

Évjárat: 1996. november

Belső oldal: Megállóátnevezés Ferenc körút felé: Könyves Kálmán körút (Mester utca) -> Mester utca. Megszűnt járat: 99-es busz. Új járatok: 99A és 103 autóbusz. Egy korábban elmaradt 28-as villamosátszállást pótoltak. Az áprilisban lerövidített 95-ös még mindig olvasható a Keleti pályaudvarnál.

Évjárat: 1997(?), mivel ismert egy 97/4-es széria, amely nem jelzi a hibás 95-ös járatot, az évjáratot homály fedi.

Belső oldal: A 67-es villamos helyett pótlóbusz közlekedik.

E tábla egyetlen különbsége, hogy dátumozott.

Évjárat: 1997. április

Belső oldal: Valóban a dátumnak megfelelő átszállások: a pár év szünet után újraindult 37A villamos feltüntetése vékony számokkal, továbbá a 95-ös itt már törölve van.

Évjárat: 1998, az átszállási kapcsolatok felirat lemaradt, de egyéb különbsége nincs.

Évjárat: 1999, az átszállási kapcsolatok felirat pótolva, de egyéb különbsége nincs.

Évjárat: 2000. május 29., A Könyves Kálmán körút építése munkálatok miatt véglegesen lerövidült.

A korszakra jellemző kialakítással készült.

Évjárat: 2000. október 15., az utolsó hónapokban csak ezen a rövid szakaszon közlekedett, az 1A villamos végállomásának népligeti építése miatt

2000. december 15-én üzemzárással megszűnt. Ezzel egyidejűleg kiépült az 1-es a Lágymányosi hídig.

Vágányzáras táblák

1993. március 6. - április 5., Fiumei úti vágányfelújítás. Barna színnel készült!

KCSV TÁBLA

Évjárat: 1999

24

Évjárat: 1962 áprilisa - a járat mindössze néhány napig közlekedett ezen az útvonalon


Évjárat: 1980. március 29. (metró új szakaszának átadása, erre a Nagyvárad téri átszállásokból következtethetünk - már csak a 89-es busz közlekedik ott)

Évjárat: 1983. augusztus (109-es busz helyett a 83-as troli közlekedik)

Külső oldal: A szám hagyományos régi típus, a végállomási feliratok kisebb méretűek.

Belső oldal: A vékony vonalas megállólista alkalmazásának egyik legelső példája. A végállomás-feliratokban eltűnt a 70-es éveket idéző egyetlenetlen (hol nagy, hol kicsi) betűtávolság és vékonabbak a betűk. A Szántó Kovács János utca Kovács részének rövidítése megszűnt, ugyanitt egy 33-as átszállást pótoltak.

Évjárat: 1984. november 6. előtt (120-as még a Keletitől indul)

Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a Keletinél a 120-ast számsorrendbe helyezték.

Évjárat: 1985. március (a 20-as már a Keleti pályaudvarig közlekedik) - 1988. június 30. (73-as beindítása)

Belső oldal: A fent jelzett különbségeken túl: a 120-as 1984. november 6-tól lerövidült.

Évjárat: 1988. július (73-as beindítása) - 1989. január (20A beindítása)

Külső oldal: A Közvágóhíd felirat ismét normál méretű

Belső oldal: Új járat a 73-as busz.

Évjárat: 1992

Külső oldal: A végállomásnév változott, ezáltal kicsit átrendezték a sorokat, oldalra húzták a számot stb. Az útvonal vékonyabb betűkkel olvasható, részletesebben, az új utcanevekkel.

Belső oldal: Megállóátnevezések a jelölések szerint. Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Ami lényeges változás: 20-as rövidülése, 30-as megszűnése.

Évjárat: 1993

Külső oldal: A Festetics utca zárójelbe került.

Belső oldal: A Salgótarjáni utcánál a korábban kifelejtett 28-as villamost beszerkesztették.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Évjárat: 1996. február

Belső oldal: A megszűnt járatokat törölték: 33-as buszt és 31,44 villamosok.

Évjárat: 1997 vége, kemény műanyag

Belső oldal: Megszűnt a 67-es villamos, helyette villamospótló közlekedik. A megszűnő 99-est és a rövidülő 95-öst azonban nem törölték, a 99A-t sem jelzi.

Évjárat: 2000. december

Belső oldal: A 99A már szerepel. A 95-öst és 99-est törölték. Megszűnt a 23-as villamos. A Pólus-busz is feltüntetésre került (1996 novemberi indulása óta kihagyták a táblákról).

KCSV TÁBLÁK

Évjárat: 1999, a 23-as villamos még teljes útvonalán közlekedik.

Évjárat: 2000. május, a 23-as villamos Vajda Péter utcai szakasza megszűnt, továbbá egy 17-es átszállást töröltek. A 23-as ellenirányban azonban nem lett törölve a Golgota térnél.

Évjárat: szintén 2000. május lehet, teljesen megegyezik az előzővel, de a járatszám egyedi. A hozzá tartozó külső oldali tábla is megvan.

Kísérleti laminált tábla utastéri használatra 2004-ből

Évjárat: 2005. szeptember 1. (kialakítás alapján) - december 2. (még közlekedik a 7A, 73-as)

Belső oldal: /összehasonlítás a KCSV táblával/ . Megálló átnevezése: Vágóhíd utca -> Milleniumi Kulturális Központ. Új járat: 30A (2000. december 15.). megszűnt: 99A (2004. augusztus). Hosszabb útvonalon közlekedik: 1-es villamos. Elmaradt átszállások feltüntetése:  Pólus-busz, 37A villamos, 17-es, 79A és 103-as buszok.

Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - október 1. (55-ös busz, melyet még nem jelöl)

Belső oldal: Zrt-s logó. Megszűnt: 7A, 73. Új járat: 73 (2005. december 3. óta)

Évjárat: 2006.október 1. (55-ös beindítása) - 2007. április (még nem dátumozott)

Belső oldal: Új járat az 55-ös. Több elmaradt átszállás feltüntetése (Ferenc-busz és a Soroksári út alapjáratai). A Baross tér végállomás balra igazítása.

Vágányzáras táblák

Vágányzáras KCSV táblák:

2000 (Orczy tér, felsővezeték építés)

A tábla jobb széle szögletes, bal széle lekerekített

1989 körüli

1993. március 6. - április 5., Fiumei úti vágányfelújítás. Barna színnel készült!

1994. március 8-26.: Közvágóhíd végállomás átépítése

1995. augusztus 14. - szeptember 3. és október 16-30. : Lágymányosi híd építése miatti korlátozások

1995. november 22-27., Orczy tér kitérőcsere, de használatban az 1996. április 16-30. felújítás alkalmával is

2000. szeptember 2-3., 9-10. (Orczy tér, felsővezeték építés), de használatban a 2002. április vágányzárnál is.

Paraméterkönyv változások (2008.08) utáni matricával fedvényezve:

2003. július 25. - október 31. üzemzárás, Haller utcai villamospálya középre helyezése:

2003. július 25. - október 31. üzemzárás, Haller utcai villamospálya középre helyezése (KCSV tábla):

Paraméterkönyv változások (2008.08) utáni matricával fedvényezve:

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (28-TÓL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$