147
![](https://i.imgur.com/oT8QDF6.jpg)
Évjárat: 80-as évek vége. Konkrét megálló és átszállásváltozás az adott időszakban nem történt, ezért pontosan nem tudtam behatárolni.
![](http://i.imgur.com/d1FEALx.jpg)
![](http://i.imgur.com/kdQD0LO.jpg)
Évjárat: 1990. december, a 3-as metró újpesti szakaszának átadása után történt közlekedési változásokat tükrözi.
Külső oldal: Újpest-központg közlekedik. A Megyeri út mellett Újpest városrészt is feltüntették.
Belső oldal: Részletesebb tájékoztatás az átszállásokról. A metróátadás kapcsán jelentősen átalakult a felszíni hálózat.
![](http://i.imgur.com/wutS28s.jpg)
![](http://i.imgur.com/wKXTQnn.jpg)
Évjárat: 1991. november - 1993
Külső oldal: A végállomást a Julianus barát utcában jelölték ki, eszerint módosult a külső oldal is, hagyományos régi betűkkel.
Belső oldal: Megálló-változások: Temető utca -> Újpesti piac, Paksi József utca -> Perényi Zsigmond utca. Valamint a Julianus barát utca és az előtte lévő megálló a 90-es évek eleji szerkesztéstípusban.
![](http://i.imgur.com/qxGrmH7.jpg)
![](http://i.imgur.com/95lRtK9.jpg)
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
![](http://i.imgur.com/7uHHF5Z.jpg)
Évjárat: 1998
Külső oldal: Kisebb, vékonyabb betűk. A járatszám a klasszikus régi típus helyett Helvetica lett.
Belső oldal: A logó a régi maradt. Megálló átnevezés: Bem utca -> Langlet Waldemár utca (vékony betűkkel szerkesztve, de még 1995 májusában történt az átnevezés). A megszűnt 11-es villamost és a 104A buszt hézagot hagyva kiszerkesztették, valamint érthetetlen módon a 122-est is.
![](https://i.imgur.com/ttNK6jY.jpg)
![](https://i.imgur.com/4GLX8tZ.jpg)
Évjárat: 2000 körül
Külső oldal: Visszatértek a régi mintára.
Belső oldal: Újabb típusú logó. Jobb oldali listán: Vékony számtípussal a Megyeri temető megállóhóz két átszállás (30,122-es) beszerkesztése.
![](https://i.imgur.com/OYT0Csa.jpeg)
![](http://i.imgur.com/sO3MHKR.jpg)
Évjárat: 2003 nyár - 2005. április között bármikor készülhetett
Belső oldal: Új járat a Tesco-busz (2003. május 22.).
![](https://i.imgur.com/1J0EWld.jpeg)
![](https://i.imgur.com/VOWBK8I.jpeg)
Évjárat: 2005. április 1. (Megálló-átnevezése)
Belső oldal: Megálló-átnevezése: Szabolcska Mihály utca -> Gárdonyi Géza utca. Egy 30-as átszállás feltüntetése.
![](https://i.imgur.com/qIrHeAw.jpg)
148
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós és egyben utolsó tojáslogós
Belső oldal: A gyártási dátumból a kilences gyárilag lemaradt.
![](http://i.imgur.com/5CXJn3h.jpg)
![](http://i.imgur.com/H2OelzX.jpg)
![](http://i.imgur.com/y3R9b5q.jpg)
150
Évjárat: 1989. május, a járat indulásakor
Külső oldal: Éppen a járat indításakor nevezték át a Budafoki teret Savoyai Jenő térre. A legelsőként elkészült táblák még a régi elnevezést jelezték, ezért belső oldalukra már semmi sem került - végül mégis úgy döntöttek, hogy használják a buszokon.
![](http://i.imgur.com/E8h1KM8.jpg)
Évjárat: Szintén 1989. május
Külső oldal: Immár Savoyai Jenő tér felirattal.
Belső oldal: A piktogramok lemaradtak.
![](http://i.imgur.com/rPKv4Is.jpg)
![](http://i.imgur.com/rlfzJhr.jpg)
Évjárat: 1990 vége
Külső oldal: A pontosabb tájékoztatás érdekében a Regényes utca feltüntetése
Belső oldal: Megállónév változás: Magdolna utca -> Városház tér. Új megálló a Tóth József utcánál (vagy korábban kifelejtették?). A Savoyai téren számomra ismeretlen okból törölték a 3-ast. Az Arany János úti végállomásnevet pontosítva kiírták, azonban a két sor hibásan 1-1 megállóként szerepel.
![](http://i.imgur.com/ctoHlNv.jpg)
![](http://i.imgur.com/kTxuLyc.jpg)
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós.
Külső oldal: A Savoyai térhez Budafok felirat illesztve, emiatt a tér neve rövidítve lett és valamivel vékonyabb ez a felirat.
![](http://i.imgur.com/vVEJNlT.jpg)
![](http://i.imgur.com/4ZRtXDV.jpg)
Évjárat: 1999. január
Külső oldal: A végállomás a Törley térhez került. Egy ritkán alkalmazott vastag betűtípussal kidolgozva, külön érdekes, hogy a szám régi típus maradt
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Különbségek: a Tóth József utcánál fölöslegesen feltüntetik a 3-as, 14, 114-es átszállásokat, valamint természetesen a régen megszűnt 10A-t már nem jelöli. Érdekes a logó felett lévő járatszám kis mérete, példa rá az oldalon még a 39-es tojás.
![](http://i.imgur.com/udlSZOz.jpg)
![](http://i.imgur.com/5Jvyir2.jpg)
Évjárat: 2000 első fele
Külső oldal: A szám is átdolgozásra került a vastag típussal.
Belső oldal: A szám vastagon írt típus. A kapcsolatok helyett lehetőségek szó használata. Tényleges tartalmi különbség azonban nincs.
![](http://i.imgur.com/LMeqkFa.jpg)
![](http://i.imgur.com/0jUznkF.jpg)
Évjárat: 2000. november (új megálló a Savoyai Jenő térnél)
Belső oldal: Ismét vékony járatszámmal.
![](http://i.imgur.com/S3SIAaB.jpg)
Évjárat: 2004. november 22. (a 250-es beindításával egyidejűleg a végállomás neve is változott, elhagyták a Regényes utca kifejezést)
![](https://i.imgur.com/T4xGB2I.jpg)
![](https://i.imgur.com/YQ8gUgA.jpg)
MAN SL223 járművekben alkalmazott számkocka és külső tábla:
![](https://i.imgur.com/qZzvId9.jpg)
![](https://i.imgur.com/Ugy03hA.jpg)
2008.09.06-tól jelzése 250A-ra változott, és a Savoya parkig hosszabbodott.
151
Évjárat: 2001. szeptember, a járat indulásakor. Csúcsidőben közlekedett az 51-es helyett
Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és az átmeneti betűtípussal.
Belső oldal:A megállólistát valószínűleg az 51-eséből készítették, ugyanis szerkesztésnyomot vehetünk észre rajta: a bal oldali listán a 8. (Felüljáró) megálló és az ott lévő buszpiktogram közötti üres hely, ennek oka, hogy a megállót korábban Sibrik Miklós úti felüljárónak hívták.
![](https://i.imgur.com/GZpYfhr.jpg)
![](https://i.imgur.com/jSDU3jy.jpg)
Évjárat: vélhetően 2002 első fele (május 15. előtt - még nem jelzi a 182, 182A-t)
Külső oldal: Nagyobb karakterekkel a jobb láthatóság érdekében.
Belső oldal: Változatlan, az újonnan indult 3-as villamost sem tartalmazza.
![](https://i.imgur.com/eUPubS7.jpeg)
![](https://i.imgur.com/UCsf80y.jpeg)
Évjárat: 2003. június, utolsó tojáslogós. Pufi stílusban
Belső oldal: Új járatok: 132, 182, 182A. Ezen kívül még az alábbi tartalmi változás történt: Csepel felé a Kossuth Lajos utcánál kiszedték a 48-ast, mivel teljesen fölöslegesen szerepelt.
![](http://i.imgur.com/il7NZAN.jpg)
![](http://i.imgur.com/H4LunOZ.jpg)
A járatra garázsmeneti tábla is készült az indulás évében. Érdekes módon ennek betűi a balos és régi tojástáblákét idézik, a szám viszont a korszakra jellemző kis méretű kialakítás.
![](http://i.imgur.com/WX82kyc.jpg)
Ez egy későbbi garázsmeneti széria újlogós - Arial - betűkkel, de kerekített sarkú műanyagra 2003 körülről. A garázsmeneti buszok ekkor már a pesterzsébeti Lázár utcáig szállították az utasokat a kispesti Kossuth tér helyett.
![](https://i.imgur.com/6YGrJUL.jpg)
Évjárat: 2003. szeptember (Gloriett-busz beindítása) - 2005. május (Erzsébet-busz beindítása)
Belső oldal: Gloriett-busz és egy elmaradt 71-es átszállás feltüntetése, az Újhegy-buszt és két villamos átszállást töröltek.
![](https://i.imgur.com/RHBRX3Q.jpeg)
![](https://i.imgur.com/C0szGCn.jpeg)
Garázsmeneti tábla 2004 körülről
![](https://i.imgur.com/TPIK9k7.jpg)
Évjárat: 2005.07.04 (útvonal módosítás Csepelen)
Belső oldal: Kőbánya felé a II. Rákóczi Ferenc út érintésével közlekedik. Új járat: Erzsébet-busz. Néhány kevésbé jelenzős átszállási módosítás történt.
![](http://i.imgur.com/GPgbZRA.jpg)
Évjárat: 2007. június, puha műanyag.
Külső oldal: A két végállomást megcserélték.
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Megálló átnevezése: Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest (csak az egyik irányban módosították). Rengeteg átszállási módosítás, ezek közül tényleges hálózati változások: gyáli-pestszentimrei járatok átszervezése, reptér-busz -> 200, 154A-B beindítása, Gloriett-busz megszüntetése. A 79A átszállásokat törölték, mivel nincs közös üzemidejük. Csepel felé a Kossuth téri és Ady Endre úti busz-átszállásokat hibásan villamos-piktogrammal jelezték.
![](http://i.imgur.com/8b2a1Lq.jpg)
![](http://i.imgur.com/YvyxlQU.jpg)
Évjárat: 2008. június, kemény műanyag, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Vízszintes irányban összenyomott betűk, ezáltal lehetővé vált a két sorban történő kiírás.
Belső oldal: A 0806-os szériák többségére jellemzően, itt sem tüntették fel az átszállásokat. A MÁV-állomás helyett vasútállomást jelöl, illetve Kőbánya-Kispest megállóhely Csepel felé is MÁV-állomás nélkül olvasható.
![](http://i.imgur.com/i1yVfTB.jpg)
![](http://i.imgur.com/RWqN7M3.jpg)
152
Évjárat: 1987. május (már jelzi a 19-est) - 1989
![](http://i.imgur.com/vfjTYpw.jpg)
![](http://i.imgur.com/RI4ldvK.jpg)
Évjárat: 1991. január - május 20. (Nem jelzi még a 48A-t, de már keretes gyorsjáratos)
Külső oldal: Királyerdő út végállomás megnevezése informatívabban, Csepel megjelölésével
Belső oldal: Új típusú (átmeneti, 1990-91-ben használt) átszállási járatszámok. Változások: Tanácsház térnél hibásan önmagát is jelöli továbbá feltüntették az 52-est is. A Karácsony Sándor utcánál is jelez átszállásokat, valamint a Széchenyi István utcánál feltüntették a 71-est is. A második megállós oszlophoz is készítettek átszállási oszlopot, még villamosból is (fölöslegesen)
A tábláról sajnos lecsiszolták a festéket és virágkiállításos táblaként használták, de szorgos kezeknek köszönhetően sikerült felújítani.
![](http://i.imgur.com/u3mniHK.jpg)
![](http://i.imgur.com/N1tNmlE.jpg)
A tábla helyreállítás, felújítás után:
![](https://i.imgur.com/vOuiClR.jpg)
![](https://i.imgur.com/A1V5tFA.jpg)
Évjárat: 1995. szeptember
Külső oldal: 1991. június a végállomás megnevezése Szent Imre tér.
Belső oldal: Szent Imre tér felé a Kölcsey utcánál korábbi szériákon az 59-es előtt 19-es szerepelt, ennek augusztusi lerövidítése után lett törölve.
![](https://i.imgur.com/p0ZaW3o.jpeg)
![](https://i.imgur.com/IAEEm8j.jpeg)
Évjárat: 1996. november, puha műanyag
Belső oldal: Az 59A nem tér be a Kölcsey ill. Bajáki Ferenc utcához, helyette a 79, 79A járatok közlekednek ott. 1996. augusztus 1-től megszűnt a 38, 38-as viszonylat.
![](http://i.imgur.com/MtdGVRf.jpg)
![](https://i.imgur.com/4m2BsJi.jpeg)
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag, táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül
![](http://i.imgur.com/HqzktBC.jpg)
Évjárat: 1998 - csupán logóváltozás, egyéb különbsége nincs
![](https://i.imgur.com/Rat2sAW.jpeg)
Évjárat: 2001 körül
Külső oldal: A Királyerdő úti végállomás betűi összenyomott Helvetica betűkkel
Belső oldal: Belső oldal változatlan
![](http://i.imgur.com/ePhehEF.jpg)
![](http://i.imgur.com/hujr5Zc.jpg)
Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, pufi stílus.
Belső oldal: A 2001 szeptemberében indult 151-es feltüntetése.
![](https://i.imgur.com/NDS8ddz.jpg)
![](http://i.imgur.com/KvZX27L.jpg)
Évjárat: 2003 második fele - 2004, tartalmi különbség nélkül.
![](http://i.imgur.com/B0vRJqS.jpg)
![](http://i.imgur.com/K5Vq2dF.jpg)
Évjárat: 2006. január közepe - április (Zrt-s, de még kemény műanyag)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Nem törölték a 2005 nyarán megszűnt 48A-t.
![](https://i.imgur.com/8lrRHoo.jpg)