144
Évjárat: 1977. január 1. (a 31Y jelzése 144-es lett) - 1978. március 1. (körforgalomban közlekedett). Duplaoldalas
A tábla hibás, a végállomás neve helyesen Békés Imre utca (ma Szent Imre utca). Itt tolatással fordultak vissza az autóbuszok és haladtak vissza a Mátyás király utcán. 1978. március 1-től körforgalomban a Csömöri út érintésével közlekednek, ekkortól megváltozott a végállomás elnevezése is.
Műanyagra fújt duplaoldalas a 70-es évek végéről, 80-as évek elejéről, immár új végállomás-névvel.
Évjárat: 1987. augusztus (jelöli a 131-es járatot) - 1991 eleje (még piros gyorsjáratos)
Belső oldal: Jól látszik a 131 és 44A járatok listaszerkesztése, ezek a járatok 1987-ben indultak
Évjárat: 1991
Belső oldal: Különleges darab. Az 1990-es és 91-es évben alkalmazott átszállási számtípusokkal találkozunk, melyeket még piros járatszámokkal szoktak alkalmazni, azonban itt minden gyorsjáratot feketével készítettek. 1991-et támasztja alá az előző rendszer maradványaként még rövid ideig élő Varga József utca. Érdekes még a Rákosi út /Mátyás király út/ megálló két sorba írása. Ez a tábla ritka példa a balosokon alkalmazott tojáslogós megállólistás betűtípusra: a végállomás ezekkel készült . A belső járatszám az átlagosnál nagyobb méretű. Változás még a másik baloshoz képest: a Diófa utcánál törölték a 130-as átszállást.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: A Rákosszentmihályi végállomás három sorba került.
Belső oldal: Megálló változások a balos által megjelölt irányhoz képest: Varga József utca -> Szent Korona utcai lakótelep, Rákosi út /Mátyás király út/ -> Mátyás király utca 71, Varga József utca -> Szent Korona utca.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.
Külső oldal: A betűket vékonyították és kicsinyítették, így lehetővé vált a rövidítésmentes kiírás. A szám Helvetica típus, függőlegesen elnyújtva, vízszintesen összenyomva.
Belső oldal: A korszakban még igen ritka vékony betűs megállólista. Új megálló a Fischer István utcánál (még 1996 júniusában). Megszűnt járatok 46 és 132-es autóbusz. Számos, korábban elmaradt átszállást pótoltak (pl. 192-es busz, 80-as troli).
Évjárat: 1998, kemény műanyag
Külső oldal: Visszatértek a 94/9-es mintához.
Belső oldal: Csak a logóban különbözik: egy Rt-t szerkesztettek bele.
Évjárat: 1999
Külső oldal: Ismét az 1997-es külső.
Belső oldal: A Fogarasi útnál jelöli a 131-est is.
Évjárat: 2000. december (Rákoskert-busz beindítása)
Belső oldal: Az Örs vezér téri lista átszerkesztése: 100-as helyett Expo-járat, 63-as villamos, Rákoskert-busz.
Évjárat: 2001. október, utolsó tojáslogós
Belső oldal: Egyetlen különbség: a 13 és 63 villamosok helyett 3-as közlekedik.
Évjárat: 2003. szeptember (176-os beindítása) - 2004
Belső oldal: Új járatok: 132, 176. A 144-es lemaradt.
Évjárat: 2005. szeptember vagy október
Belső oldal: A "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" szó használata, azonban érdekes módon a logó nem került lentre, mint ahogy a korszakban jellemző. A korábban kimaradt 144-es járat feltüntetése. HÉV Gödöllő helyett egyszerűen csak "HÉV" jelölés használata.
Évjárat: 2005. november vagy december
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: A logó a korszakra jellemzően lentre került, más különbsége nincs.
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag
Belső oldal: A Rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése. HÉV helyett Gödöllői HÉV megnevezés.
Évjárat: 2008. január, kemény műanyag
Belső oldal: Volán átszállás feltüntetés az Örs vezér terénél
Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással. Az egyik elsőként készült kísérleti széria, ez a kialakításából is látható
Külső oldal: A későbbi digitális nyomtatásúaknál kisebb karakterméret, a járatszám karakterköze nagyobb az egyes és négyes között.
Belső oldal: Új típusú megállólista, kicsi betűmérettel. Az Örs vezér terénél nem jelöli a Rákoskert-buszt.
Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással. Sokkal használhatóbb, átgondoltabb kivitelezéssel.
Külső oldal: Megnövelt, elnyújtott feliratok, nagyobb járatszám.
Belső oldal: Megnövelt méretű megállólista, ismét jelölik a Rákoskert-buszt.
144
Évjárat: 2003.03.03., a járat indulásakor
Külső oldal: Már az újlogósok (Arial) típusával készült
Belső oldal: Átmeneti széria, logó nélkül. A korszakra jellemző megállólistával, érdekes a keretezetlen járatszám
Évjárat: 2003. június (132-es indulása) - szeptember (176-os indulása)
Külső oldal: Kövérebb karakterek. A betűk nagyobbak, a járatszám kisebb.
Évjárat: 2003. szeptember (176-os indulása) - 2004
Belső oldal: Új járat: 176. Továbbá a 61-es járatcsalád korábban kimaradt átszállásának feltüntetése a végállomáson.
Évjárat: 2004. június 19-től augusztus 29-ig, a 2-es metró felújítása idején a járat a Blaha Lujza térig közlekedett
Évjárat: 2005. június 11-től augusztus 19-ig, a 2-es metró felújításának újabb üteme alatt ismét a Blaha Lujza térig közlekedett.
Belső oldal: Egy elmaradt 130-as átszállás feltüntetése. Megszűnt a 99A.
Évjárat: 2005. ősz - tél (tábla kialakítása alapján)
Külső oldal: (Összehasonlítás a 2003/4-es szériával) Ismét az elsőszériás tábla mintája, de a járatszám és a keret kisebb.
Belső oldal: Osztott táblázatos elrendezés. A logó az alsó részre helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbség nélkül.
2007.08.21-től 244-es jelzéssel közlekedett tovább, részben módosított útvonalon.
145
A járat 1977.01.01 (korábban 45Y számon közlekedett) és 1981.01.31. között létezett, napi 3 indulással.
A fenti járat megszűnése után Békesmegyeren indult ezzel a számmal új járat.
Évjárat: 1988 körül
Évjárat: 1991 - 1993
Belső oldal: Bogár Ignác utca -> Hatvany Lajos utca. Más megálló esetén pontosabb tájékoztatás, vagy írásmód változatás pl: HadriÁnus-->HadriAnus. Az összes lehetséges átszállást feltüntetése.
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós
Külső oldal: Megszűntek a rövidítések, a Békásmegyer felirat vékonyabb betűkkel lett kiírva.
Belső oldal: A körjárat jelleg miatt piktogramok használata. A Madzsar József utca helyett hibásan Hadzsar József utcát tüntettek fel.
Évjárat: 1998 körül
Belső oldal: A piktogramok sorrendje változott. A hibás utcafeliratot vékony betűkkel korrigálták.
E táblán ugyanaz a megálló egy másik (egyedi) átszerkesztéstípussal látható.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Új járat a békás-busz, és egy 42-es átszállást pótoltak.
Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan).
Külső oldal: A feliratok néhány milliméterrel kisebbek. A körforgalom szót törölték, a járatszámot növelték.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2007 vége - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2008. március - május között, duplaoldalas kivitel, digitális nyomtatással. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére. A korai digitális nyomtatású táblákra jellemzően még kicsi végállomás-feliratok.
2008.09.06-tól a járatot a meghosszabbított 34-es kiváltotta.
146
Évjárat: 1983 körül, korai végállomáselnevezésekkel
Évjárat: 1989
Külső oldal: Pontosabb utastájékoztatás érdekében a Békásmegyer felirat megjelenése. A körforgalomjelleg megmaradt, de a Bogár Ignác utcát jelölték meg a táblán "végállomásnak".
Belső oldal: 89-90-től megjelenő utastájékoztatási forma: minden lehetséges átszállás megjelölése. Megálló változások: Bálint György utca (Bölcsőde) -> Bölcsőde , HÉV állomás -> Békásmegyer ~.
Évjárat: Valószínűleg 1994, de dátum nélkül készült
Külső oldal: Kisebb betűkkel készült. A Bogár Ignác utca neve Hatvany Lajos utca 1990 óta. A járatszám alatt utalás a körforgalmi jellegre.
Belső oldal: A körjáratokra jellemző piktogramos megoldás.
Évjárat: 1998 körül
Belső oldal: Békásmegyer, HÉV-állomás megállónál a 42-est beszerkesztették. A piktogramok sorrendje változott illetve újabb típusú tojáslogót használnak.
Évjárat: 2001. június (megállóhelyek átnevezése)
Belső oldal: A Bölcsőde és Óvoda megállóhelyek neve Bálint György utca lett (vékony betűkkel szerkesztve). Árpád utca -> Hatvany Lajos utca szintén vékony betűkkel. A kétezres évek elején készült táblákra jellemző, új típusú piktogramokkal.
Évjárat: 2003. ősz - 2005. szeptember között bármikor készülhetett (valószínűbb azonban a 2003-2004-es évjárat)
Belső oldal: Új járat a Békás-busz.
Évjárat: 2006. június (puha műanyag) - 2007. március vége (még dátumozatlan)
Külső oldal: Nagyobb karakterek, körforgalom felirat elhagyása.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2007 - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.
Belső oldala üres.
2008.09.06-tól a járatot a meghosszabbított 42-es (új számán 134-es) kiváltotta.
147
Évjárat: 80-as évek vége. Konkrét megálló és átszállásváltozás az adott időszakban nem történt, ezért pontosan nem tudtam behatárolni.
Évjárat: 1990. december, a 3-as metró újpesti szakaszának átadása után történt közlekedési változásokat tükrözi.
Külső oldal: Újpest-központg közlekedik. A Megyeri út mellett Újpest városrészt is feltüntették.
Belső oldal: Részletesebb tájékoztatás az átszállásokról. A metróátadás kapcsán jelentősen átalakult a felszíni hálózat.
Évjárat: 1991. november - 1993
Külső oldal: A végállomást a Julianus barát utcában jelölték ki, eszerint módosult a külső oldal is, hagyományos régi betűkkel.
Belső oldal: Megálló-változások: Temető utca -> Újpesti piac, Paksi József utca -> Perényi Zsigmond utca. Valamint a Julianus barát utca és az előtte lévő megálló a 90-es évek eleji szerkesztéstípusban.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Évjárat: 1998
Külső oldal: Kisebb, vékonyabb betűk. A járatszám a klasszikus régi típus helyett Helvetica lett.
Belső oldal: A logó a régi maradt. Megálló átnevezés: Bem utca -> Langlet Waldemár utca (vékony betűkkel szerkesztve, de még 1995 májusában történt az átnevezés). A megszűnt 11-es villamost és a 104A buszt hézagot hagyva kiszerkesztették, valamint érthetetlen módon a 122-est is.
Évjárat: 2000 körül
Belső oldal: Újabb típusú logó. Jobb oldali listán: Vékony számtípussal a Megyeri temető megállóhóz két átszállás (30,122-es) beszerkesztése.
Évjárat: 2003 második fele - 2005. április
Belső oldal: Új járat a Tesco-busz.
Évjárat: 2005. április 1. (Megálló-átnevezése)
Belső oldal: Megálló-átnevezése: Szabolcska Mihály utca -> Gárdonyi Géza utca. Egy 30-as átszállás feltüntetése.
148
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós és egyben utolsó tojáslogós
Belső oldal: A gyártási dátumból a kilences gyárilag lemaradt.
150
Évjárat: 1989. május, a járat indulásakor
Külső oldal: Éppen a járat indításakor nevezték át a Budafoki teret Savoyai Jenő térre. A legelsőként elkészült táblák még a régi elnevezést jelezték, ezért belső oldalukra már semmi sem került - végül mégis úgy döntöttek, hogy használják a buszokon.
Évjárat: Szintén 1989. május
Külső oldal: Immár Savoyai Jenő tér felirattal.
Belső oldal: A piktogramok lemaradtak.
Évjárat: 1990 vége
Külső oldal: A pontosabb tájékoztatás érdekében a Regényes utca feltüntetése
Belső oldal: Megállónév változás: Magdolna utca -> Városház tér. Új megálló a Tóth József utcánál (vagy korábban kifelejtették?). A Savoyai téren számomra ismeretlen okból törölték a 3-ast. Az Arany János úti végállomásnevet pontosítva kiírták, azonban a két sor hibásan 1-1 megállóként szerepel.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós.
Külső oldal: A Savoyai térhez Budafok felirat illesztve, emiatt a tér neve rövidítve lett és valamivel vékonyabb ez a felirat.
Évjárat: 1999. január
Külső oldal: A végállomás a Törley térhez került. Egy ritkán alkalmazott vastag betűtípussal kidolgozva, külön érdekes, hogy a szám régi típus maradt
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Különbségek: a Tóth József utcánál fölöslegesen feltüntetik a 3-as, 14, 114-es átszállásokat, valamint természetesen a régen megszűnt 10A-t már nem jelöli. Érdekes a logó felett lévő járatszám kis mérete, példa rá az oldalon még a 39-es tojás.
Évjárat: 2000 első fele
Külső oldal: A szám is átdolgozásra került a vastag típussal.
Belső oldal: A szám vastagon írt típus. A kapcsolatok helyett lehetőségek szó használata. Tényleges tartalmi különbség azonban nincs.
Évjárat: 2000. november (új megálló a Savoyai Jenő térnél)
Belső oldal: Ismét vékony járatszámmal.
Évjárat: 2004. november 22. (a 250-es beindításával egyidejűleg a végállomás neve is változott, elhagyták a Regényes utca kifejezést)
MAN SL223 járművekben alkalmazott számkocka és külső tábla:
2008.09.06-tól jelzése 250A-ra változott, és a Savoya parkig hosszabbodott.
151
Évjárat: 2001. szeptember, a járat indulásakor. Csúcsidőben közlekedett az 51-es helyett
Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és az átmeneti betűtípussal.
Belső oldal:A megállólistát valószínűleg az 51-eséből készítették, ugyanis szerkesztésnyomot vehetünk észre rajta: a bal oldali listán a 8. (Felüljáró) megálló és az ott lévő buszpiktogram közötti üres hely, ennek oka, hogy a megállót korábban Sibrik Miklós úti felüljárónak hívták.
Évjárat: 2003. június, utolsó tojáslogós. Pufi stílusban
Belső oldal: Tartalmazza az újonnan indult 132, 182, 182A, 3-as villamost. Ezen kívül még az alábbi tartalmi változás történt: Csepel felé a Kossuth Lajos utcánál kiszedték a 48-ast, mivel teljesen fölöslegesen szerepelt.
A járatra garázsmeneti tábla is készült az indulás évében. Érdekes módon ennek betűi a balos és régi tojástáblákét idézik, a szám viszont a korszakra jellemző kis méretű kialakítás.
Ez egy későbbi garázsmeneti széria újlogós - Arial - betűkkel, de kerekített sarkú műanyagra 2003 körülről. A garázsmeneti buszok ekkor már a pesterzsébeti Lázár utcáig szállították az utasokat a kispesti Kossuth tér helyett.
Évjárat: 2003. szeptember (Gloriett-busz beindítása) - 2005. május (Erzsébet-busz beindítása)
Belső oldal: Gloriett-busz és egy elmaradt 71-es átszállás feltüntetése, az Újhegy-buszt és két villamos átszállást töröltek.
Garázsmeneti tábla 2004 körülről
Évjárat: 2005.07.04 (útvonal módosítás Csepelen)
Belső oldal: Kőbánya felé a II. Rákóczi Ferenc út érintésével közlekedik. Új járat: Erzsébet-busz. Néhány kevésbé jelenzős átszállási módosítás történt.
Évjárat: 2007. június, puha műanyag.
Külső oldal: A két végállomást megcserélték.
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Megálló átnevezése: Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest (csak az egyik irányban módosították). Rengeteg átszállási módosítás, ezek közül tényleges hálózati változások: gyáli-pestszentimrei járatok átszervezése, reptér-busz -> 200, 154A-B beindítása, Gloriett-busz megszüntetése. A 79A átszállásokat törölték, mivel nincs közös üzemidejük. Csepel felé a Kossuth téri és Ady Endre úti busz-átszállásokat hibásan villamos-piktogrammal jelezték.
Évjárat: 2008. június, kemény műanyag, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Vízszintes irányban összenyomott betűk, ezáltal lehetővé vált a két sorban történő kiírás.
Belső oldal: A 0806-os szériák többségére jellemzően, itt sem tüntették fel az átszállásokat. A MÁV-állomás helyett vasútállomást jelöl, illetve Kőbánya-Kispest megállóhely Csepel felé is MÁV-állomás nélkül olvasható.
152
Évjárat: 1987. május (már jelzi a 19-est) - 1989
Évjárat: 1991. január - május 20. (Nem jelzi még a 48A-t, de már keretes gyorsjáratos)
Külső oldal: Királyerdő út végállomás megnevezése informatívabban, Csepel megjelölésével
Belső oldal: Új típusú (átmeneti, 1990-91-ben használt) átszállási járatszámok. Változások: Tanácsház térnél hibásan önmagát is jelöli továbbá feltüntették az 52-est is. A Karácsony Sándor utcánál is jelez átszállásokat, valamint a Széchenyi István utcánál feltüntették a 71-est is. A második megállós oszlophoz is készítettek átszállási oszlopot, még villamosból is (fölöslegesen)
A tábláról sajnos lecsiszolták a festéket és virágkiállításos táblaként használták, de szorgos kezeknek köszönhetően sikerült felújítani.
A tábla helyreállítás, feúljítás után:
Évjárat: 1996. november, puha műanyag
Külső oldal: 1991. június a végállomás megnevezése Szent Imre tér.
Belső oldal: Sok átszerkesztés észrevehető a listán. Jobb oldalon a 8.megállónál a piktogramtól igen távol lévő 59-es, a 10. megállónál a piktogram előtti üres hézag (38, 38-as járatok törlése miatt), a 11. megállónál a 148-as helyére az átszervezett 79A, 79 járatok félredőlt és nem számsorrendben történt beszerkesztése.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag, táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül
Évjárat: 1998 - csupán logóváltozás, egyéb különbsége nincs
Évjárat: 2001 körül
Külső oldal: A Királyerdő úti végállomás betűi összenyomott Helvetica betűkkel
Belső oldal: Belső oldal változatlan
Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, pufi stílus.
Belső oldal: A 2001 szeptemberében indult 151-es feltüntetése.
Évjárat: 2003 második fele - 2004, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2006. január közepe - április (Zrt-s, de még kemény műanyag)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Nem törölték a 2005 nyarán megszűnt 48A-t.