bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
147 - 152

147

Évjárat: 80-as évek vége. Konkrét megálló és átszállásváltozás az adott időszakban nem történt, ezért pontosan nem tudtam behatárolni.

Évjárat: 1990. december, a 3-as metró újpesti szakaszának átadása után történt közlekedési változásokat tükrözi.

Külső oldal: Újpest-központg közlekedik. A Megyeri út mellett Újpest városrészt is feltüntették.

Belső oldal: Részletesebb tájékoztatás az átszállásokról. A metróátadás kapcsán jelentősen átalakult a felszíni hálózat. 

Évjárat: 1991. november - 1993

Külső oldal: A végállomást a Julianus barát utcában jelölték ki, eszerint módosult a külső oldal is, hagyományos régi betűkkel.

Belső oldal: Megálló-változások: Temető utca -> Újpesti piac, Paksi József utca -> Perényi Zsigmond utca. Valamint a Julianus barát utca és az előtte lévő megálló a 90-es évek eleji szerkesztéstípusban.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Évjárat: 1998

Külső oldal: Kisebb, vékonyabb betűk. A járatszám a klasszikus régi típus helyett Helvetica lett.

Belső oldal: A logó a régi maradt. Megálló átnevezés: Bem utca -> Langlet Waldemár utca (vékony betűkkel szerkesztve, de még 1995 májusában történt az átnevezés). A megszűnt 11-es villamost és a 104A buszt hézagot hagyva kiszerkesztették, valamint érthetetlen módon a 122-est is.

Évjárat: 2000 körül

Külső oldal: Visszatértek a régi mintára.

Belső oldal: Újabb típusú logó. Jobb oldali listán: Vékony számtípussal a Megyeri temető megállóhóz két átszállás (30,122-es) beszerkesztése.

Évjárat: 2003 nyár - 2005. április között bármikor készülhetett

Belső oldal: Új járat a Tesco-busz (2003. május 22.).

Évjárat: 2005. április 1. (Megálló-átnevezése)

Belső oldal: Megálló-átnevezése: Szabolcska Mihály utca -> Gárdonyi Géza utca. Egy 30-as átszállás feltüntetése.

148

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós és egyben utolsó tojáslogós

Belső oldal: A gyártási dátumból a kilences gyárilag lemaradt.

150

Évjárat: 1989. május, a járat indulásakor

Külső oldal: Éppen a járat indításakor nevezték át a Budafoki teret Savoyai Jenő térre. A legelsőként elkészült táblák még a régi elnevezést jelezték, ezért belső oldalukra már semmi sem került - végül mégis úgy döntöttek, hogy használják a buszokon.

Évjárat: Szintén 1989. május

Külső oldal: Immár Savoyai Jenő tér felirattal.

Belső oldal: A piktogramok lemaradtak.

Évjárat: 1990 vége

Külső oldal: A pontosabb tájékoztatás érdekében a Regényes utca feltüntetése

Belső oldal: Megállónév változás: Magdolna utca -> Városház tér. Új megálló a Tóth József utcánál (vagy korábban kifelejtették?). A Savoyai téren számomra ismeretlen okból törölték a 3-ast. Az Arany János úti végállomásnevet pontosítva kiírták, azonban a két sor hibásan 1-1 megállóként szerepel.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós.

Külső oldal: A Savoyai térhez Budafok felirat illesztve, emiatt a tér neve rövidítve lett és valamivel vékonyabb ez a felirat.

Évjárat: 1999. január

Külső oldal: A végállomás a Törley térhez került. Egy ritkán alkalmazott vastag betűtípussal kidolgozva, külön érdekes, hogy a szám régi típus maradt

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Különbségek: a Tóth József utcánál fölöslegesen feltüntetik a 3-as, 14, 114-es átszállásokat, valamint természetesen a régen megszűnt 10A-t már nem jelöli. Érdekes a logó felett lévő járatszám kis mérete, példa rá az oldalon még a 39-es tojás.

Évjárat: 2000 első fele

Külső oldal: A szám is átdolgozásra került a vastag típussal.

Belső oldal: A szám vastagon írt típus. A kapcsolatok helyett lehetőségek szó használata. Tényleges tartalmi különbség azonban nincs.

Évjárat: 2000. november (új megálló a Savoyai Jenő térnél)

Belső oldal: Ismét vékony járatszámmal.

Évjárat: 2004. november 22. (a 250-es beindításával egyidejűleg a végállomás neve is változott, elhagyták a Regényes utca kifejezést)

MAN SL223 járművekben alkalmazott számkocka (matricás és táblára nyomott kivitelben) és külső tábla (táblára nyomott):

2008.09.06-tól jelzése 250A-ra változott, és a Savoya parkig hosszabbodott.

151

Évjárat: 2001. szeptember, a járat indulásakor. Csúcsidőben közlekedett az 51-es helyett

Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és az átmeneti betűtípussal.

Belső oldal:A megállólistát valószínűleg az 51-eséből készítették, ugyanis szerkesztésnyomot vehetünk észre rajta: a bal oldali listán a 8. (Felüljáró) megálló és az ott lévő buszpiktogram közötti üres hely, ennek oka, hogy a megállót korábban Sibrik Miklós úti felüljárónak hívták.

Évjárat: vélhetően 2002 első fele (május 15. előtt - még nem jelzi a 182, 182A-t)

Külső oldal: Nagyobb karakterekkel a jobb láthatóság érdekében.

Belső oldal: Változatlan, az újonnan indult 3-as villamost sem tartalmazza.

Évjárat: 2003. június, utolsó tojáslogós. Pufi stílusban

Belső oldal: Új járatok: 132182, 182A. Ezen kívül még az alábbi tartalmi változás történt: Csepel felé a Kossuth Lajos utcánál kiszedték a 48-ast, mivel teljesen fölöslegesen szerepelt.

A járatra garázsmeneti tábla is készült az indulás évében. Érdekes módon ennek betűi a balos és régi tojástáblákét idézik, a szám viszont a korszakra jellemző kis méretű kialakítás.

Ez egy későbbi garázsmeneti széria újlogós - Arial - betűkkel, de kerekített sarkú műanyagra 2003 körülről. A garázsmeneti buszok ekkor már a pesterzsébeti Lázár utcáig szállították az utasokat a kispesti Kossuth tér helyett.

Évjárat: 2003. szeptember (Gloriett-busz beindítása) - 2005. május (Erzsébet-busz beindítása)

Belső oldal: Gloriett-busz és egy elmaradt 71-es átszállás feltüntetése, az Újhegy-buszt és két villamos átszállást töröltek.

Garázsmeneti tábla 2004 körülről

Évjárat: 2005.07.04 (útvonal módosítás Csepelen a 48A megszüntetése miatt)

Belső oldal: Kőbánya felé a II. Rákóczi Ferenc út érintésével közlekedik. Új járat: Erzsébet-busz. Néhány kevésbé jelenzős átszállási módosítás történt.

Évjárat: 2007. június, puha műanyag.

Külső oldal: A két végállomást megcserélték.

Belső oldal: A két irányt megcserélték. Megálló átnevezése: Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest (csak az egyik irányban módosították). Rengeteg átszállási módosítás, ezek közül tényleges hálózati változások: gyáli-pestszentimrei járatok átszervezése, reptér-busz -> 200, 154A-B beindítása, Gloriett-busz megszüntetése. A 79A átszállásokat törölték, mivel nincs közös üzemidejük. Csepel felé a Kossuth téri és Ady Endre úti busz-átszállásokat hibásan villamos-piktogrammal jelezték.

Évjárat: 2008. június, kemény műanyag, digitális nyomtatással.

Külső oldal: Vízszintes irányban összenyomott betűk, ezáltal lehetővé vált a két sorban történő kiírás.

Belső oldal: A 0806-os szériák többségére jellemzően, itt sem tüntették fel az átszállásokat. A MÁV-állomás helyett vasútállomást jelöl, illetve Kőbánya-Kispest megállóhely Csepel felé is MÁV-állomás nélkül olvasható.

152

Évjárat: 1987. május (már jelzi a 19-est) - 1989

Évjárat: 1991. január - május 20. (Nem jelzi még a 48A-t, de már keretes gyorsjáratos)

Külső oldal: Királyerdő út végállomás megnevezése informatívabban, Csepel megjelölésével

Belső oldal: Új típusú (átmeneti, 1990-91-ben használt) átszállási járatszámok. Változások: Tanácsház térnél hibásan önmagát is jelöli továbbá feltüntették az 52-est is. A Karácsony Sándor utcánál is jelez átszállásokat, valamint a Széchenyi István utcánál feltüntették a 71-est is.  A második megállós oszlophoz is készítettek átszállási oszlopot, még villamosból is (fölöslegesen)

A tábláról sajnos lecsiszolták a festéket, de szorgos kezeknek köszönhetően sikerült felújítani.

A tábla helyreállítás, felújítás után:

Évjárat: 1995. szeptember

Külső oldal: 1991. június a végállomás megnevezése Szent Imre tér.

Belső oldal: Szent Imre tér felé a Kölcsey utcánál korábbi szériákon az 59-es előtt 19-es szerepelt, ennek augusztusi lerövidítése után lett törölve.

Évjárat: 1996. november, puha műanyag

Belső oldal: Az 59A nem tér be a Kölcsey ill. Bajáki Ferenc utcához, helyette a 79, 79A járatok közlekednek ott. 1996. augusztus 1-től megszűnt a 38, 38-as viszonylat.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag, táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül

Évjárat: 1998 - csupán logóváltozás, egyéb különbsége nincs

Évjárat: 2001 körül

Külső oldal: A Királyerdő úti végállomás betűi összenyomott Helvetica betűkkel

Belső oldal: Belső oldal változatlan

Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, pufi stílus.

Belső oldal: A 2001 szeptemberében indult 151-es feltüntetése.

Évjárat: 2003 második fele - 2004, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2006. január közepe - április (Zrt-s, de még kemény műanyag)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.

Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Nem törölték a 2005 nyarán megszűnt 48A-t.

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$