bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
186 - 231

186

A járat 1982.07.13-án indult, korábban a rövid önálló szakaszán is a 143-as közlekedett.

Évjárat: 1982 és akár 1989 között, a gyártási év támpontja az 1989-ig létező Dömös utca.

Sajnos az átszállásokba bele lett firkálva.

Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós

Belső oldal: (külső nem változott) A Dömös utca megálló neve Templom utcára módosult.

Évjárat: Körülbelül 1999, tartalmi változás azóta sincs, csak a logó lett újabb típus

Évjárat: 2001. június - a végállomás átnevezése Donát utcára

Évjárat: 2001. október, valószínűleg utolsó tojáslogós

Külső oldal: Átmeneti betűtípus, a korszakra jellemző kis járatszámmal.

Belső oldal: Az októberben indult békás-busz beszerkesztése vékony betűkkel.

Évjárat: 2006 második fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2006. június - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás.

Belső oldala üres.

Évjárat: A kialakítás alapján 2008. március. Kemény műanyag, digitális nyomtatással, duplaoldalas kivitel.

Két másik, digitális nyomtatásos kivitel, 2008. április - július közöttről

187

A járat 2007.09.03-án indult., a járat beindításakor, puha műanyagból.

Évjárat: 2007. augusztus (előre legyártva az indulásra), puha műanyagból.

Évjárat: 2007. december, puha műanyag

Belső oldal: Új megálló létesült a Bartók Béla úton (október 3-án). 139 -> 139. Elmaradt átszállásokat (87, 87A, Volán) pótoltak, egy 41-es átszállást áthelyeztek, a Kosztolányi Dezső térnél viszont lemaradt a 114-es.

188

Évjárat: 1990-1991

Évjárat: 1994. október, egyetlen tojáslogós széria készült.

A járat 1995 február 28-án üzemzárással megszűnt, a BKV legrövidebb vonala volt.

189

Évjárat: 1994. november, egyetlen tojáslogós széria készült.

 

190

1985.02.01-től a D járat jelzése 190-esre módosult.

Duplaoldalas tábla, talán épp a járat indulására kiadva, de mindenképpen 1987 előtti.

Évjárat: 1991-1992, duplaoldalas

A Szabadság-hegy végállomás alá már 1987-ben fogaskerekű állomás felirat került, 1990 óta pedig Svábhegy néven szerepel. A másik végállomás neve is változott, de a helyszín változatlan.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós és egyben utolsó széria

Külső oldal: A Libegő zárójeleit távolabb helyezték a "libegő" felirattól, míg a "fogaskerekű" szó közelebb került a járatszámhoz

1995. május 14-én üzemzárással takarékossági okokból megszüntették.

191

Évjárat: 1984. augusztus (84-es felváltja a 84-est) - 1988. január (12, 12A megszűnése)

Külső oldal: Nyelvtanilag idegenül hat, hogy előbb a körforgalom szó jelenik meg, és csak utána a végállomásnév

Belső oldal: A 12-est a Sallai Imre utca megállónál valamiért törölték (az is meglehet, hogy lekopott). A részleges körforgalomjelleg miatt a visszautat is jelöli.

Évjárat: 1988. július, a 26A indulásakor (ekkor minden érintkező járat tábláján feltüntették a viszonylatot, de később törölték, a 26A időszakos nyári jellege miatt).

Külső oldal: A körforgalom felirat immár helyesen alulra került, zárójelbe

Belső oldal: 26A kiírása, valamint a megszűnő 12, 12A törlése.

Évjárat: 1992 vagy 1993

Külső oldal: Kiszedték a Marx tér feliratot, így lehetőség nyílt a pu. rövidítés megszüntetésére. A körforgalom szó is eltűnt. A pályaudvar hibásan ékezet nélküli, az U utáni pont pedig ferdén áll.

Belső oldal: Megálló-változások: végállomáselnevezés, továbbá: Sallai Imre utca -> Tátra utca. A zárójeles "kommentek" törlése (rendőrség és SZOT üdülő). Azóta megszűnt a 60-as, a 84-es helyett fekete jár (az átszállási különbségeket nem jelöltem, mert ezen a táblán az előzőekkel ellentétben már az összes lehetséges átszállást kiírják).

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Külső oldal: Az előző széria hibáit korrigálták.

Évjárat: 1998 körül

Belső oldal: Újabb típusú logó. Hézagot hagyva törölték a megszűnt 84-es és 86-os járatokat és ferdén a hézagok helyére tolták a  60-ast. A Nyugati pályaudvar irányába a Vérhalom utca megálló neve Mandula utca lett, ezt egyedi betűkkel szerkesztették át.

Évjárat: kb. 2000

Belső oldal: Új típusú vékony betűs megállólista, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2006 második fele - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan). Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2006. június - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. A karakterek a tojáslogósokra  jellemző típussal készültek. Belső oldala üres.

Évjárat: 2008. március - július között, digitális nyomtatással készült duplaoldalas széria.

192

Ez a vastábla még az Ikarus 180-as autóbuszokon volt használatos, de később újrafestették és használták a 80-as évek közepéig. Ez a darab 1978-ban készült. Az autóbuszok a Csömöri úti felüljáró építése miatt a Varga József - Szent Korona - utcában végállomásoztak.

Évjárat: 1990. szeptember (176 -> 176)

Évjárat: 1992 - 1993. július (még nem jelzi a júliusban létesített Anilin utca megállóhelyet)

Külső oldal: Az elágazás végállomás neve a rendszerváltás után városközpontra módosult.

Belső oldal: Megálló-átnevezések az új kor szellemében (a Szent Korona utca esetében a vastag betű kiemelten láthatóvá teszi a szerkesztést). Néhány átszállást logikai szempontból variáltak, egyetlen lényeges változás a 176-os megszűnése.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.

Külső oldal: A régi típusú betűket kicsinyítve, vékonyítva (illetve a szentmihályi végállomásnál elnyújtva) rövidítés mentes végállomásokat írtak ki.

Belső oldal: Megálló-változás a balos által jelölt irányhoz képest: új megálló az Anilin utcánál (1993. július). Átszállási lehetőségként hibásan még mindig látható az 1995-ben megszüntetett 197-es.

Évjárat: 1997. szeptember, kemény műanyag

Belső oldal: Logó aljába Rt. szerkesztése. Két megállóváltozás: Mindkét irányban üzemegység helyett garázs kifejezés használata, valamint Rákosszentmihály felé: Rákóczi út (Csömöri út) -> Batthyány utca [eltérő betűkkel]. A 197-es busz még mindig szerepel.

Évjárat: 2000. február

Belső oldal: A megállólistát korábban kifelejtett járatok igen csúnya (90-es évek végére jellemző) beszerkesztésével módosították, illetve már látható rajta az 1998 augusztusában indult keresztúr busz. Hungarocamion -> Vidor utca (vékony betűs szerkesztéssel). A 197-est törölték.

E szériának mindössze egyetlen apró különbsége van: a XVII.utcánál nincsen feltüntetve a 76-os iránya.

Évjárat: 2003. szeptember 22. (176-os beindítása) - 2004

Belső oldal: Megálló-átnevezése: Budapesti út -> Mátyás király utca. Új járatok: 144176.

Évjárat: 2006 második fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, Zrt-s logóval, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek".

A járat 2007.08.20-án üzemzárással megszűnt. Szerepét az új 46-os járat vette át.

193

Évjárat: 1992.01.30. (Vörös fény utca -> Nemes utca)

Külső oldal: A végállomásfeliratok régebbi eredetű elemei (Pest+Imre+Lőrinc+Szinyei) még a 70-es évek végi vastagabb és ügyetlenebbül kivágott mintái alapján készültek. 

Belső oldal: Jól látható átszerkesztés a Nemes utcai megálló (korábban Vörös fény utca). A Damjanich utca "m" betűje lemaradt.

Évjárat: 1995. március, puha műanyag (egyedi jelenség: néhány dél-pesti vonalra kísérleti céllal ebben a hónapban puhatábla készült)

Külső oldal: Kisebb és vékonyabb betűk. A járatszám karakter-távolsága nőtt.

Belső oldal: A 35-ös megszüntetése után egész napos üzemidőben közlekedett (a Mednyánszky utca kiszolgálása miatt) , ezért egyes táblákra tájékoztató matrica került. 

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: Új járat: 193-as. Feltüntették a korábban elmaradt 50-es villamost.

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag

Külső oldal: A Szinyei Merse utcai végállomás betűméretét növelték. A járatszám  hagyományos helyett kisebb méretű, összenyomott Helvetica.

Belső oldal: A logóba Rt.-t szerkesztettek, tartalmi különbség nincs.

Évjárat: 1998

Belső oldal: Újabb típusú tojáslogó. Jelentéktelen átszállás-variálások logikusabb tájékoztatás elve alapján. A 193-ast az erre az időszakra jellemző szerkesztéssel készítették.

Évjárat: 2000. augusztus (Alacska-busz beindítása)

Belső oldal: Az Alacska-busz feltüntetése vékony betűkkel. Egy 82-es átszállás visszahelyezése korábbi helyére.

Évjárat: 2006. október 1., puha műanyag (a gyáli-pestszentimrei járatok átszervezésekor készült)

Belső oldal: Megálló-változások Pestszentlőrinc felé: Ady Endre utca -> Vásáros tér, Nemes utca -> Ady Endre utca. Új megálló: Tölgyesi utca. Új járatok: Pestszentimre-busz, Pestszentimre Iskola-busz, 55, 848994E, 182182A. Megszűnt: 54-es. 

A járat 2007.07.14-én üzemzárással megszűnt, szerepét az új 35-135-ös járatok vették át.

193A

1994. január 3-tól a 193-as azon meneteit, amelyek nem tértek be az Üllői útra (hétköznap, csúcsidőszakban, amikor a 35-ös is közlekedett), 193A jelzéssel látták el.

Évjárat: 1994. január, a járat indulásakor.

Külső oldal: Helvetica számtípussal, de hagyományos régi betűkkel. 

Belső oldal: Az Alacskai útnál és Halomi útnál 82A helyett hibásan 82-est jelöl.

Évjárat: valószínűleg szintén 1994. január, mivel ez sincs dátumozva

Belső oldal: A hibás 82-es átszállások korrigálva, valamint egy elmaradt 82-es átszállás feltüntetése.

Évjárat: 1995. március, puha műanyag. Dél-pesten néhány vonalra ekkor kísérleti jellggel puhatáblák készültek, a későbbi sorozatgyártásra készülődve.

Belső oldal: A balos által jelölt irányhoz hasonlítva megállóváltozás nincs. A Halomi útnál nem jelzi a 82A-t.

35-ös megszüntetése miatt 1995. augusztus 1-től a Mednyánszky utcához betérő 193-as teljes üzemidőben közlekedett, így a 193A 1995. július 31-én üzemzárással megszűnt.

 

193E

193-as járat jelzése 2008. február 11-től 193E-re változott.

Évjárat: 2008. január, kemény műanyag (a februári változásra előre elkészítve)

193

A járat 1995 december 1-jén indult, lakossági kérésre, mivel a 35-ös nyári megszüntetése miatt a térség kapcsolatai jelentősen romlottak.

Évjárat: 1995. november, a járat indulására előre elkészítve

Külső oldal: A hagyományos, régi típusú betűk kicsinyített változata.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.

Belső oldal: A 80-as és 98-as autóbuszok végállomását még 1996-ban felcserélték, a járatszámokat egymás helyére szerkesztették.

Évjárat: 1998. augusztus 25. (Keresztúr-busz beindítása)

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A korábban kifelejtett 93-ast pótolták a 90-es évek végére jellemző szerkesztéstípussal. Új járat - ez már vékony betűkkel - a keresztúr-busz.

Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós.

Külső oldal: Az utolsó generációs stílus.

Belső oldal: A 93-ast törölték, azonban a helyette közlekedő reptér-busz nem olvasható, sem az új 182-182A járatok.

Évjárat: 2003 második fele - 2004. október (Pestszentimre-busz beindítása)

Belső oldal: Feltüntették a korábban kimaradt járatokat (182182A, Reptér-busz) és az 50-es villamost a Szarvas Csárda térnél.

Évjárat: 2005. március (Kőbánya-Kispest végállomás átnevezése.

Külső oldal: Végállomás átnevezése, a MÁV-állomás felirat törlése.

Belső oldal: Új járat: Pestszentimre-busz. A kőbánya-kispesti átszállások rendezése.

Jelzése 2008. február 11-től 193E-re változott.

194

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Évjárat: 1996. február

Belső oldal: Átszállások: egy 36-os áthelyezése másik megállóhoz. Megállók: Gloriett ltp. felé megszűnt az Iskola megállóhely, Határ út felé új megálló Méta utca néven. Megszűnt az 50A villamos.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: A 99-es helyett 99A közlekedik.

Évjárat: 1999. március 28. (136-os megszüntetése)

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, újabb típusú logóval. Megállóváltozások Gloriett lakótelep felé: IKV telephely -> Besence utca 9., Sütőipari vállalat -> Közdűlő utca, Diszkont áruház -> Tövishát utca. Határ út felé: Méta utca -> Kele utca. Átszállások: logikusság alapján átrendezés, tényleges változás: a 136-os megszűnése, helyette a meghosszabbított 19-es közlekedik.

Egy olvasó információi alapján: 2000 őszén a Wekerle-telepen Tempo30 rendszert akartak bevezetni, így minden utca jobbkezes lett volna (azóta ez a rendszer mégis életbe lépett). A BKV ezért úgy döntött, hogy a 99, és 99A továbbra is a telepet kettészelő Pannónia utcán közlekedjen, de a 194-es inkább kerülje ki a telepet. A mellékelt térkép ezt mutatja. A keretezett megállók a térképen jelölt piros szakasz részei. A bevezetést elnapolták, a viszonylat útvonala nem módosult. A Corvin körút megálló időszakosként szerepel.

Évjárat: 2005. szeptember 1. (a tábla kialakítása alapján) - december 1. (még nem jelöli a 154A,B járatokat)

Belső oldal: (Az összehasonlítás az 1999-es szériával történt.). Új járatok: 151, Tesco-busz. Megszűnt: 99A. Egy 68-as átszállást áthelyeztek, a Határ útnál pedig nem jelöli az átszállási lehetőségeket.

Évjárat: 2006. október 1. (gyáli-pestszentimrei járatok átszervezésekor), puha műanyag

Belső oldal: Zrt-s logó. Új járatok: 154A, 154 (2005.12.01-től), továbbá az átszervezett gyáli járatok. A Tesco-buszt nyomtatott nagy betűkkel írták ki. Kispest Határ útnál mulatságosan hat a véletlenül odaírt 75-79-es troli.

Évjárat: 2006-2007, puha műanyag duplaoldalas garázsmeneti széria

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: Volán átszállás feltüntetése. A hibás troli átszállásokat törölték. 2007. május óta a Tesco-busz a Határ útig közlekedett, azonban júliusban megszűnt, mégis szerepel ezen a táblán.

Évjárat: 2008. március, tartalmi különbség nélkül

Évjárat: 2008. április

Belső oldal: Törölték a hibás Tesco-busz átszállást, de vele együtt a Volánt is.

197

Fémtábla a 80-as évekből.

Évjárat: 1994. március, utolsó balosszéria

A kék szín indoklása: A korszakban készültek a jól ismert "tojásos balosok" kék színben 1994 február és március dátumozással. Ezekkel egy időben készült a 197-esre is balosszéria, amely így általánosan kék színűként lett szitzva. A naponta néhány indulással közlekedő járatot a figyelmetlen utasok könnyen összekeverhették a 97, 297 járatokkal, a kék szín viszont figyelemfelkeltőbben hatott.

Külső oldal: A betűk típusa a 70-es évekre jellemző kézi kivágásos vastag típus.

Évjárat: 1994. október, első és egyben utolsó tojásszéria

Külső oldal: Megszűnt a rövidítés. Rákoskeresztúr a hagyományos régi betűkkel lett kiírva, a városközpont felirat pedig annak kicsinyített, vékonyított változatával.

Belső oldal: Az új széria kiadásának oka a megállóváltozások tömege: új megálló: Kékliliom utca, megszűnt megállók:Erzsébet körút, Pesti út, a Rákoskert sugár út megálló elnevezése Nyomdász utcára módosult.

A termelőszövetkezet megszűnt, így már nem tartottak igényt a 197-es buszra, 1995 nyarán megszűnt.



 

198

Évjárat: 1983. február 1. (Tóalmás utcáig hosszabbítás) - 1986. augusztus 30. (IV. utca megálló létesítése, amit még nem jelez)

Külső oldal: A nagyon régi balosokra jellemző vastagabb betűs kialakítá

Belső oldal: Szintén érdekes még az átszállások között a 192-es folyamatosan változó (egyszer kisebb, egyszer nagyobb) mérete. A tábla a külső körforgalom-jelleg miatt a visszautat is jelöli.

Évjárat: 1992 vagy 1993

Külső oldal: Rákoskeresztúri végállomás névváltozása (Rákoskeresztúr felirat továbbra és régi, vastagabb betűkkel). Újtelep elnevezés feltüntetése, emiatt a Tóalmás utca kisebb betűkkel lett írva, ami ritka eset a korszak tábláin.

Belső oldal: A tábla a külső körforgalom-jelleg miatt immár a visszautat is jelöli. Megállóátnevezések, illetve új megálló a IV. utcánál. Érdekes még az átszállások között a 192-es folyamatosan változó (egyszer kisebb, egyszer nagyobb) mérete.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós.

Külső oldal: A régi típusú betűk vékonyítása és kicsinyítése által megszűntek a rövidítések.

Évjárat: 1995 második fele (dátum nélkül készült.)

Külső oldal: A szám a régi típus helyett függőlegesen elnyújtott lett és a Rákoscsaba kötőjele a 2. sorba került.

Belső oldal: A megszűnt 62-est és 197-est hézagot hagyva kiszedték.

Évjárat: 1996. március, puha műanyag, tartalmi különbség nélkül

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.

Évjárat: 2000-2001

Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és átmeneti betűtípussal. Rákoscsaba-újtelep helyett csak Rákoscsaba megnevezést használ.

Belső oldal: Új típusú tojáslogóval. Új járat a keresztúr-busz (1998. augusztus). Megálló átnevezése Rákoscsaba felé: Újtelepi sor -> Szent Imre herceg út (vékony betűkkel szerkesztve)

Évjárat: 2003 első fele, pufibetűs stílus

Belső oldal: Mindkét irányban pótoltak egy korábban kimaradt 76-os átszállást.

Évjárat: 2003.09.22. (176-os beindítása) - 2004

Belső oldal: Új járat a 176-os, valamint egy 76-os átszállást áthelyeztek.

Évjárat: 2006. június - 2007 március vége (puha műanyag, de még nem dátumozott)

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett lehetőségek. A keresztúri átszállásoknál a 161-est a felső sorba helyezték.

Évjárat: 2007. november, puha műanyag

Külső oldal: Hosszú idő után a végállomás neve ismét Rákoscsaba-Újtelep.

Belső oldal: "MÁV-állomás" -> vasútállomás. MÁV és Volán járatok, valamint kimaradt átszállások feltüntetése. 76 -> 276E. Megszűnt: 180, 192. Új járat: 46-os.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. április, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

200

A Reptér-busz 2006.04.14-től 200-as jelzéssel közlekedett.

Évjárat: 2007. július 12. Puha műanyag, duplaoldalas. A Volvo 7500 duplacsuklós tesztidőszaka során használt tábla

Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.

A járat jelzése 2008.09.06-tól 200E-re változott.

206

1999 augusztus 30. és szeptember 27. között közlekedett. A Déli pályaudvaron vágány és peronfelújítási munkákat végeztek, emiatt a vonatok legnagyobb része csak az Etele tér kelenföldi pályaudvarig közlekedett. Ezen időszak alatt közlekedett hétköznap a tehermentesítő 206-os 5-10 perces követési idővel 2db IK260, 2db IK415, 2db IK280 típusú autóbuszokkal

Az alkalomra valószínűleg a figyelemfelkeltés miatt is zöld alapon fehér betűs tába készült. duplaoldalas kivitel

2001 október 16 - 2001.december 31 között ismét közlekedett. A Volánbusz Rt. az Erzsébet téri buszpályaudvar bezárása miatt autóbuszainak egy részét az Etele téri Volán pályaudvarról indította.
Az Etele téri várható nagy utasforgalomra való tekintettel a BKV Rt. 206-os jelzéssel új autóbusz járatot indított ideiglenes jelleggel. Duplaoldalas, táblára nyomtot kivitel.

Megállók:

  • Bártfai utca 
  • Kelenföld, városközpont 
  • Szent Imre kórház
  • Kosztolányi Dezső tér

 

231

A 177-es járat útvonala 2007.08.21-től az Örs vezér teréig hosszabbodott, jelzése  231-re változott és mindkét irányban a Pálya utcán közlekedett.

Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag

Évjárat: 2007. november, puha műanyag. Volán átszállások feltüntetése.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. március, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (233E-től)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$