bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
78 - 79 - 79M

78

Évjárat: 1977 - 1978 (fém balos, a kopás fölött halványan látható még a színes piktogram)

Műanyag duplaoldalas a 70-es évek legvégéről / 80-as évek legelejéről:

Évjárat: 1981. május (4A beindítása, ezt a járatot már jelzi a tábla) - december (3-as metró meghosszabbítása a Lehel térig), fém balos

Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál hibásan jelzi a 20-ast, a gyorsjárat ekkor még csak a Hősök terétől indult. Megálló-átnevezés: Szemere utca -> Honvéd utca. A 3-as metró még csak a Deák térig járt (1981. december 30-tól hosszabbították a Lehel térig), a Bajcsy-Zsilinszky úton már bontották a villamos vágányokat, ezért láthatjuk a 49V járatot.

Évjárat: 1985. március (a 20-as már valóban a Keletitől indul) - 1987. július 31. (megálló létesítése a Nagymező utcánál)

Külső oldal: A Garay utca mellé egy vessző került. A Kossuth tér nevét pontosították.

Belső oldal: Lerövidült (1984 novemberében) a 120-as járat, a 20-as kiírása most már helyes, hiszen 1985 márciusa óta hosszabbított útvonalon jár. A metróátadással megszűnt a 49V, a 72-es és 73-as trolik útvonalát az Arany János utcáig hosszabbították.

ZIU homloktábla a 80-as évekből.

Évjárat: 1991.október (Gorkij fasor -> Városligeti fasor) - 1992

Külső oldal: A Garay utca zárójelbe került, a végállomás megnevezése Keleti pu. helyett Baross tér (az ékezet csak lekopás következtében maradt le). A módosított felirat kisebb méretű.

Belső oldal: Megállóátnevezések az új kor szellemében. Új megálló a Nagymező utcánál. Számos átszállási változás: rövidült a 20-as, megszűnt a 30-as. Új járatok: 15A és 105-ös buszok. Ezek mellett még más, csak logikus tájékoztatás miatt történt átszállási változásokat láthatunk.

Évjárat: 1994.január,utolsó balosszéria

Belső oldal: Megszűnt a 15A járat. Feltüntették a korábban kimaradt 4-es járatot. A Kossuth téri sorban nem különül el az autóbusz és villamosátszállás.

Évjárat: 1995. november, második tojáslogós

Külső oldal: Megszűntek a rövidítések, ennek következtében a jobb oldali felirat is kisebb méretű.

Belső oldal: Több megszűnt járat hézagja látszik (1-es autóbusz, 44-es villamos, valamint a rövidült 105-ös)

Évjárat: 1997. április, kemény műanyag

Belső oldal: Új típusú logó. A két táblázat megcserélése. Megszűnt a 67-es villamos, rövidült a 95-ös busz. Új járat a 67V.

Évjárat: szintén 1997.április, kemény műanyag

Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy még régi logóval készült.

ZIU homloktábla matrica, kb. 1999-ből:

Évjárat: 2000.december, kemény műanyag

Belső oldal: Érdekes módon a régi típusú logó megmaradt. Új járat (1998 óta) a City-busz, megszűnt a 23-as villamos. Feltüntették a korábban kihagyott 4-es buszt, valamint a Pólus járatot.

Évjárat: 2002 első fele

Külső oldal: Elnyújtott Helvetica betűk, Arial járatszámmal.

Belső oldala nem változott.

ZIU fém homloktábla, 2004 körüli felmatricázással

Évjárat: 2003 ősz - 2005. június 18. között (Zichy Jenő utca megálló még nincs rajta). Tartalmi különbsége nincs a tojáslogóshoz képest.

Évjárat: 2005. szeptember 1. (kialakítás alapján) - 2005. december 2. (73-as megszüntetése)

Külső oldal: Nagyobb járatszám, Kossuth Lajos tér 3 sorban.

Belső oldal: A korszakra jellemzően kisebb járatszám, a logó a tábla alsó részére húzva, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" felirat. 2005. július 18-tól új megálló a Zichy Jenő utcánál.

Évjárat: 2005. december 3. (Rákóczi úti járatok átszervezésekor)

Külső oldal: Ismét a 2003-2005 közötti széria külső oldala (kétsoros Kossuth tér)

Belső oldal: Egy 15-ös szállás áthelyezése, másik irányban törlése (fölöslegesség miatt). 2005. december 3. üzemkezdettől megszűnt a 7A és 73, új járat a 73-as.

Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan) - átszállások alapján feltételezhetően 2006. szeptember - 2007. január között, amikor nem volt metrópótlás.

Külső oldal: Néhány milliméterrel nagyobb karakterek, a járatszámban a a két szám közötti karakter-köz kisebb.

Belső oldal: Zrt-s logó. Egy 70-es troliátszállás áthelyezése Kossuth Lajos tér felé.

Évjárat: 2008. augusztus 21., matricás. Az új pk. során a viszonylat útvonalán és megállóhelyeiben nem történt változás.

Évjárat: 2009. január. Matricás.

Külső oldal: nem változott.

Belső oldal: Stlus: vékonyabb vonalas táblázat. Hálózati változás: megszűnt a 273E (2008. december 31-én).

JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT KERESEK ERRŐL A TÁBLÁRÓL

 

Évjárat: 2009. április. Matricás.

Külső oldal: A metrópiktogramot a Garay utca mögé helyezték, így kétsoros lett a végállomás.

Belső oldal: Hálózati változás: a 95-ös augusztus 21-től rövidebb útvonalon jár, ezt a változást már előre lehetett tudni, ezért a táblákról törölték. Egyéb átszállások: pótolták az előző szériákon kihagyott 109-est.

Évjárat: 2010. szeptember. Matricás.

Külső oldal: Korszakban megjelenő kialakítás: Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogramokkal.

Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2010. november. Matricás.

Külső oldal: A metrópiktogramot a Garay utca elé helyezték.

Belső oldal: Stílus: A belső járatszám kék színű, ezen túlmenően nincs különbsége.

Évjárat: dátum szerint 2010. december, valójában 2011. május - június körüli. Matricás.

Külső oldal: Új típusú metrópiktogrammal.

Belső oldal: Stílus: Belül is új típusú metrópiktogramokkal, továbbá BKK logót is használnak (a logóméret ezáltal kisebb és elkülönített fehér sávban jelennek meg). Megálló: Andrássy út -> Andrássy út (Opera) /2011. január 4-től/. Hálózati változás: megszűnt a 178A (április 3-tól)

Évjárat: 2011 tavasz - nyár, nagyobb méretű, ZIU homloktáblára méretezett matrica, a korábbi belső oldal (garázsmenet) meghagyásával

Évjárat: 2012. augusztus. Matricás és táblára nyomott kivitelben is készült.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: Kizárólag BKK logót használnak, amit felülre helyeztek, a dátumozás szokatlanul pici méretű. Jelmagyarázat használata. Gőzmozdonyos vasúti piktogram. Az átszállási lehetőségek felirat piros helyett fekete. Megálló: Állatorvostudományi Egyetem feltüntetése a Bethlen Gábor téren. Hálózati változás: új járat a 230-as. Egyéb átszállás: P+R feltüntetése a Keletinél, 74-es iránymegjelölésének törlése az István utcánál (bár a feltüntetés indokolt lenne).

Évjárat: 2013. május (június 1-i változásra készítve). Készült belőle külső oldalt táblára nyomott, belül matricás - valamint mindkét oldalán matricás is.

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metró-piktogram helyett "M" jelölést használ. A korai Frutigereknél előforduló elválasztásos kiírással. A Garay utcát helyhiány miatt nem tüntették fel.

Belső oldal: Stílusúj típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A megállónevekben itt is "M" megjelölés a piktogram helyett. Hálózati változás:megszűnt a 2A villamos, a Rákóczi úti járatokat átszervezték (új járatok a 7A, 107E, 133E, hosszabb útvonalon jár a 233E, megszűnt a 173, 173E). Egyéb átszállás: 70-es feltüntetése a Lövölde téren.

2013. június 22-től a Kossuth tér felújítása miatt a trolibuszok a Honvéd utcáig közlekedtek, ekkortól a táblák belső oldalán az alábbi matricát alkalmazták:

2013. szeptemberétől az ideiglenes végállomás a Kozma Ferenc utcához került, akkor már a táblák külső oldalán is alkalmaztak matricázást, továbbá a belső oldalon újabb matricákat használtak:

Évjárat: 2014. április, mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Az ideiglenes végállomás már nyomtatásban is megjelenik, figyelemfelhívó sárga színnel, továbbá a betűk méretének csökkentésével a Garay utca is kiírhatóvá vált.

Belső oldal:  Megállók: A 4-es metró kapcsán több megálló átnevezésre került.  Hálózati változás: ismét jár a 115-ös (valójában csak május 17-től, de a változás ekkor már ismert volt, továbbá a 4-es metró kapcsán a Keleti pályaudvart érintő járatok átszervezése.

Évjárat: 2015. július 13. (a Kossuth téri végleges forgalmi rend kialakítása) , táblára nyomott és matricás kivitelben egyaránt készült.

Külső oldal: A Kossuth tér átadása után, jelentős késedelemmel a trolibuszok részére végleges forgalmi rend a Honvéd utca - Szemere utca útvonallal. Ennek megfelelően a Kossuth tér visszaszerkesztve, de a 1305 szériánál kisebb és kövérebb betűkkel. A járatszám kissé jobbra tolva.

Belső oldal:  Megállók: megszűnt a Honvéd utca megálló. Báthory utca -> Báthory utca / Bajcsy-Zsilinszky út, Király utca -> Király utca / Erzsébet körút. Hálózati változások: megszűnt a 8A, új járat a 110-es. Egyéb szerkesztések: Bubi állomások feltüntetése, átkelőhajók feltüntetése, 79-es átszállás a Nefelejcs utcánál, továbbá ugyanitt a 74-es iránymegjelöléssel ellátva.

79

1970 áprilisa utáni (2-es metró átadása)  - ekkor átrendezték a Keleti pu. végállomásokat.

Műanyagra sablonnal fújt duplaoldalas.

Évjárat: 1984. november 6. (a Keletiig járó 120-ast már nem jelöli és a Váci útnál már átszállhatunk a 3-as metróra)

Évjárat: 1985 eleje (március előtt - még nem jelöli a 20-ast a Keletinél, viszont a 20-ast kifelejtették)

Belső oldal: A Tutaj utca megállót hátrébb helyezték a Vág utcához, egyéb különbsége nincs.

Évjárat: 1986 körül

Belső oldal: A 20-as 1985 márciusa óta a Keleti pályaudvarig közlekedik, továbbá ugyanitt feltüntették a korábban kimaradt 20-ast is.

Évjárat: 1988. július 1.

Belső oldal: Két módosítás történt: a 12-es lerövidült, a 12A és 12-es megszűnt, így ezeket hézagot hagyva törölték. A másik módosítás, hogy a 73-ast 1988.07.01-jén felváltó Keleti pályaudvarig közlekedő 73-as már megjelenik a listán, ellenben az 1989 januárjától közlekedő 20A még nem.

Évjárat: 1991 körül

Külső oldal: Mindkét végállomásnév változott. A betűk vékonyabbak.

Belső oldal: Ekkor már létezett a 3-as metró Újpesti szakasza is, így a Váci út megállóhely neve Dózsa György út metróállomás lett (szerkesztett betűtípussal). A Csanády utcánál a 33-as helyére 133-as került, bár mindkét járatra fel lehetett itt szállni. Hézagot hagyva törölték a 4A,20,30 járatokat, valamint már látható a metróhosszabbítással egyidejűleg indult 105-ös. Mivel nagyobb számokkal dolgoztak, mint a régi szériákban ezért a Keleti pályaudvar sora nem fért ki, és átnyúlik a trolikhoz.

Évjárat: 1994. december (érdekes módon dátum nélkül készült), első tojáslogós

Külső oldal: A rövidítés elkerülése végett kicsinyítették a betűket, így a Jászai Mari tér teljes kiírásra került. A rövidítés megszűnt a Garay utca esetében is.

Évjárat: 1995. november

Belső oldal: Megszűnt 1-es, a rövidült 105-ös. A 44-es villamost törölték, de ez a villamosjárat még 1995 karácsonyáig közlekedett, ugyanígy a 12-es villamos is ekkor rövidült, de helyén már hézag van.

Évjárat: 1997 január, puha műanyag

Belső oldal: A Keleti pályaudvarnál az 1996-ban a Népstadionig visszavágott 95-öst kiszedték. Ugyanitt már kellene szerepelnie az 1996 novemberében indult Pólus járatnak is.

Évjárat: 1997. április, kemény műanyag

Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Megcserélték a két irányt. A megszűnő 67-es villamost kiszedték, a 67-es villamospótlót beszerkesztették az egyik hézagba.

Évjárat: 1998 - 1999. április 1. (Compack megálló átnevezése)

Belső oldal: Egyetlen módosítás a már régóta elmaradt Pólus-busz beszerkesztése érdekes betűkkel a Keleti pályaudvarhoz.

Évjárat: 2003 második fele - 2005. augusztus (kialakítás alapján)

Külső oldal: Garay utca helyett hibásan "Garai"

Belső oldal: Korábbihoz képest ellentétes elrendezés. Compack -> Nefelejcs utca (1999. április 1-től). Új járat: Tesco-busz (2003. május 22-től). Megszűnt: 23-as villamos (2000. december 15.). Két elmaradt átszállás feltüntetése: 30-as busz és 76-os troli. A Pólus-Center helyett Pólus-busz megnevezést használ. A Dvorák sétányból az R betű feletti idegen karakter eltűnt.

Évjárat: 2005. szeptember (kialakítása alapján) - december 2. (még közlekedik a 7A)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk, de továbbra is hibás (Garai)

Belső oldal: Korszakra jellemzően logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Átszállások átrendezése, kimaradt átszállások pótlása.

Évjárat: 2005. december 3. (7A megszüntetése, 73 -> 73)

Külső oldal: továbbra is hibás (Garai)

Belső oldal: Az említett 7A, 73-as változásai, más különbsége nincs.

Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan) - összehasonlítás a 2005. decemberi szériával

Külső oldal: Garai helyett immár helyesen Garay u.

Belső oldal: Korszakra jellemzően Zrt-s logó, egy Tesco-busz és egy 30-as átszállás feltüntetése.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: Hálózati változások: megszűnt a 4, 4 helyettük a hosszú 105-ös jár 2007. szeptember óta. Minden egyéb csak átszállások pontosabb feltüntetése, vagy javítások: Dvorák sétány "R" betűjének idegen karakterét feltüntették, Tesco-busz nagybetűkkel történt kiírása, a 74-es troli irányának feltüntetése. A táblán a korszakra jellemzően a MÁV átszállást is feltüntették.

Évjárat: 2008. augusztus 21., matricás. A viszonylat útvonala a Dózsa György út metróállomásig rövidült, helyette a 75-ös közlekedik a Jászai Mari térig.

Évjárat: 2009. április. Matricás.

Külső oldal: A metrópiktogram egy sorban van a Garay utcával

Belső oldal: Stílus: vékonyvonalas táblázat. "Felé" helyett nyíl használata, de csak a Keleti pályaudvar irányában. Hálózati változás: a 95-ös augusztus 21-től rövidebb útvonalon jár, ezt a változást már előre lehetett tudni, ezért a táblákról törölték, megszűnt továbbá a 273E (december 31-én).

Évjárat: 2009. november. Matricás.

Külső oldal: Korszakban megjelenő kialakítás: Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogramokkal. A metrópiktogram a Garay utca elé került.

Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények feltüntetésével (a kerületek feltüntetése elmaradt), a korai szériákra jellemző piros belső járatszámmal. Megállóváltozás nem történt, de a Dózsa György út / István út pár megálló irányjelölései éveken hát hibásak voltak . Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2010. szeptember. Matricás - sem tartalmi, sem elrendezésbeli különbsége nincs.

Évjárat: 2010. december. Matricás - egyetlen különbsége a kék belső járatszám.

Évjárat: dátum szerint 2010. december, valójában 2011. április 3. (178A megszüntetése). Matricás.

Külső oldal: Új típusú metrópiktogramokkal.

Belső oldal: Stílus: belül is új típusú metrópiktogramok. Hálózati változás: megszűnt a 178A.

Évjárat: dátum szerint 2011. március, valójában május 1. (megálló létesítése). Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: Kerületek feltüntetése. Megállónevek után is vannak metrópiktogramok. Megálló: új megálló május 1-tól az 56-osok terénél.  Egyéb átszállás: 74-es iránymegjelölése az István utcánál.

Évjárat: 2012. október. Matricás.

Külső oldal: Archív felvétel, külső oldala ismeretlen

Belső oldal: Stílus: átmeneti időszak, ahol az átszállási piktogramok már a Frutiger korszakot idézik. kerületjelzések nincsenek már, de intézménymegjelölések (posták kivételével) még fellelhetők A járatszám mellett csak néhány viszonylat esetén alkalmazott nagy piktogram található, továbbá csak BKK logó van már rajta. Megállók: Dózsa György úton nincs külön Váci úti megálló. 2012. január 7-től megállók átnevezése: Állatkerti út -> Gundel Károly út, Dózsa György út / István út -> Ajtósi Dürer sor. Hálózati változás: új járat a 230-as.  Egyéb átszállások: 30-as család iránymegjelölései, továbbá P+R feltüntetése a Keletinél.

JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT KERESEK ERRŐL A TÁBLÁRÓL

2013. június 3-tól meghosszabbítva a Vizafogó lakótelepig jár.

Évjárat: 2013. május - a június 3-án életbe lépő hosszabbításra. Matricás.

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, az új végállomásnak megfelelően, továbbá a metró-piktogramok helyett "M" jelölést használ. A korai Frutigereknél előforduló elválasztásos kiírással. A Garay utcát helyhiány miatt nem tüntették fel.

Belső oldal: Stílusúj típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A megállónevekben itt is "M" megjelölés a piktogram helyett. Hibák: Dráva utcánál 30-as buszt jelöl, holott itt nem közlekedik. A 230-as iránymegjelölésénél hibásan Szondi utca van. Keleti pályaudvarnál hibásan saját magát jelzi, de a 76 és 80A lemaradt.  Hálózati változás: A Rákóczi úti járatokat átszervezték (új járatok a 7A, 107E, 133E, hosszabb útvonalon jár a 233E, megszűnt a 173, 173E). Egyéb átszállás: 75-ös átszállás áthelyezése a Dózsa György úthoz, fölöslegesnek ítélt átszállások törlése a Gundel Károly útnál és a Hősök terénél.

Évjárat: 2014. március 29. (4-es metró átadásakor). Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Két végállomás megcserélése. Kisebb, de kövérebb betűk, nagyobb járatszám. A végállomás március 23. óta a Thököly úton van, mai helyén.

Belső oldal: Hálózati változás: 4-es metró kapcsán a Keleti pályaudvart érintő járatok jelentős átszervezése. Megállók: a Thököly úti vonalszakasz miatt a megállóhelyek változása a Keletinél, továbbá a metróhoz kapcsolódóan számos megálló átnevezése. Ezeken felül megállók írásmódjának változása - Dvorák sétány speciális karakterrek, Ötvenhatosok tere betűkkel, szám helyett. Egyéb átszállás: korábbi hibás 30-as átszállás korrigálása 15-115-re (a 115-ös valójában csak május 17-től járt), fölöslegesnek vélt 30-as és 75-ös iránymegjelölések törlése. Keleti pályaudvarnál megszűnt a P+R parkoló.

Évjárat: 2014. április (május 5-i megállóváltozásra készítve). Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Új megálló létesült a Corso kanyarnál, Munkás utca néven, május 5-től.

Évjárat: 2015. július - csak belső oldali matrica készült, korábbi 1403, 1404 szériák felülragasztására.

Külső oldal: korábbi szériák (1403, 1404) külső oldala, amely táblára volt nyomva.

Belső oldal: Stílus: Bubi állomások feltüntetése. Megállók: új megálló a Dembinszky utcánál és az Ötvenhatosok tere (István utca). Hálózati változások: megszűnt a 8A, új járat a 110-es.

2017. október 30-tól a Városliget érintése nélkül, a Dózsa György úton közlekedik.

Évjárat: 2017. november 6. (M3 metrópótlás kezdetekor). Mindkét oldalán táblára nyomott és matricás kivitelben egyaránt készült.

Külső oldal: Változatlan betűkkel, a járatszám viszont függőlegesen összenyomva, vízszintesen széthúzva.

Belső oldal: Stílus: A Keleti pu. előtti hurokútvonal valóságnak megfelelő elrendezésben. A másik végállomásnál a megállónevek dőlt helyett vízszintesen írva. Megállók: a Városliget kihagyása miatt módosult szakasz. Hálózati változások: Rákóczi úti járatok mai rendszere (8E, 133E, 108E), metrópótlás miatti pótló autóbuszok és villamosok.

garázsmeneti táblák:

2011 májusában gyártva, matricás kivitelben, külön készült a Keleti pályaudvartól beálló és a Dózsa György úttól induló kocsikra is:

79M

2020. november 6-tól a Dagály utcai lakótelepig hosszabbítva, 79M jelzéssel közlekedett. Matricás kivitel:

2023. március 18-tól változatlan útvonalon, 79-es jelzéssel közlekedik.

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (80-TÓL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$