bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
57 - 58

57

Sablonnal fújt fém duplaoldalas.

1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,11,12,57,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színben nyomtatva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.

Évjárat1995. március, kemény műanyag

Külső oldalA körforgalom jelleg feltüntetése.

Belső oldalA körjáratjelleg miatt az üresen maradt részt piktogramokkal töltötték ki.

Évjárat1996. március, puha műanyag, tartalmi különbség nincsen.

Ez a tábla 1996 áprilisában készült puha műanyagból, duplaoldalas. Építkezés miatt jártak ezen az útvonalon a buszok, bár a konkrét útvonalat sem tudom feltárni, mert a Kerekhegyi utca a 157-es egyik megállója. A szám egyedi, elnyújtott, ilyet a 2001-es 91-esen és 68-as táblán látni a honlapon. LÁSD MÉG: 257-es ideiglenes útvonalas.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag

Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, a piktogramok sorrendje megváltozott. 

Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag

Belső oldal: Általam ismeretlen okokból törölték az 56E-t

Évjárat1999. június (Már tartalmazza az 56-ost)

Külső oldalAz új hűvösvölgyi végállomás megépítése után a végállomásnév Hűvösvölgy lett. A Hűvösvölgy végállomás felirat kicsit ferdén áll, mert az eredeti kétsoros kiírást ügyetlenül húzták középreA járat BKV+ márkavédjegyes lett (még 1998-ban), ezt jelzi a kitett matrica.

Belső oldal: Népkert kiszerkesztése a végállomásnévből, ezért látható üres hely a végállomás és az átszállások között. Megállóváltozások: Áchim András utca -> Bölény utca, Hűvösvölgy, Hidegkúti út -> Hidegkúti út , ez A felirat ügyetlen félrehúzásából adódóan kicsit ferdén áll a sorban. A piktogramok már az új verziók, melyek ekkoriban jelentek meg (lásd még 146-os 2000. évi kiadásánál). Átszállások: a Hímes utcánál feltüntették a korábban kimaradt 157-est (egy kis sétával elérhető).

Évjárat: 2000 - 2001

Külső oldalMatrica nélkül, festékfolyással.

Belső oldal: Piktogramok nélkül készült változat.

Évjárat2003 közepe

Belső oldal: Újlogós, de még a tojáslogós korszak jegyeit (lekerekített sarkú tábla stb.) viseli. A listát rendezték, egységes kinézettel, hézagok nélkül. Az átszállási buszpiktogramok az utolsó tojásszériák típusai. A tájékoztató piktogramok ismét megjelentek. Átszállásként megjelöli saját magát is.

Évjárat2006. október 1. (nem jelöli a 63A-t) - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Belső oldal: A Bátory László utcát i-vel írták.

Évjárat2008. február, kemény műanyag.

Belső oldal: Hűvösvölgyre 2007 augusztusa óta a 18-as villamos is kijár.

Évjárat: dátum szerint 2008. június, valójában 2008. augusztus 21., pk utáni első széria. Matricás. A viszonylat esetében útvonal- és megállóváltozás nem történt.

Évjárat: 2009. március, matricás.

Külső oldal: Járatszám középre igazítva, a feliratok pedig a járatszámhoz közelebb húzva.

Belső oldal: Stílus: vékonyabb vonalas táblázat. Megálló: Várhegy utca -> Mikszáth Kálmán utca (ez a változás már pk után életbe lépett, de az előző szérián nem frissítették). Hálózati változás: A Szabadság híd átadása után a 18-as Moszkva térig rövidült, az 56-os pedig megszűnt - helyettük a 61-es villamos jár Hűvösvölgyre.

Évjárat: 2010. január. Matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben, színes piktogrammal.

Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények feltüntetésével (a viszonylat kerülethatárt nem lép át, így kerületjelzés nincs rajta). Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2011. január. Matricás. Sem tartalmi, sem elrendezésbeli különbsége nincs.

Évjárat: dátum szerint 2011. január, valójában 2011 második fele vagy 2012 első fele. Matricás.

Külső oldal: P+R feltüntetése, ezért a Hűvösvölgy felirat feljebb került.

Belső oldal: Stílus: korszakra jellemzően BKK logó is van rajta, a logók elkülönített fehér sávban vannak megjelenítve. Egyéb szerkesztések: Hűvösvölgynél nem jelzi a Nagyrétet.

Évjárat: dátum szerint 2011. január, valójában 2012 év vége. Matricás.

Külső oldal: A korszakban rövid ideig alkalmazott kialakítás: szintúgy Zurich karakterek, de oldalról nagy mértékben összenyomva. P+R elhagyásával.

Belső oldal: Stílus: átmeneti időszak, amikor már új átszállási piktogramot használnak, csak BKK logó van, a jobb felső sarokba helyezve, nincs "átszállási lehetőségek" felirat, de még régi típusú vonalcsík, intézmények megjelölésével. Megállók: jelentősen csökkent a feltüntetett intézmények-látnivalók száma. Hálózati változások: Új járatok a 64A és 264-es (2012. augusztus 4-től).

Évjárat: 2013. október, matricás

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a körforgalom kifejezés elhagyásával.

Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Tartalmilag azonban semmilyen különbsége nincs.

Évjárat: 2014. június, mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Kissé vastagabb betűk (leginkább a "G" szárán vehető észre)

Belső oldal: Megálló: Turul utca -> Turul utca (kishíd), Hímes utca -> Máriaremetei kegytemplom. Hálózat: új járat a 157A (2014. április 1.).

Évjárat: 2020. március, matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemző újbalos kialakítás. Változatlan betűk, a járatszám függőlegesen kissé összenyomott, oldalról pedig elnyújtott.

Belső oldal: Megálló: Bátori László utca név használata mindkét irányra, Templom utca -> Templom utca (Kultúrkúria). Hálózat: fonódó villamoshálózat átadása (56, 56A, 59B járatok). Átszállások: Széchenyi utcánál átszállások feltüntetése.

58

Évjárat1982 második fele - 1983. december (43-as villamos megszüntetése)

Belső oldal: 1982 második felében a Promontor utca megálló neve Víg utcára változott. Ez a szerkesztés észrevehető a táblán is. Ugyancsak gyanús a Karácsony utca felirat is - korábban ugyanis hibásan Karácsony út néven szerepelt a táblákon. A Liszt Ferenc utat hibásan utcaként tünteti fel.

Évjárat1989. május (Budafoki tér átnevezése, 150-es beindítása)

Külső oldal: Budafoki tér új neve Savoyai Jenő tér. Megszűnt a 9-es és 43-as villamos. Azóta a 10A útvonalát meghosszabbították így feltüntetésre került. Több helyen hibásan saját magát jelzi.

Évjárat1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: Új végállomásnév Balatoni út (Háros utca), valamint Budafok, Savoyai Jenő tér - utóbbi emiatt rövidítve lett. A táblákon először "Szavoyai" szerepelt, amit lecsiszoltak és újraszitázták, ennek nyoma látszik.

Évjárat1995. június

Belső oldal: Törölték a megszűnt 10A-t.

Évjárat1997 első fele (puha műanyag), különbsége nincsen.

Évjárat1998. december

Külső oldalA buszok már a Törley térig közlekednek. A korszakban néhány járatra jellemző vastag betűs stílusban lett kidolgozva.

Belső oldalVékony betűs megállólista. Tartalmi különbsége az új végállomás mellett, hogy a bal oldali listán feltüntették a 3, 14, 114-es járatokat a Tóth József utcánál. Érdekes az átszállási kapcsolatok helyett használt lehetőségek szó, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon. A Törley tér felé az autóbuszok nem állnak meg a Savoyai Jenő térnél. A Városház tér s betűje kimaradt.

Ezen a szérián már orvosolták a hibás Városház tér megállófeliratot.

Évjárat: 2000. november

Belső oldal: Új megálló létesült közvetlenül a végállomás előtt, a Savoyai Jenő térnél, az orvosi rendelő könnyebb megközelítése érdekében.

A MAN járműveken használt viszonylattábla 2001-2004 között, a járatszámból számonként matricás és táblára nyomott kivitel is készült

2004-es hosszabbítás utáni MAN tábla, matricákkal kirakott betűkkel:

nagyobb betűkkel, rövidebb kötőjellel:

Későbbi gyártású, fordított elrendezésű MAN tábla:

Évjárat: 2004. november, Savoya park átadása. A járat útvonala a Savoya parkig hosszabbodott.

Belső oldal: Új járat a 250-es.

Évjárat: 2008. szeptember 6., pk utáni első széria. Matricás. A viszonylat esetében útvonal- és megállóváltozás nem történt.

Évjárat: 2009. június, matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: vékonyabb vonalas táblázattal. Hálózati változások: A Szabadság híd átadása után megszűnt az 56-os és újra jár a 47-es villamos. Megszűnt még a 33A busz.

KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL

Évjárat: 2010. október. Matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben.

Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények feltüntetésével (a viszonylat kerülethatárt nem lép át, így kerületjelzés nincs rajta). Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL

Évjárat: dátum szerint 2010. október, valójában 2011 nyár - ősz lehet. Matricás.

Külső oldal: P+R feltüntetése, emiatt Savoya park egysoros lett, a többi rész pedig jobbra húzva.

Belső oldal: Stílus: BKK logó feltüntetése, elkülönített fehér sávban. Átszállások: korábban kihagyott 250, 250A feltüntetése, P+R jelzése belül is. Budafok-belváros vasúti megálló neve Budafokra módosult.

Évjárat: 2013. május (június 1-i változásra készítve), matricás

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, abból is a korai típus (kisebb, vékony járatszámmal és elnyújtott feliratokkal), a P+R elhagyásával.

Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Hálózati változás: június 1-től 33E -> 133E.

Évjárat: szintén 2013. május, de a fentinél későbbi. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: Kisebb belső járatszám. Nincsen átszállási lehetőségek felirat. Az irányonként eltérő nevű megállók között nincsen perjel.

 

Évjárat: 2014. március 29., a 4-es metró átadásakor. Mindkét oldalán táblára nyomott. Útvonalát Kelenföld vasútállomásig hosszabbították, a Savoya parkhoz nem tér be, míg az ellenvégállomás neve Jégmadár utcára változott.

Külső oldal: Az új neveknek megfelelően, továbbá a korszakra jellemzően: kövérebb, nagyobb járatszám és kisebb, elnyújtástól mentes betűkkel.

Belső oldal: Stílus: kisebb logóval. Megállók: A meghosszabbított útvonalon túl a régi szakaszon az irányonként eltérő elnevezésű megállókat egy néven egységesítették. Hálózati változás: a 4-es metró kapcsán a környék teljes átszervezése.

 

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (59-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$