bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
82 - 84M

82

Évjárat: 1988. január, útvonalhosszabbítás Kőbánya-Kispestig.

Külső oldal: A Benjamin utca ékezete utólagos belejavítás.

Évjárat: 1990 április - 1991 eleje (már Pestszentimre városrész-elnevezés, de még piros gyorsjáratos)

Külső oldal: Kőbánya-Kispestben két kötőjel. Pestimre -> Pestszentimre.

Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. Új járat a 82A (1988. október óta). Megállók átnevezése: Vörös Hadsereg útja -> Szarvas csárda tér, Kőrös utca -> Kettős-Kőrös utca, továbbá az "u." rövidítések helyett mindenhol kiírták az utcákat. Új megálló létesült 1989-ben a Tompa Mihály utcánál.

Évjárat: 1996. február, puha műanyag

Külső oldal: A Máv állomás és a Benjamin utca kicsinyített, oldalirányból összenyomott betűi a 90-es évek jellemző szerkesztési stílusában.

Belső oldal: Közterület-átnevezések a balos által megjelölt irányt vizsgálva: Steinmetz kapitány utca -> Ráday Gedeon utca, Vörös fény utca -> Nemes utca.  Ekkoriban rövidült le a 80-as a Szarvas csárda térig és hosszabbodott meg a 98-as Kőbánya-Kispestig. Ezek a módosítások nagyobb számmal történtek az eredeti átszállások között. A bal oldali listát nézve az alábbi megállóknál találunk átszállás-módosítást: 10. (98-as helyére 80-as nagyobb számmal), 12.(a megszűnt 35-ös helyére az újonnan indult 193-as). Jobb oldali listán: 13. (szintén a 35 és 98 helyére), Kőbánya-Kispest végállomáson látszik a 35-ös hézagja, a 98-ast beékelték nagy számokkal.

Évjárat: 1997 vége - 1998 eleje, már kemény műanyagból. Tartalmi különbsége nincs, a logóba Rt. feliratot szerkesztettek.

Garázsmeneti tábla. Ez a darab 1997 körül készülhetett.

Piros színben is készült.

Évjárat: 1999. március (136 helyett a 19-es közlekedik)

Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal és átmeneti betűtípussal.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, új típusú Rt-s tojáslogó. A 136-os helyett 19-es közlekedik valamint új járat a keresztúr-busz. Minden egyéb átszállási változás csak variálás, hiánypótlás. Pestszentimre végállomást hibásan Pestimreként jelöli.

Évjárat: 2000. augusztus (93 -> Reptér-busz)

Belső oldal: Pestimre helyett immár helyesen Pestszentimrét ír. A Szarvas Csárda térnél ismét jelzi az 50-es villamost, azonban hibásan autóbusz-piktogrammal.

Évjárat: 2004. október 4. (Pestszentimre Iskola-busz beindítása) - 2005. március 7. (Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest)

Belső oldal: Új járatok: Alacska-busz, Pestszentimre-busz, Pestszentimre Iskola-busz,  182182A. Megálló-átnevezése 2004. október 1.-től: Jókai Mór utca -> Gárdonyi Géza utca

Évjárat: 2005. március 7. (Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest)

Külső oldal: Átnevezett végállomás, továbbá a Pestszentimrei oldal néhány milliméterrel nagyobb betűkkel.

Belső oldal: A végállomás átnevezésén kívül tartalmi különbsége nincs. A névváltozás miatt az ott lévő átszállásokat is átrendezték.

Évjárat: 2006. október 1. (84-es beindítása) - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Belső oldal: Zrt-s logó alulra helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Reptér-busz -> 200 (április 1. óta). Megálló-átnevezése: Nemes utca -> Kisfaludy utca.

82A

A járat 1988 októberében indult, időszakos jelleggel a 82-es betétjárataként Kőbánya-Kispest - Szarvas Csárda tér között.

Évjárat: 1988. október, első széria.

Belső oldal: Szinte minden lehetséges átszállás jelölése. Azért találunk félredőlt átszállásokat, szerkesztésgyanús helyeket a belső oldalon, mert a tábla alapját valószínűleg a 82-es balos idáig eső szakaszából vették, és ahhoz szerkesztettek hozzá kihagyott átszállásokat.

Évjárat: 1990.05.02. A járat útvonala ekkor a Gyolcs utcáig hosszabbodott. Ez az utca ma a Fogaras utca nevet viseli és a Tarkő és Nagyenyed utca megállók között helyezkedik el. Tehát az autóbusz új területet szolgált ki és az időszakos jelleg megszűnt.

Külső oldal: A járatszám A betűje kívül és belül is a klasszikus régebbi típusú vékony A lett. A rövidebb végállomásnév miatt a Kőbányai végállomást beljebb húzták.

Belső oldal: Minden lehetséges átszállás megjelölése. A Lakatos út helyett hibásan Lakatos utcát írtak.

Évjárat: 1990.06.15.

Külső oldal: A járat útvonala az újonnan kiépülő Alacskai úti lakótelepig hosszabbodott

Belső oldal: Az újabb szakasz megjelenésén kívül nincsen változás.

Évjárat: 1994. november

Külső oldal: Azóta megszűnt a MÁV-áll. rövidítés, összenyomott betűkkel lett kiírva a korszakra jellemzően. Az Alacskai úti lakótelep rövídítésmentes, de régi típusú. 

Belső oldal: A baloson is meglévő szakaszt és irányt vizsgálva az alábbi megállóváltozások történtek: Lakatos utca -> ~ út, Steinmetz kapitány utca -> Ráday Gedeon utca, Vörös fény utca -> Királyhágó út.

Évjárat: 1996. január

Belső oldal: Megszűnt járatok: 35,135,193A. Új járat: 193.

Évjárat: 1996. április (puha műanyag)

Belső oldal: Rövidített útvonalon közlekedik: 80-as (eltérően nagyobb számokkal szerkesztve), hosszabb útvonalon közlekedik: 98 (eltérően nagyobb számokkal szerkesztve). A Lakatos út megállóhelyen a korábbi szériánál keletkezett hézagot rendezték.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Táblaelhasználódás miatt, ugyanis nincsen különbsége (csak a dátum tűnt el).

Garázsmeneti tábla. Ez a darab 1997 második feléből.

Piros színben is készült.

Évjárat1997 vége - 1998 eleje. Új típusú tojáslogóval, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat1998. augusztus 25. (Keresztúr-busz beindítása)

Belső oldal: Egy 82-es és 193-as átszállást töröltek.

Évjárat2000. augusztus 8. (Reptér-busz beindítása)

Belső oldalAz 1999.02.28-án megszűnt 136-ost kiszedték és a vele összevont 19-est szerkesztették helyére vékony számokkal. 2000 augusztus 8-től a 93-as jelzése Reptér-buszra változott. A már eleve hézagos kőbánya-kispesti átszállásokat újraszerkesztették vékony karakterrel.

Évjárat2000. augusztus 28. után (Alacska-busz beindítása), mivel azonban ismert már egy 2000. augusztus eleji széria, gyártási ideje valószínűleg 2001

Belső oldalAz Alacska-busz feltüntetésén kívül nincs különbsége.

Évjárat2003 második fele - 2004. október, tartalmi különbség nélkül

Évjárat2004. október 4. (Pestszentimre-busz beindítása)

Belső oldalÚj járat: Pestszentimre-busz. Megálló-átnevezése: Jókai Mór utca -> Gárdonyi Géza utca. Korábban elmaradt átszállások feltüntetése.

Évjárat: 2005. március 7. (Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás -> Kőbánya-Kispest). A végállomás átnevezésén túl tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2005. ősz - tél (kialakítás alapján)

Belső oldal: Korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek", logó az alsó részre helyezve. Egyetlen tartalmi különbsége a korábban kimaradt 151-es feltüntetése Kőbánya-Kispestnél.

Évjárat: 2006. december 1. (93-as útvonalának módosítása) - 2007. március  vége (még dátum nélküli), puha műanyag

Belső oldal: A 93-as Ferihegy felé december 1-től a Czuczor Gergely utca helyett a Bessenyei György utcán át közlekedik, valószínűleg ezért törölték. Reptér-busz -> 200

2007.09.03-tól jelzése 182-re módosult.

83

Fémtábla a 80-as évek elejéről. Az F. betű a kiadó Fürst garázsra utal.

Évjárat: 1984. november (lőtéri 114-es megszüntetése) - 1986. január (Ispiláng utcai 114-es beindítása)

Évjárat: 1987 nyár (HITEKA végállomás elnevezés változása) - rendszerváltás között bármikor készülhetett

Külső oldal: 1987 nyara óta a Hunyadi János út végállomás elnevezése Építész utcára változott.

Belső oldal: 114-es beindítása (1986. január), 9-es villamos megszüntetése (1986. október). A Magyar Kábel Művek átszállási sorát ismeretlen okból törölték.

Évjárat: 1991. október (Nándorfejévári út megálló létesítése) - 1993

Külső oldal: Az 1987 előtti külső oldalt vették alapul és abból a HITEKA feliratot törölték, holott a végállomás elnevezése nem változott. A külső oldalt a megállós részhez képest fejjel lefelé szitázták.

Belső oldal: Kifelejtették az utolsó megállót (Építész utca x Hunyadi János út kereszteződésénél található HITEKA megállót).

Évjárat: 1994. október, első és egyetlen tojáslogós.

Külső oldal: A "pu." rövidítése megszűnt valamint a hivatalos végállomásnév került feltüntetésre.

Az autóbusz legtöbb utasát a HITEKA gyár dolgozói tették ki. Az üzemet fokozatosan leépítették, ekkor kezdődött meg a járat hanyatlása és jutott el a júniusi megszüntetéshez.

Egyes táblákra az utolsó napokban tájékoztató matricákat tettek:

84

A viszonylat 1984. augusztus 11. előtti formájában, műanyagtáblára készült sablonos kivitel:

Évjárat: 1990. december (84 -> 84, valamint az Újpest, Szilágyi utca helyett csak Árpád hídig jár)

Belső oldal: A metróátadásra készített táblák egyedi átszállási számtípusával készítve.

Évjárat: 1994. szeptember, utolsó széria

Belső oldal: Flórián tér /Kiscelli utca/ -> Kiscelli utca. A Galagonya utcánál utólag filccel több táblánál is beírták a 60-ast átszállásként.

84E - logikai sorrend miatt lásd lentebb, a 84-es után

84

A tábla nem eredeti, de korhű sablon segítségével lett újra fújva.

Évjárat: 1987. január (láthatjuk az ekkor indult 65A-t utólagos listaszerkesztéssel) - 1988. január (még jelöli a 12A és 12-es járatokat)

Belső oldal: Jól kivehető listaszerkesztés a megszűnt 16A helyére betett 1986-ban indult 116-os, az 1987-ben indult 65A, az 1985-ben indult 104 és 104A is.


Évjárat: 1988. január (már nem jelöli a 12A és 12-es járatokat) - 1988. július (a 26-os meghosszabbítása az Árpád hídig)

Belső oldal: A Szilágyi utca megállóhely megszűnt. Átszállások: megszűnt a 12A,12-es járat. A Margit-hídnál feltüntették a 60-ast (de az is lehet, hogy a korábbi szérián csak le volt kopva). Az Árpád út, Bajcsy Zsilinszky út és a Tito utca megállóknál 96-os helyett hibásan 96 szerepel.

Évjárat:  1988. július (a 26-os meghosszabbítása az Árpád hídig) - 1989. január (20A beindítása)

Belső oldal: A Népfürdő utcánál feltüntették a 26-ost. A 96-os hibáit nem korrigálták.

Évjárat:  1989. szeptember (a 12-es már nem körforgalomban közlekedik) - 1990. április (Thalmann utca -> Fiastyúk utca)

Belső oldal: A 16, 116-os járat lerövidült, helyettük a vár-busz közlekedik, beszerkesztése a 2003-as utolsó tojáslogósoknál alkalmazott betűtípussal azonos (Helvetica Condensed)! A 12-es busz rövidített útvonalon közlekedik, nem érinti a Margit hidat. Néhány elmaradt átszállást (20, 20, 26-os buszok 12, 14-es villamosok) pótoltak, korrigálták a 96-osok hibáit. Új járat a 20A.

A járat az 1990 decemberi metróátadáskor megszűnt, szerepét részben a 84-es vette át.

2006. október 1-től a számjelzés ismét foglalttá vált. A gyáli járatok átszervezésekor, a még szabad jelzések felhasználásával új viszonylat indult, 84-es számon.

Évjárat: 2006. október 1., puha műanyag, a járat indulására készítve.

Garázsmeneti tábla puha műanyagból, a járat indulásának idejéből.

Évjárat: 2007. március előtt (puha műanyag, de még dátumozatlan). A csík teteje vízszintesen vágott.

Belső oldal: Egyetlen különbsége (a csík eltérő helyzetén kívül), hogy a Határ útnál 66-os helyett 66-ost jelöl.

A járat jelzése 2008.08.21-től 84E-re módosult.

84E

Évjárat: 2008. augusztus 21, vélhetően még a hónap elején-közepén legyártva. Az egyik első pk utáni tábla, melyet még közvetlenül a táblára nyomtak, és a régi végállomásnévvel (Kispest, Határ út) készült. Duplaoldalas.

Évjárat: 2008. augusztus vége, matricás, duplaoldalas kivitel. Továbbra is régi végállomásnévvel. A járatszám nincs összenyomva függőlegesen, mint az előző szérián.

Évjárat: 2009. március. Matricás.

Külső oldal: A hivatalos végállomásnévnek megfelelően, piktogrammal. A járatszám és a gyáli végállomás kialakítása nem változott.

Belső oldal: A Távíró utca időszakos megállóhely feltüntetése egészen 2012-ig elmaradt a táblákon.

Évjárat: 2010. március. Matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben, kék színű piktogrammal.

Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, övezethatárok feltüntetésével. Intézményeket viszont nem jelöl. Megálló: átnevezések: Pestszentimre, központ -> Pestszentimre, központ (Nemes utca). Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2010. augusztus. Matricás.

Külső oldal: A gyáli végállomás kisebb betűkkel, egyéb részei változatlanok.

Belső oldal: Stílus: Az intézményneveket is megkísérelték feltültetni, azonban szétcsúszva jelentek meg, a gyáli részen elfedve a megállóneveket. Határ út mellett metrópiktogram jelenik meg. Hálózati változás: megszűnt a 293i. Megálló: Pestszentimre, központ (Nemes utca) -> Pestszentimre vasútállomás.

Évjárat: 2012. január. Matricás.

Külső oldal: Új típusú metrópiktogram és P+R feltüntetése.

Belső oldal: Stílus: A hibás, szétcsúszott intézményneveket korrigálás helyett törölték. BKK logó megjelenítése, elkülönített fehér sávban. Belül is új típusú metrópiktogram. "Budapest" mellett a kerületszámok részletes ismertetése. Megállók: 3 év után végre feltüntetése került a Távíró utca időszakos megálló. Átnevezések: Fiume utca -> Naszód utca (Használtcikk piac), Pestszentimre vasútállomás -> ~ (Nemes utca) / ellenirányban ~ (Nagykőrösi út). .Egyéb szerkesztés: a Budapest-bérlet övezethatárának rövidülése Kacsóh Pongrác útig. Egyéb, nem hálózati szempontból történt módosítások az átszállásokban.

Évjárat: 2014. május 29. Mindkét oldalán táblára nyomott, puha műanyag - az újonnan belépő Volán szolgáltató részére.

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, P+R törlése, piktogram helyett M jelöléssel.

Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal, csak BKK logóval). Hálózati változások: új járat a 194B, megszűnt a 166A. Egyéb szerkesztések: feltüntették a 633-as volán járatot is. A Távíró uca időszakos jellegét két nyelven is jelzi.

Évjárat: 2016. szeptember. Mindkét oldalán táblára nyomott, puha műanyag -  Volán szolgáltató részére.

Külső oldal: A járatszám nagyobb méretű, a karakterek egymástól nagyobb közzel elválasztva, emiatt a Határ út kétsoros lett.

Belső oldal: Stílus: A részletes tájékoztató szöveg törölve, 55-ös biztosított csatlakozás jelzése. Az övezeti határok zöld színben és megváltozott stílusban. Az időszakos megálló információs keretének törlése. Hálózati változások: új járat a 66B. Megállók: Nagykőrösi út (Határ út) -> Nagykőrösi út / Határ út, továbbá egyes megállók nevében rövidítés az átrendezések miatt (pl. Széchenyi I. utca). Egyéb szerkesztések: Nem jelöli a 633-ast, mivel a Budapesten belüli köztes megállói megszűntek. Pestszentimre térségében az átszállások átrendezése.

84M

2019. április 8-ától 2022. május 13-áig az M3 felújítása alatt munkanapokon reggel a 84E helyett 84M jelzéssel új viszonylat közlekedett, a Nagyvárad tér érintésével, s onnan a Határ útig, a Távíró utca megállót pedig kihagyta.

Matricás, puha műanyag, belső oldala üres:

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (85-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$