70
Sablonra fújt duplaoldalas kivitel, alatta egy korai, szintén 70-es trolira készült balossal.
Évjárat: 1987.04.13. (Olof Palme sétány elnevezés születése) - 07.31. (Nagymező utcai megállóhely létesítése)
Belső oldal: A korszakra nem jellemzően (csak a korábbi balosoknál) erősebb feketével rajzolt táblázat.
A tábla érdekessége még, hogy a korszakan egyáltalán nem jellemző szögletes sarkú műanyagra készült.
Évjárat: 1993 október
Belső oldal: Megállóváltozások: új megálló a Nagymező utcánál. Május 1 út -> Hermina út, Gorkij fasor -> Városligeti fasor, Lenin körút ->Teréz körút, Népköztársaság útja -> Andrássy út. Átszállási változások: az 55-ös megszűnt, helyette a meghosszabbított 1-es villamos közlekedik, a 20-as busz már nem közlekedik a belvárosban, a 12A megszűnt, a 12-es lerövidült, a 4A szintén megszűnt, a 4-est pedig pótolták (a korábbi szérián kimaradt). Az átszerkesztéseket igényesen készítették.
Évjárat: 1994 december, első tojáslogós.
Külső oldal: Megszűnt a Kossuth L. tér rövidítés, régi típusú betűkkel 3 sorban teljesen kiírták.
Évjárat: 1995 november
Belső oldal: Törölték a megszűnt, vagy változó járatokat: 1, 33, 105.
Évjárat: 1997.április, puha műanyag
Belső oldal: Új típusú rt-s logó - a troliknál hamarabb elterjedt. A 67-es villamos helyett már a villamospótlóval lehet utazni, illetve látható a rövid ideig közlekedő 69A villamos is.
Ugyanilyen dátumozással kemény műanyagból is készült tábla. Abban különbözik a puhától, hogy nem jelöli a 69A villamost.
Évjárat: 1998. augusztus 25. után (City-busz beindítása)
Belső oldal: Az Andrássy útnál feltüntették a 4-est. A jobb oldali listát vékony betűkkel átdolgozták. Új járat a city-busz.
1999. március 27-28. Hermina úti felsővezeték karbantartás idején: (duplaoldalas tábla)
2001. május 3-5. Nefelejcs utca lezárása idején (csatornajavítás)
Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítása alapján)
Belső oldal: A két táblázat megcserélve a korábbi szériához képest. Erzsébet királyné útja felé a Bajcsy-Zsilinszky út el lett írva, i-re végződéssel, továbbá a Dvorák-ból elhagyták az idegen karakter használatát az "R" betűn. Új megálló 2005.07.18-tól: Zichy Jenő utca. Megálló-átnevezés Kossuth tér felé. Bajza utca -> Nefelejcs utca. Új járat az 1A és 3-as villamos. Egy elmaradt 75, 79-es átszállás feltüntetése
Évjárat: szintén 2005 ősz - tél, de a fentinél későbbi
Belső oldal: Egy 15-ös átszállás áthelyezése, ill. ellenirányban törlése.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Tartalmi különbség nélkül, még a Bajcsy-Zsilinszky út i-vel írt hibája is megmaradt.
Ziu homloktábla matrica:
72
Évjárat: 1977. május, ekkortól kezdve közlekedik az Állatkerti körúton (korábban a Dózsa György úton közlekedett).
Fémtáblára szitázott, korszakra jellemzően színes piktogramokkal.
(A fényviszonyok miatt a piros színek nem látszanak jól a fotón)
Évjárat: 1980 (új típusú piktogramok használata). A ZIU típusú trolibuszokon 1982-ig gyakran használtak (de nem kizárólagosan) villamostábla-formátumú oldaltáblákat. Az Ajtósi Dürer sor megálló neve itt már Hungária körút.
1981. december 31-től a 3-as metró Deák tér - Lehel tér szakaszának átadása miatt az Arany János utcáig közlekedett, ekkor készült ez a fém duplaoldalas tábla.
Műanyag, duplaoldalas kiadás a 80-as évek közepéről:
Évjárat: 1984. november - 1987. július (A 120-as járatot már nem jelöli a Dózsa György útnál, mert annak végállomása az Árpád hídhoz került, ugyanakkor az 1-es villamos még nincs jelölve a Kacsóh Pongrác útnál.
Évjárat: 1984. november - 1987. július, de az előzőnél későbbi, inkább 86-87
Belső oldal: A korábban kimaradt 73-as trolit eltérő karakter-típussal pótolták.
Évjárat: 1988. október - ekkortól kezdve létezik a mai hurokútvonal a Thököly útnál, a Hungária körúti végállomásozás helyett
Belső oldal: Az útvonal módosítás miatt a Hungária körút megálló helyett az Ajtósi Dürer sor elnevezésű megálló létesült a Hermina úton. Járatváltozások: Új járat (1988 május óta) a 15A, és a 26A (1988 nyár), utóbbi a megszűnt 12A helyére lett beszerkesztve. Az 1989 januárjában indult 20A-t még nem jelzi. A Kacsóh Pongrác útig 1987-ben meghosszabbított 1-es helyet kap, mellette az 55-ös is (ennek korábban is ott kellett volna lennie). Láthatjuk a júniusban indult 73-ast is a Thököly útnál.
Évjárat: 1992
Külső oldal: A Thököly út alá régi típusú betűkkel kiírták a Hermina utat.
Belső oldal: Az új rendszernek megfelelően történt néhány utcanévváltozás, illetve a Máv kórház megállóhely neve Munkácsy Mihály utcára változott. Átszállások: 1990-ben indult a 105-ös (és megszűnt a 4A, és rövidült a 20-as), a 26A-t a lista az időszakosság miatt nem jelöli, valamint a 75-ös troli útvonala módosult, helyette a meghosszabbított 1-es villamos közlekedik a Thököly útig. A 75-ös troli "tr-je" a Hungária körút megállónál véletlenül ott maradt.
Évjárat: 1994 január, utolsó balosszéria
Belső oldal: Átszállások: 1993.12.31-én megszűnt a 15A, ezt kiszedték a listából. 1993 októberétől az 1-es villamos a Kerepesi útig hosszabbodott, ezért az 55-ös megszűnt.
Évjárat: 1994 december
Külső oldal: Megszűnt az Arany János utca rövidítés.
Évjárat: 1995 november
Belső oldal: Megszűnt járatok: 44-es villamos és 33-as busz. Lerövidült: 105-ös busz.
Ugyanilyen dátummal és kinézettel készült puhatábla is! Ez a korszakra még egyáltalán nem volt jellemző (még az is lehet, hogy csak ottfelejtett rossz dátumról van szó, mivel 1996-ban ugyanezek az állapotok voltak érvényben).
Évjárat: 1997 április, puha műanyag
Belső oldal: Új típusú rt-s logó - a troliknál hamarabb elterjedt. Illetve a 67-es villamos helyett már a villamospótlóval lehet utazni.
Évjárat: 1997 november (a tulajdonos pontos adata), kemény műanyag.
Külső oldal: Feliratok kisebb méretű, de továbbra is régi típusú betűkkel való feltü
ntetése. Az Arany János utca felirat utca kifejezésének rövidítése. A Hermina út zárójel helyett perjelek közé helyezve. A szám egy átmeneti típus.
Belső oldal: A troliknál igen korán megjelenő vékonybetűs megállólista, vastag járatszámmal.
Évjárat: 1998. augusztus vége
Belső oldal: Új járat a city-busz, valamint logikusabb átszállás elve alapján a 74-es trolit beírták az Erzsébet királyné útjához is.
Évjárat: 2000, utolsó tojáslogós
Belső oldal: A bal oldali listán kiszedték a fölösleges átszállásként szereplő 74-es trolit az Ajtósi Dürer sornál (az Erzsébet királyné útjánál kényelmesebb az átszállás), valamint a másik irányban a Bajcsy-Zsilinszky útnál a régóta kifelejtett 70-es és 78-as trolit pótolták
A vonal 2001 júliusától márkavédjegyes bkv+ minősítést kapott, kijelzős járművek közlekedtek a vonalon, így a táblagyártás csak pótlási feladatokra, kis darabszámban fordult elő.
Évjárat: 2006. június - 2007. március vége (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: Új járat: 1A villamos, 73-as busz. Korábban elmaradt átszállások (74-es troli, Pólus-busz) feltüntetése, néhány átszállás áthelyezése másik megállóhoz.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással.
Belső oldal: Megszűnt: City-busz (2007. augusztus 31.), 4, 4. Meghosszabbítva: 105-ös. Átszállások átrendezése kedvezőbb, kisebb rágyaloglási távolság alapján (pl. 1-es villamos és kisföldalatti átszállások esetén). MÁV átszállás feltüntetése.
Ziu homloktábla matrica:
A járatra garázsmeneti tábla is készült. Ez a darab 1996-ban, puha műanyagból.
Ez a darab 1997 áprilisában készült szintén puha műanyagból. A garázsmeneti vonal meghosszabbodott a 75-ös troli vonalán.
1999 körül készült azonos feliratú, eltérő kialakítású, kemény műanyagból készült verzió.
73
Évjárat: 1979. április, fém balos. A járat végállomása az 1982 januári metróátadásig a mai Nyugati pályaudvar megállóhelynél volt.
Belső oldal: Az 1979-es évre jellemző régi típusú, de már fekete piktogramokkal. Az 1979 áprilisa óta közlekedő 80-as trolit már jelöli, de a májusban megszűnt 71-es troli is listában van. A Majakovszkij utcánál hibásan saját magát is megjelöli átszállásként.
Ziu homloktáblák, 1981. decembertől érvényes állapotok szerint. Sablonos és egy szitázott kivitel, fémből.
Évjárat: 1985. március (A Keleti pályaudvarnál jelöli a 20-ast) - 1988. január (még létezik a 12A)
Külső oldal: A járat útvonala 1982-ben az Arany János utcáig hosszabbodott. Baross tér helyett, pontosabb behatárolásként, a Bethlen utcát jelöli.
Évjárat: 1992 v. 1993
Külső oldal: A két végállomás megcserélése. Keleti pályaudvar helyett Baross teret ír, a Bethlen Gábor utca zárójelbe került
Belső oldal: Ellentétes irányt jelöl.
Évjárat: 1994. december, első tojáslogós
Külső oldal: Megszűnt az Arany János utca és a Bethlen Gábor utca rövidítése, emiatt a Bethlen Gábor utca felirat kicsivel kisebb lett.
Évjárat: 1997 április, puha műanyag
Belső oldal: Új típusú rt-s logó - a troliknál hamarabb elterjedt. Megszűnt vagy módosult járatok hézagos törlése: 1, 33, 95,105 buszok és 44-es és 67 villamos (utóbbi helyett már a villamospótlóval lehet utazni.). A pólus busz azonban nem szerepel a listában.
Évjárat: Szintén 1997 április, de kemény műanyag
Belső oldal: Még régi típusú logóval, de tartalmi különbsége nincs.
1997. április 5-6., általános felsővezeték karbantartás miatt a 73-as nem közlekedett, járműveit a 76-os vonalon közlekedtették. Puha műanyag, duplaoldalas tábla:
Évjárat: 1999. június 21. - november 11. A Ferdinánd híd felújítása, átépítése miatt a 76-os nem közlekedett, a 73-ast sűrítették 73-76 jelzéssel.
Külső oldal: Arial járatszámmal, a feliratok azonos kialakításúak a normál 73-as táblával
Belső oldal: A 76-os átszállást kiszedték, és az azóta elindult (1998. augusztus 25.) City-buszt beszerkesztették, továbbá a logóba Rt. felirat került (ez a típusú lóg a trolitábláknál igen ritkán volt használatban)
Évjárat: 2000 első fele
Külső oldal: Korszakra jellemző kis járatszám, az újlogós betűkhoz hasonló típussal.
Belső oldal: Vékonybetűs megállólista vastag járatszámmal és új típusú RT.-s tojáslogóval. tartalmi változás nincs az 1999-es táblához képest (természetesen a 76-os troli ismét látható a listában), a pólus járat továbbra is hiányzik.
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: A zárójelben már a Keleti pályaudvar feliratot találjuk.
Belső oldal: A végállomásnév változása. A megszűnt 23-as villamost törölték, és végre megjelent a pólus-busz átszállása is.
Évjárat: 2003 második fele - 2004. A végállomás neve ismét a Bethlen Gábor utcát tartalmazza Keleti pályaudvar helyett
Évjárat: 2005. december 3. (73 -> 73)
Belső oldal: A korábban használt ún."nagylistás" elrendezés helyett kisebb betűkkel két-két oszlopra bontva. Korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" és a logó a tábla alsó részébe helyezve. Rákóczi úti buszcsalád átszervezése után megszűnt a 7A és 73-as, új járat a 73-as.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Külső oldal: Azonos méretű betűk, így a Baross tér a korábbinál kisebb, a Bethlen Gábor utca a korábbinál nagyobb méretben. A járatszám nincs elnyújtva.
Belső oldal: Zrt-s logó, egyéb különbség nincs.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Külső oldal: 2007. augusztus 5-től a 4-es metró építési munkálatai miatt a Garay utcába került a végállomás. A két végállomást felcserélték, a betűk kövérebbek, nagyobbak.
Belső oldal: MÁV-átszállások feltüntetése (Keleti pályaudvarnál hibásan Nyugatit jelez). 74-es átszállási irányok feltüntetése. Megszűnt: City-busz, valamint a 4-es busz, helyette a hosszú 105-ös jár.
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag
Belső oldal: A hibás pályaudvar-megnevezést javították a Baross térnél.
74
Évjárat: 1977.április, a trolijárat indulásakor (korábban autóbusz közlekedett itt)
Évjárat: 1980. május - 1982. december, fém kivitelű duplaoldalas tábla
A járat a Kacsóh Pongrác úti felüljárórendszer bővítése miatt 2 évig az Erzsébet királyné útja 70-es trolivégállomásig közlekedett.
szintén 1980. május - 1982. december,de műanyag kivitelben, továbbá a járatszám karakter-köze kisebb.
Ez a duplaoldalas tábla a 80-as évek közepén készült.
Ez is egy duplaoldalas széria, de valamilyen pótlás alkalmára készülhetett a 80-as években, mert Lenin körutat (mai Erzsébet körút) jelöl.
Évjárat: 1987. március (Olof Palme sétány közterületnév létrejötte) - 1987. szeptember (25A beindítása, melyet még nem jelez)
A gyorsjáratok csak a fényviszonyok miatt tűnnek feketének, de valójában pirossal vannak szitázva.
Évjárat: 80-as évek vége, duplaoldalas széria, a körút megnevezés teljes kiíírásával
Évjárat: 1991
Külső oldal: A Tanács körút elnevezése Károly körút lett.
Belső oldal: Az egyébként korábban Lenin körút elnevezésű megállóhely átszerkesztett betűkkel készült, azonban hibásan: Erzsébet körút helyett Erzsébet királyné útja szerepel.
Évjárat: 1992 vagy 1993
Belső oldal: A korábban elvétett megállónevet korrigálták, listatiszta szerkesztéssel. Néhány korábban kifelejtett átszállást pótoltak, illetve a 75-ös trolit egy helyen áthelyezték.
Évjárat: 1994 december, első tojáslogós széria
Belső oldal: A Stefánia út megálló Zichy Géza utca nevet kapott (A két utca párhuzamos, a megálló elnevezése nézőpont kérdése).
Évjárat: 1995 november (következő széria)
Belső oldal: A megszűnt 1-es és 33-as járatot törölték.
Évjárat: 1997 április, puha műanyag
Belső oldal: Új típusú tojáslogó - a troliknál hamarabb elterjedt. A két irányt megcserélték (a dátumot először a még jobb oldalon lévő irány alá rakták, aztán megcserélték az irányokat, ezért található a bal oldalon). A 99-es helyett azóta a 99A jár, ezt kisebb számokkal ékelték helyére. A rövid ideig közlekedő 69A villamost is láthatjuk.
Évjárat: 1997. augusztus 11 - október 31. között, a vKacsóh Pongrác úti felüljáró felújításának első üteme miatt a trolibuszok a Kacsóh Pongrác útig haladtak saját útvonalukon, majd itt nem fordultak be a felüljáróhoz, hanem a 72-es trolival együtt folytatták útjukat annak végállomásáig (Arany János utca). Kemény műanyagból készült tábla.
Külső oldal: A módosított végállomás régi típusú betűkkel lett nyomtatva, valószínűleg a mintát a 72-es troli listája adta.
Belső oldal: A megállólistában véletlen lemaradt a 99A és a Dózsa György útnál a kisföldalatti.
A fehér hátterű felirat fölött korábban azonos tartalmú, de piros színű matrica helyezkedett el:
Évjárat: 1998. március 23-tól, a felüljáró felújítás második üteme
Külső oldal: Immár a szitában is piros színnel tüntették fel a megváltozott végállomást (tehát a képen nem matrica látható, mint a korábbi szériánál!).
Belső oldal: Pótolták az elmaradt földalattit és 99A-t, valamint az Erzsébet királyné útjánál kiírták az 1-es villamost.
Évjárat: 1999 (immár teljes szakasz [Az összehasonlítást az utolsónak feltett teljesszakaszossal végzem (97/4)]
Külső oldal: Az újlogós betűkéhez hasonló típus, a korszakra jellemző kis járatszámmal.
Belső oldal: Vékonybetűs megállólista. Az Erzsébet körút megállónál feltüntették a 7-es család tagjait is. Ismét jár a 37A villamos, ez is feltűntetésre került, a megszűnt 69A villamos pedig törölve lett.
Ez a duplaoldalas tábla 1999 körül készült. Egy rövid ideig tartó pótlás lehetett a vonalon. Addig a trolibuszok a Csáktornya park - Ajtósi dürer sor megálló között eredeti útvonalukon közlekedtek, majd onnan továbbmentek a 72-essel a Thököly úti végállomásig.
Évjárat: 2000. december (1A villamos beindítása)
Külső oldal: Felemás típusú járatszám, a régihez hasonló, de annál vékonyabb betűk.
Belső oldal: Látható a rövid ideig közlekedő 63-as (2000 szeptemberében indult), és a decemberben indult 1A villamos (bal oldalt az Erzsébet Királyné útjánál csak egy "A" betűt írtak véletlen).
Évjárat: 2001. október, utolsó tojáslogós széria
Belső oldal: A 63-as villamos helyett 3-as jár.
2003 körül felülmatricázott fém Ziu homloktábla:
Évjárat: 2004. június 15 (99A megszüntetése) - 2005. nyár (kialakítása alapján)
Belső oldal: Megszűnt: 32, 99A. Új járat: 132. Egy fölöslegesnek vélt 25-ös átszállást töröltek.
Kertész utcai visszafordulásnál használt tábla, duplaoldalas, kemény műanyagból gyártási év 2003 vége vagy 2004
Évjárat: 2005. szeptember 1. (kialakítása alapján) - december 3. (még nem jelöli a 73-as buszt)
Belső oldal: Korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A logó a tábla alsó részébe helyezve. Erzsébet körútnál szerkesztési hiba miatt nem jelöli a 28-37 járatokat. Fűrész utcánál elmaradt 25-ös átszállás feltüntetése, továbbá a Dózsa György út térségében átszállások átrendezése.
KERESEK ÉLESEBB KÉPET A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: szintén 2005. szeptember 1. - december 3., de a fentinél későbbi
Belső oldal: Erzsébet körútnál visszakerültek a 28-37-es villamosok.
Évjárat: 2007. február 1. (239-es busz ismételt beindítása) - március vége (a tábla még nem dátumozott), puha műanyag
Belső oldal: Zrt-s logó a korszakra jellemzően. Megszűnt: 7A (2005. december 3.), 132 (2006. szeptember 29.). Új járat a 73-as és 239-es. A 47-es villamos a 4-es metró fehérvári úti építése miatt rövidítve jár ezért törölték.
74A
Évjárat: 1987. november 7., a járat indulásakor
Évjárat: 1994. december, első tojáslogós
Külső oldal: 1990 óta a végállomás a Mexikói út néven fut
Évjárat: 1995 november, 2. tojáslogós
Belső oldal: A megszűnt 1-es busz törlése.
Évjárat: 1997 április (puha műanyag)
Belső oldal: Új járat a 67-es villamost "pótló" 69A villamos
Évjárat: 2000. december (1A beindítása)
Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszám és átmeneti típusú betűk.
Belső oldal: A Mexikói út végállomásnál történtek vékony számos szerkesztések: a korábban kihagyott 25, 25, 25A buszok, a szintén kihagyott 1-es villamos, és az újonnan indult 1A és 63-as villamos, valamint a megszűnt 69A törlése.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Megszűnt: 32-es busz és 63-as villamos. Helyettük jár a 132-es busz és 3-as villamos.
Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján). Tartalmi különbség nélkül
Belső oldal: Korszakra jellemzően "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" és a logó a tábla alsó részébe helyezve.
Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése) - 2007. március vége (még nem dátumozott a tábla), puha műanyag
Belső oldal: A megszűnt 132-es törlése
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (75-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|