bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
41 - 43gy

41

Évjárat1990 első fele (még piros gyorsjáratok, de minden átszállást jelez)

Az autóbuszok útvonala a Vincellér útig hosszabbodott, ugyanis 1992 decemberében összevonásra került a 172-es járattal. Ekkoriban már csak elvétve használtak ilyen sablonra fújt táblákat.

Évjárat: 1992. december, a 172-essel történt összevonáskor

Külső oldal: Út helyett hibásan "utca"

Belső oldal: A régivel azonos szakaszon vizsgálva az alábbi megállóváltozás történt: Menyecske utca -> Kérő utca.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Belső oldal: Az Alabástrom utca megálló neve áthelyezés miatt Torma utcára módosult még 1993 áprilisában.  A korábbi Torma utca megálló neve ezzel egyidejűleg Husáng utcára módosult.

Évjárat1996. január

Belső oldal Megszűnt járatok tölése: 87B és 139 (utóbbi helyére a 139-es szerkesztve). Jobb oldalon a 13. megállónál pótolták a piktogramot. A Kosztolányi Dezső térnél látszik az 1-es hézagja, valamint az időközben elindult 173-ast a 86-os helyére tették be. Ebben az irányban is törölték a 87B és 139-t.

Évjárat1997 első fele (puha műanyag), táblaelhasználódás miatt készült, tartalmi különbsége nincs.

Ez a garázsmeneti tábla 1997-ben készülhetett, puha műanyagból.

Évjárat1998. október

Belső oldal: A logóba Rt. felirat került, valamint alulra a korszakra jellemzően Kelenföld felirat. A villamosra való kedvezőbb átszállási kapcsolat miatt új megálló létesült a Kosztolányi Dezső téren közvetlenül az indulás után (1998.október 15.). A Fürst garázs megállóhely neve Kelenföldi autóbuszgarázs lett (hivatalosan már 1997. január óta), a Kosztolányi Dezső tér irányába a Horogszegi határsor megálló új neve Kápolna út, Menyecske utca -> Őrmezői lakótelep, ~. A szerkesztéseket már az új típusú, vékonyabb karakterrel készítették. Egy 141-es átszállást áthelyeztek.

Évjárat1999

Belső oldalVékony betűs megállólista. Egy kimaradt 41-es villamos átszállást pótoltak.

Évjárat: 2000

Külső oldalA járatszámot a korszakra jellemző kis méretűre cserélték.

Belső oldalNincsen változás.

Garázsmeneti duplaoldalas tábla kemény műanyagból, gyártási éve kb. 1999

Évjárat2003 első fele

Külső oldalUtolsó szériás tojáslogósokra jellemző típuso és kialakítás. A két irányt felcserélték.

Belső oldalUtolsó szériás stílusú megállólista és piktogramok. Kápolna út -> (ismét) Horogszegi határsor, Őrmezői ltp., Menyecske utca -> Menyecske utca. Már létezik a 40E járat (2002. május) és a 153-as buszok megállnak a Dayka Gábor utcánál is (2001-től). A jobb oldalon a 18. megállónál felüntették az összes átszállást.

Lásd még ilyen stílusú táblákat: 8,17,32,38A,50É,85,93,123,132.

Kísérleti jelleggel 2003-ban az utastérbe kihelyezett tábla:

Évjárat2003 nyár vége (még nem jelöli a 140E-t). Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása) - 2005. augusztus (logó elhelyezkedése alapján)

Belső oldal: Új járatok: 140E (2003. szeptember), Újbuda-busz (2003. október).

Évjárat2005. szeptember (kialakítás alapján) - december 2. (7A megszüntetése)

Külső oldal: Kisebb betűkkel.

Belső oldal: A logó a korszaknak megfelelően alulra került, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.

A járat 2008.09.06-tól összevonásra került az 50-essel, és 150-es jelzéssel közlekedett tovább.

41E

Ez a fémtábla a 80-as évek elején készülhetett. Az F betű a vonalat kiadó Fürst garázst jelzi.

Évjárat: 1985 (A Kosztolányi Dezső térnél nincs feltüntetve a 114-es)

A 80-as évek végén egy rövid ideig keret nélkül gyártották az expresszjáratok tábláit:

Évjárat: Kb. 1989 (bár a 114-esnek szerepelnie kellene a listában, valószínűleg csak hiba folytán hagyták ki)

Külső oldal: Keret nélkül készült.

Belső oldal: A Kérő utca megálló neve Menyecske utca lett (ez bizonyítja, hogy ez a tábla későbbi, mivel az 1985-ös menetrendi könyv még Kérő utcát ír).

A járat közlekedését 1990 szeptemberétől az akkor induló 41-es autóbusz vált

41

Évjárat: 1990. szeptember, a járat indulásakor (ezzel egyidejűleg a 41E megszűnt)

Külső oldal: Az összes ismert balos szérián hibásan "Neszményi" út szerepel.

Évjárat: 1991 - 1992. december között (172-es még létezik)

Belső oldal: Megálló átnevezése: Menyecske utca -> Kérő utca. Hibásan még jelöli az 1-es járatot

Évjárat: 1992. december (172-es megszüntetése, 41-es meghosszabbítása) - 1993 (még nem dátumozott)

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: 4 év után korrigálták a Neszmélyi út feliratot.

Évjárat: 1996. július (puha műanyag)

Belső oldal: Megszűnt járatok kiszerkesztése: bal oldalon a 139-est, nyom nélkül, a sort a helyére húzva. Jobb oldalon a 87B-t elfelejtették kiszerkeszteni, ezért utólag lekaparták, a 139-est viszont kiszerkesztették. A Kosztolányi Dezső térnél házagot hagyva törölték az 1-est, az alatta lévő sorban a kiszedett 86-os helyére húzták kicsit ferdén a 114-est és mögé beszerkesztették az 1994 decemberében indult 173-ast.

Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag), tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.

Belső oldal: Dátum nincs, a járatszám belül kissé félredőlt.

1998.04.18-tól az Őrmezői lakótelepnél tett körüljárási irány ellentétes lett (az útvonal nem változott), ekkor a végállomást a Menyecske utcánál jelölték ki.

Évjárat: 1998. április

Külső oldal: Betűk és számok régi stílusban maradtak, de vékonyabbal írták őket.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, a logó pedig már új típusú tojáslogó. A belső járatszám "1-es" része Helvetica helyett Univers típusú. A lakótelep feliratból a jobb oldali listán véletlenül kimaradt az "a" betű. A megállóhelyek a megváltozott forgalmi rend szerint módosultak. Érdekes a kapcsolatok helyett használt lehetőségek szó, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon.

Ez a tábla azonos belső oldallal készült, azonban külső oldala hibás: Az őrmezői lakótelep R-je lemaradt.

Évjárat: 2004. november 22. (250-es beindítása) - 2005 első fele

Belső oldal: Új járatok: Újbuda-busz, 250-es.

Man járművek közlekedtetése esetén alkalmazott, matricás táblák kétféle kivitelben:

A járat jelzése 2008.09.06-tól 150E-re változott, és a Fehérvári útig (Újbuda-központ) hosszabbodott az útvonala.

42

Fém duplaoldalas a 80-as évek közepéről

Évjárat1984. november (a metró új szakaszának átadása) - 1985. július (Polgár utca megálló megszüntetése)

Belső oldal: A gyorsjáratok sajnos lekoptak róla.

Az autóbuszok útvonala a Békásmegyeri végállomásnál 1986 márciusában a lentebb látható ábra szerint módosult:

Évjárat1986. december (a körforgalmi 118-as helyett már a Bogdáni úti közlekedik) - 1987. március (Ortutay Gyula utca visszanevezése Pozsonyi utcára).

Belső oldal: Útvonalmódosítás Békásmegyeren a fentebb bemutatottak szerint. A Polgár utca megálló kis megállóköze miatt még 1985 júliusában megszűnt. Megszűnt a körforgalmi 118-as, és feltüntettek egy kimaradt 134-es átszállást. A Pozsonyi utca neve rövid ideig (1985. december - 1987. március) az Ortutay Gyula nevet viselte, ezt örökíti meg a tábla.

Évjárat1991 (már keretezett gyorsjáratok) - 1992. május (134-es megszüntetése, melyet még jelöl)

Külső oldalA Korvin Ottó tér neve Szentlélek tér lett. A Pünkösdfürdő utca felett eltűnt a Békásmegyer felirat.

Belső oldalMegállóváltozások: Korvin O. tér -> Szentlélek tér, Czetz János utca -> ~ köz, Ortutay Gyula utca -> Pozsonyi utca (még 1987-ben módosult) , új megálló: Római tér (1991. január). Az átszállási változások esetén csak a közlekedési változásokból adódóakat jelöltem: 84-es helyett már 84-es jár, elindult a 106-os. Azóta megszűnt az 55 és 184-es, és lerövidült az 55-ös.

Évjárat1992. május (már nem jelöli a 134-es buszt) - 1993 (dátumozatlan)

Külső oldal: Rövidítve visszakerült a Békásmegyer felirat, érdekes a félredölt S betű.

Belső oldalAz Aqiuncum K betűvel van írva, a Szénhidrogén kutató megállóban megszűnt a rövidítés. Az átszállások közül a meghosszabbított 34-est mindenhol feltüntették, a megszűnt 134-est pedig kiszedték a listából.

Évjárat1994. június, első tojáslogós

Külső oldal: 1994 júliusától az autóbuszok már Békásmegyer Hév állomásig közlekednek. Ez a módosítás hagyományos régi típusú betűkkel készült, valószínűleg azért, mert a mintát egy másik Békásmegyeri járat táblájáról vették (143,186).

Belső oldalMegállóváltozás a végállomás módosulásán kívül nem történt.

Évjárat1997 második fele

Belső oldalTörölték a megszűnt járatokat (84, 86, 142).

Évjárat1999 első fele

Külső oldalA korszakra jellemző kis járatszám és az újlogós táblákéhoz hasonló betűk.

Belső oldal: Vékonybetűs megállólista, vastag járatszámmal. A megállólistában tartalmi változás nem történt.

Évjárat: 2000

Külső oldal: Egyetlen különbsége, hogy külső oldalában visszatértek a régi mintára, mivel az előző tábla kicsiny száma kevésbé volt látható.

Évjárat: 2003 nyár - 2004

Belső oldal: Új járatok: 18A busz (1999. május), 1A villamos (2000. december), Békás-busz (2001. október)

Évjárat: 2005. január 22. (új megálló a Rómaifürdőnél)

Évjárat: 2007. július, puha műanyag.

Külső oldal: Kisebb feliratokkal.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". HÉV helyett Szentendrei HÉV megnevezés használata és két megállónál történő beszerkesztése.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: Volán, MÁV és további elmaradt átszállások feltüntetése.

Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással, tartalmi különbség nélkül.

Külső oldal: Nagyobb karakterek, kisebb sorközzel.

2008.09.06-tól összevonásra került a 146-ossal, a továbbiakban 134-es jelzéssel közlekedett.

43

1982. január és 1984. november között használták ezt a fémtáblát.

Másik típusú sablon:

A járat 1985 májusában megszűnt.

1990 decemberében a 3-as metró újpesti szakaszának átadásával a 43-as buszok közlekedését az azonos útvonalú, de több megállóval rendelkező 43-as váltotta fel.

Évjárat1990. december 16. (beindítása)

A járatnak vonalközi végállomása volt Újpest-városkapunál, eleinte a Petőfi laktanya irányában, később pedig az Árpád-híd felé.

Évjárat1992

Külső oldalA végállomás elnevezésében Újpest helyett már Megyer szerepel.(a 80-as évek végétől egyre inkább kezdett kiépülni a Megyeri rész, önálló résszé alakulva, elválva Újpesttől (a térképek is csak 1990-től jelzik a Megyer feliratot a térségben).

Belső oldalMegálló átnevezések történtek. Az átszerkesztések nyomát jobban megfigyelve észrevehetjük (kissé félre vannak dőlve): Táncsics Mihály utca -> Károlyi István utca, Lipták utca -> Zsilip utca, Hoffman utca -> Béla utca.

Évjárat1993. július (A járat útvonala a Vízművek lakótelepig hosszabbodott).

Külső oldalA hosszabbításnak megfelelően régi típusú betűkkel átdolgozták.

Belső oldalCsak egy megálló átnevezés történt vastagabb betűkkel szerkesztve: Árpád út /Váci út/ -> József Attila utca. Pótolták az Újpest városkapunál korábban kimaradt 121-est (nagyobb számokkal).

Évjárat: 1994. április (utolsó széria)

Belső oldal: Újpest-városkapunál törölték a VÁ. feliratot, mivel a vonalközi végállomást ebben az időszakban már a másik irányban (Árpád híd felé) alkalmazták

Az újpesti Petőfi laktanya szerepe a kilencvenes évek közepére egyre inkább csökkent, a kiritkított követés miatt a 43-as alacsony kihasználtsággal közlekedett. Ennek következtében 1995 áprilisában még a nagy járatmegszüntetések előszeleként megszűnt. Tojáslogós széria nem volt.

43

Az 1977 - 1979 között készült eredeti sablon alapján újrafújt tábla (eredetileg fémtáblákon használták)

Eredeti fémtábla az 1981. decemberétől érvényes végállomásokkal:

1984 novemberi metróhosszabbítás utáni állapotokat jelző fémtábla

Évjárat: 1984. november (a 3-as metró hosszabbítása utáni állapotok) - 1985. május (még jelöli a régi 43-as járatot)

Érdekessége, hogy az irányonként eltérő megállókiosztás miatt a visszautat is jelöli.

Évjárat: 1987. március (már létezik a Szekszárdi utca megállóhely is) - 1990. december

Belső oldal: Már nem jelöli a visszautat. Az autóbuszok 1986. január óta megállnak a Táncsics Mihály utcánál, a Szekszárdi utca megálló pedig 1987 márciusában létesült. A készítők figyelmetlenül dolgoztak: 84-es helyett 84-est írtak, ugyanígy jártak el a 96-ossal, valamint a megszűnt 10-es villamost sem sikerült mindenhol törölni, így együtt szerepel pótlására indított 104, 104A járatokkal. A 43-as járat még mindig szerepel, holott 1985-ben megszűnt.

Évjárat:  Szintén 1987. március - 1990. december (a járat megszüntetése), de később az előzőnél

Belső oldal:  A korábbi tábla hibáit korrigálták, emellett néhány átszállás is eltűnt (pl. 3V az Árpád hídnál).

A járat az 1990. decemberi metróátadás során megszűnt, szerepét az új 43-as járat vette át.

 

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (44-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala ♥ nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta ♥ Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan    *****    Ha egy igazán egyedi és szerethetõ sportanimével szeretnél megismerkedni, tégy egy próbát az Ookiku Furikabutte-vel.    *****    Augusztus 8-án Nemzetközi Macskanap! Addig is gyertek a Mesetárba, és olvassátok el a legújabb cicamesét! Miaúúú!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Ingyenes, magyar fejlesztésû online AI kalandkönyvek és szabadulószobák. Regisztrálj és játsz! Garantált szórakozás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ingyenes, magyar nyelvû nyomozós kalandjátékok lebilincselõ történetekkel és grafikával! www.cluequestgame.hu