7A
Sablonnal fújt műanyag duplaoldalas a 80-as évek elejéről.
Évjárat: 1987. január (153-as beindítása, melyet már jelez a tábla) - december (12 és 12A megszüntetése, melyeket még jelez a tábla)
Évjárat: 1990. december (Már nem jelöli a 20A és 30 járatokat, azonban véletlenül bennhagyták a 20-ast melyet rövidülése miatt törölni kellett volna)
Külső oldal: A végállomás elnevezése Albertfalva lett, a Keleti pályaudvar 2 sorba került. Az "A" betű meglepő módon a régebbi típus lett, a 80-as évek elejének vékony típusa.
Belső oldal: Megállóváltozás nincs, megszűnt (1,12,12A,30) és megváltozott (lerövidülő 12) járatokat töröltek, új járatokat (15A,127) jelöltek. A feltüntetett viszonylatok vékonyabb és nagyobb számokkal lettek kiírva.
Évjárat: 1991 eleje
Belső oldal: Megállónévváltozások: a Felszabadulás tér helyett az 1990 szeptember óta létező Ferenciek terét jelöli (Felszabadulás tér még 1992 januárjáig létezik). Átszállások: Törölték a hibásan szereplő 20-ast, érthetetlen okokból a 99-est, továbbá a 40-es helyett 40-es szerepel, a Puskás Tivadar utcánál pedig feltüntették a 7-est. Az "U." rövidítések helyett mindenhol utca feliratokat láthatunk.
Évjárat: 1991 második fele, még mindig piros gyorsjáratokkal.
Belső oldal: Ismét jelöli a 99-est, de ezúttal egy 86-os maradt le. Két elmaradt átszállást (7, 7) pótoltak, a Kosztolányi Dezső térnél 40-es helyett ismét 40-est jelöl. a Szent Gellért tér rövidítés nélkül lett írva, a Móricz Zsigmond körtérnél a 127-est és 153-ast megfelelő sorrendbe helyezték.
Évjárat: 1992-1993? (A dátum ellentmondása, hogy a Ferenciek terénél nem jelöli az 1993 decemberében megszűnt 15A-t, viszont a Kosztolányi Dezső térnél 1992 decemberében megszűnt 172-est még igen).
Külső oldal: Ezen a szérián általánosan minden tábláról lemaradt a Keleti pályaudvar K-ja.
Belső oldal: Átszállások: érthetetlen okokból törölték a 15A-t (hiszen a 172-es előbb szűnt meg), a 86-ost visszaszerkesztették, a 40-es helyett ismét alapjáratot jelöl.
Évjárat: szintén 1992 vagy 1993 (de mindenképp későbbi az előző táblánál).
Külső oldal: Ezen a szérián is lemaradt a Keleti pályaudvar K-ja.
Belső oldal: Egy megállóátnevezés: Tétényi úti kórház -> Szent Imre kórház (vastagabb betűkkel).
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Belső oldal: Egyedi lista: a megállók betűi az átlagosnál valamivel kisebbek és össze vannak "sűrítve". A balos által megjelölt irányt vizsgálva nem történt megállóváltozás.
A járaton 1994-től Ikarus 435-ösök közlekedtek, ezért a táblagyártás csak pótlások esetére korlátozódott.
Évjárat: 2000 körül (kijelző-meghibásodás, vagy pótlások esetére készült)
Belső oldal: A továbbra is régi külsőhöz egy teljesen új belső, a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Megállóváltozás nincs. Az átszállási változásokat nem részleteztem, ugyanis 1995 óta igen sok változás történt, ezek javarészt ismertek.
A járat 2005. december 2-án üzemzárással a 73-as meghosszabbítása és alapjáratként való közlekedtetése miatt megszűnt.
7
Műanyagra fújt, másik típusú sablonnal:
Évjárat: 1985. március (a 20-as már a Keleti pályaudvartól indul) - 1986. január (114-es beindítása)
Belső oldal: Régi típusú vastagvonalas táblázattal készült. A Móricz Zsigmond körtérnél a 27-es járat egy átszerkesztés lehet, mivel nem számsorrendben van.
Évjárat: 1987. január (153->153), de még nem jelöli a márciusban létesített Tétényi úti kórház megállót
Belső oldal: 153 ->153. Megszűnt a 9-es villamos. Új járatok: 114-es (1986. január óta), 116 (1986. május).
Évjárat: 1988. július (73-as helyett már a hosszú 73-as közlekedik.) - október (a 75-ös troli még a Hungária körúton jár)
Belső oldal: Új megálló Tétényi úti kórház néven (1987 márciusa óta). 73 -> 73 Megszűnt: 12, 12A buszok. Új járat: 15A (1988. május óta). A korábbi szérián keletkezett, 9-es villamos törléséből származó hézagot összehúzással zárták.
Évjárat: 1990. szeptember
Belső oldal: Érdekessége, hogy a korai balosszériákra jellemző vastagvonalas táblázat még továbbra is használatban (más járatokon ezeket ekkora már vékonyabb típus váltotta fel). Megszűntek: 1,5,41E,55 buszjáratok, új járat: 41. Lerövidült: 12-es busz. A 75-ös troli ekkor már nem a Hungária körúton, hanem a Stefánia úton jár. Az új 127-es járat (1989. március) feltüntetése elmaradt, továbbá a Kosztolányi Dezső téren 40 helyett 40-est jelöl.
Évjárat: 1990. december (a 3-as metró újpesti szakaszának átadása után, még piros színnel szitázott gyorsjáratokkal)
Belső oldal: Vékony vonalas táblázat alkalmazása új elrendezéssel. Az átszállásokat azonban egy más lista alapján szerkesztették, mivel az előző szérián már átszerkesztett, régi járatok hibásan ismét fel lettek tüntetve (pl. 41E). Felszabadulás tér -> Ferenciek tere. Hálózati változások: lerövidült a 20-as, megszűnt a 30-as. Pótolták a korábban kimaradt 127-est, viszont ezen a szérián a már módosult 75-ös troli és a megszűnt 41E járat (a helyette közlekedő 41 helyett) szerepel hibásan, valamint a 153-ast a Kosztolányi Dezső téren nem jelzi.
Évjárat: 1991(keretes gyorsjáratok) - 1992. december (172-es megszüntetése)
Belső oldal: Az előző széria hibáinak javítása (72 troli, 41E), a Kelenföld városközpont 83-114 helyes számsorrendje, továbbá a Kosztolányi Dezső térnél 40 helyett 40-est jelöl.
Évjárat: 1993. április körül. Ez egy egyedi reklámos széria, mindössze egy busz volt ilyen táblákkal felszerelve, a Grand Hotel reklámfogása gyanánt.
Belső oldal: Tétényi úti kórház -> Szt. Imre kórház. Átszállási változások: A Kosztolányi Dezső térnél ismét hibásan 41E írása 41 helyett, ugyanitt az utolsó átszállások véletlen történt lehagyása, illetve a 172-es megszűnés miatti törlése. A 40-es helyett ismét 40-est olvashatunk.
A piros pontok jelzése nem aktuális!
A reklámos szériával párhuzamosan futó 1993-as kiadás, éppen ezért csak egy apró különbsége van, rövidítés nélkül írták a Szent Imre kórház megállót:
Évjárat: 1994 . április, utolsó balos
Belső oldal: Megszűnt a 15A és 55-ös busz, a Kosztolányi Dezső térnél korrigálták az összes hibát.
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: A Kelenföldi PU. rövidítés megszűnt, a pályaudvar szót régi típusú, de valamivel kisebb betűkkel készítették.
Belső oldal: A buszok már a Róna utcánál is megállnak. A november megszűnt 73E-t már nem jelöli.
Készültek garázsmeneti táblák is a vonalra, ez egy 1995-ös darab:
Évjárat: 1996. április, puha műanyag
Külső oldal: Kis méretű betűkkel (karaktertípus nem változott).
Belső oldal: A megszűnt járatokat kiszedték a régi listából (rengeteg változás történt), de nem olyan gondosan mint az egy időben készült 173-as széria esetében: helyükön üres hézagokat láthatunk. A 83-as autóbusz megszűnése miatt új megálló létesült a Bártfai utcánál. Érdekes, hogy a 103-as buszt már berakták a listába (feltűnően más számtípussal), holott csak szeptember hónapban indult.
Készült egy másik 1996 áprilisi dátumozású tábla, melynek belső oldala megegyezett, de a külső még a régi minta.
Évjárat: 1997. március, puha műanyag
Külső oldal: Felnagyították a betűket, a Kelenföldi végállomást emellett elnyújtották.
Belső oldal: Csak az újonnan indult 67V beillesztése (3 helyen) a különbség.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú logóval, egyébként tartalmi különbség nélkül. A tábla alsó sarkában megjelent a korszak szokásának megfelelően a Kelenföld felirat (a használat során lekopott, halványan még kivehető).
Évjárat: 1998 első fele
Belső oldal: A 67V átszállását az Etele tér felé a Keleti pályaudvarhoz helyezték át a Hungária körút helyett.
A járaton 1998 szeptemberétől felújított, FOK-GYEM kijelzős autóbuszok közlekedtek, több tojáslogós széria nem készült.
Évjárat: 2006 vége, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek (vessző kivételével) a tojáslogósokra és balosokra jellemző betűkkel készültek.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2007 első fele, puha műanyag.
Mindkét oldal azonos. Immár a korszakra jellemző karakterekkel.
Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése.
Az új paraméterkönyv bevezetésétől, 2008. augusztus 21-től 7E jelzést kapott.
8
Évjárat: 1984. május (153-as beindítása) - 1986. május (még nem jelöli az ekkor indult 116-ost)
Évjárat: 1987. december (jelöli az ekkor indult 139-est) - 1988. május (még nem jelöli az ekkor indult 15A buszt). A tábla korábban egy 98-as balos lehetett.
Belső oldal: Megszűntek: 153-as autóbuszjárat és a 9-es villamos. Új járatok: 116-os,139-es. A Kis Ferenc térnél feltüntették - fölöslegesen - a 8A járatot.
Duplaoldalas kivitel a rendszerváltás időszakából (korábban 4-es balostábla volt). Különbsége a baloshoz képest, hogy a Március 15.tér száma más típussal készült (amit később 1995-től a tojásoknál alkalmaztak)
Évjárat: 1990. augusztus (5-ös megszűnése) - 1991. január (piros átszállások)
Belső oldal: Néhány elmaradt átszállás feltüntetése (logikátlanul a 8A-t is). Megszűnt az 5-ös autóbusz. Megállóváltozás: Temető, főbejárat -> Farkasréti temető, főbejárat, Kis Ferenc tér -> Farkasrét, Kis Ferenc tér.
Évjárat: 1994. április, utolsó balos
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. A 2-est elfelejtették kiírni a Március 15. térnél. Megállóváltozás: Kis Ferenc tér -> Farkasréti tér.
A 8A járat tulajdonképpen a 8-as vonalának 95 százalékát lefedte (lásd az ábrán). Ezen felül a 8A járat feltárta a Gazdagréti lakótelepet is: először beállt a Gazdagréti lakótelep végállomásra, majd visszamenetben megkerülte a lakótelepet (citromsárga vonal). 1995 augusztusában takarékossági okokból a két járatot 8-as számmal összevonták, ezzel megszűnt az Irhás árok végállomás és a Gazdagréti megkerülés.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva a megállók nem változtak.
Évjárat: 1995. október. A széria készítésének oka, hogy a járat új megállót kapott a Nagyida és Baradla utcáknál.
Külső oldal: A 8A táblájából szerkesztették össze, megcserélve a két irányt és a Március 15. teret két sorban írva (a 15. számtípusa ismét olyan mint a korábbi duplaoldalasnál)
Belső oldal: Az 1995 augusztusi útvonalmódosítás (lásd fentebb) mellett még történt néhány átszállásbeli változás: a korábban kifelejtett (és logikus átszállás szempontjából is fontos) átszállásokat pótolták: jobb oldalt 59-es villamos és 12-es busz. A megszűnt járatokat törölték (127, 139 -> helyette a 139-es áll meg) valamint az újonnan induló 173-ast a Március 15.térnél "bepréselték" a sor végére.
Évjárat: 1997 vége
Belső oldal: Az autóbuszok 1995. októberétől nem a Március 15. téri templom megkerülésével, hanem az Irányi utca - Károlyi utcai aluljáró útvonalon hajtottak fel az Erzsébet-hídra, ezért a Pasaréti tér felé új megállót létesítettek a 15-ös járat Ferenciek terénél lévő megállójában (érdekes a kis méretű "tere" felirat). A megállót azért csak most tüntették fel, mert az útvonal-módosítás kezdetben ideiglenes volt. A fölösleges (bal oldalt az Alkotás utcánál a 112-es, jobb oldalt a Döbrentei térnél az 5-ös), illetve a nehézkesen megközelíthető átszállásokat (bal oldalt a budai hídfőnél a 86-os) hézagot hagyva kiszedték. A Sánc utcánál korábban kimaradt a 27-es, ezt vékonyabb számokkal pótolták.
Évjárat: 2002, utolsó tojáslogós, az utolsó "generációs" stílusban átdolgozva. Táblaelhasználódás miatt készült, ugyanis tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2003 szeptembere előtt (még nem jelöli a 118-as villamost)
Belső oldal: Korábban nem jelölt átszállások (pl. City-busz) feltüntetése, néhány másik törlése - logikusabb tájékoztatás elve alapján.
Évjárat: 2006. január 1 . (megálló-átnevezések)
Külső oldal: Néhány centivel kisebb feliratokkal készült.
Belső oldal: A logó a korszaknak megfelelően alulra került, valamint "kapcsolatok" helyett áttértek a "lehetőségek" megnevezésre. Megálló-átnevezések január 1-től: Alkotás utca -> Alkotás utca (Hegyalja út), Farkasréti tér -> Márton Áron tér. Új járatok: 118-as villamos (2003. szeptember), 73-as busz (2005. december 3). A 7A járat megszűnt, a 41-es villamos meghosszabbított útvonalon közlekedik (2003. november).
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: Hibás széria. Átszállásokat nem jelez, továbbá nem létező megállókat (Hegyalja út, Farkasréti temető főbejárat - indokolatlan helyen) tüntet fel.
Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.
Külső oldal: A feliratok kisebb sorközzel.
Belső oldal: Szintén átszállások nélkül készült, de a hibás megállókat korrigálták.
Évjárat: 2008. március - július, duplaoldalas kivitel. Nagyobb karakterekkel.
8A
Duplaoldalas tábla 1987 környékéről. Időszakos járatként közlekedett a 8-as legkihasználtabb szakaszán.
Évjárat: 1988 második fele (Már jelöli a májusban indult 15A-t utólagos, vékony számokkal beszerkesztve). A tábla korábban egy 48-as balos lehetett.
Évjárat: Szintén 1988 második fele
Külső oldal: Az "A" betű a régi típusú vékony helyett hagyományos lett. A Kis Ferenc tér rövidítése megszűnt, a Március 15.-tér számkaraktere más.
Belső oldal: Tartalmi különbsége nincsen.
Évjárat: 1994. április
Külső oldal: A járat útvonala 1990 októberében a Gazdagréti lakótelepig hosszabbodott, ennek megfelelő, régi betűs kialakítású az oldal.
Belső oldal: Ellentétes irányt jelöl, mivel az autóbuszok 1993 októbere óta ebben az irányban körüljárják a lakótelepet. Érdekes a Március 15.téren a metrópiktogram helyetti M3 megjelölés.
A járat 1995.07.31 üzemzárással megszűnt (bővebben lásd a 8-asnál). Tojáslogós széria nem készült.
9
Fém duplaoldalas tábla a 80-as évek második feléből.
Évjárat: 1990. augusztus (már nem jelöli az ekkor megszűnt 95-öst) A fotózási viszonyok miatt a pirossal szedett járatok feketének látszanak, nincs gyári hibája
Évjárat: 1992 vagy 1993
Belső oldal: Megállóátnevezések: Kulich Gyula tér -> Kálvária tér, Kápolna utca -> Liget tér, Pataky István tér -> Szent László tér. Egy elmaradt 33-as átszállás feltüntetése, két villamos-átszállás törlése.
Évjárat: 1994. december, első tojáslogós. Ekkor még Ikarus 280-asok közlekedtek a vonalon.
Külső oldal: Megcserélték a két végállomást.
Évjárat: 2000. május (a 23-as villamos útvonala rövidült, már nem érinti az Orczy teret). Bár 435-ösök közlekedtek a vonalon, pótlás céljából készítettek táblákat.
Belső oldal: Az 1995-ben megszűnt járatok helyén hézagok láthatók (1,33,62,132). Érdekes az Rt. nélküli logó használata.
Évjárat: 2003 második fele vagy 2004.
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Új járatok: 1A és 3-as villamos, 132 és Újhegy-busz. Megszűnt: 13-as villamos és 32-es busz. Hosszabb útvonalon közlekedik: 1-es és 62-es villamosok. Rövidítve: 32-es busz. A végállomásoknál minden átszállást töröltek (emiatt a Madách térnél jelölték a 4-est).
Kísérleti jelleggel 2003-ban az utastérbe kihelyezett táblák:
9
Fém duplaoldalas tábla a 80-as évek második feléből.
Évjárat: 1983. augusztus (83-as troli beindítása) - 1986. december 31. (kőbányai 168-as megszüntetése), ezen időszak alatt változás nem történt az átszállásokban sem, így pontosabban behatárolni nem lehet.
Évjárat: 1983. augusztus (83-as troli beindítása) - 1986. december 31. (kőbányai 168-as megszüntetése), az elrendezése alapján ez lehet a későbbi széria, tehát inkább 1985-1986
Külső oldal: végállomások megcserélése
Belső oldal: Tartalmi változása nincs, átszállások logikusság szerint történt átrendezése (ami alapján későbbinek mondható, mint az előzőleg bemutatott tábla)
Évjárat: 1988. május (A 15A már létezik) - 1989. szeptember (nagykörúti 12-es megszűnése)
Belső oldal: Új megálló 1987. október óta a Koszorú utca. Megszűnt: 12A, 168. Új járat: 15A. Elmaradt villamos- és troliátszállások feltüntetése.
A járat 1990. szeptemberében takarékossági okokból megszűnt.
10
Évjárat: 1984. május (153-as beindítása - kopottan olvasható a Móricz Zsigmond körtérnél) - 1986. október vége (9-es villamos megszüntetése)
Belső oldal: A Vegyész utcánál hibásan saját magát is jelöli.
Évjárat: 1989. március (jelöli az ekkor indult 127-est) - 1990. augusztus (még jelöli az 1-est)
Belső oldal: Számos, korábban kimaradt átszállás feltüntetése, illetve a Vegyész utcánál már nem jelöli saját magát. Megszűnt járatok: 9-es villamos, 153-as busz. Új járatok: 127 és 153-as buszok.
Évjárat: 1990. augusztus (1-es megszüntetésekor)
Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében a végállomás neve változott, megjelent a Karinthy Frigyes utca felirat. Az albertfalvi végállomás elválasztva, 3 sorban szerepel.
Belső oldal: Megszűnt az 1-es járat. Minden lehetséges átszállás feltüntetése (emiatt az átszállási változásokat nem jelöltem). Megállónév változás: Hunyadi János út (HITEKA) -> Építész utca. A Vegyés utcai végállomásnál Albertfalva feltüntetése.
Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria
Belső oldal: Schönherz Zoltán utca -> Október huszonharmadika utca. A 41-es villamos hosszabb útvonalon közlekedik.
Évjárat: 1996. február, puha műanyag.
Belső oldal: Albertfalva felé az Október huszonharmadika utca megálló neve Szerémi sor lett.
96/2 dátumozással kemény műanyagból is készült tábla:
Évjárat: 1996. szeptember, szintén puha műanyagból.
Belső oldal: Új járat: 103-as autóbusz. Néhány elmaradt átszállás feltüntetése, illetve logikus tájékoztatás szempontjából történt módosítások.
Évjárat: 1997 év vége, kemény műanyag
Belső oldal: Csak jelentéktelen átszállásvariálások logikusság szempontjából. A korszakra jellemző Kelenföld felirat megjelenése.
Évjárat: 1998 - 1999 körül
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, új típusú logóval. A gyárak megnevezése helyett új megálló-elnevezési koncepció. Új járat a tétény-busz.
A járat 2000. április 30. üzemzárással megszűnt. Helyette részben a módosított útvonalon 3-as járattal lehetett utazni.
2007. június 1-től ismét használták ezt a jelzést. A betűs járatok felszámolásának jegyében a Vár-busz 10-es jelzést kapott, amelyet a 2008 szeptemberi paraméterkönyv bevezetéséig viselt.
Évjárat: 2007. július, puha műanyag. Kijelző-meghibásodás esetén használták, egyik felén 10-es, másik oldalán 110-es!
2008. szeptember 6-tól 16A jelzéssel közlekedett.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (10A-tól)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|