bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
7GY - 10A

7

Műanyagra fújt, másik típusú sablonnal:

Évjárat1985. március (a 20-as már a Keleti pályaudvartól indul) - 1986. január (114-es beindítása)

Belső oldal: Régi típusú vastagvonalas táblázattal készült. A Móricz Zsigmond körtérnél a 27-es járat egy átszerkesztés lehet, mivel nem számsorrendben van. 

Évjárat: 1987. január (153->153), de még nem jelöli a márciusban létesített Tétényi úti kórház megállót

Belső oldal: 153 ->153. Megszűnt a 9-es villamos. Új járatok: 114-es (1986. január óta), 116 (1986. május).

Évjárat: 1988. június (73-as helyett már a hosszú 73-as közlekedik.)

Belső oldal: Új megálló Tétényi úti kórház néven (1987 márciusa óta). 73 -> 73 Megszűnt: 12, 12A buszok. Új járat: 15A (1988. május óta). A korábbi szérián keletkezett, 9-es villamos törléséből származó hézagot összehúzással zárták.

Évjárat1990. augusztus ? (ellentmondás)

Belső oldalÉrdekesség, hogy a korai balosszériákra jellemző vastagvonalas táblázat még a rendszerváltás kori balosoknál is fellelhető (más járatokon ezeket ekkora már vékonyabb típus váltotta fel). Megszűntek: 1,5,55 buszjáratok, Lerövidült: 12-es busz. Érthetetlen okokból törölték a csak december hónapban megszűnő 30-ast (elképzelhető, hogy csak lekopott). További ellentmondás, hogy az 1989 márciusában indult 127-es nincsen feltüntetve, de ez valószínűleg csak szerkesztői hiba.

Évjárat: 1992. április (Felszabadulás tér -> Ferenciek tere) - december (172-es megszüntetése)

Belső oldal: Átszállási változások: 73-as feltüntetése a Hungária körútnál, az 1990 decemberében lerövidített 20-as törlése a Keletinél, illetve a korábban kifelejtett 127-es kiírása. A Kosztolányi Dezső térnél törölték a 153-ast, ugyanitt a 40-es helyett immár a gyorsjáratról ad tájékoztatást.

Évjárat: 1993. április körül. Ez egy egyedi reklámos széria, mindössze egy busz volt ilyen táblákkal felszerelve, a Grand Hotel reklámfogása gyanánt.

Belső oldal: Tétényi úti kórház -> Szt. Imre kórház. Átszállási változások: A Kosztolányi Dezső térnél hibásan 41E írása 41 helyett, ugyanitt az utolsó átszállások véletlen történt lehagyása, illetve a 172-es megszűnés miatti törlése. A 40-es helyett ismét 40-est olvashatunk.

A piros pontok jelzése nem aktuális!

A reklámos szériával párhuzamosan futó 1993-as kiadás, éppen ezért csak egy apró különbsége van, rövidítés nélkül írták a Szent Imre kórház megállót:

Évjárat: 1994 . április, utolsó balos

Belső oldal: Megszűnt a 15A és 55-ös busz, a Kosztolányi Dezső térnél korrigálták az összes hibát.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Külső oldal: A Kelenföldi PU. rövidítés megszűnt, a pályaudvar szót régi típusú, de valamivel kisebb betűkkel készítették.

Belső oldal: A buszok már a Róna utcánál is megállnak. A november megszűnt 73E-t már nem jelöli.

Készültek garázsmeneti táblák is a vonalra, ez egy 1995-ös darab:

Évjárat: 1996. április, puha műanyag

Külső oldal: Kis méretű betűkkel (karaktertípus nem változott).

Belső oldalA megszűnt járatokat kiszedték a régi listából (rengeteg változás történt), de nem olyan gondosan mint az egy időben készült 173-as széria esetében: helyükön üres hézagokat láthatunk. A 83-as autóbusz megszűnése miatt új megálló létesült a Bártfai utcánál. Érdekes, hogy a 103-as buszt már berakták a listába (feltűnően más számtípussal), holott csak szeptember hónapban indult.

Készült egy másik 1996 áprilisi dátumozású tábla, melynek belső oldala megegyezett, de a külső még a régi minta.

Évjárat1997. március, puha műanyag

Külső oldalFelnagyították a betűket, a Kelenföldi végállomást emellett elnyújtották.

Belső oldal: Csak az újonnan indult 67V beillesztése (3 helyen) a különbség.

Évjárat1997 második fele, kemény műanyag

Belső oldal: Új típusú logóval, egyébként tartalmi különbség nélkül. A tábla alsó sarkában megjelent a korszak szokásának megfelelően a Kelenföld felirat (a használat során lekopott, halványan még kivehető).

Évjárat1998 első fele

Belső oldalA 67V átszállását az Etele tér felé a Keleti pályaudvarhoz helyezték át a Hungária körút helyett.

A járaton 1998 szeptemberétől felújított, FOK-GYEM kijelzős autóbuszok közlekedtek, több tojáslogós széria nem készült.

Évjárat: 2006 vége, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek (vessző kivételével) a tojáslogósokra és balosokra jellemző betűkkel készültek.

Belső oldala üres. 

Évjárat: 2007 első fele, puha műanyag.

Mindkét oldal azonos. Immár a korszakra jellemző karakterekkel.

Évjárat: 2007. szeptember, puha műanyag.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.

Belső oldal: Volán átszállások feltüntetése.

Az új paraméterkönyv bevezetésétől, 2008. augusztus 21-től 7E jelzést kapott.

7A

Sablonnal fújt műanyag duplaoldalas a 80-as évek elejéről.

Évjárat: 1987. január (153-as beindítása, melyet már jelez a tábla) - december (12 és 12A megszüntetése, melyeket még jelez a tábla)

Évjárat1990. december (Már nem jelöli a 20A és 30 járatokat, azonban véletlenül bennhagyták a 20-ast melyet rövidülése miatt törölni kellett volna)

Külső oldalA végállomás elnevezése Albertfalva lett, a Keleti pályaudvar 2 sorba került. Az "A" betű meglepő módon a régebbi típus lett, a 80-as évek elejének vékony típusa.

Belső oldal: Megállóváltozás nincs, megszűnt (1,12,12A,30és megváltozott (lerövidülő 12) járatokat töröltek, új járatokat (15A,127) jelöltek. A feltüntetett viszonylatok vékonyabb és nagyobb számokkal lettek kiírva.

Évjárat1991 eleje

Belső oldalMegállónévváltozások: a Felszabadulás tér helyett az 1990 szeptember óta létező Ferenciek terét jelöli (Felszabadulás tér még 1992 januárjáig létezik). Átszállások: Törölték a hibásan szereplő 20-ast, érthetetlen okokból a 99-est, továbbá a 40-es helyett 40-es szerepel, a Puskás Tivadar utcánál pedig feltüntették a 7-est. Az "U." rövidítések helyett mindenhol utca feliratokat láthatunk.

Évjárat1991 második fele, még mindig piros gyorsjáratokkal.

Belső oldal: Ismét jelöli a 99-est, de ezúttal egy 86-os maradt le.  Két elmaradt átszállást (7, 7) pótoltak, a Kosztolányi Dezső térnél 40-es helyett ismét 40-est jelöl. a Szent Gellért tér rövidítés nélkül lett írva, a Móricz Zsigmond körtérnél a 127-est és 153-ast megfelelő sorrendbe helyezték.

Évjárat1992-1993? (A dátum ellentmondása, hogy a Ferenciek terénél nem jelöli az 1993 decemberében megszűnt 15A-t, viszont a Kosztolányi Dezső térnél 1992 decemberében megszűnt 172-est még igen).

Külső oldal: Ezen a szérián általánosan minden tábláról lemaradt a Keleti pályaudvar K-ja.

Belső oldalÁtszállások: érthetetlen okokból törölték a 15A-t (hiszen a 172-es előbb szűnt meg), a 86-ost visszaszerkesztették, a 40-es helyett ismét alapjáratot jelöl.

Évjáratszintén 1992 vagy 1993 (de mindenképp későbbi az előző táblánál).

Külső oldal: Ezen a szérián is lemaradt a Keleti pályaudvar K-ja.

Belső oldal Egy megállóátnevezés: Tétényi úti kórház -> Szent Imre kórház (vastagabb betűkkel).

Évjárat1994. szeptember, első tojáslogós

Belső oldalEgyedi lista: a megállók betűi az átlagosnál valamivel kisebbek és össze vannak "sűrítve". A balos által megjelölt irányt vizsgálva nem történt megállóváltozás.

A járaton 1994-től Ikarus 435-ösök közlekedtek, ezért a táblagyártás csak pótlások esetére korlátozódott.

Évjárat2000 körül (kijelző-meghibásodás, vagy pótlások esetére készült)

Belső oldalA továbbra is régi külsőhöz egy teljesen új belső, a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Megállóváltozás nincs. Az átszállási változásokat nem részleteztem, ugyanis 1995 óta igen sok változás történt, ezek javarészt ismertek.

A járat 2005. december 2-án üzemzárással a 73-as meghosszabbítása és alapjáratként való közlekedtetése miatt megszűnt.

8

Évjárat1984. május (153-as beindítása) - 1986. május (még nem jelöli az ekkor indult 116-ost)

Évjárat1987. december (jelöli az ekkor indult 139-est) - 1988. május (még nem jelöli az ekkor indult 15A buszt). A tábla korábban egy 98-as balos lehetett.

Belső oldalMegszűntek: 153-as autóbuszjárat és a 9-es villamos. Új járatok: 116-os,139-es. A Kis Ferenc térnél feltüntették - fölöslegesen - a 8A járatot.

Évjárat1990. augusztus (5-ös megszűnése)  - 1991. január (piros átszállások)

Belső oldalNéhány elmaradt átszállás feltüntetése (logikátlanul a 8A-t is). Megszűnt az 5-ös autóbusz. Megállóváltozás: Temető, főbejárat -> Farkasréti temető, főbejárat, Kis Ferenc tér -> Farkasrét, Kis Ferenc tér.

Évjárat1994. április, utolsó balos

Belső oldalMinden lehetséges átszállás feltüntetése. A 2-est elfelejtették kiírni a Március 15. térnél. Megállóváltozás: Kis Ferenc tér -> Farkasréti tér.

A 8A járat tulajdonképpen a 8-as vonalának 95 százalékát lefedte (lásd az ábrán). Ezen felül a 8A járat feltárta a Gazdagréti lakótelepet is: először beállt a Gazdagréti lakótelep végállomásra, majd visszamenetben megkerülte a lakótelepet (citromsárga vonal). 1995 augusztusában takarékossági okokból a két járatot 8-as számmal összevonták, ezzel megszűnt az Irhás árok végállomás és a Gazdagréti megkerülés.

Évjárat1994. október, első tojáslogós. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva a megállók nem változtak.

Évjárat1995. október. A széria készítésének oka, hogy a járat új megállót kapott a Nagyida és Baradla utcáknál.

Külső oldalA 8A táblájából szerkesztették össze, megcserélve a két irányt és a Március 15. teret két sorban írva.

Belső oldal: Az 1995 augusztusi útvonalmódosítás (lásd fentebb) mellett még történt néhány átszállásbeli változás: a korábban kifelejtett (és logikus átszállás szempontjából is fontos) átszállásokat pótolták: jobb oldalt 59-es villamos és 12-es busz. A megszűnt járatokat törölték (127, 139 -> helyette a 139-es áll meg) valamint az újonnan induló 173-ast a Március 15.térnél "bepréselték" a sor végére.

Évjárat1997 vége

Belső oldal: Az autóbuszok 1995. októberétől nem a templom megkerülésével, hanem az Irányi utca - Károlyi utcai aluljáró útvonalon hajtottak fel az Erzsébet-hídra, ezért a Pasaréti tér felé új megállót létesítettek a 15-ös járat Ferenciek terénél lévő megállójában (érdekes a kis méretű "tere" felirat). A megállót azért csak most tüntették fel, mert az útvonal-módosítás kezdetben ideiglenes volt. A fölösleges (bal oldalt az Alkotás utcánál a 112-es, jobb oldalt a Döbrentei térnél az 5-ös), illetve a nehézkesen megközelíthető átszállásokat (bal oldalt a budai hídfőnél a 86-os) hézagot hagyva kiszedték. A Sánc utcánál korábban kimaradt a 27-es, ezt vékonyabb számokkal pótolták.

Évjárat: 2002, utolsó tojáslogós, az utolsó "generációs" stílusban átdolgozva. Táblaelhasználódás miatt készült, ugyanis tartalmi különbsége nincs.

Évjárat: 2003 szeptembere előtt (még nem jelöli a 118-as villamost)

Belső oldal: Korábban nem jelölt átszállások (pl. City-busz) feltüntetése, néhány másik törlése - logikusabb tájékoztatás elve alapján.

Évjárat: 2006. január (73-as beindítása, 7A megszüntetése decemberben, megálló-átnevezés januárban)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb feliratokkal készült.

Belső oldal: A logó a korszaknak megfelelően alulra került, valamint "kapcsolatok" helyett áttértek a "lehetőségek" megnevezésre. Megálló-átnevezés: Alkotás utca -> Alkotás utca (Hegyalja út), Farkasréti tér -> Márton Áron tér. Új járatok: 118-as villamos (2003. szeptember), 73-as busz (2005. december). A 7A járat megszűnt, a 41-es villamos meghosszabbított útvonalon közlekedik (2003. november).

Évjárat: 2007. október, puha műanyag

Belső oldal: Hibás széria. Átszállásokat nem jelez, továbbá nem létező megállókat (Hegyalja út, Farkasréti temető főbejárat - indokolatlan helyen) tüntet fel.

Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.

Külső oldal: A feliratok kisebb sorközzel.

Belső oldal: Szintén átszállások nélkül készült, de a hibás megállókat korrigálták.

Évjárat: 2008. március - július, duplaoldalas kivitel. Nagyobb karakterekkel.

8A

Duplaoldalas tábla 1987 környékéről. Időszakos járatként közlekedett  a 8-as legkihasználtabb szakaszán.

Évjárat1988 második fele (Már jelöli a májusban indult 15A-t utólagos, vékony számokkal beszerkesztve). A tábla korábban egy 48-as balos lehetett.

Évjárat: Szintén 1988 második fele

Külső oldal: Az "A" betű a régi típusú vékony helyett hagyományos lett. A Kis Ferenc tér rövidítése megszűnt.

Belső oldal: Tartalmi különbsége nincsen.

Évjárat1994. április

Külső oldalA járat útvonala 1990 októberében a Gazdagréti lakótelepig hosszabbodott, ennek megfelelő, régi betűs kialakítású az oldal.

Belső oldalEllentétes irányt jelöl, mivel az autóbuszok 1993 októbere óta ebben az irányban körüljárják a lakótelepet. Érdekes a Március 15.téren a metrópiktogram helyetti M3 megjelölés.

A járat 1995.07.31 üzemzárással megszűnt (bővebben lásd a 8-asnál). Tojáslogós széria nem készült.

 9

Fém duplaoldalas tábla a 80-as évek második feléből.

Évjárat1990. augusztus (már nem jelöli az ekkor megszűnt 95-öst)

Évjárat: 1992 vagy 1993

Belső oldal: Megállóátnevezések: Kulich Gyula tér -> Kálvária tér, Kápolna utca -> Liget tér, Pataky István tér -> Szent László tér. Egy elmaradt 33-as átszállás feltüntetése, két villamos-átszállás törlése.

Évjárat: 1994. december, első tojáslogós. Ekkor még Ikarus 280-asok közlekedtek a vonalon.

Külső oldalMegcserélték a két végállomást.

Évjárat: 2000. május (a 23-as villamos útvonala rövidült, már nem érinti az Orczy teret). Bár 435-ösök közlekedtek a vonalon, pótlás céljából készítettek táblákat.

Belső oldal: Az 1995-ben megszűnt járatok helyén hézagok láthatók (1,33,62,132). Érdekes az Rt. nélküli logó használata.

Évjárat: 2003 második fele vagy 2004.

Belső oldal: A két irányt megcserélték. Új járatok: 1A és 3-as villamos, 132 és Újhegy-busz. Megszűnt: 13-as villamos és 32-es busz. Hosszabb útvonalon közlekedik: 1-es és 62-es villamosok. Rövidítve: 32-es busz. A végállomásoknál minden átszállást töröltek (emiatt a Madách térnél jelölték a 4-est).

Kísérleti jelleggel 2003-ban az utastérbe kihelyezett táblák:

9

Fém duplaoldalas tábla a 80-as évek második feléből.

Évjárat: 1988. május (A 15A már létezik) - 1990. augusztus (A járat megszűnése)

 

 

10

Évjárat1984. május (153-as beindítása - kopottan olvasható a Móricz Zsigmond körtérnél) - 1986. október vége (9-es villamos megszüntetése)

Belső oldal: A Vegyész utcánál hibásan saját magát is jelöli.

Évjárat1989. március (jelöli az ekkor indult 127-est) - 1990. augusztus (még jelöli az 1-est)

Belső oldal: Számos, korábban kimaradt átszállás feltüntetése, illetve a Vegyész utcánál már nem jelöli saját magát. Megszűnt járatok: 9-es villamos, 153-as busz. Új járatok: 127 és 153-as buszok.

Évjárat: 1990. augusztus (1-es megszüntetésekor)

Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében a végállomás neve változott, megjelent a Karinthy Frigyes utca felirat. Az albertfalvi végállomás elválasztva, 3 sorban szerepel. 

Belső oldal: Megszűnt az 1-es járat. Minden lehetséges átszállás feltüntetése (emiatt az átszállási változásokat nem jelöltem). Megállónév változás: Hunyadi János út (HITEKA) -> Építész utca. A Vegyés utcai végállomásnál Albertfalva feltüntetése.

Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria

Belső oldal: Schönherz Zoltán utca -> Október huszonharmadika utca. A 41-es villamos hosszabb útvonalon közlekedik.

Évjárat1996. február, puha műanyag.

Belső oldal: Albertfalva felé az Október huszonharmadika utca megálló neve Szerémi sor lett. 

96/2 dátumozással kemény műanyagból is készült tábla:

Évjárat: 1996. szeptember, szintén puha műanyagból.

Belső oldal: Új járat: 103-as autóbusz. Néhány elmaradt átszállás feltüntetése, illetve logikus tájékoztatás szempontjából történt módosítások.

Évjárat: 1997 év vége, kemény műanyag

Belső oldal: Csak jelentéktelen átszállásvariálások logikusság szempontjából. A korszakra jellemző Kelenföld felirat megjelenése.

Évjárat1998 - 1999 körül

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, új típusú logóval. A gyárak megnevezése helyett új megálló-elnevezési koncepció. Új járat a tétény-busz.

A járat 2000. április 30. üzemzárással megszűnt. Helyette részben a módosított útvonalon 3-as járattal lehetett utazni.

2007. június 1-től ismét használták ezt a jelzést. A betűs járatok felszámolásának jegyében a Vár-busz 10-es jelzést kapott, amelyet a 2008 szeptemberi paraméterkönyv bevezetéséig viselt.

Évjárat: 2008 eleje, kemény műanyag. Kijelző-meghibásodás esetén használták, egyik felén 10-es, másik oldalán 110-es!

2008. szeptember 6-tól 16A jelzéssel közlekedett.

10A

Évjárat1985. április (végig a Lágymányosi utcán közlekedik - azaz már van Karinthy Frigyes út megálló) - 1986. október (9-es villamos megszüntetése)

Évjárat: 1987. január - 1989. március (Már jelöli a 153-ast, de még nem létezik a márciusban indult 127-es).

Belső oldal: 153 -> 153, valamint megszűnt a 9-es villamos. A Magdolna utca megálló valójában 1986 szeptemberében megszűnt a végállomási megálló áthelyezése miatt,de nem törölték a listából.

Évjárat1991. január (keretes-gyorsjáratok) - 1991. december (új megálló létesítése a Vegyész utcánál)

Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében feltüntették a Karinthy Frigyes utat. A Varga Jenő tér neve Városház tér lett. A módosításokat régi típusú betűkkel végezték. A járatszám teljesen egyedi típusú.

Belső oldal: Megállóváltozások: Hunyadi János út (HITEKA) -> Építész utca, Budafoki tér -> Savoyai Jenő tér. A Magdolna utcai megállót sok év után törölték. 1990 végére, 1991-re jellemző átszállási számípíusok alkalmazása, minden átszállás feltüntetésével.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós és egyben utolsó széria.

Külső oldal: Megszűnt a Móricz Zs. körtér rövidítés, a Karinthy Frigyes utat kisbetűkkel jelzik. Az 'A' jelzés vastag típussal készült.

Belső oldal: A balos által jelölt irányt vizsgálva az alábbi megállóváltozás történt: Schönherz Zoltán utca -> Október huszonharmadika utca (1992. április). Új megálló a Vegyész utcánál. A szériánál általánosan lemaradt a dátumozásból a 4-es.

A járat 1995. május 12-én üzemzárással megszűnt, ugyanis takarékossági okokbólösszevonták a 3-assal. Ez volt a 10-es buszcsalád szétverésének első lépése.

 
Járattörténeti adatok (1972-1997)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

ÚJRA NYITVA A SKAM ONLINE - gyere és nézd kedvenc Skam sorozataid magyar felirattal - SKAM SKAM SKAM SKAM SKAM SKAM SKAM    *****    Várod a karácsonyt? Szeretnél gyorsan ünnepi hangulatba keveredni? Akkor itt a helyed! karacsony.gportal.hu KATT IDE!    *****    Jövõ, szerelmi ügyek, pénzügyek, karrier: a kártya válaszol! Tarot kártya elemzés karácsonyi ajándéknak is! Norina Tarot    *****    I am afraid of what I'm risking if I follow you Into the unknown    *****    Ne menj elõttem, lehet, hogy nem tudlak követni. Ne gyere mögöttem, lehet, hogy nem tudlak vezetni. Gyere mellettem és..    *****    Simonyi ingatlan Találd meg álmaid otthonát! Simonyi ingatlan Találd meg álmaid otthonát! Simonyi ingatlan Debrecen    *****    Lájkoljátok a Filmes alakítások véleményezése Facebook-oldalát! Szavazásokkal, interaktív játékokkal várlak titeket!    *****    Filmes alakítások véleményezése! Olvassatok kritikákat színészi alakításokról!    *****    Írásaim, Verseim, Gondolatok ~ Norina Wallace Oldala    *****    Szereted a filmeket, a színészeket és a hollywoodi álomgyárral kapcsolatos híreket? Akkor itt a helyed!    *****    Ha szeretitek a borzongást, olvassátok el PIROS DOBOZ címû halloweeni novellámat!    *****    Ha szeretitek a borzongást, olvassátok el PIROS DOBOZ címû halloweeni novellámat!    *****    RENDELJ szeretteidnek, barátaidnak ASZTROLÓGIAI elemzést karácsonyra. Nagyon hasznos és fontos ajándék. Rendelj most!!!    *****    FRPG - Are you, are you, Coming to the tree, Where they strung up a man, They say who murdered three. - FRPG    *****    Szereted a fantáziával színezett középkoros szerepjátékokat? És a kalózokat? Ha igen, akkor itt a helyed köztünk! :3    *****    Írásaim, Verseim, Gondolatok ~ Norina Wallace Oldala    *****    Írásaim, Verseim, Gondolatok ~ Norina Wallace Oldala    *****    Mindenkiben két farkas él, az egyik jó, a másik gonosz, és az éli túl, amelyiket etetjük.    *****    Kedvezményes Tarot kártya elemzés! Az igazság, a jelen, a jövõ tárulhat fel elõtted. Választ kaphatsz mindenre!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek bele kell néznie! Kattints és tedd meg Te is! Szeretettel várok mindenkit!