7A
Sablonnal fújt műanyag duplaoldalas a 80-as évek elejéről.

Évjárat: 1987. január (153-as beindítása, melyet már jelez a tábla) - december (12 és 12A megszüntetése, melyeket még jelez a tábla)


Évjárat: 1990. december (Már nem jelöli a 20A és 30 járatokat, azonban véletlenül bennhagyták a 20-ast melyet rövidülése miatt törölni kellett volna)
Külső oldal: A végállomás elnevezése Albertfalva lett, a Keleti pályaudvar 2 sorba került. Az "A" betű meglepő módon a régebbi típus lett, a 80-as évek elejének vékony típusa.
Belső oldal: Megállóváltozás nincs, megszűnt (1,12,12A,30) és megváltozott (lerövidülő 12) járatokat töröltek, új járatokat (15A,127) jelöltek. A feltüntetett viszonylatok vékonyabb és nagyobb számokkal lettek kiírva.


Évjárat: 1991 eleje
Belső oldal: Megállónévváltozások: a Felszabadulás tér helyett az 1990 szeptember óta létező Ferenciek terét jelöli (Felszabadulás tér még 1992 januárjáig létezik). Átszállások: Törölték a hibásan szereplő 20-ast, érthetetlen okokból a 99-est, továbbá a 40-es helyett 40-es szerepel, a Puskás Tivadar utcánál pedig feltüntették a 7-est. Az "U." rövidítések helyett mindenhol utca feliratokat láthatunk.

Évjárat: 1991 második fele, még mindig piros gyorsjáratokkal.
Belső oldal: Ismét jelöli a 99-est, de ezúttal egy 86-os maradt le. Két elmaradt átszállást (7, 7) pótoltak, a Kosztolányi Dezső térnél 40-es helyett ismét 40-est jelöl. a Szent Gellért tér rövidítés nélkül lett írva, a Móricz Zsigmond körtérnél a 127-est és 153-ast megfelelő sorrendbe helyezték.

Évjárat: 1992-1993? (A dátum ellentmondása, hogy a Ferenciek terénél nem jelöli az 1993 decemberében megszűnt 15A-t, viszont a Kosztolányi Dezső térnél 1992 decemberében megszűnt 172-est még igen).
Külső oldal: Ezen a szérián általánosan minden tábláról lemaradt a Keleti pályaudvar K-ja.
Belső oldal: Átszállások: érthetetlen okokból törölték a 15A-t (hiszen a 172-es előbb szűnt meg), a 86-ost visszaszerkesztették, a 40-es helyett ismét alapjáratot jelöl.


Évjárat: szintén 1992 vagy 1993 (de mindenképp későbbi az előző táblánál).
Külső oldal: Ezen a szérián is lemaradt a Keleti pályaudvar K-ja.
Belső oldal: Egy megállóátnevezés: Tétényi úti kórház -> Szent Imre kórház (vastagabb betűkkel).


Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Belső oldal: Egyedi lista: a megállók betűi az átlagosnál valamivel kisebbek és össze vannak "sűrítve". A balos által megjelölt irányt vizsgálva nem történt megállóváltozás.

A járaton 1994-től Ikarus 435-ösök közlekedtek, ezért a táblagyártás csak pótlások esetére korlátozódott.
Évjárat: 2000 körül (kijelző-meghibásodás, vagy pótlások esetére készült)
Belső oldal: A továbbra is régi külsőhöz egy teljesen új belső, a korszakra jellemző vastag járatszámmal. Megállóváltozás nincs. Az átszállási változásokat nem részleteztem, ugyanis 1995 óta igen sok változás történt, ezek javarészt ismertek.

A járat 2005. december 2-án üzemzárással a 73-as meghosszabbítása és alapjáratként való közlekedtetése miatt megszűnt.
8
Évjárat: 1984. május (153-as beindítása) - 1986. május (még nem jelöli az ekkor indult 116-ost)


Évjárat: 1987. december (jelöli az ekkor indult 139-est) - 1988. május (még nem jelöli az ekkor indult 15A buszt). A tábla korábban egy 98-as balos lehetett.
Belső oldal: Megszűntek: 153-as autóbuszjárat és a 9-es villamos. Új járatok: 116-os,139-es. A Kis Ferenc térnél feltüntették - fölöslegesen - a 8A járatot.

Évjárat: 1990. augusztus (5-ös megszűnése) - 1991. január (piros átszállások)
Belső oldal: Néhány elmaradt átszállás feltüntetése (logikátlanul a 8A-t is). Megszűnt az 5-ös autóbusz. Megállóváltozás: Temető, főbejárat -> Farkasréti temető, főbejárat, Kis Ferenc tér -> Farkasrét, Kis Ferenc tér.

Évjárat: 1994. április, utolsó balos
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése. A 2-est elfelejtették kiírni a Március 15. térnél. Megállóváltozás: Kis Ferenc tér -> Farkasréti tér.


A 8A járat tulajdonképpen a 8-as vonalának 95 százalékát lefedte (lásd az ábrán). Ezen felül a 8A járat feltárta a Gazdagréti lakótelepet is: először beállt a Gazdagréti lakótelep végállomásra, majd visszamenetben megkerülte a lakótelepet (citromsárga vonal). 1995 augusztusában takarékossági okokból a két járatot 8-as számmal összevonták, ezzel megszűnt az Irhás árok végállomás és a Gazdagréti megkerülés.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva a megállók nem változtak.

Évjárat: 1995. október. A széria készítésének oka, hogy a járat új megállót kapott a Nagyida és Baradla utcáknál.
Külső oldal: A 8A táblájából szerkesztették össze, megcserélve a két irányt és a Március 15. teret két sorban írva.
Belső oldal: Az 1995 augusztusi útvonalmódosítás (lásd fentebb) mellett még történt néhány átszállásbeli változás: a korábban kifelejtett (és logikus átszállás szempontjából is fontos) átszállásokat pótolták: jobb oldalt 59-es villamos és 12-es busz. A megszűnt járatokat törölték (127, 139 -> helyette a 139-es áll meg) valamint az újonnan induló 173-ast a Március 15.térnél "bepréselték" a sor végére.


Évjárat: 1997 vége
Belső oldal: Az autóbuszok 1995. októberétől nem a templom megkerülésével, hanem az Irányi utca - Károlyi utcai aluljáró útvonalon hajtottak fel az Erzsébet-hídra, ezért a Pasaréti tér felé új megállót létesítettek a 15-ös járat Ferenciek terénél lévő megállójában (érdekes a kis méretű "tere" felirat). A megállót azért csak most tüntették fel, mert az útvonal-módosítás kezdetben ideiglenes volt. A fölösleges (bal oldalt az Alkotás utcánál a 112-es, jobb oldalt a Döbrentei térnél az 5-ös), illetve a nehézkesen megközelíthető átszállásokat (bal oldalt a budai hídfőnél a 86-os) hézagot hagyva kiszedték. A Sánc utcánál korábban kimaradt a 27-es, ezt vékonyabb számokkal pótolták.

Évjárat: 2002, utolsó tojáslogós, az utolsó "generációs" stílusban átdolgozva. Táblaelhasználódás miatt készült, ugyanis tartalmi különbsége nincs.


Évjárat: 2003 szeptembere előtt (még nem jelöli a 118-as villamost)
Belső oldal: Korábban nem jelölt átszállások (pl. City-busz) feltüntetése, néhány másik törlése - logikusabb tájékoztatás elve alapján.


Évjárat: 2006. január (73-as beindítása, 7A megszüntetése decemberben, megálló-átnevezés januárban)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb feliratokkal készült.
Belső oldal: A logó a korszaknak megfelelően alulra került, valamint "kapcsolatok" helyett áttértek a "lehetőségek" megnevezésre. Megálló-átnevezés: Alkotás utca -> Alkotás utca (Hegyalja út), Farkasréti tér -> Márton Áron tér. Új járatok: 118-as villamos (2003. szeptember), 73-as busz (2005. december). A 7A járat megszűnt, a 41-es villamos meghosszabbított útvonalon közlekedik (2003. november).


Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: Hibás széria. Átszállásokat nem jelez, továbbá nem létező megállókat (Hegyalja út, Farkasréti temető főbejárat - indokolatlan helyen) tüntet fel.

Évjárat: 2008. június, digitális nyomtatással.
Külső oldal: A feliratok kisebb sorközzel.
Belső oldal: Szintén átszállások nélkül készült, de a hibás megállókat korrigálták.


Évjárat: 2008. március - július, duplaoldalas kivitel. Nagyobb karakterekkel.

8A
Duplaoldalas tábla 1987 környékéről. Időszakos járatként közlekedett a 8-as legkihasználtabb szakaszán.

Évjárat: 1988 második fele (Már jelöli a májusban indult 15A-t utólagos, vékony számokkal beszerkesztve). A tábla korábban egy 48-as balos lehetett.


Évjárat: Szintén 1988 második fele
Külső oldal: Az "A" betű a régi típusú vékony helyett hagyományos lett. A Kis Ferenc tér rövidítése megszűnt.
Belső oldal: Tartalmi különbsége nincsen.


Évjárat: 1994. április
Külső oldal: A járat útvonala 1990 októberében a Gazdagréti lakótelepig hosszabbodott, ennek megfelelő, régi betűs kialakítású az oldal.
Belső oldal: Ellentétes irányt jelöl, mivel az autóbuszok 1993 októbere óta ebben az irányban körüljárják a lakótelepet. Érdekes a Március 15.téren a metrópiktogram helyetti M3 megjelölés.


A járat 1995.07.31 üzemzárással megszűnt (bővebben lásd a 8-asnál). Tojáslogós széria nem készült.
9
Fém duplaoldalas tábla a 80-as évek második feléből.

Évjárat: 1990. augusztus (már nem jelöli az ekkor megszűnt 95-öst)


Évjárat: 1992 vagy 1993
Belső oldal: Megállóátnevezések: Kulich Gyula tér -> Kálvária tér, Kápolna utca -> Liget tér, Pataky István tér -> Szent László tér. Egy elmaradt 33-as átszállás feltüntetése, két villamos-átszállás törlése.

Évjárat: 1994. december, első tojáslogós. Ekkor még Ikarus 280-asok közlekedtek a vonalon.
Külső oldal: Megcserélték a két végállomást.


Évjárat: 2000. május (a 23-as villamos útvonala rövidült, már nem érinti az Orczy teret). Bár 435-ösök közlekedtek a vonalon, pótlás céljából készítettek táblákat.
Belső oldal: Az 1995-ben megszűnt járatok helyén hézagok láthatók (1,33,62,132). Érdekes az Rt. nélküli logó használata.

Évjárat: 2003 második fele vagy 2004.
Belső oldal: A két irányt megcserélték. Új járatok: 1A és 3-as villamos, 132 és Újhegy-busz. Megszűnt: 13-as villamos és 32-es busz. Hosszabb útvonalon közlekedik: 1-es és 62-es villamosok. Rövidítve: 32-es busz. A végállomásoknál minden átszállást töröltek (emiatt a Madách térnél jelölték a 4-est).


Kísérleti jelleggel 2003-ban az utastérbe kihelyezett táblák:



9
Fém duplaoldalas tábla a 80-as évek második feléből.

Évjárat: 1988. május (A 15A már létezik) - 1990. augusztus (A járat megszűnése)
10
Évjárat: 1984. május (153-as beindítása - kopottan olvasható a Móricz Zsigmond körtérnél) - 1986. október vége (9-es villamos megszüntetése)
Belső oldal: A Vegyész utcánál hibásan saját magát is jelöli.


Évjárat: 1989. március (jelöli az ekkor indult 127-est) - 1990. augusztus (még jelöli az 1-est)
Belső oldal: Számos, korábban kimaradt átszállás feltüntetése, illetve a Vegyész utcánál már nem jelöli saját magát. Megszűnt járatok: 9-es villamos, 153-as busz. Új járatok: 127 és 153-as buszok.

Évjárat: 1990. augusztus (1-es megszüntetésekor)
Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében a végállomás neve változott, megjelent a Karinthy Frigyes utca felirat. Az albertfalvi végállomás elválasztva, 3 sorban szerepel.
Belső oldal: Megszűnt az 1-es járat. Minden lehetséges átszállás feltüntetése (emiatt az átszállási változásokat nem jelöltem). Megállónév változás: Hunyadi János út (HITEKA) -> Építész utca. A Vegyés utcai végállomásnál Albertfalva feltüntetése.


Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria
Belső oldal: Schönherz Zoltán utca -> Október huszonharmadika utca. A 41-es villamos hosszabb útvonalon közlekedik.

Évjárat: 1996. február, puha műanyag.
Belső oldal: Albertfalva felé az Október huszonharmadika utca megálló neve Szerémi sor lett.

96/2 dátumozással kemény műanyagból is készült tábla:

Évjárat: 1996. szeptember, szintén puha műanyagból.
Belső oldal: Új járat: 103-as autóbusz. Néhány elmaradt átszállás feltüntetése, illetve logikus tájékoztatás szempontjából történt módosítások.

Évjárat: 1997 év vége, kemény műanyag
Belső oldal: Csak jelentéktelen átszállásvariálások logikusság szempontjából. A korszakra jellemző Kelenföld felirat megjelenése.

Évjárat: 1998 - 1999 körül
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, új típusú logóval. A gyárak megnevezése helyett új megálló-elnevezési koncepció. Új járat a tétény-busz.

A járat 2000. április 30. üzemzárással megszűnt. Helyette részben a módosított útvonalon 3-as járattal lehetett utazni.
2007. június 1-től ismét használták ezt a jelzést. A betűs járatok felszámolásának jegyében a Vár-busz 10-es jelzést kapott, amelyet a 2008 szeptemberi paraméterkönyv bevezetéséig viselt.
Évjárat: 2008 eleje, kemény műanyag. Kijelző-meghibásodás esetén használták, egyik felén 10-es, másik oldalán 110-es!

2008. szeptember 6-tól 16A jelzéssel közlekedett.
10A
Évjárat: 1985. április (végig a Lágymányosi utcán közlekedik - azaz már van Karinthy Frigyes út megálló) - 1986. október (9-es villamos megszüntetése)


Évjárat: 1987. január - 1989. március (Már jelöli a 153-ast, de még nem létezik a márciusban indult 127-es).
Belső oldal: 153 -> 153, valamint megszűnt a 9-es villamos. A Magdolna utca megálló valójában 1986 szeptemberében megszűnt a végállomási megálló áthelyezése miatt,de nem törölték a listából.

Évjárat: 1991. január (keretes-gyorsjáratok) - 1991. december (új megálló létesítése a Vegyész utcánál)
Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében feltüntették a Karinthy Frigyes utat. A Varga Jenő tér neve Városház tér lett. A módosításokat régi típusú betűkkel végezték. A járatszám teljesen egyedi típusú.
Belső oldal: Megállóváltozások: Hunyadi János út (HITEKA) -> Építész utca, Budafoki tér -> Savoyai Jenő tér. A Magdolna utcai megállót sok év után törölték. 1990 végére, 1991-re jellemző átszállási számípíusok alkalmazása, minden átszállás feltüntetésével.


Évjárat: 1994. október, első tojáslogós és egyben utolsó széria.
Külső oldal: Megszűnt a Móricz Zs. körtér rövidítés, a Karinthy Frigyes utat kisbetűkkel jelzik. Az 'A' jelzés vastag típussal készült.
Belső oldal: A balos által jelölt irányt vizsgálva az alábbi megállóváltozás történt: Schönherz Zoltán utca -> Október huszonharmadika utca (1992. április). Új megálló a Vegyész utcánál. A szériánál általánosan lemaradt a dátumozásból a 4-es.


A járat 1995. május 12-én üzemzárással megszűnt, ugyanis takarékossági okokbólösszevonták a 3-assal. Ez volt a 10-es buszcsalád szétverésének első lépése.
|