136
Évjárat: 1984 (a Dél-pesti Kórház átkeresztelése Jáhn (helyesen Jahn) Ferencre) - 1987. május (19-es beindítása)
Az érintett időszakban a vonalon és környezetében nem történt olyan változás, ami alapján szűkíteni lehetne az intervallumot.
![](http://i.imgur.com/yfZtMtq.jpg)
![](http://i.imgur.com/WPCSjem.jpg)
Évjárat: 1987. május (19-es beindítása) - 1990. április (Vörös Hadsereg útja -> Üllői út)
Külső oldal: A hibás Jáhn helyére helyesen Jahn felirat került.
Belső oldal: Új járat a 19-es.
![](http://i.imgur.com/gxg1Rk1.jpg)
![](http://i.imgur.com/NbKCGkO.jpg)
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: Pestlőrinc -> Pestszentlőrinc. A MÁV-állomás felirat a 90-es évek közepére jellemző oldalirányban összenyomott típus. A Jahn Ferenc kórház mellett a városrészt is megnevezi a tábla, emiatt kellett a kisebb helyet foglaló, összenyomott típust is alkalmazni.
Belső oldal: Megálló átnevezések a balos által megjelölt irányt vizsgálva: Vörös Hadsereg útja -> Üllői út, Kisz lakótelep -> Szent Lőrinc telep, Mgtsz -> Besence utca, Köves út -> Írisz utca, Köves út 75. -> Mesgye utca
![](http://i.imgur.com/u03ccLu.jpg)
![](http://i.imgur.com/8ETvxkn.jpg)
Évjárat: 1995. november
Belső oldal: A megszűnő 35-ös kiszedése. Később a 95-t filccel 96-ra írták át, mivel a későbbi szériától tartalmilag nem különbözött.
![](https://i.imgur.com/aDO4OZ8.jpg)
Évjárat: 1996. november, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
![](https://i.imgur.com/uYnqwuv.jpg)
Évjárat: 1997. szeptember 1. (útvonalmódosítás Havannán)
Külső oldal: Pestszenterzsébet neve ismét Pesterzsébet lett.
Belső oldal: Útvonalmódosítás miatt két megállóhely megszüntetése, illetve létesítése Pestszentlőrinc felé (az útvonalmódosítás oka a 36-ossal közös megállóhely létrehozása)
![](https://i.imgur.com/Qq8K2FF.jpeg)
![](https://i.imgur.com/gQyIxwt.jpeg)
A járat 1999. február 28-án üzemzárással megszűnt, mert összevonásra került a 19-es busszal.
136
Évjárat: 80-as évek közepe
belső oldala üres!
Évjárat: 80-as évek vége, rossz állapota miatt pontosabban nem határolható be
Külső oldal: A körforgalomjelleg feltüntetése nem túl szerencsés módon a végállomás megismétlésével történt
![](http://i.imgur.com/YAn5Nv0.jpg)
![](http://i.imgur.com/6a6g00A.jpg)
1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,12,57,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színnel szitázva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.
Külső oldal: A logikusabb tájékoztatás érdekében a Havanna lakótelepet ismét feltüntették. Nem kapott kék színt, ellentétben a kék alapjáratok tábláival.
![](http://i.imgur.com/HV2c8dU.jpg)
![](http://i.imgur.com/wy3WM1m.jpg)
Évjárat: 1994. december, első tojáslogós
Külső oldal: A betűk kisebbek és vékonyabbak lettek, ezáltal megszűntek a rövidítések, megjelent a körforgalom kifejezés is (lekopott).
Belső oldal: Körjáratjelleg következtében piktogramos kialakítás. A Bethlen utcánál az 50-es villamosnál hibásan buszpiktogram szerepel. Az 1995 januárjában megszűnt 50A villamos már nem szerepel.
![](http://i.imgur.com/bdnAPLo.jpg)
![](http://i.imgur.com/9dmYWYR.jpg)
Évjárat: 1996. június, puha műanyag
Külső oldal: Kőbánya-Kispest mellé vesszőt raktak, valamint a Havanna lakótelep felirata kisebb lett.
Belső oldal: Átszállásváltozások: a Margó Tivadar utcánál megszűnés miatt törölték a 135-öst, és a fölösleges 93-ast (hiszen közös végállomásról indulnak). Baross utcánál a 135-ös helyett 136-ost írtak (a 135 megszűnt, a 136-os korábban hiba folytán nem szerepelt itt). A Bethlen utcánál beszerkesztették a 93-ast (itt ugyanis logikusan szerepeltethető a reptér felé utazni kívánók számára). Kőbánya-Kipestnél törölték a megszűnt 35-ös és 135-ös járatokat. Kiszedték a lerövidült 80-ast és beékelték 98-ast (mivel 1996 márciusától a 80-as helyett a 98-as közlekedik Kőbánya-Kispestre). Új járat a 193-as (1995. novemberében indult) a szerkesztés miatt kicsit félredőlten.
![](https://i.imgur.com/4if2Mhi.jpeg)
![](https://i.imgur.com/79Afo4I.jpeg)
Évjárat: 1996. június, szintén puha műanyag, a dátumon kívül semmilyen eltérése nincs.
![](http://i.imgur.com/ZRByonE.jpg)
![](https://i.imgur.com/L4r3WtD.jpeg)
Évjárat: 1998, de még augusztus 25. előtti (még nem jelöli a Keresztúr-buszt), kemény műanyag
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. A Fiatalság utcánál is feltüntették a 136-ost, a korszakra jellemző nagyszámos szerkesztéssel.
![](https://i.imgur.com/aasVuXs.jpg)
Évjárat: 1999. február 28. (a 136-os helyett a meghosszabbított 19-es közlekedik)
Külső oldal: A MÁV-állomás felirat ismét rövidítve lett, így a Havanna utcai lakótelepet két sorban tudták kiírni. A körforgalom felirat kisebb lett.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Hibásan a Kossuth téren ill. Táncsics Mihály utcánál megállót jelöltek (valószínűleg meg nem valósult tervezet lehetett), ezt több táblánál festékjavítóval fedték le. Új járat: Keresztúr-busz (1998. augusztus 25.).
![](https://i.imgur.com/3KgXmHH.jpg)
![](https://i.imgur.com/ArlxM2E.jpeg)
Évjárat: 2000. augusztus (93 -> reptér-busz)
Belső oldal: A hibás megállókat törölték, így az 50-es villamost a Margó Tivadar utcánál jelzi.
![](https://i.imgur.com/elWQcJx.jpg)
Évjárat: 2002. május körül (182, 182A beindítása)
![](https://i.imgur.com/KO8cQXS.jpg)
Évjárat: 2003 első fele, pufibetűs stílus, utolsó tojáslogós
Belső oldal: A korábban kifelejtett 151-es járatot is feltüntették. A piktogramok eltűntek, igen furcsa kinézetet kölcsönözve a belső oldalnak.
![](https://i.imgur.com/21gZPjY.jpg)
![](http://i.imgur.com/hp0FLRM.jpg)
A járatra garázsmeneti tábla is készült puha műanyagból, a betűtípus és anyaga alapján körülbelül 1996-ban.
![](https://i.imgur.com/zTAZ0aa.jpeg)
Ez a duplaoladalas garázsmeneti tábla 1997-98-ban készült. A végállomás már a Vörösmarty utca.
![](https://i.imgur.com/4JdTSyd.jpg)
Évjárat: 1998 (jelöli a 136-ost) Ez egy rendkívül egyedi garázsmeneti tábla, csak a 136-osra és a 19-esre készült ilyen.
Belső oldal: Érdekes a Közönségszolgálat felirat a logó alatt.
![](https://i.imgur.com/0iK59cv.jpg)
![](https://i.imgur.com/PSAcFr4.jpg)
Évjárat: 2004. március (Pesterzsébeti Tesco-busz beindítása) - 2005. március (Kőbánya-Kispest még MÁV-állomásként olvasható)
Külső oldal: A szériához tartozó összes táblára jellemző a járatszámon látható, gyártás után mellé tett tábla megállólistájának nyoma
![](https://i.imgur.com/YEkzztc.jpg)
![](https://i.imgur.com/p8BevJg.jpg)
Évjárat: 2008. január, puha műanyag
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb karakterek. A kőbányai végállomás neve még a 2005. március előtti formában olvasható.
Belső oldal: Kapcsolatok helyett lehetőségek. MÁV és Volán átszállás feltüntetése. Reptér-busz -> 200, 193 -> 193E, és a 82-es buszcsalád átszámozása.
![](http://i.imgur.com/cvRJat7.jpg)
![](https://i.imgur.com/aj7cHgV.jpg)
Évjárat: 2008. április, kemény műanyag
Külső oldal: Nagyobb betűméret. A MÁV-állomás feliratot törölték (a végállomásnév még 2005 márciusában változott)
Belső oldal: A Tesco-buszt törölték, bár csak júniusban szűnt meg, feltehetően előre készültek erre a változásra (szerződéses járat lévén).
![](https://i.imgur.com/EvOa1p6.jpg)
![](https://i.imgur.com/pjjgE6U.jpg)
A járat jelzése 2008.09.06-tól 136E-re változott.
137
Évjárat: 1984. november (a metró új szakaszának átadásakor)
Belső oldal: Hibásan jelöli a metróátadás előtt egy nappal megszüntetett Polgár utcai megállót, amit ezért utólag lekapartak.
![](http://i.imgur.com/UWy0uCw.jpg)
![](http://i.imgur.com/HOavbq0.jpg)
Évjárat: 1991 (keretes gyorsjáratok alkalmazása) - 1992. április 30. (134-es megszüntetése, amelyet még jelöl)
Külső oldal: Korvin Ottó tér -> Szentlélek tér. A Máramaros út három sorba került. Megállóváltozások: a már másik szérián is lekapart Polgár utca mgh törlése, kötőjeles megállóhelyek egybeírása, Táborhegyi utca helyett (helyesen) "űt". Az összes lehetséges átszállást feltüntették, de a lényeges változások: a 60-as, 84-es megszűnése. A 118-as 1986-ban módosuló útvonala miatt nem érinti a 137-est. Új járat a 84-es és 106-os (vékonyabb számmal szerkesztve).
![](https://i.imgur.com/wvblw82.jpeg)
![](https://i.imgur.com/3phzVSK.jpeg)
Évjárat: 1992. május 1. (134-es helyett már a 34-es jár ki a Szentlélek térre) - 1993
Külső oldal: A 134-es megszűnése miatt egyszerűen törölték előle az 1-est a Szentlélek térnél. Flórián térnél feltüntették az üzletközpontot.
![](https://i.imgur.com/quqzagr.jpeg)
![](https://i.imgur.com/IWb0zHD.jpeg)
Évjárat: 1994. február, utolsó balosszéria.
Belső oldal: A Flórián térnél az "üzletközp." feliratot kiszedték. Más különbség nincs.
![](http://i.imgur.com/li2pb71.jpg)
Évjárat: 1998 vagy 1999. május előtt (18A-t még nem jelöli)
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Logó nélkül készült, ezért utólag matricát helyeztek rá. A baloskorszak óta a Farkastorki út 29. megálló elnevezése Királyhelmec utcára módosult (még 1994 áprilisában).
![](https://i.imgur.com/vHYDIrB.jpeg)
![](https://i.imgur.com/PgSEDSD.jpg)
Évjárat: 2001. október (Békás-busz beindítása)
Belső oldal: Három új járat: 18A autóbusz, békás-busz és az 1A villamos. Igen ritka jelenség az Rt. nélküli logó egy 2001-es táblán.
![](http://i.imgur.com/PHLEomU.jpg)
Évjárat: 2003 második fele - 2004, tartalmi különbség nélkül.
![](https://i.imgur.com/UGA8arB.jpeg)
![](https://i.imgur.com/s10sXSv.jpeg)
Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítása alapján)
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Tartalmi különbsége nincs.
KERESEK ÉLESEBB FOTÓT A TÁBLÁRÓL
![](https://i.imgur.com/2kts7sI.jpeg)
![](https://i.imgur.com/spp51zv.jpeg)
Évjárat: 2007. július, puha műanyag.
Belső oldal: Zrt-s logó. Új megálló a Serfőző utcánál (2007. április). Egy 37-es és 106-os átszállás feltüntetése. A HÉV-et pontos megnevezéssel jelöli.
![](https://i.imgur.com/gRqsY8y.jpg)
![](https://i.imgur.com/CfuOalK.jpg)
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Rendelőintézet - > Óbudai rendelőintézet. Volán járatok feltüntetése. A Szentlélek térnél lemaradt a HÉV.
![](http://i.imgur.com/2rLUzTl.jpg)
Évjárat: 2008. április, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Kövérebb, de vízszintes irányban összenyomott betűk. Nagyobb járatszám, nagyobb karakter-közzel.
Belső oldal: Az Óbudai rendelőintézet megálló ismét a régi nevén szerepel. Több helyen törölték a Volán átszállásokat, míg a Szentlélek térnél feltüntették, az előző szérián elmaradt HÉV-el együtt.
![](http://i.imgur.com/Z1Llc5l.jpg)
![](http://i.imgur.com/nhjKPFv.jpg)
Évjárat: 2008. május
Belső oldal: Az "Iskola" megállóhely felirata lemaradt. A Rendelőintézetnél jelöli a 801-es Volán járatot.
![](http://i.imgur.com/AM66VnU.jpg)
138
Évjárat: 1988. április (a járat beindítása) - 1990 vége (gyorsjáratok még pirossal)
A járat kezdetben csak munkanapokon csúcsidőben közlekedett.
![](http://i.imgur.com/Dw1j7WQ.jpg)
![](http://i.imgur.com/zanUjRz.jpg)
Évjárat: 1992. január, az M0 körgyűrű hídjának átadása után nyerte el ismert formáját a járat. A tábla mindenképpen 1992-es, hiszen még jelöli az áprilisban megszűnt 38A-t.
Ekkortól már teljes üzemidőben közlekedett.
![](https://i.imgur.com/XxOZ3WE.jpeg)
![](https://i.imgur.com/ubO8HRj.jpeg)
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: A korszakra jellemzően kisebb betűk, oldalirányban összenyomva.
![](https://i.imgur.com/3ntFUVg.jpeg)
![](https://i.imgur.com/902vS4J.jpeg)
Évjárat: 1996. április, puha műanyag.
Belső oldal: Megálló-átnevezések Budatétény felé: Rózsa utca -> Nefelejcs utca (alig észrevehető szerkesztéssel), Betonárugyár -> 8654.utca, Vízművek I. -> 8653.utca, Vízművek II. -> Vízművek lakótelep. Csepel felé: mivel itt nincs Rózsa utca nevű megálló, ezért csak a másik 3 változott. Az átszállásokban kiszedték a megszűnt (38 és 148) illetve módosult útvonalú (19-es a Szent Imre térnél, ennek nyoma látszik hézag formájában) járatokat. A 79 és 79A útvonala ekkor módosult, ezért kerültek bele a listába.
![](http://i.imgur.com/pPbWTHP.jpg)
Évjárat: 1997 első fele, szintén puha műanyag
Belső oldal: Megszűnt a 38-as, helyette a 38A közlekedik, ezért vékony számokkal a 38-as helyére szerkesztették.
![](http://i.imgur.com/zoMoQyG.jpg)
Évjárat: 1997 vége - 1998. augusztus (a tétény-buszt még nem jelöli), kemény műanyag.
Belső oldal: Rt-s logó, tartalmi különbség nincs.
![](http://i.imgur.com/N5HglLm.jpg)
Évjárat: 1999. szeptember 6. (Campona megnyitása)
Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszámmal, átmeneti típusú betűkkel. Érdekes a kétféle vesszőhasználat: Szent Imre térnél még a régi típusú, Camponánál a "kampós" újabb fajta
Belső oldal: Vékonybetűs megállólista a korszakra jellemző vastag járatszámmal. A korábbival egyező szakaszt vizsgálva az átszállásokat jelentősen variálták, holott útvonalváltozás a környéken nem történt (ezért ezeket nem jelölöm). Leadó csárda -> Csárda. Hibásan a Hárosi iskola helyett Háros iskolát írtak.
![](http://i.imgur.com/THgiHWP.jpg)
![](http://i.imgur.com/b6GyXCI.jpg)
Évjárat: 2000. július
Belső oldal: Különbsége mindössze annyi, hogy az ekkor (július) Camponához kerülő 13,13A járatokat beszerkesztették, valamint logikusság szempontja miatt a tétény-buszt is a Jókai Mór utcához.
![](https://i.imgur.com/Ywlm4gC.jpg)
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Megálló-változások: átnevezés: 8654. utca -> Szilvafa utca, 8653. utca -> Almafa utca, Új megállók (a járat 2002. december 16-tól betér az Auchanhoz is): Auchan Sziget, Áruházi bekötőút, Növény utca. Új járat: 151-es busz.
![](https://i.imgur.com/8fn7m5f.jpg)
![](https://i.imgur.com/8MuOqrQ.jpg)
Évjárat: 2006. október 1. (13A járat átszervezése után), puha műanyag
Belső oldal: A "kapcsolatok" helyett "lehetőségek" kifejezés használata, a logó viszont a korszakra nem jellemző módon továbbra is középen van, nem pedig a tábla alsó részében. A 13A két járatra (113, 113A) bomlott szét, egy elmaradt HÉV átszállást pótoltak, egy fölösleges HÉV átszállást pedig töröltek.
![](https://i.imgur.com/xCEEBhM.jpeg)
![](https://i.imgur.com/7fqMcAf.jpeg)
Évjárat: 2007. december
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
Belső oldal: Megállók átnevezése: Csepel, HÉV állomás -> vessző nélkül, Nefelejcs utca -> Tejút utca, Csárda -> Hárosi Csárda, Auchan Sziget -> ~ áruház. Elmaradt átszállások és Volán járatok feltüntetése. Tétény-busz -> 233E. Elmaradt átszállásokat és Volán járatokat tüntettek fel.
![](http://i.imgur.com/J2YfQYD.jpg)
![](http://i.imgur.com/efSYoXf.jpg)
Évjárat: 2008. május, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
![](https://i.imgur.com/hpYAuwo.jpg)
A viszonylaton 2006 október 7-től december 31-ig a VT-Transman szolgáltatott, ebben az időszakban készült ez a számjelző:
![](https://i.imgur.com/9YzS0Sw.jpeg)
139
A járat 1987. december 1-jén indult az akkor már közel egy éve közlekedő 139-es kisegítésére. Ekkoriban már kevésbé volt jellemző a fémtáblák készítése, ezt a táblát is egy korábbi járat táblájából készítették ( 86-os volt, halványan látszik a pirossal írt Kosztolányi Dezső tér felirat). Fontos hozzátegyük, hogy a vonal 1995 februári megszüntetéséig is lehetett ilyen fémtáblákkal találkozni.
![](http://i.imgur.com/PWbnddg.jpg)
![](http://i.imgur.com/1lHxZwd.jpg)
Más sablonokkal is dolgoztak:
![](http://i.imgur.com/mCG3Qvv.jpg)
![](http://i.imgur.com/uRC32vB.jpg)
![](http://i.imgur.com/KFyWBpC.jpg)
![](https://i.imgur.com/IByDe0X.jpg)
Évjárat: 1987. december, a járat indulásakor. Ezen kívül valószínűleg nem volt más balos tábla.
![](http://i.imgur.com/qt8PaQa.jpg)
![](http://i.imgur.com/3K6rWxF.jpg)
Tojáslogós széria nem készült.
2008.01.01-től a 139-es alapjáratként közlekedett tovább, így ismét foglalttá vált a jelzés.
Évjárat: 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.
![](http://i.imgur.com/2F6GTyw.jpg)
Évjárat: 2008. március - június, digitális nyomtatással. Kemény műanyag, duplaoldalas.
![](https://i.imgur.com/7jdPaMb.jpg)
139
Ez a duplaoldalas tábla a járat indulásakor készült 1987 januárjában.
![](http://i.imgur.com/fe0TNTy.jpg)
Évjárat: 1987. december, a 139-es beindításakor
![](https://i.imgur.com/Q4TDiGl.jpg)
Évjárat: 1994. április, utolsó balosszéria, nem sokkal később már csak Ikarus 435-ösök közlekedtek a vonalon.
Külső oldal: A két végállomást megcserélték. A "pu" feliratban csak az "u" után van pont.
Belső oldal: Az eltérő útvonal miatt mindkét irányt jelöli.
![](https://i.imgur.com/sJ8ffgZ.jpeg)
![](https://i.imgur.com/3RbNr0J.jpeg)
Tojáslogós széria nem készült.
Évjárat: 2006. június, puha műanyag
Belső oldal: Az ekkor kiadott 22-es táblák legyártása után a készítők a szitában felejtették a határátlépésről tájékoztató szöveget, így több gyorsjáratra (56-os, 130, 139-es) is bekerült ez a felirat, amit több táblánál utólag lematricáztak.
![](http://i.imgur.com/gBfRKyE.jpg)
![](http://i.imgur.com/MQbfALs.jpg)
Évjárat: 2007. június, puha műanyag
Külső oldal: Megcserélték a végállomásokat.
Belső oldal: Itt is iránycsere történt. Elmaradt átszállások pótlása, fölöslegesek (Déli pályaudvarnál) törlése. Új járat a 239-es, megszűnt az M2 metrópótló.
![](http://i.imgur.com/wbSnoXT.jpg)
![](http://i.imgur.com/6MEJmDv.jpg)
A járat jelzése 2008.01.01-től 139-esre változott.
140
Ez a fémtábla a 80-as évek elején készült, a végállomás 1986-ig volt Kötő utca. Az F. betű a kiadó Fürst garázsra utal.
![](http://i.imgur.com/kWtuPAb.jpg)
Ez a duplaoldalas tábla 1989 februárjában készült (ekkor vezették be a környéki tarifarendszert.). A járat egyáltalán nem érintette Budapestet (másik ilyen járat a 188-as volt).
![](http://i.imgur.com/gFbwgf2.jpg)
Évjárat: 1989. június (végállomás áthelyezése a kiépült Budaörsi lakótelephez) - 1990. november. Csík nélkül készült.
Külső oldal: Még nincs Raktárbázis megállóhely (1990. novemberben létesítették).
![](http://i.imgur.com/ZeJeM1m.jpg)
Évjárat: 1993
Belső oldal: Keretezett gyorsjáratok. Új megálló Raktárbázis néven (1990 novembere óta). Budaörs Vá-n az átszállások feltüntetése.
![](http://i.imgur.com/rJWQjkh.jpg)
![](http://i.imgur.com/PRWSqL4.jpg)
Évjárat: 1994. október, első és egyetlen tojáslogós széria.
Külső oldal: A két végállomás megcserélése.
![](http://i.imgur.com/KouutMj.jpg)
![](http://i.imgur.com/DIvuTd3.jpg)
A 140-es 1995.02.28-án üzemzárással megszűnt, pontosabban a vonalat a Volánbusz vette át saját járművekkel és tarifával.
Azonos számmal 2001 május 1-jén új járat indult a Raktárváros kiszolgálására. Elődjével csak az köti össze, hogy ismét lett egy olyan járat, mely teljes vonalában Budapesten kívül közlekedik.
Évjárat: 2001. május 1., a járat indulásakor.
Külső oldal: Átmeneti betűtípussal és a korszakra jellemző kis járatszámmal.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, vastag járatszámmal.
![](https://i.imgur.com/fTj7eDX.jpg)
![](https://i.imgur.com/IibTmbQ.jpeg)
Évjárat: 2004. december (új megálló a Méhecske utcánál)
![](http://i.imgur.com/VQscyyV.jpg)
![](http://i.imgur.com/xQT2h3A.jpg)
140E
A járat 2003.09.01-jén indult.
Évjárat: 2003. szeptember 1., a járat indulásakor
Külső oldal: A korai táblákra jellemző kialakítás: balra igazított feliratok, kis járatszám (lásd még: 132-es)
![](https://i.imgur.com/PBFQkXm.jpg)
![](http://i.imgur.com/Q7fV692.jpg)
Évjárat: 2003. október 1. (Újbuda-busz beindítása) - 2004. november 22. (250-es beindítása)
Belső oldal: Újbuda-busz feltüntetése
![](https://i.imgur.com/kfnOGL7.jpg)
Évjárat: 2006. augusztus vége, puha műanyag (a Fehérvári úti vágányzár idejére készült)
Külső oldal: Középre igazított feliratok, nagyobb járatszám.
Belső oldal: Korszakra jellemzően Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Új járatok: Infopark-busz, 73, 250 és az ideiglenes 18-47V. Megszűnt: 7A. Módosított útvonalon közlekedik (ideiglenesen): 18-as és 118-as villamos.
![](http://i.imgur.com/0mKcmkS.jpg)
![](http://i.imgur.com/Lfzotze.jpg)
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Tájékoztató felirat nélkül. Volán és korábban elmaradt átszállások (41, 72, 172) feltüntetése. Új járatok: 139, 187, 239. Megszűnt: 139 busz, 118-as villamos. Szabadság híd lezárásával összefüggésben több ideiglenes járatot is jelöl.
![](https://i.imgur.com/0HMFtrU.jpeg)
A járat jelzése 2008.08.21-től 188E-re változott.
141
Évjárat: 1987 előtt (Volán Garázs felirat nélküli széria)
Megállós oldal nem készült, mindkét oldal azonos.
![](http://i.imgur.com/EnmnljU.jpg)
Évjárat: 1987 - 1990. augusztus (még jelzi az 1-est)
![](http://i.imgur.com/FC3SrFt.jpg)
![](http://i.imgur.com/qnoH5HY.jpg)
A járat útvonala 1992. december 1-jétől a 172-es viszonylat megszüntetése miatt Kelenvölgyig hosszabbodott
Évjárat: 1992. december, a meghosszabbításkor
Belső oldal: mindkét irányt jelzi.
![](https://i.imgur.com/sTHpsZe.jpg)
![](https://i.imgur.com/vVBVEhz.jpg)
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós széria
Belső oldal: Megállóváltozás: Alabástrom utca -> Torma utca.
![](https://i.imgur.com/viwdW0Z.jpeg)
![](https://i.imgur.com/55qBM3e.jpeg)
Évjárat: 1995 (?- elképzelhető, hogy a tábla 95 utáni, csak hibás.) - nem jelzi még az 1995 szeptemberében létesített Csákvár utca / Hajtány sor megállókat
Belső oldal: Logó nélkül készült. A megszűnő 1-es és 83-as járatokat hézagot hagyva törölték.
![](http://i.imgur.com/sxGgA8e.jpg)
Évjárat: 2007. november, puha műanyag.
Belső oldal: Új megállópár: Csákvár utca / Hajtány sor. Új járatok: 103, 250 és az ideiglenes 47-49V. Elmaradt átszállások, Volán és MÁV kapcsolatok feltüntetése. A Kelenföldi pályaudvarnál törölték a 19-es villamost. Kelenvölgy helyett hibásan Kelenföldet ír (Etele tér felé).
Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással.
Külső oldal: Nagyobb karakterekkel.
Belső oldal: A Kelenföldi pályaudvarnál ismét jelzi a 19-est. A kelenvölgyi végállomás immár helyesen írva.
![](http://i.imgur.com/dvcCtqb.jpg)
![](http://i.imgur.com/fzvqRJ1.jpg)
142
Sablonnal készült fém duplaoldalas.
![](https://i.imgur.com/bHkp72m.jpg)
Évjárat: 1984. november (a metró új szakaszának átadása) - 1985. július (Polgár utca megálló megszüntetése)
Belső oldal: A Bogdáni út megálló kimaradt.
![](http://i.imgur.com/eg1kMRo.jpg)
![](http://i.imgur.com/VMRbsab.jpg)
Duplaoldalas kivitel a 80-as évek közepéről.
![](http://i.imgur.com/ILA04OO.jpg)
Évjárat: 1986. december (régi körforgalmi 118-as megszüntetése) - 1989. január (106-os beindítása, melyet még nem jelöl)
Belső oldal: A Polgár utcai megálló megszűnt (1985. július), feltüntették a korábban véletlenül kihagyott Bogdáni út megállót. A régi 118-as megszűnt ezért törölték, azonban az ekkor beindított, Bogdáni útról induló változatát nem tüntették fel.
![](https://i.imgur.com/3dZtvdq.jpg)
Belső oldal: A Bogdáni út megálló kimaradt.
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós és egyben utolsó széria
Külső oldal: Korvin Ottó tér -> Szentlélek tér
![](http://i.imgur.com/tMiVcQU.jpg)
![](http://i.imgur.com/6eo3Mjj.jpg)
A vonalon az utolsó időszakban már Ikarus 405-ösök is jártak ezért ténylegesen kevés tábla készült.
![](http://i.imgur.com/siNTIOm.jpg)
|