bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
32 - 32GY

32

Évjárat: 1978. március (végállomás áthelyezése az Állomás utcából a Zalka Máté térre) - 1981. október - ebben az időszakban létező végállomás-elnevezések. A járat ekkoriban a Vágó Béla (ma: Lomb) utca térségében végállomásozott, a metrót az Árpád hídnál csak 1984. novemberében adták át. 1981 után útvonal-módosítás történt, a végállomás elnevezése Váci útra változott.

Műanyag duplaoldalas kivitel.

Évjárat: 1989. június (megálló létesítése a Hajdú utcánál) - 1990. július (9-es és 55-ös megszüntetése, 55-ös rövidítése, 106-os meghosszabbítása)

Külső oldal: 1982-ben átadták az új kőbányai végállomást, azóta használatos a városközpont elnevezés. A metróátadás (1984. november) óta az Árpád hídig közlekedik.

Belső oldal:  A Hajdú utca megállóhely utólagos szerkesztése jól látható.

Évjárat: 1990. december (3-as metró utáni állapotok)

Külső oldal: A két végállomást megcserélték. Az Árpád híd végállomást metróállomás megnevezéssel egészítették ki.

Belső oldal: Megállóváltozás: Mogyoródi út -> ~ /Jeszenák János utca/. Megszűnt járatok: 3V,4A,9,20A,30,43,55,84. Új: 43,84. Rövidült: 20,55. Hosszabb útvonalon közlekedik: 106. Továbbá néhány elmaradt átszállást pótoltak: 36 és 62-es villamosok. Néhány járat (pl. 31,168) törlése indokolatlan.

Évjárat: 1993. december (130-as indulásakor)

Külső oldal: Ismét a régi elrendezés. Az Árpád-híd metróállomás felirata rövidítve lett. 

Belső oldal: Pataky István tér -> Szent László tér (vastagabb betűkkel), Mogyoródi út /Jeszenák János utca/ -> Mogyoródi út (tehát a korábbi elnevezés ismét érvényes). További, korábban elmaradt átszállások feltüntetése:13 és 28-as villamos, 74A troli valamint a 73-as busz. A korábbi szérián hibásan törölt - 31 és 168 - járatok ismét feltüntetve. Egy 20-as átszállás áthelyezése. 130 -> 130

Évjárat 1995. január, első tojáslogós

Külső oldal: A metróállomás rövidítés nélküli kiírása került vékonyított, összenyomott betűkkel.

Évjárat: 1996. március. Érdekessége, hogy a korszakban már csak puha táblákat gyártottak, ez viszont még kemény műanyagból készült.

Belső oldal Törölték a megszűnt vagy módosult járatokat (1,43,62,132, a lerövidült 12-es és megszűnt 44-es villamosok), ezek a módosítások egyes esetekben igényesen történtek, a sort előrébb húzva, máshol ottmaradt a hézag. A jobb oldalon a Szent László téren feltüntették a korábban kimaradt 17-est.

Ritka eset, hogy 2 hónap alatt két széria is készült:

Évjárat: 1996. április, puha műanyag

Belső oldal: Időközben megszűnt a 46-os busz: Árpád híd felé törölték, a másik irányban nem is szerepelt a listában, itt viszont a korábban kimaradt 45-öst és 17-est pótolták.

Évjárat: 1996. október, puha műanyag

Belső oldal: Árpád híd felé a Szent László térnél a pontosabb tájékoztatás érdekében feltüntették a  9, 17 és 185-ös járatot, listaidegen számtípussal. Jobb oldalon Kőbánya Városközpontnál törölték a villamos átszállásokat (mivel az átszállni kívánók részére már jelölve van az Élessaroknál). Az Örs vezér terénél a 46-os hézagjára igazították az átszállássort.

Évjárat: 1997. március,11. puha műanyag

Belső oldal: Feltüntették a 67-es villamos helyett közlekedő 67V-t, de Árpád híd felé az Erzsébet királyné útjánál véletlenül ott maradt a villamos is. Láthatjuk még a rövid életű 69A villamost is.

Évjárat: 1997. június (már kemény műanyagból készült)  - 1997. szeptember 30. (még jelöli a 69A villamost)

Tartalmi különbség nélkül, új típusú tojáslogóval.

Évjárat 1998

Belső oldal: Csak az átszállásokon módosítottak vékony betűkkel, elsősorban logikusság szempontjából, valamint a korábban elmaradt információkat és hibákat korrigálták. Néhány példa: már nincs feltüntetve a 67-es villamos egyszerre a pótlóval, egy helyen kiírták a 13-as villamost, máshol a 25-ös buszt, a Bosnyák térnél a régóta elmaradt Pólus-buszt, Kőbánya városközpontnál a 17-est [ezt a sort teljesen átszerkesztették, hogy kiférjen a szám], a megszűnt 69A villamost hézagot hagyva kiszedték, az időközben újraindult 37A villamost beszerkesztették.

Évjárat 2000. december

Külső oldal: Az 1995-ös minta megváltozott: eltűnt a metróállomás felirat és az Árpád híd felirat középre került, így régies külsőt kapott a tábla (de nem a régi baloséval egyezőt).

Belső oldal: Sok hálózati változás: Új járatok: Újhegy-busz (2000. június), Expo-busz (2000. szeptember), Rákoskert-buszt (2000. december), 1A villamos (2000. december), 63-as villamos (2000. szeptember). A Pólus-center megnevezés helyett Pólus-busz név használatos.

Évjárat 2001 első fele

Belső oldal: A Harmat utcánál is jelöli az Újhegy-buszt.

Évjárat: 2001. október

Belső oldal: Új járat a 3-as villamos (a 63-as villamos hatosának törléséből állították elő). Korábban bal oldalt az Örs vezér terénél kifelejtették az Expo-buszt, ezt most pótolták. Az Aluljáró elnevezésű megállónál még hibásan jelöli a 13-as villamost is.

2003. június 16-tól az Örs vezér teréig rövidült.

Évjárat: 2003. június, pufi stílus

Belso oldal: A 3-as villamos és 132-es (új járatok) feltüntetése.

Évjárat: 2003. június 16. (előző táblával egy időben), utolsó szériás stílusban: újlogós külső, tömörített megállólista új piktogramokkal - az utolsó ismert tojáslogós tábla (ekkor már gyártásban voltak a későbbi sávos logós szériák)

Évjárat: 2004 vagy 2005 első fele

Külső oldal: Az Árpád hídi végállomás két sorba került. A járatszám azonos, de nem oldalirányban összenyomott

Belso oldal: Az Erzsébet királyné útjánál feltüntették a 82-es trolit. Az Örs vezér terénél különbontva jelöli a zuglói és kőbányai oldal átszállásait.

Évjárat: szintén 2004 vagy 2005 első fele

Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a gödöllői HÉV kisbetűvel kezdődik.

Évjárat: 2007. december, puha műanyag

Külső oldal: Árpád híd után nincs vessző.

Belso oldal: Zrt. logó. Számos átszállási módosítás, ezek közül tényleges változás: 1. rákosszentmihályi járatok teljes átszervezése 2. 4, 4,105 összevonása, 3. A 73-as alapjárat lett és hosszabb útvonalon jár. 2007. október végétől a buszok a Honvéd Kórháznál is megállnak

Évjárat: 2008. szeptember, matricás.

Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt ezek részletezésére nem tértem ki. A viszonylat esetében mindössze végállomási rend változás történt: Örs vezér terén a metró előtti megállóhely leszállóhellyé minősült, a buszok utasok nélkül haladnak be a déli oldali végállomásra.

Évjárat: szintén 2008. szeptember, matricás. Vélhetően a másik 0809-esnél későbbi.

Belső oldal: Árpád hídnál a BKV autóbuszjáratok feltüntetése, Örs vezér terénél a 231-es feltüntetése.

KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL

 

Évjárat: 2009. február, matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: A későbbi táblázatosokra jellemző vékonyabb vonalas táblázattal, a jobb áttekinthetőség érdekében. Megszűnt járat: 273E (2008. december 31.), továbbá a bal oldali táblázat alját feljebb húzták. A Volán átszállásokat kötőjel helyett két ponttal jelzi, és ugyanitt viszont nem jelez BKV autóbusz-átszállásokat (ahogy a 0809 I. sem).

Évjárat: 2010. október. Matricás.

Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel, színes piktogramokkal.

Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: dátum szerint 2010. október, valójában 2010 novembere és 2011 márciusa között készülhetett. Matricás.

Külső oldal: P+R feltüntetése (emiatt a járatszámot kissé jobbra húzták, az Örs vezér tere feliratot pedig középre igazították.

Belső oldal: Tartalmilag és szerkesztésben is teljesen azonos.

Évjárat: dátum szerint 2010. október, valójában 2011. május - júniusi lehet. Matricás.

Külső oldal: Új metró- és HÉV-piktogramok, P+R feltüntetése az Árpád hídnál is. Az Örs vezér tere ismét balra igazítva.

Belső oldal: Stílus: belül is új metró és HÉV-piktogramok. BKK logó feltüntetése, elkülönített fehér sávban, ezáltal a logók kisebbek. Hálózati változás: a 312-es Volán-járat már nem az Árpád hídtól indul.

Évjárat: dátum szerint 2010. október, valójában 2012. április (230-as beindítás). Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Hálózati változás: Új járat: 230 (2012. április 2.). Megálló: megállóátnevezés: Fogarasi út -> Pongrátz Gergely tér. Egyéb átszállás: a 105-ösnél iránymegjelölés alkalmazása.

Évjárat: 2013. május (de a június 1-i Rákóczi úti járatok változására készítve), külseje táblára nyomott, belül matricás.

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metró és HÉV-piktogram helyett "M+H" jelölést használ, a P+R feltüntetése a Frutigeres táblákon már elhagyásra került. A tábla a korai Frutigeres táblákra jellemzően kisebb járatszámmal és nagy, elnyújtott betűkkel készült.

Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A megállónevekben itt is "M" illetve "H" megjelölés a piktogram helyett. A Rákóczi úti járatok átszervezésén kívül hálózat változás nincs, megállóváltozás sem történt. A "Volán" kifejezés helyett piktogramot használnak.

Évjárat: 2013. november 9. (15-115-133 család átszervezése), Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: A két végállomás felcserélése. Ez már a megszokott kialakítás, ahol a járatszám nagyobb, a betűk kisebbek és nem elnyújtottak.

Belső oldal: A belső járatszám kisebb és balra húzták. Megszűnt a 115-ös és a 133-as, a 15-ös az Árpád hídig közlekedik (emiatt az átszállások elrendezése is változott). A hurokjárat körüljárási irányát a vonalcsíkon belül nyíllal is jelzik.

Évjárat: 2014. április (május 17-i változásra, a 115-ös beindítására gyártva), Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Belső járatszám kisebb, Megállók neve a korszakra jellemzően nagyobbal szedve. A Rákóczi úti járatok ismét teljesen átszervezve a 4-es metró miatt (március 28.), ezen kívül új járat a 115-ös (május 17.), ezért a 15-ös nem érinti az Árpád hídi végállomást, ezen túl szintén a metróhoz kapcsolódóan városszerte megálló-átnevezések történtek, így a 32-es vonalán is. Két átszállás feltüntetése: metró a Forgách utcánál és Örs vezér terénél a 3-as villamos.

Évjárat: 2016. február (alul), valamint fölötte a változatlan tartalmú, későbbi utánnyomata (kb. 2018-as), szürkés árnyalatú, más táblaanyagon. Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Kisebb betűk. A járatszám nem változott, de a két számjegyet egymáshoz közelebb húzták.

Belső oldal: A kétsoros megállóneveket egy kivételével egy sorba szedték, továbbá új megálló létesült a Kerékgyártó utcánál. Az 1-es villamos meghosszabbítása miatt megszűnt az 1A járat. Amerikai útnál Volán kapcsolat feltüntetése. A Rákóczi úti járatoknál még 2014 októberében "finomhangolás" történt: lerövidült a 8-as, új járat a 110-es. Az Örs vezér tere megállóhely ill. végállomás átszállásait összevontan jelzik.

Évjárat: 2020. február. Matricás (korábbi pótlótáblák felhasználásával)

Külső oldal: A korszakra jellemző újbalos kivitel. Február 1-től az Árpád híd metróállomás térségének neve Göncz Árpád városközpont. A karakrerek nem változtak.

Belső oldal: A belső járatszám kisebb, mivel a hurokjárati rész új grafikát kapott, a megállók vízszintes igazításával. A korábban egysoros megállóhelyek ismét két sorba szedve (mint a 1404 szérián). A viszonylat a Göncz Árpád városközpont felé betér a Szőnyi útra is, itt két új megálló létesült (emiatt a 25-öst nem jelzi a Kassai térnél). Bubi állomások feltüntetése, továbbá a 226-os feltüntetése (holott a városközpontot nem érinti). A Rákóczi úti járatok újabb átszervezése a fonódó villamoshálózat után, a mai rendszer szerint. További hálózati változások: 100 -> 10, új járat a 161E. A Pongrátz Gergely térnél hibásan 7-est jelöl.

Évjárat: 2022. április, mindkét oldalán táblára nyomott, a korszakra jellemzően lekerekített sarkú táblán.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Két fontos ideiglenes változás: az M3 felújításához kapcsolódó pótlás (M3, M3A buszok és 1M villamos), valamint a Lánchíd lezárása miatti változások (110E, 178-as buszok). Egyéb hálózati változás: 82-es troli meghosszabbítása, emiatt 82A betétjárat indítása, 125B busz beindítása, a 80-81-es trolik átszervezése (80A megszűnik, 81 csak érkező menetekkel az Örsre, így onnan törölték). A hibás 7-es átszállás továbbra is olvasható a Pongrátz Gergely térnél.

32

Fém duplaoldalas kivitel a 80-as évek első feléből

Évjárat: 1985. december (61-es beindítása, amit már jelöl) - 1986. december (régi 168-as megszüntetése, melyet itt még jelölnek)

Külső oldal: A piros keret még a régi időket idézve vékonyabb és nagyobb méretű.

Évjárat: 1989. június (megálló létesítése a Hajdú utcánál) - 1990. július (9-es és 55-ös megszüntetése, 55-ös rövidítése, 106-os meghosszabbítása)

Belső oldal: A Hajdú utca megálló szerkesztettsége alaposan megnézve észrevehető, kissé vékonyabb betűkkel készült. Ugyanígy az 1987-ben indult 25A (nagyobb méretű szám), és a szintén 1987-ben indult 131-es (vékonyabb) esetében is megfigyelhetó az utólagosság. Rengeteg új átszállási kapcsolat feltüntetése, csak a tényleg hálózati változásokat jelöltem be: a kőbányai 168-as helyett új járat közlekedik az Örs vezér terétől, 73 -> 73, új járat a 20A , 44A, 131 és a 74A troli, a 26-ost meghosszabbították az Árpád hídig.

Évjárat: 1990. december (3-as metró utáni állapotok)

Külső oldal: A két végállomást megcserélték. Árpád híd végállomás neve a metróállomás kifejezéssel egészült ki.

Belső oldal: Megszűnt járatok: 3V,4A,9,20A,30,43,55,84. Új: 43,84. Rövidült: 20,55. Hosszabb útvonalon közlekedik: 106.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: A végállomásokat felcserélték. A keret maradt a régi típus!

Évjárat: 1995. október

Külső oldal: A végállomáselrendezés ismét a régi

Belső oldal: A két irány megcserélése. Megszűnt járatok: 1, 43, 62, 84, 132, 44-es villamos (már előre törölték, holott decemberben szűnt meg.) Új járat: 173. Örs vezér terénél egy kifelejtett 13-as villamost pótoltak, de a 62-est nem jelzi és villamospiktogram sincs.. Megállóváltozások: az Árpád híd felé: új megálló a Mexikói útnál, Erzsébet királyné útja megálló új neve Róna utca. Kőbánya felé: Az autóbuszok a Petneházy utcán keresztül közlekednek, így két megálló megszűnik, helyettük új létesült a Pap Károly utcában. 

Évjárat: 1996. április, puha műanyag.

Belső oldal: Megszűnt a 46-os, ezt az egyik oldalon hézagot hagyva szedték ki, a másik részen gondosan helyére húzták a sort. A 12-es villamos lerövidült, ezt jobb oldalon kiszedték. A Szent László térnél a régivel azonos számtípussal korábban elmaradt átszállásokat tüntettek fel.

Évjárat: 1997 év vége, kemény műanyag

Külső oldal: A végállomásokat felcserélték, ismét a 94-es állapotok szerint.

Belső oldal: Szintén iránycsere. A logó aljába Rt.-t szerkesztettek. A 67-es villamos helyett 67V közlekedik, valamint igényesen beszerkesztettek két korábban kimaradt villamos-átszállást (14 és 69).

Évjárat: 1998 vagy 1999

Belső oldal: Vékony betűkkel feltüntetésre került a már 1996 óta közlekedő pólus járat, valamint az újraindult 37A villamos (1997 októberében indult újra, tehát már az előző táblának is kellene jelezni, de ez az átszállás jellemzően késve jelent meg a táblákon)

A 32-es buszok felüljáró felújítás miatt rövidített útvonalon közlekedtek 2000. október 15 - november 4. között.

Évjárat: 2000. október 15.

Külső oldal: Újlogós (Arial) betűtípussal dolgozták át, piros színnel felhívva a figyelmet az ideiglenes végállomásra.

Belső oldal: Vékony betűs stílusban átdolgozva (összehasonlítást lásd majd a következő szériánál).

Évjárat: 2000. december

Külső oldal: Eltűnt a metróállomás felirat, az 1989-es balos külső oldalát kapta vissza a tábla!

Belső oldal: (1998-as szériához viszonyítva): A belső oldal átdolgozásra került vékony betűkkel, az átszállásokban történt néhány változás újonnan indult járatok miatt: 1A és 63-as villamos, az expo-, újhegy- és a rákoskert-busz kiírása. A pólus center elnevezés helyett pólus-buszt írtak.

Évjárat: 2001. október, utolsó széria

Külső oldal: A keret kisebb (ezzel eltűnt a már legalább 15 éve használt sablonkeret) lett és kicsit félredőlt. Kőbánya Városközpont szótagot kapott.

Belső oldal: a 63-as és 13-as villamosok helyett a 3-as közlekedik.

A nagy sikerű 3-as villamos jelentős utazóközönséget vonzott el a 32-es járatcsaládtól, így a 32-esre egyre kevesebb szükség volt. 2002 júliusától közlekedését szüneteltették, majd 2003-ban végleg megszűnt.

 

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (33-TÓL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE


 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$