41E
Ez a fémtábla a 80-as évek elején készülhetett. Az F betű a vonalat kiadó Fürst garázst jelzi.
Évjárat: 1985 (A Kosztolányi Dezső térnél nincs feltüntetve a 114-es)
A 80-as évek végén egy rövid ideig keret nélkül gyártották az expresszjáratok tábláit:
Évjárat: Kb. 1989 (bár a 114-esnek szerepelnie kellene a listában, valószínűleg csak hiba folytán hagyták ki)
Külső oldal: Keret nélkül készült.
Belső oldal: A Kérő utca megálló neve Menyecske utca lett (ez bizonyítja, hogy ez a tábla későbbi, mivel az 1985-ös menetrendi könyv még Kérő utcát ír).
A járat közlekedését 1990 szeptemberétől az akkor induló 41-es autóbusz vált
41
Évjárat: 1990. szeptember, a járat indulásakor (ezzel egyidejűleg a 41E megszűnt)
Külső oldal: Az összes ismert balos szérián hibásan "Neszményi" út szerepel.
Évjárat: 1991 - 1992. december között (172-es még létezik)
Belső oldal: Megálló átnevezése: Menyecske utca -> Kérő utca. Hibásan még jelöli az 1-es járatot
Évjárat: 1992. december (172-es megszüntetése, 41-es meghosszabbítása) - 1993 (még nem dátumozott)
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Évjárat: 1996. július (puha műanyag)
Belső oldal: Megszűnt járatok kiszerkesztése: bal oldalon a 139-est, nyom nélkül, a sort a helyére húzva. Jobb oldalon a 87B-t elfelejtették kiszerkeszteni, ezért utólag lekaparták, a 139-est viszont kiszerkesztették. A Kosztolányi Dezső térnél házagot hagyva törölték az 1-est, az alatta lévő sorban a kiszedett 86-os helyére húzták kicsit ferdén a 114-est és mögé beszerkesztették az 1994 decemberében indult 173-ast.
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag) , táblaelhasználódás miatt készült.
Semmiben sem különbözik az előzőtől, csak a dátum tűnt el és a belső oldali járatszám kicsit félredőlt.
1998.04.18-tól az Őrmezői lakótelepnél tett körüljárási irány ellentétes lett (az útvonal nem változott), ekkor a végállomást a Menyecske utcánál jelölték ki.
Évjárat: 1998. április
Külső oldal: Betűk és számok régi stílusban maradtak, de vékonyabbal írták őket.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, a logó pedig már satírnélküli. A lakótelep feliratból a jobb oldali listán véletlenül kimaradt az "a" betű. A megállóhelyek a megváltozott forgalmi rend szerint módosultak. Érdekes a kapcsolatok helyett használt lehetőségek szó, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon.
Ez a tábla azonos belső oldallal készült, azonban külső oldala hibás: Az őrmezői lakótelep R-je lemaradt.
Évjárat: 2004. november 22. (250-es beindítása) - 2005 első fele
Belső oldal: Új járatok: Újbuda-busz, 250-es.
Man járművek közlekedtetése esetén alkalmazott, matricás táblák kétféle kivitelben:
A járat jelzése 2008.09.06-tól 150E-re változott, és a Fehérvári útig (Újbuda-központ) hosszabbodott az útvonala.
42
Fém duplaoldalas a 80-as évek közepéről
Évjárat: 1984. november (a metró új szakaszának átadása) - 1985. július (Polgár utca megálló megszüntetése)
Belső oldal: A gyorsjáratok sajnos lekoptak róla.
Az autóbuszok útvonala a Békásmegyeri végállomásnál 1986 márciusában a lentebb látható ábra szerint módosult:
Évjárat: 1986. december (a körforgalmi 118-as helyett már a Bogdáni úti közlekedik) - 1987. március (Ortutay Gyula utca visszanevezése Pozsonyi utcára).
Belső oldal: Útvonalmódosítás Békásmegyeren a fentebb bemutatottak szerint. A Polgár utca megálló kis megállóköze miatt még 1985 júliusában megszűnt. Megszűnt a körforgalmi 118-as, és feltüntettek egy kimaradt 134-es átszállást. A Pozsonyi utca neve rövid ideig (1985. december - 1987. március) az Ortutay Gyula nevet viselte, ezt örökíti meg a tábla.
Évjárat: 1991 (már keretezett gyorsjáratok) - 1992. május (134-es megszüntetése, melyet még jelöl)
Külső oldal: A Korvin Ottó tér neve Szentlélek tér lett. A Pünkösdfürdő utca felett eltűnt a Békásmegyer felirat.
Belső oldal: Megállóváltozások: Korvin O. tér -> Szentlélek tér, Czetz János utca -> ~ köz, Ortutay Gyula utca -> Pozsonyi utca (még 1987-ben módosult) , új megálló: Római tér (1991. január). Az átszállási változások esetén csak a közlekedési változásokból adódóakat jelöltem: 84-es helyett már 84-es jár, elindult a 106-os. Azóta megszűnt az 55 és 184-es, és lerövidült az 55-ös.
Évjárat: 1992. május (már nem jelöli a 134-es buszt) - 1993 (dátumozatlan)
Külső oldal: Rövidítve visszakerült a Békásmegyer felirat, érdekes a félredölt S betű.
Belső oldal: Az Aqiuncum K betűvel van írva, a Szénhidrogén kutató megállóban megszűnt a rövidítés. Az átszállások közül a meghosszabbított 34-est mindenhol feltüntették, a megszűnt 134-est pedig kiszedték a listából.
Évjárat: 1994. június, első tojáslogós
Külső oldal: 1994 júliusától az autóbuszok már Békásmegyer Hév állomásig közlekednek. Ez a módosítás hagyományos régi típusú betűkkel készült, valószínűleg azért, mert a mintát egy másik Békásmegyeri járat táblájáról vették (143,186).
Belső oldal: Megállóváltozás a végállomás módosulásán kívül nem történt.
Évjárat: 1997 második fele
Belső oldal: Törölték a megszűnt járatokat (84,86,142).
Évjárat: 1999 első fele
Külső oldal: A korszakra jellemző kis járatszám és az újlogós táblákéhoz hasonló betűk.
Belső oldal: Vékonybetűs megállólista, vastag járatszámmal. A megállólistában tartalmi változás nem történt.
Évjárat: szintén 1999 első fele
Külső oldal: Egyetlen különbsége, hogy külső oldalában visszatértek a régi mintára, mivel az előző tábla kicsiny száma kevésbé volt látható.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Új járatok: 18A busz (1999. május), 1A villamos (2000. december), Békás-busz (2001. október)
Évjárat: 2005. január 22. (új megálló a Rómaifürdőnél)
Évjárat: 2007. július, puha műanyag.
Külső oldal: Kisebb feliratokkal.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". HÉV helyett Szentendrei HÉV megnevezés használata és két megállónál történő beszerkesztése.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Belső oldal: Volán, MÁV és további elmaradt átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással, tartalmi különbség nélkül.
Külső oldal: Nagyobb karakterek, kisebb sorközzel.
2008.09.06-tól összevonásra került a 146-ossal, a továbbiakban 134-es jelzéssel közlekedett.
43
1982. január és 1984. november között használták ezt a fémtáblát.
Egy másik típusú régi sablon is létezett. Gyűjtemény részeként újrafújásával lett rekonstruálva egy műanyag táblára,
A járat 1985 májusában megszűnt.
1990 decemberében a 3-as metró újpesti szakaszának átadásával a 43-as buszok közlekedését az azonos útvonalú, de több megállóval rendelkező 43-as váltotta fel.
Évjárat: 1990. december
A járatnak vonalközi végállomása volt Újpest-városkapunál, eleinte csak a Petőfi laktanya irányában, később pedig csak az Árpád-híd felé. Mikor utóbbi lépett életbe, akkor toljavítóval eltüntették a "VÁ." feliratot, lásd a képen.
Évjárat: 1992
Külső oldal: A végállomás elnevezésében Újpest helyett már Megyer szerepel.(a 80-as évek végétől egyre inkább kezdett kiépülni a Megyeri rész, önálló résszé alakulva, elválva Újpesttől (a térképek is csak 1990-től jelzik a Megyer feliratot a térségben).
Belső oldal: Megálló átnevezések történtek. Az átszerkesztések nyomát jobban megfigyelve észrevehetjük (kissé félre vannak dőlve): Táncsics Mihály utca -> Károlyi István utca, Lipták utca -> Zsilip utca, Hoffman utca -> Béla utca.
Évjárat: 1993. július (A járat útvonala a Vízművek lakótelepig hosszabbodott).
Külső oldal: A hosszabbításnak megfelelően régi típusú betűkkel átdolgozták.
Belső oldal: Csak egy megálló átnevezés történt vastagabb betűkkel szerkesztve: Árpád út /Váci út/ -> József Attila utca. Pótolták az Újpest városkapunál korábban kimaradt 121-est (nagyobb számokkal).
Évjárat: 1994. április (utolsó széria)
Belső oldal: Újpest-városkapunál törölték a VÁ. feliratot, mivel a vonalközi végállomást ebben az időszakban már a másik irányban (Árpád híd felé) alkalmazták
Az újpesti Petőfi laktanya szerepe a kilencvenes évek közepére egyre inkább csökkent, ráadásul a metró és más járatok párhuzamossága miatt a 43-as alacsony kihasználtsággal közlekedett. Ennek következtében 1995 áprilisában még a nagy járatmegszüntetések előszel
43
Az 1977 - 1979 között készült eredeti sablon alapján újrafújt tábla (eredetileg fémtáblákon használták)
Eredeti fémtábla az 1981. decemberétől érvényes végállomásokkal:
1984-es metróhosszabbítás utáni állapotokat jelző fémtábla
Évjárat: 1984. november (a 3-as metró hosszabbítása utáni állapotok) - 1985. május (még jelöli a régi 43-as járatot)
Érdekessége, hogy az irányonként eltérő megállókiosztás miatt a visszautat is jelöli.
Évjárat: 1987. március (már létezik a Szekszárdi utca megállóhely is) - 1990. december
Belső oldal: Már nem jelöli a visszautat. Az autóbuszok 1986. január óta megállnak a Táncsics Mihály utcánál, a Szekszárdi utca megálló pedig 1987 márciusában létesült. A készítők figyelmetlenül dolgoztak: 84-es helyett 84-est írtak, ugyanígy jártak el a 96-ossal, valamint a megszűnt 10-es villamost sem sikerült mindenhol törölni, így együtt szerepel pótlására indított 104, 104A járatokkal. A 43-as járat még mindig szerepel, holott 1985-ben megszűnt.
Évjárat: Szintén 1987. március - 1990. december (a járat megszüntetése), de később az előzőnél
Belső oldal: A korábbi tábla hibáit korrigálták, emellett néhány átszállás is eltűnt (pl. 3V az Árpád hídnál).
A járat az 1990. decemberi metróátadás során megszűnt, szerepét az új 43-as járat vette át.
44
A járat a XVI. kerület közlekedésének 2007. augusztus 21-i átszervezésekor indult, a korábbi 44A helyett.
Évjárat: 2007. augusztus, a korszakra jellemző puha műanyagból
Évjárat: 2008. január, puha műanyag
Belső oldal: Volán járatok feltüntetése.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
44
Sablonos kivitelű fém duplaoldalas a 80-as évekből
másik típus
Évjárat: 1994. február (utolsó balos)
Évjárat: 1996. március (puha műanyag)
Külső oldal: Az R.szentmihály rövidítés megszűnt, ezáltal ez a végállomás 3 sorba került.
Belső oldal: A megállólistában csak egy beleszerkesztés látszik feltűnően: Rákosszentmihály felé a Pilóta utcánál a megváltozott útvonalú 45-ös kiszerkesztéséből származó hézag. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 1996.04.01-től július 1-ig a Rákosi úti csatornaépítés miatt csak a Budapesti útig közlekedtek a 44-esek. A tábla külső oldalát valószínűleg az elsőszériás 44A segítségével készítették, mert a Budapesti út felirata ott is ugyanilyen.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Külső oldal: A korszakra jellemző vékonyított betű és számtípussal. A Rákosszentmihály feliratot emellett még oldalirányban összenyomták.
Belső oldal: Megcserélték a két irányt. Korábban elmaradt átszállásokat pótoltak.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag.
Külső oldal: Ismét a 96/3-as széria külső oldala.
Belső oldal: Tartalmi különbség nincs.
A járatra garázsmeneti táblák is készültek. A képen időrendben: 1995, 1997 (puha műanyag), 1999
Évjárat: 2000. december (rákoskert-busz beindítása)
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Az autóbuszok már Nagyicce hév állomásnál is megállnak. Jobb oldalon a Gida utcánál a 92-est igénytelenül eltolódva beszerkesztették. Új járatok az expo (100-as helyett), a rákoskert-busz és a 63-as villamos.
Évjárat: 2003. június, pufibetűs stílus.
Belső oldal: Új járatok: 132 (2003. június) 144 (2003. március), valamint a 63-as villamos helyett a 3-as közlekedik (2001. október). A Szlovák út irányában a Budapesti út megálló neve Mátyás király utca lett.
Évjárat: 2004
Belső oldal: További helyeken tüntették fel a 144-est. Új járat a 176-os (2003. szeptember)
Évjárat: 2005 első fele
Belső oldal: A Corvin és Pilóta utcáknál nem jelöli a HÉV-et, továbbá "Expo-busz" helyett "Expo-járat" elnevezést használ
Évjárat: 2006 nyara, puha műanyag
Külső oldal: Kisebb feliratok, Rákosszentmihály elválasztása szebben lett megoldva.
Belső oldal: Sok más ekkor készült táblához hasonlóan véletlenül a határátlépésről tájékoztató felirat került a közepére. Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". HÉV helyett Gödöllői HÉV kifejezést használ., továbbá a Corvin utca és Thököly út megállóknál is jelöli.
Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése) - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: A hibás középső feliratot törölték. Megszűnt a 132-es. A 168-as helyett hibásan gyorsjáratot jelöl.
2007.08.21-től szerepét az új 46-os járat vette át.
44A
Évjárat: 1992 vagy 1993
Belső oldal: Az átszállások között számos szerkesztés található, erre a rossz számsorrendből lehet rájönni. A Centenáriumi lakótelep végállomás is átszerkesztett, hiszen jóval erősebb feketével lett írva (korábban csak egyszerűen Budapesti út volt a végállomásnév).
Évjárat: 1994. június (első tojáslogós)
Belső oldal: Ettől a hónaptól kezdve a buszok nem álltak meg a Nagyicce Hév állomás, Hősök fasora és Fuvallat utcai megállókban.
Évjárat: 1996. április, puha műanyag
Belső oldal: Új megállók a Centenáriumi lakótelep felé: Hősök fasora és Fuvallat utca. Örs vezér tere felé: Fuvallat utca és Batsányi János út, valamint a Vak Bottyán utca megállót közelebb lévő Jókai Mór utca miatt átnevezték. Átszállások: a Pilóta utcánál már nem lehet átszállni a 45-ösre, mert a megszűnt 46-os miatt módosult az útvonala. A Margit utcánál helytelenül a 192-es helyett 92-est írtak. Az Örs vezér téri átszállások módosulása miatt egy sorral lejjebb húzták az átszállásokat alul és kiszedték a megszűnt 46 és 132-es járatokat, valamint a fölösleges 44-est (véletlenül a 31-est is törölték).
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag.
Külső oldal: A korszakra jellemző vékonyított betű és számtípussal. A Centenáriumi lakótelep, Budapesti út feliratot emellett még oldalirányban összenyomták.
Belső oldal: A korábban törölt 31-est a sor végére beszerkesztették. A Thököly útnál törölték a 77-est (fölöslegesnek ítélték feltüntetni).
1997 körül készült garázsmeneti tábla
Évjárat: 1997 vége - 1998 eleje - kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül. A habtáblák gyors elhasználódása miatt készült.
2000 körül készült garázsmeneti tábla:
Évjárat: 2000. december (rákoskert-busz beindítása)
Belső oldal: Vékony betűs megállólista és új típusú logó. A buszok új megállót kaptak Nagyicce HÉV-állomásnál. Átszállások: a lakótelep felé a Margit utca helyett kényelmességi szempontból a Gida utcához helyezték a 44, 192-es átszállását. Az Örs vezér tere felé a Thököly útnál feltüntették az addig hibásan kifelejtett 77-est, a Gida utcánál a 192-est, az Örs vezér terénél pedig megjelennek az új járatok, mint expo, rákoskert-busz és a 63-as villamos.
Évjárat: 2001. október (a 13-as és 63-as villamosok helyett a 3-as közlekedik)
Évjárat: 2003. június, pufibetűs stílus.
Belső oldal: Új járatok: 132 (2003. június) 144 (2003. március).
Évjárat: 2003. szeptember (176-os beindítása) - 2005 eleje (tábla kialakítása alapján)
Évjárat: 2006. október, puha műanyag.
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megszűnt járat: 132. Egy elmaradt 144-es feltüntetése.
2007.08.21-től 44-es jelzéssel közlekedett.
|