bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
41E - 44Agy

41E

Ez a fémtábla a 80-as évek elején készülhetett. Az F betű a vonalat kiadó Fürst garázst jelzi.

Évjárat: 1985 (A Kosztolányi Dezső térnél nincs feltüntetve a 114-es)

A 80-as évek végén egy rövid ideig keret nélkül gyártották az expresszjáratok tábláit:

Évjárat: Kb. 1989 (bár a 114-esnek szerepelnie kellene a listában, valószínűleg csak hiba folytán hagyták ki)

Külső oldal: Keret nélkül készült.

Belső oldal: A Kérő utca megálló neve Menyecske utca lett (ez bizonyítja, hogy ez a tábla későbbi, mivel az 1985-ös menetrendi könyv még Kérő utcát ír).

A járat közlekedését 1990 szeptemberétől az akkor induló 41-es autóbusz vált

41

Évjárat: 1990. szeptember, a járat indulásakor (ezzel egyidejűleg a 41E megszűnt)

Külső oldal: Az összes ismert balos szérián hibásan "Neszményi" út szerepel.

Évjárat: 1991 - 1992. december között (172-es még létezik)

Belső oldal: Megálló átnevezése: Menyecske utca -> Kérő utca. Hibásan még jelöli az 1-es járatot

Évjárat: 1992. december (172-es megszüntetése, 41-es meghosszabbítása) - 1993 (még nem dátumozott)

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: 4 év után korrigálták a Neszmélyi út feliratot.

Évjárat: 1996. július (puha műanyag)

Belső oldal: Megszűnt járatok kiszerkesztése: bal oldalon a 139-est, nyom nélkül, a sort a helyére húzva. Jobb oldalon a 87B-t elfelejtették kiszerkeszteni, ezért utólag lekaparták, a 139-est viszont kiszerkesztették. A Kosztolányi Dezső térnél házagot hagyva törölték az 1-est, az alatta lévő sorban a kiszedett 86-os helyére húzták kicsit ferdén a 114-est és mögé beszerkesztették az 1994 decemberében indult 173-ast.

Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag), tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.

Belső oldal: Dátum nincs, a járatszám belül kissé félredőlt.

1998.04.18-tól az Őrmezői lakótelepnél tett körüljárási irány ellentétes lett (az útvonal nem változott), ekkor a végállomást a Menyecske utcánál jelölték ki.

Évjárat: 1998. április

Külső oldal: Betűk és számok régi stílusban maradtak, de vékonyabbal írták őket.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, a logó pedig már új típusú tojáslogó. A belső járatszám "1-es" része Helvetica helyett Univers típusú. A lakótelep feliratból a jobb oldali listán véletlenül kimaradt az "a" betű. A megállóhelyek a megváltozott forgalmi rend szerint módosultak. Érdekes a kapcsolatok helyett használt lehetőségek szó, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon.

Ez a tábla azonos belső oldallal készült, azonban külső oldala hibás: Az őrmezői lakótelep R-je lemaradt.

Évjárat: 2004. november 22. (250-es beindítása) - 2005 első fele

Belső oldal: Új járatok: Újbuda-busz, 250-es.

Man járművek közlekedtetése esetén alkalmazott, matricás táblák kétféle kivitelben:

A járat jelzése 2008.09.06-tól 150E-re változott, és a Fehérvári útig (Újbuda-központ) hosszabbodott az útvonala.

42

Fém duplaoldalas a 80-as évek közepéről

Évjárat1984. november (a metró új szakaszának átadása) - 1985. július (Polgár utca megálló megszüntetése)

Belső oldal: A gyorsjáratok sajnos lekoptak róla.

Az autóbuszok útvonala a Békásmegyeri végállomásnál 1986 márciusában a lentebb látható ábra szerint módosult:

Évjárat1986. december (a körforgalmi 118-as helyett már a Bogdáni úti közlekedik) - 1987. március (Ortutay Gyula utca visszanevezése Pozsonyi utcára).

Belső oldal: Útvonalmódosítás Békásmegyeren a fentebb bemutatottak szerint. A Polgár utca megálló kis megállóköze miatt még 1985 júliusában megszűnt. Megszűnt a körforgalmi 118-as, és feltüntettek egy kimaradt 134-es átszállást. A Pozsonyi utca neve rövid ideig (1985. december - 1987. március) az Ortutay Gyula nevet viselte, ezt örökíti meg a tábla.

Évjárat1991 (már keretezett gyorsjáratok) - 1992. május (134-es megszüntetése, melyet még jelöl)

Külső oldalA Korvin Ottó tér neve Szentlélek tér lett. A Pünkösdfürdő utca felett eltűnt a Békásmegyer felirat.

Belső oldalMegállóváltozások: Korvin O. tér -> Szentlélek tér, Czetz János utca -> ~ köz, Ortutay Gyula utca -> Pozsonyi utca (még 1987-ben módosult) , új megálló: Római tér (1991. január). Az átszállási változások esetén csak a közlekedési változásokból adódóakat jelöltem: 84-es helyett már 84-es jár, elindult a 106-os. Azóta megszűnt az 55 és 184-es, és lerövidült az 55-ös.

Évjárat1992. május (már nem jelöli a 134-es buszt) - 1993 (dátumozatlan)

Külső oldal: Rövidítve visszakerült a Békásmegyer felirat, érdekes a félredölt S betű.

Belső oldalAz Aqiuncum K betűvel van írva, a Szénhidrogén kutató megállóban megszűnt a rövidítés. Az átszállások közül a meghosszabbított 34-est mindenhol feltüntették, a megszűnt 134-est pedig kiszedték a listából.

Évjárat1994. június, első tojáslogós

Külső oldal: 1994 júliusától az autóbuszok már Békásmegyer Hév állomásig közlekednek. Ez a módosítás hagyományos régi típusú betűkkel készült, valószínűleg azért, mert a mintát egy másik Békásmegyeri járat táblájáról vették (143,186).

Belső oldalMegállóváltozás a végállomás módosulásán kívül nem történt.

Évjárat1997 második fele

Belső oldalTörölték a megszűnt járatokat (84,86,142).

Évjárat1999 első fele

Külső oldalA korszakra jellemző kis járatszám és az újlogós táblákéhoz hasonló betűk.

Belső oldal: Vékonybetűs megállólista, vastag járatszámmal. A megállólistában tartalmi változás nem történt.

Évjárat: 2000

Külső oldal: Egyetlen különbsége, hogy külső oldalában visszatértek a régi mintára, mivel az előző tábla kicsiny száma kevésbé volt látható.

Évjárat: 2003 nyár - 2004

Belső oldal: Új járatok: 18A busz (1999. május), 1A villamos (2000. december), Békás-busz (2001. október)

Évjárat: 2005. január 22. (új megálló a Rómaifürdőnél)

Évjárat: 2007. július, puha műanyag.

Külső oldal: Kisebb feliratokkal.

Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". HÉV helyett Szentendrei HÉV megnevezés használata és két megállónál történő beszerkesztése.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag

Belső oldal: Volán, MÁV és további elmaradt átszállások feltüntetése.

Évjárat: 2008. április, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással, tartalmi különbség nélkül.

Külső oldal: Nagyobb karakterek, kisebb sorközzel.

2008.09.06-tól összevonásra került a 146-ossal, a továbbiakban 134-es jelzéssel közlekedett.

43

1982. január és 1984. november között használták ezt a fémtáblát.

Másik típusú sablon:

A járat 1985 májusában megszűnt.

1990 decemberében a 3-as metró újpesti szakaszának átadásával a 43-as buszok közlekedését az azonos útvonalú, de több megállóval rendelkező 43-as váltotta fel.

Évjárat1990. december 16. (beindítása)

A járatnak vonalközi végállomása volt Újpest-városkapunál, eleinte a Petőfi laktanya irányában, később pedig az Árpád-híd felé.

Évjárat1992

Külső oldalA végállomás elnevezésében Újpest helyett már Megyer szerepel.(a 80-as évek végétől egyre inkább kezdett kiépülni a Megyeri rész, önálló résszé alakulva, elválva Újpesttől (a térképek is csak 1990-től jelzik a Megyer feliratot a térségben).

Belső oldalMegálló átnevezések történtek. Az átszerkesztések nyomát jobban megfigyelve észrevehetjük (kissé félre vannak dőlve): Táncsics Mihály utca -> Károlyi István utca, Lipták utca -> Zsilip utca, Hoffman utca -> Béla utca.

Évjárat1993. július (A járat útvonala a Vízművek lakótelepig hosszabbodott).

Külső oldalA hosszabbításnak megfelelően régi típusú betűkkel átdolgozták.

Belső oldalCsak egy megálló átnevezés történt vastagabb betűkkel szerkesztve: Árpád út /Váci út/ -> József Attila utca. Pótolták az Újpest városkapunál korábban kimaradt 121-est (nagyobb számokkal).

Évjárat: 1994. április (utolsó széria)

Belső oldal: Újpest-városkapunál törölték a VÁ. feliratot, mivel a vonalközi végállomást ebben az időszakban már a másik irányban (Árpád híd felé) alkalmazták

Az újpesti Petőfi laktanya szerepe a kilencvenes évek közepére egyre inkább csökkent, a kiritkított követés miatt a 43-as alacsony kihasználtsággal közlekedett. Ennek következtében 1995 áprilisában még a nagy járatmegszüntetések előszeleként megszűnt. Tojáslogós széria nem volt.

43

Az 1977 - 1979 között készült eredeti sablon alapján újrafújt tábla (eredetileg fémtáblákon használták)

Eredeti fémtábla az 1981. decemberétől érvényes végállomásokkal:

1984 novemberi metróhosszabbítás utáni állapotokat jelző fémtábla

Évjárat: 1984. november (a 3-as metró hosszabbítása utáni állapotok) - 1985. május (még jelöli a régi 43-as járatot)

Érdekessége, hogy az irányonként eltérő megállókiosztás miatt a visszautat is jelöli.

Évjárat: 1987. március (már létezik a Szekszárdi utca megállóhely is) - 1990. december

Belső oldal: Már nem jelöli a visszautat. Az autóbuszok 1986. január óta megállnak a Táncsics Mihály utcánál, a Szekszárdi utca megálló pedig 1987 márciusában létesült. A készítők figyelmetlenül dolgoztak: 84-es helyett 84-est írtak, ugyanígy jártak el a 96-ossal, valamint a megszűnt 10-es villamost sem sikerült mindenhol törölni, így együtt szerepel pótlására indított 104, 104A járatokkal. A 43-as járat még mindig szerepel, holott 1985-ben megszűnt.

Évjárat:  Szintén 1987. március - 1990. december (a járat megszüntetése), de később az előzőnél

Belső oldal:  A korábbi tábla hibáit korrigálták, emellett néhány átszállás is eltűnt (pl. 3V az Árpád hídnál).

A járat az 1990. decemberi metróátadás során megszűnt, szerepét az új 43-as járat vette át.

44

A járat a XVI. kerület közlekedésének 2007. augusztus 21-i átszervezésekor indult, a korábbi 44A helyett.

Évjárat: 2007. augusztus, a korszakra jellemző puha műanyagból

Évjárat: 2008. január, puha műanyag

Belső oldal: Volán járatok feltüntetése.

Évjárat: 2008. február, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.

44

Sablonos kivitelű fém duplaoldalas a 80-as évekből

másik típus

Évjárat: 1994. február (utolsó balos)

Évjárat: 1996. március (puha műanyag)

Külső oldal: Az R.szentmihály rövidítés megszűnt, ezáltal ez a végállomás 3 sorba került.

Belső oldal: A megállólistában csak egy beleszerkesztés látszik feltűnően: Rákosszentmihály felé a Pilóta utcánál a megváltozott útvonalú 45-ös kiszerkesztéséből származó hézag. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva megállóváltozás nem történt.

Évjárat: 1996.04.01-től július 1-ig a Rákosi úti csatornaépítés miatt csak a Budapesti útig közlekedtek a 44-esek. A tábla külső oldalát valószínűleg az elsőszériás 44A segítségével készítették, mert a Budapesti út felirata ott is ugyanilyen.

Évjárat1997 első fele, puha műanyag

Külső oldal: A korszakra jellemző vékonyított betű és számtípussal. A Rákosszentmihály feliratot emellett még oldalirányban összenyomták.

Belső oldalMegcserélték a két irányt. Korábban elmaradt átszállásokat pótoltak.

 

Évjárat1997 második fele, kemény műanyag. 

Külső oldal: Ismét a 96/3-as széria külső oldala.

Belső oldalTartalmi különbség nincs.

A járatra garázsmeneti táblák is készültek. A képen időrendben: 1995, 1997 (puha műanyag), 1999

Évjárat: 2000. december 5. (Rákoskert-busz beindítása)

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Az autóbuszok már Nagyicce hév állomásnál is megállnak. Jobb oldalon a Gida utcánál a 92-est igénytelenül eltolódva beszerkesztették. Új járatok az expo (100-as helyett), a Rákoskert-busz és a 63-as villamos.

Évjárat: 2001. október 3.

Belső oldal: A 13-63-as villamosok helyett a 3-as közlekedik. Egyéb különbsége nincs.

 

Évjárat: 2003. június, pufibetűs stílus.

Belső oldal: Új járatok: 132 (2003. június) 144 (2003. március). A Szlovák út irányában a Budapesti út megálló neve Mátyás király utca lett.

Évjárat: 2004

Belső oldal: További helyeken tüntették fel a 144-est. Új járat a 176-os (2003. szeptember)

Évjárat: 2005 első fele

Belső oldal: A Corvin és Pilóta utcáknál nem jelöli a HÉV-et, továbbá "Expo-busz" helyett "Expo-járat" elnevezést használ

Évjárat: 2006 nyara, puha műanyag

Külső oldal: Kisebb feliratok, Rákosszentmihály elválasztása szebben lett megoldva.

Belső oldal: Sok más ekkor készült táblához hasonlóan véletlenül a határátlépésről tájékoztató felirat került a közepére. Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". HÉV helyett Gödöllői HÉV kifejezést használ., továbbá a Corvin utca és Thököly út megállóknál is jelöli.
 

Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése) - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)

Belső oldal: A hibás középső feliratot törölték. Megszűnt a 132-es. A 168-as helyett hibásan gyorsjáratot jelöl.

2007.08.21-től szerepét az új 46-os járat vette át.

44A

Évjárat: 1992 vagy 1993

Belső oldal: Az átszállások között számos szerkesztés található, erre a rossz számsorrendből lehet rájönni. A Centenáriumi lakótelep végállomás is átszerkesztett, hiszen jóval erősebb feketével lett írva (korábban csak egyszerűen Budapesti út volt a végállomásnév).

Évjárat1994. június (első tojáslogós)

Belső oldal: Ettől a hónaptól kezdve a buszok nem álltak meg a Nagyicce Hév állomás, Hősök fasora és Fuvallat utcai megállókban.

Évjárat1996. április, puha műanyag

Belső oldalÚj megállók a Centenáriumi lakótelep felé: Hősök fasora és Fuvallat utca. Örs vezér tere felé: Fuvallat utca és Batsányi János út, valamint a Vak Bottyán utca megállót közelebb lévő Jókai Mór utca miatt átnevezték. Átszállások: a Pilóta utcánál már nem lehet átszállni a 45-ösre, mert a megszűnt 46-os miatt módosult az útvonala. A Margit utcánál helytelenül a 192-es helyett 92-est írtak. Az Örs vezér téri átszállások módosulása miatt egy sorral lejjebb húzták az átszállásokat alul és kiszedték a megszűnt 46 és 132-es járatokat, valamint a fölösleges 44-est (véletlenül a 31-est is törölték).

Évjárat1997 első fele, puha műanyag.

Külső oldalA korszakra jellemző vékonyított betű és számtípussal. A Centenáriumi lakótelep, Budapesti út feliratot emellett még oldalirányban összenyomták.

Belső oldalA korábban törölt 31-est a sor végére beszerkesztették. A Thököly útnál törölték a 77-est (fölöslegesnek ítélték feltüntetni).

1997 körül készült garázsmeneti tábla

Évjárat1997 vége - 1998 eleje - kemény műanyag, tartalmi különbség nélkül. A habtáblák gyors elhasználódása miatt készült.

2000 körül készült garázsmeneti tábla:

Évjárat2000. december (rákoskert-busz beindítása)

Belső oldalVékony betűs megállólista és új típusú logó. A buszok új megállót kaptak Nagyicce HÉV-állomásnál. Átszállások: a lakótelep felé a Margit utca helyett kényelmességi szempontból a Gida utcához helyezték a 44, 192-es átszállását. Az Örs vezér tere felé a Thököly útnál feltüntették az addig hibásan kifelejtett 77-est, a Gida utcánál a 192-est, az Örs vezér terénél pedig megjelennek az új járatok, mint expo, rákoskert-busz és a 63-as villamos.

Évjárat2001. október 3. (a 13-as és 63-as villamosok helyett a 3-as közlekedik)

Évjárat: 2003. június, pufibetűs stílus.

Belső oldal: Új járatok: 132 (2003. június) 144 (2003. március).

Évjárat2003. szeptember (176-os beindítása) - 2005 eleje (tábla kialakítása alapján)

Évjárat2006. október, puha műanyag.

Belső oldalZrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Megszűnt járat: 132. Egy elmaradt 144-es feltüntetése.

2007.08.21-től 44-es jelzéssel közlekedett.

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (45-től)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség