bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
78É - 914

78É

Évjárat: 1986. április (már létezik a 45É) - 1988. november (a 175É még nem jár)

Évjárat: 1989. szeptember (6É villamos helyett busz közlekedik)  - rendszerváltás (régi nevek)

Belső oldal:  Új járatok: 6É (1989. szeptember),175É (1988. november). Megszűnt: 6É villamos.

Évjárat: 1991 - 1993

Külső oldal: A Döbrentei tér két sora között nagyobb távolság

Belső oldal: A járatszám alatt éjszakai járat szöveg olvasható. Megállóátnevezések a jelölések szerint. A Bosnyák tér megálló véletlenül lemaradt. 

1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,12,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színben szitázva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.

Évjárat: 1994. március (? vagy február)

Külső oldal: A betűk vékonyabbak. Az éjszakai járat felirat helyett a hagyományos É betűs kiírás látható.

Belső oldal: A Kolumbusz utca C-vel lett írva, a Bosnyák tér megálló pótolva. Más különbség nincs.

 

Évjárat: 1995. február, első tojáslogós

Külső oldal: Csak színében változott.

Belső oldal: Zichy Géza utca -> Stefánia út (a két utca párhuzamos, az új megállónév már az 1994 decemberi menetrendben is szerepel).

Évjárat: 1997. május, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült. A 182É ekkoriban már nem közlekedett, de a tábla még jelzi. A dátumozott tábla és az újabb típusú tojáslogó együtt ritkán fordult együtt elő.

Évjárat: 2000. július, az új Örs vezér téri végállomás átadásakor

Belső oldal: A megállólistát vékony betűkkel újraszerkesztették. A Döbrentei tér felé a buszok egy másik megállót is kaptak az Örs vezér terénél. Megszűnt a 182É, helyette az 50É közlekedik, valamint azóta új éjszakai járat indult 14É számon (1997 szept.).

Évjárat: 2001 körül

Külső oldal: Ritka eset: teljesen megegyezik a bemutatott korai baloséval! - belső oldal nem változott.

Évjárat: 2002. május (új megálló létesítése).

Külső oldal: A éjszakai járatok pufibetűs stílusának jellemzője: egyszerre feliratként és É betűvel is utalnak a járat közlekedésére.

Belső oldal: Örs vezér tere felé egy másik megálló is létesült a Keleti pályaudvarnál a 45É-re történő közvetlen átszállás érdekében.

Évjárat: 2004. március

Belső oldal: Ekkor létesült új megálló az Örs vezér terén a metró bejárata előtt. Megálló-átnevezések: Örs vezér tere -> Örs vezér tere-Zugló, a Baross tér, Keleti pu. rövidítése megszűnt.

A járat 2005. augusztus végén, az éjszakai hálózat átszervezése miatt megszűnt.

78É SZILVESZTERI JÁRAT

Évjárat: A 78É szilveszterenként 1982.12.31-től 1992.01.01-ig meghosszabbított útvonalon közlekedett, erre az alkalomra készült ez a tábla is, kb. a 80-as évek közepén.

85É SZILVESZTERI JÁRAT

Ez a rendkívüli szilveszteri járat első alkalommal 1997.12.31-én közlekedett, ekkor készült ez a duplaoldalas tábla is (korábban szilveszterkor a nappali 85-öst közlekedtették).

2003.12.31.:

A járat utoljára 2005.01.01-jén közlekedett.

111É

A járat 1981. január 20-án indult. Ekkor készült ez a fém duplaoldalas tábla.

Évjárat: 1988 körül (még a 6-os éjszakai villamos közlekedik az autóbusz helyett)

Belső oldal: Hibásan a HÉV-et is feltünteti átszállásként.

144É

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal: A nappali 144-essel ellentétben (94/9 tojás) az éjszakai esetében csak ez a típusú külső oldal készült. Az É betűt lekaparták.

Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag. Tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.

Évjárat: 2002 körül, kemény műanyag

Belső oldal: Vékony betűs megállólista, új típusú logó. Az Örs vezér terénél feltüntették a korábban elmaradt 61É átszállását.

153É

A járat 1994 áprilisában indult.

1994 február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,12,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színben nyomtatva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.

Évjárat: 1994. március

Belső oldal: A Móricz Zsigmond körtérnél utólag írtak be átszállásokat filccel.

Évjárat: 1995. december, valószínűleg 2. tojáslogós

Külső oldal: A körforgalom szó kiírása hagyományos típussal, de szokatlanul kis méretben.

Évjárat: 1997 második fele vagy 1998, (lehetséges azonban későbbi dátum is, mivel az éjszakai járatoknál gyakran maradt hosszú ideig a régi típusú logó.)

Belső oldal: 1996-ban a 49É villamost felváltotta az azonos jelzésű buszjárat, ezért a listából egyszerűen törölték a villamospiktogramot, de minden más változatlan maradt.

173É

Évjárat: 80-as évek közepe - vége, duplaoldalas tábla. A korszakban a járatokat "É" jelzés helyett apró felirattal látták el.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós

Külső oldal: A Baros téri rövidítés megszűnt, a betűk mérete kisebb. A járatszám Helvetica típus, amit oldalirányban összenyomtak, függőlegesen elnyújtottak, mellette megjelent az É jelzés.

Évjárat: 1996. március, puha műanyag, tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 1998, kemény műanyag

Külső oldal: Érdekes módon a korai mintához tértek vissza.

Belső oldal: Új típusú tojáslogó használata. Egy korábban kimaradt 78É átszállás beszerkesztése.

Évjárat: 2000

Külső oldal: Visszatértek az újabb mintához.

Belső oldal: Megálló átnevezése (valójában a menetrendben nem történt módosítás, csak a táblákon szerkesztettek): Baross tér, Keleti pályaudvar -> Baross tér (Nefelejcs utca) - vékony karakterekkel szerkesztve.

Évjárat: 2003 első fele, pufibetűs stílus, utolsó tojáslogós.

Belső oldal: Megálló átnevezés Keleti pályaudvar felé: Vasutastelep utca -> Rákospalota, MÁV-telep, Nagy Lajos király útja -> Róna utca.

Évjárat: 2003. augusztus - 2004, csak a logóban különbözik (és a korszakra jellemzően már szögletes sarkú táblaanyagra készült) - az egyetlen "pufi" stílusú tábla, mely sávos logós kialakítású.

A járat 2005. augusztus végén, az éjszakai hálózat átszervezése miatt megszűnt.

175É

Évjárat: 1988.november, a járat indulásakor

Évjárat: 1991 - 1993

Külső oldal: Metróállomás beszerkesztése régi típusú betűkkel. Éjszakai járat komment eltűnése.

Belső oldal: Éjszakai járat komment eltűnése. Népliget VÁ. -> Népliget metróállomás (látható átszerkesztés), Népstadion út /Thököly út/ -> Zichy Géza utca, Szépművészeti múzeum -> Hősök tere, Váci út -> Dózsa György út metróáll. (utóbbiak alig láthatóan erősebb feketével lettek kiírva). A 6É villamos helyett 1989 óta autóbusz közlekedik.

A járat 1994 január 31-én szűnt meg.

179É

A járat a csepeli Hévet pótolta éjszakánként. A csepeli hévnél történő megfordulása egyelőre rejtély, ugyanis a mai állapotok szerint itt nincs lehetőség visszafordulni (a járattörténeti oldalon majd lesz erről is szó.)

Évjárat: 1984 (járat indulása) és 1989 (6É busz helyett villamos közlekedik) közötti állapotokat jelzi (megállóváltozás ezalatt nem történt) bár legvalószínűbb az 1989-es év, ugyanis ekkortól terjedt el az É betű használata a járatszám mögött.

Évjárat: 1992 - 1993-ban készült.

Belső oldal: Látható a Tanácsház tér eltérő betűkkel történt átszerkesztése Szent Imre térré. A táblán jelölték a visszautat is annak eltérése miatt. A Boráros térnél a 6-os mellől lehagyták az É betűt.

1994 decemberében a csepeli szakaszon módosult az autóbuszok útvonala.

Évjárat: 1994. november, első tojáslogós (a változásra)

Külső oldal: A két végállomás megcserélődött, a csepeli végállomás elnevezése II.Rákóczi Ferenc út lett (az útvonalmódosítás miatt ez vált logikus elnevezéssé). A végállomásfeliratok alig észrevehetően, de vékonyabbak a hagyományos típusnál, az É betű viszont vastagabb lett.

Évjárat: 1998 , a logón kívül nincs tartalmi változás.

Évjárat: 2002. március

Belső oldal: Vékony-karakteres megállólista. Két új megállópár létesítése.

Évjárat: 2002 második fele - 2003 eleje. Utolsó tojáslogós széria. Pufi-karakteres kialakítás, tartalmi különbség nélkül.

182É

Évjárat: 1982. május (útvonala a Kruzslák Béla /ma Gömb utca / utcától a Váci út - Árpád út kereszteződéséig hosszabbodik) - 1985. november között

Duplaoldalas, műanyagra sablonnal fújt kivitel.

Évjárat: 1985. november a Tito utcáig (ma Rózsa utca) hosszabbodott.

Duplaoldalas kivitel.

Évjárat: 1986. június (az autóbuszok Tito utca térségében történt útvonalmódosítása) - 1987 (12É villamos megszüntetése)

Külső oldal: A Tito utca ékezetét törölték.

Évjárat: 1987 (12É villamos megszüntetése)

Belső oldal: Megszűnt a Váci út megállóhely.

Évjárat: 1989. szeptember 

Belső oldal: A 6-os villamos helyett 6É autóbusz közlekedik. A Ferenc körútnál csak törölték, arra már nem volt kapacitás, hogy külön autóbuszos oszlopot csináljanak. Az új 175É járat feltüntetése elmaradt

Évjárat: 1990. december 16. (metróátadás utáni állapotok)

Külső oldal: Útvonalmódosítás: Újpest-központig közlekedik. Gyári eredetű festékfolyás a "T" betűnél.

Belső oldal: Megálló átnevezések a kor szellemében. Feltüntették a korábban kifelejtett C és 175É járatokat, valamint a Ferenc körútnál a 6É-t (emiatt autóbuszos oszlop beszerkesztése történt). A korábban is létező, kispesti külön végállomásozást is jelölték.

Évjárat: 1992. május (a C járat megszüntetése)

Külső oldal: Az "É" betű feltüntetése.

Belső oldal: Az "É" betű feltüntetése és a C járat törlése.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Külső oldal: MÁV-állomás rövidítés nélkül, emiatt kisebb betűkkel (kötőjel lemaradt). Kispest utáni vessző karaktere változott. Az "É" betű mérete és karaktere is változott.

Évjárat: 1996. február, puha műanyag

Külső oldal: MÁV-állomásban van kötőjel.

Belső oldal: Az 50É villamos helyett autóbusz közlekedik. Egy elmaradt 14 "É" betűt pótoltak. A Kispesti végállomásozást jelölték.

A járat 1997 szeptemberében megszűnt. Szerepét az új 14É és 50É autóbuszjáratok vették át.

193É SZILVESZTERI JÁRAT

A járat első alkalommal 1997.12.31-én, utoljára 2004.12.31-én közlekedett.

1997-es széria (duplaoldalas):

2003-as széria:

901

A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, az 1É és egy szolgálati autóbuszjárat kiváltására. 

Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve

  

Ezt a kiegészítő táblát a Szentendrei úti szakasz miatt kellett alkalmazni, ugyanis ide betérve a buszok mindkét irányban azonos megállót (Flórián tér) használtak. A tábla egyik oldalán Közvágóhíd, másik oldalán Óbudai autóbuszgarázs

További kiegészítő tábla a csonkamenetek jelzésére, puha műanyagból - két oldalt a két különböző csonkameneti végállomás

Évjárat: 2006. június (már puha műanyag) - 2006. november 3. (937-es beindítása, ezt még nem jelzi)

Belső oldal: Zrt-s logó. Megálló átnevezése: Bécsi út (Vörösvári út) -> Vörösvári út (2006. március 1-je óta)

Évjárat: 2007. december (puha műanyag)

Belső oldal: Megálló átnevezések Közvágóhíd felé: Óbudai temető -> ~, főbejárat, Testvérhegyi út -> Óbudai temető, Rendelőintézet -> Óbudai ~. Óbuda felé: Rendelőintézet -> Óbudai ~, Bécsi út (VOLÁN mgh.) -> Bécsi út (Vörösvári út), Bojtár utca (Bécsi út) -> Bojtár utca illetve mindkét irányban a MÁV-állomás helyett vasútállomás kifejezés használata. Hálózati változások: új járat: 937. Megszűnt: 911. Feltüntették a 923-ast iránymegjelölésekkel a Szentrendrei úti betéréseknél, törölték a 909-est (feltüntetése a Kőbányai útnál fölösleges volt).

Évjárat: 2008. május. Digittális nyomtatással, tartalmi különbség nélkül.

 
 

906

2005 szeptember 1-től, az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 6É jelzése 906-ra változott.

Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve

Évjárat: 2007. november, puha műanyag

Külső oldal: A két végállomás megcserélése.

Belső oldal: Logó nélkül készült (pontosabban a logó aljában egy pöttynyi látszódik alul). Megállóhelyi változások a Fehérvári úti vágányzár miatt. Hálózati változások: megszűnt a 911-es,  helyette a meghosszabbított 931-es jár.

 
Ennek a szériának egyetlen különbsége, hogy a logó nem maradt le.
 

Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással. Tartalmi különbség nélkül.

Külső oldal: Megnövelt karakterméret.

Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással. Tartalmi különbség nélkül.

907

A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 49É és 78É autóbuszjárat kiváltására. 

Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve

 
Évjárat: 2006. november 3. (911-es megszüntetése, 966-os rövidítése) - 2007. március (még dátumozatlan), puha műanyag

Belső oldal: Zrt-s logó. Megálló átnevezése: Kolumbusz utca -> Amerikai út. Hálózati változások: megszűnt: 911, lerövidült: 966 (pontosabban csak egyetlen indulása maradt meg a Deák térről), továbbá a Fehérvári úti vágányzár miatt a 973-as a Tétényi úton közlekedik, ezért feltüntették a Szent Imre kórháznál. A listában pótoltak egy elmaradt átszállást (Vas utcánál 931-es).

 
 

Évjárat: 2007. december, puha műanyag

Belső oldal: Az új 937-es járat már a 901-estől függetlenül jár így feltüntették, ismét jelöli a 966-ost (amelynek csak egy indulása volt a Deák térről), a 973-as terelése megszűnt, ezért törölték a Szent Imre Kórháznál. Kosztolányi Dezső téren és Móricz Zsigmond körtéren az átszállások kettébontása, további variálások logikusabb tájékoztatás érdekében. Megálló átnevezés Örs vezér tere felé: Keleti pályaudvar -> Kerepesi út (Keleti pályaudvar) /vélhetően ideiglenesen a Kerepesi útra lett helyezve a megálló, melyről pontosan információm nincs/

Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással

Külső oldal: Kisebb karakterméret.

Belső oldal: Egyetlen tartalmi különbsége, hogy Örs vezér tere felé a Keleti pályaudvar megálló ismét eredeti elnevezéssel (valószínűleg megállóhely-visszahelyezés történt).

Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással, tartalmi különbség nélkül.

908

A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 45É, 49É és 78É autóbuszjárat kiváltására. 

Évjárat: 2006. január 1. (Farkasréti tér helyett már Márton Áron tér szerepel rajta - elképzelhető azonban, hogy már a 2005. szeptemberi táblákon is Márton Áron tér volt, mivel a névváltozást akkor már tárgyalták).

Évjárat: 2006. június (megállók átnevezése)  - november 3. (újabb éjszakai átszervezés, melyet még nem jelöl), puha műanyag

Belső oldal: Zrt-s logó. Megállóhelyek átnevezése: Naprózsa utca -> Gazdagréti út (2006. június 1.), Taurus -> Gumigyár (2006. április 1.), Ügető -> Kerepesi út 9. (2006. április 1.). Egy fölöslegesnek tartott 992-es átszállás törlése.

Évjárat: 2006. november 3. (911-es megszüntetése, újabb éjszakai átszervezés) - 2007. március vége (még dátumozatlan), puha műanyag.

Belső oldal: Megszűnt a 911-es. A 966-osnak csak egy belvárosi indulása maradt ezért törölték. A jobb oldali listában azonban nem módosították az átszállásokat.

Évjárat: 2007. szeptember 3. (Bartók Béla út megállóhely létesítése), puha műanyag.

Külső oldal: Cinkota HÉV-állomás vessző nélküli írásmódja

Belső oldal: Zrt-s logó. Megállók átnevezése a XVI. kerületi szakaszon az augusztus 21-i átszervezéseknek megfelelőejn. Átszállások jelentős átrendezése, a korábban hibásan kint marad 911-es törlése a jobb oldali listábó, továbbá a korábban kimaradt 996-996A járatok feltüntetése. Az Astoria esetében több átszállás indokolatlan törlése. MÁV átszállás feltüntetése.

 
 

Évjárat: 2007. október, puha műanyag - nincsen különbsége az előző szériához képest.

 
Évjárat: 2007. december, puha műanyag

Belső oldal: Megálló átnevezése: Baross tér, Keleti pályaudvar -> Kerepesi út, Keleti pályaudvar. Átszállások: MÁV-átszállások törlése. Korábban nem jelölt 937-es feltüntetése. Az Astoriánál a korábbi szérián törölt átszállások visszaállítása. Egyéb átszállások áthelyezése hálózati változás nélkül.

Évjárat: 2008. március, digitális nyomtatással. kemény műanyag

Külső oldal: Kisebb karakterméret. Villányi út felirat nem szerepel, továbbá hibásan "Cinkotai" HÉV-állomás.

Belső oldal: Egy 931-es törlése a Blahánál (hálózati változás nincs). Érdekessége, hogy a dátumozás a baloldali táblázatnál is megjelenik

Évjárat: 2008. május - ismét visszatértek a szitázott kivitelhez

Belső oldal: Teljesen megegyezik a 0712-es szériával, tehát itt ismét van 931-es a Blahánál.

Évjárat: 2008. június - ismét digitális nyomtatással.

Külső oldal: Lásd 0803-as szériát (hibás "Cinkotai")

Belső oldal: Megegyezik a 0803-as szériával, tehát a 0805-höz képest itt ismét nincs 931-es a Blahán. A 0803 dátumozás azonban a baloldali táblázaton megmaradt.

909

A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 28É autóbuszjárat kiváltására. 

Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve

Évjárat: 2006. február 7. - május vége (Zrt-s logó, de még kemény műanyag), tartalmi különbség nélkül

Évjárat: 2007. október, puha műanyag

Belső oldal: Megálló átnevezése: Trolibuszgarázs -> Kőbányai garázs (szeptember 1-től). Hálózati változások: 911-es megszüntetése, 937-es beindítása. Astoriánál törölték a 966-ost, mivel 2006. november 3. óta az első meneten kívül egyik sem közlekedik idáig. További módosítások pontosabb vagy logikusabb tájékoztatás érdekében, valamint MÁV-átszállások jelzése.

Évjárat: 2007. december, puha műanyag

Belső oldal: MÁV-átszállások törlése, továbbá Könyves Kálmán körút megállóban az előző megállóban már jelzett 901, 937-es járatok fölöslegesség miatti törlése.

Évjárat: 2008. március, kemény műanyag - tábla-elhasználódás miatt készült, tartalmi különbség nélkül.

Garázsmeneti duplaoldalas kivitel, kemény műanyagból.

911

A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 49É, 61É, 78E autóbuszjáratok kiváltására. 

Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve

Évjárat: szintén 2005. szeptember 1.

Belső oldal: Hibás, Moszkva tér felé vélhetően a nappali 91-es listájának másolása miatt feltüntették a Pusztaszeri út megállót, ahol azonban a 911-es nem állt meg.

2006. november 3-án reggeli üzemzárással megszűnt, szerepét a meghosszabbított 931-es és a sűrűbben közlekedő 923-as vette át.

914

A járat 2005. szeptember 1-jén indult az éjszakai hálózat átszervezésekor, a 14É és különféle szolgálati autóbuszjáratok kiváltására. 

Évjárat: 2005. szeptember 1., a járat indulására készítve

Évjárat: 2007. január 12. (útvonal módosítása Káposztásmegyeren) - 2007. március vége (még dátumozatlan), puha műanyag

Belső oldal: Zrt-s logó. Nyugati pu. megállóhelyek pontosítása, megálló átnevezés még 2006. június 30-tól: Pozsony utca -> Ipacsfa utca. Hálózati változás 2006. november 3-tól: megszűnt a 911-es, hosszabb a 931-es, új járatok: 937 (korábbi 901 menetei önálló járatszámmal), 996, 996A, 999. Január 12-től Káposztásmegyeren a Megyeri út helyett a Külső Szilágyi úton közlekedik.

Évjárat: 2007. október, puha műanyag - tartalmilag egyezik a 0712-essel, a kép rossz minősége miatt az összehasonítást ott végzem el.

KERESEK ÉLESEBB KÉPET A SZÉRIÁRÓL

Évjárat: 2007. december puha műanyag - a 0710-hez képest tartalmi különbség nélkül, összehasonlítás a kettővel ezelőtti szériával:

Belső oldal: Megálló átnevezése: ABC áruház -> Művelődési Központ (2007. március 1-től, azonban Káposztásmegyer felé hibásan "Otthon"-t ír), továbbá a nyugati pályaudvari megállók kommentárját levették. Az átszállásokat jelentősen módosították, bár tényleges változás nem történt. Feltüntetésre került például a korábban elmaradt 930-as és 950A járat.

Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással

Külső oldal: Kisebb karakterek

Belső oldal: Káposztásmegyer felé hibásan írt Művelődési Otthont javították, más különbsége nincs.

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (921-től)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$