12
Sablonos kivitelű fém duplaoldalas, a 70-es évek végéről
Fém duplaoldalas tábla (sablonnal készült) a 70-es évek végéről. táblarétegek alól került elő.
Évjárat: 1980. június 13. (Petőfi híd villamospálya átadása, 4-6 összevont járat helyett már közlekedik a 4-es és 6-os) - 1980. június 16. (a 47-49-es villamosok helyett pótlóbusz jár). Fémre szitázott.
Belső oldal: A Kosztolányi Dezső tér megállóban 71-es szerepel 72-es helyett.
Évjárat: 1986. január (jelöli ekkor indult 114-est) - október (9-es villamos megszüntetése). Az autóbuszok kétirányú körforgalomban közlekedtek, de ezt nem tüntették fel a táblákon.
Külső oldal: Körforgalom kifejezés helyett Karolina út.
Belső oldal: Vékony vonalas, jobban áttekinthető táblázat, HÉV piktogrammal, "TROLI" helyet tr. kifejezéssel. A megállónevek nem változtak, néhol teljes kiírás történt a korábbi rövidítés helyett, máshol pedig rövidítés (Kosztolányi Dezső tér - Kosztolányi D. tér). Rengeteg hálózati változás történt. Megszűnt járatok: buszok - 6, 8, 43, 43A, 60A, 84, 109. villamos - 3, 11, 33, 55. Új járatok: buszok - 1, 4A, 8A, 21, 84, 99, 153, troli - 83. Rövidebb útvonalon járnak: busz - 43. villamos - 12, 14, 47, 49.
Évjárat: 1987. január (153 -> 153 , 139-es beindítása) - december (139-es beindítása)
Belső oldal: Csak átszállási változások: a 153-as helyett 1987 januárjától 153-as közlekedik, szintén új járat a 139-es és a 16A-t felváltó 116-os. 1986 október végén megszűnt a 9-es villamos, ezt kiszedték a Fehérvári útnál, valamint korrigálták a Sallai Imre utcánál a 12-est pirosra.
Évjárat: 1988. június (J járat megszüntetése) - 1989. március (16,116-os felváltása az új Várbusszal)
Belső oldal: Januárban megszűnt a 12, 12A, júniusban pedig a J járat. A Boráros térnél és a Sallai Imre utcánál (ismét) hibásan saját magát tünteti fel átszállásként. 1987 decemberétől elindult a 139-es járat, ez vastagabb betűkkel szerepel a Hegyalja útnál és a Déli pályaudvarnál (a 139-est pedig érthetetlen okokból letörölték). A Villányi útnál a 40-es helyett 40-est írtak.
Évjárat: 1989 első fele. A tábla azért is lehet ilyen szép állapotú, mert 1989. szeptember hónapjában a Nagykörúti szakasz megszűnt,ezzel együtt a körforgalmi jelleg is, tehát keveset volt forgalomban.
Külső oldal: A Karolina út feliratok és a járatszám feljebb kerültek.
Belső oldal: A 139-est ismét feltüntették a Déli pályaudvarnál. Két másik lényegtelen módosítás történt: a Villányi útnál a 40-es helyett ismét 40-es van írva, a Török utcánál viszont a 84-est hibásan feketével szitázták. Királyhágó utca megálló kötőjel nélküli írásmódja.-
Évjárat: 1989. szeptember
Külső oldal: A körforgalomjelleg megszűnt.
Belső oldal: Mivel az ellenkező irányt jelöli, az összehasonlítást nem tudtam elvégezni.
1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,11,12,57,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színben szitázva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.
Külső oldal: Helvetica karakterekkel
Belső oldal: Megszűnt járatok: 1,5,41E,84,172. Új járatok: 41,84,105. Rövidültek: 4,4,54.
1995 augusztusától a buszok már a Moszkva térig sem jártak ki, az Alkotás utca lett az új végállomás.
Évjárat: 1995. július (előre legyártva a változásra)
Külső oldal: Az új végállomás is egyedi betűtípus. A ráfirkált F betű a kiadó Fürst garázsra utal.
Belső oldal: Megállóváltozás nem történt. Az Alkotás utcához kézzel lett berajzolva a 139-es.
Évjárat: 1998. augusztus 17. - szeptember 30. között tartó 61-es villamos vágányzár idején
Külső oldal: A budai végállomás helyén tájékoztató matrica.
Belső oldal: Az Alkotás utca irányában két új megálló ideiglenesen: Hegyalja út, Csörsz utca, valamint végleges jeleggel az Ortopéd klinika megálló neve Országos Vérellátó lett. A logó aljába Rt. felirat került.
Évjárat: 1999
Külső oldal: A végállomások betűtípusának változása: Alkotás utca régi típusú hagyományos, de kisebb méretben. Boráros tér: érdekes szerkesztés: az első két betű (BO) és a másik O betű régi típusú de kisebb méret, míg a többi betű vékonyabb típus.
Belső oldal: Vékony betűs lista és új típusú tojáslogó. A vágányzár befejeztével az ideiglenes megállók megszűntek. Új járat a tétény-busz, valamint a Budaörsi útnál feltüntették a 139-est.
Évjárat: 2001. május 1 (172-es beindítása)
Belső oldal: Törölték a 2000 áprilisában megszűnő 10-es járatot, valamint a Budaörsi útnál a legutóbb fölöslegesen beszerkesztett 139-est is. Új járat a 172-es.
Évjárat: 2003 - 2004 fordulóján
Külső oldal: Kisebb betűméret.
Belső oldal: Új járatok: 118-as villamos (2003. szeptember), 40E (2002. május), 140E (2003. szeptember), Újbuda-busz (2003. október)
Évjárat: 2006. augusztus vége, puha műanyag
Belső oldal: "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek" kifejezés használata. Érdekessége, hogy a logó még mindig középen helyezkedik el. A 4-es metró építésével összefüggően augusztus végétől a Fehérvári úton vágányzár volt, ezért a 18, 118-as villamosok a Csóka utcáig jártak, ezért törölték - illetve áthelyezték átszállásukat a Kosztolányi Dezső térhez. Új, ideiglenes járat a 18A villamos Savoya park - Kanizsai utca között.
Évjárat: 2008 közepe. Duplaoldalas tábla, digitális nyomtatássalm nagyobb betűkkel.
Az új paraméterkönyv bevezetésétől, 2008. augusztus 21-től 212-es jelzést kapott és útvonala az Apor Vilmos térig hosszabbodott.
12A
Fém duplaoldalas:
Évjárat: 1978. szeptember, a Margit-híd felújítása, átépítése után (Szigeti bejáró megállóhely már nincs).
Belső oldal: Az 1979 év végéig alkalmazott régi típusú piktogramokkal. Jelöli még az összes 80-as évek elején megszűnt vagy megváltozott járatot (11A, 43A, 60A, 109, Boráros téri 154-es).
1981-82 körüli fém duplaoldalas. Az O.betű a kiadó garázsra, Óbuda Üzemegységre utal.
Évjárat: 1984. augusztus - 1986. november (a 84-es helyett már 84-es közlekedik, de a 16A járat még létezik)
Külső oldal: A Boráros tér felirat közelebb került a járatszámhoz.
Belső oldal: Megállóváltozás nem történt.
A járat 1988 januárjában a nagykörúti forgalmi torlódásokra hivatkozva megszűnt.
12
1981-82 körüli fém duplaoldalas. Az O.betű a kiadó garázsra, Óbuda üzemegységre utal.
Évjárat: 1981. május (4A járat beindítása) - 1983. február (6-os megszüntetése)
A vékony vonalas táblázat miatt valószínűbb az 1982 végi-1983 eleji évjárat
Külső oldal: A korai gyorsjárati táblákra jellemző nagyobb piros kerettel készült.
A járat 1987.12.31-én üzemzárással a nagykörúti forgalmi torlódásokra hivatkozva megszűnt.
13
Évjárat: 1989. február, a környéki díjszabás bevezetésekor.
Évjárat: 1994 második fele. Első tojáslogós. A dátumot a csík típusából lehet tudni. A korszakban előfordultak dátum nélküli táblák is.
Belső oldal: A balos által jelölt irányhoz viszonyítva egy megálló átnevezés (megálló áthelyezése miatt) történt: Balatoni út -> Diósd, törökbálinti elágazás.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag, a csík iránya megfordult és lekerekített sarkú lett.
Belső oldal: A garázsra és korszakra jellemzően Kelenföld felirattal ellátva. Diósd felé törölték az átszállásokat. A logó kissé félredőlt.
Évjárat: 1998. február (leszállóhely megállóhellyé minősítése)
Külső oldal: A járatszám összenyomott Helvetica típus lett. .A feliratok régi típussal, de vékonyabbal szedve.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista a korszakra jellemző vastag járatszámmal, új típusú tojáslogóval. Az Angeli utca végállomáson a korábbi leszállóhelyet megállóhellyé minősítették át.
FÉNYKÉPET KERESEK JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!
Évjárat: 2000. július, a csík iránya ellentétes
Külső oldal: A buszok végállomása ekkor a Camponához került (az Angeli utca és Barackos út közötti szakaszt a továbbiakban már csak a 13A szolgálta ki). A korszakra jellemzően az új logós táblák betűihez hasonló típussal és kis járatszámmal készült. A csapágy gyár szóközzel elválasztva.
Belső oldal: Megszűnt a 113-as és a 101-es autóbusz. Immár pontosabb tájékoztatást kapunk a határátlépésről.
Évjárat: 2002. február 1. (a Gyár utca helyett a Homokbánya utcán közlekedik)
Külső oldal: A Csapágygyár ismét egybe lett írva.
Belső oldal: A korszakra jellemzően a logó helyére került a határátlépésről tájékoztató szöveg. Diósd önkormányzatával kötött megállapodás értelmében módosított útvonalon közlekedik, új területeket feltárva. Ehhez kapcsolódóan két új megálló létesült Homokbánya utca és Petőfi Sándor utca néven.
Évjárat: 2004, tartalmi különbség nélkül
Évjárat: 2005 első fele, tartalmi különbség nélkül. A csík világosabb színű és a járatszám fölött fut, más pozícióban.
Évjárat: 2006. január 1., kemény műanyag, a csík a tábla két sarka között végigfut és "vágott végű"
Külső oldal: Diósd önkormányzatával kötött megállapodás értelmében módosított útvonalon közlekedik, új területeket feltárva.
Belső oldal: A korszakra jellemzően "átszállási lehetőségek" feliratos. Az új szakaszon kívül tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2006. október 2. (megállóhelyek átnevezése), puha műanyag. A korszakra jellemző citromsárga csíkkal, mely már nem fut végig a sarkok között és a vége lekerekített
Külső oldal: Diósd önkormányzatával kötött megállapodás értelmében 2006 január 1-től módosított útvonalon közlekedik, új területeket feltárva.
Belső oldal: Zrt-s logó. Megálló-átnevezések: Balatoni út -> Diósd, Sashegyi út; Diósd, Nagytétényi út -> Nagytétényi utca (évek óta hibásan útként volt feltüntetve, neve egyébként így sem pontos, mivel Tétényi utcának hívják.) 2006. október 2-től a 13A közlekedését átszervezték, feladatát az új 113 és 113A járatok látták el.
Évjárat: 2007. március 22. (új megállók létesítése), puha műanyag. A csík két széle kerekítés helyett vágott.
Belső oldal: Rövidebb tájékoztató szöveg. Megálló létesítése Diósd felé: Barackos út, Gárdonyi Géza utca, emiatt a bal oldali oszlopok kiosztása is változott.
A korábbi MAN tábla verziók: Csapágygyárral, matricás kivitelben, eseti jellegű MAN pótlásra, továbbá a 2006. októbertől érvényes Búzavirág utcai végállomással
A 2006. októberétőll használt MAN járműves viszonylattábla - ez már nem matricás kivitel és nagyobb betűkkel készült
Évjárat: 2008. szeptember - a pk utáni első szériákra jellemző matricás kivitelben
Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt arészletezésére nem tértem ki (átszállások, és átnevezések). A viszonylat esetén tényleges útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2009. február
Belső oldal: Vékonyabb vonalas és nagyobb méretű betűkkel készült, jobban átlátható. Csomópont átépítése miatt 2008. szeptember 25-től megszűnt a Barackos út megálló Diósd felé. Egy 213-as átszállást áthelyeztek. Új járat: 150A.
Évjárat: 2009. április (bár elképzelhető későbbi gyártási időpont, mert a június 5-én megszűnt 33A-t nem jelöli)
Belső oldal: A megszűnt 33A törlésén kívül nincs különbsége.
Évjárat: 2012. január, matricás.
Külső oldal: korszakra jellemző Zurich karakteres kialakítás, kék színnel, P+R feltüntetésével.
Belső oldal: Vonalcsíkos kialakítás. Megállók átnevezése: Nagytétényi út -> Diósd, Törökbálinti elágazás (Diósd felé már korábban is ez a név szerepelt). Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: 2014. április, mindkét oldalán táblára nyomott, puha műanyagon
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás. A P+R piktogram elhagyásával.
Belső oldal: Stílus: Korszakra jellemző kialakítás, világosabb árnyalatokkal, településnevek és a BKV logó elhagyásával, tájékoztató szöveg újrafogalmazásával. Megállók átnevezése: Diósd, községháza -> Diósd, városháza. Az irányonként eltérő Barackos út ill Angeli utca megálló -> mindkét irányban: Barackos út / Angeli utca, Bartók Béla út és ellenirányban Barackos út megállónevek egységesítése -> Mátyás király utca, Dózsa György út -> I. utca, Sashegyi út eseté mindkét irányban Diósd, Sashegyi út. Hálózati változások: A 4-es metró utáni hálózati átszervezések ill. Nagytétény viszonylatainak (133E stb.) átszervezése utáni állapotok láthatók.
Évjárat: 2016. június 3. (hálózati változások a fonódó villamos átadása után) Matricás. A korszak volános tábláira nem jellemző módon kemény műanyagból.
Külső oldal: Függőlegesen enyhén összenyomott és vastagabbal szedett karakterek ill. járatszám.
Belső oldal: Stílus: korszakra jellemzően tájékoztató szöveg elhagyása, ezáltal nagyobb betű- és átszállási számméret alkalmazható. Hálózati változások: 4-es metró utáni hálózat felülvizsgálataként: 133 -> 133E, megszűnt: 101-es, 233-as. Új járatok: 101E, 101B. Egyéb átszállások: volán járatok esetén nem alkalmaz tételes felsorolást, a Gyár utcánál nem jelöl volán átszállást. Vasút esetén a vasútállomás nevét nem ismétli meg a piktogram alatt.
Évjárat: 2019 / 2020. Újbalos kialakítás, változatlan karakterekkel, puha műanyagon. Külső oldala matricás, belső oldala üres (a volános szériákra jellemzően)
garázsmeneti tábla:
2011. április, matricás kivitel. A matrica a megszokottnál nagyobb, a tábla széléig terjed.
13A
Évjárat: 1995. november (a járat decemberben indult, ez volt az első széria)
Külső oldal: A Diósd felirat és a szám a 13-as tábla mintájából származik, a többi betű régi típusú, de vékonyított változat.
Évjárat: 1997 második fele (a tábla nem lehet korábbi, mert a Fürst garázst csak 1997-ben nevezték át Kelenföldre)
Külső oldal: A korábbi szériával ellentétben mindenütt a régi betűtípust használják, emiatt viszont szokatlanul összenyomott "A"-t használnak
Évjárat: 1998. február (leszállóhely megállóhellyé minősítése)
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Az Angeli utca végállomáson a balesetveszély csökkentése érdekében a korábbi kötelező leszállóhelyet megállóhellyé minősítették át, amit vékony betűkkel szerkesztettek.
2000 tavaszán az óránként közlekedő 101-es megszüntetésével jelentősen módosult a 13A járatok útvonala (a kiszolgálatlanul maradt terület ellátása érdekében). Egy igen bonyolult útvonalrendszer alakult ki, amelyet-e két ábra szemléltet.
Évjárat: 2000. július
Külső oldal: Ekkor került a végállomás a Camponához. Korszakra jellemzően kisebb járatszámmal és betűkkel.
Belső oldal: Vastag járatszám, vékony betűs megállólista. Az útvonal az előző ábra szerint módosult. A két irányt itt is megcserélték. A 113-as megszűnt.
Az Angeli utcai szakaszon azonos megállókból két irányban is indult járat, ezért az alábbi kiegészítő táblát alkalmazták 2000. július 1-től:
matricás kivitel, matricára szitázott betűkkel (a másik oldalán Angeli utca szerepel, melyről fotóm nincsen)
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: nem változott.
Belső oldal: A Campona felé menő buszok útvonala jelentősen módosult, ugyanis ekkor már az ebbe az irányba haladó buszok is betértek Diósd felé, majd innen visszatérve folytatták útjukat a Barackos úton. Az irányok a külső és belső oldalon ismét felcserélődtek az előző táblához képest. A járatszám kissé ferdén áll.
Évjárat: 2001
Külső oldal: Arial karakterek, kisebb méretben
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, egyetlen észrevehető különbség, hogy a járatszám ferdén áll.
Évjárat: 2003 második fele - 2004. Mindkét oldalon felcserélték a két irányt, egyébként nincs különbsége.
Évjárat: 2005. szeptember - október (kialakítás alapján)
Belső oldal: "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Kisebb járatszám, és a logó a tábla alsó részébe helyezve.
Évjárat: 2005. november 7.
Külső oldal: Az autóbuszok az M0-M6 csomópont építése, és az M0 Barackos úti felhajtó lezárása miatt terelt útvonalon közlekedtek.
MAN járműveken használt tábla, egyenként matricázott betűkkel:
A járat bonyolult közlekedési rendjét (a fentebb ismeretett terelt útvonal egyébként a megszűnéskor is fennállt) 2006 október 2-től két új járat, a 113, 113A váltotta.
2011. május 1-től ismét közlekedett 13A viszonylat, a korábban is létező 13-as csonkamenetek kaptak számjelzést.
Évjárat: A táblát már március hónapban legyártották. Mindkét oldalán matricás kivitel.
Évjárat: 2012. január, matricás.
Külső oldal: A Sashegyi út "út" részét lejjebb húzták, hogy az ékezet ne érjen össze a "H" betűvel.
Belső oldal: Stílus: korszakra jellemzően BKK logó feltüntetése, elkülönített fehér sárvban. Egyéb szerkesztések: A Budapest-bérlet sávozásának korrekciója, egyértelműbb jelzéssel, továbbá Diósd területének sávozása a Törökbálinti elágazás megállónál is (utóbbiak miatt itt az átszállásokat át kellett rendezni).
Évjárat: 2016. június. Mindkét oldalán matricás
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás
Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Megállók átnevezése: az irányonként eltérő Barackos út ill. Angeli utca megálló -> mindkét irányban: Barackos út / Angeli utca, Bartók Béla út és ellenirányban Barackos út megállónevek egységesítése -> Mátyás király utca, Dózsa György út -> I. utca. Megszűnt megálló: Sashegyi út. Átszállások jelentős változása a 4-es metró átadása illetve a Nagytétényi tengely járatainak átszervezése miatt. A Volán járatokat tételes felsorolás helyett csak tartománnyal jelzi.
garázsmeneti tábla:
2011. április, matricás kivitel. A matrica a megszokottnál nagyobb, a tábla széléig terjed.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (14-től)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|