41
Évjárat: 1982-1983 körül, duplaoldalas kivitel
Évjárat: 1984. november (114-es - lőtéri - megszüntetése) - 1986. január (114-es - Ispiláng utcai - beindítása)
Külső oldal: Univers karakter helyett az autóbuszoknál használt járaszám-típus, bővebb útvonalleírással.
Belső oldal: A tábla nem jelöli az 1982 decemberében létesített Pék utcai megállót, de mivel a 114-es busz nincs jelölve, nem valószínű, hogy ez egy korai széria lenne. További érv a későbbi szériára, hogy a megállólista táblázata a 80-as évek közepétől alkalmazott vékony-vonalas típus
Évjárat: 1986.január (Ispiláng utcai 114-es beindítása)
Belső oldal: Feltüntették a Pék utcai megállót is.
Évjárat: 1986. november
Belső oldal: Megszűnt a 9-es villamos. Megállóátnevezés: Kőér - berek -> Kőér-berki út. A korábban elmaradt 47-es villamos átszállásának pótlása.
Évjárat: 1987.szeptember
Külső oldal: Hibásan Kelenvölgy van feltüntetve végállomásként és az útvonalat is idáig jelöli. Ennek oka, hogy a járat 1987. június 1 és augusztus 31. között pályafelújítás miatt ezen az útvonalon közlekedett (lásd a vágányzáras tábláknál), az új tábla készítésekor pedig rossz szitával dolgoztak.
Belső oldal: Teljes útvonalas maradt. A Kőérberki út megálló kötőjel nélküli írása.
Évjárat: 1990. december (végállomások átnevezése) - 1993. május (útvonalhosszabbítás) közötti állapotok, sajnos pontosabb behatárolás nem lehetséges
Külső oldal: végállomások átnevezése, régi típussal szerkesztve. Részletesebb útvonalleírás. Pentz Károly utca -> Anna utca (1990)
Belső oldal: Egyoszlopos elrendezés. Végállomások átnevezése, továbbá Budafok elágazás helyett "Budafoki" ~. 7A járat feltüntetése, azonban a 114-est nem jelzi.
Évjárat: 1993 május, útvonala a Móricz Zsigmond körtérig hosszabbodott.
Kívül, belül teljesen új kinézet, a korszak sajátosságaival.
Évjárat:1994 február, utolsó balos
Belső oldal: Mindössze két átszálláskülönbség.
Évjárat: 1994 augusztus, első tojáslogós
Évjárat: 1995 január
Külső oldal: A Móricz Zsigmond körtér rövidítése megszűnt
Belső oldal: A bal oldali listában a szokatlanul nagy 47-es villamosátszállás száma megszokott méretű lett (10.megálló). Megszűnt a 40E, új járat a 173.
Évjárat: 1995 június
Belső oldal: A nagy megszüntetések és átszervezések miatt számos járat törlése. Az 1-es véletlenül még fenntmaradt.
Évjárat: 1996 január
Belső oldal: A korábban fennmaradt 1-est törölték. A kimaradt 3-ast feltüntették és néhány átszállást megvariáltak, de ezeknek jelentősége nincs.
Évjárat: 1997. január
Belső oldal: Új típusú tojáslogó. Az új, 103-as járat feltüntetése vékony számokkal. Egy megállónévváltozás: Albertfalva, Forgalmi utca -> Forgalmi utca (jobb oldalon nem igazították a megállónevet balra)
Évjárat: 1998 - 1999 Tartalmi különbség a dátum eltűnésén kívül nincs
Évjárat: 2000. november 1. (megálló átnevezése)
Belső oldal: Megállóátnevezés: Kőérberki út -> Fülőke utca. Megszűnt a 10-es busz (2000. április 30.). A Forgalmi utca feliratot igazították az oszlophoz.
Évjárat: 2002. október 1. (Budaörs-busz beindítása)
Külső oldal: Helvetica karakterek használata
Belső oldal: Az utolsó generációs tojáslogósokra jellemző átdolgozással. Két fölösleges 47-es átszállást töröltek. Új járatok: Budaörs-busz és 40E - utóbbi helyett véletlenül 41E-t írtak.
Évjárat: 2003. szeptember 8. (Bocskai úti aluljáró átadása, megálló átnevezése)
Belső oldal: Új járat: 140E (szeptember 1-től). Az aluljáró átadása miatt megálló átnevezés. A szintén ekkor indult 118-as villamos feltüntetése elmaradt.
Évjárat: 2003. november 1., útvonala a Battyhány térig hosszabbítva
Külső oldal: Kisebb betűk, nagyobb járatszám
Belső oldal: Új járat: Újbuda-busz (október 1-től), a 118-as villamost továbbra sem jelzi. Egy elmaradt 47-es átszállást feltüntettek. Móricz Zsigmond körtéren nem jelzi a 18-ast, mivel a hosszabbítás következtében a Gellért térig párhuzamos még az útvonaluk.
Évjárat: 2004
Belső oldal: Kisebb korrekciók: az elmaradt 118-as villamos feltüntetése, további elmaradt átszállások (7A, 47) feltüntetése, valamint a Móricz Zsigmond körtéri átszállások átláthatóbb rendezése.
Évjárat: 2004 vége (?)
Belső oldal: Ekkor már tervezés alatt lehetett, de végül csak 2005. november 14-én adták át a Kőérberek megállót. A táblákat azonban korábban elkészítették (mivel "lehetőségek" helyett még "kapcsolatok" szerepel). A megállóhely neve sokáig kérdéses volt (Hosszúréti lakópark vagy Kőérberek legyen), ezért a megállót üresen hagyták és a véglegesítés időpontjában matricákkal látták el. Egyéb különbsége nincs.
Évjárat: 2005. január 10. (Infopark-busz beindítása) - augusztus vége (kialakítása alapján)
Belső oldal: Mivel a Kőérberek megálló létesítése csúszott, ezen a táblán elhagyták. Az Infopark-busz feltüntetésén túl elmaradt átszállások feltüntetése (141-es busz, 18-as villamos)
Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - augusztus 21. (még nem kezdődtek meg az M4 építési munkálatok)
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A Kőérberek megálló itt már nyomtatásban is megjelenik, mivel 2005. november 14-től üzembe helyezték. 7-es család átszervezése 2005. december 3-tól. Korábban elmaradt átszállások feltüntetése: Infopark-busz, 250-es. Átszállások kis mértékű átrendezése logikussági szempontok szerint.
2006. augusztus 21-től a Fehérvári úti vágányzár (M4 építési munkálatok miatt) előkészítő munkálatatai miatt, a Kanizsai utcai ideiglenes végállomás építését megelőzően csak Albertfalva, kitérőig közlekedett (2007. júliusában a végállomás elbontásakor ugyancsak ilyen paraméterekkel közlekedett):
A táblán olvashatók a vágányzárhoz kapcsolódó különféle pótlóbuszok, ideiglenes járatok (18A villamos) átszállásai is.
2006. augusztus 28-tól a Kanizsai utca ideiglenes végállomásig jártak, 2007. július 23-ig, 2006 augusztusában készült széria:
2006 őszén-telén készült széria, tartalmilag teljesen azonos, de a táblázat kialakítása más, keskenyebb oszlopok és nagyobb betűk, Kanizsai utcánál az átszállások balra igazítva.
Évjárat: 2007. augusztus. Július 23-tól ismét eredeti útvonalon közlekedik. (vélhetően készült még 0707 széria is)
Külső oldal: megegyezik a korábbi teljes útvonalas szériákkal. Erre a táblára egy 2009-es vágányzár során matricát ragasztottak.
Belső oldal: Összehasonlítás a teljes útvonalas 2006-os szériával: megszűnt járatok: 4-es busz, 118-as villamos. Új: 187-es. Tétény-busz -> 233E. Hosszabb útvonalon jár: 105-ös. Láthatjuk a Szabadság híd lezárása miatt közlekedő ideiglenes villamospótló járatokat. Az 56-os villamos meghosszabbított útvonalon jár.
Vágányzáras táblák /kivéve M4 2006-2007 vágányzár/
1987. június 1. - augusztus 31. között, pályafelújítás miatt rövidített útvonalon közlekedett.
1996. augusztus 11. - október 16. Fehérvári úti pályarekonstrukció
2002. június 15-16. Bartók Béla út felújítás előkészítő ütem
2003. március 26-30. üzemzárás Bocskai út aluljáró (Újbuda központ) építési munkálatok előkészülete :
2003. március 30. - június: Bocskai út aluljáró (Újbuda központ) építési munkálatok
2003:
M4 vágányzár 2006-2007 évben készült tábláit a lezárás hosszabb ideje miatt lásd a teljes útvonalas tábláknál
2005. november 5. (üzemkezdet) - 13. üzemzárás, vágányfelújítás miatt:
41A
2005. november 5. (üzemkezdet) - 11. üzemzárás, vágányfelújítás miatt közlekedett. Hibásan 41-esként gyártották le a duplaoldalas táblákat, ezeket utólag matricával látták el:
2007. augusztus 21-én a Szabadság híd felújítás miatti lezárásakor indult a tehermentesítő 41A járat. A hídlezárás miatt villamossal közvetlenül nem volt elérhető Deák téri metrókapcsolat, így a Batthyány téri metróállomásra történt a "ráhordás".
41B
Évjárat: 1964 - 1968 között
Ekkor még létezett a hosszú 41-es (Budaörs MÁV állomás - Móricz Zsigmond körtér). Szakaszán pedig két időszakos járat is, a 41A és a 41B közlekedett. A 41B 1968 körül szűnhetett meg. A 41A még kitartott 1970-ig.
42
Évjárat: 1970. április (2-es metró átadása után a Madách térre közlekedik a Móricz Zsigmond körtér helyett)
Évjárat: 1977. január, a korszakra jellemzően matricás kivitel, ekkortól közlekedik a Nagyvárad térig, a 3-as metró első szakaszának átadása miatt.
Évjárat: 1977. november (új 68A beindítása) - 1978 vége (még régi piktogramos kivitel), immár közvetlenül műanyagra szitázva
Belső oldal: Megszűnt járatok: 20-as villamos (1977. április), 68A (Kispest - Új köztemető között közlekedő, 1977. május). Új járat (eltérő méretű karakterekkel beszerkesztve) a 68A (Kispesten körforgalomban közlekedik novembertől). A villamos piktogram megvan, csak lekopott.
A járat közlekedése 1979. augusztusától a metróépítés miatt szünetelt.
Évjárat: 1981.február (A 123-as immár alapjáratként közlekedik) - 1983.november (52A villamos megszűnése)
Külső oldal: A járat 1980. március végétől Kispest, Határ úttól indul. Villamosos járatszámot alkalmaztak.
Belső oldal: Az 54E-t hibásan feketével szitázták.
Évjárat: 1983.november (52A villamos megszüntetése) - 1984.október (199-es megszűnése - 66-os meghosszabbítása)
Belső oldal: Korrigálták a hibás 54E-t. Egy korábban kihagyott 36-os átszállást feltüntettek. A tábla nem jelöli az 1983 júliusában indult 194-es járatot.
Évjárat: 1984. október (199-es megszűnése, 66-os meghosszabbítása a Határ útig) - 1990. április (Vörös Október utca -> Vas Gereben utca)
A környéken átszállási változás ebben az időszakban nem történt, így pontosabb dátumot nem tudok megállapítani. A több helyre beszerkesztett új típusú átszállási számokból (pl. 51 + 68) a 80-as évek végére lehet következtetni.
Belső oldal: Új típusú, vékony vonalas táblázat, mely a 80-as évek közepétől terjedt el. Feltüntették a korábban kimaradt 194-est. Megszűnt: 199-es busz. Hosszabb útvonalon közlekedik: 66-os. Egy korábban kihagyott 51-es átszállást is pótoltak, azonban a 36-ost véletlenül törölték.
Évjárat: 1990. szeptember (54E megszüntetése)
Külső oldal: A Tóth Árpád utcai végállomásnál Kispest feltüntetése vékonyabb betűkkel,
Belső oldal: Vörös Október utca -> Vas Gereben utca (1990. április). Megszűnt az 54E, helyette az 54-es indul a Határ útról (hibásan feketével szitázták). A korábban véletlenül törölt 36-os átszállás ismételt feltüntetése.
Évjárat: 1992. április 30. (közterület átnevezések Kispesten) - 1994. január (még nem dátumozott tábla)
Külső oldal: Útvonalleírás bővítése
Belső oldal: Bajcsy-Zsilinszky tér -> Templom tér, Ságvári Endre utca -> Tulipán utca (1992.04.30-tól). A korábbi széria hibája javítva, itt már - helyesen - gyorsjáratként van jelezve az 54-es.
Évjárat: 1995. március.
Évjárat: 1995. június, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1996. január, tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1996. szeptember, továbbra is tartalmi különbség nélkül, az ekkor már közlekedő 99A helyett hibásan még a 99-est jelöli.
Évjárat: 1997. január, puha műanyag
Belső oldal: A 99-es járat helyett a 99A közlekedik, több, mint fél év után végre a táblákon is feltüntetve.
Évjárat: 1998, tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült.
Évjárat: 2002. március 8., a 94-es indulásakor
Belső oldal: Az új járat miatt vékony számokkal újraszerkesztették a Határ úti átszállásokat. Érdekes és ritka példa, hogy továbbra is Rt nélküli logót használtak.
Évjárat: 2004. augusztus (99A megszüntetése, melyet már nem jelez) - 2005 augusztus vége (kialakítása alapján)
Külső oldal: A Tóth Árpád utcai végállomás nevéből Kispestet elhagyták
Belső oldal: Megszűnt: 99A, új járat: Gloriett-busz. A táblát a Tulipán utcai rövidítés után is használták, az Ady Endre út megálló leragasztásával, azonban a végállomás átmatricázásával már nem foglalkoztak.
Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - szeptember 18. (ekkortól már csak a Tulipán utcáig jár)
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, csupán elrendezése változott: Zrt-s logó, a korábbinál kisebb méretben, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A táblázat is kisebb méretű.
Évjárat: 2006. október 1. (gyáli járatok átszervezése) - 2007. március vége (még nem dátumozott)
Külső oldal: Szeptember 16-tól megszűnt a hurokvágány, csak a Tulipán utcáig közlekedik.
Belső oldal: Határ út felé a korábbi Ady Endre út megálló hibás, ez ugyanis a Tulipán utcai végállomás lenne. A hibás megállót később lematricázták a táblákon, ennek fehér nyoma látszódik. A gyáli járatok október 1-től átszervezve, megszűnt az 54-es. Korábban elmaradt átszállások (151, 154B) feltüntetése.
Évjárat: 2007. július - a rossz képminőség miatt összehasonlítást nem tudtam elvégezni, keresek élesebb képet erről a szériáról
Vágányzáras tábla - ~1998
43
A járat 1973 januárja óta közlekedett a Varga Jenő tértől (Móricz Zsigmond körtér helyett). A Szőlő tér ma a Szentháromság tér nevet viseli.
A járat 1983-ban szűnt meg.
43A
A járat 1973 januárja óta közlekedett a Varga Jenő tértől (Móricz Zsigmond körtér helyett). 1976 júliusában szűnt meg kihasználatlanságra hivatkozva.
Ez a széria bővebb útvonal és végállomásleírást használ.
44
1964 - 1972 közötti kartontáblák, időrendi sorrendben
2, Kicsit bővebb útvonaltájékoztatással és vastagabb zuglói végállomásnévvel.
3,A Moszkva tér végállomás is a Zuglói felirat típusa lett
1972 - 1976 közötti
Évjárat: 1979. április (80-as troli megindulása) - 1980. január (64-es villamos megszűnése - a járat helyett már 1979 októberétől pótlóbusz közlekedett)
Belső oldal: Az első hagyományos - KRESZ szabványos - fekete piktogramokkal készült tábla.
Évjárat: 1980. január (82-es troli beindítása)
Belső oldal: Megszűnt a 64-es villamos, helyette az új 82-es troli közlekedik. Feltüntettek néhány elamradt hetes átszállást. A 132-est hibásan feketével szitázták.
Évjárat: 1981-2 körül
Belső oldal: A korszakra jellemzően vastagabb járatszámok és megállóhely feliratok. A 7-es járatokat törölték, a 132-es hibáját korrigálták.
Évjárat: 1985. március (20-as a Keletiből indul) - 1988. június (73-ast váltja a 73-as)
Belső oldal: Visszahelyezték a 7-es átszállásokat, de utólag érthetetlen okokból lekaparták több más járattal együtt: (73E, 67-es villamos és a 80-as troli). Tényleges változások: A 20-as a Keleti Pályaudvarig közlekedik, a 120-as lerövidült.
Évjárat: 1992
Belső oldal: Népstadion út - > Stefánia út (jól látható átszabással), Lumumba utca -> Róna utca. Megszűnt járatok: 30,73 (véletlenül a listában hagyták), 55 autóbuszjáratok. Új járat a 73-as, lerövidült a 20-as busz, az 1-es villamos meghosszabbított útvonalon közlekedik.
Évjárat: 1993
Belső oldal: A Rákos-patak írásmódja immár a belső oldalon is kötőjel nélkül (kívül mindig is így szerepelt). Az átszállások közül sajnos többet (véletlenszerűen) lekapartak. Továbbra is szerepel a táblán az évek óta megszűnt 73-as, valamint ezen a szérián a 132-esre sem került keret.
Évjárat: 1994. május (villamosok esetében május hónapig készültek még balosok)
Külső oldal: Rákos-patak kötőjellel
Belső oldal: Rákos-patak itt is kötőjellel. Sajnos a gyorsjáratokat utólag lekaparták. megszűnt az 55-ös járat.
Évjárat: 1994. szeptember, egyetlen tojáslogós széria készült
Vágányzáras táblák:
1990. április 9 - 14., Thököly út x Hungária körút vágányépítés miatt (1-es villamos hosszabbításához kapcsolódó):
1992. október 27. - november 6. (Thököly út vágányfelújítás), de 1993. szeptember 1-30. között, a Thököly út x Hungária körút vágánykeresztezés építésekor is használatban volt:
A járat 1995 karácsonyán közlekedett utoljára.
44A
A járat a 60-as évek második felében, a népstadionbeli mérkőzések idején közlekedett.
45i
A járat 1968-ban szűnt meg. Csak hétvégi, nyári csúcsidőszakban közlekedett [balatoni utazások miatt]
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (47-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|