47
Fémtábla a 80-as évek elejéről.
Évjárat: 1990. december (a 3-as metró újpesti szakaszának átadásakor)
Évjárat: 1994. április (utolsó balos-széria)
Belső oldal: Megállók átnevezése a jelölések szerint. Már nem jelölnek minden lehetséges átszállást.
Évjárat: 1999
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, vastag járatszámmal. A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2000. április
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a Mikes Kelemen utcai megálló megszűnt (2000 áprilisában) a cérnagyár irányában.
Évjárat: 2003 második fele - 2004
Belső oldal: Korábban kimaradt átszállások feltüntetése.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: Zrt-s logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". UTE Sporttelep -> Újpesti stadion.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk
Belső oldal: MÁV-állomás -> vasútállomás (a külső oldalon viszont változatlanul MÁV-állomás). A logó alulra került. Elmaradt átszállások, volán és MÁV kapcsolatok feltüntetése.
A járat közlekedését 2008.09.06-tól a módosított útvonalon közlekedő 96-os vette át.
48
Évjárat: 1992 vagy 1993. Nem a hagyományos lekerekített, hanem szögletes sarkú táblára szitázták.
Évjárat: 1994. június, első tojáslogós
Belső oldal: A Sósfürdő megállót Csepel felé hibásan Sósfürdő utcaként tünteti fel. A balos által megjelölt irányhoz képest nincs megállóváltozás.
Évjárat: 1995. szeptember. Sajnos festék került rá és érdekes módon egy sáv mentén nem sárgult meg.
Belső oldal: Rengeteg átszállás-módosítás történt, a logikusabb tájékoztatás elve miatt. Ezek közül csak a tényleges változásokra térek ki. Megszűnt járatok: 31-es villamos, 35, 135, 148-as buszok. Lerövidült: 19-es. Sósfürdőnél Csepel felé hibásan jelöli a HÉV-et is, holott 1978 óta nem jár itt.
Évjárat: 1995. december
Belső oldal: Egyetlen különbsége a Határ úti villamos-átszállások áthelyezése
Évjárat: érdekes módon egy hónap múlva új széria készült (hasonlóan, mint a 66-osnál): 1996. január, még kemény műanyagból
Belső oldal: Megállók nem változtak (a Sósfürdő utca sem lett korrigálva), az átszállásokban ismét sok változás történt, de ezek többnyire csak a logikusabb tájékoztatás elve miatt (illetve a villamosok irányát is feltüntették). A jelentősebb változtatás a megszűnt 38-as kiszedése és az 1995 december 1-jén indult 193-as beszerkesztése.
Évjárat: 1997 - 1998 fordulóján
Belső oldal: Megszűnt járatok: 38, 99. Új járat a 99A. Pestszenterzsébet neve Pesterzsébet lett, ezt a megállóknál módosították. A Pannónia út átszállásait a Kós Károly térhez helyezték. Kőbánya Kispestre a 80-as helyett a 98-as közlekedik.
Garázsmeneti tábla 1997-ből, puha műanyagból.
Évjárat: 1999
Külső oldal: Vastag betűs és számos típus, csak néhány járaton alkalmazták a korszakban.
Belső oldal: A korszakban néhány járatra jellemző megállólistával és vastag járatszámmal. A megállók elnevezésében és számában nem történt változás 1998 óta, csak a helytelenül megjelenített Sósfürdő utcából leszedték az utca feliratot. Az átszállásokban rengeteg változás történt, de ezek többnyire csak logikus tájékoztatás elve alapján. Ami tényleges változás: a keresztúr-busz beindítása 1998 augusztusában.
Évjárat: 2000 első fele
Külső oldal: A Kőbánya utáni kötőjel az első sorba került.
Belső oldal: "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Egyéb különbsége nincs.
Évjárat: 2000. augusztus 1.
Külső oldal: Ismét az 1999-es széria szerinti kötőjeles
Belső oldal: A 93-as helyett a Reptér-busz közlekedik. Ismét "kapcsolatok" felirattal.
Garázsmeneti tábla 2000 körülről.
Évjárat: 2001. október 3.
Belső oldal: A 13-as villamos helyett 3-as villamos közlekedik, de a szeptemberben indult 151-est nem jelöli.
Évjárat: 2003. szeptember 1. (Gloriett-busz beindítása) - 2004. augusztus 1. (99A megszüntetése)
Belső oldal: Új járat: Gloriett-busz. A Soós utcánál törölték az 51-est. Feltüntették a korábban kimaradt 151-est.
Évjárat: 2006. április (Reptér-busz -> 200) - május vége (még kemény műanyag)
Külső oldal: Kisebb betűkkel készült. Kőbánya-Kispest végállomás neve 2005.03.07-án változott.
Belső oldal: Zrt-s logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Új járat: Erzsébet-busz, 154A, 154B. Megszűnt: 99A. Reptér-busz -> 200. Az átszállási kapcsolatoknál Iránymegjelöléseket töröltek és illesztettek be.
Évjárat: 2007. november, puha műanyag.
Külső oldal: A Határ utcai végállomás a 2003/4-es széria mintája szerint készült, néhány milliméterrel kisebb betűkkel.
Belső oldal: Átszállások feltüntetése nélkül készült, ahogyan több más 0711-es széria is (pl. 15-ös)
Évjárat: 2008. február
Külső oldal: A 2006-os szériával azonos.
Belső oldal (összehasonlítás a 2006-os szériával): Rengeteg kimaradt átszállás ill. MÁV és Volán kapcsolatok feltüntetése. Gyáli / pestszentimrei járatok átszervezése, 79-es - 82-es buszcsalád és a 193-as átszámozása. Megszűnt: Gloriett-busz és az 54-es.
Évjárat: 2008. április
Belső oldal: Csepel felé: Pesterzsébetnél egy fölöslegesnek ítélt 166-os átszállás illetve a 19-es iránymegjelölésének elhagyása. Szent Imre térnél az átszállások elrendezése más (mindkét irányban. Kőbánya felé: 19-es iránymegjelölése rövidítve (Pszt. lőrinc). 59-es iránymegjelölése. Soós utcánál és Kőbánya-Kispestnél az átszállások elhelyezkedése és elrendezése más.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással
Külső oldal: Kövérebb, nagyobb karakterek, kisebb sorközzel.
Belső oldal: A februári széria alapján készülhetett, mivel tartalmilag azzal megegyező
A járatot 2008.09.06-án összevonták az 52-essel és a továbbiakban 148-as jelzéssel közlekedett.
48A
Évjárat: 1991.05.20., első széria, a járat indulásakor. Az egyik utolsó tábla, mely még piros gyorsjárattal készült.
Külső oldal: Nagyon érdekes, hogy a külső feliratban is elhelyezték a VÁ. rövidítést.
Évjárat: 1991.06.27. után (Tanácsház tér -> Szent Imre tér) egészen 1994 januárig bármikor készülhetett.
Külső oldal: Tanácsház tér -> Szent Imre tér, és a Vá. felirat eltűnt.
Belső oldal: Vasmunkás tér -> Rákóczi tér (szintén jelzett naptól). A 38-ast már kerettel jelölték.
Évjárat: 1994. november, első tojáslogós
Külső oldal: A két végállomást megcserélték.
A járat takarékossági okokból 1995-től csak időszakos jelleggel közlekedett: tanítási napokon a reggeli csúcsidőben (tehermentesítve a 48-as járatot).
Évjárat: 1998
Külső oldal: Az "utca" felirat más karakter, a korszakban használt vastag típussal. Szent Imre térnél nagyobb szóköz.
Belső oldal: Készítői figyelmetlenül dolgoztak: csak a logó kicserélésével és a dátum eltüntetésével törődtek. Az 1995-ben és 96-ban megszűnt járatokat még mind láthatjuk: hosszú 19-es, 38, 38 és 148. A bal oldalon ráadásul fölöslegesen átszerkesztettek a Szent Imre tér megállóhellyet: vékony betűsként olvashatjuk.
Évjárat: 1999
Külső oldal: Ismét a klasszikus kialakítás.
Belső oldal: Most sem sikerült rendesen elkészíteni az átszállásokat. A II.Rákóczi Ferenc út átszállásait vékony betűkkel átszerkesztették, törölve a megszűnt 38, 38-as járatokat, beszerkesztve a 38A-t, melyet már 1996-ban meg kellett volna tenni. Azonban a 148-as, 19-es továbbra is a helyén van.
Évjárat: 2001, utolsó tojáslogós
Belső oldal: Törölték a 19-est és a 148-ast, ezzel 6 év után végre aktuális állapotoknak megfelelő tábla lett legyártva.
A járat a 2005-ös nyári szünetben végleg megszűnt.
49
Évjárat: 1986. november - 1988. január (Már 116-os közlekedik a 16A járat helyett, de még létezik a 12, 12A járat).
Külső oldal: Ekkoriban a buszok végállomása a Moszkva téren belül a Dékán utcánál volt.
Belső oldal: A Rókushegyi lépcső megálló és az Öregek napközi otthona véletlenül fel lett cserélve.
Évjárat: 1988. június - 1989. március (Már nem jelzi a J járatot, de a 16-116-os buszok még a Moszkva térről indulnak).
Belső oldal: Megszűnt 12,12A és J törlése, valamint a megállófelcserélés korrigálása. A megállónevek kötőjel nélküli írásmódja.
Évjárat: 1992. május - 1993
Külső oldal: Az autóbuszok végállomását 1992 májusától az 56-os család mellé helyezték, így eltűnt a Dékán utca felirat.
Belső oldal: Az új végállomási hely kapcsán buszok a megfordulás után újabb megállót kaptak a Moszkva térnél. Megszűnt az 5-ös, rövidült a 16-os és a 116-os, a 84-esből 84 lett, valamint feltüntették a korábban elmaradt Várbuszt is. Az átszállások közül véletlenül kimaradt a 21-es.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Évjárat: 1996. március, puha műanyag
Belső oldal: A listából hézagot hagyva törölték a lerövidült 12-est és a megszűnt 84-est.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag. Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1999. július (Megépült az új hűvösvölgyi végállomás és megszűntek az 56, 56E járatok)
Belső oldal: A megállólistát igénytelenül módosították: az 56-os egy letörölt E betűs 56E, az 56 helyén hézag van, illetve bal oldalon a Moszkva tér megállónevet már a tábla kiadása után lematricázták, mert a Retek utca nevet kapta (2001. február 1.).
Évjárat: 2003 első fele, utolsó tojáslogós, pufibetűs stílusban
Belső oldal: Az előző táblán lévő - utólag matricázott - Retek utca megálló itt sem jelenik meg, a megállónév Moszkva tér.
Évjárat: 2003. szeptember (118-as villamos beindítása) - 2004. augusztus (90-es meghosszabbítása a Moszkva térig)
Belső oldal: Két megállóhely átnevezése.
Évjárat: 2005 ősz - tél (kialakítás alapján)
Külső oldal: Kisebb betűk.
Belső oldal: A logó a tábla alsó részébe helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". A 90-es a Moszkva térig jár.
Évjárat: 2006. szeptember - 2007. április (puha műanyag, de még dátumozatlan.
Belső oldal: Zrt-s logó, tartalmi különbsége nincs.
Évjárat: 2008. február
Belső oldal: Zrt-s logó. Retek utca -> Fény utcai piac. Új megálló (2007.11.05.): Ezredes utca. Várbusz -> 10, új járat: 110. Megszűnt: 110. Volán járat feltüntetése. A Moszkva térnél - indokolatlanul - törölték az 56-ost.
Évjárat: 2008. május, digitális nyomtatással
Külső oldal: Nagyobb betűk.
Belső oldal: A Dékán utcánál nem jelöli a 110-est.
A járat jelzése 2008.08.21-től 149-esre változott.
50
Évjárat: 1992 körül
Külső oldal: A Szabadkai út felirat kicsinyített, régi típusú betűs kiírás. Igen ritkán alkalmaztak ilyet
Belső oldal: A végállomás utólag szerkesztett. Korábban valószínűleg B. tétény rövidítés volt olvasható. Érdekesség a villamosos oszlop megléte - ez még az 1983 előtti táblákról maradt meg, ahol szerepelt a 43-as villamos.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Évjárat: 1999. szeptember (A Campona megnyitásakor változott a járat végállomása)
Külső oldal: Teljes átdolgozásra került. Érdekes párosítás a Campona klasszikus betűkkel való kiírása, más vonalakon az átszerkesztéseket már az új típusú betűkkel végezték. A Balatoni út végállomás régi felirata mellé a Szoborparkot szerkesztették egyedi betűkkel.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista és új típusú tojáslogó. Megállóváltozások Balatoni út felé: Campona Vá. és ehhez kapcsolódóan megállóhely a Lépcsős utcánál. Új megálló az Aszály utcánál. Tőke utca -> Aradi utca. Másik irány: itt csak a Campona miatti többletmegálló a különbség. Látható az 1998 augusztusában indult tétény-busz is. Érdekes a bal oldali lista Jókai Mór utca megállójának felirata.
E tábla szintén 1999-ben készülhetett, azonban itt a Jókai Mór utca felirat listatisztán szerepel.
Évjárat: 2003 vége - 2004. Tartalmi különbsége nincs.
A MAN járműveken használt viszonylattábla. A járatszám matricás, a végállomásos táblára nyomott:
szitázott kivitelű számkocka:
A járat 2008.09.06-tól összevonásra került a 41-essel, és 150-es jelzéssel közlekedett tovább.
50B
E járat funkciója a délutáni műszakos ruhagyári munkások hazaszállítása volt, csupán egyetlen indulása volt a ruhagyártól, hétköznaponként este 10-kor. 1985 szeptemberében megszűnt.
Fém duplaoldalas tábla:
Másik kivitelű fém duplaoldalas:
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (51-től)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|