31
Fém duplaoldalas, szitázott kivitel a 80-as évek legelejéről
Évjárat: 1987. július után (az 1987-ben indult 44A és 131 járatok utólagossága a járatlistában jól kivehető).
Külső oldal: Árpádföld után vessző.
Évjárat: 1992 - 1993
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, keretes gyorsjáratokkal.
Évjárat: 1994. május, első tojáslogós
Belső oldal: Érdekes a Pálya utca megálló (Bekecs utca felé) feliratának kisebb mérete. Az Állás utcai 75-ös átszállás piktogramja lemaradt. Az Örs vezér terénél hibásan önmagát is jelöli.
Évjárat: 1996. október, puha műanyag
Belső oldal: A 75-ös piktogramját pótolták, az Örs vezér terénél törölték a hibás 31-est. Megszűnt járatok: 46 és 132-es buszok.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Külső oldal: A Bekecs utca rövidítése megszűnt, az új típus a korszakra jellemző, kisebb méretű, oldalirányban összenyomott típus.
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül.
Évjárat: 1999
Külső oldal: A korszakra jellemző átmeneti betűtípus.
Közismert, hogy ez a széria gyári hibás volt, mert a külső oldalra "Örs vezér TETRE" feliratot nyomtak, amit egyes táblákon matricával javítottak.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista, tartalmi különbségek: jobb oldalon a 9. megállónál a korábban elmaradt 130-as feltüntetése, bal oldalon a 44-es és 75-ös feltüntetése az Aradi utcánál valamint a 75-ös törlése az Állás utca megállóból. Egy megállóátnevezés az Örs vezér tere felé: Csömöri út (Rákóczi út) -> Batthyány utca.
Évjárat: 2000. szeptember
Külső oldal: Ez a széria is "tetrés".
Belső oldal: Jobb oldalon a 9. megállónál törölték a 130-ast. Új járat az Expo-busz a 100-as helyett. A szintén ekkor induló 63-as villamost nem jelzi!
Évjárat: 2000. december
Külső oldal: 3 szérián át készült Tetrés felirat
Belső oldal: Új járat a Rákoskert-busz. A 63-as villamost továbbra sem jelzi.
Évjárat: 2001. október (3-as villamos beindítása)
Külső oldal: Ez a széria már helyes felirattal készült.
Belső oldal: Helvetica félkövér járatszám. Új járat a 3-as villamos.
Évjárat: 2002. július (32-es megszüntetése)
Külső oldal: Elnyújtással megnövelt karakterek a jobb láthatóság érdekében.
Belső oldal: 32-es törlése.
Évjárat: 2003 ősz - tél
Belső oldal: Új járatok: 132, 144, 176. Megszűnt: 32.
Évjárat: 2004
Belső oldal: Egyetlen különbsége az Örs vezér téri átszállásoknál a villamos-troli-HÉV átszállások sora középre van igazítva.
Évjárat: 2004. június 19 - augusztus 29. között valamint 2005. június 11-től augusztus 20-ig használt, a 2-es metrófelújítás alatt érvényes széria
Belső oldal: Ideiglenesen a Fischer István utcánál is megállt a járat. Jelöli a felújítás idején közlekedő 80-81 összevont trolibuszjáratot. Jobb oldalon a Mátyás király utca átkerült a másik táblázatba.
Évjárat: 2006. október, puha műanyag
Külső oldal: Kisebb, vékonyabb betűk, vízszintes irányban enyhén összenyomva. Az árpádföldi végállomás két sorban.
Belső oldal: Zrt. logó, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek". Immár a megszokott rend szerint jár. Megálló nevének pontosítása (Dezsőfia utca). Megszűnt járat: 132.
Évjárat: 2007. augusztus, puha műanyag.
Belső oldal: A rákosszentmihályi hálózat teljes átszervezése (a Rákóczi útnál azonban hibásan még a 77,177 járatokat jelöli, a Csömöri útnál pedig a 75-öst). Rákosszentmihály, Szlovák út -> Csömöri út (Szlovák út). A dátumozás a megszokottnál kisebb méretű.
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: Korábbi átszállási hibák korrigálása, volán átszállás feltüntetése az Örs vezér terénél. A dátumozás továbbra is kisebb méretű a megszokottnál.
Évjárat: 2008. április (megállóhely létesítése a Fogarasi útnál - április 15-én). Digitális nyomással.
Külső oldal: Betűméret növelése
Belső oldal: Új típusú megállólista. Új megálló a Fogarasi útnál (emiatt egy 130-as átszállást is áthelyeztek).
Évjárat: 2009. január, matricás.
Belső oldal: pk utáni rengeteg változás miatt részletezésére nem tértem ki. Útvonal- és megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 2009. április, matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: A korszakra jellemzően "felé" kifejezés helyett nyíl használata.
Évjárat: 2009. július, matricás.
Külső oldal: Nem változott.
Belső oldal: P+R feltüntetése színesben.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: 2010. április. Matricás.
Külső oldal: Zurich karakterek, kék színnel, színes piktogramokkal, P+R feltüntetésével.
Belső oldal: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények és kerületek feltüntetésével. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.
Évjárat: dátum szerint 2010. április, valójában 2011. május környéke. Matricás.
Külső oldal: Új típusú HÉV- és metrópiktogramok
Belső oldal: 2011 tavaszán megjelenő BKK logó feltüntetése, így a logók mérete kisebb és a szürke sávtól elkülönítve jelenik meg. Az új piktogramok a megállóhelyeken, átszállásokban is megjelentek, de tartalmi különbsége nincs.
KERESEK JOBB MINŐSÉGŰ FOTÓT ERRŐL A SZÉRIÁRÓL
Évjárat: 2012. január. Matricás.
Külső oldal: Nem változott
Belső oldal: A logók nagyobb méretűek, emiatt a Bekecs utcai végállomás két sorban lett feltüntetve. Fölöslegesnek tartott (más megállóknál már jelzett) átszállások feltüntetése.
Évjárat: dátum szerint 2012. január, valójában 2012 második fele. Matricás.
Külső oldal: Nem változott
Belső oldal: Stílus: csak BKK logó használata, amit a jobb felső sarokba helyeztek. Jelmagyarázat használata. Volán felirat helyett piktogram használata. Egyéb átszállások: Örs vezér terénél villamos-troliátszállás sorrendjének felcserélése. Fogarasi útnál 80A helyett 81-est jelöl.
Évjárat: 2014. július. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metró és HÉV-piktogram helyett "M+H" jelölést használ, a P+R feltüntetése a Frutigeres táblákon már elhagyásra került.
Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). A megállónevekben itt is "M" illetve "H" megjelölés a piktogram helyett. Átszállások: egyes átszállások iránymegjelölése, továbbá a 175-ös átszállásának áthelyezése az Állás utcához -utóbbi átszállását a Szlovák útnál hibásan duplikáltan jelzi. Bekecs utcánál is feltüntették a HÉV-et. Az előző széria Fogarasi úti módosítását visszavonták, ismét 80A-t jelez 81-es helyett.
Évjárat: 2016. február. Mindkét oldalán táblára nyomott.
Külső oldal: A betűk néhány centivel kisebbek.
Belső oldal: Stílus: A logó kissé jobbra húzva, mivel a vonalcsík a Timur utcai beszerkesztés miatt feljebb lett tolva. Hálózati változás: új járat a 92A. Egyéb átszállások: 146-os iránymegjelölései, a hibás duplikált 175-ös törlése (ugyanitt a 146-os iránymegjelölés rövidítve van), továbbá némely átszállási számok pozíciója (vízszintesből függőleges elrendezés pl. Állás utcánál) változott.
Évjárat: 2020. november, matricás. A táblák többsége korábbi HÉV pótlóra lett felülmatricázva, ezért látható rajta zöld sáv.
Külső oldal: Újbalos kivitel, a karakterek nem változtak.
Belső oldal: Hálózati változások: új járat: 161E, jelzésváltozás: 100 -> 10. Egyéb átszállások: az Örs vezér terénél a 31-essel azonos szakaszról érkező járatokat is feltüntették (82-es troli, 131, 144, 231 buszok), a P+R-t törölték. A 146-os iránymegjelöléseit törölték.
Fenti szériát a 2022. március 16-án esedékes 82-es troli meghosszabbítása miatt 82A-val felülmatricázták. Az ilyen táblákat 2202 matricával is ellátták, de ezek mindegyike 2011-es volt eredetileg:
garázsmeneti tábla
2010 / 2011-ben készült duplaoldalas, matricás kivitel:
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (32-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|