bkvtablak
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
AUTÓBUSZOK 1 - 4gy

1

Évjárat: 1982. december (Kacsóh Pongrác út megállóhely létesítése) - 1984. május (153-as beindítása)

Évjárat: 1984. november (a 120-as már a rövid útvonalán közlekedik /nem olvasható a Hősök terénél/ és a novemberben megszűnt 114-es sincsen jelezve)

Belső oldal: Elmaradt átszállásokat (1,4) pótoltak. A 120-as lerövidült, a 114-es megszűnt. Új járat 1984 májusától a 153-as. Az 1984 szeptemberében indult 172-es járat feltüntetése a Koszolányi Dezső térnél elmaradt.

Évjárat: ~ 1985

Belső oldalA listában pótolták a 172-est.  A Kacsóh Pongrác úti végállomásnál kiszedték a 32, 32-es járatokat, hiszen célszerűbb csak az első - közös - megállóhelynél jelölni.

Évjárat: 1987. január (153 -> 153) - szeptember (25A beindítása)

Belső oldal: Megszűnt a 9-es villamos (1986. október végén), a 153-ast a 153-as váltotta fel (1987. január) és új útvonalon újraindult a 114-es (1986. január). Az Etele téren hibásan 7-est írtak 7 helyett, a Kosztolányi Dezső téren pedig 40-est 40 helyett [valójában mindkettőt fel lehetne tüntetni]. 

Évjárat: 1991 (keretes gyorsjáratok) - 1992. december (az ekkor megszűnt 172-est még jelöli)

Külső oldal: A Kacsóh Pongrác úti végállomás elnevezése Mexikói út (1990-től).

Belső oldal: Két tér átnevezése az új rendszernek megfelelően. Az átszállási változásokat nem jelöltem, de meg kell említeni a 4A, 12, 12A járatok megszűnését, a 12-es rövidülését, új járatként pedig a 25A, 105 és 127-est (utóbbi kettő beszerkesztése eltérő számtípussal történt).

1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,12,57,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színnel, angol és német nyelvű tájékoztatóval.

Külső oldal: Betűi és száma egyedi kialakításúak, és az átlagosnál nagyobb méretűek, csak néhány járatnál alkalmaztak ilyet (tojás 11, tojás 12, néhány tojás 86-os).

Belső oldal: Megállóváltozás: Kelenföld út -> Szent Gellért templom, valamint megszűnt a 15A (1993. december) és 172-es járat (1992. december).

Évjárat: 1994. szeptember. Egyetlen tojáslogós széria készült.

Külső oldal: Csak színében változott, stílusában nem.

1995. márciusától a Milleniumi Földalatti vasút vonalán felújítási munkálatokat végeztek. Emiatt az Andrássy úton pótlóbuszok közlekedtek, melyek teljes vonalát lefedte az 1-es, így erre a párhuzamosságra hivatkozva ideiglenesen szüneteltették közlekedését. Szeptemberben a felújítás befejeztével már nem indították újra. A döntés felháborodást keltett a nagy számú utazóközönségben. Igen kihasznált járat volt a párhuzamosságai ellenére, hiszen a legfontosabb csomópontokat érintette.

1

Fém duplaoldalas tábla, elképzelhető, hogy a járat indulásakor, 1981 januárjában készült.

Évjárat: 1982. október (Az autóbuszok ekkortól állnak meg az Astoriánál) - 1984. február (A Hősök tere végállomási megálló ekkor még a Műcsarnok előtt volt).

Évjárat: 1987. január (153 -> 153) - 1988. január (12, 12A megszüntetése)

Belső oldal: A Hősök téri végállomást a Szépművészeti Múzeum elé helyezték, a Műcsarnok előtti régi végállomás megállóként üzemelt tovább. A 120-as már nem érinti a Hősök terét (1984. november), megszűnt a 9-es villamos (1986. október vége), elindult a 172 (1984. szeptember) és a 153-as járat (1987. január). Több helyen feltüntették - fölöslegesen - az 1-es buszt, illetve egy helyen a 4-est. Az 1984-ben megszűnt 114-est még egy korábbi szérián kiszedhették, azonban a járat 1986 januárjában újraindult, de a táblán nem pótolták.

Évjárat: 1988. január (12, 12A megszüntetése)

A járat 1990 augusztusában járműkihasználatlanság miatt megszűnt.

2

Évjárat: 1993. február 2-től március 24-ig a Németvölgyi úti - Bürök utcai csatornázás miatt a 2-es autóbuszok rövidített útvonalon közlekedtek.

Évjárat: 1994. október, első tojáslogós

Külső oldal: Azon kevés járatok egyike, ahol egy sorba kifért a két végállomás, ez szép kinézetet kölcsönöz a táblának.

A járat a csökkenő kihasználtság miatt 1995 májusától már csak munkanapokon közlekedett. 1996 februárjában végleg megszűnt.

3

Évjárat: 1989. április (Budafoki tér -> Savoyai Jenő tér) - 1990. augusztus (még jelöli az 1-est)

Belső oldal: A 103-as busz akkoriban Budatétény Máv állomás és a Balatoni út között közlekedett, ezért láthatjuk a Jókai Mór utcánál. Ellenben hibás tájékoztatásként az Angeli utcánál is szerepel, ahol 1986 előtti formájában járt. Ez a tájékoztatás véletlenül maradhatott ott az előző szériákról (akárcsak a 3-as baloson). Ugyancsak hiba az 1986-ban megszűnt 9-es villamos feltüntetése a Fehérvári útnál, továbbá a Savoyai Jenő tér helyett "Savoya" Jenő teret írtak. A megállólista táblázata még vastagvonalas típus, ez a korábbi táblákra volt jellemző.

Évjárat1994. augusztus, első tojáslogós

Külső oldalA pontosabb utastájékoztatás érdekében kiírták a Karinthy Frigyes utat.

Belső oldalAz alábbi megállónévváltozások történtek: Szakasits Árpád út -> Hengermalom út, Magdolna utca -> Városház tér, Budatétényi sorompó /Rózsakert u./ -> Budatétényi sorompó, Bartók Béla úti ltp. -> Tenkes utca, Szabadság utca -> Szentháromság utca, Angeli utca -> Nagytétény, Angeli utca.

Évjárat: 1995. május. A járat útvonala a 10A megszűnésével a kezdeti szakaszon jelentősen módosult (a Móricz Zsigmond körtér - Fonyód utcai szakasz változott) ezért új táblákat kellett készíteni.

Belső oldal: A módosult szakaszon kívül az alábbi változások történtek. Törölték a megszűnt 1,10A,110-es járatokat (a további megszüntetések június hónapban folytatódtak). Érdekes, hogy a Szentháromság tér megállóhely itt ismét Szabadság utcaként szerepel.

A járaton a 90-es évek közepétől Ikarus 435-ösök közlekedtek, így a táblagyártás csak pótlás esetére szorítkozott.

Évjárat: 2006 vége, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek (vessző kivételével) a tojáslogósokra és balosokra jellemző betűkkel készültek.

Belső oldala üres. 

Évjárat: 2007, puha műanyag.

Mindkét oldal azonos. Immár a korszakra jellemző karakterekkel.

Évjárat: 2008, paraméterkönyv (augusztus) előtti időszak, kemény műanyag.

Mindkét oldal azonos. Már digitális nyomtatással készült, de még nem matricázott.

Az új paraméterkönyv bevezetésétől, 2008. szeptember 6-tól 33-as jelzést kapott.

3

A járat 1979 decembere és 1985 májusa között a Chinoin-ig közlekedett. Fém duplaoldalas tábla.

Évjárat: 1990. szeptember 3.: megálló létesítése a Szabadság utcánál (a szeptember 18-án átnevezett Varga Jenő teret még régi nevén közli).

Belső oldal: A 103-as busz akkoriban Budatétény Máv állomás és a Balatoni út között közlekedett, ezért láthatjuk a Jókai Mór utcánál. Ellenben hibás tájékoztatásként az Angeli utcánál is szerepel, ahol 1986 előtti formájában járt. Ez a tájékoztatás véletlenül maradhatott ott az előző szériákról (akárcsak a 3-as baloson). Hiba még, hogy nem jelöli az 1989 márciusában indult 127-est a Móricz Zsigmond körtérnél.

Évjárat1990. december (új megállónevek, de még piros átszállásokkal)

Külső oldalA pontosabb utastájékoztatás érdekében megszűnt a MÁV-áll. rövidítés és kiírták a Karinthy Frigyes utat is, egyedi kicsiny betűkkel.

Belső oldal: Minden lehetséges átszállást jelöl, ezért ezek mellé pontot nem tettem. A Schönherz Zoltán utcát még nem nevezték át (1991. június), de a Varga Jenő tér már az új - Városház teret viseli. Az Angeli utcánál jelölt - hibás - 103-as átszállást törölték. Feltüntették a korábban elmaradt 127-est.

Évjárat: 1994. augusztus, első és egyetlen [?] tojáslogós széria

Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva az alábbi megállóváltozások történtek: Schönerz Zoltán utca -> Október huszonharmadika utca, Budatétényi sorompó (Rózsakert utca) -> Budatétényi sorompó, Szabadság utca -> Szentháromság tér.

A járaton a 90-es évek közepétől Ikarus 435-ösök közlekedtek, így a táblagyártás csak pótlás esetére szorítkozott.

Évjárat: 2006 vége, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.

Külső oldal: Matricás. Karakterek a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek.

Belső oldala üres. 

Évjárat: 2008, közvetlenül a paraméterkönyv (augusztus) előtti időszak, kemény műanyag.

Mindkét oldal azonos. Már digitális nyomtatással készült, de még nem matricázott.

Az új paraméterkönyv bevezetésétől, 2008. szeptember 6-tól 33E jelzést kapott.

4

Évjárat: 1986. április - 1987 eleje

Belső oldal: Ellentmondás: A Gyöngyösi utcánál láthatjuk a régi 43-ast, mely 1985. májusában szűnt meg, de emellett a tábla már jelöli a Budavári Siklót, amely 1986 áprilisában indult újra. A kötőjeles megállóhelyek (Német-völgyi út stb.) használata 1987-ig volt jellemző.

Évjárat: 1988 második fele (már jelzi a májusban indult 15A-t, de az 1989 januárjában indult 20A járatot még nem).

Belső oldal: Korrigálták a 43-ast pirosra, feltüntették a 15A-t és megszűntek a kötőjelek az érintett megállókban.

Évjárat1989. január - 1990.december

Belső oldal: Új járat a 20A, a Lékai János térnél a 4-est törölték (fölösleges a feltüntetése).

Évjárat1990. december

Külső oldalA Hild tér - Lékai tér szakasz megszűnt, a buszok végállomása a Deák Ferenc térre került

Belső oldalAz 1990 év végére és 1991-re jellemző átszállási járatszámokkal. Az előző táblához képest a megjelölt irány ellentétes, így a megálló-különbségekre részletesebben nem tudok kitérni.  

Évjárat: 1992, tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült. Már keretes gyorsjáratokkal.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Belső oldal: Érdekes hiba van a jobb oldali megállólistában a Deák Ferenc tér végállomás átszállásaiban: a járatszámokat is vastagon szedték. Ugyanitt a metróátszállások elmaradtak, ezeket filccel pótolták.

Évjárat1995. október

Külső oldalA két végállomást megcserélték.

Belső oldal: A felújított kisföldalatti átadásával egyidejűleg a járat útvonala megváltozott: az Erzsébet tér megkerülése helyett a Károly körúton tengelyben fordult vissza. A megállólistában a két irányt felcserélték, és rengeteg átszerkesztés is történt, hiszen a járat sok megszűnt (1, 33, 43), vagy megváltozott (12-es villamos, 105-ös busz) vonalat érintett. Ezeket esetenként hézaggal, máskor nyomtalanul tüntették el. Logikus tájékoztatás elve miatt a 75, 79-es troli átszállását áthelyezték a Szabolcs utcához. A Hősök terénél látható kisföldalatti átszállást lematricázták, hiszen fölösleges volt feltüntetni.

KERESEK FÉNYKÉPET JOBB ÁLLAPOTÚ TÁBLÁRÓL!

Évjárat: ~ 1998

Belső oldal: A logóba Rt. feliratot szerkesztettek. A 12-es villamost lerövidítése (1995. december) miatt törölték. A fölösleges kisföldalatti átszállásokkal sem találkozunk már. A Hősök terénél beszerkesztették a 75-ös és 79-es trolikat.

Évjárat1999

Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy egy 14-es villamos átszállást áthelyeztek.

Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése, már nem jelöli a mindössze 3 évig közlekedő járatot), puha műanyag

Belső oldal: Az autóbuszok 2003 májusa óta betérnek az ekkor átadott Váci úti Tescohoz. Korábban elmaradt átszállásokat tüntettek fel. Tényleges változások: megszűnt a 32-es járat (2002. július), új járat az 1A villamos (2000. december).

A 4,4 és 105-ös járatot 2007 szeptemberében összevonták, a továbbiakban ezen az útvonalon 105-ös jelzéssel közlekedtek autóbuszok.

4A

Fém duplaoldalas tábla a 80-as évekből.

Évjárat: 1981. május (első széria, a járat indulásakor). A cégnél 1982 évig bezárólag esetenként fém táblára is szitáztak balost.

Belső oldal: A 120-as ekkor még a Keleti pályaudvarról indult (1984-ig).

Évjárat1984. november - 1985. május (A 120-as már nem a Hősök teréig közlekedik, de még létezik a 43-as alapjárat a gyors mellett.)

Belső oldal: Megállóváltozás nem történt, a korábbi átszállási tájékoztatást bővítették, ezért látunk több járatot. A 120-as kiszedésén kívül a többi átrendezés logikusság szempontjából történt.

4

Ez a tábla valamikor a 70-es évek végén, 80-as évek elején készülhetett, ekkoriban még gyakran készítettek duplaoldalas szériákat. Korszak jellemzője a számhoz képest aránytalanul nagy piros keret.

Évjárat: 1985. május - 1986. október vége  (A 43-as alapjárat már nem, csak a gyorsjárat közlekedik, de még létezik a 9-es villamos).

Külső oldal: Már hagyományos méretű keret veszi körül a járatszámot.

Évjárat1990. december

Belső oldal: Az 1990 év végére és 1991-re jellemző átszállási járatszámokkal. Tekintettel arra, hogy minden lehetséges átszállást jelöl, illetve a metróátadás miatt jelentősen változtak a tömegközlekedési kapcsolatok, csak a megállóváltozások ismertetésére térek ki. Új megállók: Dózsa György útnál és a Fiastyúk utcánál (1990. december óta). Utcaátnevezés: Sollner utca -> Násznagy utca (1990. április).

Évjárat1991 (A Lékai János tér elnevezése csak 1992. február óta Apor Vilmos tér)

Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, keretes gyorsjáratokkal.

Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós

Külső oldal:  A Lékai tér helyére az új név - Apor Vilmos tér - került szintén régi típusú betűkkel.

Belső oldal: A gyártási dátum a megszokottnál nagyobb méretű számokkal készült.

Évjárat: 1996. augusztus, puha műanyag

Belső oldal: Az átszállásokban nagyon sok járatot töröltek megszűnés (1,2,43,86,139) vagy rövidülés (12-es villamos) miatt, de igényesen dolgoztak, mert meg sem látszik a szerkesztés. Új megálló: Apor Vilmos tér felé Királyhágó tér néven.

Évjárat: 1997 második fele (kemény műanyag), táblaelhasználódás miatt készült.

Belső oldal: A logó aljába Rt. felirat került. Egyetlen tényleges különbség: a 105-ösre nem a Hild térnél, hanem a Bajcsy-Zsilinszky úton lehet átszállni.

Évjárat: 1999 körül

Belső oldal: Korábban kifelejtett átszállások pótlása vékony számtípussal, illetve egy 14-es villamos átszállásának áthelyezése.

Évjárat: 2000. június - december. A tábla a 2000.06.07 és 2001.06.01-es időszak állapotát tükrözi. Az Apor Vilmos téri végállomást átépítették, ezért került ideiglenesen a Mikó utcához a végállomás.

Külső oldal: Érdekes módon az újlogós táblák típusa szerint készült.

Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Megállóátnevezés: Krisztina tér -> ~ körút. Átszállási módosítások: 105-ös busz feltüntetése a Clark Ádám térnél, egy helyen pedig a 15-ös törlése. Egy 5-ös átszállást áthelyeztek.

Évjárat: 2000. december

Külső oldal: A Gyöngyösi utca és a járatszám visszakapta régi kinézetét, a Mikó utca felirat pedig már nem újlogós betűtípus, hanem ahhoz csak hasonló lett.

Belső oldal: Az újonnan induló 1A-t feltüntették, más különbség nincs.

Évjárat2001. június. Az átépítés befejeztével visszaálltak a régi állapotok, egy újabb tojásszéria jelent meg (valószínűleg ez volt az utolsó).

Külső oldal: Mikó utca helyett Apor Vilmos tér azonos betűtípussal. 

Belső oldal: A buszok Gyöngyösi utca irányában is megállnak a Királyhágó téren (1997-ben még nem álltak meg). Bal oldal: a visszarendezésen kívül nincs változás.

Évjárat2005 második fele ("kapcsolatok" helyett "lehetőségek", a logó Rt.-s, de már alul helyezkedik el)

Belső oldal: Korábban elmaradt átszállásokat feltüntetése. Új járatok: 118-as villamos (2003. szeptember), 132-es busz (2003. június) és Tesco-busz (2003. május). Megszűnt: 32-es busz. Hosszabb útvonalon közlekedik, ezért feltüntették: 41-es villamos.

A 4,4 és 105-ös járatot 2007 szeptemberében összevonták, a továbbiakban ezen az útvonalon 105-ös jelzéssel közlekedtek autóbuszok.

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

"Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    PROJECT DC egy futurisztikus-disztópikus SZEREPJÁTÉK! Bármikor szívesen látjuk a csatlakozókat!    *****    Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE    *****    **********Rengeteg AKCIÓ! Vegyszermentes kozmetikmok és bio mosó és tisztítószerek, munkalehetõséggel! ***********    *****    OKTATÁS INGYENESEN az ASZTRO-suliban, Asztrológiai tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon! Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Hírek a folytatásról - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed -    *****    LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT * LORDE * ISMERD MEG TE IS * LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Nem értesz a CSS kódokhoz/nem tudod egyedül fenntartani oldalad/szeretnél egy társszerkesztõt? Írj nekem! - sakura-ec.gp    *****    ISMERD MEG A GYÖNYÖRÛ OSCAR-DÍJAS SZÍNÉSZNÕT, ALICIA VIKANDERT, AKI A 2018-AS TOMB RAIDER LARA COFTJÁT FOGJA ALAKÍTANI!