1
Évjárat: 1980. május - 1982. december, műanyag kivitelű duplaoldalas tábla
A járat a Kacsóh Pongrác úti felüljárórendszer bővítése miatt 2 évig az Erzsébet királyné útjáig közlekedett (egykori Közlekedési Múzeumnál)
Évjárat: 1982. december (Kacsóh Pongrác út megállóhely létesítése) - 1984. május (153-as beindítása)
Évjárat: 1984. november (a 120-as már a rövid útvonalán közlekedik /nem olvasható a Hősök terénél/ és a novemberben megszűnt 114-es sincsen jelezve)
Belső oldal: Elmaradt átszállásokat (1,4) pótoltak. A 120-as lerövidült, a 114-es megszűnt. Új járat 1984 májusától a 153-as. Az 1984 szeptemberében indult 172-es járat feltüntetése a Koszolányi Dezső térnél elmaradt.
Évjárat: ~ 1985
Belső oldal: A listában pótolták a 172-est. A Kacsóh Pongrác úti végállomásnál kiszedték a 32, 32-es járatokat, hiszen célszerűbb csak az első - közös - megállóhelynél jelölni.
Évjárat: 1987. január (153 -> 153) - szeptember (25A beindítása)
Belső oldal: Megszűnt a 9-es villamos (1986. október végén), a 153-ast a 153-as váltotta fel (1987. január) és új útvonalon újraindult a 114-es (1986. január). Az Etele téren hibásan 7-est írtak 7 helyett, a Kosztolányi Dezső téren pedig 40-est 40 helyett [valójában mindkettőt fel lehetne tüntetni].
Évjárat: 1988. május (15A beindítása)
Belső oldal: /a piros színek a fényviszonyok miatt nem látszódnak jól/ Új járatok: 15A és 25A buszok és 74A troli. Megszűnt a 12 és 12A járat.
Évjárat: 1991 (keretes gyorsjáratok) - 1992. december
Külső oldal: A Kacsóh Pongrác úti végállomás elnevezése Mexikói út (1990-től).
Belső oldal: Két tér átnevezése az új rendszernek megfelelően. Az átszállási változásokat nem jelöltem, de meg kell említeni a 4A járat megszűnését, és a 12-es rövidülését, új járatként pedig a 105 és 127-est (ezek beszerkesztése eltérő számtípussal történt).
Évjárat: 1993 eleje
Belső oldal: 1992. december 27-től az átadott új templom miatt megváltozott a megálló neve. A táblákat csak '93 elején gyártották le. A listában véletlenül benne maradt a november végén megszűnt 172-es. Két fölösleglesnek ítélt (86, 86) átszállást töröltek.
1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,12,57,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színnel, angol és német nyelvű tájékoztatóval.
Külső oldal: Betűi és száma egyedi kialakításúak, és az átlagosnál nagyobb méretűek, csak néhány járatnál alkalmaztak ilyet (tojás 11, tojás 12, néhány tojás 86-os).
Belső oldal: Megszűnt a 15A (1993. december) és 172-es járatot már végre nem jelzi.
Évjárat: 1994. szeptember. Egyetlen tojáslogós széria készült.
Külső oldal: Csak színében változott, stílusában nem.
1995. márciusától a Milleniumi Földalatti vasút vonalán felújítási munkálatokat végeztek. Emiatt az Andrássy úton pótlóbuszok közlekedtek, melyek teljes vonalát lefedte az 1-es, így erre a párhuzamosságra hivatkozva ideiglenesen szüneteltették közlekedését. Szeptemberben a felújítás befejeztével már nem indították újra. A döntés felháborodást keltett a nagy számú utazóközönségben. Igen kihasznált járat volt a párhuzamosságai ellenére, hiszen a legfontosabb csomópontokat érintette.
1
Fém duplaoldalas tábla, elképzelhető, hogy a járat indulásakor, 1981 januárjában készült.
Évjárat: 1982. október (Az autóbuszok ekkortól állnak meg az Astoriánál) - 1984. február (A Hősök tere végállomási megálló ekkor még a Műcsarnok előtt volt).
Évjárat: 1987. január (153 -> 153) - 1988. január (12, 12A megszüntetése)
Belső oldal: A Hősök téri végállomást a Szépművészeti Múzeum elé helyezték, a Műcsarnok előtti régi végállomás megállóként üzemelt tovább. A 120-as már nem érinti a Hősök terét (1984. november), elindult a 172 (1984. szeptember) és a 153-as járat (1987. január). Több helyen feltüntették - fölöslegesen - az 1-es buszt, illetve egy helyen a 4-est. Az 1984-ben megszűnt 114-est még egy korábbi szérián kiszedhették, azonban a járat 1986 januárjában újraindult, de a táblán nem pótolták. Ugyancsak hiba, hogy a megszűnt a 9-es villamost (1986. október vége) nem törölték.
Évjárat: szintén 1987. január - 1988. január
Belső oldal: Törölték a hibásan kinnmaradt 9-es villamost.
Évjárat: 1988. január (12, 12A megszüntetése)
Belső oldal: 12, 12A törlése, valamint a Kosztolányi Dezső térnél 40-es helyett gyorsjáratot jelöl.
A járat 1990 augusztusában járműkihasználatlanság miatt megszűnt.
2
Évjárat: 1990 körül (mivel alatta egy 1988-as lecsiszolt 85-ös található). Műanyag alapra sablon segítségével fújt tábla.
Évjárat: 1993. február 2-től március 24-ig a Németvölgyi úti - Bürök utcai csatornázás miatt a 2-es autóbuszok rövidített útvonalon közlekedtek.
Évjárat: 1993. december előtti - még jelöli a 15A-t, amit később az Erzsébet térnél lekapartak
Külső oldal: Azon kevés járatok egyike, ahol egy sorba kifért a két végállomás, ez szép kinézetet kölcsönöz a táblának.
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
Külső oldal: "U" rövidítések helyett teljes kiírás.
Belső oldal: Megállóváltozás a korábban is jelzett irányban nem történt. Megállóátnevezés: Ferenciek tere, metróállomás -> Ferenciek tere.
A járat a csökkenő kihasználtság miatt 1995 májusától már csak munkanapokon közlekedett. 1996 februárjában végleg megszűnt.
3
Évjárat: 1985. október (50C->103) - 1986. november (9-es villamos megszüntetése)
Belső oldal: A Chinoini meghosszabbítással kiváltott régi 103-as (Angeli utca - Chinoin) rajta maradt a táblán, miközben már az 1985 októberében átszámozott (50C->103) 103-as is szerepel rajta a Jókai Mór utcánál. Ennek tükrében nem megállapítható, hogy a táblán az 1984 novemberében megszűnt lőtéri 114-es maradt rajta, vagy már az 1986 januárjában újraindult, Ispiláng utcai 114-es látható (ezzel pedig pontosítani lehetne az évjáratot). A Móricz Zsigmond körtérnél a 3-as helyett saját magát jelöli.
Évjárat: 1989. május (150-es beindítása) - 1990. augusztus (még jelöli az 1-est)
Belső oldal: A megállólista táblázata továbbra is vastagvonalas típus. Új járatok: 127, 150, 153. Megszűnt: 9-es villamos (ám véletlenül a Fehérvári útnál több más átszállással együtt feltüntették),153-as busz. A Budafoki teret 1989 márciusában átnevezték, de a Savoyai Jenő tér helyett hibásan "Savoya" Jenő teret írtak. A régi 103-as továbbra is hibásan listában maradt.
Évjárat: szintén 1989. május - 1990. augusztus, de a fentinél későbbi
Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése, viszont egy 27-es átszállás lemaradt. Törölték a hibásan szereplő és már régen megszűnt 9-es villamost és 103-as buszt az Angeli utcánál. A Savoyai Jenő tér helyesen lett kiírva. A "csepeli átkelő hajó" nyomtatott nagybetűkkel szedve.
Évjárat: 1990. december (megállóhelyek átnevezése)
Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében a végállomásnév a Karinthy Frigyes úttal egészült ki.
Belső oldal: Vékony vonalas táblázattípus alkalmazása. Megszűnt az 1-es járat. Az alábbi megállónévváltozások történtek: Szakasits Árpád út -> ~ (Fehérvári út), Magdolna utca -> Városház tér, Jókai Mór utca -> ~ (Nagytétényi út), Angeli utca -> Nagytétény, Angeli utca. Pótolták az elmaradt 27-es átszállást, valamint a 3-as 1990. szeptember óta megáll a Szabadság utcánál is.
Évjárat: 1994. augusztus, első tojáslogós
Belső oldal: Az alábbi megállónévváltozások történtek: Szakasits Árpád út (Fehérvári út) -> Hengermalom út, Jókai Mór utca (Nagytétényi út) -> Jókai Mór utca, Budatétényi sorompó /Rózsakert u./ -> Budatétényi sorompó, Bartók Béla úti ltp. -> Tenkes utca, Szabadság utca -> Szentháromság utca.
Évjárat: 1995. május. A járat útvonala a 10A megszűnésével a kezdeti szakaszon jelentősen módosult (a Móricz Zsigmond körtér - Fonyód utcai szakasz változott) ezért új táblákat kellett készíteni.
Belső oldal: A módosult szakaszon kívül az alábbi változások történtek. Törölték a megszűnt 1,10A,110-es járatokat (a további megszüntetések június hónapban folytatódtak). Érdekes, hogy a Szentháromság tér megállóhely itt ismét Szabadság utcaként szerepel.
A járaton a 90-es évek közepétől Ikarus 435-ösök közlekedtek, így a táblagyártás csak pótlás esetére szorítkozott:
Évjárat: 2005-2006 első fele, duplaoldalas, kemény műanyag.
Évjárat: 2006 vége, puha műanyag,
Évjárat: 2007 vége - 2008. január, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetére.
Külső oldal: Matricás. A betűk (vessző kivételével) a tojáslogósokra és balosokra jellemző típussal készültek, a szám Helvetica.
Belső oldala üres.
Évjárat: 2008. március - július, kemény műanyag. Már digitális nyomtatással készült, de még nem matricázott. Duplaoldalas
Az új paraméterkönyv bevezetésétől, 2008. szeptember 6-tól 33-as jelzést kapott.
3
A járat 1979 decembere és 1985 májusa között a Chinoin-ig közlekedett. Fém duplaoldalas tábla.
Évjárat: 1987. január (153-as beindítása) - 1989. május (150-es beindítása)
Belső oldal: A 103-as busz akkoriban Budatétény Máv állomás és a Balatoni út között közlekedett, ezért láthatjuk a Jókai Mór utcánál. Ellenben hibás tájékoztatásként az Angeli utcánál is szerepel, ahol 1986 előtti formájában járt. Ez a tájékoztatás véletlenül maradhatott ott az előző szériákról (akárcsak a 3-as baloson).
Évjárat: 1990. szeptember 3.: megálló létesítése a Szabadság utcánál (a szeptember 18-án átnevezett Varga Jenő teret még régi nevén közli).
Belső oldal: Több elmaradt átszállás feltüntetése. Megszűnt: 1-es (1990. augusztus), új járat: 150-es (1989. május). Hibája, hogy nem jelöli az 1989 márciusában indult 127-est a Móricz Zsigmond körtérnél, továbbá a régi 103-ast még mindig jelöli az Angeli utcánál.
Évjárat: 1990. december (új megállónevek, de még piros átszállásokkal)
Külső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében megszűnt a MÁV-áll. rövidítés és kiírták a Karinthy Frigyes utat is, egyedi kicsiny betűkkel.
Belső oldal: Minden lehetséges átszállást jelöl, ezért ezek mellé pontot nem tettem. A Schönherz Zoltán utcát még nem nevezték át (1991. június), de a Varga Jenő tér már az új - Városház teret viseli. Az Angeli utcánál jelölt - hibás - 103-as átszállást törölték. Feltüntették a korábban elmaradt 127-est.
Évjárat: 1994. augusztus, első és egyetlen [?] tojáslogós széria
Belső oldal: A balos által megjelölt irányhoz viszonyítva az alábbi megállóváltozások történtek: Schönerz Zoltán utca -> Október huszonharmadika utca, Budatétényi sorompó (Rózsakert utca) -> Budatétényi sorompó, Szabadság utca -> Szentháromság tér.
A járaton a 90-es évek közepétől Ikarus 435-ösök közlekedtek, így a táblagyártás csak pótlás esetére szorítkozott:
Évjárat: 2006 vége, puha műanyag, duplaoldalas.
Évjárat: 2007. október (MÁV-állomás -> vasútállomás átnevezés) - 2008. január között készült, puha műanyag. Kijelző meghibásodás, vagy táblás járműves pótlás esetén használták.
Külső oldal: Matricás. Helvetica karakterekkel (azaz nem teljesen azonos a régi típusú feliratokkal)
Belső oldala üres.
Évjárat: 2008. április - augusztus, digitális nyomtatással készült, Arial betűtípussal.
Az új paraméterkönyv bevezetésétől, 2008. szeptember 6-tól 33E jelzést kapott.
4
Évjárat: 1986. október (9-es villamos megszüntetése, melyet már nem jelez) - 1987. december (12, 12A megszüntetése)
Évjárat: 1987. december (12,12A megszüntetése) - 1988. május (15A beindítása, melyet még nem jelöl)
Belső oldal: A Gyöngyösi utcánál a 43-ast hibásan feketével szitázták. A megszűnő 12, 12A járatokat törölték.
Évjárat: 1988. május - december (már jelzi a májusban indult 15A-t, de az 1989 januárjában indult 20A járatot még nem).
Belső oldal: Korrigálták a 43-ast pirosra, feltüntették a 15A-t, továbbá a Lékai téren korábban kifelejtett 59-es villamost. Az 1-es villamos 1987. július óta a Kacsóh Pongrác útig jár ezért feltüntették (már az előző szérián is jelezni kellett volna). Két megállóból elhagyták a kötőjeles írásmódot.
Évjárat: 1989. január (20A beindítása) - 1990. december (metró újpesti hosszabbítása utáni változások)
Belső oldal: Új járat a 20A, a Lékai János térnél a 4-est törölték (fölösleges a feltüntetése).
Évjárat: 1990. december
Külső oldal: A Hild tér - Lékai tér szakasz megszűnt, a buszok végállomása a Deák Ferenc térre került
Belső oldal: Az 1990 év végére és 1991-re jellemző átszállási járatszámokkal. Az előző táblához képest a megjelölt irány ellentétes, így a megálló-különbségekre részletesebben nem tudok kitérni.
Évjárat: 1992, tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt készült. Már keretes gyorsjáratokkal.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Belső oldal: Érdekes hiba van a jobb oldali megállólistában a Deák Ferenc tér végállomás átszállásaiban: a járatszámokat is vastagon szedték. Ugyanitt a metróátszállások elmaradtak, ezeket filccel pótolták.
Évjárat: 1995. október
Külső oldal: A két végállomást megcserélték.
Belső oldal: A felújított kisföldalatti átadásával egyidejűleg a járat útvonala megváltozott: az Erzsébet tér megkerülése helyett a Károly körúton tengelyben fordult vissza. A megállólistában a két irányt felcserélték, és rengeteg átszerkesztés is történt, hiszen sok járat megszűnt (1, 33, 43), vagy megváltozott (105-ös busz). Ezeket esetenként hézaggal, máskor nyomtalanul tüntették el. Logikus tájékoztatás elve miatt a 75, 79-es troli átszállását áthelyezték a Szabolcs utcához.
Évjárat: ~ 1998
Belső oldal: A logóba Rt. feliratot szerkesztettek. A 12-es villamost lerövidítése (1995. december) miatt törölték. A fölösleges kisföldalatti átszállásokkal sem találkozunk már. A Hősök terénél beszerkesztették a 75-ös és 79-es trolikat.
Évjárat: 1999
Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy egy 14-es villamos átszállást áthelyeztek.
Évjárat: 2006. október (132-es megszüntetése), puha műanyag
Belső oldal: Az autóbuszok 2003 május 22. óta betérnek az ekkor átadott Váci úti Tescohoz. Korábban elmaradt átszállásokat tüntettek fel. Tényleges változások: megszűnt a 32-es járat (2002. július), új járat az 1A villamos (2000. december).
Évjárat: szintén 2006. október, puha műanyag. A TESCO zárva tartása idején, illetve reggel 8:30 előtt használt tábla.
A 4,4 és 105-ös járatot 2007 szeptember 3-án üzemkezdettől összevonták, a továbbiakban ezen az útvonalon 105-ös jelzéssel közlekedtek autóbuszok.
4A
Fém duplaoldalas tábla a 80-as évekből.
Évjárat: 1981. május (első széria, a járat indulásakor). A cégnél 1982 évig bezárólag esetenként fém táblára is szitáztak balost.
Belső oldal: A 120-as ekkor még a Keleti pályaudvarról indult (1984-ig).
Évjárat: 1984. november - 1985. május (A 120-as már nem a Hősök teréig közlekedik, de még létezik a 43-as alapjárat a gyors mellett.)
Belső oldal: Megállóváltozás nem történt, a korábbi átszállási tájékoztatást bővítették, ezért látunk több járatot. A 120-as kiszedésén kívül a többi átrendezés logikusság szempontjából történt.
A járat az 1990. decemberi metróátadáskor megszűnt.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (4-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|