56
Évjárat: 1988. június (J járat megszüntetése) - 1989. március (A vár térségét még a 16, 116-os járatok szolgálják ki.)
A tábla korábban egy 35-ös balos volt.
Évjárat: 1990 ősz (Az augusztus végén megszűnő 5-öst nem tartalmazza, de a decemberben megszűnt 84-est még igen)
Külső oldal: A Hűvösvölgyi végállomás három sorba került.
Belső oldal: Megállóátnevezés: Kelemen László utca -> Kelemen László utca (Vörös Hadsereg útja). A korszakra jellemzően a lehetséges összes átszállást bejelölték. Megszűnt járat: 5. Új járat: Várbusz. Módosult: 16,116. Sajnos utólag összefirkálták.
Évjárat: 1992
Belső oldal: Azóta a 84-esből 84-es lett, a Moszkva téren feltüntették a kimaradt 39-es buszt. Megállóváltozások: Vöröshadsereg útja -> Hűvösvölgyi út, továbbá két megálló neve minimális mértékben módosult.
Évjárat: 1993
Belső oldal: Csak szerkesztési különbségek. Buda Gyöngye megállóhely nevét egybeírták. A Szerb Antal utca rövidítése megszűnt.
Évjárat: 1995 márciusa körül (első tojáslogós)
Belső oldal: A gyártással nagyon siethettek, mert a logó és a hónap lemaradt (ugyanilyen jellemzőket mutat egy 33-as tábla is). A balos által megjelölt irányhoz képest megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 1995. november (A tábla gyűjtemény részeként lett műanyagba csomagolva)
Belső oldal: Azóta lerövidült a 12-es és megszűnt a 84-es, ezek hézagját Moszkva térnél láthatjuk. Megszűnt a Nyúl utca és az Akadémia megállóhely.
Évjárat: 1997 közepe, tartalmi különbség nélkül. A logóba Rt feliratot szerkesztettek.
Évjárat: 1997. november (tulajdonos információja alapján)
Külső oldal: Vastag betűs ritka kidolgozás (mely csak néhány járat szériájánál volt meg és másütt csak 2-3 év múlva jelent meg) Az autóbuszok végállomása a Népkerthez került, a többi hűvösvölgyi járat mellé.
Belső oldal: A megállólistát vékony betűkkel átdolgozták, mely típus ekkor jelent meg a cégnél (a legkorábbi vékonybetűs megállólista az 1997/4-es 61,61-es puhatábláknál található).Tartalmi változás csak a végállomásban történt. A logó is megújult. Érdekes a lehetőségek szó a kapcsolatok helyett, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon.
A járat 1999. július 6-án összevonásra került az 56E-vel.
56
1999 júliusában megépült az új hűvösvölgyi autóbuszvégállomás. Ekkor az 56 és 56E járatok összevonásából jött létre az 56-os.
Évjárat: 1999. július
Külső oldal: Korszakra jellemző kisebb járatszám, átmeneti betűtípussal.
Belső oldal: Vékony betűs megállólistával és vastag járatszámmmal.
Évjárat: 2000
Belső oldal: A kapcsolatok helyett a lehetőségek szót használja, és a járatszám kisebb lett.
Érdekességként megemlíthető, hogy puha műanyagból is készült tábla, mely a korszakban néhány más járatnál (21,21,26) fordult csak elő.
Évjárat: 2004. augusztus (90-es meghosszabbítása a Moszkva térig) - 2005 első fele
Belső oldal: Új járatok: 63A busz és 118-as villamos.
Évjárat: 2006 nyár, puha műanyag
A 2006-os metrófelújítás idején, június 10-től augusztus 19 üzemzárásig az autóbuszok a Lánchídon keresztül az Astoriáig közlekedtek.
Belső oldal: Az ekkor kiadott - szintén Astoriás - 22-es táblák legyártása után a készítők a szitában felejtették a határátlépésről tájékoztató szöveget, így több gyorsjáratra (56-os, 130, 139) is bekerült ez a felirat, amit több táblánál lematricáztak.
Évjárat: 2006. június, puha műanyag
A metrófelújítás idején három alkalommal (június 17., Hídünnep valamint június 24-25., Budapesti Búcsú) lezárták a Lánchidat, ezért az autóbuszok a Margit hídon keresztül közlekedtek.
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: A 29-es irányait feltüntették, elmaradt átszállásokat pótoltak. Tényleges hálózati változás: a várbusz 10-es jelzést kapott, a 63A buszjárat megszűnt (2006.09.29.).
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: Áttekinthetőbb táblázat elrendezés. Új járat a 110-es (2007. október). Feltüntették a volánt és töröltek egy fölösleges 158-as átszállást.
Évjárat: 2008. árpilis
Belső oldal: A készítők mintha a 2007-es széria alapján dolgoztak volna, hiszen itt is kettéosztott a lista és az előző márciusi szérián történt változtatások közül csak a Volán járat feltüntetése van meg.
Évjárat: 2008. augusztus
2008. augusztus 11. és 31. között a hűvösvölgyi 56 és 61-es villamosvonalakon vágányfelújítást végeztek, ezért azok csak a Moszkva térig jártak. Az 56-os járatot erre az időszakra sűrítették és csuklósították, valamint ideiglenesen az Akadémiánál is megállt. Erre az időszakra készültek ezek a táblák. Augusztus hónaptól már javában készültek a matricás táblák, a paraméterkönyvi változásokra. Ez tábla volt az első kiadott matricás kivitel, és az egyetlen gyorsjárat, amelyre készült ilyen típusú tábla.K
Külső oldal: A betűtípus nem változott, az eddig használt számot függőlegesen elnyújtották.
Belső oldal: Új típusú megállólista. Ideiglenes megálló az Akadémia utcánál. A 29-es átszállások áthelyezése és iránymegjelölés törlése. A 158-as átszállást ismét törölték Budagyöngyénél, illetve pótolták a 110-est.
A járat jelzése 2008.09.06-tól 256-osra változott és betért a Városmajor utcába is.
56E
Sablonnal fújt fém duplaoldalas a 80-as évek elejéről.
Évjárat: 1988. június - 1989. március (A J járat megszűnt, de a 16-116-os buszok még a Moszkva térről indulnak).
Évjárat: 1992 vagy 1993
Belső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében a Népkert megálló Hűvösvölgy, Népkert nevett kapott. Azóta megszűnt az 5-ös, lerövidült a 16-os és a 84-esből 84-es lett.
Évjárat: 1994. augusztus (első tojáslogós széria).
Évjárat: 1997 vége - 1998 eleje
Belső oldal: Feltüntették az 5-öst. Rövidült: 12-es, megszűnt: 84-es.
A járaton 1995-től felújított, FOK-GYEM kijelzős Ikarus 415-ösök váltották fel az Ikarus 260-asokat, majd az 1999-ben a hűvösvölgyi végállomás megépítésekor összevonták az 56-ossal.
57
Sablonnal fújt fém duplaoldalas.
1994. február és március hónapban kísérleti jelleggel néhány vonalra (1,12,57,61É,78É,86,136,257,297) jelent meg ez a tojáslogós balos széria, kék színben nyomtatva, angol és német nyelvű tájékoztatóval.
Évjárat: 1995. március, kemény műanyag
Külső oldal: A körforgalom jelleg feltüntetése.
Belső oldal: A körjáratjelleg miatt az üresen maradt részt piktogramokkal töltötték ki.
Évjárat: 1996. március, puha műanyag, tartalmi különbség nincsen.
Ez a tábla 1996 áprilisában készült puha műanyagból, duplaoldalas. Építkezés miatt jártak ezen az útvonalon a buszok, bár a konkrét útvonalat sem tudom feltárni, mert a Kerekhegyi utca a 157-es egyik megállója (LÁSD A RAJZOT). A szám egyedi, elnyújtott, ilyet a 2001-es 91-esen és 68-as táblán látni a honlapon. LÁSD MÉG: 257-ES IDEIGLENES ÚTVONALAS.
Évjárat: 1997 első fele, puha műanyag
Belső oldal: Tartalmi különbség nélkül, a piktogramok sorrendje megváltozott.
Évjárat: 1997 második fele, kemény műanyag
Belső oldal: Általam ismeretlen okokból törölték az 56E-t
Évjárat: 1999. június (Már tartalmazza az 56-ost)
Külső oldal: Az új hűvösvölgyi végállomás megépítése után a végállomásnév Hűvösvölgy lett. A Hűvösvölgy végállomás felirat kicsit ferdén áll, mert az eredeti kétsoros kiírást ügyetlenül húzták középre. A járat BKV+ márkavédjegyes lett (még 1998-ban), ezt jelzi a kitett matrica.
Belső oldal: Népkert kiszerkesztése a végállomásnévből, ezért látható üres hely a végállomás és az átszállások között. Megállóváltozások: Áchim András utca -> Bölény utca, Hűvösvölgy, Hidegkúti út -> Hidegkúti út , ez A felirat ügyetlen félrehúzásából adódóan kicsit ferdén áll a sorban. A piktogramok már az új verziók, melyek ekkoriban jelentek meg (lásd még 146-os 2000. évi kiadásánál). Átszállások: a Hímes utcánál feltüntették a korábban kimaradt 157-est (egy kis sétával elérhető).
Évjárat: szintén 1999. június
Külső oldal: Matrica nélkül, festékfolyással.
Belső oldal: Piktogramok nélkül készült változat.
Évjárat: 2003
Belső oldal: Újlogós, de még a tojáslogós korszak jegyeit (lekerekített sarkú tábla, lista) viseli. A megállónevek vastagabb betűkkel készültek, az átszállási buszpiktogramok az utolsó tojásszériák típusai. A piktogramok ismét megjelentek. Átszállásként megjelöli saját magát is.
Évjárat: 2006. június - 2007. március (puha műanyag, de még dátumozatlan)
Belső oldal: A Bátory László utcát i-vel írták.
Évjárat: 2008. február, kemény műanyag.
Belső oldal: Hűvösvölgyre 2007 augusztusa óta a 18-as villamos is kijár.
58
Évjárat: 1982 második fele - 1983. december (43-as villamos megszüntetése)
Belső oldal: 1982 második felében a Promontor utca megálló neve Víg utcára változott. Ez a szerkesztés észrevehető a táblán is. Ugyancsak gyanús a Karácsony utca felirat is - korábban ugyanis hibásan Karácsony út néven szerepelt a táblákon. A Liszt Ferenc utat hibásan utcaként tünteti fel.
Évjárat: 1989. május (Budafoki tér átnevezése, 150-es beindítása)
Külső oldal: Budafoki tér új neve Savoyai Jenő tér. Megszűnt a 9-es és 43-as villamos. Azóta a 10A útvonalát meghosszabbították így feltüntetésre került. Több helyen hibásan saját magát jelzi.
Évjárat: 1994. szeptember, első tojáslogós
Külső oldal: Új végállomásnév Balatoni út (Háros utca), valamint Budafok, Savoyai Jenő tér - utóbbi emiatt rövidítve lett. A táblákon először "Szavoyai" szerepelt, amit lecsiszoltak és újraszitázták, ennek nyoma látszik.
Évjárat: 1995. június
Belső oldal: Törölték a megszűnt 10A-t.
Évjárat: 1997 első fele (puha műanyag), különbsége nincsen.
Évjárat: 1998. december
Külső oldal: A buszok már a Törley térig közlekednek. A korszakban néhány járatra jellemző vastag betűs stílusban lett kidolgozva.
Belső oldal: Vékony betűs megállólista. Tartalmi különbsége az új végállomás mellett, hogy a bal oldali listán feltüntették a 3, 14, 114-es járatokat a Tóth József utcánál. Érdekes az átszállási kapcsolatok helyett használt lehetőségek szó, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon. A Törley tér felé az autóbuszok nem állnak meg a Savoyai Jenő térnél. A Városház tér s betűje kimaradt.
Ezen a szérián már orvosolták a hibás Városház tér megállófeliratot.
Évjárat: 2000. november
Belső oldal: Új megálló létesült közvetlenül a végállomás előtt, a Savoyai Jenő térnél, az orvosi rendelő könnyebb megközelítése érdekében.
A MAN járműveken használt viszonylattábla 2001-2004 között
Évjárat: 2004. november, Savoya park átadása. A járat útvonala a Savoya parkig hosszabbodott.
Belső oldal: Új járat a 250-es.
A MAN járműveken használt viszonylattábla 2004-től (felső sorban)
|