56
Évjárat: 1988. június (J járat megszüntetése) - 1989. március (A vár térségét még a 16, 116-os járatok szolgálják ki.)
A tábla korábban egy 35-ös balos volt.
Évjárat: 1990. augusztus 30. - december 16. (Az augusztus végén megszűnő 5-öst nem tartalmazza, de a decemberben megszűnt 84-est még igen)
Külső oldal: A Hűvösvölgyi végállomás három sorba került.
Belső oldal: Megállóátnevezés: Kelemen László utca -> Kelemen László utca (Vörös Hadsereg útja). A korszakra jellemzően a lehetséges összes átszállást bejelölték. Megszűnt járat: 5. Új járat: Várbusz. Módosult: 16,116. Sajnos utólag összefirkálták.
Évjárat: 1992
Belső oldal: Azóta a 84-esből 84-es lett, a Moszkva téren feltüntették a kimaradt 39-es buszt. Megállóváltozások: Vöröshadsereg útja -> Hűvösvölgyi út, továbbá két megálló neve minimális mértékben módosult.
Évjárat: 1993
Belső oldal: Csak szerkesztési különbségek. Buda Gyöngye megállóhely nevét egybeírták. A Szerb Antal utca rövidítése megszűnt.
Évjárat: 1995 márciusa körül (első tojáslogós)
Belső oldal: A gyártással nagyon siethettek, mert a logó és a hónap lemaradt (ugyanilyen jellemzőket mutat egy 33-as tábla is). A balos által megjelölt irányhoz képest megállóváltozás nem történt.
Évjárat: 1995. november (A tábla gyűjtemény részeként lett műanyagba csomagolva)
Belső oldal: Azóta lerövidült a 12-es és megszűnt a 84-es, ezek hézagját Moszkva térnél láthatjuk. Megszűnt a Nyúl utca és az Akadémia megállóhely.
Évjárat: 1997 közepe, tartalmi különbség nélkül. A logóba Rt feliratot szerkesztettek.
Évjárat: 1997. november (tulajdonos információja alapján)
Külső oldal: Vastag betűs kidolgozás (mely csak néhány járat szériájánál fordult elő) Az autóbuszok végállomása a Népkerthez került, a többi hűvösvölgyi járat mellé.
Belső oldal: A megállólistát vékony betűkkel átdolgozták, mely típus ekkor jelent meg a cégnél (a legkorábbi vékonybetűs megállólista az 1997/4-es 61, 61-es puhatábláknál található).Tartalmi változás csak a végállomásban történt. A logó is megújult. Érdekes a lehetőségek szó a kapcsolatok helyett, ez csak 2005-től terjedt el a táblákon.
A járat 1999. július 6-án összevonásra került az 56E-vel, az új járat 56-os jelzéssel közlekedett.
56E
Sablonnal fújt fém duplaoldalas a 80-as évek elejéről.
Évjárat: 1988. június - 1989. március (A J járat megszűnt, de a 16-116-os buszok még a Moszkva térről indulnak).
Évjárat: 1992 vagy 1993
Belső oldal: A pontosabb utastájékoztatás érdekében a Népkert megálló Hűvösvölgy, Népkert nevett kapott. Azóta megszűnt az 5-ös, lerövidült a 16-os és a 84-esből 84-es lett.
Évjárat: 1994. augusztus (első tojáslogós széria).
Évjárat: 1997 vége - 1998 eleje
Belső oldal: Feltüntették az 5-öst. Rövidült: 12-es, megszűnt: 84-es.
1999. július 6-tól közlekedését az új 56-os járat váltotta fel.
56
1999 júliusában megépült az új hűvösvölgyi autóbuszvégállomás. Ekkor az 56 és 56E járatok összevonásából jött létre az 56-os.
Évjárat: 1999. július 6.
Külső oldal: Korszakra jellemző kisebb járatszám, átmeneti betűtípussal.
Belső oldal: Vékony betűs megállólistával és vastag járatszámmal.
Ebből a szériából puha műanyagból is készült tábla:
Évjárat: 2000
Belső oldal: A kapcsolatok helyett lehetőségek, és a járatszám kisebb lett.
Évjárat: 2004. augusztus 1. (90-es meghosszabbítása a Moszkva térig) - 2005. augusztus vége (kialakítás alapján)
Belső oldal: Új járatok: 63A busz és 118-as villamos.
Évjárat: 2006 nyár, puha műanyag
A 2006-os metrófelújítás idején, június 10-től augusztus 19 üzemzárásig az autóbuszok a Lánchídon keresztül az Astoriáig közlekedtek.
Belső oldal: Az ekkor kiadott - szintén Astoriás - 22-es táblák legyártása után a készítők a szitában felejtették a határátlépésről tájékoztató szöveget, így több gyorsjáratra (56-os, 130, 139) is bekerült ez a felirat, amit több táblánál lematricáztak.
Évjárat: 2006. június 17., puha műanyag
A metrófelújítás idején három alkalommal (június 17., Hídünnep valamint június 24-25., Budapesti Búcsú) lezárták a Lánchidat, ezért az autóbuszok a Margit hídon keresztül közlekedtek.
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Belső oldal: A 29-es irányait feltüntették, elmaradt átszállásokat pótoltak. Tényleges hálózati változás: a Várbusz 10-es jelzést kapott, a 63A buszjárat megszűnt (2006.09.29.).
Évjárat: 2008. március, kemény műanyag
Belső oldal: Áttekinthetőbb táblázat elrendezés. Új járat a 110-es (2007. október). Feltüntették a volánt és töröltek egy fölösleges 158-as átszállást.
Évjárat: 2008. április
Belső oldal: A készítők mintha a 2007-es széria alapján dolgoztak volna, hiszen itt is kettéosztott a lista és az előző márciusi szérián történt változtatások közül csak a Volán járat feltüntetése van meg.
Évjárat: 2008. augusztus 11.
2008. augusztus 11. és 31. között a hűvösvölgyi 56 és 61-es villamosvonalakon vágányfelújítást végeztek, ezért azok csak a Moszkva térig jártak. Az 56-os járatot erre az időszakra sűrítették és csuklósították, valamint ideiglenesen az Akadémiánál is megállt. Erre az időszakra készültek ezek a táblák. Augusztus hónaptól már javában készültek a matricás táblák, a paraméterkönyvi változásokra. Ez tábla volt az első kiadott matricás kivitel, és az egyetlen gyorsjárat, amelyre készült ilyen típusú tábla.
Külső oldal: A betűtípus nem változott, az eddig használt számot függőlegesen elnyújtották.
Belső oldal: Új típusú megállólista. Ideiglenes megálló az Akadémia utcánál. A 29-es átszállások áthelyezése és iránymegjelölés törlése. A 158-as átszállást ismét törölték Budagyöngyénél, illetve pótolták a 110-est.
2008.09.06-tól közlekedését az új 256-os járat váltotta fel.
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (57-TŐL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|