30
64 utáni kartontábla
![](http://i.imgur.com/qzwmVVl.jpg)
Évjárat: 1981.január - 1983.november (Közlekedik az 52A villamos)
![](http://i.imgur.com/4an4Orx.jpg)
![](http://i.imgur.com/j5h8TH7.jpg)
Évjárat: valószínűleg 1983-1985 közötti, duplaoldalas kialakítású, nagyobb karakterekkel, körút rövidítés nélkül, Szabó telep szóközzel
![](https://i.imgur.com/IAl06IU.jpg)
Évjárat: 1984. november (199-es megszüntetése) - 1987. június (Nagy Sándor utca -> Nagysándor József utca)
Külső oldal: Kisebb végállomásfeliratok, Szabótelep szóköz nélkül. Az útvonalleírás kövérebb típussal, Mester utca rövidítésével.
Belső oldal: A korszakra jellemzően már HÉV piktogram használata. A 31-es és 52-es villamosokat minden lehetséges helyen feltüntették. Az 52a villamos, és a 199-es busz megszűnt (figyelmetlenség miatt a 166-ost is törölték).
![](http://i.imgur.com/lh4rLpE.jpg)
![](https://i.imgur.com/Mvkmygf.jpg)
Évjárat: 1988. január (12, 12A megszüntetése) - 1989. szeptember
Külső oldal: A Ferenc körút ismét rövidítve, valamint a Pesterzsébet megnevezést törölték, viszont a végállomásfeliratok méretei nem változtak. Az útvonalleírás ismét felsorolás jellegű, benne a Markusovszky lejtő is fel lett tüntetve, valamint 1987 júniusa óta a Nagy Sándor utca Nagysándor József utca nevét viseli.
Belső oldal: Megszűnt a 12 és 12A járat. Lámpagyár -> FÉG, Nagy Sándor utca -> Nagysándor József utca
![](http://i.imgur.com/V5Fb922.jpg)
![](http://i.imgur.com/kGYD3H9.jpg)
Évjárat: 1989. szeptember (a 12-es már nem jár a körúton)
![](http://i.imgur.com/JGuctCq.jpg)
Évjárat: 1991
Külső oldal: Pestszenterzsébet, illetve bővebb útvonali tájékoztatás.
Belső oldal: Korábban kifelejtett 12-es feltüntetése. Az 54-es lerövidült. Néhány egyéb átszállás korrigálás is olvasható. Lámpagyár -> FÉG.
![](http://i.imgur.com/7AVuad3.jpg)
![](http://i.imgur.com/rqfmwbu.jpg)
Évjárat: 1992
Belső oldal: Keretes gyorsjáratos. A korábban hibásan törölt 48-as ismét látható.
![](http://i.imgur.com/fAxP6Wo.jpg)
Évjárat: 1993 első fele
Belső oldal: Keretes gyorsjáratos. Ősz Szabó János utca -> Szent Imre Herceg útja [1992-ben nevezik át] a kései balosokra jellemző szerkesztéstípussal.
![](http://i.imgur.com/4FXKTM9.jpg)
1993. november 27. - 1994 november között közlekedése szünetelt, A Markusovszky lejtő környékének teljes átépítése miatt.
Évjárat: 1994 november, első tojáslogós. Rövidebb útvonalon, a Lágymányosi-híd építése miatt.
![](http://i.imgur.com/p3XQqTY.jpg)
![](http://i.imgur.com/da1zuVI.jpg)
Évjárat: 1995. március, tartalmi különbség nélkül, táblaelhasználódás miatt kiadott széria.
![](https://i.imgur.com/Pv2pwmt.jpg)
Évjárat: 1995. október
Belső oldal: Gubacsi út, Máv-híd megállóhely megszűnt. A 148-as összevonásra került a 19-essel (ezt a Határ úton igen érdekes számokkal jelölték). Megszűnt a 31-es villamos és a 33-as busz.
![](http://i.imgur.com/pfvUAkx.jpg)
Évjárat: 1996 szeptember
Belső oldal: Egy 24-es villamos átszállást logikussági szempont miatt áthelyeztek. A határ úti 19-es járatszámát nagyobb méretűre cserélték. Az ekkor induló 103-as járatot 1999-ig nem tűntették fel a táblákon.
![](http://i.imgur.com/6n7j8Os.jpg)
Évjárat: 1997 január
Belső oldal: Ferenc körút felé megállónévváltozás: Könyves Kálmán körút -> Mester utca.
![](https://i.imgur.com/RvYOVrM.jpg)
Évjárat: 1997 második fele
Külső oldal: Pestszenterzsébet városrész neve Pesterzsébetre változott
Belső oldal: A 24-es villamos átszállást visszathelyezték. Pestszenterzsébet, Szabótelep elnevezése változatlan maradt.
![](https://i.imgur.com/ywEh93t.jpg)
![](https://i.imgur.com/E7AR6M8.jpg)
Évjárat: 1999
Belső oldal: A korábban kimaradt 103-ast vékony számokkal beszerkesztették. Pestszenterzsébet, Szabótelep -> Szabótelep. Új típusú Rt-s logó használata.
![](http://i.imgur.com/mVrPkFv.jpg)
Évjárat: 2001. október 3.
Belső oldal: Megállók átnevezése: Mester utca -> Könyves Kálmán körút, Magyar gyapjúfonó -> Magyar Aszfalt (vékony betűs típussal). A 13-as villamos helyett a 3-as, a 23-as helyett a meghosszabbított 1-es közlekedik.
![](http://i.imgur.com/bCxWwYg.jpg)
Elvileg ez a tábla is 2001 októberi, de két érdekessége is van: Még a régi logóval készült, illetve még a régi megállók olvashatók. Bal oldalon a Könyves Kálmán körútnál gyárilag 1-es villamos volt, később melléírták kézzel a 30A-t.
![](http://i.imgur.com/mt1nLAp.jpg)
E széria még több hibát tartalmaz: Bár ennek már Rt-s logója van, egyszerre jelöli a 3-as villamost a 23-assal és a régi megállókkal. A meghosszabbított 1-esnek a táblán még nyoma sincs.
![](http://i.imgur.com/UZn0LWo.jpg)
KCSV / CSUFI TÁBLA korszak 2002-2004
Tartalmilag teljesen egyezik a hárommal ezelőtti hagyományos táblával, 2002-es lehet
![](https://i.imgur.com/CSkxaGk.jpeg)
![](https://i.imgur.com/76dqVlr.jpeg)
2003. október 18. (Szakorvosi rendelő megálló létesítése) - 2004.
![](https://i.imgur.com/3HKIXJn.jpeg)
![](https://i.imgur.com/aAXvsYg.jpg)
Évjárat: 2004 - 2005. május 15. (még nem jelöli az Erzsébet-buszt)
Belső oldal: Tartalmilag teljesen egyezik A KCSV/Csufi táblával
![](https://i.imgur.com/iyfrTWD.jpg)
![](https://i.imgur.com/AQurdEC.jpg)
Évjárat: 2005. július 4. - útvonala a Nagysándor József utcáig rövidült
Belső oldal: A rövidebb szakaszon túl különbségei: egy elmaradt Ferenc-busz átszállás feltüntetése, továbbá új járat az Erzsébet-busz (2005. május 15-től). A tábla pontos gyártási idejét az is igazolja, hogy még "kapcsolatok" kifejezést használ, ami 2005. augusztus végéig volt jellemző.
![](https://i.imgur.com/j2vR6JX.jpg)
![](https://i.imgur.com/DNpq6D7.jpg)
Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - 2006. október 1. (55-ös busz beindítása, melyet még nem jelez)
Belső oldal: Korszakra jellemzően "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek" és Zrt-s logó, de tartalmi különbsége nincs.
![](https://i.imgur.com/JDVikNM.jpg)
Évjárat: 2006. október 1. (55-ös busz beindítása) - 2007. március vége (még dátum nélkül készült)
Belső oldal: Az 55-ös feltüntetése, továbbá két elmaradt átszállás (151-es busz és 52-es villamos) pótlása.
![](https://i.imgur.com/wgJ8K3o.jpg)
Vágányzáras táblák
![](http://i.imgur.com/HfjYHid.jpg)
![](http://i.imgur.com/N9B7ibu.jpg)
![](http://i.imgur.com/vW97k9p.jpg)
![](http://i.imgur.com/9W4kM44.jpg)
![](http://i.imgur.com/C9rwVre.jpg)
2001. december 8. és 2002. június 1-2. : Mester utcai toronydaru bontása
![](http://i.imgur.com/6kLtIRI.jpg)
2003. július 28. - október 31. üzemzárás Haller utcai vágányok középre helyezése:
![](http://i.imgur.com/0IEjHjI.jpg)
2003. július 28. - október 31. üzemzárás Haller utcai vágányok középre helyezése:
![](https://i.imgur.com/SMpwNWI.jpeg)
![](https://i.imgur.com/JWVhJsK.jpeg)
![](https://i.imgur.com/mrFWX4a.jpg)
![](https://i.imgur.com/7uwR42B.jpg)
![](https://i.imgur.com/Uf5iu4E.jpg)
30A
2000 december 15-én indult, a 23-as megszűnésekor, a tábla is ekkor készült:
![](http://i.imgur.com/J84Sctf.jpg)
![](http://i.imgur.com/sYwP03T.jpg)
GANZ / CSUFI TÁBLA
2001. októberétől használatban a Ganz és Csufi villamosokon:
![](http://i.imgur.com/TXCZk0N.jpg)
2003. október 18. (Szakorvosi rendelő megálló létesítése) - 2004, külső oldali párja (ha egyáltalán készült) ismeretlen
![](https://i.imgur.com/v0ib3PQ.jpeg)
Évjárat: 2004 - 2005. augusztus vége (megállós rész kialakítása alapján)
Belső oldal: Egy elmaradt Ferenc-busz átszállás feltüntetése.
![](https://i.imgur.com/R6aYgqX.jpg)
![](https://i.imgur.com/sA46grX.jpg)
Évjárat: 2006. február 6. (Zrt-s logó) - 2007. március vége (még dátum nélküli)
Belső oldal: "Kapcsolatok" helyett "lehetőségek" valamint Zrt-s logó, de tartalmi különbsége nincs.
![](https://i.imgur.com/KurwIKQ.jpg)
Erről a duplaoldalas tábláról sajnos nincsenek információim:
![](https://i.imgur.com/EZuZFRR.jpg)
31
![](http://i.imgur.com/ZVNYa4x.jpg)
Évjárat: 1973. október, a járat útvonala rövidült.
![](http://i.imgur.com/nsS4QyF.jpg)
Duplaoldalas a 80-as évek elejéről. Érdekes a vastagon írt Határ út felirat.
![](https://i.imgur.com/eooGZmn.jpg)
Későbbi kivitel.
![](http://i.imgur.com/pPg2KBl.jpg)
Egy későbbi kivitelű, szintén duplaoldalas.
![](http://i.imgur.com/kssmip8.jpg)
Évjárat: 1981.január - 1983.november (Közlekedik az 52A villamos)
Külső oldal: Ismét a régi elrendezés, vastagabb útvonalleírással, a Nagy Sándor utca feltüntetésével.
Belső oldal: A korszakban elterjedt vastagcsíkos táblázattal.
![](http://i.imgur.com/CmkEl2k.jpg)
![](http://i.imgur.com/NtArIOW.jpg)
Évjárat: 1987 második fele
Külső oldal: Nagyobb végállomásfeliratok, vastagabb útvonalleírás a Török Flóris utca rövidítésével.
Belső oldal: A vastag táblázattípus megmaradt. Nagy Sándor utca -> Nagy Sándor József utca (az elnevezés a külső oldalon még a régi maradt), FÉG -> Lámpagyár. Megszűnt járatok: 52A villamos, 199-es busz, utóbbival együtt véletlenül a 166-ost is törölték. Új járat: 19-es busz [1987 május óta]. Néhány korábban elmaradt fontosabb átszállást pótoltak.
![](http://i.imgur.com/IwZMT9D.jpg)
![](http://i.imgur.com/aEtsYYR.jpg)
Évjárat: 1990. szeptember
Külső oldal: Nagy Sándor József utca (1987 óta használatos, ám az előző táblán még a régi kiírás szerepelt) nagyobb betűkkel. Pesterzsébet helyett Pestszenterzsébet.
Belső oldal: A régi típusú, vastag-vonalas táblázat megmaradt. A FÉG megálló ismét a Lámpagyár nevet kapta. Átszállási változások: Minden lehetséges villamos-átszállás feltüntetése, az 54-es már csak a Határ útig közlekedik, ezért törölték, ezen túl még néhány autóbusz átszállás feltüntetése, áthelyezése.
![](http://i.imgur.com/N9ZUUXT.jpg)
![](http://i.imgur.com/hYMwvDZ.jpg)
Évjárat: 1992, tartalmi különbség nélkül.
Belső oldal: Keretes-gyorsjáratokkal, de továbbra is a régi típusú megállólistával. Az 52-es villamosok átszállását törölték.
![](http://i.imgur.com/fMq37za.jpg)
![](http://i.imgur.com/DlfN9I1.jpg)
Évjárat: 1993
Belső oldal: Az 52-es villamost az utolsó néhány megállónál törölték.
![](http://i.imgur.com/lCjzmKE.jpg)
Évjárat: 1993. december
A járat a Lágymányosi híd építési munkálatai miatt rövidített útvonalon közlekedett. Teljesen új, a korszak stílusjegyeit tükröző táblákat készítettek.
![](http://i.imgur.com/dNHLJMT.jpg)
![](http://i.imgur.com/ExxBxhZ.jpg)
Évjárat: 1994. április, utolsó balos
Külső oldal: A Jókai Mór utcát törölték az útvonalból
Belső oldal: Szabótelepnél a kimaradt átszállások feltüntetése.
![](http://i.imgur.com/Y3e79vo.jpg)
![](http://i.imgur.com/72R62sj.jpg)
Évjárat: 1994. október, első tojáslogós
![](http://i.imgur.com/izZYJrR.jpg)
![](http://i.imgur.com/Aot6Ehm.jpg)
Évjárat: 1995. március, utolsó tojáslogós
Belső oldal: Egy átszálláspár törlése, egy helyen pedig az 52-es villamos beszerkesztése.
![](http://i.imgur.com/coKCcyx.jpg)
Vágányzáras táblák
![](http://i.imgur.com/yxAAUZJ.jpg)
![](http://i.imgur.com/tOeZ729.jpg)
![](http://i.imgur.com/M8YioMX.jpg)
![](http://i.imgur.com/OJN1LA8.jpg)
![](http://i.imgur.com/7eTzwbT.jpg)
1994. szeptember 1-30., a 30-as villamos új vágányainak bekötése miatt:
![](http://i.imgur.com/1ppjSK1.jpg)
A járat 1995 júliusában kihasználatlanság miatt megszűnt.
31É
Évjárat: 80-as évek eleje. Pacsirtatelep ékezettel.
![](http://i.imgur.com/trxdt4q.jpg)
Évjárat: 80-as évek közepe, 1987.június előtt (Nagy Sándor utca -> Nagysándor József utca)
Külső oldal: Hibásan egy vágányzáras 31-es széria (lásd fentebb) került a külső oldalra É-vel kiegészítve. A korrigáló matrica alatt Gubacsi út felirat van.
Belső oldal: A villamospiktogram áramszedője hiányzik.
![](http://i.imgur.com/0XdWxal.jpg)
![](http://i.imgur.com/IlBBjSk.jpg)
Évjárat: 1991
Külső oldal: Bővebb útvonaltájékoztatás, a korszakra jellemző betűkkel.
Belső oldal: Hámán Kató utca -> Haller utca, Nagy Sándor utca -> Nagysándor József utca. Pesterzsébet -> Pestszenterzsébet. A közterületnevek rövidítése megszűnt. 6-os éjszakai villamos helyett már 1989 óta busz közlekedik, a villamospiktogram mégis megmaradt.
![](http://i.imgur.com/kG53eFJ.jpg)
![](http://i.imgur.com/50FET9U.jpg)
Évjárat: 1992
Belső oldal: Korrigálták a piktogramhibát.
![](http://i.imgur.com/Yb1kwOU.jpg)
Vágányzáras táblák
![](http://i.imgur.com/wpXl5vt.jpg)
![](http://i.imgur.com/hQWYMmj.jpg)
A járat közlekedését 1993-ban busz váltotta fel.
33
![](http://i.imgur.com/TI9h2LK.jpg)
![](http://i.imgur.com/ARAIjeq.jpg)
Matricás kivitel
![](http://i.imgur.com/SR5BlK2.jpg)
Közlekedését 1981-ben pótlóbusz váltotta fel.
33A
![](http://i.imgur.com/LuPaAyY.jpg)
A járat ebben a formában az 1972-es metróátadás és 1979 májusi megszűnése között közlekedett.
![](http://i.imgur.com/Yo89AP1.jpg)
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (36-TÓL)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|