bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
88 - 89E

88

A buszok fényezésére használt festékkel készült ez a fémtábla.

Ezt a másik darabot 1989-ben is használták még, így határátlépést jelző csíkot kapott.

Évjárat: 1989. február (Környéki díjszabás bevezetése) - 1989. június (Gimnázium megállóhely létesítése)

Belső oldal: Az Ibolya utca megálló véletlenül lemaradt.

Évjárat: 1991 - 1993, csík nélkül készült

Külső oldal: Kamaraerdő kötőjellel elválasztva

Belső oldal: Minden lehetséges átszállás feltüntetése, a korszakra jellemzően. Megállóváltozások: Km Útfenntartó Vállalat -> Autópálya Főmérnökség, Városi tanács -> Budaörs, városháza, Marx Károly u. -> Károly király utca, 41-es villamos végállomás -> Kamaraerdei ifjúsági park. Új megálló Gimnázium néven (1989. június), a korábban lemaradt Ibolya utca megállót

Évjárat: 1996. október, puha műanyag, a korszakra jellemző vastag sárga csíkkal.

Belső oldal: Megállóváltozások: Növényvédő állomás -> Repülőgépes szolgálat (Air service) Új megálló: Tetra Pak (1996. január 5. óta)

Évjárat: 1998. február (Törökugrató megállóhely megszüntetése, Lejtő utca megáló létesítése), kemény műanyag, a csík ellentétes irányú, lekerekített végű

Belső oldal: Megállóváltozások Kamaraerdő felé: Baross utca -> Baross Gábor utca, Károly király utca -> ~ út. A Törökugrató megállóhely megszűnt (februárban), ennek helyére berakták az eredeti feliratú Ibolya utcát, az Ibolya utca helyére vékony betűvel beszerkesztettek az újonnan létesült Lejtő utca megállót. Törökbálint felé: Sziklai Sándor utca -> Kövesdomb utca, illetve itt is megszűnt a Törökugrató megálló, valamint beékelődött a Lejtő utca. Új típusú logó alkalmazása, valamint a Kelenföld felirat megjelenése.

A BKV Rt. járműgazdálkodási problémái miatt 1999. július 1-től a 88-as jelzésű járaton a Volánbusz Rt. járművei és járművezetői biztosították a szolgáltatást, de a tarifarendszer és a jegyek-bérletek érvényessége változatlan maradt.

Évjárat: 1999.07.01.

Külső oldal: Ariel karakterek, egyedi módon kisbetűs formában, a "sárga buszok miatt" fontos szerep jut a BKV megnevezésének, a csík iránya ellentétes.

Belső oldal: Nem változott, a csík iránya ellentétes

Évjárat: 2000.05.29. - 2000. november 29., ideiglenes útvonal: az autóbuszok terelt útvonalon közlekedtek az M1/M7 kivezető feletti Károly király úti "körforgalom-híd" építése miatt: Törökbálint irányába a Budaörs, MÁV-állomás megálló után lefordultak az autópályára Budapest irányába majd az Egér úton fordultak rá a Budaörsi főútra, ahol a 40-es buszok útvonalán közelítették meg Budaörsöt.

Külső oldal: A járatszám és a törökbálinti feliratok kisebbek.

Belső oldal: Mivel a terelés elsősorban a törökbálinti irányt érintette, itt módosultak a megállók, visszaúton egy rövid kitérő volt két, Budaörs, benzinkút elnevezésű megállóval. Egyéb változások: a csík sötétebb árnyalatú lett, a korszakra jellemző vastag járatszám alkalmazása, a megállólista a korszakban néhány járatnál használt típus. Megálló átnevezése: Petőfi utca -> Petőfi Sándor utca.

Évjárat: 2000. november 29, a munkálatok befejezése és 2001. május 1. (140, 172 beindítása) között készült. A határátlépést jelző csík utólag, átlátszó matricával került rá.

Külső oldal: A járatszám kövérebb, a törökbálinti feliratok vékonyabbak, de nagyobbak.

Belső oldal: Az eredeti útvonalas (1999-es) szériához képest csak annyi tartalmi különbsége van, hogy a gimnáziumnál 40 helyett 40-est jelöl. A táblázat viszont itt is átdolgozásra került, az előző - terelt - szériához hasonlóan. A belső járatszám vékonyabb. Véletlenül alulra is "átszállási kapcsolatok" felirat került.

Évjárat: 2002. október 1. (Budaörs-busz beindítása)  - 2003 első fele (kialakítása miatt) - a korszakban néhány járatnál alkalmazott pufibetűk kiakalakítás

Belső oldal: Új járatok: Budaörs-busz (2002. október 1.), 40E busz (2002. május 7.), 140 és 172 (2001. május 1.). Kamaraerdő felé 2002. szeptember 6.-tól megszűnt a Károly király út megálló a Szabadság út - Károly király út csomópont átadásával, ezzel egyidejűleg a másik irányban ilyen megálló létesült. Szintén ekkor az ERBE megálló neve Kinizsi utca lett, a Petőfi utca pedig Petőfi Sándor utca. Ezen kívül Budatejnél egy elmaradt 72-es átszállást pótoltak.

Évjárat: 2005. február (BUDATEJ megállóhely átnevezése)

Külső oldal: A 2000-es széria külső jegyeivel, de a törökbálinti végállomás nagyobb betűkkel lett kiírva, Kamaraerdő feliratát pedig balra igazították.

Belső oldal: Megállóhelyek átnevezése: BUDATEJ -> Tó utca - MÁV-állomás, Betonútépítő Vállalat -> Vasút utca. Új járat: 140E

Évjárat: 2005. december 1. (időszakos útvonal módosítás)

Külső oldal: A Munkácsy Mihály utca után nincs kötőjel.

Belső oldal:  Az autóbuszok útvonala 2005.12.01-től időszakos jelleggel módosult: egyes indulások betértek a MÁV-állomáshoz, a korábbi Budaörs, MÁV-állomás megállóhely neve Agip utcára módosult. A logó lejjebb helyezve, "kapcsolatok" helyett "lehetőségek".

Évjárat: 2006 második fele - 2007. március (puha műanyag, de még nem dátumozott)

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk, ismét van kötőjel a Munkácsy Mihály utca után.

Belső oldal: Határátlépésről tájékoztató szöveg megjelenése. Tartalmi különbség nélkül.

Évjárat: 2008. augusztus 21., az új paraméterkönyv utáni első széria. A viszonylaton útvonal- és megállóváltozás nem történt. A Szabadság utca a táblázatos szériák mindegyikén "Szabadság út"-ként van jelölve.

Évjárat: 2008. november. Matricás. A csík eltérő helyzetén kívül nincs különbsége.

Évjárat: 2009. március 1. (megálló átnevezése). Matricás.
 
Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb betűk.
 
Belső oldal: Stílus: vékonyabb vonalas, jobban átlátható táblázat. Megálló: átnevezés - Szent István utca -> Harangláb.
 
 
 
Évjárat: 2010. május. Matricás.

Külső oldal: A korszakra jellemző kék színű, Zurich karakteres kialakítás.

Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, intézmények, kerületek feltüntetésével, övezeti határokkal. Megállók: Tetra Pak -> Budaörs, Tetra Pak, Szabadság út -> Szabadság utca (utóbbi eddig tévesen volt útként jelölve). Hiba, hogy a csak Kamaraerdő felé létező Baross Gábor utca megállót mindkét irányra jelzi. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: 2010. július. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal:  Korrigálták a hibás Baross Gábor utca megállót a hurokrész teljes átrendezésével. A matrica aljából a felragasztás során túl sokat vágtak le.

 
Évjárat: 2011. január. Matricás.

Külső oldal: E hónaptól kezdve elhagyják a csíkozást a határt átlépő járatoknál.

Belső oldal:  Stílus: a belső járatszám is csík nélkül. A Budapest-bérlet övezeti sávja az átszállási résznél is szürke hátterű. A logó kisebb. Megálló: Budaörs vasútállomás időszakos megállási rendről tájékoztatás. Egyéb átszállások: 288-289-es viszonylatok törlése, azok magán-üzemeltetése miatt.

Évjárat: 2012. január. Matricás.

Külső oldal: Nem változott.

Belső oldal: Stílus: BKK logót is feltüntettek, a logók mérete szokatlanul kicsi. Átszállások: 188E feltüntetése a Hídépítő Zrt-nél. Egyéb szerkesztés: A budapesti díjtermékek övezethatára a Repülőgépes Szolgálatig rövidült, a sávos és a szöveget ennek megfelelően módosították. Emelett a tájékoztatóban külön van részletezve a budaörsi és a törökbálinti helyi bérlet, és további szöveggel egészült ki a budapesti bérletre vonatkozóan.

 
Évjárat: 2013. február. Matricás.

Külső oldal: Rövid ideig használt, összenyomott Zurich karakterek

Belső oldal: Stílus: Átmeneti időszak, ahol már csak BKK logót használnak (felülre helyezve), valamint az átszállási piktogramok a Frutiger korszakra jellemzőek. Az intézmények közül sokat töröltek. Hálózati változás: február 1-től új járat a 140i. Egyéb átszállások: iránymegjelölés feltüntetése több járat esetén, Bartók Béla utcánál a 755, 758 járatok törlése (másütt már jelezve vannak). Egyéb szerkesztés: A Budapest-bérletek övezeti sáv kiegészítése a Budapest-jegyek szövegrésszel.

 
2014. március 29-től, a 4-es metró átadásával összefüggésben a Móricz Zsigmond körtérig közlekedik, kamaraerdei szakaszát a 287-287A új járatok szolgálják ki.

Évjárat: 2014. március 29. Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Frutiger karakterekkel, az új végállomásnak megfelelően.

Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal), a tájékoztató szöveg felülre helyezésével. Megállók: az új szakaszon túl, a régi szakaszon új megálló Nyár utca néven, továbbá Autópálya Főmérnökség -> Légimentők, a Tetra Pak megállóból Móricz Zsigmond körtér felé törölték a Budaörs előtagot. Hálózati változások (csak a régi szakaszt vizsgálva): megszűnt: 140i, 172E, 240. Új járat: 140A, 140B, 172 (hibásan 171-nek jelölve), 287, 287A.

 
2015. augusztus 31-től útvonala Kelenföld vasútállomásig rövidült, míg Törökbálint belterületén útvonala jelentősen módosult (a 172-173 járatok új rendszere miatt).

Évjárat: 2016. november, puha műanyag. Készült táblára nyomott és matricás kivitelben is.

Külső oldal: Az új végállomásnak megfelelően. A karakterek nagyobbak. A járatszám függőlegesen összenyomott.

Belső oldal: Stílus: A tájékoztató szöveget törölték, az övezeti sávok színei változtak. Megállók: az új szakaszon túl, a régi szakaszt nézve: Tó utca - vasútállomás -> Törökbálint vasútállomás, Tetra Pak / Budaörs, Tetra Pak -> egységesen Tetra Pak, Hídépítő Zrt. -> Gyár utca. Hálózati változás: az M4 utáni hálózat felülvizsálgatával összefüggő járatváltozások.

 
 
2019. május 11-étől a megszűnő 758-as busz diósdi szakaszának pótlása miatt Törökbálinttól Budatétény vasútállomásig hosszabbították, korábbi útvonalán pedig 88A jelzésű betétjárat indult.

Évjárat: 2019. május 11. Volános táblákra jellemző kialakítás: puha műanyag, matricás és belső oldala üres

Külső oldal: Az új végállomásnak megfelelően, a korszakra jellemző újbalos kivitelben. Viszont a rövidítés ritkán fordul elő az újbalos táblák esetén.

88A

1992 szeptember 1-jétől több hónapon át a Budaörs, benzinkúti felüljáró felújítása miatt a 88-as két részre bontva közlekedett. A 88-asok Törökbálint, Munkácsy Mihály utca - Budaörs, Csata utca között, 88A jelzéssel pedig a lentebb olvasható végpontok között közlekedett járat. Duplaoldalas kivitel:

2019. május 11-étől a megszűnő 758-as busz diósdi szakaszának pótlása miatt a 88-ast Törökbálinttól Budatétény vasútállomásig hosszabbították, korábbi útvonalán pedig 88A jelzésű betétjárat indult.

Évjárat: 2019. május 11. Volános táblákra jellemző kialakítás: puha műanyag, matricás és belső oldala üres

Évjárat: 2019. május 11. Volános táblákra jellemző kialakítás: puha műanyag, matricás és belső oldala üres. A hajnali és a késő esti órákban egyes menetek a Nyár utca helyett a Márta utcához közlekednek.

88B

2015. augusztus 31-étől a 88-as busz a Móricz Zsigmond körtér helyett csak a Kelenföld vasútállomásig jár. 88B jelzéssel az első hajnali és az utolsó esti járat betért a Budaörsi lakótelephez.

Évjárat: 2015. augusztus 31., duplaoldalas kivitel, puha műanyagból, mindkét oldalán táblára nyomott.

2019. május 11-étől a megszűnő 758-as busz diósdi szakaszának pótlása miatt a 88-88B járatokat Törökbálinttól Budatétény vasútállomásig hosszabbították.

Évjárat: 2019. május 11. Volános táblákra jellemző kialakítás: puha műanyag, matricás és belső oldala üres

2019. december 14-én üzemzárással megszűnt.

89

Évjárat: 1983. augusztus (83-as troli indulása) - 1988. január (12A,12-es megszűnése), ezen időszak alatt a megállónevek sem változtak.

A járat útvonala a végállomási körforgalmi szakaszon jelentősen módosult.

 

Évjárat: 1990 első fele

Külső oldal: A végállomás József körút megnevezését ekkor módosították Blaha Lujza tér /Népszínház utca/ névre. A módosított útvonal során a Bláthy Ottó utcát jelölték ki végállomásnak.

Belső oldal: Megszűnt a 12A, 12-es járat (1988. január), a 12-es lerövidült (1989. szeptember). Az összes lehetséges átszállás jelölve lett. A tábla csak a Bláthy Ottó utca megállóig jelzi az útvonalat, ezért tűnt el az Üllői út és a Nagyvárad tér megálló, illetve az új szakasz megállói sem látszanak.

Évjárat: 1993, utolsó széria

Belső oldal: Ekkor már célszerűnek találták a visszautat is megjelölni, amelyre valóban szükség is volt az eltérő útvonal miatt. A Nagy Fuvaros utca egybe lett írva, a megnevezést már a 80-as évek vége óta így használták, de a táblákon csak ekkor jelent meg. Kulich Gyula tér -> Kálvária tér, Mező Imre út -> Orczy út. Érdekes a metró piktogram helyett számmal és betűvel történő kiírása - ez a kései balos szériákra volt jellemző, innen ered a gyártási dátum is.

1994. június és október között nagyszabású víznyomócsőcsere munkálatok miatt a Moszkva tér és Blaha Lujza tér között a 4-6 villamosok helyett pótlóbuszok közlekedtek, melyek csuklós járművei a 89, 99, 99-es buszok végállomásán vették fel az utasokat. A nagy tumultusra hivatkozva a vállalat "ideiglenesen" szüneteltette az egyébként nem túl nagy kihasználtságú 89-es autóbuszt, majd a munkálatok befejeztével már nem látták indokoltnak újraindítását, ezért októberben döntöttek végleges eltörléséről. Hasonló körülmények között szűnt meg később az 1-es járat is.

89E - logikai sorrend miatt lásd lentebb, a 89-es után

89

A gyáli járatok 2006 októberi átszervezésekor, a még szabad jelzések felhasználásával új viszonylat indult, 89-es számon.

Évjárat: 2006. október 1., puha műanyag, a járat indulására készítve.

Garázsmeneti tábla, szintén puha műanyagból, a járat indulására készítve.

Évjárat: 2007. március előtt (puha műanyag, de még dátumozatlan). A csík típusa változott: ferdén vágott helyett vízszintesen vágott végű.

Belső oldal: Egyetlen különbsége, hogy a Határ útnál 66-os helyett 66-ost jelöl.

A járat jelzése 2008.08.21-től 89E-re változott.

89E

Évjárat: 2008. augusztus 21, vélhetően még a hónap elején-közepén legyártva. Az egyik első pk utáni tábla, melyet még közvetlenül a táblára nyomtak, és a régi végállomásnévvel (Kispest, Határ út) készült. Duplaoldalas.

Évjárat: 2008. augusztus vége, matricás, duplaoldalas kivitel. Továbbra is régi végállomásnévvel. A járatszám nagyobb méretű és nincs összenyomva függőlegesen, mint az előző szérián.

Évjárat: 2009. március. Matricás.

Külső oldal: A hivatalos végállomásnévnek megfelelően, piktogrammal. Ezáltal a járatszám kissé összenyomva, valamint a gyáli végállomás kisebb karakterekkel.

Évjárat: 2010. március. Matricás.

Külső oldal: Korszakra jellemzően Zurich karakterekkel, kék színben, kék színű piktogrammal.

Belső oldal: Stílus: A korszakra jellemző "vonalcsíkos" kialakítás, övezethatárok feltüntetésével. Intézményeket viszont nem jelöl. Megállóváltozás nem történt. Az átszállások részletezésére az eltérő kialakítás miatt nem tértem ki.

Évjárat: dátum szerint 2010. augusztus, de a csík hiánya miatt inkább 2011. januárra datálnám (a 1008-as 84E például még csíkkal készült). Matricás.

Külső oldal: Csík nélkül, egyebekben változatlan.

Belső oldal: Stílus: a belső járatszám is csík nélküli. Intézményneveket is feltüntet. Határ út után metrópiktogram. A helyi bérlet érvényességi sávja vékonyabb. Megálló: átnevezés május 1-től - Fiume utca -> Naszód utca (Használtcikk piac).

Évjárat: 2012. január. Matricás.

Külső oldal: Új típusú metrópiktogram és P+R feltüntetése.

Belső oldal: Stílus: belül is új típusú metrópiktogram. A Budapest felirat mellett a kerületek részletezése. BKK logó megjelenítése, ezáltal a logóméret csökkent. Volán járatok esetében piktogram használata. Megálló: a korábban is létező, de fel nem tüntetett időszakos Távíró utca megálló feltüntetése. Átnevezés - Pestszentimre vasútállomás -> Pestszentimre vasútállomás (Nagykőrösi út). Átszállások: elmaradt 54, 55, 66E, 94E átszállások feltüntetése, Kéreg utcánál nagy rágyaloglási távolság miatt 194, 199-es átszállások törlése. Egyéb: Budapest-bérlet övezethatára a Kalász utcáig rövidült, ezért a sávozás is változott.

Évjárat: dátum szerint 2012. január valójában 2012. december - 2013. január lehet. Készült matricás és táblára nyomott kivitelben is.

Külső oldal: P+R törlése, emiatt a metrópiktogramot középre igazították.

Belső oldal: Stílus: csak BKK logó van rajta, amit felülre helyeztek. Az átszállási sáv sötétebb szürke árnyalatú. A díjtételekről szóló szöveg a Budapest-jegyekkel, környéki-helyközi vonaljegyekkel kiegészült - az övezeti sávok ugyancsak kiegészítve, emiatt a "Gyál" feliratot félig kitakarja.  Egyéb: Határ út mellett posta feltüntetése.

Évjárat: 2014. május 29. (Volán üzemeltetésre). Mindkét oldalán táblára nyomott, puha műanyagból.

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, piktogram helyett M jelöléssel.

Belső oldal: Stílus: új típusú vonalcsíkos kialakítás (kerületek, intézmények megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal, áthelyezett tájékoztató felirattal). Hálózati változások: új járat a 194B, megszűnt a 166A. Egyéb szerkesztések: feltüntették a 633-as volán járatot is. A Távíró uca időszakos jellegét két nyelven is jelzi.

Évjárat: 2016. szeptember. Mindkét oldalán táblára nyomott, puha műanyag -  Volán szolgáltató részére.

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb karakterekkel.

Belső oldal: Stílus: A részletes tájékoztató szöveg törölve, 55-ös biztosított csatlakozás jelzése. Az övezeti határok zöld színben és megváltozott stílusban. Az időszakos megálló információs keretének törlése. Hálózati változások: új járat a 66B, továbbá a 181-es szombatonként érinti a Nagykőrösi út / Határ utat. Megállók: Nagykőrösi út (Határ út) -> Nagykőrösi út / Határ út. Egyéb átszállások: Nem jelöli a 633-ast, mivel a Budapesten belüli köztes megállói megszűntek. Eke utcánál 266-ost jelöl, a többi átszállást törölték (máshol jelezve vannak).

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (90-TŐL)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$