bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
Temetői járatok

Temetői járatok

"R"Járat

Évjárat: 1987, az R1 temetői járat ettől az évtől kezdve R jelzéssel közlekedett, mivel a többi számjelzéses R addigra megszűnt.

Piros színben is készült ugyanezzel a grafikával:

A járat 1987 és 1988 években még az Árpád hídtól, 1989-től már csak az Örs vezér teréről indult. Utoljára 1991-ben közlekedett.

"R1"járat

Évjárat: 1978

A táblán utólag lekaparták az 1979-ben megszűnt járatokat (Örs vezér terénél a 76,85A,131,133)

Fémszéria is készült szintén 1978 körül.

1981-től a végállomás neve Váci út lett, de a helyszín nem változott, a II-es körönd helyett a III-ashoz közlekedett.

Ezen a táblán eredetileg még "II-os körönd" volt olvasható, amit filccel "III-as körönd"-re egészítettek ki.

Később szinte évente változott, hogy melyik köröndhöz érkezik a járat, ezért egyszerűen csak Új köztemető lett kiírva.

Számjelzése 1987-től kezdve "R" lett, mivel a többi számos R járat addigra megszűnt.

8A

A járat előzményeiről a 8B pontjában olvashatsz. 1995 és 2001 között közlekedett minden évben a halottaknapi időszakban.

8B

1990-ig a Kis Ferenc térig közlekedő 8A-t sűrítették a halottak-napi időszakban, viszont miután annak útvonala a Gazdagréti lakótelepig lett meghosszabbítva, szükségessé vált egy temetői betétjárat megszervezése. Ez a viszonylat a 8B jelzést kapta és kizárólag 1990,1991 és 1994 években közlekedett.

1990 és 1991-ben használt tábla

1994-ben használt tábla immár Rácz Aladár út jelöléssel (a Kis Ferenc tér 1993 óta Márton Áron tér), Március 15. tér pedig két sorban

1995-ben a 8A megszűnésével szabaddá vált a jelölés, így a továbbiakban minden évben 8A jelzéssel közlekedett.

18A

Ez a temetői járat 1994-ben közlekedett utoljára.

Ez a duplaoldalas tábla az utolsó évben (1994) készült:

19A

1994

Ez a duplaoldalas tábla 1999-ben készülhetett, amikor is a járat újraindult 5 év szünet után. Ezúttal már nem a Szent Imre térről, hanem a Gubacsi útról indult.

Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.

A 2008-as időszakban után már 36A jelzéssel közlekedett

30A

A járat 1993-tól közlekedett minden évben halottak napján. Ez a tábla 1993-ban készült.

Ez már a Megyer, Szondi utcás széria, valószínűleg 1998 körül készült.

Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.

A 2007. évi temetői forgalomra megállós széria is készült puha műanyagból.

A 2008. évi temetői forgalomra már foglalt volt a 30A jelzés, ezért 30B-ként közlekedett

30B

A korábbi 30A táblákat az első 1-2 évben újramatricázva felhasználták:

A 2008-as temetői forgalomra készült, matricás, duplaoldalas kivitel. A végállomás a Szondi utca volt, de a táblákon a temetőt tüntették fel:

Évjárat: 2010, temetői forgalom. Korszakra jellemző Zurich karakterekkel, duplaoldalas, matricás.

Évjárat: 2011, temetői forgalom. Új típusú metrópiktogram, mely a végállomás utánra lett helyezve. Duplaoldalas, matricás.

Évjárat: 2012, temetői forgalom, az első megállós széria. Matricás.

Külső oldal: A Szondi utcát tünteti fel. Az újpesti felirat nagyobb, a járatszám és a megyeri végállomás kisebb.

Évjárat: 2013, temetői forgalom. Matricás.

Külső oldal: korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítás, a metró-piktogram helyett "M" jelölést használ.

Belső oldal: új típusú vonalcsíkos kialakítás (intézmények, kerületek megjelölése nélkül, világosabb árnyalatokkal). Több átszálás esetén iránymegjelölés történt.

Évjárat: 2014, temetői forgalom. Mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb, de vastagabb betűk (legjobban a "G" szárán vehető észre).

Belső oldal: A 4-es metró átadása után a viszonylat megállóinak jelentős részét átnevezték. Az átszállásokban nincs változás.

36A és B

A korábbi 19A járat 2008-2010 között 36A jelzéssel közlekedett, 2011-től 36B jelzést kapta (mivel a 36A jelzés az augusztus 20-i járatok részére lett fenntartva).

A régi 19A táblákat először 36A, majd 2011-től 36B fedvénnyel látták el.

Évjárat: 2014, temetői forgalom. Mindkét oldalán táblára nyomott. A végállomásnév Jahn Ferenc kórházra egyszerűsödött.

Évjárat: 2015, temetői forgalom. Matricás.

Külső oldal: A végállomás neve Gubacsi út / Határ út lett, a hosszabb név következtében a járatszám jobbra tolódott és a másik végállomás háromsoros lett. A járatszám nagyobb.

Belső oldal: Megállóváltozás: a végállomás átnevezésén kívül nincs. Hálózati változások: A 3-53 vágányfelújítást véget ért, ismét villamosok közlekednek. Megszűnt a 135A. Átszállások: 119, 166-os feltüntetése és a vasútállomás nevének kiírása Pesterzsébeten.

38A és 38B

Ebben a formában ez a temetői járat 1990, 1991 halottak napján és 1995-től minden évben közlekedett (Ekkor ugyanis a 38A jelzés már foglalt volt). Mivel már Szent Imre teres, 1991-ben készülhetett.

1992,1993,1994 években 38A jelzéssel közlekedtek a temetői járatok, mivel a jelzés szabaddá vált. A tábla kialakításából adódóan (tojáslogósaknál használt vékonyabb betűk), szinte biztosan az 1994-es alkalomra készült, és azután többet nem is volt használva.

1995-től a 38A beindítása miatt ismét B jelzéssel közlekedtek. Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.

2008-as temetői forgalomra készült, matricás és duplaoldalas kivitel:

2012-es temetői forgalomra készült, matricás, korábbi HÉV-pótlótábla felhasználásával:

2013-as temetői forgalomra készült, matricás kivitel a korszakra jellemző kialakításban:

2014-es temetői forgalomra készült, mindkét oldalán táblára nyomott.

Külső oldal: nem változott.

Belső oldal: Hálózati változások: Szigetszentmiklós közlekedésének átszervezése, új járat a 238-as, továbbá a Volán járatok esetén is változások történtek. Átszállások: jelentős mértékben átszerkesztések Csepel központjában, többnyire egyik megállóból másikba helyezés. Megállók: Vas Gereben utca megállónév használata mindkét irányban.

2015-ös temetői forgalomra készült, táblára nyomott és matricás kivitel egyaránt készült.

Külső oldal: Ettől az évtől kezdve Hárosi Csárdáig hosszabbítva. Ezen kívül a járatszám karakterei egymáshoz közelebb lettek húzva.

Belső oldal: Átszállások: elmaradt átszállások feltüntetése: 36, 152, továbbá a P+R kapcsolat Csepel H-hoz helyezése.

58A

Ez a tábla a 80-as évek végén készült. A járat minden évben közlekedett a halottaknapi időszakban.

A Budafoki tér elnevezése 1989 áprilisától Savoyai Jenő tér.

A járat 1999-től a Törley térről indult. Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú műanyagra. Gyártási éve 2003-ra tehető.

A 2008-as mindenszentekkor már Savoya parktól indult. Duplaoldalas, matricás kivitel 2008-ból:

MAN SL223 járművekben alkalmazott számkocka, karakterenként matricából:

Évjárat: 2012. november, matricás. Korszakra jellemző kék Zurich karekterekkel.

Évjárat: 2013. október, matricás. Korszakra jellemző Frutiger karakteres kialakítással. Kívül-belül ellentétes végállomáselrendezéssel.

Belső oldal: 33E -> 133E.

2014-től 158B jelzéssel közlekedik.

68A

1987-ig a Vas Gereben (Vörös Október utca) végállomástól közlekdett ez a járat, 1987 mindszentektől kezdődően Kőbánya-Kispestig rövidült. Új táblát nem akartak készíteni, a régi feliratot lecsiszolták és rászitázták a Kőbánya Kispest Máv Áll. feliratot, de láthatóan rosszul mert a szitázásnál a régi felirat egyes részei rajzolódtak csak ki (megfigyelhető három sorban a kiírni kívánt végállomás: Kőbánya - Kispest - Máv-áll.)

1988 körül: már hibátlanul, új táblaalapra készült

1994 körül készült széria, a járatszám vékonyabb, elnyújtott.

Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.

2012-ben és 2013-ban a Határ útról indult. A Gőzmozdony utca megállót több darabon ismeretlen okból leragasztották. Matricás kivitel.

2014-ből 68B jelzéssel közlekedik és ismét Kőbánya-Kispestről indul, de Kispestre is betér.

82B

1994-ben és 1995-ben közlekedett temetői járatként.

1994-es kiadás

1995-ös kiadás, a végállomás nem, csak a megnevezés változott.

95A

Ez a járat a 70-es évektől (egy-két év megszakítással) 2006-ig minden évben közlekedett.

80-as évek közepe

80-as évek vége, 90-es évek eleje, immár helyes tagolással, a Keleti Pu. feltüntetésével. Ez a széria még 2008-ig használatban volt

Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.

118

A járat 2004-2007 között közlekedett a temetői forgalom idején.

Évjárat: 2007. október, puha műanyag

Az új paraméterkönyv bevezetésétől 218A jelzéssel, a Szentlélek tértől közlekedett.

160

A járat az 1999-es év halottaknapi időszakában közlekedett, ekkor még jelzés nélkül.

A 160-as jelzést csak a 2000. évi halottaknapi időszakban kapta meg. 30 percenként közlekedett, 3db Ikarus 415-ös teljesített szolgálatot. Az alkalomra újlogós betűtípusú duplaoldalas tábla készült, de még lekerekített sarkú műanyagra.

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$