Évente néhány alkalommal közlekedő járatok
26A
1988-ban a 26-os útvonala az Árpád hídig hosszabbodott, korábbi útvonalán 26A jelzéssel indult járat, mely csak nyáron, hétvégi és munkaszüneti napokon közlekedett strandolásra alkalmas idő esetén. A táblát az akkori 26-os balosból alakították ki, megállólistája megegyezik vele, de a 12A és 12-est hézagot hagyva kitörölték (januárban megszűntek).
Évjárat: 1996 május, puha műanyag, utolsó széria.
A járatra csak ez a két széria készült. 1997-ben közlekedett utoljára. A járat menetrendje a Mgh. táblák - Egyéb pontban megtalálható.
63A
A járat a 90-es évek elejéig közlekedett különböző katonai rendezvények, eskütételek idején. Ez a tábla még a 80-as években készült, erre utal az elnyújtott A betű is.
Ez egy későbbi széria, a 90-es évek elejéről. A két irány megcserélődött, az A betű a megszokott méret lett, a hűvösvölgyi végállomás 3 sorba került.
A járat 2004-ben állandó viszonylatként indult újra, ennek táblái a normál számozás szerinti menüben megtalálhatóak.
71A
Ez a járat csak nyaranta közlekedett strandolásra alkalmas idő esetén 1985 június 1-től. Utoljára 1998-ban járt.
A járat menetrendje a Mgh. táblák - Egyéb pontban megtalálható.
156H
A járat 2000-ben indult, csak a síelésre alkalmas hómennyiség lehullásakor közlekedett. Erre létezésének 8 éve alatt mindössze egyszer került sor.
KINCSEM PARK JÁRAT
2004. október 13-ától 2006. december 31-éig lóversenynapokon közlekedett.
SÍ
A járat a 156H-val azonos rendeltetésű volt. A tábla 1989 körüli lehet (egy vonaljegy ára ekkor volt 6 forint). Állapotát festőműhelyben történt felhasználásnak (fényezéskor az ablakokat fedték el vele) köszönheti. A járat 1992 körül szűnt meg.
A járat menetrendje a Mgh. táblák - Egyéb pontban megtalálható.
Telkesjáratok
Az úgynevezett telkes járatok 1982 márciusában indultak be, amikorra is a budapesti agglomerációban már jelentős számban épültek hétvégi nyaralóházak, amely végpontokhoz minden év máciusa és november hónapja között közlekedtek e járatok fél órás-órás követéssel. Utoljára 1989-ben jártak, akkor már csak napi 3 alkalommal. A bérlet nem volt érvényes, két darab vonaljegyet kellett váltani.
T1
Évjárat: 1987 körül (utazási igazolványt nem ír).
Évjárat: 1989 körül
A bérletes szöveg már nem tartalmaz felkiáltójelet.
A viteldíjak változása után matricákkal látták el a régi táblákat:
T2
Évjárat: 1985 körül (utazási igazolványt is ír még)
Évjárat: 1987 körül
T3
Évjárat: 1985 körül (utazási igazolványt is ír még)
Évjárat: 1987 körül
T4
Évjárat: 1985 körül (utazási igazolványt is ír még). A viteldíjak változása után matricákkal látták el a régi táblákat.
Évjárat: 1987 körül
Évjárat: 1988 körül
A viteldíjas rész balra lett húzva.
A viteldíjak változása után matricákkal látták el a régi táblákat.
Évjárat: szintén 1988 körül, apró különbség a zárójelet és a viteldíj felirat elhelyezkedését illetően.
Ugyanaz a széria, még matrica nélkül.
Ideiglenes forgalomkorlátozás miatt közlekedő járatok
7C TEHERMENTESÍTŐ JÁRAT
2003 március végétől augusztus végéig közlekedett. Indításának oka a Bocskai úti aluljáró építése volt, a 7A járatot tehermentesítette és a kiskörúti járatokat pótolta.
Hibás széria: egyik oldala 7C, de fehér kerettel, másik oldala 47V
8M TEHERMENTESÍTŐ JÁRAT
1996.február 15 - március 8 között közlekedett. A Hegyalja út és Alkotás utca kereszteződésében nagyszabású víznyomócső fektetési munkákat végeztek ezen időszak alatt. A 139-es járatot termentesítette a vonal. Érdekes hiba a megállólistában, hogy lemaradtak a busz és villamospiktogramok.
A járat menetrendje a Mgh. táblák - Egyéb pontban megtalálható.
29A
1986 szeptember elejétől október 10-ig közlekedett. Zöldmálon vízcsőcsere munkálatok zajlottak, ezért a 29-es buszok két részre bontva közlekedtek. A Kolosy tér és a Felső-zöldmáli úton közlekedett a 29A jelzésű járat.
47V
2003 március végétől augusztus végéig közlekedett. Indításának oka a Bocskai úti aluljáró építése volt.
Évjárat: 2003.március 31. (első ütem)
Évjárat: 2003.június 3.
Belső oldal: Budafok felé új megálló Szerémi sor néven. A 41-es villamos helyett pótlóbusz közlekedik. Útvonala a Fővám tér felé módosult a Szent Gellért tér környékén.
88A
1992 szeptember 1-jétől több hónapon át a Budaörs, benzinkúti felüljáró felújítása miatt a 88-as két részre bontva közlekedett. A 88-asok Törökbálint, Munkácsy Mihály utca - Budaörs, Csata utca között, 88A jelzéssel pedig a lentebb olvasható végpontok között közlekedett járat.
142
2002.július 13 és július 28 között közlekedett.A Szentendrei Hév vonalán a Batthyány tér és Békásmegyer között pályafelújítást végeztek. Ezen a szakaszon Hév pótló autóbuszok közlekedtek, és ezek mellett csúcsidőben egy tehermentesítő járat is járt a Szentlélek térről 142-es számmal az alábbi megállókkal:
-
Szentlélek tér
-
Köles utca
-
Aquincum
-
Pünkösdfürdő utca
-
Békásmegyer
206
1999 augusztus 30. és szeptember 27. között közlekedett. A Déli pályaudvaron vágány és peronfelújítási munkákat végeztek, emiatt a vonatok legnagyobb része csak az Etele tér kelenföldi pályaudvarig közlekedett. Ezen időszak alatt közlekedett hétköznap a tehermentesítő 206-os 5-10 perces követési idővel 2db IK260, 2db IK415, 2db IK280 típusú autóbuszokkal
Az alkalomra valószínűleg a figyelemfelkeltés miatt is zöld alapon fehér betűs tába készült. duplaoldalas kivitel
2001 október 16 - 2001.december 31 között ismét közlekedett. A Volánbusz Rt. az Erzsébet téri buszpályaudvar bezárása miatt autóbuszainak egy részét az Etele téri Volán pályaudvarról indította.
Az Etele téri várható nagy utasforgalomra való tekintettel a BKV Rt. 206-os jelzéssel új autóbusz járatot indított ideiglenes jelleggel. Megállók:
-
Bártfai utca
-
Kelenföld, városközpont
-
Szent Imre kórház
-
Kosztolányi Dezső tér
TÉTÉNY2-BUSZ
A Bartók Béla út átépítése idején a villamosforgalom átmeneti korlátozása miatt az érintett útszakasz forgalmának segítésére tehermenetesítő járatot indítottak Tétény2 jelzéssel. 2002. május 7. és 2002. augusztus 30 között közlekedett hétköznap a reggeli és délutáni csúcsforgalomban.
Évjárat: 2002. május, a járat indulásakor. Kötőjelek nélkül készült, ezeket utólag matricával pótolták.
Évjárat: 2002. június 10. (új megállók létesítése)
Külső oldal: Immár gyárilag is kötőjellel.
Belső oldal: A kötőjel itt is pótolva. 3 új megállópár. A 4-es villamost az Október huszonharmadika utca helyett hibásan a Savoyai Jenő térnél jelöli.
V
Évjárat: 1996 augusztus, korszakra jellemző puha műanyag
A Fehérvári út és a Nagykörút villamosvágányainak felújítása miatt közlekedett 1996. augusztus 8. - október 22.
Belső oldal: Érdekessége a más táblákon ekkor még egyáltalán nem használt Rt-s logó. Hibája: A Blaha Lujza tér felé Etele út helyett Etele teret jelöl.
Temetői járatok
"R"Járat
Évjárat: 1987, az R1 temetői járat ettől az évtől kezdve R jelzéssel közlekedett, mivel a többi számjelzéses R addigra megszűnt.
A járat 1987 és 1988 években még az Árpád hídtól, 1989-től már csak az Örs vezér teréről indult. Utoljára 1991-ben közlekedett.
"R1"járat
Évjárat: 1978
A táblán utólag lekaparták az 1979-ben megszűnt járatokat (Örs vezér terénél a 76,85A,131,133)
Fémszéria is készült szintén 1978 körül.
1981-től a végállomás neve Váci út lett, de a helyszín nem változott, a II-es körönd helyett a III-ashoz közlekedett.
Ezen a táblán eredetileg még "II-os körönd" volt olvasható, amit filccel "III-as körönd"-re egészítettek ki.
Később szinte évente változott, hogy melyik köröndhöz érkezik a járat, ezért egyszerűen csak Új köztemető lett kiírva.
Számjelzése 1987-től kezdve "R" lett, mivel a többi számos R járat addigra megszűnt.
8A
A járat előzményeiről a 8B pontjában olvashatsz. 1995 és 2001 között közlekedett minden évben a halottaknapi időszakban.
8B
1990-ig a Kis Ferenc térig közlekedő 8A-t sűrítették a halottak-napi időszakban, viszont miután annak útvonala a Gazdagréti lakótelepig lett meghosszabbítva, szükségessé vált egy temetői betétjárat megszervezése. Ez a viszonylat a 8B jelzést kapta és kizárólag 1990,1991 és 1994 években közlekedett.
1990 és 1991-ben használt tábla
1994-ben használt tábla immár Rácz Aladár út jelöléssel (a Kis Ferenc tér 1993 óta Márton Áron tér), Március 15. tér pedig két sorban
1995-ben a 8A megszűnésével szabaddá vált a jelölés, így a továbbiakban minden évben 8A jelzéssel közlekedett.
18A
Ez a temetői járat 1994-ben közlekedett utoljára.
Tulajdonosa szerint ez a duplaoldalas tábla az utolsó évben (1994) készült:
19A
1994
Ez a duplaoldalas tábla 1999-ben készülhetett, amikor is a járat újraindult 5 év szünet után. Ezúttal nem a Szent Imre térről, hanem a Gubacsi útról indult. A 2008 augusztusi változások után már 36A jelzéssel közlekedik.
Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekítettsarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.
30A
A járat 1993-tól közlekedett minden évben halottak napján. Ez a tábla 1993-ban készült.
Ez már a Megyer, Szondi utcás széria, valószínűleg 1998 körül készült.
Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.
A 2007. évi temetői forgalomra megállós széria is készült puha műanyagból.
A 2007-es szériát még 2008-ban is használták, 30B jelzéssel újra-matricázva (mivel ekkor már a 30A jelzést foglalt volt.)
38A és 38B
Ebben a formában ez a temetői járat 1990,1991 halottak napján és 1995-től minden évben közlekedett (Ekkor ugyanis a 38A jelzés már foglalt volt). Kialakítása ugyan korai (1990,1991) éveket tükröz, de nem kizárt, hogy 1995 után is használták.
1992,1993,1994 években 38A jelzéssel közlekedtek a temetői járatok, mivel a jelzés szabaddá vált. A tábla kialakításából adódóan (tojáslogósaknál használt betűk), szinte biztosan az 1994-es alkalomra készült, és azután többet nem is volt használva.
1995-től a 38A beindítása miatt ismét B jelzéssel közlekedtek. Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekítettsarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.
58A
Ez a tábla a 80-as évek végén készült. A járat minden évben közlekedett a halottaknapi időszakban.
A Budafoki tér elnevezése 1989 áprilisától Savoyai Jenő tér.
A járat 1999-től a Törley térről indult. Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú műanyagra. Gyártási éve 2003-ra tehető.
68A
1987-ig a Vas Gereben (Vörös Október utca) végállomástól közlekdett ez a járat, 1987 mindszentektől kezdődően Kőbánya-Kispestig rövidült. Új táblát nem akartak készíteni, a régi feliratot lecsiszolták és rászitázták a Kőbánya Kispest Máv Áll. feliratot, de láthatóan rosszul mert a szitázásnál a régi felirat egyes részei rajzolódtak csak ki (megfigyelhető három sorban a kiírni kívánt végállomás: Kőbánya - Kispest - Máv-áll.)
1988 körül: már hibátlanul, új táblaalapra készült
1994 körül készült széria, a járatszám vékonyabb, elnyújtott.
Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.
82B
1994-ben és 1995-ben közlekedett temetői járatként.
1994-es kiadás
1995-ös kiadás, a végállomás nem, csak a megnevezés változott.
95A
Ez a járat a 70-es évektől (egy-két év megszakítással) 2006-ig minden évben közlekedett.
80-as évekbeli darab
A 90-es évek elején készülhetett, immár helyes tagolással, a Keleti Pu. feltüntetésével. Sok maradt meg belőle, még az Akácfa utcai táblaeladások terméke is volt.
Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.
118
A járat 2004-2007 között közlekedett a temetői forgalom idején.
Évjárat: 2007. október, puha műanyag
Az új paraméterkönyv bevezetésétől 218A jelzéssel, a Szentlélek tértől közlekedett.
160
A járat az 1999-es év halottaknapi időszakában közlekedett, ekkor még jelzés nélkül.
A 160-as jelzést csak a 2000. évi halottaknapi időszakban kapta meg. 30 percenként közlekedett, 3db Ikarus 415-ös teljesített szolgálatot. Az alkalomra újlogós betűtípusú duplaoldalas tábla készült, de még lekerekített sarkú műanyagra.
Rendezvény miatt közlekedő járatok
AUTÓMENTES NAP - KÜLÖNJÁRAT
a 2004. szeptember 22-i autómentes napon 3 BKV különjárat közlekedett a rendezvényre: a Móricz Zsigmond körtérről, Flórián térről és az Örs vezér terétől, duplaoldalas táblákkal.
BABABOLYGÓ BUSZ
2002. május 5-én a Hungexpo területén megrendezésre került a Bababolygó c. rendezvény. Ennek alkalmából a BKV Rt. megbízásból egy rendkívüli, bababolygó viszonylatot közlekedtetett Ikarus 260-as autóbuszokkal Örs vezér tere – BNV VI. kapu – Népstadion – Pillangó utca – Örs vezér tere hurokjárati útvonalon.
Békásmegyer - Margit kórház járat
A járat egyszeri alkalommal közlekedhetett, a későbbi Békás-busszal azonos végpontokkal, de pontos részleteket nem ismerek.
Hungaroring járat
Az évente megrendezendő Forma 1-es versenyekre a BKV már az első futamtól kezdve (1986 nyara) indított járatot, mely az Árpád híd és Mogyoród városközpont között közlekedett.
Ez a duplaoldalas tábla a 90-es évek első felében készült. Ekkor már a Hungaroringre előreváltott jegy nélkül is igénybe lehetett venni.
Különjárat, Nyugati tér
Erről a tábláról sajnos nincsen információm. Kialakításából ítélve a 90-es évek végén készülhetett és valamilyen rendezvény miatt közlekedhetett.
Különjárat, Moszkva tér
Erről a tábláról sajnos nincsen információm. Kialakításából ítélve a 90-es évek végén készülhetett és valamilyen rendezvény miatt közlekedhetett.
MARGITSZIGETI CÉLJÁRAT
1999 júniusában az öttusa VB alkalmából.
MÁRIAREMETEI CÉLJÁRAT
A pünkösdhétfői majálisra a 90-es évek második felében több alkalommal is közlekedett céljárat.
Hagyományos betűtípussal is készült:
MÚZEUMBUSZ
2005-től minden évben a júniusban tartott Múzeumok Éjszakája rendezvénysorozat kapcsán közlekedő különjáratok. Duplaoldalas kivitelben.
A citromsárga szériák 2005-2007 közötti időszakban készültek (vélhetően a lekerekített sarkú "Belvárosi járat" tábla a 2005-ös évből való, a táblákat a következő években is felhasználták, új táblák legyártása mellett. A narancssárga digitális nyomtatáson a 2008. júniusi alkalomra készülhetett
MŰVÉSZETEK PALOTÁJA KÜLÖNJÁRAT
A MÜPA 2005. márciusi megnyitásához kapcsolódó különjáratok
PÁPALÁTOGATÁS
1996. szeptember 7-én II. János Pál pápa Győrbe látogatott, az eseményre az ország minden feléből érkeztek látogatók, sokan Budapesten keresztül utaztak hajnalban az ország keleti feléből jövet, hogy a Keleti pályaudvarról a Déli pályaudvarra átjussanak. Mivel a metró éjszaka nem járt, a BKV rendkívüli éjszakai járatot közlekedtetett, kizárólag aznap éjszaka és hajnalban, a metró üzemkezdetéig.
Puha műanyag, belső oldala üres.
R járat
A járat első alkalommal 1986 júliusában közlekedett a Budaörsi repülőtéri napok rendezvénysorozatára. Egyetlen megállója a Kosztolányi Dezső tér volt, kezdetben 6 forintos viteldíjjal volt igénybevehető (bérlet nem volt érvényes).
E táblát a 90-es évek elején használták.
1995. júliusában a 87B járat megszüntetésével felszabaduló jelzés miatt 87B jelzéssel közledett
87B
1995 szeptember vége az első alkalom amikor 87B jelzéssel közlekedett, később további (nem ismert dátumon) alkalmakkor közlekedtek a 90-es években:
2002. május 11-12 repülőnapok során is közlekedett 87B
SZIK különjárat
Az 1995-ben megszűnt 110-es pótlására indult, szerződéses járatként. SZIK = Szövetkezeti Ipari Központ.
UTE MÉRKŐZÉS KÜLÖNJÁRATI TÁBLA
A BKV több alkalommal indított különjáratot mérkőzésekre, amiről tudomásom van:
1992. október: UTE - Parma, 1995. április: UTE - Fradi, 1997. május: UTE - Fradi
~ 2003 körül készült tábla, Árpád hídi végállomással
SZÍNHÁZI JÁRATOK
1982. november 1. előtt használt széria, az Erkel Színház kiszolgálását ellátó járatról, mely a nagykörútról szállított utasokat, a Moszkva tér - Nyugati pu. felől érkezve
1984. május 7-től újraindult a járat,
1986. szeptember 1-től azonos számmal több járat is futott, az alább látható kettő tábla a városligeti körszínházhoz közlekedett, szintén a Nagykörútról, de a Petőfi híd irányából
Az Erkel színházat kiszolgáló, Nyugati pu. felől érkező járat, későbbi szérián itt már számjelzés nélkül:
Az Erkel színházat kiszolgáló színházi járat, a színház irányú menetekben használt táblával:
A városligeti körszínházat kiszolgáló, Petőfi híd felől érkező járat, későbbi szérián itt már számjelzés nélkül.
Tetszőleges felirattal, számmal kiegészíthető tábla, valaha 73E balos volt.
Az Erkel Színházhoz a 80-as évek végén a 7-es útvonalán is szerveztek járatot.
Virágkiállítás
A Hortus Hungaricus Virágkiállítás helyszínére a BKV részéről elsőként 2007-ben közlekedtek (09.21 - 09.23.) 3 helyszínről járatok. Nyugati pu, Pesterzsébet és Móricz Zsigmond körtér.
A táblák kivétel nélkül valamilyen régi tábla lecsiszolt alapjára készültek matricával. Duplaoldalas kivitelben.
A későbbi szériáktól onnan különböztethetők meg, hogy ezeken alul szerepel a budapesti kiindulási pont.
Vonatpótló
2008.04.18 - 20. között az újpesti vasúti híd nyári felújítását megelőző előkészítési munkálatok miatt a BKV vonatpótló buszokat közlekedtetett (a nyári hídlezárás folyamán már nem volt BKV által szervezett vonatpótlás, így e tábla csak ezen rövid időszakban volt használatban).
UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (Neves járatok)
UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE
|