bkvtablak
Autóbusz táblák
 
Trolibusz táblák
 
Villamostáblák
 
Általános utastájékoztató táblák és egyéb ágazatok
 
Ideiglenes és időszakos járatok (pl: temetői)

Évente néhány alkalommal közlekedő járatok

26A

1988. július 1-től a 26-os útvonala az Árpád hídig hosszabbodott, korábbi útvonalán 26A jelzéssel indult járat, mely csak nyáron, hétvégi és munkaszüneti napokon közlekedett strandolásra alkalmas idő esetén. A táblát az akkori 26-os balosból alakították ki, megállólistája megegyezik vele, de a 12A és 12-est hézagot hagyva kitörölték (mivel ezek 1988. januárban megszűntek).

Évjárat: 1996. május, puha műanyag, utolsó széria.

A járatra csak ez a két széria készült. 1997-ben közlekedett utoljára. A járat menetrendje a Mgh. táblák - Egyéb pontban megtalálható.

 

63A

A járat a 90-es évek elejéig közlekedett különböző katonai rendezvények, eskütételek idején. Ez a tábla még  a 80-as években készült

Ez egy későbbi széria, a 90-es évek elejéről.

A járat 2004-ben állandó viszonylatként indult újra, ennek táblái a normál számozás szerinti menüben megtalálhatóak.

71A

Ez a járat csak nyaranta közlekedett strandolásra alkalmas idő esetén 1985 június 1-től. Utoljára 1998-ban járt.

A járat menetrendje a Mgh. táblák - Egyéb pontban megtalálható.

156H

A járat 2000-ben indult, csak a síelésre alkalmas hómennyiség lehullásakor közlekedett. Erre létezésének 8 éve alatt mindössze egyszer került sor.

KINCSEM PARK JÁRAT

2004. október 13-ától 2006. december 31-éig lóversenynapokon közlekedett.

A járat a 156H-val azonos rendeltetésű volt. A tábla 1989 körüli lehet (egy vonaljegy ára ekkor volt 6 forint). Állapotát festőműhelyben történt felhasználásnak (fényezéskor az ablakokat fedték el vele) köszönheti. A járat 1992 körül szűnt meg.

A járat menetrendje a Mgh. táblák - Egyéb pontban megtalálható.

Telkesjáratok

Az úgynevezett telkes járatok 1982 márciusában indultak be, amikorra is a budapesti agglomerációban már jelentős számban épültek hétvégi nyaralóházak, amely végpontokhoz minden év máciusa és november hónapja között közlekedtek e járatok fél órás-órás követéssel. Utoljára 1989-ben jártak, akkor már csak napi 3 alkalommal. A bérlet nem volt érvényes, két darab vonaljegyet kellett váltani.

T1

Évjárat: 1987 körül (utazási igazolványt nem ír).

Évjárat: 1989 körül

A bérletes szöveg már nem tartalmaz felkiáltójelet.

A viteldíjak változása után matricákkal látták el a régi táblákat:

T2

Évjárat: 1985 körül (utazási igazolványt is ír még)

Évjárat: 1987 körül

T3

Évjárat: 1985 körül (utazási igazolványt is ír még)

Évjárat: 1987 körül

T4

Évjárat: 1985 körül (utazási igazolványt is ír még). A viteldíjak változása után matricákkal látták el a régi táblákat.

Évjárat: 1987 körül

Évjárat: 1988 körül

A viteldíjas rész balra lett húzva.

A viteldíjak változása után matricákkal látták el a régi táblákat.

Évjárat: szintén 1988 körül, apró különbség a zárójelet és a viteldíj felirat elhelyezkedését illetően.

Ugyanaz a széria, még matrica nélkül.

Ideiglenes forgalomkorlátozás miatt közlekedő járatok

7C TEHERMENTESÍTŐ JÁRAT

2003 március végétől augusztus végéig közlekedett. Indításának oka a Bocskai úti aluljáró építése volt, a 7A járatot tehermentesítette és a kiskörúti villamosokat pótolta.

Hibás széria: egyik oldala 7C, de fehér kerettel, másik oldala 47V

8M TEHERMENTESÍTŐ JÁRAT

1996. február 15 - március 8 között közlekedett. A Hegyalja út és Alkotás utca kereszteződésében nagyszabású víznyomócső fektetési munkákat végeztek ezen időszak alatt. A 139-es járatot termentesítette. Érdekes hiba a megállólistában, hogy lemaradtak a busz és villamospiktogramok.

A járat menetrendje a Mgh. táblák - Egyéb pontban megtalálható.

29A

1986 szeptember elejétől október 10-ig közlekedett. Zöldmálon vízcsőcsere munkálatok zajlottak, ezért a 29-es buszok két részre bontva közlekedtek. A Kolosy tér és a Felső-zöldmáli úton közlekedett a 29A jelzésű járat.

47V

2003 március végétől augusztus végéig közlekedett. Indításának oka a Bocskai úti aluljáró építése volt.

Évjárat: 2003. március 31. (első ütem)

Évjárat: 2003. június 3.

Külső oldal: Néhány milliméterrel kisebb feliratok és járatszám.

Belső oldal: Belül is csökkent a járatszám és a feliratok mérete. Budafok felé új megálló Szerémi sor néven. A 41-es villamos helyett pótlóbusz közlekedik. A viszonylat útvonala a Fővám tér felé módosult a Szent Gellért tér környékén.

88A

1992 szeptember 1-jétől több hónapon át a Budaörs, benzinkúti felüljáró felújítása miatt a 88-as két részre bontva közlekedett. A 88-asok Törökbálint, Munkácsy Mihály utca - Budaörs, Csata utca között, 88A jelzéssel pedig a lentebb olvasható végpontok között közlekedett járat.

142 

2002.július 13 és július 28 között közlekedett.A Szentendrei Hév vonalán a Batthyány tér és Békásmegyer között pályafelújítást végeztek. Ezen a szakaszon Hév pótló autóbuszok közlekedtek, és ezek mellett csúcsidőben egy tehermentesítő járat is járt a Szentlélek térről 142-es számmal az alábbi megállókkal:

  • Szentlélek tér
  • Köles utca
  • Aquincum
  • Pünkösdfürdő utca
  • Békásmegyer

Duplaoldalas kivitel

206

1999 augusztus 30. és szeptember 27. között közlekedett. A Déli pályaudvaron vágány és peronfelújítási munkákat végeztek, emiatt a vonatok legnagyobb része csak az Etele tér kelenföldi pályaudvarig közlekedett. Ezen időszak alatt közlekedett hétköznap a tehermentesítő 206-os 5-10 perces követési idővel 2db IK260, 2db IK415, 2db IK280 típusú autóbuszokkal

Az alkalomra valószínűleg a figyelemfelkeltés miatt is zöld alapon fehér betűs tába készült. duplaoldalas kivitel

2001 október 16 - 2001.december 31 között ismét közlekedett. A Volánbusz Rt. az Erzsébet téri buszpályaudvar bezárása miatt autóbuszainak egy részét az Etele téri Volán pályaudvarról indította.
Az Etele téri várható nagy utasforgalomra való tekintettel a BKV Rt. 206-os jelzéssel új autóbusz járatot indított ideiglenes jelleggel. Megállók:

  • Bártfai utca 
  • Kelenföld, városközpont 
  • Szent Imre kórház
  • Kosztolányi Dezső tér

TÉTÉNY2-BUSZ

A Bartók Béla út átépítése idején a villamosforgalom átmeneti korlátozása miatt az érintett útszakasz forgalmának segítésére tehermenetesítő járatot indítottak Tétény2 jelzéssel. 2002. május 7. és 2002. augusztus 30 között közlekedett hétköznap a reggeli és délutáni csúcsforgalomban.

Évjárat: 2002. május, a járat indulásakor. Kötőjelek nélkül készült, ezeket utólag matricával pótolták.

Évjárat: 2002. június 10. (új megállók létesítése)

Külső oldal: Immár gyárilag is kötőjellel.

Belső oldal: A kötőjel itt is pótolva. 3 új megállópár. A 4-es villamost az Október huszonharmadika utca helyett hibásan a Savoyai Jenő térnél jelöli.

V

Évjárat: 1996 augusztus, korszakra jellemző puha műanyag

A Fehérvári út és a Nagykörút villamosvágányainak felújítása miatt közlekedett 1996. augusztus 8. - október 22.

Belső oldal: Érdekessége a más táblákon ekkor még egyáltalán nem használt Rt-s logó. Hibája: A Blaha Lujza tér felé Etele út helyett Etele teret jelöl.

Temetői járatok

"R"Járat

Évjárat: 1987, az R1 temetői járat ettől az évtől kezdve R jelzéssel közlekedett, mivel a többi számjelzéses R addigra megszűnt.

A járat 1987 és 1988 években még az Árpád hídtól, 1989-től már csak az Örs vezér teréről indult. Utoljára 1991-ben közlekedett.

"R1"járat

Évjárat: 1978

A táblán utólag lekaparták az 1979-ben megszűnt járatokat (Örs vezér terénél a 76,85A,131,133)

Fémszéria is készült szintén 1978 körül.

1981-től a végállomás neve Váci út lett, de a helyszín nem változott, a II-es körönd helyett a III-ashoz közlekedett.

Ezen a táblán eredetileg még "II-os körönd" volt olvasható, amit filccel "III-as körönd"-re egészítettek ki.

Később szinte évente változott, hogy melyik köröndhöz érkezik a járat, ezért egyszerűen csak Új köztemető lett kiírva.

Számjelzése 1987-től kezdve "R" lett, mivel a többi számos R járat addigra megszűnt.

8A

A járat előzményeiről a 8B pontjában olvashatsz. 1995 és 2001 között közlekedett minden évben a halottaknapi időszakban.

8B

1990-ig a Kis Ferenc térig közlekedő 8A-t sűrítették a halottak-napi időszakban, viszont miután annak útvonala a Gazdagréti lakótelepig lett meghosszabbítva, szükségessé vált egy temetői betétjárat megszervezése. Ez a viszonylat a 8B jelzést kapta és kizárólag 1990,1991 és 1994 években közlekedett.

1990 és 1991-ben használt tábla

1994-ben használt tábla immár Rácz Aladár út jelöléssel (a Kis Ferenc tér 1993 óta Márton Áron tér), Március 15. tér pedig két sorban

1995-ben a 8A megszűnésével szabaddá vált a jelölés, így a továbbiakban minden évben 8A jelzéssel közlekedett.

18A

Ez a temetői járat 1994-ben közlekedett utoljára.

Ez a duplaoldalas tábla az utolsó évben (1994) készült:

19A

1994

Ez a duplaoldalas tábla 1999-ben készülhetett, amikor is a járat újraindult 5 év szünet után. Ezúttal már nem a Szent Imre térről, hanem a Gubacsi útról indult.

Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.

A 2008 augusztusi változások után már 36A jelzéssel közlekedett

30A

A járat 1993-tól közlekedett minden évben halottak napján. Ez a tábla 1993-ban készült.

Ez már a Megyer, Szondi utcás széria, valószínűleg 1998 körül készült.

Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.

A 2007. évi temetői forgalomra megállós széria is készült puha műanyagból.

A 2007-es szériát még 2008-ban is használták, 30B jelzéssel újra-matricázva (mivel ekkor már a 30A jelzést foglalt volt.)

38A és 38B

Ebben a formában ez a temetői járat 1990, 1991 halottak napján és 1995-től minden évben közlekedett (Ekkor ugyanis a 38A jelzés már foglalt volt). Mivel már Szent Imre teres, 1991-ben készülhetett.

1992,1993,1994 években 38A jelzéssel közlekedtek a temetői járatok, mivel a jelzés szabaddá vált. A tábla kialakításából adódóan (tojáslogósaknál használt vékonyabb betűk), szinte biztosan az 1994-es alkalomra készült, és azután többet nem is volt használva.

1995-től a 38A beindítása miatt ismét B jelzéssel közlekedtek. Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekítettsarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.

58A

Ez a tábla a 80-as évek végén készült. A járat minden évben közlekedett a halottaknapi időszakban.

A Budafoki tér elnevezése 1989 áprilisától Savoyai Jenő tér.

A járat 1999-től a Törley térről indult. Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú műanyagra. Gyártási éve 2003-ra tehető.

68A

1987-ig a Vas Gereben (Vörös Október utca) végállomástól közlekdett ez a járat, 1987 mindszentektől kezdődően Kőbánya-Kispestig rövidült. Új táblát nem akartak készíteni, a régi feliratot lecsiszolták és rászitázták a Kőbánya Kispest Máv Áll. feliratot, de láthatóan rosszul mert a szitázásnál a régi felirat egyes részei rajzolódtak csak ki (megfigyelhető három sorban a kiírni kívánt végállomás: Kőbánya - Kispest - Máv-áll.)

1988 körül: már hibátlanul, új táblaalapra készült

1994 körül készült széria, a járatszám vékonyabb, elnyújtott.

Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.

82B

1994-ben és 1995-ben közlekedett temetői járatként.

1994-es kiadás

1995-ös kiadás, a végállomás nem, csak a megnevezés változott.

95A

Ez a járat a 70-es évektől (egy-két év megszakítással) 2006-ig minden évben közlekedett.

80-as évek közepe

80-as évek vége, 90-es évek eleje, immár helyes tagolással, a Keleti Pu. feltüntetésével. Ez a széria még 2008-ig használatban volt

Ez a tábla az újlogós betűtípussal készült, de még lekerekített sarkú táblára. Gyártási éve 2003-ra tehető.

118

A járat 2004-2007 között közlekedett a temetői forgalom idején.

Évjárat: 2007. október, puha műanyag

Az új paraméterkönyv bevezetésétől 218A jelzéssel, a Szentlélek tértől közlekedett.

160

A járat az 1999-es év halottaknapi időszakában közlekedett, ekkor még jelzés nélkül.

A 160-as jelzést csak a 2000. évi halottaknapi időszakban kapta meg. 30 percenként közlekedett, 3db Ikarus 415-ös teljesített szolgálatot. Az alkalomra újlogós betűtípusú duplaoldalas tábla készült, de még lekerekített sarkú műanyagra.

Rendezvény miatt közlekedő járatok

AUTÓMENTES NAP - KÜLÖNJÁRAT

a 2004. szeptember 22-i autómentes napon 3 BKV különjárat közlekedett a rendezvényre: a Móricz Zsigmond körtérről, Flórián térről és az Örs vezér terétől, duplaoldalas táblákkal.

BABABOLYGÓ BUSZ

2002. május 5-én a Hungexpo területén megrendezésre került a Bababolygó c. rendezvény. Ennek alkalmából a BKV Rt. megbízásból egy rendkívüli, bababolygó viszonylatot közlekedtetett Ikarus 260-as autóbuszokkal Örs vezér tere – BNV VI. kapu – Népstadion – Pillangó utca – Örs vezér tere hurokjárati útvonalon.

Békásmegyer - Margit kórház járat

A járat egyszeri alkalommal közlekedhetett, a későbbi Békás-busszal azonos végpontokkal, de pontos részleteket nem ismerek.

Hungaroring járat

Az évente megrendezendő Forma 1-es versenyekre a BKV már az első futamtól kezdve (1986 nyara) indított járatot, mely az Árpád híd és Mogyoród városközpont között közlekedett.

Ez a duplaoldalas tábla a 90-es évek első felében készült. Ekkor már a Hungaroringre előreváltott jegy nélkül is igénybe lehetett venni.

Különjárat, Nyugati tér

Erről a tábláról sajnos nincsen információm. Kialakításából ítélve a 90-es évek végén készülhetett és valamilyen rendezvény miatt közlekedhetett.

Különjárat, Moszkva tér

Erről a tábláról sajnos nincsen információm. Kialakításából ítélve a 90-es évek végén készülhetett és valamilyen rendezvény miatt közlekedhetett.

MARGITSZIGETI CÉLJÁRAT

1999 júniusában az öttusa VB alkalmából.

MÁRIAREMETEI CÉLJÁRAT

A pünkösdhétfői majálisra a 90-es évek második felében több alkalommal is közlekedett céljárat.

Hagyományos betűtípussal is készült:

MÚZEUMBUSZ

2005-től minden évben a júniusban tartott Múzeumok Éjszakája rendezvénysorozat kapcsán közlekedő különjáratok. Duplaoldalas kivitelben.

A citromsárga szériák 2005-2007 közötti időszakban készültek (vélhetően a lekerekített sarkú "Belvárosi járat" tábla a 2005-ös évből való, a táblákat a következő években is felhasználták, új táblák legyártása mellett. A narancssárga digitális nyomtatáson a 2008. júniusi alkalomra készülhetett

MŰVÉSZETEK PALOTÁJA KÜLÖNJÁRAT

A MÜPA 2005. márciusi megnyitásához kapcsolódó különjáratok

 

PÁPALÁTOGATÁS

1996. szeptember 7-én II. János Pál pápa Győrbe látogatott, az eseményre az ország minden feléből érkeztek látogatók, sokan Budapesten keresztül utaztak hajnalban az ország keleti feléből jövet, hogy a Keleti pályaudvarról a Déli pályaudvarra átjussanak. Mivel a metró éjszaka nem járt, a BKV rendkívüli éjszakai járatot közlekedtetett, kizárólag aznap éjszaka és hajnalban, a metró üzemkezdetéig.

Puha műanyag, belső oldala üres.

R járat

A járat első alkalommal 1986 júliusában közlekedett a Budaörsi repülőtéri napok rendezvénysorozatára. Egyetlen megállója a Kosztolányi Dezső tér volt, kezdetben 6 forintos viteldíjjal volt igénybevehető (bérlet nem volt érvényes).

E táblát a 90-es évek elején használták.

1995. júliusában a 87B járat megszüntetésével felszabaduló jelzés miatt 87B jelzéssel közledett

87B

1995 szeptember vége az első alkalom amikor 87B jelzéssel közlekedett, később további (nem ismert dátumon) alkalmakkor közlekedtek a 90-es években és 2000-es évek elején:

2002. május 11-12 repülőnapok során is közlekedett 87B

SZIK különjárat

Az 1995-ben megszűnt 110-es pótlására indult, szerződéses járatként. SZIK = Szövetkezeti Ipari Központ.

UTE MÉRKŐZÉS KÜLÖNJÁRATI TÁBLA

A BKV több alkalommal indított különjáratot mérkőzésekre, amiről tudomásom van:

1992. október: UTE - Parma, 1995. április: UTE - Fradi, 1997. május: UTE - Fradi

~ 2003 körül készült tábla, Árpád hídi végállomással

STADION-EXPRESSZ

A viszonylatról egyelőre nem találtam információt. duplaoldalas kivitel, a 80-as évek közepéről.

SZÍNHÁZI JÁRATOK

Fém duplaoldalas:

1982. november 1. előtt használt széria, az Erkel Színház kiszolgálását ellátó járatról, mely a nagykörútról szállított utasokat, a Moszkva tér - Nyugati pu. felől érkezve

1984. május 7-től újraindult a járat,

1986. szeptember 1-től azonos számmal több járat is futott, az alább látható kettő tábla a városligeti körszínházhoz közlekedett, szintén a Nagykörútról, de a Petőfi híd irányából

 

Az Erkel színházat kiszolgáló, Nyugati pu. felől érkező járat, későbbi szérián itt már számjelzés nélkül:

Az Erkel színházat kiszolgáló színházi járat, a színház irányú menetekben használt táblával:

A városligeti körszínházat kiszolgáló, Petőfi híd felől érkező járat, későbbi szérián itt már számjelzés nélkül.

Tetszőleges felirattal, számmal kiegészíthető tábla, valaha 73E balos volt.

Az Erkel Színházhoz a 80-as évek végén a 7-es útvonalán is szerveztek járatot.

Virágkiállítás

A Hortus Hungaricus Virágkiállítás helyszínére a BKV részéről elsőként 2007-ben közlekedtek (09.21 - 09.23.) 3 helyszínről járatok. Nyugati pu, Pesterzsébet és Móricz Zsigmond körtér.

A táblák kivétel nélkül valamilyen régi tábla lecsiszolt alapjára készültek matricával. Duplaoldalas kivitelben.

A későbbi szériáktól onnan különböztethetők meg, hogy ezeken alul szerepel a budapesti kiindulási pont.

Vonatpótló

2008.04.18 - 20. között az újpesti vasúti híd nyári felújítását megelőző előkészítési munkálatok miatt a BKV vonatpótló buszokat közlekedtetett (a nyári hídlezárás folyamán már nem volt BKV által szervezett vonatpótlás, így e tábla csak ezen rövid időszakban volt használatban).

UGRÁS A KÖVETKEZŐ OLDALRA (Neves járatok)

 

UGRÁS AZ OLDAL TETEJÉRE

 

 
Járattörténeti adatok (1915-napjainkig)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség